Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Bas1978 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 02:15:
Zojuist werkt WoW hier weer het is nu 2.00 s'nachts. Misschien doet Xs4all nu hetzelfde als sommige amerikaanse providers, het afsluiten en afknijpen van bepaalde poorten en applicaties tijdens de piek uren. Dit is een gedachte die ik een jaar geleden nooit en nimmer gedacht zou hebben als ik aan xs4all dacht.

Maarja zal wel weer een tijdelijke hickup geweest zijn.
Lijkt mij vrij onlogisch, zeker als een wow website over de 'gewone' port 80 gaat. Ook een tracert liep vast op eerder genoemde node.

Leek vanochtend hier weer 'normaal', we wachten af :)

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

quote:
SinergyX schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:59:
[...]

Lijkt mij vrij onlogisch, zeker als een wow website over de 'gewone' port 80 gaat. Ook een tracert liep vast op eerder genoemde node.

Leek vanochtend hier weer 'normaal', we wachten af :)
Dat is inderdaad een aanname die nergens op gebaseerd is en absoluut niet waar. Beter om in de nieuwsgroepen van xs4all rondvragen wat het probleem is als je zoiets als dit tegenkomt.

Is KPN nu alweer raar aan het doen?
De helft van de sites doen het hier niet. Ik heb hier 2 ADSL lijnen, Telfort en KPN Direct en gaan dus allebei via KPN. En bij beide doen dezelfde sites het niet. Tweakers doet het bijv. wel, maar google dan weer niet.

Lijkt een probleem met de DNS servers te zijn, want de sites die ik vandaag al bezocht heb doen het gewoon, die zullen dus wel in de cache staan op mijn pc (welk IP daarachter zit). Misschien maar OpenDNS gaan gebruiken tijdelijk.

Edit: tis idd de DNS die fucked up is, gelukkig kon ik dmv GoT de ip's van de DNS servers van OpenDNS vinden :D (opendns.com deed het natuurlijk niet)

Xof wijzigde dit bericht 11-06-2008 23:40 (13%)

Asus P5W DH Deluxe | Intel E6700 | Asus Geforce 8800GTX | 4GB PC6400 CL4 OCZ | 2x WD Raptor 74GB (Raid 0) | Scythe Infinite | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | (MSDNAA - Anytime upgrade) Windows Vista Ultimate x64

JongerenPlace | TreinenWeb | ClayWeb
Gezocht: Treinen nieuws redacteur (m/v) / Trein artikel Redacteur (m/v) - Vrijwillig... DM me..

Dat was ik nie...

Hmm weer last van klapperende lijn, net als twee dagen terug. Maximaal 10 a 20 seconden up en dan weer down.

Zag dit op de Telfort site staan:
quote:
11-06-2008
Landelijke problemen Telfort telefonie netwerk.

Momenteel kunt u problemen ondervinden met uw Telfort telefonie verbinding.

We zijn ons bewust van het probleem en werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.
[edit]
hmm moet beter lezen, is enkel telefonie.. tis nog vroeg :z

HansH wijzigde dit bericht 12-06-2008 10:36 (8%)

quote:
Top actie dat ze ook goede doelen als 'kado' erbij zetten. USB sticks heb ik genoeg, kadobonnen hoef ik niet zo.

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

quote:
SinergyX schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:06:
[...]

Top actie dat ze ook goede doelen als 'kado' erbij zetten. USB sticks heb ik genoeg, kadobonnen hoef ik niet zo.
Hm.. USB-stick? Ze hebben het over eeen USB-card?
quote:
"In de brief biedt de provider naast zijn excuses de abonnee ook een kleine attentie aan in de vorm van een usb-card"
Of bedoelen ze toch een stick?

JongerenPlace | TreinenWeb | ClayWeb
Gezocht: Treinen nieuws redacteur (m/v) / Trein artikel Redacteur (m/v) - Vrijwillig... DM me..

Oh, had ik inderdaad scheef gelezen :P

Join WhatPulse

Freecom USB card is zo een ding, een usb stick in vorm van creditcard.

http://www.freecom.com/ec...D=80804&ssCatID=80804
Zie ook...

http://tweakers.net/ext/f/fMO4DMDrcDQJ2egIjBARJuAT/thumb.jpg

If your right hand is causing you pain. Cut it off, cut it off
last.fm | my movies | Llowlife

Reg. datum: 18 september 2000

quote:
? Volgens mij had ik een andere brief :-) Ik had de keuze uit bonnen van 15¤ - Vind het toch zeker een mooi gebaar want voor xs4all was het natuurlijk gewoon overmacht...

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Heb vandaag ook die brief gehad, alleen mijn cadeaubonnen gaan maar tot 15 euro terwijl die van jou 20 euro zijn. Ben al 6 jaar lid, dat is toch ook al best lang.

Mooi gebaar is het zeker, maar laten ze dan iedereen zelfde bedrag doen en daar geen verschil in maken.

uashy wijzigde dit bericht 12-06-2008 19:37 (24%)

You catch me? No you wont

wtf, ik had ook een brief voor 15 euro. Zullen ze zo gedetailleerd weten hoelang iedereen geen connectie had?

Ik had bonnen van 25 euro... ook nog wat dingen van 27,50 of twee Staatsloten met Jackpot t.w.v. 29 euro :D

quote:
wontcachme schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:37:
wtf, ik had ook een brief voor 15 euro. Zullen ze zo gedetailleerd weten hoelang iedereen geen connectie had?
Het kan ook zijn dat het afhankelijk is van het type abonnement dat je hebt, ik heb zelf een brief voor ¤10 en een zelf een Start abonnement.

You catch me? No you wont

quote:
kwiebus schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:18:
[...]

Het kan ook zijn dat het afhankelijk is van het type abonnement dat je hebt, ik heb zelf een brief voor ¤10 en een zelf een Start abonnement.
Ik heb lite abbonement, dus zal het per hogere snelheid wel 5 euro zijn

boe!

Lijkt mij ook afhankelijk van het type abonnement. Hoogste abonnement en tegoedbon van 25 euro(of 2 staatsloten, 27,5 euro).

Ik vind het wel netjes van ze. Goede oplossing. Ze hadden korting kunnen geven op je abonnementsgeld, maar dat merk je niet zo hard. Nu kan je er iets leuks voor kopen, of schenken aan een goed doel :)

INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer

CaffeineJunkieXL
Reg. datum: 04 september 2002

En hier 1 van 10 euro voor een 4/1 abbo.............

You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo | Xbox360 gamercard

lijn blijft hier vandaag ook weer hele tijd klapperen :(

wisselt eigenlijk tussen :
quote:
Modemstate : DOWN ( Line in Configures mode )
quote:
Downstream Upstream
Margin [dB] : 26.0 6.0
Attenuation [dB] : 11.0 6.0
OutputPower [dBm] : 15.5 11.5

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9584 4064
Upstream : 1509 640

Transfer statistics
Total since power On Cells Kbit
Downstream : 2171604 920760
Upstream : 497373 210886
Current Connection
Downstream : 1983 840
Upstream : 1728 732
quote:
Margin [dB] : 11.0 6.0
Attenuation [dB] : 9.0 5.0
OutputPower [dBm] : 13.5 12.0

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 18867 8000
Upstream : 2415 1024

Transfer statistics
Total since power On Cells Kbit
Downstream : 2171616 920765
Upstream : 497410 210901
Current Connection
Downstream : 12 5
Upstream : 28 11
soms ff tijdje connectie en dan achter elkaar reboots van de modem :(

DDX wijzigde dit bericht 12-06-2008 22:20 (93%)

Ik heb ook een brief gekregen, mag ter waarde van 15 euro's wat uitzoeken of schenken. Heb echter nooit last gehad van de landelijke storing, dus dit is een leuke verrassing :)

Nette actie van xs4all.

Vond het wel netjes, al geef de brief een wat scheve indruk. De tekst is bijna gelijk aan de eerdere actie (tshirt, korting bon etc), alsof dit de 'vervanger' is van de vorige actie.

Ik ga voor de staatsloten, al was die 4GB usbcard ook wel grappig :P

Moet je eens uitrekenen wat dit ze kost, toch een aardig bedrag wat ze schenken. Een heel aardig gebaar, maar toch denk ik dat ze het beter aan een goed doel konden schenken.

Gezien Xs4All toch heel veel doet aan privacy e.d. ... en de nieuwspostings op de frontpage de laatste tijd erg veel gaan over privacy beperkende maatregelingen en censuur, stort ik het toch maar op het goede doel die ze hebben als optie.

[honey voelt zich toch een beetje bezwaarlijk om voor 15 euro bij Bol.com korting te krijgen, hoewel het wel prettig zou zijn.]

honey wijzigde dit bericht 13-06-2008 15:46 (0%)
Reden: typo

boe!

Je kan ook niks met je kortingsbon doen... dan hoeft xs4all het ook niet uit te geven, en dus steun je het goede doel genaamd xs4all :P

INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer

Reg. datum: 13 december 2000

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:44:
Vond het wel netjes, al geef de brief een wat scheve indruk. De tekst is bijna gelijk aan de eerdere actie (tshirt, korting bon etc), alsof dit de 'vervanger' is van de vorige actie.

Ik ga voor de staatsloten, al was die 4GB usbcard ook wel grappig :P
4gb? ik mocht alleen 2gb kiezen. Heb daarom maar voor het staatslot gekozen.
Een collega vertelde me, dat hij maar 3 keuze opties had, terwijl ik rond de 8 opties had...

Maar zit ook al weken te wachten op het kado van 15 jaar... niet dat er leuks tussen zat, maar als je iets kiest verwacht je natuurlijk dat je het krijgt....

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws