Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
Ben© Tweaker

quote:
CanonG1 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:45:
Iemand dit al gezien? Je accu buiten de EEE PC opladen:

http://jkkmobile.blogspot...sus-eee-pc-batteries.html

Ik heb het niet nodig, maar als je een tweede accu hebt (en een tweede voeding denk ik) zou het handig kunnen zijn.
Daar had ik wel interesse in maar om 43 dollar aan uitgeven vind ik teveel van het goeie....

about=blank

Ik heb een aantal updates geinstalleerd, waaronder de BIOS-update. Ben nu het homescreen kwijt met alle tabs, het is enkel zwart als ik op het huisje klik. Daarnaast hoef ik niet in te loggen als ik opstart en als ik op de uitknop druk schakelt hij direct uit, terwijl dit eerst niet zo was. Iemand enig idee wat er is gebeurd en belangrijker: hoe ik het oplos?

Hoezzz íe nou?
Reg. datum: 08 januari 2006

Ofwel gaat je eerst inlezen op www.eeeuser.com , voordat je dingen gaat doen die je niet begrijp.

Wat heb je allemaal geupdate dan?

Failure is no option!
Reg. datum: 16 augustus 2000

Heb nu XP op de EEE 900 staan..

nu een manier vinden om de 16GB SD kaart die bij de EEE zit te mounten onder XP. Krijg nu de plaats medium melding..

Anton Rongen wijzigde dit bericht 11-07-2008 20:11 (24%)

muziek verslaafde
Reg. datum: 16 juli 2001

bedoel je de ssd of heb je dr een losse 16 gieg sd kaart bij gekregen ?
Failure is no option!

quote:
mvz schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:26:
bedoel je de ssd of heb je dr een losse 16 gieg sd kaart bij gekregen ?
De ssd, wel de removable van 16G.

quote:
Windkracht13 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:46:
Ofwel gaat je eerst inlezen op www.eeeuser.com , voordat je dingen gaat doen die je niet begrijp.

Wat heb je allemaal geupdate dan?
Ik heb gewoon de BIOS update gedaan via de update tool en ik heb twee nieuwe programma's geinstalleerd via die tool. Dat is alles.

Failure is no option!

Ik kan ook nergens op inet vinden of de standaard 16GB SSD wel of niet werkt met XP.
Onder Linux was het geen probleem.

De XP installatie heb ik op de 4 GB interne OB SSD geplaatst.

muziek verslaafde
Reg. datum: 16 juli 2001

ik heb gewoon de linux versie met 4+16, kheb die van 4 geformat en windows opgezet, zonder strippen.
en toen in windows met diskmanager de ssd van 16 gieg active gemaakt en geformat (standard zie je die dan dus nog niet in windows, alleen in diskmanager)

wel zie je de removable drive al ( cardreader ) en ja als je die format dan vraagt ie je een medium te plaatsen.

dan nog ff drivercdtje van asus gebruiken en klaar.

mvz wijzigde dit bericht 11-07-2008 22:44 (28%)

Failure is no option!

diskmanager.. hoe kon ik het vergeten :S

Anton Rongen wijzigde dit bericht 11-07-2008 23:02 (31%)

pisanggoreng
Reg. datum: 13 maart 2004

hmm ik heb de 4G net gekocht bij de mediamarkt en na 5 en een half uur klooien krijg ik de WiFi niet echt aan het werk... hij heeft het 1x gedaan, maar daarna niet meer...wat doe ik verkeerd??

Genetics is the Key

quote:
Martijn schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:06:
Is dit dan niet schadelijk, ik bedoel, dat ding gaat niet voor niks lopen waaien ;). Als ik met dat ding op de bank zit moeten me benen er ook niet afbranden ;)...
Ja als je echt passief wilt draaien, kan ik ook underclocken aanraden.
Maar wat het fannetje betreft, eigenlijk blaast hij tegen de onderkant van het moederbord van de EEE. De CPU en chipset worden gekoelt door de alu plaat die onder het toetsenbord zit, dus daar heeft de fan niet echt effect op. Daarom kan de fan niet echt het systeem afkoelen, tenzij hij zit te blazen op 100%...
Het moet gezegd worden dat het Thermal Design van een EEE 701 of 900 niet echt geweldig is...

Mnemosyne X58
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Reg. datum: 20 februari 2000

idd, of je de fan nou uitschakelt of hem op stock speed laat staan, de eeepc wordt na een tijdje gewoon heel heet. En zolang hij niet vastloopt wordt ie imo niet té warm. Dus ik blijf gewoon eeectl gebruiken om de fan tot een bepaalde grens uit te schakelen.
Sowieso zal slijtage door warmte ws. allen tot resultaat hebben dat ie ipv. 15 jaar bijv 10 jaar meegaat ;) Dan is het ding toch al afgeschreven. Heb ook nog nooit meegemaakt bij andere pc's dat hardware kapot is gegaan door te hoge temperaturen (misschien alleen een harddisk, maar die heeft de eeepc niet), dus denk dat het allemaal wel meevalt.
Reg. datum: 23 maart 2006

quote:
sturky schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:42:
Wat een naiviteit weer van mij 8)7. Bol is trouwens een van de weinige webwinkels die deze ''claim'' van levering de volgende dag geven. ze kunnen zich deze blunders waarschijnlijk permiteren
Dat is niet waar. laptopshop zegt diezelfde dienstverlening te leveren, en als je daar reviews leest geeft dat aan dat ze dat ook daadwerkelijk doen. Hij is helaas wel uitverkocht daar.

Ik wacht zowiezo nog even met het bestellen van zo'n ding tot er een grotere accu in zit.

JohnAD wijzigde dit bericht 12-07-2008 12:10 (21%)

Ik weet niet zoveel Systems

Reg. datum: 15 juni 2008

quote:
JohnAD schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:05:
[...]

Dat is niet waar. laptopshop zegt diezelfde dienstverlening te leveren, en als je daar reviews leest geeft dat aan dat ze dat ook daadwerkelijk doen. Hij is helaas wel uitverkocht daar.

Ik wacht zowiezo nog even met het bestellen van zo'n ding tot er een grotere accu in zit.
Kan je waarschijnlijk lang wachten of in het buitenland gaan kijken of kijken voor een 1000.

ApocalypsE
Reg. datum: 20 december 2004

quote:
Silverline schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 02:51:
hmm ik heb de 4G net gekocht bij de mediamarkt en na 5 en een half uur klooien krijg ik de WiFi niet echt aan het werk... hij heeft het 1x gedaan, maar daarna niet meer...wat doe ik verkeerd??
gebruik je wep of wpa? of is hij onbeveiligd, kijk even op: http://forum.eeeuser.com/index.php het is een veel voorkomend probleem en er worden daar een aantal oplossingen aangereikt (alleen nog niet echt 1 hele goede, maar wie weet werkt het voor jou)

http://dano.nl.nu --- Nas Drovje zoekt blazers (sax,trompet,trombone etc) kijk op: http://www.nasdrovje.nl

Genetics is the Key

Mooi, ik heb een bepaalt pakketje uit Hong Kong binnen gekregen 8) .

6600mAh, geen jumpstarten, past goed en ziet eruit alsof het zo hoort :)
Kleur matched 100%

Hij's opgeladen en wordt nu getest!
Resultaten en foto's volgen iets later!

Mnemosyne X58

Ben© Tweaker

quote:
XanderDrake schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:49:
Mooi, ik heb een bepaalt pakketje uit Hong Kong binnen gekregen 8) .

6600mAh, geen jumpstarten, past goed en ziet eruit alsof het zo hoort :)
Kleur matched 100%

Hij's opgeladen en wordt nu getest!
Resultaten en foto's volgen iets later!
Cool ! ik heb hem ook bij otakupar besteld een witte nog helaas niks binnen, wacht op de fotos ;)
quote:
Silverline schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 02:51:
Heb je alleen de drivers geinstalleerd of ook de programma ? Zoja ff alles uninstallen en alleen de driver installeren (als je windows gebruikt, voor linux heb ik geen idee ;))

B0MBACI wijzigde dit bericht 12-07-2008 19:12 (34%)

about=blank

Ben© Tweaker

foutje..

B0MBACI wijzigde dit bericht 12-07-2008 19:12 (97%)

about=blank

Reg. datum: 28 juli 2004

quote:
Rave17 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:03:
[...]

Hij kan nog goedkoper (zoals ik op de vorige pagina al had gezegd) ;)
Incl. porto is de prijs hetzelfde als bij MYCOM(op loopafstand)
Ik w8 nog ff af 8)

Check hier voor de laatste PocketPC freeware.

ApocalypsE
Reg. datum: 20 december 2004

waar halen jullie je geheugenkaart vandaan? er is edcht zoveel keuze en de meeste webshops rekenen no0g behoorlijke verzendkosten. Ik zit te zoeken naar een 8 of 16 gb kaartje, iemand tips/ervaringen welke goed werken met de eee? (900)

http://dano.nl.nu --- Nas Drovje zoekt blazers (sax,trompet,trombone etc) kijk op: http://www.nasdrovje.nl

Reg. datum: 17 april 2004

quote:
Anton Rongen schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:18:
Ik kan ook nergens op inet vinden of de standaard 16GB SSD wel of niet werkt met XP.
Onder Linux was het geen probleem.

De XP installatie heb ik op de 4 GB interne OB SSD geplaatst.
Ik heb wat testen gedaan. Geloof me je kan XP en zeker Vista (dat moet zelfs) op de SSD zetten. Dus de 16 GB SSD. De OB SSD is 4 GB (voor mij te klein en ik wil geen vlite gebruiken)

Er zijn mensen die wachten op de 901, mag ik daar mijn mening over geven ?
1. waarom meer betalen voor een lagere snelheid (atom) dan de 900
2. waarom meer betalen voor een lelijk (persoonlijk) groot en log ding denk aan de 1000H
3. waarom meer betalen voor een 901 als de 900 beter is! en een extra grote batterij aan kan zoals men hierboven schreef.

mijn bevindingen:

De Celeron van de 900 is als een Core Duo voor de desktop. M.a.w. mensen die nog steeds denken dat onze 900 cellie niet snel is moeten maar es wat googelen.

Hij is snel!
Hij is zelfs tot 1100 Mhz! te overclocken

Voorbeeld:

Windows xp pro sp3 plus alle updates.
startup tijd (geloof het of niet) = 15 seconden!!!! soms zelfs 10.

ik heb Adata 667 2 GB ddr2 ram.

Dus hoe ik ooit over celeron dacht is volledig uit mijn gedachte wereld! en ik erger me er dan ook aan als mensen zeggen 'De celeron heeft moeite met HD'

Onzin :P de HD content word door Intel GMA gedecodeert. Leuk, de chipset heeft nl hardwarematige mpeg2 decoding. net als pureevideo voor nvidia.

Dus again, Celeron is snel genoeg en in mijn ogen de beste keuze voor deze laptop.
ik wil altijd het nieuwste maar dit is de eerse keer dat ik never een 901 90x 1000 (al helemaal niet) zou kopen.

er is maar 1 reden en dat is SSD. Tenminste als die 40 gb ssd 1 chip / schijf is.

4 gb ssd (ob) op de 900 is idd wat sneller in schrijven dan de SDD (16 gb)
Maar wat is belangrijker moet je jezelf dan effe afvragen:

1. wil je nu echt 3 % meer snelheid op de ssd maar inruil daarvoor maar 3.8 gb ??

Juist :)

Tuurlijk kan nlite, tuurlijk. maar wat ik wilde weten als tweaker is of de 900 Vista full aan kan en xp pro. of het snel werkt. en geloof me het draait super.

er is nog een reden waarom ik alles in C:\ wil behalve natuurlijk mjn documenten / weblinks / afbeeldingen etc. en dat is het volgende (zet mensen hier vast aan het denken):

als je systeem op C:\ staat en office, cubase, alle programmas die je wil en passen binnen 16 gb dan heb je een groot voordeel als je een image maakt en die op een sd card zet of op 4 gb ssd ob drive ( dat word dan d:\ en schijf 0 )

nu maak je in dos met ghost een image van SSD C:\ en zet die image op D:\ (ssd OB 4 gb) naast je Mijn documenten etc.
Past het niet ? goed, dan zet je hem op een externe drive of sd kaart.

dan wacht je tot ie klaar is, kan even duren ssd Ob (waar ie dus naar gaat imagen / copieren) is ongeveer 400 MB per minuut in dos.

Klaar. Mooi, start pc op zonder de bootcd met ghost en tata je kan doen met je systeem wat je wil op c:\. stel nu dat bijv office 2007 op SD hebt dan zou deze manier van ghosten niet werken en moet je er nog een maken.

Nu als er een virus op c\ komt. pc rebooten met opstart cd van symantec ghost en je zet je image terug op je c:\ drive, gaat wat eten en als je terug komt start je de pc op en bent weer terug in de tijd.

mijn laatste bevindingen is dat ik me dagelijks verbaas over hoe goed dit ding is, hoe snel en hoe weing (schaam) ik me gewone pc nog gebruik haha!!

Lang leve celleron M 2 GB DDR2 667 en asus eee 900 :D

Natuurlijk is er wel een probleem want het kan natuurlijk nooit allemaal goed gaan. mijn adata sdhc kaart heeft na een format i/0 errors zowel onder vista als xp.
ik heb de Adata SDHC 16 gb turbo ( 6 ) gekocht bij zercom. vandaag een RMA aanvraag gedaan.
Ik wil niet de adata 16 gb for eee, dies wit en ik wil een zwarte :p
maar goed je zou denken dat het moet werken toch? Adata is licentie houder van asus. Ik bedoel asus heeft adata gecertificeerd voor EEE (spel ik dat goed : O )

maar goed ik wacht even de rma af. men schreeft op een forum dat het zou kunnen zijn als je eee te warm word hij fouten geeft op de sdhc maar ja ik kan me dit haast niet voorstellen.

maar goed, ik ben erg gelukkig en hopelijk heb iemand wat aan mijn post m.b.t. o.a. ghosten. natuurlijk er is ook ander image software en dan zou je wel de programma directory van een andere schijf dan C:\ mee kunnen imagen in 1 bestand maar dat weet ik dus niet.

Als ik Adata 16 GB SDHC class 6 werkend krijg zonder I/O fouten ben ik helemaal gelukig. nu nog een m-audio usb kaart zoeken hehe

Fijn weekend all:)

.:Porsche:.
Reg. datum: 26 november 2000

Ik snap niet waarom jij schrijft dat de Atom langzamer is? Als ik op Wiki kijk zie ik dat de snelheden lopen van 800mhz tot 1866mhz.

Wikipedia: List of Intel Atom microprocessors

Btw ik zie dat je bij Zercom hebt besteld misschien even kijken in Shopping Forum of Pricewatch.

ChicaneBT wijzigde dit bericht 12-07-2008 22:17 (17%)

....911....

Genetics is the Key

quote:
ChicaneBT schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:06:
Ik snap niet waarom jij schrijft dat de Atom langzamer is? Als ik op Wiki kijk zie ik dat de snelheden lopen van 800mhz tot 1866mhz.

Wikipedia: List of Intel Atom microprocessors
Je hebt Mhz en je hebt Mhz :P Om zo de Celeron en de Atom te vergelijken, dan vergelijk je kiwi's met boxhandschoenen.

Atom is niet snel met zn 1.6ghz. Maar ik vind het een beetje voorbarig om te zeggen dat Atom altijd langzamer is dan de Celeron. Ik zie van beide kampen veel argumenten, cijfers en tabellen, maar volgens mij zit het zo:
Celeron M 900mzh == Atom 1.6ghz.
Gewoon min of meer even snel in het totaalbeeld.

Mnemosyne X58

Reg. datum: 20 februari 2000

Gaat niet alleen om het aantal MegaHertzen he.. Het gaat erom hoeveel data die kan verwerken per klokslag. En een Atom schijnt op dat gebied iets langzamer te zijn dan de huidige Celeron-M. Al zullen de benchmarks dat wel uitwijzen. Denk eigenlijk dat ze uiteindlelijk weinig van elkaar verschillen, want Asus gaat natuurlijk niet een nieuwe laptop op de markt zetten die merkbaar langzamer is dan het vorige model.

[edit] ik typ nogal traag, XD was me voor... ;)

Palomar wijzigde dit bericht 12-07-2008 22:28 (5%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: