Hoofdcategorieën
Topicacties

Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
bronco.b schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:12:
Heren,

Ik zit momenteel met een beperkte internet toegang ivm dat ik aan het scheiden ben en inmiddels verhuisd ben. Morgen lukt me dus helaas niet en zal van het weekend kijken op welke data ik wel kan!
Sterkte! Er zijn soms belangrijkere dingen dan audio.................................

Handtekening

Reg. datum: 15 februari 2001

quote:
bronco.b schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:12:
Heren,

Ik zit momenteel met een beperkte internet toegang ivm dat ik aan het scheiden ben en inmiddels verhuisd ben. Morgen lukt me dus helaas niet en zal van het weekend kijken op welke data ik wel kan!
Ook namens mij sterkte. Lijkt me een vreselijke situatie.

Reg. datum: 02 mei 2008

Ja man, hou je taai. Life sucks every now and than.

Reg. datum: 03 oktober 2007

Ik heb voor de liefhebbers van class D iets moois gevonden. 2 x 75 Watt of 1x 150 Watt met voeding en kast voor 99 euro.

http://www.ict-net.net/cld.jpg

http://www.elv.de/output/...tail=10&detail2=17776

Ik vind voor mensen die vermogen nodig hebben de combinatie Class D eindversterker met buizen voorversterker nog het mooist. Alleen een buizenbuffer met JJ ECC99 tussen een classD amp wekt het geluid al tot leven

Koifarm wijzigde dit bericht 28-09-2008 20:22 (39%)

Reg. datum: 15 februari 2001

Ziet er goed uit Koifarm! Ik overweeg zelf ook een buizenpre- met klasse-D-eindversterker te gaan aanschaffen, maar voor 100 euro is dit natuurlijk een risicoloze gok. Jammer alleen dat het een bouwpakket is en volgens de verkoper nog moeilijk te bouwen ook.

Reg. datum: 25 augustus 2007

@ H3D: Zie dat ik bijna een luisterrmiddag gemist heb. Dat is dan snel gegaan! Was druk de afgelopen dagen vandaar. Weet niet of je direct contact hebt met Jeep maar die heeft mijn e-mail en tel. nr. Lukt mij op de een of andere manier niet om mijn e-mail adres in mijn profiel te krijgen. Voor directer afspreken is dat misschien wel handige info. Voor de nieuwe datum zou ik 11 of 18 oktober kunnen.

@Bronco.b: Weet uit ervaring hoeveel inpact zo iets kan hebben. Heel veel sterkte de komende tijd!

Reg. datum: 12 februari 2004

quote:
Koifarm schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:14:
Ik heb voor de liefhebbers van class D iets moois gevonden. 2 x 75 Watt of 1x 150 Watt met voeding en kast voor 99 euro.

[afbeelding]

http://www.elv.de/output/...tail=10&detail2=17776

Ik vind voor mensen die vermogen nodig hebben de combinatie Class D eindversterker met buizen voorversterker nog het mooist. Alleen een buizenbuffer met JJ ECC99 tussen een classD amp wekt het geluid al tot leven
Met een THD van 10% rond het opgegeven max vermogen niet echt geweldig volgens mij.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

`whoami`

Ronduit ruk mi.

Maar goed, ik zie ook niet in wat het met CHinese hw te maken heeft?

Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!

Boudewijn en JTB81 cijfers zeggen niet alles. Maar er zijn al genoeg gebruikers die deze versterker hebben gebouwd en hem als makkelijk te bouwen hebben ingeschaald. Gebruik twee van deze versterkers in mono en je heb vermogen genoeg.

Waarom past dit wel in deze topic omdat het chinesche hifi versus is en dit is dus zoiets. Goedkoop, zeer goed en mijn inziens een aanrader voor iemand die geen ¤ 500,- voor een Hypex bouwpakket wil uitgeven.

Deze ELV versterker heeft ook al de komplete behuizing erbij zitten en dat voor ¤ 99, - . In duitsland zijn verschillende luistersessies gedaan met rotel, dussun en nog meer versterkers, iedereen was zeer goed te spreken over de ELV DA 150.

Hatseflats!
Reg. datum: 06 maart 2002

quote:
H3D schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:08:Zijn er nog goede tips t.a.v. interlinks of LS kabels uit het verre oosten? Heeft iemand wat in zijn chain of vergeleken met andere kabels?
Dat is een lastige. De vraag of een LS kabels of Interlinks ook geluidsmatig iets toevoegen of verbeteren is altijden een strijd tussen twee kampen (zie ook het topic Zilveren HiFi kabels gesmeed door elven bij maanlicht). De mensen die beweren dat het invloed heeft en die er niet in geloven.

Mijn installatie is inmiddels volledig voorzien van Chinese interlinks en Luidsprekerkabel. De LS kabel komt van Timaudio en de Interlinks geloof ik van Apple1917. In beide gevallen erg mooi afgewerkte en degelijke kabels. Geluidstechnisch hoorde ik persoonlijk geen verschil met de kabels die ik eerder gebruikte (Zelfbouw interlinks met v/d Hull kabel en Supra LS kabel), maar optisch was het een enorm verschil (in positieve zin). Ik had ze ook echt gekocht om de set 'mooi' af te maken.

Ben dus erg tevreden en mijn portemonnee nog meer 8)

I've not lost my mind! It's backed up on disc somewhere.

Reg. datum: 19 mei 2007

Heren,

Bedankt voor jullie reacties! Doet een mens goed....:-)

Binnenkort heb ik weer digitaal lijntje en hopelijk kunnen we dan binnenkort ergens een luistersessie regelen. Lijkt me leuk.

A bargain is something you don't need at a price you can't resist

Reg. datum: 02 mei 2008

@ Killer,

Ik heb inderdaad her en der de discussie over de kabels gezien. Believers vs non-believers. I'm a believer moet ik zeggen. Maar goed, geen discussie hier. Thanks voor de tips. Ik probeer nu even een paar kabels uit NL en DLD uit. Iets hogere prijs wellicht, maar dan weet je wel wat je hebt.

Reg. datum: 30 juli 2000

Hallo, ik meld me na jaar of 2 ook weer in dit topic.
Ik heb nu een Arcam geintegreerde versterker, en de voortrap is niet helemaal goed meer, ik wil hem niet laten maken (kosten en tijd dat ik dan zonder amp zit), ik wil hem op de eindversterker stand zetten (heel makkelijk via een intern schakelaartje), zodat ik dus nodig heb : een voorversterker :D (daarna wil ik eventueel doorgroeien naar een echte eindbak)

Nu zit ik al tijdje te loeren op marktplaats en er komt triest weinig voorbij, en wat er komt is vaak skyhigh in prijs. Nu zag ik deze geadverteerd, is dat wat? Of kan ik als ik toch 150 a 250 ga spenderen veel beter in dit topic kijken? Aanraders?

Sjah wijzigde dit bericht 04-10-2008 18:09 (6%)

Reg. datum: 31 december 2007

quote:
Sjah schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:03:
Nu zit ik al tijdje te loeren op marktplaats en er komt triest weinig voorbij, en wat er komt is vaak skyhigh in prijs. Nu zag ik deze geadverteerd, is dat wat? Of kan ik als ik toch 150 a 250 ga spenderen veel beter in dit topic kijken? Aanraders?
Je zat bijna goed.

http://www.marktplaats.nl...ono-nieuw.html%3Fxref%3D1

Lees eerst even http://www.hifi-forum.de/viewthread-111-2273.html

Dit is een verrassend goed klinkende voorversterker met phonotrap, ja voor heel weinig. ;)

Nee, ik moet die van 200 hebben, heb echt wel 2 a 3 lijningangen nodig, en platenspeler heb ik niet, dus....Nu durf ik het voor dit geld wel op de blind te kopen, kan alleen geen ruk vinden over dit ding, kan zelfs niet eens de website van de fabrikant vinden. Toch maar op een simpele Rotel wachten op marktplaats, of speelt deze Dynavox zo een ding helemaal weg?

Heb even gekeken op ornec en andere sites, maar waar zijn de echt "dit gaat voor niks weg" producten gebleven, van 2 jaar terug? Zo te zien zijn de prijzen aardig verwesterd , 't is zeker bekend geworden.... Ook yarland is niet meer zo goedkoop.

Heb je wel en phonotrap nodig? anders ben je alleen een schakeltrap al/dan niet met AB volumeregeling nodig.

Een goede chinesche buizenvoorversterker is de xiangsheng 728A.

Koifarm wijzigde dit bericht 06-10-2008 12:22 (43%)

Nee ik heb geen phonotrap nodig. Tx voor de tip. _/-\o_
quote:
Koifarm schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:19:
anders ben je alleen een schakeltrap al/dan niet met AB volumeregeling nodig.
Bedoel je hiermee dat ik gewoon een VV nodig heb, of nog iets veel simpelers?

Sjah wijzigde dit bericht 06-10-2008 13:43 (71%)

nul nest parfait saif moi
Reg. datum: 01 juni 2001

Gisteren is het netsnoer van mijn chinese buizen versterker doorgebrand, het netsnoer wat er bij geleverd was.
Nadere inspectie leerde mij dat de hoeveelheid koper in dit snoer werkelijk minimaal is, ondanks de dikte van het snoer, het is dus vooral veel rubber.

Vervangen dus die netsnoeren, het is niet ongevaarlijk.
Ik mag hopen dat de bekabeling in de versterker zelf van betere kwaliteit zijn.

Sponz wijzigde dit bericht 06-10-2008 15:04 (3%)

Reg. datum: 26 januari 2008

Ik had snel ff een vraagje over de web winkel Ornec. Ik lees hier veel feedback over Ornec, maar ik het zelf nogal de indruk dat het een zaak is die niet altijd alles levert van wat er besteld is.

Mijn vraag is dus, is Ornec 100 % te vertrouwen ? Miss dat het antwoord er ergens tussen stond maar naar 30 min zoeken had ik het nog niet ;)

www.audi-fan.nl

Dat is ook de ervaring die je hier leest, ze zijn goedkoop, maar leveringen kunnen en meestal maanden uitgesteld worden. De communicatie is ronduit slecht, reageren op e-mail is hopeloos en zelfs via skype oid zijn ze amper te bereiken. Als je het geen probleem vind om de kans de lopen dat je een hlaf jaar op je spul moet wachten dan kun je de gok nemen.

Persoonlijk zou ik nooit iets via Ornec bestellen
Reg. datum: 19 mei 2007

quote:
Het is een bekende! Hier bekend als beetle (met een nummer toevoeging, dacht 73 ofzo).
Heeft nogal wat spullen naar NL laten komen.

A bargain is something you don't need at a price you can't resist

Smooth 'n easy.....
Reg. datum: 03 oktober 2008

Ik zal ook maar eens een duit in et zakje doen, ik heb via Ebay de Jungson Moon Harbour HDCD en de Jungson AV1000C besteld en inmiddels een klein jaartje thuis staan. Prachtig spul, zeer goed geluid alleen de maten van de AV1000C zijn echt enorm. Ben nog steeds op zoek om de speakers te vervangen want dat zijn echt de beperkende factor van dit moois. De CD pseler heeft trouwens wel een heel apart design met die chromen plaat voorop, maar persoonlijk vind ik dat juist mooi.

Als je geen oplossing hebt, heb je ook geen probleem.

Smooth 'n easy.....
Reg. datum: 03 oktober 2008

Ornec heeft overigens inderdaad flink wat communicatie problemen, dat is bekend van ze.

Als je geen oplossing hebt, heb je ook geen probleem.

quote:
Sjah schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:11:
Nee ik heb geen phonotrap nodig. Tx voor de tip. _/-\o_

Bedoel je hiermee dat ik gewoon een VV nodig heb, of nog iets veel simpelers?
Ja je bent zelfs geen voorversterker nodig. Eigenlijk alleen een apparaat dat bronkeuze en volumeregeling mogelijk maakt. Eventueel aangevuld met een buizenbuffer. Maar dit soort simpele apparaten zijn niet eenvoudig te vinden maar worden vaak zelf gebouwd.

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: