Reg. datum: 14 maart 2006
Volgens mij is met een sluitertijd van meer dan 10 seconden je foto extreem veel bewogen.
Reg. datum: 16 februari 2001
Ik zie die lenzen er ook gewoon bijstaan, maar winkels die ik erover spreek zeggen dat het niet ken. Maar zie het gewoon erbij staan
Jonge jonge, ik weet niet naar wie ik me moet wenden nu hoor.
Hij heeft een Canon G6 en is er erg tevreden over ondanks dat hij ook een DSLR heeft, voordeel van de G6 is een klapscherm en een flitsschoen voor een externe flitser.
Succes met het kiezen!
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Reg. datum: 06 maart 2005
dit stukje klopt niet helemaal, een sluitertijd van 10 sec. te kort om te poseren?quote:Xenation schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:23:
Een langere sluitertijd vind ik wel belangrijk. Heb nu maar 10 seconde. Dit is echt te kort om te poseren met de vis. Afstandbediening hoeft dan niet perse, overigens kan ik die toch niet bedienen, want heb twee handig nodig om met een vis te poseren.
ik vis zelf ook op karper en ik weet hoe snel die vissen reageren op licht ed. je moet juist de sluitertijd zo klein mogenlijk houden met een correcte belichting om de vis scherp op de foto te krijgen.
10 sec. lang de camera exact op de zelfde wijze stilhouden en hem dan ook nog is niet overbelichten.
Denk wel dat het moet lukken, ben nu met Sony USA aan het mailen. Eerst support en nu sales. Laat wel iets weten wat eruit gekomen is.
G6 hardstikke leuk toestel, maar voldoet niet aan mijn eisen. Vind deze gewoon te dik.
PSN -> Shiverzz

* beeld stablisatie
* groothoek tot redelijk telelens ( 28 - 112mm)
* 10MPixel
* Afmetingen (BxHxD) Circa 88,5 x 53 x 22,5 mm zonder uitstekende delen
* opstarttijd van slechts 0,7 seconde.
http://www.nikon.nl/produ.../broad/1558/overview.html
mijn vriendin heeft hem vorige week gekocht, erg mooi dingetje en werkt fijn
ReseTTim wijzigde dit bericht 25-07-2008 10:39 (4%)
free pr0n Compaq = Computers often make people quite angry!
Nikon D50 + 18-70mm f3.5-4.5G + 70-210mm f4.0 + lensbaby 2.0 + SB-600 & Sony HC40 DVcam
ReseTTim, op die Nikon kan toch geen filter?
Heb nog wat winkels gemaild. Hopen dat hun mij verder kunnen assisteren. Als ik meer weet, post ik het hier.
Het enige wat ik erbij moet hebben is een optie tot polariserend filter
Maakt de Sony DCS-W300 een beetje scherpe foto's s'nachts?
dat is correct..quote:Xenation schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:47:
ReseTTim, op die Nikon kan toch geen filter?
dan heb jij 1 probleem
of je gaat voor smalle cam en je hebt geen filter mogelijkheid of je neemt een dikke met filtermogelijkheid.. alsnog wordt deze een slag dikker omdat je met die filter zit.. of ga je die telkens afschroeven? je kunt niet en dun en filter.. is onmogelijk!
free pr0n Compaq = Computers often make people quite angry!
Nikon D50 + 18-70mm f3.5-4.5G + 70-210mm f4.0 + lensbaby 2.0 + SB-600 & Sony HC40 DVcam
Heb wel een aantal dunne toestellen gezien, van die compact camera's, maar vind deze nog net iets te dik.
Het plaatsen van een adapter vind ik niet erg, want deze kan er altijd gewoon af. Zal deze toch alleen bij het vissen gebruiken. Maar tot nu toe is het enige cameraserie wat aan me eisen voldoet de Sony DCS-W serie. Zou graag wat andere series/camera's met elkaar willen vergelijken.
Reg. datum: 17 juni 2007
Camera zet ik van tevoren al klaar in de voortent van mijn karsten tent, toen ik deze nog niet had zette ik indienhet ''veilig was'' de boel al klaar met 2 vuilzakken om me camera en statief heen met een elastiek zodat er geen condens naar binnen kan komen, als ik wat ving dan vocht ik de karper eerst moe, legde de hengel met slip open op me rod pot en in 5 seconden kon ik de zak eraf halen en de camera aanzetten.
Zo is het zoals ik het deed en af en toe nog steeds doe als het intressant is.
Nikon D 50/Manfrotto 055DB+141RC kop/lenzen:TOKINA 12-24 F4.0 AT-X PRO DX/28-300mm Sigma Aspherical IF + uv-filter/28-80mm Sigma + macro-functie/SB-800.
Ik zet meestal een grote emmer klaar bij mijn onthaakmat. Vooraf wat foto's nemen zodat je zeker weet dat hij goed staat. Kan de camera gewoon weer in de tas of tent. Zo'n statief heb ik ook aan zitten denken, maar vond dit niet echt diefstalgevoelig.
Als je het in je tent hebt liggen, moet je deze weer opzetten en misschien staat die dan niet goed. Met emmer werkt overigens goed hoor
Nu nog op zoek naar een dunne camera met polarisrend filter en eventueel afstandbediening. Maakt de keuze nog kleiner ben ik bang
Reg. datum: 17 juni 2007
Gewoon ook een 9mm in broekriem als je in die ghetto-wijken gaat vissen.....quote:Xenation schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:49:
...............Zo'n statief heb ik ook aan zitten denken, maar vond dit niet echt diefstalgevoelig.
Nikon D 50/Manfrotto 055DB+141RC kop/lenzen:TOKINA 12-24 F4.0 AT-X PRO DX/28-300mm Sigma Aspherical IF + uv-filter/28-80mm Sigma + macro-functie/SB-800.
Denk toch dat het een DSC-W300 wordt. Krijg verder weinig alternatieven te horen hier en van winkels. Duz dan zullen ze er niet echt zijn
Je wilt voorzetlenzen/filters kunnen gebruiken, eventueel een externe flitser gebruiken, als het even kan ook nog lenzen kunnen wisselen, maar het moet in je broekzak passen?
Alles wat je benoemt, is mogelijk met dSLR (spiegelreflex dus).
Maar niet met een ultracompact. Dan zul je je moeten behelpen met de ingebouwde flitser, misschien kun je met een voorzetclip nog wel filters gebruiken, maar een externe flitser kun je vergeten.
Aangezien je veel 's avonds en 's nachts vist, vraag ik me af of een pola filter veel nut gaat hebben.
Bij de meeste compact toestellen is het bereik van de flitser een meter of 3, dus als je binnen die afstand van je camera gaat zitten, heb je ook geen externe flitser nodig.
Als je dan kijkt naar de modellen van bijv. Panasonic, met 12x optische zoom, heb je ook nog aardig telelens bij je, terwijl het nog steeds een camera betreft die je in je broekzak kan stoppen.
Bijkomend voordeel. Camera met losse flitser, filters etc. gaan je gegarandeerd meer kosten dan je voorgesteld budget. Zo'n superzoom compact toestelletje moet wel te vinden zijn binnen dat budget.
Ga anders eens bij een goede fotozaak binnen bij je in de buurt.
Ik ga zelf regelmatig naar Foto Konijnenberg in Den Ham. Wordt daar altijd erg vriendelijk geholpen, heb er nu 2 toestellen weggehaald, en het bevalt allemaal prima.
Wil het filter alleen gebruiken bij het vissen en dan alleen voor overdag als het zonnig is. Verder zal dit niet gebruikt worden. Dan wil ik een zo dun mogelijk toestel hebben.
Maar ga denk ik voor de Sony, want veel andere keuze heb ik niet
De Sony W serie is idd de enige serie die aan jouw wensen tegemoet komt. Mijn advies is alleen om de W150 te nemen en niet de W300. De W300 is alleen op de markt gebracht voor klanten die de hoogste resolutie nodig hebben en voor klanten die veel geld hebben en zoveel mogelijk pixels willen hebben om indruk te maken op de buurman. Daarnaast is het objectief van de W150 veelzijdiger dan die van de W300.
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG
(clickable)Hier nog wat links over het plaatsen van een polarisernd filter voor de Panasonic LX2.
link

Op www.CameraNu.nl zag ik ook de Panasonic LX3, en met de voorzetlens DMW-LA4 waren filters te plaatsen. Misschien ook wel een goede optie, omdat deze 27mm dik is. Ze kosten wel duurder, maar denk dat het resultaat ook beter zal zijn.
Wat denk je er van?
Xenation wijzigde dit bericht 18-08-2008 23:00 (3%)
Oftewel, ga een keer een keuze maken en ga fotograferen!
Dit topic is gesloten.