quote:
Shrooma schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:55:
Flinke problemen hier met telfort na de opzegging.
Krijg net een sms dat mijn laatste rekening 652 euro bedraagt. Volgens de klantenservice (die ik overigens bel tegen 30 ct per minuut) gaat het om een afkoopbedrag in verband met mijn mobiele telefoon die ik net cadeau had gekregen bij een verlenging. Er is nu een klacht neergelegd die in behandeling wordt genomen, maar het bedrag wordt sowieso afgeschreven en eventueel vergoed mocht ik in het gelijk worden gesteld.
Hebben meer mensen een dergelijke situatie? Iemand een idee hoe verder hierop te reageren, of gewoon de klachtbehandeling afwachten?
Belachelijke situatie zeg! Per wanneer (ongeveer, om herkenbaarheid te voorkomen) is de verlenging ingegaan, en wanneer heb je de telefoon ontvangen?
Het is toch raar dat als jij ineens kosten moet betalen voor iets wat je
cadeau hebt gekregen (of hebt gekocht voor ¤0). Je hebt je contract met goede reden kunnen ontbinden, namelijk de wijziging in AV. Hiermee voldoe jij geheel aan je contractuele verplichtingen richting Telfort.
In de AV kan ik overigens nergens vinden dat zij recht hebben om jou kosten in rekening te brengen, dan wel het toestel weer in te nemen. Er is in dit geval geen sprake van ontbinding als gevolg van de wet 'koop op afstand'. Het enige dat overblijft is onderstaande punt uit de AV.
quote:
Artikel 19.2 uit de AV
Telfort kan voor de levering van Apparatuur een overeenkomst sluiten met de Contractant,
eventueel door bemiddeling van de Wederverkoper. In dat geval is deze Overeenkomst van
toepassing op de aankoop door Contractant van Apparatuur. De Apparatuur is het eigendom
van Contractant vanaf het moment waarop aflevering plaatsvindt. Echter zolang Contractant
niet het volledige bedrag van de koopsom met eventuele bijkomende kosten heeft voldaan,
behoudt Telfort zich de eigendom van de geleverde Apparatuur voor. Ook ligt vanaf dit moment
de verantwoordelijkheid voor de Apparatuur bij Contractant en draagt hij zelf het risico
voor verlies of beschadiging, tenzij dit te wijten is aan nalatigheid van Telfort.
Lastige situatie omdat jij geen zin hebt in een deurwaarder. Als consument trek je, zeker in het begin van de situatie, al snel aan het kortste eind. Het lijkt mij verstandig om Telfort zelf te laten vertellen op grond van welk artikel uit hun AV, of om welke reden dan ook, zij in hun recht staan. Mijn vermoeden zegt dat ze dit niet kunnen. Tot die tijd zou ik eerlijk gezegd niet 650 euro overmaken met de kans dat je het misschien onterecht nooit meer ziet.