Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
quote:
Dutchphoto schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:16:
[...]

Nee dat is niet zo kort door de bocht als het lijkt. De 701 2/4/8G serie wordt all niet eens meer geproduceerd.Men maakt plaats vooor de 900/1 en 1000 serie. Voortschreiding der technieken, heh 8)
als je nog een maandje of 2 wacht staan die dingen voor 100 euro ergens in een witmarkt outlet.
of als laaste model bij t kruitvat.
dan word t pas echt leuk.

loop je met je moeder met 2 pakken maandverband en 3 soorten drop door de winkel.
hoef je alleen maar te wijzen, kijk mam. leuk he.
loop je met 2 eee´s de winkel uit.

gewoon wachten tot ze ongesteld is....

verleemen wijzigde dit bericht 08-07-2008 12:34 (18%)

1465Watt-piek op ons dak!

quote:
verleemen schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:22:
Ha ha, tuurlijk bedoel ik dat. voor op mn tentje op de heide. of in de campingbus.
maar ik ben bang dat bij bewolkt weer je dan toch nog steeds 2 viekante meter zonnepaneel nodig hebt he. of valt dat wel weer mee? En dan bedoel ik rechtstreeks vanaf zonneaneel, dus niet eerst opladen.
Kan me voorstellen dat de atom daar nog wat watjes vanaf snoept.
Valt wel mee. Bij licht bewolkt weer zou het 50Wp-paneel (wat niet zo heel groot is) er nog wel 20W uit moeten kunnen persen. Het is wel handig dat een laptop een ingebouwde UPS heeft (de accu) je zou dan bij wisselend bewolkt weer prima kunnen computeren, de accu wordty dan afwisselend geladen en ontladen. Feitelijk op kleine schaal wat onze woning op grote schaal doet met het net als 'accu'.
quote:
hoeveel verbruikt de 900 eigelijk, heeft iemand dat al gemeten?
Ik heb nog geen langdurige metingen gedaan, maar zonder accu erin verbruikte hij 16W uit het stopkontakt. Ik zal nog eens een langdurige meting doen om te kijken wat het over langere tijd is.

JeroenH wijzigde dit bericht 08-07-2008 12:37 (50%)

Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl

Gadgetfetisjist en modeluser
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
davidgilmour schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:43:
Kingston heeft een mooier stickertje. Net zoals Monster HMI kabels van 140 euro, die hebben ook een mooiere verpakking dan HDMI kabels van de Lidl van 5 euro.
Leuk verhaaltje, maar het is echt gelul. Er wordt veel goedkoop flash geheugen op de markt gedumpt en er zijn enorme verschillen in snelheid. De goedkoopste SD/CF modules halen een paar MB per seconde, en de snelle modules van de betere merken halen tussen de 20 en 30MB/s. Zeker als je zo'n ding als een soort harddisk gebruikt in een EEE is dat essentieel.

"Met een raket op 't dak!"

Genetics is the Key

Hey iedereen, ik ben weer terug uit Werchter :)
quote:
Knoopje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:16:
Resultaten:
4400 mAh: 2.23 min.
6600 mAh: 3.45 min.
Opzich aardig :)
En logisch. 6600mah is 50% meer vermogen dan 4400mah, en guess what? Je krijgt 50% meer accu tijd :) Ik denk dat met wat bezuinigingen je makkelijk 4 uur kan halen!

In Ander Nieuws
Van de FP: http://tweakers.net/nieuw...jgt-3g-ondersteuning.html

Ik hoop zo hard dat dit een algemene upgrade gaat worden, iets interns ofzo. Zodat we allemaal kunnen mee genieten van 3G :)

Mnemosyne X58
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Genetics is the Key

quote:
Exirion schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:35:
Leuk verhaaltje, maar het is echt gelul. Er wordt veel goedkoop flash geheugen op de markt gedumpt en er zijn enorme verschillen in snelheid. De goedkoopste SD/CF modules halen een paar MB per seconde, en de snelle modules van de betere merken halen tussen de 20 en 30MB/s. Zeker als je zo'n ding als een soort harddisk gebruikt in een EEE is dat essentieel.
Er zijn plenty SD kaarten van een "B" merk die rond de 20-30 mb/s halen. No big deal.

Kingston is een producent die eigenlijk wel zijn stickertje op dingen zet. Ze kopen geheugen ergens anders in, ze zijn zelf geen tier-one producers. Je betaalt dus vooral voor de service en de garantie.
Goedkoper zou zijn om direct je SDHC kaart te halen bij de producent in China, Korea of Taiwan, avoid the middle man (Kingston in dit geval).

Mnemosyne X58

zoiet.s?
Reg. datum: 07 januari 2006

quote:
XanderDrake schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:48:
[...]

Er zijn plenty SD kaarten van een "B" merk die rond de 20-30 mb/s halen. No big deal.

Kingston is een producent die eigenlijk wel zijn stickertje op dingen zet. Ze komen geheugen ergens anders in, ze zijn zelf geen tier-one producers. Je betaalt dus vooral voor de service en de garantie.
Goedkoper zou zijn om direct je SDHC kaart te halen bij de producent in China, Korea of Taiwan, avoid the middle man (Kingston in dit geval).
Nu ben ik toch benieuwd. Iemand simpel progje om te testen hoe snel mn Sdhc kaartje is?

Porto
“The human race has one really effective weapon, and that is laughter.”

Reg. datum: 21 februari 2005

quote:
DaRKie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:53:
[...]

Via de bijgeleverde drivers kan je instellen dat de 900 zijn 1024x768 moet croppen zodat je niet moet scrollen.
Heb gekeken maar ik kan niks vinden van mijn scherm wordt te ''groot'' voor me beeldscherm en moet dus scrolle.

Kan je ff kort uit leggen hoe ik dit doe?

Xbox 360 / Dlink DNS-323 1,5 TB / Panasonic 42'' FullHD / P3300 / EEE 900 2GB XP SP3

quote:
[b][message=30383766,noline]XanderDrake schreef op dinsdag 08 juli 2008 @

In Ander Nieuws
Van de FP: http://tweakers.net/nieuw...jgt-3g-ondersteuning.html

Ik hoop zo hard dat dit een algemene upgrade gaat worden, iets interns ofzo. Zodat we allemaal kunnen mee genieten van 3G :)
Ja en daarna wil men een dial-pad en voor je het weet heb je gewoon een grote telefoon in de handen, en dan is zelfs die 7" nog te groot voor aan de oren :)

http://i.mauce.mobi , DE portal / startpagina voor je iPhone

Genetics is the Key

quote:
ZakHooi schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:11:
Ja en daarna wil men een dial-pad en voor je het weet heb je gewoon een grote telefoon in de handen, en dan is zelfs die 7" nog te groot voor aan de oren :)
Hehe, nee, een EEE als uitklap phone zie ik niet zo maar gebeuren :P

Verder zie ik niet dat ze ook GSM gaan ondersteunen, dus ik denk niet dat je standaard kan bellen. Met Skype natuurlijk wel, via de 3G lijn.
quote:
Tomino schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:08:
Nu ben ik toch benieuwd. Iemand simpel progje om te testen hoe snel mn Sdhc kaartje is?
Ja, je kan bijv. iets van een bepaalt formaat kopieren (zeg een film van 700mb) naar de kaart en kijken hoe lang ie er over doet. Vervolgens deel je de grootte van het bestand door de de kopier tijd in secondes en voila.
Je kan ook HDTach en HDtune proberen, werken volgens mij bij alle externe opslag opties.

Wat SDHC's betreft, alle SDHC kaarten hebben een klasse toegekent, Class 2, 4 of 6. Dit correspondeert met de minimale snelheid van de kaart: 2mb/s voor class 2, 4mb/s voor 4, 6mb/s voor 6. Je hebt bij grotere (4+ gb) kaarten meestal een minimum van Class 4 of 6 te pakken.

Verder heb ik het dus over minimale snelheid. Ik heb vaak kaarten gezien die Class 4 of 6 hebben maar eigenlijk class 20 horen te hebben vanwege hun snelheid (20mb/s). Trancend en A-data 16GB SDHC's bijv. Geen A-merken (zoals Sandisk en Kingston) maar wel rete-snel :)

Maar Nu Weer Ontopic O-)

Mnemosyne X58

Reg. datum: 17 april 2004

Hallo allemaal,

Ook ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een EeePC 900.
1 woord - Geweldig!

Vergeet mensen die zeggen dat Vista er niet goed op draait, ik gebruik het nu en loopt als een trein.
Er is alleen wat kennis nodig om het correct te installeren en dan heb ik het over Zonder! N/Vlite.
Dus 100 full met sp1 en alle updates.

Ik heb alles aan de gang op de cam na. als ik die werkend krijg ga ik hier een verhaal neer zetten voor mensen die willen weten hoe ik dit heb bereikt zonder gezeur:)
Maar nog even wachten die howto maak ik binnenkort. Ja, ook Aero werkt (maar vind ik irri dus staat nu uit)

Toch heb ik wel even een vraag, nu na het installeren van de wifi drivers ging allemaal oke krijg ik ineens in mijn nieuwe woning default netwerk?
Dus ik heb hier een openbaar netwerk? Ik wil graag weten of dit wel veilig is. Vista zegt dat er geen mappen gedeelt zijn.

Ik wil graag weten wie dit netwerk aan me geeft, dus of ik dit bij de buurman/vrouw moet melden of dat het mogelijk is om gewoon gratis internet te krijgen in de woining? haha ik snap er niets van! Ik heb zelf adsl van kpn maar das verbonden met een utp kabel. wifi is bij mij nog niet geinstalleerd, dus router enzo.

Heb alleen een normale modem voor adsl met 1 utp. maar die deed ik er net even uit om wifi op de 900 vast in te stellen voor de toekomst en wat blijkt? er is een draadloos openbaar netwerk die ook nog es full speed is. er staat bij signaal sterkte erg goed.

ik probeer de een whois te doen op mijn ip.

Enige wat ik er over zeggen kan is dat het eindigt op adsl-surfen.hetnet.nl. en geloof me dat ben ik zelf niet.

Dus kan dit een hotspot zijn waarvan ik blijkbaar gebruik mag maken. (ik woon in een flat van 2 hoog, zit ook niet bij een cafe)

of hebben we het hier over een buurman/vrouw die ze netwerk 24/7 aan heeft staan en wijdopen?

Ik wil geen misbruik maken van zijn netwerk als dat zo is, laat staan dat ik niet wil hij me mappen of data kan zien. Vista heeft niet gedeelt maar moet ik dat dan ook vertouwen?

hehe sorry ben vrij nieuw met dit fenomeen hopelijk kan iemand me duidelijkheid geven.

(p.s. typen is best te doen op de 900, gewoon een weekje oefenen)

Groetjes,
Maarten

quote:
Fonk schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:01:
Hallo allemaal,

Ik wil graag weten wie dit netwerk aan me geeft, dus of ik dit bij de buurman/vrouw moet melden of dat het mogelijk is om gewoon gratis internet te krijgen in de woining? haha ik snap er niets van! Ik heb zelf adsl van kpn maar das verbonden met een utp kabel. wifi is bij mij nog niet geinstalleerd, dus router enzo.

Groetjes,
Maarten
zeer waarschijnlijk dat een van je buren zn netwerk niet beveiligd heeft. Komt heel vaak voor nu bijna iedereen draadloos heeft. Sommigge mensen weten gewoon niet dat zoiets moet of zijn er domweg te lui voor.

ik tap wel es vaker op die manier af als ik met mn pda buiten loop.

gezien t feit dat jij in een flat woont geeft je al een kans van 20 netwerken rondom je, dr hoeft er maar eentje onverstandig te zijn ...

verleemen wijzigde dit bericht 08-07-2008 19:36 (8%)

quote:
ZakHooi schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:11:
[...]

ik bel al jaren handsfree, dus op de speaker, die keren dat ik een telefoon aan mn oor hou zijn echt heel zeldzaam. Dus ik zie een eeepc met 3g mogelijkheden wel zitten.
en wat nou dialer. dr zit een micro in, wel es van voicedailing gehoord. nog afgezien dat je gewoon een keyboard hebt met allemaal knopjes met getallen en zo...

Reg. datum: 13 februari 2001

quote:
Exirion schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:35:
[...]

Geheel mee eens! Ik heb dan ook deze :-)

quote:
verleemen schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:34:
[...]

zeer waarschijnlijk dat een van je buren zn netwerk niet beveiligd heeft. Komt heel vaak voor nu bijna iedereen draadloos heeft. Sommigge mensen weten gewoon niet dat zoiets moet of zijn er domweg te lui voor.

ik tap wel es vaker op die manier af als ik met mn pda buiten loop.

gezien t feit dat jij in een flat woont geeft je al een kans van 20 netwerken rondom je, dr hoeft er maar eentje onverstandig te zijn ...
Hmm ik dacht al zoiets ja. Maar moet ik me nu zorgen maken? Kan die persoon zien wat ik op internet doe zoals bankieren? mijn mappen zien?
Als dit veilig is blijf ik nu nog even doorwerken tot ik zelf volgende week een draadloos netwerk heb.

Hoe zit dat eigelijk met de ouderen onder ons, die aan een leesbril toe zijn.
Dit lijkt me de ideale computer voor mn moeder, ware t niet dat die bij de krant de hele dag al zit te turen. en ik ben de 40 ook al voorbij ±afklop±

quote:
Fonk schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:12:
[...]

Hmm ik dacht al zoiets ja. Maar moet ik me nu zorgen maken? Kan die persoon zien wat ik op internet doe zoals bankieren? mijn mappen zien?
Als dit veilig is blijf ik nu nog even doorwerken tot ik zelf volgende week een draadloos netwerk heb.
Hmm bankieren zou ik laten, want t netwerk is dus niet beveiligd. maar als er geen mappen open staan is dr verder niks aan de hand. Zijn netwerk is niet meer dan een gateway, dus er word verder niks op zijn computer opgeslagen. Het is zelfs zo dat als jij iets illegaals downloadt, dat hij dr voor op zn donder zal krijgen. Das nou juist de hoofdreden waarom je je netwerk maar beter kan beveiligen.
T is de ideale manier om illegale dingen te doen zonder dat je opgespoort kan worden.

bedankt voor je uitleg :)

Stom dat ik er dan niet achter kom wie het is dan zou ik hem even kunnen waarschuwen, maar ja.

Thnx iig voor de uitleg:)

Reg. datum: 02 december 2007

quote:
verleemen schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:14:
Hoe zit dat eigelijk met de ouderen onder ons, die aan een leesbril toe zijn.
Dit lijkt me de ideale computer voor mn moeder, ware t niet dat die bij de krant de hele dag al zit te turen. en ik ben de 40 ook al voorbij ±afklop±
Als je aan een leesbril toe bent, moet je hem ook gebruiken, doe je voor boeken/kranten lezen toch ook ?!
Zelf ben ik 52, sinds 2 jaar aan de leesbril, sinds november 2007 aan de EEE-Pc (701-4g) en is een heel comfortabele combinatie; zeker als er XP op staat met Firefox3 en gebruik makend van de NoSquint add-on.
Ik gebruik het uren per dag, en geen hoofdpijn or what.
Doen dus, ook voor je moeder, al is het wel wat uitleggen hoe al dat zooming en text-zooming werkt. Succes !

Don't worry, be a Mac use
Reg. datum: 19 oktober 2006

mijn vriendin heeft zaterdag een Asus EEE 900 gekocht.. Ten minste er staat 900 op de onderkant. Nu lees ik dat er ook een 901 uit is.

Wat is het wezenlijke verschil tussen beide, en is het aan te raden om de 900 terug te brengen en toch op de 901 over te stappen?

Macbook core2duo 2,0Ghz, Bluetooth keyboard & Mightymouse, JBL creature II

Ah, je zoomt dus wel. ik bedoelde dus ook, de kleine lettertjes op t scherm zoals je t normaal ziet.
Op zich lukt t me wel dat uitleggen hoor. Ze snapt t wel.

Reg. datum: 09 oktober 2007

quote:
fabulaus schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:56:
mijn vriendin heeft zaterdag een Asus EEE 900 gekocht.. Ten minste er staat 900 op de onderkant. Nu lees ik dat er ook een 901 uit is.

Wat is het wezenlijke verschil tussen beide, en is het aan te raden om de 900 terug te brengen en toch op de 901 over te stappen?
900: geen blauwe tand, kortere accuduur, 4400 mAh accu, intel Celeron processor
901: blauwe tand, langere accuduur, 6600 mAh accu, intel Atom processor

Verder moet er natuurlijk rekening gehouden worden met het feit dat de 901 nog niet uit is in Nederland en er ook nog geen release-datum bekend is. Net als de prijs.

1. Controleer de kabel!
Reg. datum: 08 augustus 2000

quote:
fabulaus schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:56:
De 901 is nog moeilijk te krijgen.
-901 heeft andere processor (ATOM), maar cpu kracht is niet het sterke punt
-901 heeft bluetooth & wireless n (ipv alleen b/g)
en na de 901 komt de 902 en na de 902 de 903 & 904, zo is er morgen altijd een betere....

Dus nee?

Meer details kun je in de topic start vinden.

leuk_he wijzigde dit bericht 08-07-2008 23:21 (12%)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Genetics is the Key

quote:
leuk_he schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:21:
De 901 is nog moeilijk te krijgen.
-901 heeft andere processor (ATOM), maar cpu kracht is niet het sterke punt
-901 heeft bluetooth & wireless n (ipv alleen b/g)
en na de 901 komt de 902 en na de 902 de 903 & 904, zo is er morgen altijd een betere....

Dus nee?

Meer details kun je in de topic start vinden.
Zover ik weet heeft de 901 geen Wifi-N.

Trouwens zijn de 904's officieel bevestigd.

Even een vraagje: Wie wil hier zo'n EEE 904 met 8.9" scherm en 10.2" body?

Mnemosyne X58

Reg. datum: 16 maart 2005

Als ik een 904 krijg zal ik absoluut niet klagen :) , maar ik zal er geen stuiver voor uitgeven...
Veel te groot en te zwaar...

Ik zit nog steeds in twijfel of ik nou een 900 moet kopen of een 901, om de 2 dagen veranderd m'n mening weer... |:(

berend_ wijzigde dit bericht 09-07-2008 00:43 (31%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: