CU2morO schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 02:52:
Weet iemand iets af van de service van
HTC met betrekking tot RMA's en omruilgarantie? Ik heb een
HTC Touch Cruise die na 2 weken al dusdanige gebreken vertoont dat ie onbruikbaar is en wil hem terugsturen voor RMA wat waarschijnlijk geen probleem gaat opleveren.
Enkele klachten die ik ervaar:
• SIM failure - Soms vanuit het niets stopt de SIM kaart met werken en krijg ik de melding 'geen SIM kaart geplaatst'. Meestal gebeurd dit als ik de SIM kaart aanspreek (nummer opzoeken, bellen) en dan blijkt dat ik al enkele uren disconnected ben en SMSjes en calls gemist heb. SIM werkt gewoon goed in andere foons.
• mSD memcard corruptie - Al 2 keer voorgekomen op zowel mijn meegeleverde 1GB mSD kaart en mijn nieuw gekochte kingston 4GB mSD kaart. TomTom kan na het afsluiten en opstarten van Navigator plots geen maps meer vinden. Browsen naar de memcard laat wel de folder zien, maar geen files in deze folder, terwijl er nog wel 900MB in gebruik is. Wanneer ik hem in mijn PC plaats en scandisk run vindt deze een aantal errors en daarna doet hij het totdat het weer optreed. Dit is vooral erg leuk als je in de middle of nowhere bent en aangewezen bent op je navigatie in Amerika / Canada en geen PC bij hebt.
• Scherm defect - Af en toe op random momenten zonder dat ik druk, hitte of iets dergelijks op het scherm uitoefen versprint het hele scherm een stuk naar onder. Hierbij verschijnt de onderkant van het scherm weer bovenaan. Meestal heeft het aan/uit zetten van het scherm wel nut om het op te lossen, maar soms blijft het scherm gewoon zwart (backlight gaat wel nog aan/uit)
Ik had toen snel ivm het verliezen van mijn oude telefoon een GPS capabele foon nodig voor TomTom hier in Amerika waar ik verblijf op dit moment. Nu hij echter terug moet, heb ik net zo lief voor een paar dollar meer de
HTC Touch Diamond wanneer deze uitkomt over 1-2 weken. Hoe achten jullie de kansen om met
HTC icm bijbetaling een
Touch Diamond terug te krijgen?
Ik ga hem waarschijnlijk morgen terugsturen en wil dus even in verband met privacy dingetjes een 'back to factory defaults' wipe uitvoeren. Is het mogelijk om de SMSjes (zowel verzonden als ontvangen) te archiveren op mijn eigen PC? Zo ja, hoe?
HTC Touch FAQ zegt zelf dat er geen support voor is, maar ik kan me voorstellen dat hier gratis programmatjes voor zijn die dit doen. Ik kon ze alleen zelf niet vinden.