Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 juli 2004

quote:
tencoryn schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:22:
[...]

Alles wat audio betreft moet dan weer wel gaan, dat gaat op een Pentium II ook nog wel. Al kun je je wel afvragen of 300¤ niet wat veel is - 't is ook geen kant-en-klare jukebox oplossing, dus je moet zelf nog aan de slag wb. software, netwerk, ev. touchscreen, (wegwerken in de muur :z ) .
Met een trackball en een standaard jack naar 2xtulp snoertje en de voorgeinstalleerde Amarok speler kom je anders al een aardig eind denk ik. Zeker als je er ook nog een leuke externe harddisk volggepompt met muziek aankoppelt :) Met de 16GB SSD kom je natuurlijk ook aardig ver.

Reg. datum: 12 maart 2007

quote:
Metro2002 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:36:
[...]

En hoe bevalt het tot nu toe?
Het is nog te vroeg om een echt oordeel te geven. Ik wil maandag op mijn werk testen of ik hiermee het beveiligde netwerk op kan. Met Ubuntu is dat geen probleem.
Skype niet weer niet standaard bij Mandriva en krijg gemekker aks ik die wil installeren.
Iets over Qt 4.2.1+ (Lib@tDBUS.so4) Blijkbaar zit dit niet standaard in de distro van Mandriva en weet niet hoe ik deze kan uploaden en installeren.
Het blijft prutsen!

Reg. datum: 08 december 2006

quote:
Hatman schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:43:
[...]

Het is nog te vroeg om een echt oordeel te geven. Ik wil maandag op mijn werk testen of ik hiermee het beveiligde netwerk op kan. Met Ubuntu is dat geen probleem.
Skype niet weer niet standaard bij Mandriva en krijg gemekker aks ik die wil installeren.
Iets over Qt 4.2.1+ (Lib@tDBUS.so4) Blijkbaar zit dit niet standaard in de distro van Mandriva en weet niet hoe ik deze kan uploaden en installeren.
Het blijft prutsen!
Iemand al eens de laatste Sabayon distro (3.5) geprobeerd? Heeft een aparte installatie-optie voor de EEE (UMPC). Ook in 64 bit beschikbaar. Het schijnt dat alleen wireless nog niet helemaal goed ondersteund wordt, maar daarvoor kun je NDISwrapper gebruiken.
Zie hier de specificaties:

Helaas beschik ik nog niet over een 901 (kan bijna niet wachten), maar op mijn desktop draait Sabayon 3.5 64 bit geweldig!

Mind explorer
Reg. datum: 23 augustus 2002

quote:
Hatman schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:43:
[...]

Het blijft prutsen!
http://www.skype.com/download/skype/linux/choose/

Hier kiezen voor Mandriva en je kan een RPM downloaden. Deze dubbel aanklikken het en werkt :9
net even geprobeerd maar hier draait ie nu. (heb wel de KDE versie van mandriva draaien, weet niet wat jij hebt? ) Wel suf dat ie niet in de package manager staat van mandriva trouwens, is me nooit opgevallen omdat ik zelf geen skype gebruik :)

Metro2002 wijzigde dit bericht 06-07-2008 11:14 (7%)

Mind explorer

Reg. datum: 30 mei 2006

Nog een vraag, heb al search en google gebruikt, maar kom er niet echt uit.

Itunes op de EEE 900. Ik lees verhalen dat het niet kan.
Er is wel een programma, Cross-over, maar dat kost 40 euri, heb ik niet echt veel trek in.
Dus?? Alternatieven? Of kan het nou wel gewoon? :)

Onno

zoiet.s?
Reg. datum: 07 januari 2006

quote:
OnnoF2006 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:02:
Nog een vraag, heb al search en google gebruikt, maar kom er niet echt uit.

Itunes op de EEE 900. Ik lees verhalen dat het niet kan.
Er is wel een programma, Cross-over, maar dat kost 40 euri, heb ik niet echt veel trek in.
Dus?? Alternatieven? Of kan het nou wel gewoon? :)

Onno
Kan, maar ik had wel problemen in het begin. Dat lag aan mijn Nlite xp. Heeft iets met smartcard drivers te maken, heel vreemd

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=149801

Lees daar eens wat rond! Zo heb ik t ook gefixt!

Nu nog library's delen wat niet lukt..rrr

Porto
“The human race has one really effective weapon, and that is laughter.”

Maar ik zal Linux blijven gebruiken!

exec(rm -rf /*);
Reg. datum: 11 juli 2005

quote:
OnnoF2006 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:24:
Als crossover je te duur is moet je Wine direct maar gebruiken ;)

Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D

Reg. datum: 05 juli 2004

Waarom wil je Itunes als de eeePC standaard al met Amarok komt?

exec(rm -rf /*);
Reg. datum: 11 juli 2005

quote:
Sannr schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:07:
Hype ?? :+

Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D

Reg. datum: 12 maart 2007

quote:
Metro2002 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:13:
[...]

http://www.skype.com/download/skype/linux/choose/

Hier kiezen voor Mandriva en je kan een RPM downloaden. Deze dubbel aanklikken het en werkt :9
net even geprobeerd maar hier draait ie nu. (heb wel de KDE versie van mandriva draaien, weet niet wat jij hebt? ) Wel suf dat ie niet in de package manager staat van mandriva trouwens, is me nooit opgevallen omdat ik zelf geen skype gebruik :)
Dat heb ik al gedaan maar het loopt vast omdat er dan een melding komt met iets over Qt 4.2.1+ (Lib@tDBUS.so4) Blijkbaar zit dit niet standaard in de distro van Mandriva en weet niet hoe ik deze kan uploaden en installeren.

Ik gebruik ook de KDE versie en snap dan ook niet wat het verschil zou moeten zijn.
Heb je Skype ook daadwerkelijk geinstalleerd?

zoiet.s?
Reg. datum: 07 januari 2006

quote:
Sannr schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:07:
Wat dacht je van XP? Wat dacht je van het wellicht als enige, WEL fijn vinden?

Jemig,

Porto
“The human race has one really effective weapon, and that is laughter.”

ApocalypsE
Reg. datum: 20 december 2004

hmmm toch leuk zo'n dingetje als audiojukebox+ werken onderweg

denk dat ik er maar 1 ga halen;)

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00620315 niet duur hier trouwens, of is dit weer een ander?

http://dano.nl.nu --- Nas Drovje zoekt blazers (sax,trompet,trombone etc) kijk op: http://www.nasdrovje.nl

1465Watt-piek op ons dak!

quote:
OnnoF2006 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:24:
Die insteek had ik ook, tot ik merkte dat je nauwelijks verder komt zonder uitermate complexe configureerwerkzaamheden vanaf de command prompt. Er zijn Linux-distributies waarvan liefhebbers claimen dat "alles" out of the box werkt, maar dat was in mijn geval simpelweg niet waar.

Ik heb XP op mijn EEE'tje gezet enj dat bevalt prima. Ook geen geklooi met nlite of zoiets, gewoon XP + Asus drivers erop, swap uitschakelen en klaar. Van alle hardware die ik heb zijn er drivers, als ik software wil installeren dan kan dat ten minste gewoon. It. Just. Works.

Zoals ik al eerder schreef heeft het gebruik van XP ook zeker zijn prijs. Het neemt meer ruimte in op de SSD, opstarten en afsluiten duurt langer, ik verwacht ook een hoger energieverbruik.

Voor mezelf heb ik het als volgt bedacht: met het originele Xandros OS is de EEE PC een uitgebreide PDA, met Windows XP is het een echte laptop. Met de andere Linux-distributies (EEEXubuntu, Mandriva, etc.) heb ik simpelweg te weinig kunnen doen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar het zal er ergens tussenin liggen.

Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl

heeft iemand al eens geprobeert reason of cubase op een eeepc te draaien?. lijkt me echt een leuk ding om in een klein midikeyboard te modden, dan heb je echt een portable studiootje. wel o de 900 dan...

Reg. datum: 20 februari 2000

Achja, Linux heeft al wel erg veel vooruitgang geboekt op het gebied van gebruiksvriendelijkheid tov. een aantal jaren geleden. Zo goed dat ik het op mn desktop al goed bruikbaar vindt, zonder telkens in de console te hoeven kloten. Echter die distributies voor de EeePC die zogenaamd geschikt zouden zijn worden gemaakt door een klein groepje vrijwilligers (of soms zelfs 1 persoon). Daardoor ligt de kwaliteit gewoon erg laag. De Fn-knoppen werken niet, geluid werkt standaard niet goed, sluit niet goed af, wireless is onbetrouwbaar en talloze andere kleine dingetjes... Hier zijn vast allemaal fixes voor, maar zorg dan dat dat out of the box allemaal gefixt is. Ik kan er niet bij dat ze zomaar iets uitbrengen wat niet perfect werkt. Mandriva schijnt wel aardig goed te werken, maar die heb ik nog niet geprobeerd omdat de ISO niet op een usb-stick gezet kan worden.

Windows vind ik nog steeds voor de desktop (en ook voor de eeepc op het moment) het sublieme OS dat gebruiksvriendelijkheid serieus neemt. Kunnen mensen wel weer het standaardargument noemen dat windows onstabiel en traag is, maar dat heb ik nog nooit ondervonden. Linux kan ook uitermate traag en instabiel werken.

Zo :+

Al ga ik toch binnenkort Linux op mn EeePC zetten omdat ik het toch stiekem een leuk os vind ;)

quote:
verleemen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:38:
heeft iemand al eens geprobeert reason of cubase op een eeepc te draaien?. lijkt me echt een leuk ding om in een klein midikeyboard te modden, dan heb je echt een portable studiootje. wel o de 900 dan...
Heb Reason op mijn 701 staan en draait perfect. Althans, het afspelen van een paar liedjes. Ben nl. niet echt een producer ofzo, dus niet uitvoerig getest.. Leek me alleen leuk om erop te hebben staan mocht ik me eens vervelen in de trein ;)

Ook verschillende VST's erop staan (dmv. minihost) en met het toetsenbord kun je dan prima spelen als je hem op 900MHz zet (op default 630MHz kraakt het geluid soms wat). Met een midi-keyboard werkt dat ws. ook wel.

Palomar wijzigde dit bericht 06-07-2008 18:47 (13%)

Mind explorer
Reg. datum: 23 augustus 2002

quote:
Hatman schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:51:
[...]

Dat heb ik al gedaan maar het loopt vast omdat er dan een melding komt met iets over Qt 4.2.1+ (Lib@tDBUS.so4) Blijkbaar zit dit niet standaard in de distro van Mandriva en weet niet hoe ik deze kan uploaden en installeren.

Ik gebruik ook de KDE versie en snap dan ook niet wat het verschil zou moeten zijn.
Heb je Skype ook daadwerkelijk geinstalleerd?
ja heb ook gekeken of het opstartte ed. Ik kreeg overigens wel een melding van het een of ander maar die heb ikgewoon weggeklikt :+ (windows gewoonte :P ) maar hij deed het daarna wel gewoon.

Mind explorer

hmm reason vind ik zo niet maar deze wel
http://www.sequencer.de/blog/?p=2562 ableton!
straks kraftwerk met 4 eeepctjes:P

quote:
Palomar schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:46:
[...]

Heb Reason op mijn 701 staan en draait perfect. Althans, het afspelen van een paar liedjes. Ben nl. niet echt een producer ofzo, dus niet uitvoerig getest.. Leek me alleen leuk om erop te hebben staan mocht ik me eens vervelen in de trein ;)

Ook verschillende VST's erop staan (dmv. minihost) en met het toetsenbord kun je dan prima spelen als je hem op 900MHz zet (op default 630MHz kraakt het geluid soms wat). Met een midi-keyboard werkt dat ws. ook wel.
maarreeuh, past dat dan nog wel op die 4 gig ssd? of heb je t gewoon op een kaartje staan. Reason is ondertussen namelijk al 1.8 gig groot. (als dr nou es een crack kwam om die soudlibraries niet te hoeven installeren. de meeste geluidjes maak ik toch zelf. Dat zou gewoon 1.7 gig aan ruimte besparen.
reason puur is namelijk nog geen 90 MB groot, de rest is puur samples.
Niet dat t echt een probleem is, ik ga voor de 20MB ssd versie, maar toch...

quote:
CanonG1 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:46:
[...]

Die insteek had ik ook, tot ik merkte dat je nauwelijks verder komt zonder uitermate complexe configureerwerkzaamheden vanaf de command prompt. Er zijn Linux-distributies waarvan liefhebbers claimen dat "alles" out of the box werkt, maar dat was in mijn geval simpelweg niet waar.

Ik heb XP op mijn EEE'tje gezet enj dat bevalt prima. Ook geen geklooi met nlite of zoiets, gewoon XP + Asus drivers erop, swap uitschakelen en klaar. Van alle hardware die ik heb zijn er drivers, als ik software wil installeren dan kan dat ten minste gewoon. It. Just. Works.

Zoals ik al eerder schreef heeft het gebruik van XP ook zeker zijn prijs. Het neemt meer ruimte in op de SSD, opstarten en afsluiten duurt langer, ik verwacht ook een hoger energieverbruik.

Voor mezelf heb ik het als volgt bedacht: met het originele Xandros OS is de EEE PC een uitgebreide PDA, met Windows XP is het een echte laptop. Met de andere Linux-distributies (EEEXubuntu, Mandriva, etc.) heb ik simpelweg te weinig kunnen doen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar het zal er ergens tussenin liggen.
Okee, maar hoe heb je dat dan gedaan? want ik vind alleen maar nlite gedoe...
Usb-dvdrom ofzo?

quote:
verleemen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:21:
[...]

maarreeuh, past dat dan nog wel op die 4 gig ssd? of heb je t gewoon op een kaartje staan. Reason is ondertussen namelijk al 1.8 gig groot. (als dr nou es een crack kwam om die soudlibraries niet te hoeven installeren. de meeste geluidjes maak ik toch zelf. Dat zou gewoon 1.7 gig aan ruimte besparen.
reason puur is namelijk nog geen 90 MB groot, de rest is puur samples.
Niet dat t echt een probleem is, ik ga voor de 20MB ssd versie, maar toch...
ik heb een 16GB SD-kaartje, dus daar past het wel op ;)
.be
Reg. datum: 02 december 2001

quote:
OnnoF2006 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:59:
[...]

Okee, maar hoe heb je dat dan gedaan? want ik vind alleen maar nlite gedoe...
Usb-dvdrom ofzo?
Je neme een SD kaartje van >=2gb en je volgt deze guide

quote:
Sick Nick schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:42:
Via joikuspot werkt het prima alleen kost dat wel meer stroom. Zowel je laptop als telefoon moeten wifi aan hebben staan. Je kan natuurlijk ook windows erop zetten en dan gewoon via een usb kabel verbinding maken met je telefoon. Voor nokia en sony ericsson werkt dat sowieso (uit ervaring) via hun software. Waarschijnlijk werkt het met samsung en andere merken ook. Maar dat zal wel onder windows moeten omdat ze geen software hebben voor linux. Misschien dat je die software met wine kan draaien maar dat is een kwestie van uitproberen natuurlijk.
ik heb standaard mn web n walk mobieltje met usb aan mn laptop hangen, op die manier krijgt je mobiel dan namelijk ook gelijk stroom en valt niet halverwege uit. ik heb ergens gelezen dat in ieder geval eeeubuntu dat ondersteund, maar voor dit soort dingen zou ik toch eerder voor een xp installate gaan.

nog een vraagje, iemand al een paar emulatoren op de eeepc gedraaid?
en dan met name dosbox..

en dan nog iets ik heb de 900 met 20 gb ssd al in de winkel hier op t koningsplein zien staan, 400 euro maar dr zit alleen een intel inside stikkertje op en verder totaal geen info welke dat dan is.

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: