Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia Sports Tracker Beta

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
Wouter2000 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:32:
Het is gelukt moest eerst een route zelf maken, alleen heb ik nu weer een nieuw probleem gevonden ik heb met de auto een route gemaakt en deze klopt echt heel goed alleen de snelheden kloppen in google earth wel goed maar bij nokia niet 95 km/h word 350 km/h
Heb je niet gewoon een snelle auto 8)7

Heb ook al gemerkt dat snelheden raar worden overgenomen.
Vooral als ik de interne GPS gebruik, daar had ik ook enkele punten tussen staan dat hij een snelheid van 180 weergaf op een plaats waar ik stil had gestaan voor een stoplicht. Nu een paar tracks met BT GPS geprobeerd en nu zijn de snelheden zowel op nokia als op google in orde.

Ik heb de sportstracker alleen nog gebruikt met de motor en auto, dus dat zijn vaker snelheden die je niet haalt op een fiets (althans in nl. nooit harder dan 70 gefietst). Wellicht dat hij niet nauwkeurig genoeg is op hoge snelheid (ik denk ook maar hardop...).

X360: SV1ks / Foto's: FLICKR

Reg. datum: 12 september 2006

Van het weekend geprobeerd om tijdens het mountainbiken sporttracker te gebruiken. Helaas is het niet goed gegaan want na paar honderd meter was hij al gestopt met loggen van de gps coordinaten. Ik gebruik een losse ontvanger.

Iemand ervaring tijdens het mountainbiken ??? Waar laat je de ontvanger ik heb hem nu in een dichte bidon gedaan samen met de telefoon

Hoor graag jullie ervaringen

quote:
Wouter2000 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:23:
Van het weekend geprobeerd om tijdens het mountainbiken sporttracker te gebruiken. Helaas is het niet goed gegaan want na paar honderd meter was hij al gestopt met loggen van de gps coordinaten. Ik gebruik een losse ontvanger.

Iemand ervaring tijdens het mountainbiken ??? Waar laat je de ontvanger ik heb hem nu in een dichte bidon gedaan samen met de telefoon

Hoor graag jullie ervaringen
Dat probleem heb ik ook, niet met mountainbiken, maar dit weekend weer geprobeerd op de motor. Losse BT gps op de tank getaped, Nokia in jaszak. Gechecked of beide goed signaal hadden, maar binnen een km. stopte het loggen weer.

Tijdens de rit verschillende keren gestopt om te de status te checken, ook geprobeerd de GPS en N95 dichter bij elkaar te houden, werkte allemaal niet. Sportstracker stopt binnen een km met de log. Telefoon ook even opnieuw opgestart, mocht ook niet baten...

Terwijl de combi van BT GPS en N95 in de auto goed werkte...

Ja klopt bij mij precie hetzelfde de auto en lopens werkt het prima.

Ik heb nu in de settings van het fietsen de instellingen:

-autopause when speed is
-speed averaging

beide op disabled gezet ( zo stonden ze nl bij het auto rijden ook )

Nu moet ik het nog een keer proberen

Reg. datum: 01 december 2003

Ik heb een paar dagen nu trackR! in gebruik
klein programma, in java
werk goed, houdt netjes de logs bij, kan live en offline gebruikt worden
heeft een Googlemaps applicatie op de live site - kan je live het verloop van de reis zien
instelbare polling - 15 sec - 900 sec
evt route uploaden na de workout

www.trackr.nl

Reg. datum: 15 augustus 2000

Die ga ik ook maar eens proberen...

Gamertag => Macer NL / Nikon D80

quote:
Wouter2000 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:16:
Ja klopt bij mij precie hetzelfde de auto en lopens werkt het prima.

Ik heb nu in de settings van het fietsen de instellingen:

-autopause when speed is
-speed averaging

beide op disabled gezet ( zo stonden ze nl bij het auto rijden ook )

Nu moet ik het nog een keer proberen
Die settings staan bij mij al op disabled. Benieuwd of jij wel verschil merkt.
quote:
FreshMaker schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 06:02:
Ik heb een paar dagen nu trackR! in gebruik
klein programma, in java
werk goed, houdt netjes de logs bij, kan live en offline gebruikt worden
heeft een Googlemaps applicatie op de live site - kan je live het verloop van de reis zien
instelbare polling - 15 sec - 900 sec
evt route uploaden na de workout

www.trackr.nl
Zo zijn er nog wel een paar pure trackers, bv. 3d tracking
Mooie van Nokia Tracker is dat ie niet alleen je positie logged, maar er ook leuke analyse functies inzitten. Da's vooral leuk bij het sporten, als het werkt 8)7

Heb vandaag een klein stukje op de fiets gelogd en dat is goed gegaan dus van het weekend maar weer proberen tijdens mtb , de snelheid klopte nu ook netjes zowel in google earth als in sporttracker

Reg. datum: 15 augustus 2000

Gisteren zowel TrackR als Sporttracker laten lopen tijden een stuk fietsen (ong 50km) en allebei bleven ze netjes draaien.

Wat me wel opviel is dat de route op TrackR vele malen nauwkeuriger is dan bij Nokia. Bij Nokia worden hele stukken afgesneden (minder punten worden opgeslagen). Wat wel vreemd is, is dat toen ik de TrackR route importeerde in Sporttracker deze ook veel minder nauwkeurig was.

Gamertag => Macer NL / Nikon D80

quote:
M@cer schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 08:35:
Gisteren zowel TrackR als Sporttracker laten lopen tijden een stuk fietsen (ong 50km) en allebei bleven ze netjes draaien.

Wat me wel opviel is dat de route op TrackR vele malen nauwkeuriger is dan bij Nokia. Bij Nokia worden hele stukken afgesneden (minder punten worden opgeslagen). Wat wel vreemd is, is dat toen ik de TrackR route importeerde in Sporttracker deze ook veel minder nauwkeurig was.
ik heb het idee dat sportstracker idd de route "samenvat"
als ik namelijk een route opsla voor googleearth en hem daarin bekijk is deze ook veel precieser

Tijd van werken, tijd van rusten

Laats weer gebruikt en was allemaal goed gelogd alleen de snelheid in sporttracker klopte niet en de hoogte ook niet iemand een idee??

Reg. datum: 22 september 2003

Jammer hoor, had het programma geinstalleerd. Heb update van de telefoon software uitgevoerd, Sports Tracker opnieuw geinstalleerd.... en nu doet ie het dus niet meer. Start niet meer op!

Ga m'n telefoon niet nog eens opnieuw installeren want heeft me behoorlijk wat elende opgeleverd.

Heb trackr geinstalleerd, maar die is toch wel heel wat minder fijn in gebruik...

quote:
Wouter2000 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:24:
Laats weer gebruikt en was allemaal goed gelogd alleen de snelheid in sporttracker klopte niet en de hoogte ook niet iemand een idee??
Slecht GPS ontvangst? Hoogte klopt vaak niet, voor een goede meting zijn op z'n minst 4 satellieten nodig. Voor een nauwkeurige meting heb je nog meer satellieten nodig. Heb Sygic McGuider navigatie op m'n telefoon. Bij 4 satellieten geeft deze een nauwkeurigheid van 22 meter.

Oplossing gevonden!

Gewoon een oudere versie installeren!

V1.78 werkt niet op mijn telefoon. Nu kon ik nog de werkende versie terug vinden op m'n PC, v1.70. Deze geinstalleerd en start gewoon op. Dus voor mensen met hetzelfde probleem, probeer op internet een oudere versie dan v1.78 te vinden.

Ja dat probleem had ik ook bij mij staat er ook een oudere versie op

Vliegers zijn leuker!

Ik heb een N78, waarvoor alleen versie 1.78 te downloaden is, en bij mij stopt hij er ook op een gegeven moment mee... Wel jammer, want het is een leuk programma.
Ook logt hij bij mij de snelheid niet goed... Volgens Sports Tracker rij ik in m'n auto niet harder dan 30 km/u... Ik rij rustig, maar niet zo rustig...

Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!

Vliegers zijn leuker!

Vandaag had ik iets meer geluk met de Sports Tracker. Ik heb gisteravond de configuratie map van m'n geheugenkaart weggeknikkerd, en nou wou hij ineens wel goed loggen en gaf hij wel de goede snelheid aan (tenminste, als een stoptrein 120 - 130 km/u kan halen :p). Alleen daarna liep Sports Tracker vast (ik was iets teveel met de opties aan het klooien) en wou hij weer maar 1,5 km loggen... Weg knikkeren van de configuratie map lostte het weer op. Blijkbaar ontstaat daar dus een conflict in...
Het zou leuk zijn als ik hem a.s. woensdag wel goed werkend heb... Ik ga dan naar de Efteling en het zal leuk zijn om met bijv. de hoogte gegevens te zien hoe het verloop van de verschillende attracties is :p Vooral een attractie als de Pagode (de vliegende tempel) moet duidelijk in de hoogte kaart zichtbaar zijn.

Weet iemand trouwens een goede manier om de hoogte meting te corrigeren? Als deze standaard staat, dan bevind ik me op 45 meter hoogte, terwijl ik op de straat in Den Haag sta... Volgens mij kan dat hooguit 5 meter zijn (t.o.v. zee niveau...) (ik weet hoe ik het moet corrigeren, maar hoe kan ik betrouwbaar een 0-punt bepalen, zodat ik ook de daadwerkelijke afwijking weet?)

deepbass909 wijzigde dit bericht 08-08-2008 11:17 (5%)

quote:
deepbass909 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:16:
Vandaag had ik iets meer geluk met de Sports Tracker. Ik heb gisteravond de configuratie map van m'n geheugenkaart weggeknikkerd, en nou wou hij ineens wel goed loggen en gaf hij wel de goede snelheid aan (tenminste, als een stoptrein 120 - 130 km/u kan halen :p). Alleen daarna liep Sports Tracker vast (ik was iets teveel met de opties aan het klooien) en wou hij weer maar 1,5 km loggen... Weg knikkeren van de configuratie map lostte het weer op. Blijkbaar ontstaat daar dus een conflict in...
Het zou leuk zijn als ik hem a.s. woensdag wel goed werkend heb... Ik ga dan naar de Efteling en het zal leuk zijn om met bijv. de hoogte gegevens te zien hoe het verloop van de verschillende attracties is :p Vooral een attractie als de Pagode (de vliegende tempel) moet duidelijk in de hoogte kaart zichtbaar zijn.

Weet iemand trouwens een goede manier om de hoogte meting te corrigeren? Als deze standaard staat, dan bevind ik me op 45 meter hoogte, terwijl ik op de straat in Den Haag sta... Volgens mij kan dat hooguit 5 meter zijn (t.o.v. zee niveau...) (ik weet hoe ik het moet corrigeren, maar hoe kan ik betrouwbaar een 0-punt bepalen, zodat ik ook de daadwerkelijke afwijking weet?)
mijn ervaring is dat de hoogte het slechts werkt. Als ik een " voor mijn gevoel" vlak stuk fiets van een paar km, en ik kijk daarna in de hoogte grafiek, dan heeft hij hoogreverschillen van soms wel 15 mtr gelogd. Dit lijkt me haast onmogelijk in nl op een paar km afstand.

overigens kan je bij setting > general > altitude ofset, eventueel je standaard hoogte corrigeren

Driek wijzigde dit bericht 08-08-2008 11:23 (3%)

Tijd van werken, tijd van rusten

Vliegers zijn leuker!

Klopt, die setting kan ik vinden, maar ik heb gemerkt dat mijn N78 standaard ongeveer 45 meter teveel aangeeft. Als ik de standaard GPS-app start van Nokia, geeft hij op de straat in Den Haag en Gouda (beide zo goed als op zee-niveau) aan dat ik me op ongeveer 45 meter bevind. Ik heb nu een correctie van 45 meter op de hoogte zitten, en dat klopt redelijk (m'n appartement bevind zich dan op 9 meter hoogte, wat ongeveer wel klopt voor een 3de verdieping).
De nauwkeurigheid van de hoogte bepaling wordt vooral bepaald door de afstand van de verschillende satelieten t.o.v. elkaar. 3 satelieten dicht bij elkaar kunnen wel nauwkeurig je positie bepalen, maar slecht de hoogte. Daarnaast is 10 meter verschil in positie niet zo erg als 10 meter hoogte verschil, al levert dat eerste af en toe wel een rare route op (met rondjes op plekken waar je gewoon in een rechte lijn hebt gelopen/gereden...).

Misschien moet ik maar gewoon een keertje naar Scheveningen gaan, en op het strand rond gaan lopen... Dat is zeker weten 0 meter, dus kan ik de boel daar een beetje op calibreren...

[EDIT]
Vandaag nog wat meer met Sports Tracker zitten spelen, en blijkbaar waren het inderdaad de config-files van de oude installatie die bij mij dwars zaten. Nu logt hij wel goed, en geeft hij ook de goede snelheid aan. Er leuk om vervolgens via Google Earth te zien hoe je hebt gelopen of gereden.

deepbass909 wijzigde dit bericht 09-08-2008 00:34 (12%)

Reg. datum: 28 augustus 2003

Geweldig programma idd, weet iemand toevallig of iets dergelijks ook voor de iPhone bestaat? Ik ben het nog niet tegengekomen namelijk.

Acties: [view][quote]

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

Misschien dat TrackR op de iPhone werkt. Moet je even op de TrackR site kijken.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Be Original, Be Yourself.

Ik heb sinds afgelopen weekend ook eens dit programma geinstalleerd op mijn Nokia N95 (8GB versie) en het is echt een heel mooi stukje software. Het aantal stappen kan worden bijgehouden, het aantal kilocalorieren wat je verbrand hebt en het allerbelangrijkste: de route. Eerst bleef het programma na ongeveer anderhalve kilometer vaak hangen. De oplossing hiervoor is om niet het scherm weer te geven waar de route getekent wordt. Dus met de pijl even naar beneden om het op een ander scherm te zetten zoals bijv. gemiddelde snelheid e.d.

De nauwkeurigheid is niet verkeerd, maar valt me af en toe toch wat tegen, het lijkt net of hij continu consequent een meter of tien er naast zit. Ik heb het nu al gebruikt icm fietsen door de stad en vanavond een kilometer of vier wandelen. Maar als ik de opgeslagen route exporteer naar Google Earth en het daar bekijk, bevindt de route zich vaak niet op straat (zie dit plaatje), maar half door huizen heen (hooguit twee verdiepingen, geen flats). Nou stop ik de telefoon in mijn broekzak (met de achterkant van de telefoon gericht naar mijn been). Misschien moet hij toch echt helemaal vrij zicht hebben om perfect de lokatie vast te leggen. Vooral bij het sporten of fietsen lijkt het mij dat je hem juist in je broekzak stopt. Misschien is de stad ook gewoon een probleem plus af en toe wat bomen.

Maar verder niets te klagen, hij legt het merendeel van de route vrij gedetailleerd vast en het is verder een erg stoer programmaatje.

www.tjeerd.net - Zij die weten spreken niet, zij die spreken weten niet.

Reg. datum: 24 maart 2007

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een N82 en Nokia Sports Tracker. Nu heb ik een aantal problemen met de applicatie, t.w.
1. Wanneer ik mijn N82 heb uitgezet ben ik mijn Route's kwijt.
2. Wanneer ik mijn N82 heb uitgezet is mijn naam weer teruggezet naar de default naam (Joe Average).
3. Het uploaden van een route lukt ook niet.Ik ben wel geregistreerd op de NST-site. Wanneer ik de route in mijn diary open en kies voor options dan staat daar de mogelijkheid 'zenden' en niet 'zenden naar webservice'. Wanneer ik kies voor 'zenden' gebeurd er vervolgens niets.
Ik heb NST geinstalleerd in het telefoongeheugen.
Wat doe ik verkeerd? :?

Acties: [view][quote]

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

Probeer de nieuwste NST (opnieuw) te installeren, misschien verhelpt dat jouw probleem.

De problemen zijn mij niet bekend, terwijl ik het op verschillende toestellen al heb geprobeerd. Ook op een Nokia N82 van een vriend. En dat werkte goed.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Reg. datum: 24 maart 2007

_/-\o_
Bedankt Ginz!
Ik heb een nieuwe versie (voor de N82) gedownload en geinstalleerd. Het werkt :)
Ik heb een testroute geupload en hij staat op de site. SUPER.

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: