Hoofdcategorieën
Topicacties

Wijziging tarief Telfort Klantenservice:> Opzegging mogelijk

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 23 februari 2005

quote:
riveristic schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:09:
Ik ben sinds vanavond 19.00 uur bij Hi aangesloten. Ook kpn weet ik, maar ik kwijlde over de HTC TD, die ik daar zag. Hi abonnementen passen beter bij mijn belgedrag. En ook zonder al te veel kosten 1 jaar abo ipv 2 jaar bij telfort (want 1 jaar = daar te duur).

Ging allemaal natuurlijk niet vanzelf. Vanochtend om 10.00 uur uit Telfort systeem gewist. Wisten ze zelf ook niet meer bij KS. Pas na tweede telefoontje zei KS dat ik al was overgezet naar Hi.
Even vanavond bellen met Hi. Nummerportering moet voor 14.00 uur 29 juli werken zei KS. Maar toen ik ophing werkte het al :). Snelle actie van Hi.

Misschien moeten die gasten van Telfort ook eens een bedrijfsaccount nemen net als Vodafone.
Om je kapot te schamen man.... 8)7
Een bedrijfsaccount op GoT bedoelde ik....

Reg. datum: 04 september 2001

quote:
Zondagskindje schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:37:
Ik kreeg een rekening van 0,38, bij de specificaties staat een dataverbruik van minder dan een mb.
Dat vind ik sowieso knap want 14 juli heb ik de Telfortsimkaart uit m'n telefoon gehaald.
Mogelijk gaat het om dataverbruik van voor 14 juli. Daar kunnen ze nog wel een narekening voor sturen.

Ik heb zelf geen kosten gemaakt buiten de bundel, maar krijg 1,33 terug van de periode 14-7 tot 21-7 die ik vooruitbetaald had.Echter ze hebben er een acceptgiro bij gedaan dit 1,58 kost waardoor ik volgens hun 0,25 cent per acceptgiro moet betalen 8)7 . Ik heb maar een mail gesuurd dat ze die 1,33 wel direct op mijn rekening mogen storten.

I'm the operator with my pocket calculator

Reg. datum: 21 november 2002

quote:
Dynacomp schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:06:
[...]

Mogelijk gaat het om dataverbruik van voor 14 juli. Daar kunnen ze nog wel een narekening voor sturen.

Ik heb zelf geen kosten gemaakt buiten de bundel, maar krijg 1,33 terug van de periode 14-7 tot 21-7 die ik vooruitbetaald had.Echter ze hebben er een acceptgiro bij gedaan dit 1,58 kost waardoor ik volgens hun 0,25 cent per acceptgiro moet betalen 8)7 . Ik heb maar een mail gesuurd dat ze die 1,33 wel direct op mijn rekening mogen storten.
Dat is raar. Ik kreeg een narekening. Bij mij kostte de accept-giro 1,33. Het kwam erop neer dat ik 24 cent moest betalen. Ik heb dit maar meteen gedaan via internetbankieren. Ik ga d'r geen mailtjes/belletjes aan verspillen om die 1,33 niet te hoeven betalen.

p.s. denk dat je niet naderhand kan zeggen doe maar direct betalen ipv accept giro. Ik neem aan dat je in je brief voor het opzeggen per 14 juli hebt gezegt dat ze niet meer automatisch mogen incasseren (en dat doen ze nu dus ook niet meer)

Penetrator007 wijzigde dit bericht 29-07-2008 12:06 (12%)

Jafra007 (1004645) VIII.1812

Try to live without PC ;)

Ik ben nog steeds vrolijk in de lucht. Volgens KS sta ik op de lijst om gemigreerd te worden naar prepaid, maar zijn ze nog steeds achterstanden aan het wegwerken. Hoe moeilijk kan het zijn zeg :X

MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Asus GTX280 TOP, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Samsung 32" A552 LCD
Full Specz

Reg. datum: 29 februari 2004

Bah, op welke manier is deze wijziging wereldkundig gemaakt, ik heb hier een onterecht hoog factuur wil ik het opgelost krijgen kost me dat doodleuk nog eens een 10tje misschien. Debitel onlangs ook van alles lopen doen maar die stuurde netjes overal een brief heen dat men de kans had op te zeggen, eveneens bij chippie toen die een startarief invoerde ongeveer 11 maanden geleden.

(ps. gaat om een telfort unl. die unl nummers als normale nummers factureert)

En je word ook wel gepushed naar bellen omdat de chathelpdesk niet normaal kan reageren, voelt alsof het een bot is die op inhoud van chat moet calculeren welk voorbepaald stukje text het moet uitvoeren. Vraag ik bijvoorbeeld wat 0800 kost daar dat normaal gratis is maar telfort er tegenwoordig een handje van heeft om geld uit ons te slaan krijg ik als antwoord 'bellen buiten de bundel tarief + kosten van 0900 nummer' vraag ik wat een 0900 dat 'lokaal tarief' hanteerd kost krijg ik hetzelfde antwoord en als ik dan vervolgens 10x vraag wat lokaal tarief dan inhoud volgens telfort krijg ik alleen het eerdere antwoord steeds weer te zien..

Bottom line, is er nog een manier behalve 2 weken op antwoord van je mailtje of brief wachten om met ze in contact te geraken en kan ik nog van mijn abbo af ook al is het na 14 juli nu (overigens is de contractsperiode van mijn abbo al voorbij)

TWeaKLeGeND wijzigde dit bericht 29-07-2008 14:11 (10%)

Reg. datum: 31 juli 2008

Ik kwam terug van vakantie toen ik vernam dat Telfort wijzigingen in de AV had doorgevoerd en je hierdoor kon opzeggen.. Nu wilde ik hier wel vanaf mede omdat mijn gsmtoestel totaal niet bevalt, met Telfort op zich heb ik nooit problemen oid gehad.

Echter lukte het mij niet meer om schriftelijk voor de 14e op te zeggen, de datum die Telfort als deadline had gegeven. Toch gewoon een brief gestuurd met een uiteindelijke reactie dat ze de brief ontvangen hebben, maar te laat.. en dat deze daarom niet meer in behandeling wordt genomen.

Nu lijkt mij dat Telfort uiteindelijk toch aan mij zal moeten toegeven, want hier neem ik eigenlijk geen genoegen mee. Is er iemand met vergelijkbare ervaring tot dusver en die de beeindiging er alsnog doorgekregen heeft?

Alvast bedankt voor de tips..

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
ExxZit schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:05:
Ik kwam terug van vakantie toen ik vernam dat Telfort wijzigingen in de AV had doorgevoerd en je hierdoor kon opzeggen.. Nu wilde ik hier wel vanaf mede omdat mijn gsmtoestel totaal niet bevalt, met Telfort op zich heb ik nooit problemen oid gehad.

Echter lukte het mij niet meer om schriftelijk voor de 14e op te zeggen, de datum die Telfort als deadline had gegeven. Toch gewoon een brief gestuurd met een uiteindelijke reactie dat ze de brief ontvangen hebben, maar te laat.. en dat deze daarom niet meer in behandeling wordt genomen.

Nu lijkt mij dat Telfort uiteindelijk toch aan mij zal moeten toegeven, want hier neem ik eigenlijk geen genoegen mee. Is er iemand met vergelijkbare ervaring tot dusver en die de beeindiging er alsnog doorgekregen heeft?

Alvast bedankt voor de tips..
Er zijn vanaf 2 juni smsberichten verstuurd naar alle klanten met abonnement dat Telfort de AV heeft gewijzigd. Ik weet niet hoelang en waar jij op vakantie bent geweest, maar als je zolang onbereikbaar bent geweest kan Telfort daar niets aan doen.
Dat jij ontevreden bent over je telefoon is iets anders dan wijziging van de AV en geeft je dus geen geldige reden je abonnement per direct op te zeggen.
quote:
riveristic schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:10:
[...]

Een bedrijfsaccount op GoT bedoelde ik....
Klopt, er zijn maar weinig medewerkers van Telfort die weten dat GoT zo groot is, en de medewerkers die het weten (zoals ik) hebben niet de taak en tijd om klantenservice vragen te beantwoorden. Maar ik wel best zo nu en dan wat opzoeken en nakijken :)

Capa wijzigde dit bericht 31-07-2008 11:50 (13%)

Reg. datum: 31 juli 2008

Dat mijn telefoon niet goed meer werkt is bijzaak uiteindelijk.. dit is simpelweg een mooie samenloop van omstandigheden, net zoals wel meer mensen die net een telefoon + abbo hebben genomen en nu opzeggen om een sim only abbo te nemen..
De smsjes van Telfort lees ik lang niet altijd even goed.. daarintegen had ik een brief per post zeker wel goed gelezen! Telfort probeert de boel te flessen omdat ze weten dat het gros die smsjes toch links laat liggen.

Ik snap ook wel dat een slechte telefoon geen reden is om een contract te beeindigen.

Dit is verder een grote topic en ik ben een nieuwe gebruiker, vandaar mijn vraag of er ervaringen zijn waarbij Telfort alsnog overstag is gegaan waarbij ze eerst geweigerd hebben om af te sluiten. Deze hele topic zelf uitpluizen is wel erg veel werk.

Ik was benieuwd naar die ervaringen en niet naar een mededeling dat een kapotte gsm geen reden is voor contractbeeindiging. Dat wist ik op zich al..

Reg. datum: 23 februari 2005

quote:
Capa schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:47:
[...]

Klopt, er zijn maar weinig medewerkers van Telfort die weten dat GoT zo groot is, en de medewerkers die het weten (zoals ik) hebben niet de taak en tijd om klantenservice vragen te beantwoorden. Maar ik wel best zo nu en dan wat opzoeken en nakijken :)
Leuke werkgever heb jij dan :/ . Gaat Telfort op dezelfde manier om met hun medewerkers als met hun klanten? Een advies voor de communicatie/marketingafdeling van Telfort: neem een bedrijfsaccount bij GoT en ga eens wat doen aan CRM (Customer Relation Management). Kom van die luie reet af man! :)

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
riveristic schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:05:
[...]

Leuke werkgever heb jij dan :/ . Gaat Telfort op dezelfde manier om met hun medewerkers als met hun klanten? Een advies voor de communicatie/marketingafdeling van Telfort: neem een bedrijfsaccount bij GoT en ga eens wat doen aan CRM (Customer Relation Management). Kom van die luie reet af man! :)
KPN he ;)
Vind het ook absoluut bullshit dat ze de klantenservice eerst van gratis naar 20 cent p/minuut maken, en daarna nog eens een 0900 nummer van maken, als je nu met je gsm belt dan betaal je 55! cent p/minuut. * Capa belt nu met KPN Flexibel. (Personeelsaanbieding, dat wel :P)

Krijg vandaag nog wel een ff een aanmaning binnen van ¤ 3.30... Die schijnt niet geincasseerd te zijn. Valt mee dat er geen acceptgiro kosten bij geteld zijn...

En over de GoT account kan ik weinig zeggen, behalve dat ik denk dat die er niet komen gaat.
Ik zou het best zelf willen doen, maar ik denk dat mijn baas dan weer zegt van: "Jij bent een verkoper, geen klantenservice medewerker."

Reg. datum: 14 juli 2008

quote:
geisha08 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:22:
Na overal gelezen te hebben dat Telfort vaak de ontvangst van opzegbrieven ontkent, heb ik de boel dus aangetekend én met ontvangstbevestiging verstuurd. Deze ontvangstbevestiging kreeg ik 3 juli in de bus. Tot op de dag van vandaag geen reactie van Telfort gehad, dus net maar even (tegen het nieuwe tarief! 20 min a 30cpm tyvm) met de klantenservice gebeld. "Met alle respect meneer, maar wij hebben niks van u ontvangen."

GA EENS DOOD!
Goed, de 15e een nieuwe brief de deur uitgedaan met daarin de originele brief en een kopie van de ontvangstbevestiging. Deze ook weer aangetekend mét ontvangstbevestiging verstuurd. De 17e ontving ik de ontvangstbevestiging thuis, welke overigens door dezelfde persoon is ondertekend als mijn eerste brief. Gister weer met de KS gebeld omdat een reactie van Telfort uitbleef. En je raadt het al, ze hebben wéér niks ontvangen. Ik werd doorverbonden met de afdeling relations en die hebben nu een klacht aangemaakt, over 2-3 weken mag ik bericht verwachten.............

Echt schandalig dit. Iemand een idee hoe ik dit proces kan versnellen?

Reg. datum: 25 september 2003

Stuur je het wel naar het goede adres dan? Daar begin je na twee keer falen toch wel aan te twijfelen...

Reg. datum: 14 juli 2008

Adres heb ik verkregen van een KS medewerker en wordt ook genoemd in dit topic.
Postbus 512, 2400 AM Alphen ad Rijn dus.

Reg. datum: 09 juni 2008

En dan is er ook nog een antwoordnummer:
Antwoordnummer 11407 2400 VC Alphen aan de Rijn

Scheelt weer een postzegeltje :P :P

mariabreedsplee wijzigde dit bericht 01-08-2008 23:31 (18%)

Reg. datum: 01 maart 2001

Telfort heeft mij dus overgezet op een prepaid alleen op een verkeerde manier, ik kan namelijk alleen telefoongesprekken ontvangen maar niet uitbellen.

Als ik 1244 bel om mijn beltegoed op te waarderen krijg ik de melding dat er iets niet juist is, bel ik 1200 (helpdesk) en tik ik mijn nummer in dan krijg ik te horen dat mijn nummer onbekend is.

Nadat ik via een omweg toch een helpdesk medewerker aan de lijn kreeg kreeg ik te horen dat er een foutje gemaakt was. dit zou binnen maximaal 24 uur recht gezet worden. we zijn ondertussen al 24 uur verder en nog steeds geen mogelijkheid om beltegoed op te waarderen.

Verder ligt hier ook een foutje bij vodafone, ik zou namelijk donderdag 31 juli migreren. Dit is op 24 juli aangevraagd, op 25 juli krijgt vodafone bericht dat de migratie is afgewezen omdat er een code 44 gegeven wordt (wat staat voor nummer niet bekend bij telfort) de verkoper van de vodafone winkel garandeerde me dat mocht er iets fout gaan ik gebeld zou worden... hij moet nu nog bellen.

Nu is de migratie dus pas in gezet op a.s. vrijdag dus m.a.w. weer een week langer.

Reg. datum: 02 december 2001

Ach, wees blij. Mijn nummer is nog steeds niet in de lucht na ruim anderhalve week. Er wordt al tijden "aan gewerkt" volgens de KS, eens kijken of ik nu eindelijk eens terug gebeld ga worden door de management-afdeling.

Reg. datum: 02 december 2001

quote:
Tano schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:00:
Ach, wees blij. Mijn nummer is nog steeds niet in de lucht na ruim anderhalve week. Er wordt al tijden "aan gewerkt" volgens de KS, eens kijken of ik nu eindelijk eens terug gebeld ga worden door de management-afdeling.
Blijft lachen met die gasten. Ik bel opnieuw om te vragen welke status alles heeft. Is er niets terug te vinden van mijn eerdere aanvraag! Ook het beloofde terug bellen door de afdeling management-spoed staat niet eens geregistreerd.

Blijf alsjeblieft bij Telfort weg als je ook maar enige service op prijs stelt! (hoef ik in dit topic natuurlijk niet te roepen ;))

Reg. datum: 03 mei 2007

Flinke problemen hier met telfort na de opzegging.
Krijg net een sms dat mijn laatste rekening 652 euro bedraagt. Volgens de klantenservice (die ik overigens bel tegen 30 ct per minuut) gaat het om een afkoopbedrag in verband met mijn mobiele telefoon die ik net cadeau had gekregen bij een verlenging. Er is nu een klacht neergelegd die in behandeling wordt genomen, maar het bedrag wordt sowieso afgeschreven en eventueel vergoed mocht ik in het gelijk worden gesteld.
Hebben meer mensen een dergelijke situatie? Iemand een idee hoe verder hierop te reageren, of gewoon de klachtbehandeling afwachten?

quote:
Shrooma schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:55:
Flinke problemen hier met telfort na de opzegging.
Krijg net een sms dat mijn laatste rekening 652 euro bedraagt. Volgens de klantenservice (die ik overigens bel tegen 30 ct per minuut) gaat het om een afkoopbedrag in verband met mijn mobiele telefoon die ik net cadeau had gekregen bij een verlenging. Er is nu een klacht neergelegd die in behandeling wordt genomen, maar het bedrag wordt sowieso afgeschreven en eventueel vergoed mocht ik in het gelijk worden gesteld.
Hebben meer mensen een dergelijke situatie? Iemand een idee hoe verder hierop te reageren, of gewoon de klachtbehandeling afwachten?
Belachelijke situatie zeg! Per wanneer (ongeveer, om herkenbaarheid te voorkomen) is de verlenging ingegaan, en wanneer heb je de telefoon ontvangen?

Het is toch raar dat als jij ineens kosten moet betalen voor iets wat je cadeau hebt gekregen (of hebt gekocht voor ¤0). Je hebt je contract met goede reden kunnen ontbinden, namelijk de wijziging in AV. Hiermee voldoe jij geheel aan je contractuele verplichtingen richting Telfort.

In de AV kan ik overigens nergens vinden dat zij recht hebben om jou kosten in rekening te brengen, dan wel het toestel weer in te nemen. Er is in dit geval geen sprake van ontbinding als gevolg van de wet 'koop op afstand'. Het enige dat overblijft is onderstaande punt uit de AV.
quote:
Artikel 19.2 uit de AV
Telfort kan voor de levering van Apparatuur een overeenkomst sluiten met de Contractant,
eventueel door bemiddeling van de Wederverkoper. In dat geval is deze Overeenkomst van
toepassing op de aankoop door Contractant van Apparatuur. De Apparatuur is het eigendom
van Contractant vanaf het moment waarop aflevering plaatsvindt. Echter zolang Contractant
niet het volledige bedrag van de koopsom met eventuele bijkomende kosten heeft voldaan,
behoudt Telfort zich de eigendom van de geleverde Apparatuur voor. Ook ligt vanaf dit moment
de verantwoordelijkheid voor de Apparatuur bij Contractant en draagt hij zelf het risico
voor verlies of beschadiging, tenzij dit te wijten is aan nalatigheid van Telfort.
Lastige situatie omdat jij geen zin hebt in een deurwaarder. Als consument trek je, zeker in het begin van de situatie, al snel aan het kortste eind. Het lijkt mij verstandig om Telfort zelf te laten vertellen op grond van welk artikel uit hun AV, of om welke reden dan ook, zij in hun recht staan. Mijn vermoeden zegt dat ze dit niet kunnen. Tot die tijd zou ik eerlijk gezegd niet 650 euro overmaken met de kans dat je het misschien onterecht nooit meer ziet.

quote:
SPQR schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:12:
[...]

Belachelijke situatie zeg! Per wanneer (ongeveer, om herkenbaarheid te voorkomen) is de verlenging ingegaan, en wanneer heb je de telefoon ontvangen?

(...)

Lastige situatie omdat jij geen zin hebt in een deurwaarder. Als consument trek je, zeker in het begin van de situatie, al snel aan het kortste eind. Het lijkt mij verstandig om Telfort zelf te laten vertellen op grond van welk artikel uit hun AV, of om welke reden dan ook, zij in hun recht staan. Mijn vermoeden zegt dat ze dit niet kunnen. Tot die tijd zou ik eerlijk gezegd niet 650 euro overmaken met de kans dat je het misschien onterecht nooit meer ziet.
De verlenging is op 1-06-2008 ingegaan, dus dat is voor de aankondiging van de wijziging.
Ik schrijf het bedrag niet over maar ze schrijven het automatisch af als zijnde een rekening. Ik heb dus de mogelijkheid dit terug te boeken, maar zoals je al aangeeft heb ik geen zin in een deurwaarder. Voorlopig maar even afwachten wat de klachtencommissie zegt, en voorlopig even spaghetti eten :).

Als je daadwerkelijk spaghetti (hopelijk kan je het nog wel koken ;)) moet eten, dan ben ik zo vrij om aan te nemen dat je een beperkt inkomen hebt. Het lijkt me dan ook handig om hier direct mee naar een rechtswinkel te stappen.

Zoek zelf even goed uit wat belangrijk zou kunnen zijn in de AV. Bespreek dit met iemand van bureau rechtshulp en kijk wat zij te zeggen hebben. Het zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt. Daarbij geeft het jou zekerheid over de actie die je gaat nemen en over hetgeen je kan verwachten. Afhankelijk van je inkomen kost dit weinig tot helemaal niets.

Wacht hier niet mee, dan kan je op basis van hun advies het bedrag wellicht nog laten storneren.

SPQR wijzigde dit bericht 06-08-2008 13:03 (0%)
Reden: Schandalige typefout.

quote:
SPQR schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:47:
Als je daadwerkelijk spaghetti (hopelijk kan je het nog wel koken ;)) moet eten, dan ben ik zo vrij om aan te nemen dat je een beperkt inkomen hebt. Het lijkt me dan ook handig om hier direct mee naar een rechtswinkel te stappen.

Zoek zelf even goed uit wat belangrijk zou kunnen zijn in de AV. Bespreek dit met iemand van bureau rechtshulp en kijk wat zij te zeggen hebben. Het zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd. Daarbij geeft het jou zekerheid over de actie die je gaat nemen en over hetgeen je kan verwachten. Afhankelijk van je inkomen kost dit weinig tot helemaal niets.

Wacht hier niet mee, dan kan je op basis van hun advies het bedrag wellicht nog laten storneren.
Dank voor het advies, ik studeer nog dus het is inderdaad een flinke hoeveelheid geld voor me. Ik ga maar eens naar de rechtswinkel.

graast!
Reg. datum: 02 september 2004

Ik ben ook per 14/7 overgestapt van Telfort naar Vodafone (HTC Diamond, Jeuj _/-\o_ ). Vooral vanwege het betere bereik op m'n werk en het snelle internet.
Netjes op tijd een brief gestuurd. Niet aangetekend :/ Maar alles verliep redelijk voorspoedig.

Gisteren ontving ik een afrekening met daarop een post van ¤199,01 (Contractbeëindiging! :o )
Lijkt me niet correct....

De Klantenservice gebeld en de toezegging gekregen dat het wordt uitgezocht.... Maar als ik het topic zo eens lees, heb ik nog weinig hoop ;(

bèèèèèèhhh

quote:
1-of-6Billion669 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:46:
De Klantenservice gebeld en de toezegging gekregen dat het wordt uitgezocht.... Maar als ik het topic zo eens lees, heb ik nog weinig hoop ;(
Waarschijnlijk gaat ook dit om een afkoopbedrag voor een ontvangen toestel. Mocht de klachtenprocedure geen vruchten afwerpen dan kun je de bij de geschillencommissie telecom een geschil indienen (Telfort is lid van de geschillencommissie en daardoor gebonden aan uitspraken). Het aanmelden van een geschil kost 50 euro, welke door Telfort vergoed dient te worden als de consument gelijk krijgt.

Reg. datum: 28 oktober 2007

Hoe krijgen jullie die eindafrekening? Ik kreeg geen rekeningen meer van telfort via de post, zou ik de eindafrekening dan ook niet via de post krijgen? Ik neem aan dat ik dat ook niet meer kan zien op mijn telfort, aangezien die nu bij m'n prepaid hoort waarvan ik het nummer al heb overgezet.

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: