bl4444444444t
Landelijke storing KPN/XS4ALL Only
Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last
Reageer Nieuw TopicHelpdesk wil ook niet meewerken......
Too many freaks, not enough circuses!
Dat installeren duurt wel lang dan zeg...quote:Wachtrij Helpdesk tijdelijk offline wegens installatie nieuwe telefooncentrale
Zou met nieuwe software de bereikbaarheid verbeteren? Of hebben ze gewoon veel te weinig mensen in dienst?
Zondag 20.00-22.00: Van Dongen in Action op ActionRadio
Reg. datum: 31 juli 2006
Upload is gewoon wat het moet zijn en de ping is ook goed. Alleen normaal kan ik met 420 kb/sec downloaden en nu nog maar met 150 kb/sec.
Het modem geeft wel de juiste waarden aan. Down: 4100 en Up: 1031
Heb het modem ook al een aantal keren opnieuw gestart, maar veranderd niets.
Reg. datum: 09 november 2005
Intel E6600@3.2Ghz| MSI 975X PPE| 2x Western Digital 640GB| Mushkin 4096MB DDR2| MSI 8800GTS OC 512mb| Creative X-Fi Xtreme Music| Samsung SH-S203B | Samsung SyncMaster 226BW| Windows Vista Home Premium 64-bit NL
Had al gebeld naar xs4all, maar die konden om de een of andere reden geen lijn meting uitvoeren op mijn adres
Tevens werd er aan mij gevraagd hoe ik het kon zien dat mijn download veel lager lag dan wat het moet zijn. Toen ik na 3 of 4 keer herhalen hoe ik het wist snapten ze het nog niet helemaal.
En dat ik later maar moest terug bellen (nadat ik een half uur heb zitten te wachten) en dat ze dan misschien wel een meting uit konden voeren. Dus morgen maar weer bellen.
Ik mis die goede oude tijd dat xs4all nog tip top was.
Wou dat hier al glasvezel lag, maar dat zal nog wel een paar jaar duren.
* Update (20-07 01:55 uur) De snelheid is bij mij weer oké. (even afkloppen
clio16vtr wijzigde dit bericht 20-07-2008 01:55 (5%)
Die centrale staat er al, echter denk ik dat de software die deze melding op de site plaatst herschreven moet worden voor gebruik met de nieuwe centrale. En dat zal wel geen hoge prioriteit hebben...quote:Glacier schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:19:
Op de site staat al dagenlang dit:
[...]
Dat installeren duurt wel lang dan zeg...
Zou met nieuwe software de bereikbaarheid verbeteren? Of hebben ze gewoon veel te weinig mensen in dienst?
Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | -= Proud member of DPC =-
WE ARE LOOKING FOR NEW MEMBERS :-)
Intel E6600@3.2Ghz| MSI 975X PPE| 2x Western Digital 640GB| Mushkin 4096MB DDR2| MSI 8800GTS OC 512mb| Creative X-Fi Xtreme Music| Samsung SH-S203B | Samsung SyncMaster 226BW| Windows Vista Home Premium 64-bit NL
Het is hier ook weer niks. De snelheid ligt weer op 150 kb/sec.
*zucht
Balen!! Vraag me af wat er aan de hand is want afgelopen nacht was het wel weer goed.quote:clio16vtr schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:09:
Ook even weer een update.
Het is hier ook weer niks. De snelheid ligt weer op 150 kb/sec.
*zucht![]()
Reg. datum: 03 oktober 2002
Misschien is het handig als je ook even meldt waarvan je probeert te downloaden? Dat is namelijk nogal van belang.. Sites als speedtest.nl etc zijn niet echt betrouwbaar..quote:clio16vtr schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:25:
Iemand die al contact heeft gehad met xs4all en die uitgelegd heeft gekregen waar het aan ligt?
De snelheidstest van XS4ALL zelf al eens gedaan? Hier onderaan -> http://www.xs4all.nl/alle...ada9d8701625f8da2eedc3d25
Is het dan nog steeds bagger, reset de hele boel dan eens bij jezelf, modem hardreset en opnieuw instellen, zelfde met eventuele routers, en je PC nakijken of daarop niet iets de boel vertraagt.. Makkelijkste test daarvoor is even een andere PC proberen als je die hebt.. Dit allemaal om uit te sluiten dat het probleem niet bij jezelf ligt.. Helpdesken kunnen meestal erg weinig met dit soort zaken tenzij er een officiele storing of iets degelijks bekend is, en zodra je 80% van de beloofde snelheid haalt doen ze al helemaal niks meer voor je..
En het klinkt misschien lullig, maar op particuliere ADSL-lijntjes zit gewoon overboeking.. Dus als jij toevallig op een wijkcentrale zit waar veel heavy users zitten dan heb je pech als die allemaal tegelijk b.v. usenet gaan zitten leegzuigen op volle snelheid.. Bij de KPN is/was de standaard overboeking op ADSL volgens mij zo'n 1:40, wat dus inhoudt dat de capaciteit van de lijn slechts 1/40 is van het aantal aansluitingen erop.. Nu komt het in de praktijk niet zoveel voor dat je last krijgt van overboeking, maar het kan dus wel.. Ik weet helaas niet wat de overboeking is bij XS4ALL Only, maar dat zal ook wel zo tussen de 1:25 en 1:40 liggen..
P.s. heeft dit uberhaupt nog iets met de grote landelijke KPN storing te maken??
Inflatable wijzigde dit bericht 20-07-2008 16:36 (21%)
Heb hier 3 computers staan welke allemaal een verbinding hebben naar het internet en op alle is het gewoon bagger qua snelheid.
Lijnmeting en modem geven wel de juiste snelheid aan. Heb ook geen andere software geinstalleerd en heb het modem al diverse malen gereboot (hard en soft) en heb daarbij ook de heleboel naar fabrieksinstellingen gezet.
Daarbij geloof ik niet dat hier intern een probleem zit, aangezien het vannacht wel goed was.
Maar nu is het weer niks.
Ik speculeer ook maar wat..
Zoals ik al zei betwijfel ik of ze iets op de helpdesk zullen weten of iets kunnen doen als je lijnmeting gewoon goed is (ook maar een momentopname trouwens).. Hooguit dat ze een ticket voor je kunnen aanmaken, maar dat levert in zo'n geval meestal erg weinig op (heeft meer zin bij stabiliteitspoblemen of helemaal geen linesync), dus vaak doen ze dat al niet eens.. Maar je kunt het nog eens proberen natuurlijk, wie weet..
Klinkt me bekend in de oren dit verhaal. Heb ik je niet toevallig aan de lijn gehad net bij xs4all helpdesk?quote:Inflatable schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:57:
Misschien toch iets met de overboeking dan.. Het is vakantie, en zondagmiddag..
Ik speculeer ook maar wat..
Zoals ik al zei betwijfel ik of ze iets op de helpdesk zullen weten of iets kunnen doen als je lijnmeting gewoon goed is (ook maar een momentopname trouwens).. Hooguit dat ze een ticket voor je kunnen aanmaken, maar dat levert in zo'n geval meestal erg weinig op (heeft meer zin bij stabiliteitspoblemen of helemaal geen linesync), dus vaak doen ze dat al niet eens.. Maar je kunt het nog eens proberen natuurlijk, wie weet..
Het kan idd wel overboeking zijn, maar dat is dan wel lekker hinderlijk.
Heb net al even de modems omgewisseld en helaas geen verschil. Ook het modem rechtstreeks op het isra punt geknoopt. Maar mocht ook niet baten.
Ik denk dat ik gewoon de l*l ben en dat kpn er ook niets aan gaat doen. Is maar 1 persoon (denk ik) die er last van heeft en daar gaan ze heus de centrale niet voor ombatterijen.
Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar kabel internet. Heb ik geen gedoe meer met afstand tot aan de centrale etc en kan ik ook eens sneller internetten. Zit nu toch aan mijn max qua snelheid. Meer dan 4 mbit bijvoorbeeld 6 mbit dan is de lijn instabiel.
Hou er echter wel rekening mee dat je ook via de kabel last van overboeking kan krijgen.. Je moet er sowieso niet vanuit gaan dat je altijd je maximale snelheid zal halen, wat voor verbinding je ook hebt.. Zelf ik met mijn glasvezel haal maar zelden de volle 50Mbit (alleen lokaal en van hele snelle hosts).. Voordeel is soms wel, hoe hoger je maximale snelheid hoe meer snelheid je meestal overhoudt ookal gaat het iets naar beneden op drukke momenten.. Buiten dat ben je ook altijd afhankelijk van de lokatie waarvan je download, kan namelijk ook heel goed zijn dat die het te druk heeft.. ISP's (zowel ADSL als kabel) geven niet voor niks nooit garantie op de snelheid, dat is namelijk zo goed als onmogelijk.. Het is altijd maximaal haalbaar, geen garantie dat je het ook echt haalt..
En nee, ik werk niet bij XS4ALL, maar heb wel helpdeskervaring bij 2 verschilende ADSL-providers (niet relevant welke) dus weet denk ik wel hoe het werkt allemaal..
Inflatable wijzigde dit bericht 20-07-2008 18:52 (35%)
Normaal gesproken zou ik gaan bellen, maar dat heeft de laatste tijd niet echt veel zin. Je hangt een half uur in de wacht om dan te horen te krijgen dat het aan het modem oid ligt
Daarnaast natuurlijk de gewoonlijke DNS problemen, waarvan ik het al opgegeven heb om met ze te bellen (DNS van het modem springt er om de halve dag uit). Ik heb alle machines maar een harde instelling naar de XS4ALL DNS gegeven.
Het goeie nieuws? Ik heb vrijdag m'n USB stick binnen gekregen
Synthaxx R-or wijzigde dit bericht 21-07-2008 00:47 (9%)
"3d artist": when walking through the forrest this specimen will wonder how he could render it.
Intrainwaarde blijft wel altijd op 7996 kbps / 1023 kbps staan en 's nachts is de snelheid wel 830KB/sec, alleen overdag is de laatste tijd ruk!
Vorige week heb ik er een 1,5 uur uitgelegen. Maar dat was 's nachts. Buiten de grote storing om heb ik vaker geen internet gehad. Het geëikel begon 1-2 maanden voor de grote storing, maar alle disconnecties waren 's nachts. Geen echt probleem dus...
Overigens heb ik nog steeds geen problemen ondervonden met mindere snelheid. Ik had in de begin periode met mijn nieuwe Fritz! modem op 4mbit dat ik de maximaal haalbare intrain waarde niet behaalde. Maar met een verlenging van een 15-20 m vanaf het ISRA punt stond ik daar niet van te kijken. De eerste week na de verhoging trainde hij ook in op 7996/1023, daarna weer prima op 8000/1024. Sindsdien is het niet meer anders geweest. En als ik wat download, dan is het veelal de volle snelheid. Vanaf mijn eigen server (gehost bij True) trek ik gewoon m'n lijn mee vol.
Anyway, aangezien het geëtter een 1-2 maanden voor de upgrade en de big bang begon waren er al vaker disconnecties, ook bij anderen op hetzelfde moment maar aan de andere kant van't land. Ik vraag me ten zeerste af of dit iets met die grote storing te maken heeft. Heb eerder het vermoeden dat de service van XS4ALL achteruit aan't hobbelen is en langzaam aan een stille dood à la Planet te gemoed gaat. Met andere woorden, de grote storing is over, de rest zou evt in een nieuw topic kunnen "XS4ALL perikelen van de laatste tijd".
SE W800i powered
Dezelfde melding die ik kreeg als tijdens de Grote Storing...quote:Disconnected because idle timeout reached
De ATM of DSLAM die zichzelf in de wijkcentrale even reset voor de stabliliteit?quote:TAA schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:21:
De afgelopen 3 dagen telkens rond 24:00 een disconnect met de volgende melding in het modem:
[...]
Dezelfde melding die ik kreeg als tijdens de Grote Storing...
24:00 vind ik geen hinderlijk tijdstip en als het maar een korte tijd downtime is...
En de Bol.com cadeaucon is al uitgegeven aan een mooi PHP boek voor gevorderden
Ariën Clay wijzigde dit bericht 30-07-2008 12:41 (9%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last