Ik heb niet per se (meteen) een laptop nodig (nog nooit één gehad zelfs), maar door de lage prijzen van dit nieuw soort apparaten begin je er wel één te overwegen.
Dit is iets waar ik al jaren op hoop (erg kleine laptops aan betaalbare prijzen), en gelukkig wordt 2008 het jaar van de 'umpc-laptop'. Als je vroeger iets zocht in de 10" categorie, was je geheid 1500+ euro kwijt.
Het begon natuurlijk met de EEEpc 7". 7" is voor mij te weinig, hoe leuk die latop ook is.
En het spijt me, maar design is voor mij erg belangrijk (je moet er immers zelf dagelijks mee aan de slag), en de EEE vind ik daarin té erg. Scherpe kantjes en hoeken, en de touchpad ligt 'verzonken' tussen weer van die scherpe randen. Een touchpad bij de macbook sluit gewoon naadloos aan met de topcase, waarom kan niet iedereen dat? De EEE 9" scoort hierin al beter, maar dan nog zijn die chromen accenten gewoon fugly

Nu ja, blijkbaar komen ze met een redesign, dus daar kan ik wel even op wachten als dat moet...
De MSI wind dan. 10" (voor mij is alles tussen 9" en 12" goed, zolang het maar goedkoop is), volledig intel platform (cpu, chipset). Voor mij altijd een pluspunt. Iets mooier (alhoewel iets te 'medion' like en nogal dik/rond, valt in zwart wel mee though).
De hp 2133 wordt dan ineens wel heel onaantrekkelijk. (via cpu met vista?

) De wind en de HP zijn wel de enige die veel opslag aanbieden. Anderzijds is de HP 400 gram zwaarder dan de Wind, en een dergelijke laptop zoek je nu net voor z'n 'portability/take it anywhere' specs. De resolutie van de HP is wel hoger, en voor zover ik weet maakt HP op zich wel erg degelijke laptops. En volledig uit alu gemaakt!
Ik wacht nog even af tot bovenstaande goed beschikbaar zijn (zelf eens kunnen vastnemen) Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel. (uit amerika is het dan ineens helemaal goedkoop natuurlijk)
Enige wat me nog rest is de afweging tov een macbook. Net omdat het een macbook is ben ik daar wel bereid de 2.2 kg en 13" door de vingers te zien, al was het maar om het super ontwerp en kwaliteit (alle poortjes aan één kant, geen 'haakjes' in het scherm, cleaaaaaan, enz...)
Anyway, zowel de EEE, MSI als de HP zijn precies wat ik zoek, dus ik ben benieuwd welke het wordt.
alvi wijzigde dit bericht 27-05-2008 02:32 (3%)