Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 februari 2001

[quote]Fonk schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:56:
[...]

I
quote:
Fonk schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:56:
[...]

< cut >

Natuurlijk is er wel een probleem want het kan natuurlijk nooit allemaal goed gaan. mijn adata sdhc kaart heeft na een format i/0 errors zowel onder vista als xp.
Als ik Adata 16 GB SDHC class 6 werkend krijg zonder I/O fouten ben ik helemaal gelukig. nu nog een m-audio usb kaart zoeken hehe

Fijn weekend all:)
Nieuwste BIOS (versie 0802) al gedownload?

Genetics is the Key

:P @Palomar

Moet ik zeggen dat er veel positieve reviews zijn mbt Atom. Alleen, dat zijn meestal synthetische testen, dus zo veel real life ervaringen worden er niet gepost. En als je dan naar fora kijkt, zie je dat het meestal om en om is. Geen duidelijke winnaar, zelfs niet qua accutijd.

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca

pisanggoreng
Reg. datum: 13 maart 2004

quote:
dano_nl schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:33:
[...]

gebruik je wep of wpa? of is hij onbeveiligd, kijk even op: http://forum.eeeuser.com/index.php het is een veel voorkomend probleem en er worden daar een aantal oplossingen aangereikt (alleen nog niet echt 1 hele goede, maar wie weet werkt het voor jou)
bedankt voor de zorgen, maar ik ga de 701 terugbrengen naar de mediamarkt en haal instead de EEE 900 wel bij modern.nl (voor 339 EUR bezorging incluis!!).. geen zin om te wachten op de 901 - vakantie is nu :P

Reg. datum: 17 april 2004

Ja nieuwste bios had ik idd, maar het i/o probleem was er net voor :P Komt wel goed, kijk ik morgen nog wel een keer na.

Graag wil ik bewijzen :P wat jullie 900 kan.

Men neemt windows vista ultimate sp1 met alles (en ik bedoel alles! open)
Sidebar, Media Center, Media Player, Foto, Dvd creator, Nero, Pain, Notepad.

Dan open ik 20 keer Internet explorer met:
Hotmail, spaces, fotos, chat, flash site.

Stap verder?

Ik open 1 audio live stream, ik open 1 video live stream, of nee wacht ... nog beter 2 keer een video stream. Oh, dus gewoon lekkere nog een keer media player ( is nu 2 keer open ) start audio start visdeo 1 en video 2.

Utorrent, en zo veel mogelijk spam op me pc, defender active. leuk he die zooi :P Tis dat ik ghost heb hoor anders deed ik dit niet. Ik doe dit om iets leuks te laten zien terwijl me PC niet bek af te krijgen is. Pas na nog 1 keer in media center iets aan zetten gaat de CPU op 100% whehe.

Geloof me, mijn desktop van 2 jaar terug had al minimaal vast gelopen en die is op papier 3 keer sneller dan de 900.

Hier een plaatje met alle rommel :P

The Power Of Celleron ULV. Asus DE moederbord maker, geen wonder :p
P.s doe dit niet op batterij modus :P

https://ssrc9w.bay.livefilestore.com/y1p1QtnzgWRu9hoHFAodqebg6_THu6UHfjth6bWCzgUsxf8dzfcQknb5CtmIOBtP7MCXmVPApo-l1Sh8S__nlzWIQ/Eee_Extreme_Test.jpg

pisanggoreng
Reg. datum: 13 maart 2004

@ hierboven... miss dat ik te snel ben maar t plaatje werkt niet.. ben erg benieuwd namelijk haha

.be
Reg. datum: 02 december 2001

quote:
Fonk schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:56:
[...]
...
Hij is snel!
Hij is zelfs tot 1100 Mhz! te overclocken
Met welke tool heb je dat gedaan?
quote:
Voorbeeld:

Windows xp pro sp3 plus alle updates.
startup tijd (geloof het of niet) = 15 seconden!!!! soms zelfs 10.
Ben ook benieuwd hoe je dit gedaan hebt? Mijn SP2 heeft vanaf ik de knop aanzet tot ik Windows kan gebruiken 45seconden nodig (het duurt al 10seconden voor het Asus bootlogo verdwenen is en windows begint te laden ...) Dus alle tips zijn welkom om dit te versnellen.
quote:
ik heb Adata 667 2 GB ddr2 ram.

Dus hoe ik ooit over celeron dacht is volledig uit mijn gedachte wereld! en ik erger me er dan ook aan als mensen zeggen 'De celeron heeft moeite met HD'

Onzin :P de HD content word door Intel GMA gedecodeert. Leuk, de chipset heeft nl hardwarematige mpeg2 decoding. net als pureevideo voor nvidia.
Die hardwarematige mpeg2 decoder zal voornamelijk voor DVD's bedoelt zijn. Ik betwijfel of hij 720/1080 mpeg2 hd/avc/x264/h264 zal kunnen decoden (voor zover ik in de gma 900 white paper kan zien, kan hij het niet)? dus heb je effectief een 720/1080P hd filmpje afgespeeld? Bij mij liep het niet echt vlot moet ik zeggen
quote:
4 gb ssd (ob) op de 900 is idd wat sneller in schrijven dan de SDD (16 gb)
Maar wat is belangrijker moet je jezelf dan effe afvragen:

1. wil je nu echt 3 % meer snelheid op de ssd maar inruil daarvoor maar 3.8 gb ??
Juist :)

...
er is nog een reden waarom ik alles in C:\ wil behalve natuurlijk mjn documenten / weblinks / afbeeldingen etc. en dat is het volgende (zet mensen hier vast aan het denken):

als je systeem op C:\ staat en office, cubase, alle programmas die je wil en passen binnen 16 gb dan heb je een groot voordeel als je een image maakt en die op een sd card zet of op 4 gb ssd ob drive ( dat word dan d:\ en schijf 0 )

nu maak je in dos met ghost een image van SSD C:\ en zet die image op D:\ (ssd OB 4 gb) naast je Mijn documenten etc.
Past het niet ? goed, dan zet je hem op een externe drive of sd kaart.

dan wacht je tot ie klaar is, kan even duren ssd Ob (waar ie dus naar gaat imagen / copieren) is ongeveer 400 MB per minuut in dos.

Klaar. Mooi, start pc op zonder de bootcd met ghost en tata je kan doen met je systeem wat je wil op c:\. stel nu dat bijv office 2007 op SD hebt dan zou deze manier van ghosten niet werken en moet je er nog een maken.

Nu als er een virus op c\ komt. pc rebooten met opstart cd van symantec ghost en je zet je image terug op je c:\ drive, gaat wat eten en als je terug komt start je de pc op en bent weer terug in de tijd.
4Gb is ruim zat voor windows xp(geen lite), office en nog wat extra proggies. Ik heb nu zelfs nog 1.2gb over incl een page file van 256mb

En mijn ghost images zijn groot genoeg om op een 2gb SD te zetten en ondertussen hou ik 16gb vrij omdat ik de 2de ssd niet nodig heb :)

quote:
DaRKie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 08:21:
Die hardwarematige mpeg2 decoder zal voornamelijk voor DVD's bedoelt zijn. Ik betwijfel of hij 720/1080 mpeg2 hd/avc/x264/h264 zal kunnen decoden (voor zover ik in de gma 900 white paper kan zien, kan hij het niet)? dus heb je effectief een 720/1080P hd filmpje afgespeeld? Bij mij liep het niet echt vlot moet ik zeggen
WMV loopt op de 900/linux hinderlijk schokkerig. Avi en mpg fimpjes daarentegen verlopen soepeler.

Anti Jan Meijroos
Reg. datum: 26 mei 2007

quote:
Geloof me, mijn desktop van 2 jaar terug had al minimaal vast gelopen en die is op papier 3 keer sneller dan de 900.

Hier een plaatje met alle rommel :P
Even je plaatje fixxen, hij wil dat ik inlog met een "Live" account, brrrrr, laten we dat maar even niet doen.
En neem dit keer een openbaar iets. ;)

Pentax K110D - Pentax-M 50mm F/1.7 - Pentax-M 40mm F/2.8 - Pentax-F 35-70mm - Pentax-M 50mm F/2.0 - Pentax-M 80-200mm F/4.5 - Tokina 28mm F/2.8 - Tokina 135mm F/2.8 - 2.0x TC

quote:
XanderDrake schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:10:
:P @Palomar

Moet ik zeggen dat er veel positieve reviews zijn mbt Atom. Alleen, dat zijn meestal synthetische testen, dus zo veel real life ervaringen worden er niet gepost. En als je dan naar fora kijkt, zie je dat het meestal om en om is. Geen duidelijke winnaar, zelfs niet qua accutijd.
De op papier genoemde accu tijd van de 901 is voor mij de enige overweging om mijn 900 (mis labelled 4400mAh ;-) door te schuiven en een 901 (linux) te kopen...

Genetics is the Key

quote:
wsmaal schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:06:
De op papier genoemde accu tijd van de 901 is voor mij de enige overweging om mijn 900 (mis labelled 4400mAh ;-) door te schuiven en een 901 (linux) te kopen...
Ja, ik bedoel het platform dus. Oftewel, als je zowel de 901 als de 900 een 6600mAh accu geeft, en dan gaat vergelijken, dan is het ineens een ander verhaal. Volgens mij heeft de 901 dan een maximale voorsprong van max 1 uur, normaal denk ik minder.

Wat je dus kan doen is: een goedkope 900 kopen (rond de 330¤) daar een Mugen 7800mAh of OEM 10400mAh accu in stoppen. Je hebt ongeveer de zelfde prijs als de 901 (die rond de 399 moet gaan kosten), maar nog langere accu tijd, én een reserve accu van 4400mAh :)

Reg. datum: 05 juni 2005

Weet iemand trouwens ook een Nederlandse (web)winkel waar je een grotere accu kunt kopen voor de 900? Ik weet dat ze op ebay staan, maar daar blijf ik liever weg in verband met slechte ervaringen uit het verleden.

.:Porsche:.
Reg. datum: 26 november 2000

quote:
XanderDrake schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:21:
[...]

Ja, ik bedoel het platform dus. Oftewel, als je zowel de 901 als de 900 een 6600mAh accu geeft, en dan gaat vergelijken, dan is het ineens een ander verhaal. Volgens mij heeft de 901 dan een maximale voorsprong van max 1 uur, normaal denk ik minder.

Wat je dus kan doen is: een goedkope 900 kopen (rond de 330¤) daar een Mugen 7800mAh of OEM 10400mAh accu in stoppen. Je hebt ongeveer de zelfde prijs als de 901 (die rond de 399 moet gaan kosten), maar nog langere accu tijd, én een reserve accu van 4400mAh :)
Ik zie op de ASUS site dat de accutijd van de EEE 901 kan oplopen tot 6 uur en bij XP zelfs 8 uur, zijn dit dan alleen fictieve cijfers? Dit zou een van de belangrijkste redenen voor mij zijn om te wachten op de 901.

....911....

Genetics is the Key

quote:
ChicaneBT schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:04:
Ik zie op de ASUS site dat de accutijd van de EEE 901 kan oplopen tot 6 uur en bij XP zelfs 8 uur, zijn dit dan alleen fictieve cijfers? Dit zou een van de belangrijkste redenen voor mij zijn om te wachten op de 901.
Wat fabrikanten zetten op hun website over accu tijden moet je altijd in twijfel trekken...
Het maakt niet eens uit welk product!

Ik zou zeggen, ga naar EEEuser.com forums en kijk daar even rond wat je kan verwachten mbt de 901 :)

Genetics is the Key

In Ander Nieuws

Pffffffew. Eindelijk heb ik de OP eens goed up to date gemaakt :)

Nu hebben alle modellen hun eigen specs tabel, fotos en reviews! Verder heb ik de pricewatch links toegevoegd en geupdate. Ook heb ik de 904 als gerucht toegevoegd.

Als iemand nog geruchten heeft, post het maar hier :)

Reg. datum: 27 juni 2003

Na teleurstellende ervaring bij Bol.com heb ik gisteren de 900(zwart) opgehaald bij Paradigit. Na een avond en nacht stoeien moet ik constateren dat dit een perfect reismaatje gaat worden. Zo goed als alles wat ik nodig heb op reis zit er op. _/-\o_

Aanvankelijk was ik wat teleurgesteld over het kant en klare softwarepakket en OS, wel makkelijk en gebruikvriendelijk maar voor de rest is het even wennen als je windows gewend bent. Hij herkent bv. mijn usb webcam en digitale camera niet. Het is geloof ik ook niet de bedoeling van ASUS/linux om extra/andere software te installeren/verwijderen, dit wordt altans nergens aangegeven. Je dient te wachten op de speciale? bios- of firefox updates van ASUS/LINUX. Ok, je kunt via eeeuser.com en wiki toch aardig wat veranderen(ik ga misschien naar advance mode), maar gezien de hoeveelheid werk die hierin gaat zitten wacht ik daar nu even mee.

De reden dat ik voor deze 900 ben gegaan is het merk, het design en de afmetingen(en een beetje impulsiviteit, anders blijf ik wachten op een volgend model met meer mogelijkheden) . De enige andere die ik ''live'' gezien heb is de ACER One(pianolak blauw) en die vond ik er persoonlijk niet uitzien. De anderen laten nog steeds op zich wachten en verrassingen zijn dan ook niet uit te sluiten(bv batterijcap.). Ik had wel een oogje op de windkloon in de uk(advent), gezien de goede prijs kwaliteit verhouding, maar helas, geen levering in Nederland.

Zoals eerder gemeld, kan ik op reis alles met deze eee pc doen wat ik van plan was. De inbebouwde webcam en kaartlezer compenseren het nadeel van niet herkennen van hardware. Uitwisselen/aanmaken/herkennen van gangbare documenten gaat zonder problemen. Mijn muis, usb sticks en goedkope mp3 spelers herkent hij zonder probleem. Het geluid is vergelijkbaar met grote laptops, niet echt geweldig maar goed genoeg voor in een hotelkamer :)

Het surfen gaat buitengewoon goed. De sites en webapplicaties die ik gebruik werken goed en snel(ticket ryanair geboekt, andere pc op afstand besturen,logmein, realtime koersen alex beleggen, nrc webabbonnement).

tot slot:

snelheid: goed, een stukje sneller dan mijn celeron 360(2.5jaar oud), het flitst niet maar het wachten is niet storend. Een uitzondering: pdf bestanden openen. De pc voelt solide aan, eigenlijk hetzelfde aan als mijn oude toshiba en Asus laptop, alleen het touchpad werkt nog niet echt lekker, schuiven en tikken is niet geheel nauwkeurig. Batterijduur: de eerste keer met wifi aan ruim 2.5 uur, viel me mee. Keurige hoes erbij en een hele kleine adapter. _/-\o_

Conclusie: zeer tevreden
http://farm4.static.flickr.com/3233/2663513159_65bb44c8b7.jpg?v=0

quote:
XanderDrake schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:21:
[...]

Een Mugen 7800 voor mijn 900 is een optie die ik ook openhoud en is afhankelijk van de "real life ervaringen" met de 901. Mijn dochter krijgt van mij sowieso een Eee 90* ondanks het geklooi van Asus met de batterijen voor de Eee900 in de EU...

Reg. datum: 20 november 2006

quote:
[b][message=30413547,noline]heel verhaal
een andere os op je EEE zetten is geen probleem hoor en asus heeft er zelf ook geen problemen mee. bij mij stond zelfs een winxp install handleiding in de handleiding zelf :) dus :)

die nadelen van gevoelig touchpad enzo dat is echt die linux versie. bij windows heb ik nergens last van net zoals mijn desktop erg nice.

Mijn nieuwe 900 en zijn oudere broertje :)
http://server.clanftd.net/user321/tweakers/101_0390_small.jpg

heb nu alleen een beetje spijt dat ik 'm bij de mycom gehaald heb .. van het verschil in prijs tussen mycom en modern.nl had ik nog een extra accu kunnen kopen..
maarja, ik zag donderdagavond dat zij 'm hadden en 2 minuten later stond ik ermee buiten :9

snel testje: http://www.youtube.com/watch?v=41mJCq3Dgz8

Reg. datum: 09 mei 2006

Ik ben nu ook eindelijk eigenaar van een 900. Helaas heeft het nieuwe konijn van een vriendin van mij meteen haar tanden in mijn adapterkabel gezet. Gevolg: een driedelige adapterkabel en een lege accu nu. Beetje zuur, ben nu aan het wachten op een vervangende adapter die in bestelling is bij de mediamarkt.

Ondertussen alle voorbereidingen aan het treffen om hem optimaal in gebruik te gaan nemen. WiFi router bestellen, externe optische drive regelen en een nLite XP al klaar op CD.

Nog 2 dingen waar ik jullie advies wel bij kan gebruiken.
1: Hoe hebben jullie die Intel sticker er af gehaald? Nog speciale trucs? Of is hij gewoon zonder lijmresten achter te laten te verwijderen?
2: Ik wil de EEE900 vooral als PDA gaan gebruiken. Heeft iemand nog tips voor goede Outlook achtige programma's? Ik heb zelf al verschillende gevonden (Mozilla Thunderbird/Sunbird/Spicebird, Google Calendar, Zimbra) maar ben benieuwd naar de persoonlijke ervaringen of nog andere alternatieven.
quote:
Tjoekie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:42:
Weet iemand trouwens ook een Nederlandse (web)winkel waar je een grotere accu kunt kopen voor de 900? Ik weet dat ze op ebay staan, maar daar blijf ik liever weg in verband met slechte ervaringen uit het verleden.
Verder ben ik ook wel benieuwd naar wat Tjoekie vraagt, hoewel ik moet toegeven nog niet gezocht te hebben. Ik lees het net. Ik zal morgen zelf eens zoeken, maar houd mij aanbevolen voor tips.

Reg. datum: 20 februari 2000

Volgens mij zijn er nog geen NL webwinkels die accu's verkopen. Misschien wel mede omdat Asus (volgens mij) nog helemaal geen officiele losse accu's heeft uitgebracht ;)
Overigens zie ik niet in wat er met ebay fout kan gaan tov. een gewone NL webshop. Alleen versturen uit China duurt wat langer, maar omdat verkopers kicken op een goede feedbackscore laten ze je echt niet aan je lot over als er iets niet goed is.

Overigens had je ook een oplader kunnen kopen via ebay of http://shop.brando.com.hk...=003&shop_by=category . Gaat misschien nog wel sneller dan als Mediamarkt zo'n ding voor je gaat bestellen :z Sowieso wel handig om een extra charger te hebben. Ik heb eentje altijd bij mn bureau ingeplugd (alleen stekkertje even aansluiten) en een andere voor als ik mn eeepc ergens naartoe neem.
.be

quote:
syntesia schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:13:
[...]

een andere os op je EEE zetten is geen probleem hoor en asus heeft er zelf ook geen problemen mee. bij mij stond zelfs een winxp install handleiding in de handleiding zelf :) dus :)

die nadelen van gevoelig touchpad enzo dat is echt die linux versie. bij windows heb ik nergens last van net zoals mijn desktop erg nice.
Ik had ook eerst last van een overgevoelige touchpad en bij mij lag het aan de asus drivers. Toen ik XP herinstalleerde(op mijn linux 20gb ssd) en de asus touchpad drivers nog niet geinstalleerd had, ging het super.

Reg. datum: 02 juli 1999

quote:
Palomar schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:41:
idd, of je de fan nou uitschakelt of hem op stock speed laat staan, de eeepc wordt na een tijdje gewoon heel heet. En zolang hij niet vastloopt wordt ie imo niet té warm. Dus ik blijf gewoon eeectl gebruiken om de fan tot een bepaalde grens uit te schakelen.
Sowieso zal slijtage door warmte ws. allen tot resultaat hebben dat ie ipv. 15 jaar bijv 10 jaar meegaat ;) Dan is het ding toch al afgeschreven. Heb ook nog nooit meegemaakt bij andere pc's dat hardware kapot is gegaan door te hoge temperaturen (misschien alleen een harddisk, maar die heeft de eeepc niet), dus denk dat het allemaal wel meevalt.
Wat bedoel je met heel heet? Issie nog wel een beetje normaal op je schoot te houden... Beetje jammer dat dat zo slecht in elkaar zit, zou dit met de 901 anders zijn? Ik wil hem echt als ideaal bankhang laptoppie namelijk ;)

Reg. datum: 20 februari 2000

Je kunt hem makkelijk op je schoot houden. Ook voor langere tijd. Zo heet wordt ie ook weer niet ;)
.be

Van warmte ga je niet meteen last hebben ... maar waar ik persoonlijk wel last van heb, is dat de gewichtsverdeling niet optimaal is. Hij valt namelijk heel snel naar achteren omdat de voorkant niet genoeg tegengewicht heeft.

Reg. datum: 02 juli 1999

quote:
DaRKie schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:36:
Van warmte ga je niet meteen last hebben ... maar waar ik persoonlijk wel last van heb, is dat de gewichtsverdeling niet optimaal is. Hij valt namelijk heel snel naar achteren omdat de voorkant niet genoeg tegengewicht heeft.
Hmm, het toevoegen van een Touch panel gaat dan ook niet echt in z'n voordeel werken :P

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: