Gathering of Tweakers

Quicksearch
Wel goed zijn bericht lezen: ze hebben het over programmeren, wat dus een software-matige oplossing is. :Y)
En nu staat er een berichtje op dat forum erbij dat ze waarschijnlijk ipv 500 dagen retentie met hun oplossing eeuwige retentie kunnen aanbieden.

Zou hem aanraden om eens met een maxtor / HP te laten praten. Voor eeuwige retentie heb je oneindige diskspace nodig, als hij dit even in mekaar progt voor het weekend dan heeft elke storageleverancier er wel interesse in. :)

Yeah, right dus.

Mmmmike the TV

Eeuwige retentie van groep text.boringsmallstories bijvoorbeeld.

Zijn er nog mensen die (misschien collectief) stappen hebben ondernomen, want ik ben iig van mening dat dit gewoon niet zo kan. Zo'n groot bedrag zal het niet zijn en hij is er vanaf als hij het gewoon regelt. Ik geloof sowieso niet dat deze stevige negatieve reclame goed voor hem is.

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Reg. datum: 09 september 2003

Ik gok dat ie met Jan Sloot heeft gepraat :

Wikipedia: Jan Sloot

;)

quote:
Punica- schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:06:
Ik gok dat ie met Jan Sloot heeft gepraat :

Wikipedia: Jan Sloot

;)
_/-\o_

Oud Chinees spreekwoord: Te weten wat men weet en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Reg. datum: 29 januari 2004

quote:
Kixtart schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:53:

Zijn er nog mensen die (misschien collectief) stappen hebben ondernomen, want ik ben iig van mening dat dit gewoon niet zo kan. Zo'n groot bedrag zal het niet zijn en hij is er vanaf als hij het gewoon regelt. Ik geloof sowieso niet dat deze stevige negatieve reclame goed voor hem is.
Ik ben bezig om een forum op te zetten. Domein heb ik al, moet alleen nog even de hosting regelen en en het forum zelf opzetten. (domein heet Newscrasher.com).

Tom Dings gaat toch niks terugbetalen en ik ga me er ook niet meer mee vermoeien om hem berichten te sturen met een verzoek om teruggave. Full frontal war is nu veel leuker.

Ericr, als ik me bij jou aanmeld als moderator, krijg ik dan gratis... nevermind ;)

quote:
tweakernick schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:33:
Ericr, als ik me bij jou aanmeld als moderator, krijg ik dan gratis... nevermind ;)
:+ Ik maak eerst iedereen mod, gooi dan de site op zwart en ga daarna leugens vertellen waarom ik mijn rekeningen niet kon betalen en waarom mijn hoster zijn afspraken niet nakwam.

Hosting is ook geregeld in ieder geval. Forum ga ik inrichten als de hoster de setup compleet heeft afgeleverd.

Tenzij ze een manier bedacht hebben om de boel ontzettend te comprimeren kan je dergelijke berichten als kletskoek beschouwen.

Oneindig comprimeren kan gewoon niet, dus dan blijven er twee opties over. De binnenkomende feed afsluiten of je opslagruimte vergroten.

Als ik zo her en der de statistieken bekijk komt er tussen 3,5/4 TB per dag aan nieuw materiaal voorbij. Bij 500 dagen retentie heb je het dus over minimaal 2000TB aan storage. Dat gaat je alleen al aan schijven meer dan 2 ton kosten. Het lijkt me sterk dat NC zoveel geld op zak heeft anders had hij zelf een USP kunnen beginnen ipv bij andere partijen in te kopen. De andere mogelijkheid is dat Xentech wil uitbreiden, maar aangezien ze nu de 100 dagen retentie die ze beloven niet halen zou ik me als ik hun was eerst daar op concentreren.

Dan blijft er nog 1 optie over. De binnenkomende feed afsluiten. Als ze dat doen gaan de klanten vanzelf weg, dus ook niet echt een optie...

@enricovos
Even een klacht indienen bij de opta. Wie weet haalt het nog wat uit. Aangezien NC beweert volgens het Nederlands recht te handelen begeven ze zich met spam op dun ijs.

De site van NC ligt inmiddels plat. Volgens proberen ze hun eigen db nu te comprimeren, hebben we dan niet eerder gezien?

nitraat wijzigde dit bericht 12-06-2008 13:17 (12%)
Reden: rekenfoutje

quote:
nitraat schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:54:
Bij 500 dagen retentie heb je het dus over minimaal 2000TB aan storage. Dat gaat je alleen al aan schijven meer dan 2 miljoen kosten.
2000 TB voor 2 miljoen lijkt me wat overdreven. De schijven los kosten 2 ton, daarbovenop de hardware voor 2 ton en dan kan je gaan. Vraag ik mij alleen af of zo'n setup ook nog wel goede performance biedt.

Werken bij een sterk internationaal game bedrijf?
Klussen met de Xbox360, PS3 en de nieuwste online games?
Wij hebben drie vacatures in Rotterdam! - www.i3d.net

quote:
DaMorpheus schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:14:
[...]

2000 TB voor 2 miljoen lijkt me wat overdreven. De schijven los kosten 2 ton, daarbovenop de hardware voor 2 ton en dan kan je gaan. Vraag ik mij alleen af of zo'n setup ook nog wel goede performance biedt.
Ik had idd een nulletje te veel staan. Neemt niet weg dat het nog steeds een sloot geld is waar je je handen op moet zin te leggen.

Iemand die moeite heeft om zijn rekeningen te betalen zal nu echt niet opeens geld hebben voor een eigen serverfarm. Die 500 dagen retentie is net zoiets als de 2500Gb free usenet die ooit beloofd werd. Fabeltjes dus. Veel beloven, weinig geven .......

quote:
Kixtart schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:53:

Voor de goede orde: het gaat nu toch alleen om het geld van enricovos, ericr en mijzelf (19,80) ? De mensen die niet geblokkeerd zijn kunnen toch een heractivatie aanvragen? En zolang Tom de dienst in de lucht houdt kun je hem niet veel maken lijkt mij. Voor dat geld lijkt het mij niet de moeite waard om een aangetekend schrijven te sturen of een advocaat in te schakelen. Recht hebben is een ding maar je recht krijgen is iets anders.
Of zijn er nog meer mensen die een dubbele paypalbetaling terug moeten krijgen?

maar als de boel nu down blijft, hebben we een iets groter groep om de kosten mee te delen. >:)

quote:
ustinov schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:59:
[...]

Voor de goede orde: het gaat nu toch alleen om het geld van enricovos, ericr en mijzelf (19,80) ? De mensen die niet geblokkeerd zijn kunnen toch een heractivatie aanvragen? En zolang Tom de dienst in de lucht houdt kun je hem niet veel maken lijkt mij. Voor dat geld lijkt het mij niet de moeite waard om een aangetekend schrijven te sturen of een advocaat in te schakelen. Recht hebben is een ding maar je recht krijgen is iets anders.
Of zijn er nog meer mensen die een dubbele paypalbetaling terug moeten krijgen?

maar als de boel nu down blijft, hebben we een iets groter groep om de kosten mee te delen. >:)
Lijkt mij dat er nog wel meer dubbele betalers zijn. In de beginfase zullen er genoeg betalers geweest zijn die betaald hebben met Paypal en die zijn dus allemaal op een gegeven moment eenzijdig er af gegooid door Tom Dings. Ben zelf zo dom geweest om toen een nieuw abonnement af te sluiten, betaald met Ideal. Kan me zo voorstellen dat er wel meer dan 3 personen zijn geweest die ook een nieuw abonnement hebben afgesloten en hun geld terugwillen.

Maar goed heb nu een hobby-site er bij. Tom vind het leuk om te hobbyen met zijn sites en ik vind het wel leuk om een forum op te zetten waar ik vrij spel heb qua uitingen. Zal daarbij wel binnen de wettelijke grenzen blijven, smaad is niet eens nodig om de wanprestatie van Newscacher te belichten.

Ericr wijzigde dit bericht 12-06-2008 16:00 (11%)

Reg. datum: 26 februari 2001

Aangezien iedereen daar bij newscacher verplicht is om reactie te geven over het proefabo,kan je gelijk zien hoveel leden ze nu hebben.
Mijn schatting is 50 en niet meer, veels te weinig om de zaak draaienden te houden.

quote:
thefxr schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:09:
Aangezien iedereen daar bij newscacher verplicht is om reactie te geven over het proefabo,kan je gelijk zien hoveel leden ze nu hebben.
Mijn schatting is 50 en niet meer, veels te weinig om de zaak draaienden te houden.
Dat waren er in ieder geval meer voordat het zaakje klapte. Als het er nu 50 zijn dan is er nog een grote groep die zijn geld terug wil zien of het er bij laat maar verder geen diensten van Newscasher wil afnemen.

quote:
thefxr schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:09:
Hoeveel leden ze hebben weet ik niet , maar niet iedereen is verplicht reactie te geven .
Ik denk toch van wat meer dan 50 , vroeger had hij meer dan 800 leden , en volgens mij heeft toch de overgrote meerderheid zich terug geactiveerd .
Indien dit niet zo zou zijn , zouden hier wel meer reacties staan van mensen die hun geld terug willen ????

Ik heb ook zo'n proefabo aangevraagd en gekregen. Vervolgens een muziek bestandje van 160 MB gedownload en daarna lekker op vakantie gegaan. Na mijn thuiskomst email gehad, waarin mij werd verteld dat mijn proefabo was afgelopen. Vervolgens een zelfde abo als voorheen besteld en dit geheractiveerd ( met Pid nummer). Inmiddels loopt het al een week zonder problemen. Alles nog kunnen binnenhalen wat ik wilde. Met een 12 Mb lijntje draai ik gemiddeld 1300kb.
Nooit gedacht maar waar. Ergo: als dit blijft, ben ik tevreden.

quote:
luckytrebor schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 07:41:
Ik heb ook zo'n proefabo aangevraagd en gekregen. Vervolgens een muziek bestandje van 160 MB gedownload en daarna lekker op vakantie gegaan. Na mijn thuiskomst email gehad, waarin mij werd verteld dat mijn proefabo was afgelopen. Vervolgens een zelfde abo als voorheen besteld en dit geheractiveerd ( met Pid nummer). Inmiddels loopt het al een week zonder problemen. Alles nog kunnen binnenhalen wat ik wilde. Met een 12 Mb lijntje draai ik gemiddeld 1300kb.
Nooit gedacht maar waar. Ergo: als dit blijft, ben ik tevreden.
En dat moeten we geloven van een nieuw lid?
ik vind het zo verdacht dat de meeste die positief over newscacher zijn, ook nieuwe leden hier zijn, met maar 1 of 2 eerdere postings.

quote:
thefxr schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:43:
[...]ik vind het zo verdacht dat de meeste die positief over newscacher zijn, ook nieuwe leden hier zijn, met maar 1 of 2 eerdere postings.
... en de meeste die negatief zijn zijn er een stuk of vier met veel postings die deze thread overeind houden.
Maar je hebt misschien wel gelijk, het is al eerder gebeurd, kan zijn dat nieuwe leden worden gestimuleerd om hier te posten..
Overigens ben ik ook heel tevreden over Newscacher. Ik heb een ongelooflijk goedkoop abonnement en hij doet gewoon wat een newsserver moet doen, nl. lopen als een kraan. Verder zitten er best wel leuke moderators op het NC forum.

Tom heeft in een nieuwe thread nog iets uitgelegd over bedrijfszekerheid. Als hij daarover liegt dan doet hij het wel heel consequent en onderbouwd over de afgelopen maand (net als over Highwinds). Kan ik bijna niet geloven.
quote:
Voor wat betreft de continuering van de diensten : Daar kan ik heel erg duidelijk over zijn. We maken slechts gebruik van de retentie / spooler servers van een usenet farm (4 op dit moment). Wij beheren onze eigen readerservers, en dat is ook de reden dat we zoveel informatie over een gebruiker kunnen vergaren zoals uploads, downloads, loginpogingen, ipchecks en ga zo maar door.

Om je een idee te geven de kosten die wij nu hebben tov wat wij betaalde bij XS News zijn slechts 25%. Oftewel die kosten kunnen nog betaald worden al zou ik maar 25 accounts per maand verkopen.

Dat wil niet zeggen dat de rest in mijn zak verdwijnt want er komen steeds meer reader servers bij (afhankelijk van het aantal abo's), bandbreedte moet ingekocht worden, we zijn met een feature bezig om de retentie flink op te hogen. En dat kost ook veel geld, maar het is allemaal in eigen beheer.

Daarnaast is er een duidelijke afspraak gemaakt dat wanneer het helemaal spaak zou lopen, en dat zou dan pas bekend zijn over minimaal 12 maanden, dan wordt een en ander door een andere persoon overgenomen en gecontinueerd.

quote:
Daarnaast is er een duidelijke afspraak gemaakt dat wanneer het helemaal spaak zou lopen, en dat zou dan pas bekend zijn over minimaal 12 maanden, dan wordt een en ander door een andere persoon overgenomen en gecontinueerd.
Dit is erg dubieus: als de tent failliet dreigt te gaan, dan staat er blijkaar al iemand klaar om het spul over te nemen? :?

quote:
pven schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:40:
[...]

Dit is erg dubieus: als de tent failliet dreigt te gaan, dan staat er blijkaar al iemand klaar om het spul over te nemen? :?
Dus Tom heeft niet zoveel vertrouwen in zichzelf? Ik kan iedereen 1 ding verzekeren geen enkele zaak is zeker van zijn/haar voortbestaan, zelfs banken gaan falliet!

quote:
pven schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:40:
[...]
Ja hij heeft dit een paar weken geleden ook al gemeld. Blijkbaar heeft hij "iets" gedaan om zijn klanten te beschermen als het weer mis zou gaan. Trouwens, ik was geen klant voorheen maar in het algemeen zijn de klanten die hij had (met een interruptie) ook in de huidige herstart goed geholpen met lagere prijzen en een "extraatje".

Ik mis het verband tussen de kosten bij XS-News en het aantal abonnementen die hij moet verkopen. Als ik eerlijk ben vind ik dit meer interessant doen door wat random cijfertjes online te zetten dan op een informatieve post.
quote:
Om je een idee te geven de kosten die wij nu hebben tov wat wij betaalde bij XS News zijn slechts 25%. Oftewel die kosten kunnen nog betaald worden al zou ik maar 25 accounts per maand verkopen.
Enige professionaliteit is IMHO ook ver te zoeken met z'n popi-jopie gedoe.

quote:
thefxr schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:43:
[...]

En dat moeten we geloven van een nieuw lid?
ik vind het zo verdacht dat de meeste die positief over newscacher zijn, ook nieuwe leden hier zijn, met maar 1 of 2 eerdere postings.
En voor de mensen die niet kunnen lezen: Die nieuwe GoT-leden gaan nooit in op de problemen die hier aangestipt worden:
1. Tom's ondernemingen lopen na een paar maanden meestal vast. Dat de boel na 1 maand het nog goed doet dus niet erg relevant. Dat het downloaden snel gaat ook niet: de technische dienstverlening is uitbesteed. Mijn proefabonnement deed het ook goed, maar voor mijn betaalde abonnement heb ik nooit enige dienstverlening teruggezien. Het gaat pas mis na een paar maanden als het vooruitbetaalde geld op is enTom zijn rekeningen moet betalen.
2. Als het moeilijk word voor Tom houdt hij zich niet aan zijn wettelijke verplichtingen (zie problemen met XSNews): Hij staakt de dienstverlening maar negeert elk verzoek tot terugbetaling.
3. Als je kritiek levert wordt de dienstverling gestaakt zonder terugbetaling abonnemensgeld.
Dit verklaart misschien ook dat er niet meer mensen klagen. Als je je mond open doet over Tom zijn zaakjes ben je in ieder geval je geld kwijt.

Het is dat er in die positieve posts zo weinig spelfouten staan, anders zou je nog denken dat Tom ze zelf geschreven heeft.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws