Gathering of Tweakers

Quicksearch
Berichtje dat Tom vandaag op het newscacher forum heeft geplaatst (of gewijzigd). Dus blijkbaar nog actueel.
quote:
Er zijn een aantal personen die niet begrijpen waarom we myNewsXS.com begonnen zijn, terwijl NewsCacher.nl al enige tijd weer functioneerd :

myNewsXS.com is GEEN vervanging van NewsCacher.nl; zo is het nooit bedoeld! Het is slechts een andere manier van bestellen en afrekenen van abonnementen waarbij we gekozen hebben voor een eenvoudigere opzet van de website.

NewsCacher.nl is daarentegen zeer uitgebreid en wanneer je slechts een abonnement bestellen wilt en per maand wilt kunnen afrekenen dan kun je wellicht beter gebruik maken van myNewsXS.com ipv NewsCacher.nl

Wanneer je een abonnement voor langere duur bestellen wilt en zodoende meer korting wilt bedingen kun je het beste gebruik maken van NewsCacher.nl echter dient het gehele bedrag dan ineens afgerekend te worden.

Op myNewsXS.com betaal je vooralsnog met een iDeal transaktie die je elke maand opnieuw dient op te starten. Over enkele dagen zal het echter mogelijk zijn om met een automatische incasso te betalen en deze door te laten lopen totdat je geen gebruik meer wenst te maken van ons aanbod.

Hoe dit exact in zijn werk gaat kun je op www.mynewsxs.com lezen!

myNewsXS.com is geregistreerd door dezelfde persoon als NewsCacher.nl maar het betreft een website van een 'reseller' van NewsCacher.nl Dit is gedaan vanwege het feit dat we zelf deze naam wilde vastleggen en op deze manier kan toch een andere partij er gebruik van maken, en wanneer men zou besluiten om ermee te stoppen dan hoeven we de domeinnaam niet van houder te wijzigen.

Tevens zijn een aantal supportmedewerkers van NewsCacher.nl ook werkzaam op deze nieuwe website. Zodoende weet je dus dat er nauw samengewerkt wordt, en dat het geen los staande partij betreft.
Het lijkt er dus inderdaad op dat Tom gewoon doorgaat met dezelfde soort diensten, ook bij xentech (de readers hebben aangrenzende ip-nummers), terwijl hij de newscacherabonnee's waarschijnlijk in de kou laat staan.
Een paar dagen geleden beweerde Vartax nog dat hij maar een gewone gebruiker was op het mynewsXS forum, terwijl Tom nu zegt dat het dezelfde mensen zijn.
En wij moeten geloven dat ze dat niet voor Tom doen, maar voor een 'partner'? Ja, Tom zijn vriendin zeker!

En het 'werkzaamheden' topic waar zoveel geklaagd werd is natuurlijk weer gelocked.

quote:
Tevens zijn een aantal supportmedewerkers van NewsCacher.nl ook werkzaam op deze nieuwe website. Zodoende weet je dus dat er nauw samengewerkt wordt, en dat het geen los staande partij betreft.
Ohw, dus verwacht een shitload aan clones binnenkort die beide services allemaal de lucht in prijzen :+

Maar goed. Dat is zijn goedrecht om naast een half werkende Newscacher, een nieuwe service op te starten. Als dat gepaard gaat met dezelfde issues.... Tja. ;)

Jism wijzigde dit bericht 17-07-2008 16:26 (20%)

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

quote:
ustinov schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:05:
En het 'werkzaamheden' topic waar zoveel geklaagd werd is natuurlijk weer gelocked.
Ja , waarom dat nodig was weet ik ook niet , waarom dat niet gewoon open laten , zodat de mensen toch tenminste ergens terecht kunnen met hun vragen . (daar dient een forum toch voor dacht ik ???)
Binnenkort zal dat topic dan ook wel weer volledig verwijdert zijn :/

Ik had het niet meer verwacht maar plotseling werkt het gewoon weer! _/-\o_
Nu is natuurlijk weer de vraag: Voor hoe lang?

Reg. datum: 26 februari 2001

Ik vind het te vreemd, dat er een hele nieuwe website met domein wordt aangemaakt, alleen maar voor een andere vorm van betalen.Dat slaat echt nergens op.
Verder is newscacher op geen enkele manier in een Kamer van koophandel ingeschreven.
ER zijn nog steeds mensen bij wie het downloaden niet werkt, dus sommige wel en andere weer niet.

quote:
thefxr schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:33:
Verder is newscacher op geen enkele manier in een Kamer van koophandel ingeschreven.
Staat er ergens een BTW nummer vermeld op de facturen?

Werken bij een sterk internationaal game bedrijf?
Klussen met de Xbox360, PS3 en de nieuwste online games?
Wij hebben drie vacatures in Rotterdam! - www.i3d.net

quote:
Sc0rPi0N schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:36:
Een 077 nummer is een zakelijk KPN nummer. Grote kans dat je in een callcenter / bandje oid terecht komt.
Wat? Heeft KPN heel Venlo en omstreken gekocht?

America 077
Arcen 077
Baarlo (lb) 077
Beesel 077
Belfeld 077

[knip----8<-----knip]

Tegelen 077
Tongerlo 077
Velden 077
Venlo 077

quote:
DaMorpheus schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:38:
[...]

Staat er ergens een BTW nummer vermeld op de facturen?
Het bedrijf ligt ook niet in NL, het wordt geopereerd vanuit paramaribo. En met een Reseller-account bij een usenethosting in Amsterdam merk je daar als hollander toch niets van (i.e: de downloadsnelheid & ping bijv). Er staat via de whois wel een administratief contact maar das de hoster en niets meer. Het komt erop neer dat als hij daadwerkelijk vanuit paramaribo werkt, er geen KVK van toepassing is omdat hij niet zijn dienst vanuit nederland uitvoert.

quote:
lism schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:57:
[...]

Het bedrijf ligt ook niet in NL, het wordt geopereerd vanuit paramaribo. En met een Reseller-account bij een usenethosting in Amsterdam merk je daar als hollander toch niets van (i.e: de downloadsnelheid & ping bijv). Er staat via de whois wel een administratief contact maar das de hoster en niets meer. Het komt erop neer dat als hij daadwerkelijk vanuit paramaribo werkt, er geen KVK van toepassing is omdat hij niet zijn dienst vanuit nederland uitvoert.
Dus in Paramaribo is er dus geen handelsregister of KvK aanwezig, iedereeen die kan maar doen waar hij/zij zin in heeft?

Via deze site kwam ik uit op de volgende, met maar geen informatie te vinden. Ik vraag me af of newscacher.com eigenlijk wel bestaat.

Mijn verbinding werkt nog steeds niet....

Norah
PSP Fat met CFW 4.01 M33-2 & NDS met R4DS 2Gb 1.18

quote:
lism schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:57:
[...]

Jij gokt ook maar wat ofzo?

Als meneer het merendeel van zijn omzet uit Nederland haalt is hij verplicht zijn bedrijf in te schrijven in Nederland. En ook belasting te betalen zoals de rest van de bedrijven.
Ook al heeft hij in Suriname een toko, die toko moet dan OOK een kvk inschrijving hebben. Als hij zelfs daar geen formeel bedrijf heeft is hij gewoon bezig met illegale handel, belasting ontduiking en wat al niet meer.

Hij zegt zelf dat hij 1000 klanten heeft. 1000 maal 5,50 per maand per klant is 5500 euro per maand omzet. BTW a 878 euro per maand, als hij dat niet afdraagt dan is dat al 10.500 euro per jaar aan belastingen die hij niet afdraagt (puur aan omzetbelasting). Als hij geen BTW nummer op de factuur heeft staan (heeft hij uberhaupt een factuur?) dan overtreedt hij al de regels van de belastingdienst.

Geen idee of het werkelijk zo is, maar dit is dus een scenario gebaseerd op de informatie van zijn website en dit topic.

DaMorpheus wijzigde dit bericht 17-07-2008 20:46 (21%)

Vraag me af of iedereen een vergoeding krijgt voor de tijd dat die off line geweest is? :(

Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
Wissertje schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:19:
Vraag me af of iedereen een vergoeding krijgt voor de tijd dat die off line geweest is? :(
Van een kale kip kan je niet plukken mijn vriend :). De belastingdienst gaat toch eerst. I

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

quote:
Termi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:27:
[...]

Van een kale kip kan je niet plukken mijn vriend :). De belastingdienst gaat toch eerst. I
Druk me een beetje verkeert uit. Zou wel zo fair zijn om de dagen dat je niet gebruik hebt kunnen maken, die alsnog erachteraan geplakt worden. Maarja, ben er bang voor dat het niet gaat gebeuren. Het is van de zotte omdat iemand in Paramaribo zit, kan doen en laten wat die wilt.

quote:
DaMorpheus schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:36:
[...]

Jij gokt ook maar wat ofzo?
quote:
Geen idee of het werkelijk zo is, maar dit is dus een scenario gebaseerd op de informatie van zijn website en dit topic.
En jij ook blijkbaar ;)

Wij weten het niet. Ik kan het niet vinden op andere sites, onder welke handelsnaam hij opereert, maar ervanuitgaand dat er geen KVK-nummer is, ook niet op dat eiland daar dan is zijn bedrijfsvoering niet eens gegrond (i.e een particuliere dienstverlening?) Aanspraak maken op je geld kan je shaken. Er is niets wettigs vastgelegd omdat er wellicht helemaal geen bedrijf staat.

Ik vraag me ook af waarom hij vanaf paramaribo dit allemaal doet. Toch niet om de luxe 56k6 lijnen lijkt me he?

quote:
lism schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:39:
[...]
Ik vraag me ook af waarom hij vanaf paramaribo dit allemaal doet. Toch niet om de luxe 56k6 lijnen lijkt me he?
Omdat hij daar goedkoop woont en er daar waarschijnlijk geen markt is voor zijn product.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

quote:
burne schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:51:
[...]

Wat? Heeft KPN heel Venlo en omstreken gekocht?

America 077
Arcen 077
[...]
077-*18? Dat is het telefoonnummer van zijn moeder.

quote:
lism schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:39:
[...]

[...]

En jij ook blijkbaar ;)

Wij weten het niet. Ik kan het niet vinden op andere sites, onder welke handelsnaam hij opereert, maar ervanuitgaand dat er geen KVK-nummer is, ook niet op dat eiland daar dan is zijn bedrijfsvoering niet eens gegrond (i.e een particuliere dienstverlening?) Aanspraak maken op je geld kan je shaken. Er is niets wettigs vastgelegd omdat er wellicht helemaal geen bedrijf staat.

Overeenkomsten zijn wel wettig, bedrijf of niet. Aansprakelijkheid ligt dan 100% bij hem.
Daarnaast is hij meteen al de zak als hij geen facturen heeft en geen BTW of KVK nummer vermeld, dat zal de belastingdienst meteen zien ze hem in het vizier krijgen.

Als je op contact drukt, dan zie je staan dat het geen geregistreerd handelsmerk is, ook staat er niks bij van btw nr of kvk/handelsnr.
Hij geeft dus zelf toe, dat hij illegaal handel aan het drijven is.
Wel lache als je het privacy beleid leest, vooral het stukje spam, was echt LOL. :+

Reg. datum: 29 januari 2004

Binnenkort maar eens contact opnemen met meld misdaad anoniem dan. Oh wacht nu ben ik niet anoniem meer >:)

Belastingontduiking, oplichting, wanbetaling. Tom is lekker bezig.

DaMorpheus, een vraag terug: gok jij zo maar of zo?

Natuurlijk bepaalt niet de omzet of je in Nederland gevestigd bent, dat zal toch wat wezen zeg!. Zie me al voor me, Sony maakt te veel omzet in Duitsland, het is nu een Duits onderneming! Het gaat om waar de dagelijkse leiding zich bevindt. Wanneer de belastingdienst een vinger erachter kan krijgen dat een bedrijf die in buitenland gevestigd is, geleid wordt vanuit Nederland, dan heb je een punt.

Acties: [view][quote]

Door: pven Moderator TCM
quote:
Ericr schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:54:
Binnenkort maar eens contact opnemen met meld misdaad anoniem dan. Oh wacht nu ben ik niet anoniem meer >:)

Belastingontduiking, oplichting, wanbetaling. Tom is lekker bezig.
Sowieso snap ik niet dat niemand aangifte doet. Uiteraard is het 'maar' een paar tientjes per persoon, maar zoek soortgenoten en doe gezamelijk aangifte. Dan wordt pas duidelijk waar het echt over gaat. Niet dat ik verwacht dat er dan echt iets mee gebeurt, maar niet geschoten is altijd mis. :)
quote:
Brakius schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:03:
DaMorpheus, een vraag terug: gok jij zo maar of zo?

Natuurlijk bepaalt niet de omzet of je in Nederland gevestigd bent, dat zal toch wat wezen zeg!. Zie me al voor me, Sony maakt te veel omzet in Duitsland, het is nu een Duits onderneming! Het gaat om waar de dagelijkse leiding zich bevindt. Wanneer de belastingdienst een vinger erachter kan krijgen dat een bedrijf die in buitenland gevestigd is, geleid wordt vanuit Nederland, dan heb je een punt.
- Als je boven een bepaalde omzet in een land komt moet je daar omzet belasting afdragen. Dit is 100% zeker zo in de EU. Dus ja, in jouw voorbeeld: Sony draagt ook in Duitsland belastingen af.
- Ook buitenlandse ondernemingen moeten zich hier bij de KVK registreren. Dat is wat anders dan dat een Nederlands bedrijf worden. Je moet je bij de KVK aanmelden. Of denk jij echt dat al die Limiteds uit de UK opeens Nederlandse toko's zijn? :?

Nog meer onderbuik gevoel redenaties? ;)

DaMorpheus wijzigde dit bericht 18-07-2008 12:07 (7%)
Reden: Linkjes naar bron toegevoegd

quote:
pven schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:18:
[...]

Sowieso snap ik niet dat niemand aangifte doet. Uiteraard is het 'maar' een paar tientjes per persoon, maar zoek soortgenoten en doe gezamelijk aangifte. Dan wordt pas duidelijk waar het echt over gaat. Niet dat ik verwacht dat er dan echt iets mee gebeurt, maar niet geschoten is altijd mis. :)
Ben ik ook wel eens met dit bovenstaande, iedereen klaagt steen en been (terecht hoor), maar niemand neemt naar mijn mening actie

Oud Chinees spreekwoord: Te weten wat men weet en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws