Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 29 januari 2004

Het is wel lachen geblazen met Tom. Hij heeft nu een tweede account gemaakt op mijn forum waarmee hij Xsnews wilde zwartmaken. Lullig voor hem maar het was gelijk te traceren naar Suriname wat betreft het IP-adres.

Wat betreft de actiekans, als er nog wat meer aanmeldingen zijn op mijn forum dan wil ik best overgaan tot actie. Ook al zal ik waarschijnlijk deze week al contact opnemen met de belastingdienst wat betreft de diensten die Tom leverde en de waarschijnlijk nooit afgedragen BTW en andere zaken.

@Ericr, niet lullig bedoeld hoor, maar met wat voor soort bedragen wil jij dan bij de belastingdienst aankomen?

Want als jij niet 100% duidelijk kunt maken dat Tom Dings voor meer dan 1000 euro omzet heeft gedraaid dan gaat de belastingdienst volgens mij nog niet eens naar je luisteren.

Ik snap dat het lullig voor je is, maar zolang jullie blijven praten over jullie eigen bijdragen dan gaat er volgens mij geen enkele instantie wakker van liggen.

Op een bedrag van 1000 euro krijgt de belastingdienst misschien 200 euro ( voordeelregelingen etc maken het nog minder ). Op het moment dat 1 ambtenaar 4 uur bezig is met deze zaak dan is alle inspanning al verlies voor de belastingdienst.
En 4 uur bezig zijn is niets voor een ambtenaar, helemaal niet als het om een buitenlandse zaak gaat.
- 1/2 uur aan de telefoon met Ericr.
- 1/2 uur om na te gaan of Ericr geen geintjes maakt.
- 15 min om te zien of de site die Ericr aanwijst echt offline is.
- 2 uur om te zien of er nog ergens in een wayback machine / google cache een copie van de site hangt om de daadwerkelijke content te kunnen zien.
- Na het gezien te hebben van de content 1/2 uur bezig om te proberen Tom Dings aan de telefoon te krijgen.
- 15 min om Tom Dings alles te horen weerleggen met leugens etc.

Et voila, je 4 uur zijn om. En dit is dan nog een schatting dat er maar 1 medewerker mee bezig is, dat het redelijke topprioriteit heeft gekregen. Als er meerdere mensen naar moeten kijken, als het geen topprioriteit heeft dan gaan het aantal uren exponentieel omhoog...

Maarja zoals eerder gezegd, ik hoop dat er echt actie ondernomen wordt...

quote:
Gomez12 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:58:
@Ericr, niet lullig bedoeld hoor, maar met wat voor soort bedragen wil jij dan bij de belastingdienst aankomen?

Want als jij niet 100% duidelijk kunt maken dat Tom Dings voor meer dan 1000 euro omzet heeft gedraaid dan gaat de belastingdienst volgens mij nog niet eens naar je luisteren.
Zie DaMorpheus in "Newscacher gedupeerden topic" voor de berekening

Werken bij een sterk internationaal game bedrijf?
Klussen met de Xbox360, PS3 en de nieuwste online games?
Wij hebben drie vacatures in Rotterdam! - www.i3d.net

quote:
Ericr schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:36:
Het is wel lachen geblazen met Tom. Hij heeft nu een tweede account gemaakt op mijn forum waarmee hij Xsnews wilde zwartmaken. Lullig voor hem maar het was gelijk te traceren naar Suriname wat betreft het IP-adres.

Wat betreft de actiekans, als er nog wat meer aanmeldingen zijn op mijn forum dan wil ik best overgaan tot actie. Ook al zal ik waarschijnlijk deze week al contact opnemen met de belastingdienst wat betreft de diensten die Tom leverde en de waarschijnlijk nooit afgedragen BTW en andere zaken.
Je kunt ze nog lekker maken met de 1000 klanten die Tom naar eigen zeggen zou hebben. Met abonnementsprijzen tussen de 15 en 70 euro zou het om tienduizenden euro's gaan. Laat zij maar uitzoeken of het allemaal klopt. Met een beetje mazzel krijgt Tom het daar al benauwd van.
Wel jammer dat die 1000e abonnee zich twee weken lang elke dag opnieuw moest registreren. Zo goed was de support dus blijkbaar ook niet. ;)
Staat er trouwens op het niet afdragen van BTW niet gewoon een boete, onafhankelijk van het exacte bedrag? Als ze er tijd instoppen willen ze misschien ook gewoon scoren.

Grappig dat Tom zelfs nu nog xsnews gaat liggen zwartmaken :)

Misschien geen news toegang, maar je kan toch ook niet zeggen dat je geen waar voor je geld krijgt bij die man. Het is net cabaret :)

Marzman wijzigde dit bericht 21-07-2008 23:41 (4%)

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

quote:
Welke berekening valt er dan hard te maken? Hij zegt de 1000ste klant te hebben verwelkomt ( of tenminste dat begrijp ik uit jouw posting ).
Of dit 1000 klanten zijn die maandelijks 5,50 euro betalen weet ik niet, waarschijnlijk zitten de mods hier ook tussen die gratis accounts hebben gekregen, waarschijnlijk zitten zijn eigen clonen hier ook tussen en ik gok dat die ook niet maandelijk betalen.

Sowieso is nog maar de vraag of 1000 klanten ook daadwerkelijk 1000 actieve klanten is of dat hij gewoon iedereen meetelt die 1x een proefabbonnement heeft aangevraagd, of die persoon het gebruikt heeft hoeft nog niet eens van toepassing te zijn.

Simpel vergelijk, als morgen t.net op de fp meldt dat de 24897e gebruiker een abbo heeft afgenomen, is er geen onwaarheid gesproken als ik morgen een abbo afsluit. Dat de menigte het interpreteert alszijnde dat er nog 24896 abbo's zijn afgesloten dat heet marketing. Feitelijk zouden ze alleen zeggen dat ik een abbo afgesloten heb.
Dat jij dan opeens denkt de jaarinkomsten van abbo's te kunnen berekenen dat is leuk, maar ik schat dat je ze ietsje te hoog inschat...

Ik zie dat het forum ook al onbenaderbaar is ...
Gaat lekker daar.
Ben blij dat ik bij Xsnews ook een abo heb genomen. Die verbinding is nog steeds stabiel en draait perfect!

Norah
PSP Fat met CFW 4.01 M33-2 & NDS met R4DS 2Gb 1.18

Reg. datum: 29 januari 2004

Gomez het boeit weinig of de belastingdienst iets doet met de melding, daar heb ik toch geen invloed op. Net zo goed als ik of anderen invloed kunnen uitoefenen op een eventuele actie door de politie als er aangifte wordt gedaan.

Heb zelf al eerder aangegeven dat het geld mij al lang niet meer boeit maar dat ik wel graag die oplichter wil aanpakken met de middelen die ter beschikking staan. Misschien levert het niks op maar Tom Dings voor de zoveelste laten wegkomen na een mislukt project van hem levert ook weinig op. Ik denk dat hij dan gewoon doorgaat met nieuwe projecten. Zaak is nu om hem dat zoveel mogelijk onmogelijk te maken.

Reg. datum: 10 oktober 2005

EXACT!
Dat zijn ook mijn beweegredenen. Die 59,40 zie ik als gesponsort.

En ja, er wordt nu inderdaad heel veel geroepen en "geblaat", maar dat moet men zien als de voorrondes.
Net zoals mijn idee over z'n moeder. Er kan toch over gepraat worden? We zullen toch met z'n allen een methode moeten zoeken om een bom onder TD z'n achterste te laten ontploffen!!!
Dit noemt men een discussie oftewel brainstorming.
>:)
quote:
Ericr schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:46:
Gomez het boeit weinig of de belastingdienst iets doet met de melding, daar heb ik toch geen invloed op. Net zo goed als ik of anderen invloed kunnen uitoefenen op een eventuele actie door de politie als er aangifte wordt gedaan.

Heb zelf al eerder aangegeven dat het geld mij al lang niet meer boeit maar dat ik wel graag die oplichter wil aanpakken met de middelen die ter beschikking staan. Misschien levert het niks op maar Tom Dings voor de zoveelste laten wegkomen na een mislukt project van hem levert ook weinig op. Ik denk dat hij dan gewoon doorgaat met nieuwe projecten. Zaak is nu om hem dat zoveel mogelijk onmogelijk te maken.

Het zijn dan ook maar wat losse hersenspinsels. (Hardop denken ;) )
quote:
pven schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:02:
@ huh??

Wat wil je daar dan mee bereiken? Je kweekt er totaal geen goodwill mee als je buitenstaanders met dat soort zaken lastig gaat vallen. :/

Nog even 'n vraag over aangifte doen bij politie:

Ik kan het mis hebben, maar is er onlangs niet een gerechtelijke uitspraak geweest dat (hier in NL) ook sinds kort het downloaden strafbaar is? (Weet het niet meer zeker).

als dit zo is, kun je natuurlijk ook geen klacht indienen.

Acties: [view][quote]

Door: pven Moderator TCM
quote:
huh?? schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:08:
Nog even 'n vraag over aangifte doen bij politie:

Ik kan het mis hebben, maar is er onlangs niet een gerechtelijke uitspraak geweest dat (hier in NL) ook sinds kort het downloaden strafbaar is? (Weet het niet meer zeker).

als dit zo is, kun je natuurlijk ook geen klacht indienen.
Dat heeft :Y) er echt niets mee te maken. Het gaat erom dat je voor een dienst hebt betaald die niet wordt geleverd.

Is dat echt zo?
Dan zou je toch eigenlijk ook in de prijzenkast kunnen komen te hangen, of niet?
quote:
pven schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:11:
[...]

Dat heeft :Y) er echt niets mee te maken. Het gaat erom dat je voor een dienst hebt betaald die niet wordt geleverd.

De dienst is verder niet inhoudelijk op de aanklacht. Het gaat hier om dienstverlening die niet geleverd wordt. En dat is al genoeg om een strafrechtelijke zaak op te zetten. Al is het maar 10 euro , ik kan begrijpen dat de moeite hiervoor onbegonnen werk is tov wat je terugkrijgt. Combineer je de gedupeerde samen sta je ineens heel wat sterker.

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

Ik zeg absoluut niet dat jullie geen gelijk hebben, maar heb toch twijfels.

Ik ga nu erg onnozel doen met de volgende stelling:
Ik heb op internet 'n pistool gekocht en betaald, maar heb het wapen nooit ontvangen.
Dus: aanklacht! en dan?
Vind het maar raar dat je er zelf ongeschoren vanaf komt.
nogmaals: tis fictie.
quote:
lism schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:40:
De dienst is verder niet inhoudelijk op de aanklacht. Het gaat hier om dienstverlening die niet geleverd wordt. En dat is al genoeg om een strafrechtelijke zaak op te zetten. Al is het maar 10 euro , ik kan begrijpen dat de moeite hiervoor onbegonnen werk is tov wat je terugkrijgt. Combineer je de gedupeerde samen sta je ineens heel wat sterker.

Usenet staat niet alleen bekend om warez hoor. Je kan er ook prima je linux distro's vandaan halen zonder van een public mirror te moeten downloaden ;)

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

Acties: [view][quote]

Door: pven Moderator TCM
quote:
huh?? schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:45:
Ik zeg absoluut niet dat jullie geen gelijk hebben, maar heb toch twijfels.
We hebben gelijk. :P
quote:
Ik ga nu erg onnozel doen met de volgende stelling:
Ik heb op internet 'n pistool gekocht en betaald, maar heb het wapen nooit ontvangen.
Dus: aanklacht! en dan?
Vind het maar raar dat je er zelf ongeschoren vanaf komt.
nogmaals: tis fictie.

[...]
Je weet dat het verkrijgen van een wapen illegaal is, over usenet mag je gewoon beschikken.
Mmmmike the TV

En sowieso was die uitspraak over een specifiek geval en de wet wordt er niet automatisch door aangepast. Volgens mij kan dat alleen via de regering aangepast worden (wetswijziging).

Kixtart wijzigde dit bericht 22-07-2008 10:23 (5%)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

quote:
ustinov schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:10:
Voor de eerste crash zei Tom toch dat hij de Paypal-betalingen aan zijn zus liet uitbetalen?
Enig idee waar we die kunnen bereiken? Misschien kan die wat invloed op Tom uitoefenen. Of anders kan de belastingdienst haar een handje helpen. Ze heeft het vast niet als inkomsten opgegeven en het geld komt op haar rekening binnen.

Aan de andere kant kan het natuurlijk ook meer een van de verzinsel van Tom zijn.
Hou het maar op het laatste, hij heeft alleen een broertje.

Wat ben ik blij dat Tom Ding beschouwde als een mannetje met fabels en niet verder in zee gegaan ben met deze meneer nadat ik mijn geld terugkreeg van paypal. Wat een afzetter zeg.

Precies wat ik op 15 mei al voorspelde:

nitraat in "Newscacher gedupeerden topic"

Wel opvallend dat de backup waar Tom het over had ook niet aanwezig is. Was er niet een partij die zijn klantenbestand over zou nemen mocht de boel op de fles gaan? Nog een punt waarop hij gepakt kan worden voor oplichting.

Een positief punt is ook wel te melden en dat is dat Tom nu door geen enkele partij in Nederland meer serieus genomen wordt en waarschijnlijk dus ook niet meer zo makkelijk in Nederland kan resellen. Nu maar hopen dat hij de buitenlandse partijen niet gaat benaderen anders zien we behalve crash 1 & 2, ook nr's 3,4 en 5 voorbij komen.

Voor de gedupeerden, allemaal aangifte doen ookal is het bedrag nog zo klein. Als er maar genoeg aangiftes gedaan worden gaat het justitieel apparaat uiteindelijk wel rollen.

Valt me ook op dat de personen die na crash 1 meneer Dings nog zaten te verdedigen nu verdacht stil zijn. Ik vraag me af, heb je uiteindelijk een abonnement genomen, was die nog geldig toen NC weer op zwart ging en wat vind je er nu van?

Wortelstok in "Newscacher gedupeerden topic"

nitraat wijzigde dit bericht 23-07-2008 13:46 (15%)

Reg. datum: 26 februari 2001

lekker constructief, wat hebben de gedupeerden daar nu aan?

quote:
thefxr schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:20:
lekker constructief, wat hebben de gedupeerden daar nu aan?
Ik neem aan dat je op mijn post doelt... lees even wat er staat, zit best wat constructiefs in.

1.) Tom heeft naast het staken van de dienstverlening gelogen over het feit dat er een andere partij de boel over zou nemen als hij op zijn bek ging.
2.) Advies om aangifte te doen ook al ben je voor een klein bedrag het schip in gegaan.

Of mag ik alleen wat zeggen als het voor een directe veroordeling van Tom zorgt? :/

quote:
nitraat schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:42:
Precies wat ik op 15 mei al voorspelde:

nitraat in "Newscacher gedupeerden topic"
Valt me ook op dat de personen die na crash 1 meneer Dings nog zaten te verdedigen nu verdacht stil zijn. Ik vraag me af, heb je uiteindelijk een abonnement genomen, was die nog geldig toen NC weer op zwart ging en wat vind je er nu van?

Wortelstok in "Newscacher gedupeerden topic"
Ja, wat moet ik daar nou op zeggen? Ik ben voor ¤15 (half jaar abo) het schip in gegaan maar wel met dik een maand usenet gebruik. Tot het laatste moment (voor ik op vakantie ging) leek het of Tom steeds bezig was de boel verder te verbeteren. Onder andere de completeness van 80-105 dagen is in de laatste twee weken van juni nog een stuk verbeterd. De service is verder nauwelijks down geweest. Eigenlijk snap ik er helemaal niets van dat iemand zoveel investeert in een dienst en hem dan laat ontploffen. Vervolgens ook nog een doorzichtig fake berichtje op Newscrasher post maar niet even hier in het forum in ieder geval zijn verontschuldigingen aanbiedt of een update geeft van de status (TEMPORARILY OUT OF SERVICE!). Dus ja, ik ben ook gedupeerd en heb me blijkbaar verkeken op de deskundigheid en/of integriteit van deze meneer.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws