Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 juli 2008

In de advanced desktop modus heb ik audio problemen. Meestal werkt de audio eenmaal en met een ander programma vervolgens niet meer. Soms werkt het direct al niet. In de simple mode geen probleem. Wie heeft een idee?

Drop the top!

Zo, vandaag is m'n 10400 mAh accu binnen gekomen, net 1e keer opgeladen en de EEE aan gegooid. via wlan verbonden en een shoutcast zender laten afspelen in winamp met het scherm aan. Hij staat nu al 3 uur te spelen en de accu springt nu net op 30%. De standaard accu was na 2.5 uur echt helemaal leeg (0%, eee viel uit). Dus het is nu al een flink verbetering en kan alleen maar meer worden na een paar keer laden :D

Systeem/SSD | Acer 3810T/SU9400/SSD | Vaio P/SSD | Touch HD | SLK 230 Kompressor
Canon 40D | Canon 17-40 F/4.0L | Sigma 30 F/1.4 | Canon 70-200 F/4.0L | Metz 44AF-4C | Canon Ixus 100 IS

Reg. datum: 05 februari 2003

Zou je mischien een foto kunnen plaatsen om eens te laten zien hoeveel die 10400 accu uitsteekt? Ik wordt het wachten op een 901 een beetje zat, en nu de 900 leuker geprijsd wordt denk ik aan een 900 en dan een nieuwe accu erbij (later).

Drop the top!

Hij steekt niet naar achteren uit wat sommige 6600 mAh accu's wel doen, het scherm kan met deze 10400 mAh dan ook net zo ver achterover kantelen als met de standaard accu. Wel zo prettig :)

Gewone werkstand op het bureau
http://i33.tinypic.com/wss2vm.jpg

Scherm helemaal naar achteren geklapt
http://i33.tinypic.com/2vun1hs.jpg

De originele accu even erop gezet, zelfde hoogte als ie in gebruik zou zitten. Kan je zien hoeveel dikker de grote accu is.
http://i38.tinypic.com/1672udd.jpg

Hij komt met deze accu wel hoger te staan, beter voor de koeling en het typt prettiger vind ik zelf. Je kan hem nog steeds net zo makkelijk oppakken en meenemen.
http://i38.tinypic.com/2nh2cmu.jpg

En natuurlijk het gewicht, de originele 4400 mAh weegt 210 gram en deze 10400 mAh 390 gram. Dus wel zwaarder (logisch, ding is groter) maar je krijgt er flinke accutijd voor terug. 180 gram extra is wel veel op net geen kilo maar hiermee is ie ongeveer net zo zwaar als een 901 maar gaat wel langer mee op de accu.

ps, hij speelt nog steeds en de accu staat op 20% sinds 10 minuten. Da's al bijna 4 uur tot nu toe. Nice :*)

Sick Nick wijzigde dit bericht 10-07-2008 23:11 (4%)

Systeem/SSD | Acer 3810T/SU9400/SSD | Vaio P/SSD | Touch HD | SLK 230 Kompressor
Canon 40D | Canon 17-40 F/4.0L | Sigma 30 F/1.4 | Canon 70-200 F/4.0L | Metz 44AF-4C | Canon Ixus 100 IS

Genetics is the Key

quote:
Nee, ik ga verder door het leven op stock denk ik :)

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Reg. datum: 13 februari 2001

quote:
Strangernl schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:20:
[...]

Ga naar de map /proc/acpi/battery/bat0 en voer het commando uit 'more info'. Je krijgt dan de gegevens van de batterij te zien. En in veel gevallen staat er dus 5200mAh ondanks de 4400mAh sticker op de batterij.
/home/user> cat /proc/acpi/battery/BATO/info
desgin capacity: 5200mAh
last full capacity:100mAh

Na een poosje met de 900 op de accu (label 4400mAh) gewerkt te hebben:
/home/user> cat /proc/acpi/battery/BATO/state
remaining capacity: 70mAh

Mij valt op dat de remaining capacity uitgedrukt in mAh overeen komt met het percentage resterend batterij vermogen (70%). Dat zie je als je met de muis op de batterij icon gaat staan. Concluderend: /proc/acpi/battery/BATO/state geeft niet de juiste informatie over de remaining capacity. Je weet dus nog niets over de werkelijke capaciteit van de batterij...

Reg. datum: 17 oktober 2004

Leuk dat je die fotos upload
Maar ik vind het eerlijk waar geen gezicht met die extended batterij,
Vind je het niet reuze irritant typen zo omhoog gehezen? en daarnaast, kan hij nog wel goed op je schoot liggen omdat een hij nu minder breed is* het deel wat op je schoot ligt/nu de batterij?

Reg. datum: 12 augustus 2004

quote:
Sick Nick schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:39:
Zo, vandaag is m'n 10400 mAh accu binnen gekomen, net 1e keer opgeladen en de EEE aan gegooid. via wlan verbonden en een shoutcast zender laten afspelen in winamp met het scherm aan. Hij staat nu al 3 uur te spelen en de accu springt nu net op 30%. De standaard accu was na 2.5 uur echt helemaal leeg (0%, eee viel uit). Dus het is nu al een flink verbetering en kan alleen maar meer worden na een paar keer laden :D
Mag ik vragen welke en waar je hem besteld heb en ook of deze een jumpstart nodig heeft. Het enige wat me tegenhoud om een grote accu te halen is eigenlijk het jumpstart probleem.

Drop the top!

De designprijs wint ie niet nee, maar het ging mij puur om de maximale accutijd tegen een normale prijs. Als je ook een stukje design wilt zou je naar zo'n mugen 7800 mAh accu kunnen kijken, gaan ook erg lang mee en zijn een stuk kleiner (wel groter dan de standaard accu). Je betaalt er alleen flink meer voor, dan zit je rond de 90 euro inclusief verzenden. Deze heb ik voor nog geen 45 euro inclusief verzenden uit hongkong :D Qua typen is het op een bureau alleen maar prettiger. Op schoot gaat net zo makkelijk, het stuk wat naar onderen uitsteekt valt precies tussen je benen in (tenzij je strak met je benen en knieën tegen elkaar gaat zitten maar wie doet dat nou?).

Geen jumpstart nodig overigens, heb m meteen in de EEE gestopt zonder lader eraan om te kijken hoeveel procent lading er nog in zat bij levering (niet zoveel, 20%). Maar hij starte wel meteen, geen lader erbij nodig.

Ik heb m via ebay bij deze seller/shop gekocht: http://stores.ebay.co.uk/lee262onlineuk

Reg. datum: 26 mei 2008

quote:
wsmaal schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:52:
[...]

/home/user> cat /proc/acpi/battery/BATO/info
desgin capacity: 5200mAh
last full capacity:100mAh

Na een poosje met de 900 op de accu (label 4400mAh) gewerkt te hebben:
/home/user> cat /proc/acpi/battery/BATO/state
remaining capacity: 70mAh

Mij valt op dat de remaining capacity uitgedrukt in mAh overeen komt met het percentage resterend batterij vermogen (70%). Dat zie je als je met de muis op de batterij icon gaat staan. Concluderend: /proc/acpi/battery/BATO/state geeft niet de juiste informatie over de remaining capacity. Je weet dus nog niets over de werkelijke capaciteit van de batterij...
Het was ons in het vorige topic en in het begin van dit topic ook opgevallen. Maar een logische verklaring, is zoals jij het ook zegt: de mAh bij last full en remaining, moet % zijn.
Waarom zou je een batterij die 5200mAh aankan, maar laten gebruiken met 4400mAh?

Reg. datum: 27 juni 2003

De 900 wordt snel goedkoper, Nu ook bij Paradigit 349 euro en bij Bol 339 :)

Genetics is the Key

quote:
sturky schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:35:
De 900 wordt snel goedkoper, Nu ook bij Paradigit 349 euro en bij Bol 339 :)
Wow.
Zal wel te maken hebben met de introductie van de 901 binnen afzienbare tijd!

Reg. datum: 13 februari 2001

quote:
Strangernl schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:00:
[...]
Het was ons in het vorige topic en in het begin van dit topic ook opgevallen. Maar een logische verklaring, is zoals jij het ook zegt: de mAh bij last full en remaining, moet % zijn.
Waarom zou je een batterij die 5200mAh aankan, maar laten gebruiken met 4400mAh?
Je gaat er vanuit dat de eee900 /proc/acpi/battery/BATO/info betrouwbare informatie is. Ik twijfel daaraan fors, mede ook omdat een gebruiker heeft gemeld dat met een 5800mAh batterij /proc/acpi/battery/BATO/info ook 5200mAh design capacity oplevert....

Wellicht dat 900/linux gebruikers met een batterij capaciteit groter dan 4400mAh kunnen nagaan wat /proc/acpi/battery/BATO/info oplevert?

muziek verslaafde
Reg. datum: 16 juli 2001

wat alleen wel superirritant is, is dat als je bijvoorbeeld een videosite bezoekt zoals youtube of break.com, en er aan de zijkant nog een flashbanner bezig is, dat je video dan schokkend loopt.

hij is dus eigenlijk *net* niet powerfull enough, om flashoverladen websites goed vloeiend te laten zien.
Reg. datum: 14 mei 2008

quote:
blowbeat schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:11:
Ik ben voor de vakantie voor de kids op zoek naar een externe DVD-speler die ik aan de EEE hang.
Hoeft eigenlijk alleen maar te lezen (schrijven is niet nodig) en graag zo klein mogelijk zonder extra voeding.

Heeft iemand nog goede tips qua merk/type waar ik naar kan kijken. :+
Gewoon de dvd omzetten naar divx en vanaf de hardeschijf draaien! Kun je er meerdere opzetten!

canon eos30D, 17-85 4-5.6 ef-sis usm, 70-300 ef 4-5.6 is usm, 50mm 1.4

zoiet.s?
Reg. datum: 07 januari 2006

Mijn Eeepc loopt prima atm en ben daarom opzoek naar een goede image tool die een volledige back up maakt van mn Eee. Gratis progseltje dat iemand graag gebruikt?

Porto
“The human race has one really effective weapon, and that is laughter.”

Reg. datum: 14 mei 2008

quote:
Tomino schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:25:
Mijn Eeepc loopt prima atm en ben daarom opzoek naar een goede image tool die een volledige back up maakt van mn Eee. Gratis progseltje dat iemand graag gebruikt?
google: gratis image tool, eerste link onderaan in de site een aantal tips

canon eos30D, 17-85 4-5.6 ef-sis usm, 70-300 ef 4-5.6 is usm, 50mm 1.4

Reg. datum: 26 april 2002

quote:
mvz schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:46:
wat alleen wel superirritant is, is dat als je bijvoorbeeld een videosite bezoekt zoals youtube of break.com, en er aan de zijkant nog een flashbanner bezig is, dat je video dan schokkend loopt.

hij is dus eigenlijk *net* niet powerfull enough, om flashoverladen websites goed vloeiend te laten zien.
Installeer een flashblocker plugin aan zodat je alleen de videoplugin start.
quote:
blowbeat schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:11:
Ik ben voor de vakantie voor de kids op zoek naar een externe DVD-speler die ik aan de EEE hang.
Hoeft eigenlijk alleen maar te lezen (schrijven is niet nodig) en graag zo klein mogelijk zonder extra voeding.

Heeft iemand nog goede tips qua merk/type waar ik naar kan kijken. :+
eBay heeft er een boel, voor 15 euro ofzo. Iets groter dan een cd doosje.

DaCoTa wijzigde dit bericht 11-07-2008 15:11 (33%)

You can't always get what you want. I can, but you can't.

Reg. datum: 02 juli 1999

Hoe zit het nu precies met de 'herrie' die de 900 maakt? Ik heb daar wat mensen over gehoord, maar is echt heel irritant? Ik wil namelijk wel dat ie vrij stil is... Anders toch maar wachten op de 901, hoewel ik niet weet of die dan wel stil is... :S

toen ik hem een paar dagen had, heb ik hem niet gehoord..
ook niet tijdens installatie van XP...

[Rozenrood.nl] [Medion Akoya Mini E1210 - original state]

Genetics is the Key

quote:
Martijn schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:14:
Hoe zit het nu precies met de 'herrie' die de 900 maakt? Ik heb daar wat mensen over gehoord, maar is echt heel irritant? Ik wil namelijk wel dat ie vrij stil is... Anders toch maar wachten op de 901, hoewel ik niet weet of die dan wel stil is... :S
Je moet het zo zien: de eerste 15 minuten na boot werkt ie zonder fan, dus dan hoor je niets. Ook geen harde schijf geratel, want hij heeft een SSD :)

Na een kwartier gaat de fan toch zachtjes draaien. Als je de onderkant goed vrij houdt zodat er genoeg lucht naar binnen komt, is het geluid geen probleem.

Verder kan je met EEEctl en EEEcontrole makkelijk de fanspeed bepalen, desnoods kan je em geheel uitzetten :) Dan heb je een 100% stil systeem, ook vanwege de SSD! Heerlijk :)

Reg. datum: 27 juni 2003

Bestel geen 900 bij Bol als je verwacht dat het geleverd wordt conform de ''belofte'' ''vóór 21.00 uur besteld, morgen in huis''. Na bestellen en betalen een bevestigingsmail met levertijd 5-7 dagen. Weer gekeken in de advertentie, staat er nog steeds: ''vóór 21.00 uur besteld, enz''. Email verzonden naar klantenservice hoe het zit. antwoord: graag nog even geduld, wij verwachten ze de 22ste binnen te krijgen en de leveringsterwijn van 5-7 dagen is nog niet verstreken!

Order geannuleerd en nu 3 weken wachten tot mijn geld teruggestort is, lekkere winkel! Ik dacht dat bol inmiddels een aardige reputatie opgebouwd had en ik had er dus voor gekozen om niet onder rembours te laten verzenden..... |:(

Wat een naiviteit weer van mij 8)7. Bol is trouwens een van de weinige webwinkels die deze ''claim'' van levering de volgende dag geven. ze kunnen zich deze blunders waarschijnlijk permiteren

sturky wijzigde dit bericht 12-07-2008 09:55 (21%)

Reg. datum: 20 februari 2000

Ik gebruik ook EeeCtl op mijn 701 en ingesteld dat ie pas bij hoog in de 50 (58 graden geloof ik) de fan aan moet zetten. Werkt prima, want zonder fan blijft ie bij normale belasting op zo'n 55 graden hangen en dus helemaal stil.
Reg. datum: 02 juli 1999

quote:
XanderDrake schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:30:
[...]
Verder kan je met EEEctl en EEEcontrole makkelijk de fanspeed bepalen, desnoods kan je em geheel uitzetten :) Dan heb je een 100% stil systeem, ook vanwege de SSD! Heerlijk :)
Is dit dan niet schadelijk, ik bedoel, dat ding gaat niet voor niks lopen waaien ;). Als ik met dat ding op de bank zit moeten me benen er ook niet afbranden ;)...

1465Watt-piek op ons dak!

Iemand dit al gezien? Je accu buiten de EEE PC opladen:

http://jkkmobile.blogspot...sus-eee-pc-batteries.html

Ik heb het niet nodig, maar als je een tweede accu hebt (en een tweede voeding denk ik) zou het handig kunnen zijn.

Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: