Dat is exact wat ik straks ga doenquote:
De Polo van anderhalf jaar oud wordt omgeruild voor een Honda Civic Hybrid.
Een groot voordeel van wel een leaseauto maar geen leasecontract.
GoT Index » Werk en Inkomen » Extra tussencategorie voor leaserijders: 20% bijtelling
Dat is exact wat ik straks ga doenquote:Nikey schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 07:26:
[...]
Nee de bijtelling blijft hetzelfde, maar ik kan niet zomaar mijn huidige VW Polo inruilen voor eentje die wel binnen de CO2 norm valt. Zou mooi zijn als daar een coulante regeling voor zou komen.
Bron: telegraaf.nlquote:AMSTERDAM - De 5 procent korting op de bijtelling voor leaserijders van milieuvriendelijker auto's, zoals staatssecretaris De Jager (Financiën) nu van plan is, betekent voor het gros van de zakelijk rijders een wassen neus.
De vijf procent korting op de bijtelling voor de leaserijder gaat alleen op voor een aantal kleinere voertuigen zoals deze Toyota Yaris en de Renault Twingo en een aantal andere kleine auto's.
Het plan van de staatssecretaris, die aankondigt een derde categorie bijtelling van 20 procent te creëren voor auto's als de Volkswagen Polo of de Fiat Panda, biedt voor de huidige leaserijder geen soelaas, zelfs als die bewust al een auto met A-label aanschafte.
Van de 32.000 nieuwe lease-auto's die dit jaar in het wagenpark komen bij Leaseplan (127.000 in totaal), zullen slechts 300 profiteren van de korting. Het gaat om vijf diesel- en zo'n dertig benzinemotoren.
Alternatief
Leaseplan berekende bovendien dat slechts een klein aantal leaserijders die nog een auto moeten bestellen, de kans heeft voordeel te halen uit een milieuvriendelijker alternatief op vier wielen. "Het zijn eigenlijk alleen mensen die kleine auto's rijden voor wie de extra korting echt tot de mogelijkheden behoort en dat segment is maximaal 15 procent van ons totale wagenpark", zegt directeur Rob Keulemans. "Leaserijders zullen ondanks de 5 procent korting toch nog fors in de buidel moeten tasten voor een lease-auto. Met een bijtelling van honderden euro's per maand willen ze toch ook een beetje normaal met hun gezin kunnen rondrijden. Dan is een Panda of Polo voor dat bedrag toch te klein." Volgens het wat kleinere Terberg Leasing komt van hun huidige wagenpark slechts 0,5 procent van de diesels in aanmerking voor het voordeel, en bij benzinerijders 2,5 procent.
Ja, zeker fors in de buidel tasten tov landen om ons heen. In geen enkel land betaal je voor een auto zoveel bijtelling als in Nederland, niet op de laatste plaats omdat je de bijtelling ook over oer-Hollandse BPM betaalt. Mijn Skoda Fabia 1.9tdi kost me netto +/- 170euro in de maand. Dat over 4 jaar, is 8160euro extra voor de staat. Nog afgezien van de BPM die ze al ontvangen hebben. 't Is gewoon een prachtig extra inkomen voor de staat... Mij hoor je niet klagen overigens hoorquote:Slasher schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:22:
[...]
Bron: telegraaf.nl
Plan is dus toch niet zo lucratief als iedereen denkt
Fors in de buidel tasten? Het is altijd nog véél goedkoper dan die auto prive te rijden dus ik snap de krokodillentranen niet eigenlijk
....Mooie vrouwen maken me bang. Ze vooroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...
specs: NZXT Apollo case | Q6600 | Asus P5K | 2GB DDR2 | 500GB HDD | GeForce 8600GTS | Samsung Syncmaster 226BW 22" ;)| Sony dSLR-A300 |Ipaq 4790
Noem je dat net? Wat dacht je van een Clio 1.5dCi 85 met 117 gram Co2/km?quote:shameete schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:34:
hmm, ik val ook net buiten de boot met m'n ibiza 1.4 TDi die een uitstoot heeft van 124 gram Co2
een roetfilter laten monteren heeft geen invloed op de uitstoot als ik het zo eens lees?
Elke minuut is een kans om je leven te veranderen. Abre los ojos.
Falcon wijzigde dit bericht 09-05-2008 12:51 (15%)
Wat mij vooral dwars zit is de onzekerheid die de overheid hierdoor creëert. Dacht je eerst een nette auto te hebben met de 20 procent regeling, blijkt die ineens een forse klap meer te kosten. Nu komt er dan weer een beetje water bij de wijn vanwege die 20 procent categorie (waar vervolgens maar weinig mensen wat aan hebben).quote:Slasher schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:22:
[...]
Bron: telegraaf.nl
Plan is dus toch niet zo lucratief als iedereen denkt
Fors in de buidel tasten? Het is altijd nog véél goedkoper dan die auto prive te rijden dus ik snap de krokodillentranen niet eigenlijk
Live gamer tag : depl0y | iPhone 8GB 1st Gen | iPhone 16GB 3G White
21,4% van de Tweakers is eigenlijk geen echte Tweaker.
Download hier gratis een kwaliteits-OS!
CliniClowns || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
Zaad, want mijn Renault Clio Diesel stoot 117 uit, en de grens is 116.. Dat is veel erger dan 4 gram!quote:FireStarter schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 07:58:
[...]
bron: De Telegraaf
Ook lekker, ik wil graag binnenkort voor een Peugeot 207 gaan(diesel), heeft die een CO2 uitstoot van 120 gram. Dure 4 gram extra dus![]()
Wat vinden jullie ervan?
Riep er iemand?
Met een paar accesoires word het een hele andere autoquote:terabyte schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:36:
@depl0y: die Civic Hybrid is een standaard sedan, die is heus niet zo lelijk dat je er niet in gezien kan worden. LM velgen eronder en je hebt een fatsoenlijke bak voor 14%.

"Testing with Vision" | Ik zoek collega's! DM staat aan!
Heb um ook vorig week besteld in het zwartquote:PHiXioN schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:14:
Mooie auto hoor die Civic, zelfs met de standaardvelgen. Vooral in zwart ziet hij er zeer statig uit, als je heel snel kijkt heeft het wel wat van een BMW weg. Deze custom velgen maken hem natuurlijk wel iets dikker. Ik ben van plan om deze ook te gaan leasen, in die kleurstelling met standaardvelgen. Had graag andere velgen erbij gewild voor een euro of 300 à 400 extra in de consumentenprijs, maar waar ik hem moet gaan bestellen kost dit 1600 euro extra en dat vind ik wat te gortig.
Ach dat heb je toch ook niet nodig voor filerijdenquote:Daytrader1985 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:50:
Ik ga denk ik ook voor de ibiza als leaseauto. Het nadeel is wel dat je dan alleen een 1.4 motor er in kan leggen. Niet echt sportief dus
Wacht dan op de nieuwe Ibizaquote:Daytrader1985 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:50:
Ik ga denk ik ook voor de ibiza als leaseauto. Het nadeel is wel dat je dan alleen een 1.4 motor er in kan leggen. Niet echt sportief dus
Viper® - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840
Leuk... en nu?quote:Snackbar schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:25:
nieuwe audi a3 facelift s-tronic valt ook binnen het 20% bijtellingstarief
Iemand enige idee hoe dit zit?quote:Falcon schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:50:
Enig idee hoe het zit als je een GasFX installatie in je auto zit en dat je zowel bij benzine onder co2 uitstoot komt? Zou je dan in aanmerking komen voor deze bijtelling? Bijv. Peugeot 308 1.6 met GasFX komt op 137 uit en zou dan eigenlijk toch in die 20% vallen?
Eigenlijk gek dat er niet een goedkopere bijtelling is voor gas rijders. Scheelt toch gauw 15 co2 uitstoot%
Simpel, de bijtelling wordt bepaald aan de hand van de uitstoot. Deze uitstoot wordt bepaald met een vaste systematiek, met een auto met enkel fabrieksopties. Een GasFX is geen fabrieksoptie (iig niet bij enig automerk dat ik ken). Het is daarom onmogelijk om de voor je bijtelling relevante uitstoot te verlagen met een GasFX installatie.quote:
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Om mee te tellen in de officiele emissiecijfers van een bepaald type auto, moet de gasinstallatie af-fabriek zijn geleverd, zoals de Volvo Bi-Fuel modellen.quote:
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos