Hoofdcategorieën
Topicacties

Wijziging tarief Telfort Klantenservice:> Opzegging mogelijk

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 september 2003

Bij de geschillencommissie kwam ik overigens een interessante uitspraak tegen. Wat ik hier zo snel uit haal is dat abonnementen die korter dan 3 maanden liepen niet persé opgezegd hadden hoeven te worden. Maar wellicht was de wijziging in deze uitspraak kleiner dan een prijstoename van 250% (en wellicht meer door het meetellen van de wachttijd) van de KS bij Telfort.

Weet iemand wellicht hoe dat zit? Ik was in de veronderstelling dat je bij elke wijziging in de AV en tariefwijziging een contract kon ontbinden/opzeggen.
quote:
Uitspraken

Vooralsnog kunt u hier alleen bestaande uitspraken van de Geschillencommissies Bankzaken, Energie en Water, Hypothecaire Financieringen en Telecommunicatie bekijken. U kunt inzake deze Geschillencommissies dus nagaan of er al eerder een uitspraak is gedaan in een soortgelijk geschil.

Om gericht te zoeken, kiest u eerst de desbetreffende Geschillencommissie. Vervolgens kiest u een categorie en eventuele subcategorieën.

Wij zijn op dit moment druk bezig om ook de uitspraken van de overige Geschillencommissies via internet beschikbaar te maken en deze nieuwe digitale omgeving te optimaliseren.

Wijziging tarieven administratieve diensten. Consument wenst ontbinding. Niet gerechtvaard; te gerin

De onderhavige kwestie komt neer op de vraag of de consument zich terecht op ontbinding van de overeenkomst tussen partijen beroept naar aanleiding van de verhoging van de tarieven voor administratieve diensten binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst. In voormeld verband zijn de volgende bepalingen in de toepasselijke algemene voorwaarden van belang. Zakelijk weergegeven luidt artikel 4d, dat ingeval van een prijsverhoging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst de consument het recht heeft de overeenkomst te ontbinden binnen acht dagen na ontvangst van het in artikel 4c bedoelde bericht. Artikel 4c luidt, zakelijk weergegeven, dat de ondernemer gerechtigd is de prijzen/tarieven tussentijds te wijzigen en dat de contractant daarvan bericht zal ontvangen ingeval van een prijsverhoging. De algemene voorwaarden definiëren in artikel 1 een overeenkomst als “iedere overeenkomst ter zake de levering van een of meer aansluitingen, diensten en/of aanvullende diensten, die tussen de ondernemer en de contractant tot stand komt, elke wijziging daarvan of aanvulling daarop, alsmede alle (rechts)handelingen ter voorbereiding en ter uitvoering van die overeenkomst”. Eveneens in artikel 1 wordt prijslijst omschreven als prijslijst van de ondernemer met daarop vermeld de tarieven van diensten en producten. De voorgaande definities laten naar het oordeel van de commissie in onderling verband en samenhang bezien in redelijkheid geen andere interpretatie toe dan dat ook administratieve diensten onder de reikwijdte van artikel 4 vallen. De commissie heeft bij dit oordeel mede in aanmerking genomen, dat artikel 4a van de toepasselijke algemene voorwaarden inhoudt, dat de consument aan de ondernemer de prijzen en tarieven verschuldigd is volgens de daarvoor in de prijslijst vastgestelde en bekend gemaakte prijzen/tarieven (cursivering commissie). Er is ook overigens geen aanknopingspunt in de formulering van de algemene voorwaarden te vinden op grond waarvan een consument in redelijkheid zou kunnen of behoren te begrijpen, dat voor prijsverhogingen van administratieve diensten een afwijkend regime geldt.

Het is in dit geding geen punt van discussie, dat er in het onderhavige geval geen aankondigingen in dagbladen hebben plaatsgevonden, noch in de staatscourant of via mailings of een melding op facturen. Nu de consument aan de ondernemer slechts de bekend gemaakte tarieven verschuldigd is, gelden de gewijzigde tarieven niet en mag hij de ondernemer ten aanzien van de betreffende diensten aan de oude tarieven houden. Bovenstaande brengt echter niet mee dat de overeenkomst ontbonden kan worden. Weliswaar geeft artikel 4d van de toepasselijke algemene voorwaarden van de ondernemer de consument het recht de overeenkomst te ontbinden ingeval van een prijsverhoging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, maar dit uitgangspunt dient te wijken als een prijsverhoging gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis de ontbinding en haar gevolgen niet rechtvaardigt. Nu het tarieven betreft voor diensten die door de consument niet of bijna nooit worden gebruikt en gesteld noch gebleken is welk in redelijkheid te respecteren belang deze heeft bij ontbinding, heeft de ondernemer terecht niet ingestemd met ontbinding van de overeenkomst. Bij dit oordeel neemt de commissie mede in aanmerking, zoals hiervoor al overwogen, dat de consument de ondernemer ten aanzien van de betreffende in prijs verhoogde administratieve diensten aan de oude tarieven mag houden, omdat de consument omtrent de nieuwe tarieven niet adequaat werd geïnformeerd.
Het voorgaande betekent, dat de klacht van de consument ongegrond is.
Bron

Reg. datum: 11 maart 2002

quote:
BlackShift schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:23:
Hoe krijgen jullie die eindafrekening? Ik kreeg geen rekeningen meer van telfort via de post, zou ik de eindafrekening dan ook niet via de post krijgen? Ik neem aan dat ik dat ook niet meer kan zien op mijn telfort, aangezien die nu bij m'n prepaid hoort waarvan ik het nummer al heb overgezet.
Heb hierover ook met de KS gebeld. Ze zouden al bezig zijn met een oplossing hiervoor.

Volgens de klantenservicepagina van Telfort krijg je ook een eindfactuur. (Voor bedrijven geldt overigens dat ze verplicht een factuur moeten sturen.) Gezien de stapels fouten die Telfort bij mij tot dusver heeft gemaakt wil ik ook zeker (kosteloos) een eindfactuur van ze ontvangen. Dus ik wacht ook nog even af...
quote:
SPQR schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:45:
Bij de geschillencommissie kwam ik overigens een interessante uitspraak tegen. Wat ik hier zo snel uit haal is dat abonnementen die korter dan 3 maanden liepen niet persé opgezegd hadden hoeven te worden. Maar wellicht was de wijziging in deze uitspraak kleiner dan een prijstoename van 250% (en wellicht meer door het meetellen van de wachttijd) van de KS bij Telfort.

Weet iemand wellicht hoe dat zit? Ik was in de veronderstelling dat je bij elke wijziging in de AV en tariefwijziging een contract kon ontbinden/opzeggen.
De reden dat er hier niet opgezegd mag worden, is (onder andere) omdat er effectief voor de klant geen tariefsverhoging plaatsvindt. In de laatste alinea staat namelijk dat de ondernemer de consument toestemming heeft gegeven om de ondernemer aan de oude tarieven te houden. De oude tarieven blijven dus gewoon van kracht. Er wordt verder inderdaad wel gezegd dat het uit zou kunnen maken of bepaalde diensten nooit gebruikt worden. Maar omdat ze er ook rekening mee houden dat de oude tarieven blijven gelden weet je eigenlijk nog niets over een situatie waarin de tarieven wel daadwerkelijk voor iedereen verhoogd worden. (Doe overigens geen recht oid, dus pin me er niet op vast. :p)

beesting wijzigde dit bericht 07-08-2008 13:03 (42%)

@Beestig

Inderdaad... slecht gelezen (Op dat moment al 3 uur naar m'n scriptie aan het staren). Als er inderdaad gelijkblijvende tarieven gerekend moeten worden door de telco, dan is het niet gek dat het contract niet ontbonden mag worden.

Uitspraak is her en der behoorlijk warrig opgeschreven, maar dat is wel vaker met dat soort teksten. :P

Reg. datum: 01 mei 2003

Je aanvraag is op *-8-2008 afgekeurd. De aanvraag is afgewezen, want het telefoonnummer is niet (meer) in gebruik bij deze telecomaanbieder. Geef de juiste Telecom aanbieder door aan T-Mobile.

2e keer dat dit gebeurd, 1e keer werd de aanvraag precies gedaan toen m'n nummer van Telfort abo naar Telfort prepaid omgezet werd (tel. had toen ook geen bereik/ontvangst). Dus dacht dat het toen daar aan lag.

Maar nu weer afgewezen... Ik kan gewoon bellen met m'n Telfort prepaid (met het nummer dus wat ik wil behouden), dus wat kan er fout zijn :/

Zou het misschien zijn dat de aanbieder KPN is? Op de status van de Nokia staat NL KPN dikgedrukt en NL Telfort er onder :?

Meer mensen met problemen met nummerbehoud middels deze opzegging?

Jimmie wijzigde dit bericht 07-08-2008 20:08 (4%)

Pain is weakness leaving the body.

Reg. datum: 03 mei 2007

quote:
Jimmie schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:05:

Maar nu weer afgewezen... Ik kan gewoon bellen met m'n Telfort prepaid (met het nummer dus wat ik wil behouden), dus wat kan er fout zijn :/

Zou het misschien zijn dat de aanbieder KPN is? Op de status van de Nokia staat NL KPN dikgedrukt en NL Telfort er onder :?

Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem: een nieuw abonnement bij vodafone aangevraagd (via gsmweb), belt nu met telfort prepaid en de nummerportering is nog steeds niet gelukt.
De klantenservice van gsmweb laat weten dat Telfort de gegevens niet goed in het systeem heeft staan door de enorme hoeveelheid opzeggingen.

Reg. datum: 01 mei 2003

quote:
Shrooma schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:54:
[...]

Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem: een nieuw abonnement bij vodafone aangevraagd (via gsmweb), belt nu met telfort prepaid en de nummerportering is nog steeds niet gelukt.
De klantenservice van gsmweb laat weten dat Telfort de gegevens niet goed in het systeem heeft staan door de enorme hoeveelheid opzeggingen.
Ik heb nu bij Mijn Telfort, weer een account voor m'n nummer gemaakt en m'n gegevens ingevoerd (alles was verloren gegaan door het overzetten), misschien zit daar ergens het probleem in.

Morgen maar eens die overdure Telfort helpdesk bellen en dan weer naar de T-Mobile shop voor de zoveelste keer nummerbehoud aanvraag.

Pain is weakness leaving the body.

Reg. datum: 01 maart 2001

Hier ook nog steeds geen portering, en om eerlijk te zijn laat mijn nieuwe provider ook een steek vallen want ondanks de belofte dat ik uiterlijk vandaag over zou gaan zit ik nog steeds op het Telfort netwerk. Het lijkt me toch een kleine moeite om even een sms-je te sturen of een kort belletje te doen om aan te geven dat het nog niet gelukt is.

Ik ben notabene naar een Vodafone winkel gegaan omdat ik dacht met een "mens" te maken te hebben. Afgelopen dinsdag belde ik op hoe de status was, bleek dat mijn "dossier" al zoek was. binnen een uur zou ik worden terug gebeld. Dat heb ik de volgende dag zelf maar gedaan.

Extra lullig is dat ik ook niet kan opwaarderen, ik kan dus alleen gebeld worden.

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Jimmie schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:05:
Je aanvraag is op *-8-2008 afgekeurd. De aanvraag is afgewezen, want het telefoonnummer is niet (meer) in gebruik bij deze telecomaanbieder. Geef de juiste Telecom aanbieder door aan T-Mobile.

2e keer dat dit gebeurd, 1e keer werd de aanvraag precies gedaan toen m'n nummer van Telfort abo naar Telfort prepaid omgezet werd (tel. had toen ook geen bereik/ontvangst). Dus dacht dat het toen daar aan lag.

PM je nummer even, dan kijk ik ff hoe het in het systeem staat en wat er bij status staat van je nummerportering.

Edit: Als er andere mensen zijn met problemen, PM je nummer + verhaaltje ff.
Ik kan niets beloven, maar vaak wel een hoop regelen O-)

Capa wijzigde dit bericht 08-08-2008 10:26 (6%)

Reg. datum: 02 december 2001

Dank voor jouw hulp Capa!! _/-\o_ _/-\o_

Reg. datum: 09 juni 2008

Nou beste Capa, ik ben al twee weken bezig met een nummer in te porteren naar Telfort toe. Volgens Telfort zou mijn nummer op 28 juli overkomen van Vodafone prepaid naar Telfort prepaid. Na de procedure bleek mijn oude prepaid nummer weer actief en mijn over te nemen nummer wel bekend bij de KS alszijnde het nieuwe nummer, maar op het netwerk krijg je te horen "u heeft geen toegang tot dit nummer of tot deze dienst". Ik ben dus al sinds de 28e juli al aan het emailen, bellen en schrijven (klachtencommissie) om het geregeld te krijgen. Ik moet geduld hebben wordt gezegd. Kijk dat het twee a drie dagen duurt heb ik vrede mee, maar we gaan nu de derde week in. Dit is uiteraard bijzonder slecht van Telfort en ik wil ook compensatie voor de gemaakte belkosten tgv de blunder van Telfort en ik wil normaal met mijn oude nummer kunnen bellen. Het nummer wat behouden moet blijven is *********
Micha

quote:
Ik zou je nummer even eruit knippen ;)
Alles staat in je PM, dus je post hier kan je editten.

Reg. datum: 11 augustus 2008

quote:
Shrooma schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:55:
Flinke problemen hier met telfort na de opzegging.
Krijg net een sms dat mijn laatste rekening 652 euro bedraagt. Volgens de klantenservice (die ik overigens bel tegen 30 ct per minuut) gaat het om een afkoopbedrag in verband met mijn mobiele telefoon die ik net cadeau had gekregen bij een verlenging. Er is nu een klacht neergelegd die in behandeling wordt genomen, maar het bedrag wordt sowieso afgeschreven en eventueel vergoed mocht ik in het gelijk worden gesteld.
Hebben meer mensen een dergelijke situatie? Iemand een idee hoe verder hierop te reageren, of gewoon de klachtbehandeling afwachten?
Ook wij hebben bij de beeindiging van ons zakelijke abo een nota gekregen, ging om 5 abo's met onderling bellen gratis enzo. De afrekening: 1457 euro. Schandelijk. Ze draaien zo de korting van een heel jaar terug.

Lees de reactie van mijn broer:

"Ik heb de voorwaarden er op nagelezen en daar staat letterlijk:

‘Indien, om welke reden dan ook, één of meerdere Aansluitingen worden beëindigd vóór de ingebruikstellingsdatum, dan kan de Contractant geen rechten ontlenen aan de , ten behoeve van Aansluitingen, overeengekomen korting. Indien Contractant de korting, ten behoeve van deze Aansluitingen reeds ontvangen heeft van Telfort, is Telfort gerechtigd deze kortingen terug te vorderen.’

Nu weet ik niet hoe dit juridisch zit aangezien in eerste instantie Telfort het contract niet voortzet onder de gemaakte tariefafspraken en abonnees aanbiedt om de nieuwe tarieven niet te accepteren, dan wel het abonnement op te zeggen. Ik redeneer dat indien Telfort zich niet langer wenst te confirmeren aan de gemaakte overeenkomt en daarmee de abonnee voor een probleem stelt, ze dan ook maar het verlies moeten accepteren. Of dat dit stand houdt voor de rechter is de vraag. Vooralsnog storneer ik de incasso van Telfort maar met een beetje pech zijn we wel mooi de lul."

Ik vraag me af of de stap naar de geschillencommissie slim is of de zaak gewoon niet betalen en voor laten komen bij de rechter.

Heeft iemand met juridische kennis ook van telecom hier een goed antwoord op. Het zijn vuile flikkers bij Telfort, daar wij maandelijks minder bellen dan de resterende koopsom welke ze in rekening brengen. Kan ik de toestellen niet gewoon terugsturen?

Reg. datum: 11 augustus 2003

Lijkt me een simpele. In de voorwaarden gaat het om een abonnement dat word beëindigd vóór de ingebruikstellingsdatum. Is dat ook zo? En hoezo korting? Ze hebben je toch niet in het vooruit geld gegeven of korting op belkosten? En heb je die daadwerkelijk ook gebruikt?

Je hebt het toestel kado gekregen, dat is geen korting dat is een kado. Dat zij dat als korting zien... Tsja... Zij veranderen zelf de voorwaarden en geven je de mogelijkheid om op te zeggen. Als het abonnement al liep klopt het zowiezo niet dat het beëindigd is vóór de ingebruikstellingsdatum.

Try to live without PC ;)

Bovenstaand clausule in de voorwaarden geldt alleen bij een contractverbreking van klantzijde, zonder wijziging van de contractvoorwaarden door telfort. Indien Telfort de oude voorwaaden in stand had gehouden voor de oude abonnees was er niets aan de hand geweest.
Telfort heeft echter de contractvoorwaarden gewijzigd voor alle abonnees, niet slechts voor de nieuwe abonnees. Telfort is dus degene die aan 'contractbreuk' doet. Hun vorderingen houden vrijwel zeker geen stand bij de rechter. Je kunt niet tijdens het spel de regels aanpassen, en dan vinden dat de tegenpartij voor de kosten moet opdraaien als die het daar niet mee eens is. Uiteraard proberen ze het wel.
Je bent wettelijk gerechtigd bij dergelijke contractwijzigingen op te zeggen, zonder dat daarvoor extra kosten in rekening worden gebracht. Gewoon storneren en ze melden dat ze op het dak kunnen gaan zitten met hun vordering.

MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Asus GTX280 TOP, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Samsung 32" A552 LCD
Full Specz

Reg. datum: 11 augustus 2008

Op 3 juli 2008 heb ik een opzegbrief naar Telfort verzonden (helaas niet aangetekend, maar dat werd ook niet op de website van de klantenservice aanbevolen). Op 9 juli 2008 heb ik de klantenservice gebeld met de vraag of mijn schriftelijke opzegging aangekomen was. De medewerkster van de klantenservice bevestigde dit. Zij vertelde mij dat mijn abonnement per 14 juli 2008 beëindigd zou worden. Vervolgens vroeg ik haar of mijn abonnement ook daadwerkelijk omgezet werd naar Prepaid van Telfort. Ze heeft dit voor mijn nagevraagd en kon wederom bevestigen dat dit het geval was. Nadat de overzetting plaats gevonden had zou ik hiervan een SMS ontvangen. Dit is echter niet gebeurd. Tevens heb ik helaas nog steeds geen schriftelijke bevestiging van mijn opzegging ontvangen.

Na enkele klachtenmailtjes waar ik geen respons op heb gekregen en na een paar bezoekjes aan de telfortwinkel zegt Telfort dat ik mijn abonnement maar af moet kopen indien ik er vanaf wil. Hier ben ik het natuurlijk volstrekt niet mee eens aangezien mijn opzegging bevestigd is door een medewerker van de klantenservice van Telfort. Mocht ik 9 juli niet een telefonische bevestiging gekregen hebben dan zou ik de 9e nog een aangetekende brief verzonden hebben om alsnog de opzegging op tijd verwerkt te krijgen.
In de ‘call history’ van Telfort is in ieder geval nog wel te lezen dat ik op 9 juli geïnformeerd heb naar de status van mijn opzegging.

Het moge duidelijk zijn dat ik nog steeds (kosteloos) van mijn contract af wil. Ik heb zo'n idee dat de klachtenafhandeling (en misschien later nog de Geschillencommissie) een mooie brief tegemoet kan zien.

quote:
Heb je enige schriftelijke bevestiging van ze? Ik zit namelijk in dezelfde situatie (1 van mijn 2 abbo's loopt nog steeds ondanks opzegging), maar ik heb tevens een email van ze waarin de opzegging bevestigd werd. Daar gaan ze dus niet meer onderuit komen.

MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Asus GTX280 TOP, Zalman ZM-850HP
Full Specz

Heb je geen sms'je ontvangen met daarin de bevestiging van ontvangst van je brief? Voor zover ik weet moet iedereen die gekregen hebben namelijk. Als jij dan de brief nog kan tonen die je gestuurd hebt, dan heb je wel een sterk verhaal voor een geschillencommissie.

Hopelijk loopt het goed af. Evengoed is het wel een les om opzeggingen of heel ruim van tevoren te regelen of aangetekend te versturen. In het eerste geval is er nog tijd genoeg om het alsnog aangetekend te versturen mocht je nog geen schriftelijke bevestiging hebben ontvangen. Mondelinge bevestiging is helaas nooit genoeg.

Reg. datum: 15 december 2002

Na vier schriftelijke aanvragen, drie chatsessies en vijf keer bellen, heb ik van T-mobile een reiskostenvergoeding van ¤ 15,- gekregen om maar even langs een shop te gaan om mijn nummerbehoud te regelen. Nu ziet het er eindelijk naar uit dat het snel geregeld gaat zijn. Mijn eerste aanvraag werd wel in behandeling genomen, maar de uitvoering werd gepland voor 25-9. Nee, dank u. Nu sta ik gepland voor komende vrijdag. :)

^ Wat hij zegt.

Reg. datum: 03 januari 2008

quote:
SPQR schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:42:
Heb je geen sms'je ontvangen met daarin de bevestiging van ontvangst van je brief? Voor zover ik weet moet iedereen die gekregen hebben namelijk.
Ik heb twee abonnementen opgezegd, maar geen enkel sms ontvangen. Verder is alles goed afgehandeld.

Flush
Reg. datum: 01 augustus 2002

Ik heb voor mijn moeder enige tijd geleden haar contract met Telfort opgezegd dit alles naar aanleiding van de website van telfort waar stond dat je "kostenloos" je contract op kon zeggen wegens wijziging in de AV, vervolgens is alles prima verlopen en zit ze nu bij KPN.

Echter kreeg ze vandaag een afrekening van maarliefst ¤197.80 voor :
quote:
Diversen
Abonnement van Telfort belbundel 150 contractbeëindiging
nummer 06******** op 14.07.2008 1 197.80
Aangezien ik in het buitenland zit kan ik niet voor haar bellen, morgenvroeg gaat ze er zelf achteraan. Ik neem aan dat ze dit niet zomaar kunnen maken? Als ze de "kosten" voor de telefoon terug willen dan kunnen ze de telefoon mooi terug krijgen maar nu niet eens geld gaan innen, ook vreemd trouwens want ze kreeg de telefoon gratis bij haar 2 jarig abonnement.

Ze heeft meer dan een jaar bij Telfort gezeten en haar contract op 7 maanden na uitgediend, iemand enig idee of ze dit geld nog terug kan zien? Het is al van haar rekening gehaald ze kan het nog wel terug boeken maar dat is zeker niet aan te raden?

Edit; ik zou graag in contact komen met andere mensen met een soort gelijk probleem, misschien kunnen we samen een brief (laten?) opstellen?

Royal wijzigde dit bericht 11-08-2008 23:55 (6%)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Reg. datum: 15 december 2002

Als je de topic even doorneemt, zie je dat er al meerdere soortgelijke gevallen bekend zijn.

^ Wat hij zegt.

Flush
Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Z-Dragon schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:49:
Als je het topic even doorneemt, zie je dat er al meerdere soortgelijke gevallen bekend zijn.
Excuus, ik heb het gelezen maar dacht dat anderen misschien al succes hadden.

Ik heb zojuist een telefoontje gehad van mijn moeder, ze heeft contact opgenomen met de klantenservice van telfort, ze hebben toegegeven dat het een foutje was en zullen het geld terug storten. Ze hoort later vandaag nog wanneer dit zal gebeuren.

* fingers crossed *

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

quote:
Royal schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:51:
Excuus, ik heb het gelezen maar dacht dat anderen misschien al succes hadden.

Ik heb zojuist een telefoontje gehad van mijn moeder, ze heeft contact opgenomen met de klantenservice van telfort, ze hebben toegegeven dat het een foutje was en zullen het geld terug storten. Ze hoort later vandaag nog wanneer dit zal gebeuren.

* fingers crossed *
Als ze niet binnen 2 weken terugstorten kan ze het bedrag beter storneren (bank bellen en aangeven dat het onterecht afgeboekt is en teruggeboekt moet worden).
Na 2 weken kan dat dus niet meer en wordt de afboeking final... en zie dan nog maar eens je geld te krijgen met die "foutjes" die Telfort maakt bij het afhandelen van de opzeggingen. Het grappige bij dit soort "foutjes" is dat ze nooit eens per ongeluk onterecht 200 Euro voor je storten :Y)

Full Specz

quote:
Cheetah schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:34:
[...]
Als ze niet binnen 2 weken terugstorten kan ze het bedrag beter storneren (bank bellen en aangeven dat het onterecht afgeboekt is en teruggeboekt moet worden).
Na 2 weken kan dat dus niet meer en wordt de afboeking final... en zie dan nog maar eens je geld te krijgen met die "foutjes" die Telfort maakt bij het afhandelen van de opzeggingen. Het grappige bij dit soort "foutjes" is dat ze nooit eens per ongeluk onterecht 200 Euro voor je storten :Y)
Als je in het process wilt komen van incasso bureau's en deurwaarders zou ik dat vooral doen.
Het klinkt misschien vreemd, maar het scheelt een hoop gezeik als je even wacht totdat Telfort alles terug stort ipv dat je zelf alles terug gaat boeken.

Reg. datum: 29 april 2000

quote:
Capa schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:52:
[...]

Als je in het process wilt komen van incasso bureau's en deurwaarders zou ik dat vooral doen.
Het klinkt misschien vreemd, maar het scheelt een hoop gezeik als je even wacht totdat Telfort alles terug stort ipv dat je zelf alles terug gaat boeken.
Man got a point. Ik had een keer wat gestorneerd van telfort. Direct stond ik op de lijst van preventel. Ik kon geen nieuwe abonnementen meer aanvragen bij welke telecom dan ook.

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: