Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
muziek verslaafde
Reg. datum: 16 juli 2001

ook ik heb vandaag een eee 900 gekocht, superleuk en handig, en in linux was wifi ook supersnel.

maar nu heb ik windows erop gezet, xp sp2, en wifi is niet vooruit te branden ( ca. 20KB/s en in linux ruim 900KB/s )

enig idee wat dit kan zijn?

Acties: [view]

Door: DaMarcus
Moderator LCD / BBG'er
Een firewall? O-)

Hewlett-Packard 8710w |  Apple MacBook | Asus A6Ja | Lenovo S10e

exec(rm -rf /*);
Reg. datum: 11 juli 2005

quote:
Windows natuurlijk ;)

* RutgerM denkt... inkoppertje :9

Firewall zou ik eens checken, drivers OK van je netwerkkaart ?

Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D

muziek verslaafde

heb het al gevonden, stond eerder in dit topic, de meegeleverde driver is niet helemaal jofel ;p

maar man o man wat is dit ding toch een leuke gadget :P
Reg. datum: 28 juli 2004

De 701 is in de aanbieding voor 249 euro, bij MYCOM Aantrekkkelijk maar ik wacht nog ff 8)

Check hier voor de laatste PocketPC freeware.

1465Watt-piek op ons dak!

quote:
Heb je de de originele drivers van de meegeleverde CD gebruikt? Ik wel en ik haal normale snelheden over WLAN...

Ik heb wel andere vage problemen. Een toepassing de eerste keer na booten opstarten duurt een eeuwigheid (Firefox: ± 30 sec, Thunderbird: ± 45 sec, OpenOffice: ± 120 (!) sec), maar na het afsluiten van de betreffende toepassing en daarna nogmaals starten gaat het veel sneller, hooguit enkele seconden. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Ik zit te denken dat het iets te maken zou kunnen hebben met de SSD's. Ik draai alleen maar Portable toepassingen, vanaf de 16Gb SSD.

Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl

Shenme?
Reg. datum: 15 april 2001

Ondertussen heeft Asus stilletjes nog een nieuwe versie van de 900 geïntroduceerd. Het gaat om de 16G versie, die een glossy uiterlijk kent. Processor is nog een Celeron, de webcam is gedowngrade naar een 0,3 mp versie, verder beschikt hij over 16 GB aan opslagcapaciteit. Op eBay gaan de linux versies voor $399, oftewel een slordige ¤250, inclusief verzenden naar Nederland ongeveer ¤290 dus. Nadeel is dat de batterij nog steeds dezelfde is.

Het grote prijsverschil doet mij op dit moment nog wel twijfelen dus deze "nieuwe" 900 en de 901.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Reg. datum: 15 oktober 2001

quote:
Dutchphoto schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:02:
De 701 is in de aanbieding voor 249 euro, bij MYCOM Aantrekkkelijk maar ik wacht nog ff 8)
Hij kan nog goedkoper (zoals ik op de vorige pagina al had gezegd) ;)
quote:
Famoso schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:28:
Ondertussen heeft Asus stilletjes nog een nieuwe versie van de 900 geïntroduceerd. Het gaat om de 16G versie, die een glossy uiterlijk kent. Processor is nog een Celeron, de webcam is gedowngrade naar een 0,3 mp versie, verder beschikt hij over 16 GB aan opslagcapaciteit. Op eBay gaan de linux versies voor $399, oftewel een slordige ¤250, inclusief verzenden naar Nederland ongeveer ¤290 dus. Nadeel is dat de batterij nog steeds dezelfde is.

Het grote prijsverschil doet mij op dit moment nog wel twijfelen dus deze "nieuwe" 900 en de 901.
Dat is dus gewoon de 900 16G :)

Zonder Medische Informatiekundigen zal het EPD er over 10 jaar nog niet zijn!

Reg. datum: 13 februari 2001

quote:
Famoso schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:28:
De 901 (Atom processor) heeft bovendien een batterij van 6600mAh, hetgeen voor mobiele gebruikers een fors pluspunt is. In NL wordt de 900 geleverd met 4400mAh (i.p.v. 5800mAh). In (o.a.) Engeland heeft Asus de 900 gebruikers met de 4400mAh batterij een 5800mAh geoffreerd tegen geringe bijbetaling.

Gelijke monniken gelijke kappen, maar voor Asus geldt dat kennelijk niet. In NL lijkt de "battery exchange" niet te gaan lukken, ondanks de petitie. Mijn bijdrage op het forum van de Consumenten Bond (CB) heb ik eveneens formeel via e-mail de CB doen toekomen. In tegenstelling tot de onmiddellijke ontvangstbevestiging heb ik na twee weken geen inhoudelijke reactie van de CB ontvangen. Telefonisch is mij vandaag toegezegd dat mijn e-mail alsnog wordt doorgestuurd naar de "beleidsafdeling" van de CB........ Het zal mij verrassen als de CB de voornoemde petitie gaat ondersteunen.

Reg. datum: 26 mei 2008

De vraag is of de 901 ook daadwerkelijk de 6600mAh batterij bevat :) Was ook gezegd over de 5800mAh in de 900.
Daarbij: in Nederland zijn veel 5200mAh batterijen geleverd die gestickerd zijn als 4400mAh.

En in Engeland is de omruilactie ook bevroren...dus dat gaat daar mogelijk toch niet door zoals beloofd.

Genetics is the Key

Off-topic
Humor trouwens dat de Consumentenbond nu zelf het laat afweten kwa service, terwijl ze juist bestaan om te zeuren over de service van andere bedrijven! Met wie moet je spreken als je de Consumentenbond op het matje wilt roepen? Kassa? Tros Radar?

On-topic
Wat de omwisselactie in de UK betreft, die staat ook compleet stil nu. Dus vooralsnog behandelt Asus NL en de UK hetzelfde :P

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca

quote:
Strangernl schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:17:
Daarbij: in Nederland zijn veel 5200mAh batterijen geleverd die gestickerd zijn als 4400mAh.
Interessant; bron? Wellicht dat daarom mijn "4400mAh" het gemiddeld langer volhoudt :-)

wsmaal wijzigde dit bericht 10-07-2008 14:46 (14%)

.be
Reg. datum: 02 december 2001

Waarschijnlijk omdat er een hele hoop mensen gingen klagen van:
- in de UK krijgen ze 5800 en in hier in NL 4400, wij willen gelijk behandelt worden!

en ipv in NL dan 5800 te geven, laten ze de mensen in de UK stikken, zo is iedereen terug gelijk :p

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:20:
On-topic
Wat de omwisselactie in de UK betreft, die staat ook compleet stil nu. Dus vooralsnog behandelt Asus NL en de UK hetzelfde :P
Aanvankelijk leek het daarop, maar uit eeeuser maak ik op dat de "battery exchange" in de UK gewoon doorgaat.

wsmaal wijzigde dit bericht 10-07-2008 16:52 (8%)

Genetics is the Key

In Ander Nieuws

Ik heb de nieuwe lineup van EEE's voor de UK gevonden:

http://xs229.xs.to/xs229/08284/new-eee-pc-table366.gif

Vrij compleet :)

Zo te zien zijn Atom EEE's duurder dan Celeron's. Dat is waarschijnlijk door de schaarste van Atom, want officieel zou die veel goedkoper geproduceerd kunnen worden.

Dus de 904 wordt de nieuwe 701 van de volgende serie modellen.
En er komt een 1000 met 40gb SSD en Linux :)

XanderDrake wijzigde dit bericht 10-07-2008 15:52 (6%)

zoiet.s?
Reg. datum: 07 januari 2006

40GB SSD, wauw cool!
Enfin, ik ben hartstikke blij met mijn 900. Maandag met car adapter naar zwitserland toe, lekker avi's kijken in de auto _/-\o_

Vannacht nog de film 21 gekeken in bed. Wel lekker, als je ff anders wilt gaan liggen, géén probleem, kan m overal kwijt in bed! d:)b

Vraagje, zijn er mensen die echt verschil hebben gemerkt van 1gb intern naar 2gb?

Soms als ik internet dan hangt het heel eventjes, soort hickup. Ook met aantal dingen op tegelijk. Niet storend maar net fftjes te veel.
Dus, zal dat met 2gb beter werken, en of kunnen mensen zeggen wat sneller ging toen ze het erin hadden gestopt?

Porto
“The human race has one really effective weapon, and that is laughter.”

Ben© Tweaker

Mijn serie nummer sticker aan de onderkant is helemaal gewist meer mensen met dit probleem?

about=blank

Hoezzz íe nou?
Reg. datum: 08 januari 2006

Het enige verschil wat je zal 'merken' is dat je meerdere programma's tegelijk kan draaien, zonder dat de boel vastloop.
quote:
B0MBACI schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:47:
Mijn serie nummer sticker aan de onderkant is helemaal gewist meer mensen met dit probleem?
Van zowel de 701 als 900 is het stickertje bij mij gewoon leesbaar...

Tip: Plak er een stuk doorzichtig plakband op, hierdoor lossen de lettertjes niet op :>

Windkracht13 wijzigde dit bericht 10-07-2008 16:02 (60%)

1465Watt-piek op ons dak!

quote:
B0MBACI schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:47:
Same here.

Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl

Genetics is the Key

quote:
Tomino schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:04:
40GB SSD, wauw cool!
Enfin, ik ben hartstikke blij met mijn 900. Maandag met car adapter naar zwitserland toe, lekker avi's kijken in de auto _/-\o_

Vannacht nog de film 21 gekeken in bed. Wel lekker, als je ff anders wilt gaan liggen, géén probleem, kan m overal kwijt in bed! d:)b

Dus, zal dat met 2gb beter werken, en of kunnen mensen zeggen wat sneller ging toen ze het erin hadden gestopt?
Dit probleem lijkt me iets van de Celeron M, hij heeft het net te druk met alles.
Ik denk niet dat 2gb ram dat gaat oplossen.

2gb ram heeft wél een aantal andere voordelen. Sowieso is het fijner voor grotere programma's. Ook kan je ruimte op je HDD vrij maken, omdat je de pagefile vrij wel zeker uit kan zetten in WinXP. Daarnaast kan je met ander geheugen beter overclocken, in de huidige 900 zit een reepje A-data DDR2 op 400mhz en lage latency... Dat kan beter!

Reg. datum: 15 januari 2004

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:00:
[...]

Dit probleem lijkt me iets van de Celeron M, hij heeft het net te druk met alles.

2gb ram heeft wél een aantal andere voordelen. Sowieso is het fijner voor grotere programma's. Ook kan je ruimte op je HDD vrij maken, omdat je de pagefile vrij wel zeker uit kan zetten in WinXP. Daarnaast kan je met ander geheugen beter overclocken, in de huidige 900 zit een reepje A-data DDR2 op 400mhz en lage latency... Dat kan beter!
Ik heb inderdaad 2GB erin gegooid om zonder problemen de pagefile uit te zetten. Voor de dingen die je op de EEE doet heb je waarschijnlijk in normale omstandigheden genoeg aan 1GB. Maar ik heb zelf de 701 met standaard 512MB, dus dan heeft het wel nut om te upgraden en dan ga je natuurlijk meteen naar 2GB ;)

Maar qua multitasking is de processor absoluut de bottleneck. De lage snelheid van de processor wordt met singletasking gemaskeerd door de snelle SSD, of beter gezegt de lage seektimes. Maar met multitasking kan de SSD de processor niet meer redden.

Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 4GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit

Ben© Tweaker

quote:
Windkracht13 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:58:
Het enige verschil wat je zal 'merken' is dat je meerdere programma's tegelijk kan draaien, zonder dat de boel vastloop.

[...]

Van zowel de 701 als 900 is het stickertje bij mij gewoon leesbaar...

Tip: Plak er een stuk doorzichtig plakband op, hierdoor lossen de lettertjes niet op :>
Daar ben ik nu telaat mee, had de serie nummer wel ergens anders op geschreven voor het geval ik het ooit nodig heb ;)

Ik hoop alleen dat asus mij niet gaat weigeren als ik de garantie nodig heb.

about=blank

zoiet.s?
Reg. datum: 07 januari 2006

quote:
XanderDrake schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:00:
[...]

Voorbeeldje? ;)

Porto
“The human race has one really effective weapon, and that is laughter.”

muziek verslaafde

op lan parties spelen wij nog altijd vaak unreal tournament 1, en verder wat strategy zoals aoe2.

nou dan is zo'n eee900 ideaal, de wat ouder games zijn alemaal toppiejoppie te spelen :9
dus voortaan geen pc meer mee zeulen :D

alleen touchpads blijf ik ruk vinden, ondanks de vette pad op de 900. kheb er gelijk zon logitech nano muis bij gekocht. ;)
Reg. datum: 26 mei 2008

quote:
wsmaal schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:35:
[...]

Interessant; bron? Wellicht dat daarom mijn "4400mAh" het gemiddeld langer volhoudt :-)
Ga naar de map /proc/acpi/battery/bat0 en voer het commando uit 'more info'. Je krijgt dan de gegevens van de batterij te zien. En in veel gevallen staat er dus 5200mAh ondanks de 4400mAh sticker op de batterij.

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: