Reg. datum: 26 februari 2001
Ben benieuwd wanneer Tom abo's aanbiedt, die je achteraf kan betalen. 
Bij tweak betaal ik ook vooruit. Dat is op zich niet zo vreemd.
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity
Met jou kan ik praten!quote:Wortelstok schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:42:
[...]
Ik hoop dat je er niet van wakker ligt dan. Ik heb best wel respect voor de bijdragen Vr6-only, die zich ergert aan het geschreeuw in deze thread.
Reg. datum: 13 april 2008
Ik zal hier even zelf op reageren als het mag : Ik heb de boel helemaal niet op zwart laten zetten door de rekeningen niet te betalen. Dat is regelrechte flauwekul. XS News heeft alles maar dan ook alles betaald gekregen.quote:Gomez12 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:36:
[...]
Continuiteit is iets anders dan retentie, 100 dagen retentie is moeilijk te bereiken als je bedrijf geen 100 dagen bestaat...
[...]
En wat zegt newscacher ( http://www.newscacher.nl/deals.php ) :
- Houdbaarheid 100 ~ 120 dagen
- Snelheid tot 100Mbit
Dus gewoon hetzelfde...
[...]
Laat de tijd dat eerst maar eens vertellen... Een supersnelle newsserver neerzetten kan ik ook, met een beetje praten is dit supersimpel. Maar als na 2 maanden de rekeningen binnenkomen dan heb ik opeens een probleem want dan heb ik de cashflow niet. Maar voor 1 / 2 maanden is dit zo te regelen met een beetje contacten.
En zijn reputatie kon hij wel een heleboel aan doen, en met het akkefietje van xsnews is deze ook niet echt verbeterd. Feitelijk is het enige wat jij zegt dat hij nu al 1 ( week? ) een superservice draait terwijl er nog steeds ideal / paypal terugbetalingen openstaan en hij net een maand geleden gewoon zijn service op zwart heeft laten zetten door zijn rekeningen niet op tijd te betalen.
Ik gok dat nog niet eens de 1e rekening bij Tom is binnengekomen...
@ vr6-only en Wortelstok: get a room 
Niet .. Het werkt op die manier niet. Dat zie je elders ook niet zo vaak, omdat het betaalgedrag van de gemiddelde Nederlander niet echt om over naar huis te spreken is. Ik spreek niet over iedereen hoor.quote:thefxr schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:56:
Maar dat de inkasso buro's uit de grond gestampd worden geeft wel aan hoe het gemiddelde betalingsgedrag van de Nederlander is natuurlijk. Het is gewoon een feit en dat zie je ook bij ziektekosten verzekeringen, ja in Suriname hebben we ook 1x per dag Nederlands NOS nieuws, er zijn gewoon veel te veel mensen die niet of niet op tijd betalen.
Dus nee op basis van achteraf betalen gaan we zeker niet werken. En ja de eerste faktuur heb ik al gehad, 3 zelfs, en die zijn allemaal voldaan. Maar nogmaals : Persoonlijk vind ik de manier van reageren hier op het forum niet altijd even gepast.
Natuurlijk ik maak ook fouten, en daar durf ik ook rustig voor uit te komen. Maar ik laat me niet door het slijk halen of aanmoedigen om overal op te gaan reageren, want de meeste mensen hier reageren alleen maar om het reageren, en vaak, vind ik tenminste, kun je daar heel weinig mee.
Daarom zeg ik ook heel eerlijk .. Goedkoop zijn is leuk, maar belangrijker de kwaliteit en de continuiteit zijn even belangrijk, en dat is een kwestie van vertrouwen en dat heb je of je heb dat niet. Kwaliteit kun je zelf beoordelen voor de proefpakketten, die zijn er niet voor niets.
Reg. datum: 24 mei 2008
Reg. datum: 24 mei 2008
Betaal jij je brood ook pas aan de bakker als je het al op hebt dan?quote:thefxr schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:56:
Jij hebt het bij xsnews ook geflikt om achteraf te betalen en bij anderen in het verleden om niet te betalen, vandaar mijn vraag of we bij jou achteraf kunnen betalen, aangezien je geen goede reputatie hebt in je betalingsgedrag. En daardoor jouw dienstverlening 1 maand heeft stilgelegen.quote:Pietjepuk74 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:03:
[...]
Niet .. Het werkt op die manier niet. Dat zie je elders ook niet zo vaak, omdat het betaalgedrag van de gemiddelde Nederlander niet echt om over naar huis te spreken is. Ik spreek niet over iedereen hoor.
Maar dat de inkasso buro's uit de grond gestampd worden geeft wel aan hoe het gemiddelde betalingsgedrag van de Nederlander is natuurlijk. Het is gewoon een feit en dat zie je ook bij ziektekosten verzekeringen, ja in Suriname hebben we ook 1x per dag Nederlands NOS nieuws, er zijn gewoon veel te veel mensen die niet of niet op tijd betalen.
Dus nee op basis van achteraf betalen gaan we zeker niet werken. En ja de eerste faktuur heb ik al gehad, 3 zelfs, en die zijn allemaal voldaan. Maar nogmaals : Persoonlijk vind ik de manier van reageren hier op het forum niet altijd even gepast.
Vind het ook een erg vreemde post om het over betalingsgedrag te hebben van nederlanders, terwijl je zelf bekend staat als ...betaler.
Reg. datum: 28 juni 2003
Toch aardig dat de vriendin van Tom ook ff een berichtje plaatst ...quote:AngelEyes72 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:37:
[...]
Betaal jij je brood ook pas aan de bakker als je het al op hebt dan?
Reg. datum: 01 januari 2004
He, daar is Pietjepluk weer..sorry Pietjepuk.
Ben benieuwd onder welke alias je nu weer aan het spammen bent.
Ben benieuwd onder welke alias je nu weer aan het spammen bent.
Dit heb je toch wel aan jezelf te danken Tom. Voornamelijk omdat je eerst mensen dagelijks spamt met diverse mailings en als het je even tegenzit hoort men niets van je. Dat is onfatsoenlijk, met name naar de mensen die reeds een abbo bij je hadden aangekocht.quote:Pietjepuk74 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:03:
Natuurlijk ik maak ook fouten, en daar durf ik ook rustig voor uit te komen. Maar ik laat me niet door het slijk halen of aanmoedigen om overal op te gaan reageren, want de meeste mensen hier reageren alleen maar om het reageren, en vaak, vind ik tenminste, kun je daar heel weinig mee.
Zonder die radiostilte had je meer begrip gehad denk ik.
Tom, nu jer toch dit forum leest...kan jij eens een uitspraak doen over het geld dat ik nog van je tegoed heb. IK heb betaald voor een abonnement dat een half jaar zou moeten werken. Na 4 dagen werkte niets meer. Aangezien ik geen vertrouwen in jou (en de diensten die je aanbied) meer heb wil ik je vragen dit geld terug te betalen. Een half jaar in de toekomst kijken kan ik niet en is jou nog nooit gelukt vandaar dat ik maar beter nu mijn geld kan terugvragen. 
Ik vind het gewoon eng dat jij altijd zo lekker negatief moet doen ... Zou me toch serieus gaan afvragen hoe je in elkaar steekt. Dingen kunnen fout gaan, maar het mooie is na regen komt zonne schijn. Maar jij blijft vermoedelijk ergens in een zwart gat hangen ofzo. Triest leven heb je vermoed ik.quote:ircdude schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:47:
[...]
Ik vind het gewoon eng hoe jij Tom steeds het hand boven de hoofd houdt
Sorry maar zo denk ik erover hoor ..
Voor die persoon die achteraf wil betalen :
'Betaal jij je brood ook pas aan de bakker als je het al op hebt dan?'
Zou ik bij het tankstation eens proberen eerst tanken en dan wegrijden, en als je aangehouden wordt of een brief thuis krijgt, zeggen van ja joh ik wil eerst ff proberen of het wel bevalt die benzine/diesel/gas van jullie ... Die auto van me was al zo duur, en wil niet dat jullie brandstof hem kapot maakt.
Die mensen verklaren je voor gek ... Nederlanders zijn wat dat betreft enorm verwend vind ik persoonlijk.
Gesprekje met een verkoper van High Winds : Die man vertelde me in Amerika verkopen ze alleen 1-2 en soms 5mbit unmetered accounts. Al hebben ze wel 20 -of meer mbits bandbreedte in huis.
Ze doen gewoon lekker rustig downloaden, maar wij (ja ik tel me er zelf ook bij) Nederlanders moeten bij een 24mbit adsl verbinding ook minimaal 24mbit usenet hebben .. En dan ook nog voor de prijs van een pakje cigaretten per maand.
En als je dan wat meer betaald voor een 24 of hoger mbit account beginnen we te klagen .. Gaat echt helemaal nergens over.
Ander voorbeeld : Retentie moet zo hoog mogelijk zijn. Volkomen belachelijke instelling. Je hebt in de meeste gevallen al een account waar je op elk moment mee kan downloaden, en niemand gaat volgens mij 3 maanden op vakantie, en anders vraag je de buurman even wat voor je te downloaden als je vang bent het te missen. Nee maar wij moeten retenties hebben van 120+ dagen, wat ohwee als we wat missen. Kunt ook gewoon op dergelijke sites voor een repost / upload vragen. Kost niks extra's vermoed ik.
Dat is eigenlijk zot te noemen, geen enkel ander land werkt zo. Onze Zuiderburen hangen allemaal nog aan Gbs verkeer limieten vast, maar wij Nederlanders moeten dat allemaal niet hebben, dat is niet goed genoeg voor ons.
Raar volk zijn WIJ Nederlanders ... Inclusief mezelf natuurlijk ;-)
Weer eens te diep in het glaasje gekeken Tom ? Ik heb nog nooit zoveel nonargumenten op een rijtje gezien..
Ik zou natuurlijk een heleboel tegenargumenten kunnen gaan opsommen, maar dat is eigenlijk niet eens de moeite gezien de zwakte van je betoog. Wel leuk geprobeerd om op deze manier de discussie een andere kant op te sturen.

Ik zou natuurlijk een heleboel tegenargumenten kunnen gaan opsommen, maar dat is eigenlijk niet eens de moeite gezien de zwakte van je betoog. Wel leuk geprobeerd om op deze manier de discussie een andere kant op te sturen.
Reg. datum: 27 juni 2002
Reg. datum: 27 juni 2002
Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat als ik bij de bakker betaalde hij het brood uit mijn handen rukte en terug op de plank legde en zei: 'Sorry, ik kan je dit brood niet meegeven, maar je geld krijg je ook niet terug'.quote:Pietjepuk74 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:38:
[...]
Ik vind het gewoon eng dat jij altijd zo lekker negatief moet doen ... Zou me toch serieus gaan afvragen hoe je in elkaar steekt. Dingen kunnen fout gaan, maar het mooie is na regen komt zonne schijn. Maar jij blijft vermoedelijk ergens in een zwart gat hangen ofzo. Triest leven heb je vermoed ik.
[snip]
Jij laat mensen betalen, kunt dan niet leveren omdat je je zaakjes niet op orde hebt en weigert dan mensen hun geld terug te geven.
Als je als leverancier niet kan leveren moet je ook het betaalde geld teruggeven. Dan kun je niet volstaan met 'ik zie wel of en wanneer ik de dienstverlening hervat' en vervolgens elk verzoek om terugbetaling negeren.
Dat je hier gaat lopen janken dat nederlandse klanten zo veeleisend zijn snap ik dus echt niet. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.
Trouwens uit je eigen in gebrekestelling naar XSnews bleek al dat de afspraak was dat het geld op hun rekening zou staan op een bepaalde datum, en jij vervolgens op die datum pas de betalingsopdracht gaf. Dan ben jij dus gewoon te laat. Dat is niet de schuld van Xsnews of je klanten, maar jij wentelt het probleem wel gewoon op ons af.
Als mijn Astraweb account is afgelopen zal ik nog wel eens kijken of ik alsnog gebruik kan maken van mijn betaalde newscacher account, maar erg veel vertwouwen heb ik er niet meer in.
Reg. datum: 20 maart 2001
Reg. datum: 20 maart 2001
Reageer ik er ook nog even op, ik zei dus :quote:Pietjepuk74 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:56:
[...]
Ik zal hier even zelf op reageren als het mag : Ik heb de boel helemaal niet op zwart laten zetten door de rekeningen niet te betalen. Dat is regelrechte flauwekul. XS News heeft alles maar dan ook alles betaald gekregen.
En dat is voor zover ik weet ook gebleken uit posts van xsnews / pdf's van jezelf etc.quote:hij net een maand geleden gewoon zijn service op zwart heeft laten zetten door zijn rekeningen niet op tijd te betalen.
quote:de Abacus schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 18:33:
dat duurt dus 150 dagen voor je er op zit, ondertussen is het volume weer toegenomen.
Daarbij komt ook nog eens dat de investeringen gigantisch zijn. Investeren in "Overkill" levert niets op en kost alleen maar geld.(of de Nederlandse USP's moeten hun prijzen aanpassen naar een "buitenlands" niveau? m.a.w. wil jij minimaal 15 tot 20 euro per maand betalen? Dan is het mogelijk om voor de feite aan te lopen in plaats van achteraf. (maar zelfs USP's die dit vragen, lopen er achteraan. 186 dagen ipv 200 bijvoorbeeld)
Maar nu back on topic, verdere discussies hierover horen elders thuis
offtopic:
Er zijn natuurlijk meerdere implementaties op de markt, het niet zeggen dat eigenschappen van 1 specifieke implementatie opgaan voor de rest van de markt. Prijsniveau heeft natuurlijk ook deels te maken met de relatief goedkope verbindingen hier in Nederland.
Er zijn natuurlijk meerdere implementaties op de markt, het niet zeggen dat eigenschappen van 1 specifieke implementatie opgaan voor de rest van de markt. Prijsniveau heeft natuurlijk ook deels te maken met de relatief goedkope verbindingen hier in Nederland.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Wij klagen niet over de snelheid of retentie, maar over dat er betaald is voor dienst, die jij niet meer kon leveren, vandaar mijn vraagstelling of er achteraf betaald kan worden, of iig niet meer dan 1 maand vooruit. Als het dan weer misgaat, dan hebben die mensen maar 1 maand geld verloren, ipv 6 of 12 maanden.quote:Pietjepuk74 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:38:
[...]
Ik vind het gewoon eng dat jij altijd zo lekker negatief moet doen ... Zou me toch serieus gaan afvragen hoe je in elkaar steekt. Dingen kunnen fout gaan, maar het mooie is na regen komt zonne schijn. Maar jij blijft vermoedelijk ergens in een zwart gat hangen ofzo. Triest leven heb je vermoed ik.
Zou ik bij het tankstation eens proberen eerst tanken en dan wegrijden, en als je aangehouden wordt of een brief thuis krijgt, zeggen van ja joh ik wil eerst ff proberen of het wel bevalt die benzine/diesel/gas van jullie ... Die auto van me was al zo duur, en wil niet dat jullie brandstof hem kapot maakt.
Die mensen verklaren je voor gek ... Nederlanders zijn wat dat betreft enorm verwend vind ik persoonlijk.
Gesprekje met een verkoper van High Winds : Die man vertelde me in Amerika verkopen ze alleen 1-2 en soms 5mbit unmetered accounts. Al hebben ze wel 20 -of meer mbits bandbreedte in huis.
Ze doen gewoon lekker rustig downloaden, maar wij (ja ik tel me er zelf ook bij) Nederlanders moeten bij een 24mbit adsl verbinding ook minimaal 24mbit usenet hebben .. En dan ook nog voor de prijs van een pakje cigaretten per maand.
En als je dan wat meer betaald voor een 24 of hoger mbit account beginnen we te klagen .. Gaat echt helemaal nergens over.
Ander voorbeeld : Retentie moet zo hoog mogelijk zijn. Volkomen belachelijke instelling. Je hebt in de meeste gevallen al een account waar je op elk moment mee kan downloaden, en niemand gaat volgens mij 3 maanden op vakantie, en anders vraag je de buurman even wat voor je te downloaden als je vang bent het te missen. Nee maar wij moeten retenties hebben van 120+ dagen, wat ohwee als we wat missen. Kunt ook gewoon op dergelijke sites voor een repost / upload vragen. Kost niks extra's vermoed ik.
Dat is eigenlijk zot te noemen, geen enkel ander land werkt zo. Onze Zuiderburen hangen allemaal nog aan Gbs verkeer limieten vast, maar wij Nederlanders moeten dat allemaal niet hebben, dat is niet goed genoeg voor ons.
Je snapt natuurlijk wel, dat je gezien je verleden, eerst eens flink krediet moet opbouwen,voordat het vertrouwen weer terug is (bijvb minimaal 1 jaar newscacher draaiende houden,zonder onderbrekingen).
Als ik het bovenstaande zo lees, moet je nog heel veel leren over het ondernemerschap. En veel fouten heb je niet gemaakt, want fouten worden onbewust/onopzettelijk gemaakt,jij hebt bewust ervoor gekozen om rekeningen te laat te betalen en bewust ervoor gekozen om veel te liegen over de oorzaken van je storing.Je narcistische houding, komt jou ondernemerschap absoluut niet ten goede.
Overal heb je wel een weerwoord,smoesje of excuus op,wannneer ligt het eens aan jou ipv aan anderen?
wat een taalgebruik, en dan notabene iemand triest noemen om vervolgens alle Nederlanders over 1 kam te scheren. betalen, niet leveren maar iedereen proberen zoet te houden met een proefabo met beperking erop. en dan ook zeiken dat niemand een retentie van +120 dagen nodig heeft! prachtig ! 
voor pikjepluk;
niet iedereen download alles wat maar vast en los zit van nieuwsgroep, je hebt ook personen die pas iets downloaden wanneer het ze uitkomt. bv, vandaag wilde ik rocky 1 kijken dan is het wel zo handig als ik een dvdtje kan pakken die 110 dgn geleden is gepost door iemand
waarom niet alle krachten bundelen en naar de rechter stappen???
voor pikjepluk;
niet iedereen download alles wat maar vast en los zit van nieuwsgroep, je hebt ook personen die pas iets downloaden wanneer het ze uitkomt. bv, vandaag wilde ik rocky 1 kijken dan is het wel zo handig als ik een dvdtje kan pakken die 110 dgn geleden is gepost door iemand
waarom niet alle krachten bundelen en naar de rechter stappen???
SYQ wijzigde dit bericht 25-05-2008 05:13 (10%)
3210 - s35 - s55 - t610 - t630 - s700i - q s100 - k750i - w900i - q s200 - q 9100 - SDA2 - W810i - 8800 - x820 - e65 - k810i - d840
Knap als iemand zowiezo 120 dagen aan retentie op z'n schijf weet te zetten hoor.
Toch al gauw een 400TB?
120 dagen is wel fijn ja.
Zo heb je verder ook niet het gevoel dat je iets mist ofzo. En zeker jij had dit moeten weten, Pietjepuk dat de hostingwereld een niet zo'n mooie wereld is en er een hoop voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Als je dat niet bevalt dat dat 90% van je klanten zijn kan je wellicht beter iets anders gaan doen.
120 dagen is wel fijn ja.
SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP
Tom, je bent goed in antwoorden geven maar het antwoord op mijn vraag wanneer ik mijn geld terug krijg beantwoord je niet. Last van een beetje selectieve perceptie (zoek maar op in het woordenboek)?quote:Pietjepuk74 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:38:
[...]
Ik vind 28 euro voor 4 dagen downloaden helemaal niet zo goedkoop hoor.
Ik zit nu voor 11,95 euro 1 maand op de eerste rang bij XSnews wat aangeeft dat ik meer geef om kwaliteit en zekerheid dan prijs. Maar laten wij nu weer even de boel omdraaien...jij biedt iets aan voor een lage prijs en wij kunnen het kopen (en jij vervolgens niet leveren)...toch? Wanneer jij iets aanbiedt voor een telage prijs dan moet je dat wel in je marketingverhaal meenemen en aan ons vertellen.
Grote knul.
PS. Pas even de tekst in je algemene voorwaarden aan want nu hebben de leden helemaal geen rechten. In de teksten spreek je nergens over diensten die je aanbied op www.newscacher.nl
enricovos wijzigde dit bericht 25-05-2008 08:30 (7%)
Reg. datum: 28 februari 2004
Reg. datum: 28 februari 2004
Het proefpakketje werkt perfect , daar mag niets over gezegd worden .
strangerke wijzigde dit bericht 25-05-2008 11:17 (49%)
Ik begrijp er werkelijk niets van. Mensen denken echt dat hij de zaak draaiende gaat houden.
Vraag je eens af waarom, ook mensen die al eerder kennis hebben gemaakt met newscacher, toch eerst "kennis" moeten maken????
Hij speelt een spel met zowel de klanten als met de toeleveranciers. Onder het mom van "we zijn nog niet klaar...voorzichtig starten dus 25 proefpakketten per 2 uur" probeert hij bij de eisen van de toeleveranciers te vertalen naar zijn klanten. Straks is iedereen lekker gemaakt, gaan de remmen eraf en loopt de buidel van Pietje Pluk lekker vol.
Misschien een idee om iedereen die dit leest te vragen zich bij hem aan te melden een een proefpakketje te bestellen. Gewoon paar DVD's downloaden en de 100 GB volmaken. Daarna natuurlijk NIETS betalen want dat is Pietje Pluk wel gewend.
Vraag je eens af waarom, ook mensen die al eerder kennis hebben gemaakt met newscacher, toch eerst "kennis" moeten maken????
Hij speelt een spel met zowel de klanten als met de toeleveranciers. Onder het mom van "we zijn nog niet klaar...voorzichtig starten dus 25 proefpakketten per 2 uur" probeert hij bij de eisen van de toeleveranciers te vertalen naar zijn klanten. Straks is iedereen lekker gemaakt, gaan de remmen eraf en loopt de buidel van Pietje Pluk lekker vol.
Misschien een idee om iedereen die dit leest te vragen zich bij hem aan te melden een een proefpakketje te bestellen. Gewoon paar DVD's downloaden en de 100 GB volmaken. Daarna natuurlijk NIETS betalen want dat is Pietje Pluk wel gewend.
Reg. datum: 29 januari 2004
Reg. datum: 29 januari 2004
Tom, leuk al die woorden die je hier plaatst maar waar is ons geld?!!! Geduld raakt een beetje op eigenlijk. Geef nou eens duidelijkheid over de betalingen gedaan in de beginperiode van Newscrasher. Krijgen we dat geld nog terug of niet?
Ik heb op newscacher een topic gepost waarin ik o.a. deze vragen stel.quote:Ericr schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:30:
Tom, leuk al die woorden die je hier plaatst maar waar is ons geld?!!! Geduld raakt een beetje op eigenlijk. Geef nou eens duidelijkheid over de betalingen gedaan in de beginperiode van Newscrasher. Krijgen we dat geld nog terug of niet?