Werken bij een sterk internationaal game bedrijf?
Klussen met de Xbox360, PS3 en de nieuwste online games?
Wij hebben drie vacatures in Rotterdam! - www.i3d.net
Newscacher gedupeerden topic
Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 20 december 1999
Naar mijn idee heeft hij vrij weinig geinvesteerd, alleen een beetje tijd voor het scriptwerk en een beetje webhosting, meer niet.quote:Wortelstok schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:17:
[...]
Eigenlijk snap ik er helemaal niets van dat iemand zoveel investeert in een dienst en hem dan laat ontploffen.
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet met voorbedachte rade gebeurd is, want ik denk ook hier weer dat het om betalingsproblemen gaat. Als je je kop al een keer stoot met betalings problemen bij je eerste leverancier, maar toch stug verder gaat met de zelfde absurde of absurdere prijzen bij de tweede leverancier, kan je toch aanvoelen dat aan het einde van de maand de inkomsten niet opwegen tegen de uitgaven.
Gezien de korte periode waarin dit plaats heeft gevonden vraag ik me af of hij uberhaubt heeft betaald aan Xentech en nu blut is, of dat hij alle inkomsten gewoon in zijn eigen zak heeft gestoken en het schip verlaten heeft.
Reg. datum: 26 februari 2001
neem ik aan van welquote:thefxr schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:59:
ik vraag me idd ook af, of Tom prive opnamen heeft gedaan in de zaak, je moet tenslotte ergens van leven
Intel Quadcore Q6600 2,4 GHz / 2x OZC 2048 / Geforce 9600 GT Aplha Dog Edition / 1 x 750gb Samsung F1 Spinpoint
Reg. datum: 20 maart 2001
Prive opnamen waarschijnlijk niet, dan is hij wel heel erg dom bezig geweest. Maar ik gok dat hij zichzelf wel een loon toebedacht heeft en dit loon is waarschijnlijk 1 dag voor de betaling aan de usenet provider uitbetaald...quote:thefxr schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:59:
ik vraag me idd ook af, of Tom prive opnamen heeft gedaan in de zaak, je moet tenslotte ergens van leven
En toen was er opeens geen geld meer voor de usenet provider...
Reg. datum: 29 januari 2004
Wat een prutser!
Norah
PSP Fat met CFW 4.01 M33-2 & NDS met R4DS 2Gb 1.18
Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+
Reg. datum: 20 juli 2008
En gelijk heb je... ben het ook een beetje moe aan het worden:quote:Gomez12 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:29:
Op zich toch wel benieuwd hoeveel mensen nou echt actie gaan ondernemen..
Imho zijn er hier weer veel blaatgasten die de meest snode plannen hebben, maar afaik komen mensen als Tom Dings altijd weer weg doordat het om zo'n laag bedrag per persoon gaat.
Als ik zo snel kijk op het radar forum, kassa forum, internetoplichting forum dan zie ik daar geen topics over newscacher op.
Ik gun iedereen zijn geld terug en hoop dat jullie echt iets gaan doen aan dit soort mensen, maar ik gok dat de daadwerkelijke actie-kans klein is.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=776640
en
http://www.internetoplichting.be/index.php?topic=13506.0
Ik hoop dat iedereen een beetje kan helpen om deze topics omhoog te houden....
Er reageren beter iedere dag iemand op, dan 5 mensen op een dag. Hierdoor blijven deze topics goed zichtbaar en lijkt me dit een eerste stap.
Als we zo niet beginnen zal er nooit iets gebeuren.
Het geld wat ik verloren ben is maar een kleine 50 eur, en het maakt me niets. Toch wil en zal ik het terug krijgen! Ik laat me door niemand oplichten !
Laat maar
Ik dacht dat er newscacher.com en newscacher.nl stond, maar er staat 2x .nl.
Kixtart wijzigde dit bericht 25-07-2008 14:05 (38%)
Direct Message is an easy way to come into contact with me :w
Aangepast de .nl naar .comquote:Laat maar
Ik dacht dat er newscacher.com en newscacher.nl stond, maar er staat 2x .nl.
Ik weet dat er niemand gedupeerd is op newscacher.com, maar ik zeg dat het de sites van hem zijn die bekend zijn. Aanvullingen van jullie op de site van trosradar of internetoplichting zijn altijd welkom natuurlijk !
deef73 wijzigde dit bericht 25-07-2008 14:12 (16%)
Ik vraag me af of op die sites het soort mensen komt dat hierdooor gedupeerd is. Over het algemeen komen daar de normale huis-tuin-en-keuken-gebruikers en niet de Tweak-achtigen die weten wat usenet is.quote:deef73 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:02:
[...]
En gelijk heb je... ben het ook een beetje moe aan het worden:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=776640
en
http://www.internetoplichting.be/index.php?topic=13506.0
Ik hoop dat iedereen een beetje kan helpen om deze topics omhoog te houden....
Er reageren beter iedere dag iemand op, dan 5 mensen op een dag. Hierdoor blijven deze topics goed zichtbaar en lijkt me dit een eerste stap.
Als we zo niet beginnen zal er nooit iets gebeuren.
Het geld wat ik verloren ben is maar een kleine 50 eur, en het maakt me niets. Toch wil en zal ik het terug krijgen! Ik laat me door niemand oplichten !
CliniClowns || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
Wat dan, niet meer reageren ? Want hier wordt ook alleen nog maar gezeverd. Er is niemand die iets doet er aan. Geef me tips wat ik nog kan doen, en ik doe het.quote:pven schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:17:
[...]
Ik vraag me af of op die sites het soort mensen komt dat hierdooor gedupeerd is. Over het algemeen komen daar de normale huis-tuin-en-keuken-gebruikers en niet de Tweak-achtigen die weten wat usenet is.
Ook een klacht neerleggen bij de KVK wil ik doen. Weet iemand waar ik daar voor moet zijn (ben zelf belg)
Tegen wie --> Juiste adresgegevens !quote:pven schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:26:
Doe aangifte.
Waar ? Bij de politie in Hasselt ? --> die zullen lachen --> waar dus wel ?
Ga eens langs het politiebureau en vraag hoe het met dit soort zaken werkt, als je dan toch iets wilt doen dan kan je het beste de juridische richting uit gaan. Je merkt vanzelf of aangfite doen in Hasselt haalbaar is. Ik persoonlijk denk van wel, want dan behoren ze contact op te nemen met de Nederlandse politie (newscacher.nl is toch op een Nederlands adres geregistreerd?). Hoe dat soort zaken precies werkt weet ik niet, maar het is de moeite waard om die richting uit te gaan.
Je kan toch eerst bellen met de politie en vragen welke gegevens ze allemaal nodig hebben, dan ga je iig niet voor niksquote:deef73 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:31:
[...]
Tegen wie --> Juiste adresgegevens !
Waar ? Bij de politie in Hasselt ? --> die zullen lachen --> waar dus wel ?
Reg. datum: 27 juni 2002
Als we samen iets willen doen moeten mensen zich toch eerst bekend maken. Geef je op op newscrasher.com zodat we een overzicht hebben van wie er hoeveel van Tom Dings krijgt.quote:deef73 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:25:
[...]
Wat dan, niet meer reageren ? Want hier wordt ook alleen nog maar gezeverd. Er is niemand die iets doet er aan. Geef me tips wat ik nog kan doen, en ik doe het.
Ook een klacht neerleggen bij de KVK wil ik doen. Weet iemand waar ik daar voor moet zijn (ben zelf belg)
Ik zie ook nu pas dat hij voor newscacher.nl een nederlands adres als 'domicilie' opgegeven heeft: zijn ouderlijk adres. Dan kunnen we het ook naar dat adres een aangetekend schrijven sturen en het daarna de nederlands politie laten afhandelen.
Maar laat iedereen nu eerst zorgen dat we (via newscrasher bijvoorbeeld) een overzicht krijgen van namen, newscacher accounts en te vorderen bedragen. desnoods via PM.
Reg. datum: 11 december 2006
Een NL adres hoeft niet voor mensen die een .nl domein willen registreren. Maar e.e.a. is via SIDN gemakkelijk op te zoeken.quote:(newscacher.nl is toch op een Nederlands adres geregistreerd?). Hoe dat soort zaken precies werkt weet ik niet, maar het is de moeite waard om die richting uit te gaan.
Om het nog een stuk gemakkelijker te maken:
http://www.nic.nl/ace.php...mp;zoek.x=16&zoek.y=9
Als deze deeplink niet werkt, gewoon naar sidn.nl dan op newscacher zoeken, dan uitgebreid aanvinken, weer op zoek duwen en je hebt de benodigde gegevens.:)
Althans het houder contact. Het admin contact zal vermoedelijk niet kloppen aangezien meneer zich niet in NL maar in Suriname bevindt.
Het houder contract moet altijd kloppen, admin en tech contact kan men zelf nogal eens wijzigen zonder dat dit problemen oplevert voor de eigenaar.
Als er .nl domein gegevens niet correct zijn kun je dat bij de SIDN aankaarten.
Reg. datum: 22 mei 2008
Informatie over internet oplichting en wat te doen : http://www.jurofoon.nl/nieuws/print.asp?id=2841
Een belangrijke quote hieruit:
quote:Zodra een verkoper de beloofde goederen niet levert, dan is dat juridisch gezien "wanprestatie"
Reg. datum: 14 maart 2002
Aangifte doen, ieder induvidueel en niet gezamenlijk als groep willen doen. En wil je niet naar het buro wil, doe dan online aangifte, 10 minuten werk. Als iedereen dat nu doet dan gaan bij een aantal aangifte's, het mooie tegenwoordig dat de politie zowel nationaal als internationaal met elkaar gelinked staan, de alarmbellen vanzelf wel af en zal de "internet" politie een onderzoek starten. En waarschijnlijk krijg je dan niet je geld terug, jammer dan, live is a risc, maar je zal de beklaagde het wel een stuk moeilijker maken want zodra hij de grens over gaat dan heb je kans dat hij wel eens een keertje bij een grens overgang aangehouden word en dat is voor hem wat minder prettig reizen. Ook heb je kans dat ze hem lokaal aanpakken of om een uitlevering vragen, want we weten niet wat de persoon nog meer op zijn "gweten" heeft.quote:Yorick Peterse schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:18:
Goh googlen is ook zo moeilijk tegenwoordig:
Informatie over internet oplichting en wat te doen : http://www.jurofoon.nl/nieuws/print.asp?id=2841
Een belangrijke quote hieruit:
[...]
Spam en internetfraude word steeds serieuzer aangepakt aangezien het tot economische schade lijdt en daar waar de VS in het verleden laconiek waren worden ze beduidend steeds strenger en zo ook in Europa. Misschien een extreem voorbeeld maar zo staan de zaken er nu gewoon voor :
nieuws: Straf eerste spamveroordeelde VS gehandhaafd
De laatste jaren zijn in Europa ook bijna alle bankgeheimen opgeheven en kun je geen nummerieke rekeningen meer openen, juist gedaan om de criminaliteit een halt toe te roepen, om zo geld niet meer te kunnen wegsluizen. En wie denkt dat aangifte niet helpt moet eens wat verder speuren op het net om te bekijken wat er tot nu toe allemaal bereikt is op dat gebied. Internet fraude en oplichting word gewoon keihard aangepakt, temeer om dat daar steeds meer hele economien op draaien. En alleen maar je frustratie uiten online word niemand beter van, behalve de oplichter die nu leuke dingen doet met je geld
Misschien dat er meerdere mensen zich daar kunnen melden / er kunnen reageren.
Norah
PSP Fat met CFW 4.01 M33-2 & NDS met R4DS 2Gb 1.18
Aan jullie verzoek lijkt echter weinig gehoor aan gegeven..
Ik denk dat veel mensen er zich toch bij neergelegd hebben of men de inmiddels diverse topics nog niet gevonden heeft.
In ieder geval succes!
Reg. datum: 31 december 2005
Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last