[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 40 41 42 43 last
Nieuw TopicReg. datum: 05 november 2007
Reg. datum: 29 juni 2008
Ik heb Mandriva 2008.1 op mijn EEE 701 gezet. En het werkt "out off the box". Alles doet het.quote:Palomar schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:29:
[...]
Ik heb nog gelezen over een Mandriva en een Fedora die eee-support hebben, maar nog niet geprobeerd. Iemand hier ervaringen mee?
In de bios staat misschien nog iets op install/start oid. Tenminste, ik dacht dat dat bij mij ook het geval was.quote:ldhollander schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:21:
Okee klein probleem, na een herinstallatie met een andere XP cd worden mijn usb poorten als 1.1 herkend. Niet handig aangezien ik middels een usb -> ide adaptertje nog weleens een dvd'tje wil branden. Iemand enig idee welke drivers ik nodig heb om het geheel weer op 2.0 te kunnen gebruiken?
You can't always get what you want. I can, but you can't.
Reg. datum: 05 november 2007
Duizend maal dank.quote:DaCoTa schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:00:
[...]
In de bios staat misschien nog iets op install/start oid. Tenminste, ik dacht dat dat bij mij ook het geval was.
Reg. datum: 31 mei 2008
Klik hierquote:0Burner0 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:32:
[...]
Ohaj nog voordeel ik heb wel een 5800 batterij
Buiten dat het lelijk is, snap ik gewoon niet waarom ze hem in een 10" behuizing doen. IMO is hoe kleiner hoe beter, en als je het toetsenbord te klein vind, koop je maar een 10" versie. Simpel toch?quote:wvexeltweakers schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:36:
ik kwam hier de uitgelekte foto's van de EEE 905 tegen. Ben het wel met hun commentaren eens: iets teveel plastic rond het schermpje.
Dan zou de enige reden zijn om een 10" te kopen, om die lelijke rand weg te werken. Wat een marketing plan.
Pentax K110D - Pentax-M 50mm F/1.7 - Pentax-M 40mm F/2.8 - Pentax-F 35-70mm - Pentax-M 50mm F/2.0 - Pentax-M 80-200mm F/4.5 - Tokina 28mm F/2.8 - Tokina 135mm F/2.8 - 2.0x TC
Heb het al eerder gezegd in dit topic maar Mandriva 2008.1 one draait prima op de eeepc en ondersteuning voor alle hardware (out of the box).quote:Palomar schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:10:
Ik zit al een tijdje te experimenteren om Linux op mijn EeePC 701 te zetten (iets anders dan Xandros), maar ik ben een beetje teleurgesteld in de verschillende Ubuntu's die ik nu heb geprobeerd (Ubuntu, EeeXubuntu, Ubuntu Eee). De laatste 2 zouden speciaal voor de EeePC aangepast zijn, maar het valt me erg tegen dat verschillende dingetjes default nog steeds niet lekker werken. Volumeregeling en hotkeys werken niet goed of helemaal niet, ze sluiten niet goed af, krijg WPA niet aan de praat en bij WEP moet ik het zelf op 64-bit zetten omdat ie default op 128bit beveiliging staat. Ook schijnt de MadWifi-driver bij sommige updates van Ubuntu niet meer te werken, waardoor je hem telkens opnieuw moet installeren (en dat is iets waar ik pertinent NIET op zit te wachten als ik de laptop onderweg wil gebruiken en dit doet zich opeens voor).
Ik vind dit kortweg gezegd waardeloos en blijf daarom nog maar even bij XP.
Hoe zijn jullie ervaringen met Linux distro's op de EeePC? Heeft iemand wel goede ervaringen met distro's die out of the box wel goed werken? Of met minimale aanpassingen? Ik heb nl. nog geen andere distro's geprobeerd, omdat ik verwacht tegen dezelfde problemen aan te lopen.
Mind explorer
Ik heb ook met ubuntueee getest en kreeg ook te veel niet goed aan het werk en het afsluiten ging ook niet goed.quote:Metro2002 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:08:
[...]
Heb het al eerder gezegd in dit topic maar Mandriva 2008.1 one draait prima op de eeepc en ondersteuning voor alle hardware (out of the box).
.
Heb nu ook Mandriva er op gezet en hoop dat het beter werkt (op een eeepc 900 installatie op de 4Gb ssd om de andere 16Gb vrij te hiuden voor data)
Ik heb geen ervaring met linux en wil best wel wat leren maar heb echt geen zin om voordurend onder de motorkap te moeten duiken.
Wel wil ik graag voorkomen dat ms-windows toch nog moet worden geinstalleerd op de eeepc.
Reg. datum: 20 maart 2001
kan je dvd film bekijken op een eee pc zonder laggggg?? (gewoon normaal ouwe dvd dus geen HD
oja zijn er ook benchmarks van eee pc (met en zonder atom cpu).
icegodd wijzigde dit bericht 05-07-2008 13:50 (19%)
Systeem met SSD | Acer 3810T/SU9400/SSD | HTC HD2 | SLK 230 Kompressor
Canon 40D | Canon 17-40 F/4.0L | Sigma 30 F/1.4 | Canon 70-200 F/4.0L | Metz 44AF-4C | Canon Ixus 100 IS
Valt mij tegen 3:42 voor een 6600 mAh batterij (wellicht inmiddels langer? :-) De 5800mAh haalt 3:18. De 5800mAh heeft als voordeel dat deze dezelfde fysieke afmetingen heeft als de 4400mAh, waarmee ik ~2:45 operationeel ben (wifi aan, maar brightness gedimd).quote:Knoopje schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:54:
Nieuwe grafiek na 3e maal volledig opladen, weer een kwartiertje winst:
[afbeelding]
De reden is dat het gewoon niet lekker werkt, te klein om echt op te kunnen werken..
Ik heb ook nog op een Acer Mini Notebook gewerkt enige tijd geleden, om gek van te worden.
Nog maar even niet voor mij
Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D
Reg. datum: 05 juli 2004
Hier kan je hem zelfs de 1080P versie van Taxi 3 af zien spelen: http://nl.youtube.com/watch?v=oh1R1hoYmuIquote:icegodd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:48:
in heb een vraag aan de mensen met de externe DVD-speler.
kan je dvd film bekijken op een eee pc zonder laggggg?? (gewoon normaal ouwe dvd dus geen HD)
oja zijn er ook benchmarks van eee pc (met en zonder atom cpu).
Een simpele DVD is dus niet zo'n probleem...
Reg. datum: 30 maart 2002
Mja, welke codec, welke bitrate? Filmpje zegt dus geen bal. Behalve dan dat DVD's wellicht geen probleem vormen. Maar als hier nadien mensen komen klagen dat hun EEE PC geen h.264 1080P video aankan terwijl er nochtans een filmpje gepost was dat dat 'wel kon', dan stel ik voor dat Sannr ze even uitlegt waarom dat niet lukt.quote:Sannr schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:59:
Hier kan je hem zelfs de 1080P versie van Taxi 3 af zien spelen: http://nl.youtube.com/watch?v=oh1R1hoYmuI
De Celeron M / Atom in de EEE PC heeft al moeite met bepaalde standaard resolutie h.264 video (hangt er ook vanaf voor hoeveel CPU-gebruik de audio codec zorgt). DVD's afspelen kan dus wellicht wel, maar ook weer niet met alle beeldverbeteringsopties in moderne DVD afspeelsoftware. Divx lukt ook zonder moeite, maar een volwaardige all-round HTPC oplossing voor de huidige video- en audioformaten is de EEE PC echter niet.
En hoe bevalt het tot nu toe?quote:Hatman schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:41:
[...]
Ik heb ook met ubuntueee getest en kreeg ook te veel niet goed aan het werk en het afsluiten ging ook niet goed.
.
Heb nu ook Mandriva er op gezet en hoop dat het beter werkt (op een eeepc 900 installatie op de 4Gb ssd om de andere 16Gb vrij te hiuden voor data)
Ik heb geen ervaring met linux en wil best wel wat leren maar heb echt geen zin om voordurend onder de motorkap te moeten duiken.
Wel wil ik graag voorkomen dat ms-windows toch nog moet worden geinstalleerd op de eeepc.
Mind explorer
Je kunt je ook afvragen of het wel zin heeft om superresoluties om een 7 of 9 inch schermpje te gaan draaien natuurlijkquote:tencoryn schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:17:
[...]
Mja, welke codec, welke bitrate? Filmpje zegt dus geen bal. Behalve dan dat DVD's wellicht geen probleem vormen. Maar als hier nadien mensen komen klagen dat hun EEE PC geen h.264 1080P video aankan terwijl er nochtans een filmpje gepost was dat dat 'wel kon', dan stel ik voor dat Sannr ze even uitlegt waarom dat niet lukt.
De Celeron M / Atom in de EEE PC heeft al moeite met bepaalde standaard resolutie h.264 video (hangt er ook vanaf voor hoeveel CPU-gebruik de audio codec zorgt). DVD's afspelen kan dus wellicht wel, maar ook weer niet met alle beeldverbeteringsopties in moderne DVD afspeelsoftware. Divx lukt ook zonder moeite, maar een volwaardige all-round HTPC oplossing voor de huidige video- en audioformaten is de EEE PC echter niet.
Mind explorer
Nee, dat heeft weinig zin. Maar als je mediabibliotheek vooral uit h.264 (HD of SD) materiaal bestaat is het wel iets om rekening mee te houden. Om nu telkens videofiles te zitten transcoderen zodat ze wel afspeelbaar zijn op je EEE PC, daar zit ook niemand op te wachten.quote:Metro2002 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:40:
Je kunt je ook afvragen of het wel zin heeft om superresoluties om een 7 of 9 inch schermpje te gaan draaien natuurlijk
De vraag wordt trouwens vaak genoeg gesteld ('draait de EEE PC 1080P'), dus ik vermoed dat bovenstaande bij mensen speelt, of er zijn er toch die de EEE PC aan een HD TV hangen met de VGA uitgang - trouwens over TV-OUT gaat sowieso geen HD (over de normale s-video toch niet).
Ik zat te denken aan eee via usb aan een grote HDD met al mijn muziek, eee doorlussen naar mijn stereo en gaan.
Nu las ik al dat foobar wel draait, maar zou winamp bijvoorbeeld ook draaien? En zou deze eee dat trekken qua performance? Enig idee/ervaring met de geluidskwaliteit van de interne soundcard? Anders ie het misschien een idee er een externe geluidskaart aan te hangen. Iemand ervaring met deze setup?
http://dano.nl.nu --- Nas Drovje zoekt blazers (sax,trompet,trombone etc) kijk op: http://www.nasdrovje.nl
Reg. datum: 19 januari 2003
Alleen vraag ik me af of het zinvol is om 300 euro uit te geven aan een EEE pc om hem te gebruiken als jukebox...
Dan zou ik eerder voor 100 euro een 12.1" touchscreen kopen en goedkope onderdelen halen om een cheapo pc'tje in elkaar te flansen.
BarôZZa wijzigde dit bericht 05-07-2008 22:03 (25%)
Misschien is dit een beter filmpje voor je:http://www.youtube.com/watch?v=atmc0Hq41iA&watch_response (1080p WMVHD Coral Reef demo met CPU gebruik in beeld)quote:tencoryn schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:17:
[...]
Mja, welke codec, welke bitrate? Filmpje zegt dus geen bal. Behalve dan dat DVD's wellicht geen probleem vormen. Maar als hier nadien mensen komen klagen dat hun EEE PC geen h.264 1080P video aankan terwijl er nochtans een filmpje gepost was dat dat 'wel kon', dan stel ik voor dat Sannr ze even uitlegt waarom dat niet lukt.
De vraag ging over DVD en de poster suggereerde dat hogere resoluties sowieso belachelijk waren voor het kleine machientje, vandaar mijn tegen bewijs. Overigens gaat WMVHD 1080p niet altijd zo soepel als hier, dit is een 901, de 900 heeft er wel moeite mee (stottert). h.264 in standaard resoluties gaat prima met de eeePC, HD niet bepaald.
Wat voor beeldverbetering bedoel je? Moet wel vrij extreem zijn als het op een standaard DVD resolutie niet wil lukken.
Ik denk dat je eens naar Amarok zou moeten kijken. Externe USB geluidskaarten doen het niet direct met de standaard desktop, maar als je een ander OS installeert is dat natuurlijk geen probleem.quote:dano_nl schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:55:
hmmmm ik liep deze week door de mediamarkt en zag daar zo'n leuk eee'tje staan (de 4 gb versie geloof ik) Nu zat ik te denken, zou ik zo'n eee niet als jukebox kunnen gebruiken in mijn huiskamer?
Ik zat te denken aan eee via usb aan een grote HDD met al mijn muziek, eee doorlussen naar mijn stereo en gaan.
Nu las ik al dat foobar wel draait, maar zou winamp bijvoorbeeld ook draaien? En zou deze eee dat trekken qua performance? Enig idee/ervaring met de geluidskwaliteit van de interne soundcard? Anders ie het misschien een idee er een externe geluidskaart aan te hangen. Iemand ervaring met deze setup?
Edit: Amarok wordt standaard al meegeleverd met de eeePC en heet dan Muziekbeheer.
Sannr wijzigde dit bericht 05-07-2008 22:14 (4%)
Ik zou het niet precies kunnen zeggen, maar ik weet wel dat cpu load tegenwoordig belachelijk hoog is bij het afspelen van DVD's, vergeleken met oudere DVD speelsoftware. De-interlacingalgoritmes misschien? Ik had het iig. niet zo over upscaling of zo.quote:Sannr schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:04:
Wat voor beeldverbetering bedoel je?
Ik vind WMVHD nu niet zo'n referentie. Daarvan is ten eerste bekend dat het voor lage cpu belasting zorgt en ten tweede gebruikt niemand het, vziw. Tenzij misschien voor online trailers, maar in dat geval kun je ook wel de SD versie streamen. Er bestaat zo'n grote variatie in 720P/1080P formaten en bitrates dat er weinig zinvols kan gezegd worden over HD ondersteuning van de EEE PC, hoogstens of de EEE een specifiek videobestand nu wel of niet vloeiend speelt. Als je safe wil zitten heb je een Core 2 Duo 2+ GHz nodig, dus dan weet je het wel met een 900 MHz Celeron-M of een Atom die in de buurt zit qua snelheid.
Alles wat audio betreft moet dan weer wel gaan, dat gaat op een Pentium II ook nog wel. Al kun je je wel afvragen of 300¤ niet wat veel is - 't is ook geen kant-en-klare jukebox oplossing, dus je moet zelf nog aan de slag wb. software, netwerk, ev. touchscreen, (wegwerken in de muur
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 40 41 42 43 last
Dit topic is gesloten.