Gathering of Tweakers

Quicksearch
Misschien wel intressant:

Summary:

MSI Wind with 3-cell battery.
50% brightness, Wifi switched on and connected to an AP, Bluetooth switched off, Speakers on maximum volume, Webcam switched off.

Start Time: 9.05PM
End Time: 11.24PM
Total Battery Life: 2 hours 19 minutes

List of things done during the battery test:
- Windows Update
- HD Tune benchmark
- Bootvis benchmark
- PCMark05 benchmark (did not get result at the end)
- 3DMark03 benchmark
- Played Warcraft III for 15 minutes
- Viewed Youtube for 5 minutes

Given the fact that most of the things on the list put the CPU/HDD at high load, you might get better battery life during “normal” usage. I would estimate battery life at 2 hours 30 minutes to 2 hours 45 minutes for normal usage.
bron

Voor uitgebreidere informatie (in Engels en inclusief screenshots) over het bovenstaande kun je hier terecht.

http://msiwind.net/

Ik zie net deze screenshot, heeft de Wind een dual core of heeft dit te maken met hyper threading?
Op Wikipedia staat namelijk dat het beide kan zijn.
http://i236.photobucket.com/albums/ff265/doodypsp/MSI%20Wind/SuperPITimingCPUusage.jpg

Er komt wel steeds meer informatie alleen een goeie release date voor Nederland is er nog niet echt. :(

1 core, voorzien van Hyperthreading.

De Atom N3xx-serie zal een dual-core zijn met met een TDP van 8W.

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

quote:
Nieuwsbericht: MSI Wind U100 voorzien van Diamondville
Een vandaag opgedoken Chinese review van de MSI Wind U100 toont aan dat de Wind over de Intel Atom Diamondville processor beschikt. Deze is groter en goedkoper dan zijn kleine maar net zo krachtige broertje, de Silverthorne. Het grotere oppervlak en gunstigere prijs van de Diamnondville heeft wel als kleine schaduwzijde dat deze het dubbele vermogen verbruikt, respectievelijk 4 Watt en 2 Watt.

Dit opgenomen vermogen van 4 Watt voor de Diamondville processor is nog steeds uitermate laag te noemen, en uit de review blijkt dan ook dat er met de 6-cell accu met een capaciteit van 5200mAH makkelijk tot 6 uur lang zonder netstroom gespeeld kan worden, met de verlichting op 50% en niet al te intensief werk is dit zelfs te verlengen tot 7 uur! Daar staat echter wel tegenover dat de waarschijnlijk (in de meeste gevallen) standaard meegeleverde 3-cell accu met een capaciteit van slechts 2200mAH een accuduur van maar 3 uur heeft. Het ligt eraan wat de meerprijs van de 6-cell accu voor de MSI Wind wordt, maar het is zeker aan te raden hier goed op te letten bij aanschaf.
Bron: ikzelf en wat vertaalwerk :P http://www.kleinelaptops....start_from=&ucat=&;
Reg. datum: 07 december 2004

Ik heb niet per se (meteen) een laptop nodig (nog nooit één gehad zelfs), maar door de lage prijzen van dit nieuw soort apparaten begin je er wel één te overwegen.

Dit is iets waar ik al jaren op hoop (erg kleine laptops aan betaalbare prijzen), en gelukkig wordt 2008 het jaar van de 'umpc-laptop'. Als je vroeger iets zocht in de 10" categorie, was je geheid 1500+ euro kwijt.

Het begon natuurlijk met de EEEpc 7". 7" is voor mij te weinig, hoe leuk die latop ook is.

En het spijt me, maar design is voor mij erg belangrijk (je moet er immers zelf dagelijks mee aan de slag), en de EEE vind ik daarin té erg. Scherpe kantjes en hoeken, en de touchpad ligt 'verzonken' tussen weer van die scherpe randen. Een touchpad bij de macbook sluit gewoon naadloos aan met de topcase, waarom kan niet iedereen dat? De EEE 9" scoort hierin al beter, maar dan nog zijn die chromen accenten gewoon fugly :) Nu ja, blijkbaar komen ze met een redesign, dus daar kan ik wel even op wachten als dat moet...

De MSI wind dan. 10" (voor mij is alles tussen 9" en 12" goed, zolang het maar goedkoop is), volledig intel platform (cpu, chipset). Voor mij altijd een pluspunt. Iets mooier (alhoewel iets te 'medion' like en nogal dik/rond, valt in zwart wel mee though).

De hp 2133 wordt dan ineens wel heel onaantrekkelijk. (via cpu met vista? :X ) De wind en de HP zijn wel de enige die veel opslag aanbieden. Anderzijds is de HP 400 gram zwaarder dan de Wind, en een dergelijke laptop zoek je nu net voor z'n 'portability/take it anywhere' specs. De resolutie van de HP is wel hoger, en voor zover ik weet maakt HP op zich wel erg degelijke laptops. En volledig uit alu gemaakt!

Ik wacht nog even af tot bovenstaande goed beschikbaar zijn (zelf eens kunnen vastnemen) Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel. (uit amerika is het dan ineens helemaal goedkoop natuurlijk)

Enige wat me nog rest is de afweging tov een macbook. Net omdat het een macbook is ben ik daar wel bereid de 2.2 kg en 13" door de vingers te zien, al was het maar om het super ontwerp en kwaliteit (alle poortjes aan één kant, geen 'haakjes' in het scherm, cleaaaaaan, enz...)

Anyway, zowel de EEE, MSI als de HP zijn precies wat ik zoek, dus ik ben benieuwd welke het wordt.

alvi wijzigde dit bericht 27-05-2008 02:32 (3%)

Yeah
Reg. datum: 27 december 2003

quote:
alvi schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 02:16:
Ik heb niet per se (meteen) een laptop nodig (nog nooit één gehad zelfs), maar door de lage prijzen van dit nieuw soort apparaten begin je er wel één te overwegen.

Dit is iets waar ik al jaren op hoop (erg kleine laptops aan betaalbare prijzen), en gelukkig wordt 2008 het jaar van de 'umpc-laptop'. Als je vroeger iets zocht in de 10" categorie, was je geheid 1500+ euro kwijt.
....
Enige wat me nog rest is de afweging tov een macbook. Net omdat het een macbook is ben ik daar wel bereid de 2.2 kg en 13" door de vingers te zien, al was het maar om het super ontwerp en kwaliteit (alle poortjes aan één kant, geen 'haakjes' in het scherm, cleaaaaaan, enz...)
Zodra je aan een MacBook gaat denken kan je natuurlijk niet meer spreken over een lage prijs. Dus imo niet te vergelijken met deze ultraportables.

En voor de chatliefhebbers: #msiwind :)

I've got a feeling...

Inderdaad. Om de Wind of de EEE met een Macbook te gaan vergelijken gaat natuurlijk helemaal nergens over. Daar zijn de prijsverschillen te groot voor.

Bovendien een 13"? Dat is al nauwelijks meer ultra-portable te noemen. Als je de Wind dan desnoods met een 'normale' laptop wilt vergelijken zit je al gauw bij de 11.1" Vaio's.

Trouwens, nog wat anders. Wat is er mis met een iets dieper liggende touchpad? Ik vind het eigenlijk best prettig om te kunnen voelen of ik niet van mn touchpad geraak. Het naadloos overgaan van de touchpad in de behuizing van mn laptop lijkt me nou echt niks.

Reg. datum: 03 november 2001

Volgens mij is de HP 2133 ook leverbaar met Novell SLED in plaats van Vista en ik weet wel bijna zeker dat SLED vele malen beter draait op op VIA-cpu dan Vista. Ik denk dat de HP ondanks het iets hogere prijskaartje een serieus alternatief is en blijft voor de wind.

Philflow wijzigde dit (47%)

2 vragen:
Wanneer wordt de Wind in Nederland verwacht?
Is er al een review waar de Asus 901 en de Wind worden vergeleken?

quote:
Philflow schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:35:
2 vragen:
Wanneer wordt de Wind in Nederland verwacht?
Is er al een review waar de Asus 901 en de Wind worden vergeleken?
Wellicht ten overvloede maar deze dingen zijn echt wel al vaak genoemd in dit topic en als hier geen recent nieuw staat...dan is er ook geen recent nieuws :P Maar oke...

1e: Geen idee ... geruchten zeggen 21 juni maar pin je daar zeker maar niet op vast. De EEE stond immers ook gepland voor juni 2007 ofzo :P

2e: Nee die is er nog niet, er zijn eigenlijk pas 2 fatsoenlijke reviews beschikbaar een in het italiaans en een in het chinees. Daar worden wel wat kleine vergelijkingen gemaakt met de EEE zoals grote / zoek maar even naar de foto's maar verder word er weinig van gezegd.

http://www.msi-wind.de/20...-test-chinesisch/#more-59

http://translate.google.c...=UTF8&sl=it&tl=nl

quote:
Wekkie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:59:
[...]

Zodra je aan een MacBook gaat denken kan je natuurlijk niet meer spreken over een lage prijs. Dus imo niet te vergelijken met deze ultraportables.

En voor de chatliefhebbers: #msiwind :)
Lezen dude, lezen... :/

Prijs is secondair (macbook kan ik voor 690 euro in US kopen). Dingen hoeven niet per se in exact dezelfde categorie te zitten om voor mij vergelijkbaar te zijn? Of een alternatief te zijn.

Je kan bvb toch ook twijfelen tussen een s-max en een golf, twee totaal verschillende dingen.

Zoals ik al zei: m'n voorliefde voor all things apple (geen discussie aub, ik heb daar goede redenen voor. Ik heb een fijn oog voor detail en afwerking. Ik heb trouwens al eens een mac mini gehad en was daar heel tevreden over) zorgt dat een apple ergens wel een alternatief is. Voor de afwerking, ontwerp, enz... neem ik die 2.2 kg en 13" voor lief. (kan ook nog nét)

Maar uiteraard wil ik mij concentreren op deze nieuwe klasse van notebooks die helemaal aansluit bij wat ik ooit van een notebook verwachtte. Prijs/grootte is spot on.

Ik heb voor mezelf wel al uitgemaakt dat ik minstens 9" wil. Bijvoorbeeld:
EEE 700: 225 × 165 × 21~35 mm
EEE 900: 22.5cm(W) x 17.0cm(D) x 2cm~3.38cm(H)

Heeft helemaal geen zin om 7" te nemen, je maakt het jezelf alleen maar lastiger en minder bruikbaar, voor een schamele 100 euro verschil of zo.

Anyway, ik zat er gisteren nog eens aandachtig naar te kijken, en het enige waarin de msi een voorsprong heeft op de anderen is de processor. Intel atom. Bij nader inzien zou ik met een zwarte EEE toch kunnen leven, en hp lijkt gewoon kwalitatief erg goed uitgevoerd (alu behuizing, bijna full size toetsenbord).
Een dergelijk speeltje zou ik toch gebruiken als test-tuin voor een linux distro (ben een linux n00b, maar voor het weinige dat ik er mee zou doen, zou het wel geen problemen moeten opleveren). Een liche linux distro, dus Celeron/atom/via zal me worst wezen, normaal moet dat overal goed op werken ;)

Als alternatieven ga ik me dus concentreren op EEE/HP denk ik. Nu nog wachten op een goede beschikbaarheid van beiden om te kunnen vergelijken.

alvi wijzigde dit bericht 27-05-2008 13:33 (3%)

quote:
alvi schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:31:
[...]
Anyway, ik zat er gisteren nog eens aandachtig naar te kijken, en het enige waarin de msi een voorsprong heeft op de anderen is de processor. Intel atom. Bij nader inzien zou ik met een zwarte EEE toch kunnen leven, en hp lijkt gewoon kwalitatief erg goed uitgevoerd (alu behuizing, bijna full size toetsenbord).
Lezen dude, lezen ;-)

Alle gekheid op een stokje: de Wind heeft qua processor alleen een voordeel als je energiezuinigheid zoekt. Ik heb in de wandelgangen gehoord dat de M van de EEE beter presteert dan de Atom van de Wind.
Voor mijzelf zou ik de 4x grotere harde schijf nog noemen en (belangrijkst) het grootste toetsenbord. De Wind is groter dan de HP, en de wind heeft van rand tot rand toetsen zitten.
Als de HP al 80% is zal de wind nog wel wat groter zijn.

quote:
[...]
Dingen hoeven niet per se in exact dezelfde categorie te zitten om voor mij vergelijkbaar te zijn? Of een alternatief te zijn.
Ben ik helemaal met je eens. Bij mij gaat het tussen een Air of een Wind. :)
quote:
StraightOn.NL schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:17:
[...]
Wellicht ten overvloede maar deze dingen zijn echt wel al vaak genoemd in dit topic en als hier geen recent nieuw staat...dan is er ook geen recent nieuws :P Maar oke...
Thanks, ja het ging me even om de allerlaatste stand van zaken.

Philflow wijzigde dit bericht 27-05-2008 14:52 (36%)

quote:
Rick Meijer schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:17:
[...]

Lezen dude, lezen ;-)

Alle gekheid op een stokje: de Wind heeft qua processor alleen een voordeel als je energiezuinigheid zoekt. Ik heb in de wandelgangen gehoord dat de M van de EEE beter presteert dan de Atom van de Wind.
Voor mijzelf zou ik de 4x grotere harde schijf nog noemen en (belangrijkst) het grootste toetsenbord. De Wind is groter dan de HP, en de wind heeft van rand tot rand toetsen zitten.
Als de HP al 80% is zal de wind nog wel wat groter zijn.
De MSI wind is 5 mm breder dan de HP, en beiden hebben toetsenbord van rand tot rand. Lijkt me sterk als daar dan een groot verschil gaat inzitten.

4x grotere schijf, ach, dat hoeft bij mij op een laptop niet echt. Ik zal dan nog steeds een desktop hebben, waarop opslag geen punt is. (goedko(o)p(er) ) De 20 GB SSD uit de EEE is wat mij betreft genoeg en wel een leuk pluspuntje.

Bij de HP komt nog eens dat de uitvoering van de case (alu) en de scharnieren (magnesium) waarschijnlijk kwalitatief beter zal zijn, en dat de resolutie van het kleinere scherm groter is.
quote:
Philflow schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:51:
[...]

Idd. Bottomline zal de prijs ook wel een rol gaan spelen. In jouw geval zo maar even 1000 euro verschil. (in mijn geval een paar honderd). Niet alles is echter rechtstreeks in geld uit te drukken, dus het zal van de persoon afhangen hoe hij bepaalde features als pluspunten waardeert om het verschil goed te maken. Niet alleen de specs zijn belangrijk, hoewel dat bij een tweakers-publiek maar moeilijk doordringt.

Air: alu, verlicht toetsenbord, osx, dun, even zwaar als de hp, maar wel 4 inch groter, led backlight, noem maar op....

Ik neem het mee in de overweging, uiteindelijk zal m'n keuze, al was het maar door de prijs, waarschijnlijk toch vallen op EEE/Wind/HP, maar ik begrijp jouw overweging.

quote:
Philflow schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:51:
[...]

Dan kan je toch evengoed een Vaio TZ in aanmerking nemen ook? Dat ding biedt meer mogelijkheden dan een Air...

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

quote:
Borromini schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:23:
[...]
Dan kan je toch evengoed een Vaio TZ in aanmerking nemen ook? Dat ding biedt meer mogelijkheden dan een Air...
TZ heb ik gehad, maar voor een volwaardige machine was die te klein vond ik. Heb ik dus weer verkocht.

Nu heb ik een Air, meegebracht uit de VS voor 1100 dus valt nog mee. Ideale afmetingen, maar op mn grote LCD ziet het er niet perfect uit. Waar het op neerkomt is dat mn 3 jaar oude Asus betere beeldkwaliteit levert op een externe LCD. Dus nu heb ik de Air voor onderweg. En daar vind ik hem eigenlijk weer veel te mooi en duur voor. Een MSI Wind van 400 zou een ideale machine voor onderweg zijn.

Yeah
Reg. datum: 27 december 2003

quote:
[...]

Lezen dude, lezen... :/

Prijs is secondair (macbook kan ik voor 690 euro in US kopen). Dingen hoeven niet per se in exact dezelfde categorie te zitten om voor mij vergelijkbaar te zijn? Of een alternatief te zijn.

Je kan bvb toch ook twijfelen tussen een s-max en een golf, twee totaal verschillende dingen.
Ik heb dit gedeelte van je post denk ik teveel waarde gegeven:
quote:

Dan heb ik je dus verkeerd begrepen, excuses daarvoor, maar misschien kan je in het vervolg wat vriendelijker reageren :)

I've got a feeling...

Hey iedereen,

Weer een geheel andere nuttige vraag:
Zag vandaag aanbieding van "Philips Power Pack SCE7640". Dingetje heeft 8000 mA, dus als je die in je tasje stopt gaat je aptop opeens 8-12 uur langer mee :*) !!!

Punt is alleen dat het ding een uitgangsspanning heeft van 19V. Nu heeft de MSI Wind een accu die 11,1V spanning levert, maar gaat dit over hetzelfde (m.a.w.: blaas je de MSI Wind op als je er 19V op zet?)

Please help me, kan geen goede foto vinden van de Wind-adapter waar het voltage leesbaar is :?

http://img.article.pchome.net/00/31/12/51/IMGP0119.jpg

Alstu :)

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

Geen idee of dit al gepost was:
Specifications:
Intel Atom 1.6Ghz “Diamondville”
Shelton ‘08 platform - 945GMS + ICH7M chipset
1GB RAM (onboard) + 1 free RAM slot (667MHz DDR2, max 1GB)
80GB 5400RPM 2.5″ SATA HDD
The model is WD800BEVS - http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=202
5400RPM HDD, with a 12.0ms seek time. This HDD is running on SATA1 - 1.5Gbits/s. The weight of this is 0.117kg, so it’s one of the major components adding to the weight of the MSI Wind.
1.3MP Webcam
802.11 B/G Wifi (Atheros)
It’s using AR5007EG - http://www.atheros.com/pt/AR5007EG.htm
Bluetooth 2.0 + EDR
10″ WSVGA screen (1024×600 resolution)
LED Backlighting - used by the MacBook Air as well.
3 x USB 2.0 ports
1 x RJ45 Ethernet port
Realtek RTL8102E Family PCI-E Fast Ethernet NIC - http://www.realtek.com.tw...amp;Conn=4&ProdID=145
1 x VGA-Out port, Mic-out jack, and Audio-out jack
Built-in stereo speakers (HD Audio) and mic
4-in-1 card reader (SD, MMC, MS, MS Pro)

3-cell battery - Approximately 2.5 to 3 hours battery life
Windows XP Home preloaded
1.2KG (with battery)
Dimensions: 260mm x 180mm x 19-31.5mm
(Source: www.msiwind.net)

Ai 1,2kg, stukje zwaarder dan de Asus 901. Maar wel LED en Vista capable...

quote:
Alstu :)
Muchas gracias! _/-\o_

als ik het lees, is het 20V.
dus kan het wel.

is wel mooie extraatje erbij.

quote:
Philflow schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:16:
Geen idee of dit al gepost was:
Specifications:
Intel Atom 1.6Ghz “Diamondville”
Shelton ‘08 platform - 945GMS + ICH7M chipset
80GB 5400RPM 2.5″ SATA HDD
The model is WD800BEVS - http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=202
5400RPM HDD, with a 12.0ms seek time. This HDD is running on SATA1 - 1.5Gbits/s. The weight of this is 0.117kg, so it’s one of the major components adding to the weight of the MSI Wind.
1.3MP Webcam
802.11 B/G Wifi (Atheros)
It’s using AR5007EG - http://www.atheros.com/pt/AR5007EG.htm
Bluetooth 2.0 + EDR
10″ WSVGA screen (1024×600 resolution)
LED Backlighting - used by the MacBook Air as well.
3 x USB 2.0 ports
1 x RJ45 Ethernet port
Realtek RTL8102E Family PCI-E Fast Ethernet NIC - http://www.realtek.com.tw...amp;Conn=4&ProdID=145
1 x VGA-Out port, Mic-out jack, and Audio-out jack
Built-in stereo speakers (HD Audio) and mic
4-in-1 card reader (SD, MMC, MS, MS Pro)

3-cell battery - Approximately 2.5 to 3 hours battery life
Windows XP Home preloaded
1.2KG (with battery)
Dimensions: 260mm x 180mm x 19-31.5mm
(Source: www.msiwind.net)

Ai 1,2kg, stukje zwaarder dan de Asus 901. Maar wel LED en Vista capable...
Mooi om te zien dat er 1 RAM slot vrij is. Ben ook wel benieuwd wat er allemaal op kan draaien. Vista zal wel heel erg traag zijn. FreeBSD, Solaris en MacOSX lijken me ook wel leuk om te proberen.

quote:
Philflow schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:16:
quote:
FireFly3k schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:33:
[...]
Mooi om te zien dat er 1 RAM slot vrij is. Ben ook wel benieuwd wat er allemaal op kan draaien. Vista zal wel heel erg traag zijn. FreeBSD, Solaris en MacOSX lijken me ook wel leuk om te proberen.
Als het klopt wat daar staat heb je er niet zoveel aan.. 1x1gb met een slot vrij en dan max 1gb :?

Ik dacht dat overal stond 1 ram slot met max 2gb?

mastercard wijzigde dit bericht 27-05-2008 20:39 (17%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws