Gathering of Tweakers

Quicksearch
Bij diesels valt de helft van de B klasse binnen deze regeling, en anderen weer niet, maar die labels zijn ook uitstoot/omvang/gewicht vage formule iets...

Maar zover ik kwa diesels snel heb kunnen zien, komen de volgende auto's in aanmerking hiervoor:

VAG groep: (allemaal zelfde motor)
Seat Ibiza 80pk ecomotive
Skoda Fabia & Fabia Combi 80pk Greenline
VW Polo 80pk Bluemotion

Verder de

Mini&Mini Clubman 110pk

Citroen C2 70pk 1.4 HDi
Citroen C3 70pk 1.4 HDi

Fiat 500 1.3 Multijet 75pk
Fiat Panda 1.3 Mulitjet 70pk

Kia Picanto 1.1 CRDI 75pk (ondanks dat hij in klasse C valt, zit hij toch op 116g/km 8)7 )

Lullig trouwens voor de Lancia Ypsilon diesel (voor de vrouwelijke leaserijders onder ons) en de 85pk clio diesels, die zitten op 117 :X

djidee wijzigde dit bericht 08-05-2008 13:01 (10%)

"Testing with Vision" | Ik zoek collega's! DM staat aan!

Voor diegene die ook benzine mag kiezen, is de Golf 1.4 TSI 122pk DSG 7-bak een mooie optie.

Sowieso eerst maar is zien of deze regeling erdoor komt en dan nog afwachten of het ook met geld voor bestaande lease auto's.
Via het RDW, kan je met je kenteken ook de uitstoot controleren, iig van mn Peugeot 206HDI, en die valt binnen de gestelde grenzen voor de 20% :*)

Lolhozer wijzigde dit bericht 08-05-2008 13:18 (1%)
Reden: Typo's

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

En dit is dus het probleem dat de overheid zelf creeert waar de leaserijder het haasje bij is. Je zit vast aan een leasecontract voor 4 jaar, maar de overheid kan zomaar de bijtelling aanpassen. 14,% 20%, 25% leuk, en bij de volgende kabinetsperiode wordt het weer teruggedraaid omdat er niet genoeg geld in het laadje komt of omdat een partij het er niet mee eens is.

Ik zou in ieder geval niet boven mijn budget gaan leasen omdat de bijtelling dan lager is... :X

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Werken in Tilburg bij een leuke, kleine IT-afdeling? Dat kan! Meer info per DM.

Terug

quote:
Lolhozer schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:18:
Via het RDW, kan je met je kenteken ook de uitstoot controleren, iig van mn Peugeot 206HDI, en die valt binnen de gestelde grenzen voor de 20% :*)
Misschien kun je een deeplink plaatsen, ik zie het zo niet staan op hun site

quote:
Bigfoot schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:07:
[...]

Dat kan nadat je je kenteken hebt ingevoerd in het "Online voertuiggegevens raadplegen".

Mijn 207 komt iig niet in aanmerking met 126 gram. :/

F1Time - Arnoud Douma (C2G3)

quote:
Bigfoot schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:07:
[...]

https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
Reg. datum: 07 augustus 2007

Waarom dient een diesel aan hogere eisen te voldoen, dan een bezine auto? Daarnaast mag ik nog 2,5 jaar met mijn huidge lease auto, dus een lagere bijtelling zit er helaas nog even niet in.

quote:
Nikey schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:47:
Waarom dient een diesel aan hogere eisen te voldoen, dan een bezine auto?
Omdat een diesel per definitie veel minder CO2 uitstoot dan een benzinemotor. Daarentegen weer iets meer roet, hoewel dat met een (af-fabriek) roetfilter ook weer een aanzienlijk stuk word teruggedrongen
quote:
Daarnaast mag ik nog 2,5 jaar met mijn huidge lease auto, dus een lagere bijtelling zit er helaas nog even niet in.
Dat maakt voor de bijtelling niet uit, die kan ook tussentijds worden aangepast. Jij betaalt bijvoorbeeld, ondanks dat je die auto nu al hebt, dit jaar gewoon 25 procent (of 14), ondanks dat het 22 procent was toen je hem begon te leasen.
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
Motrax schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:59:
Ik zou in ieder geval niet boven mijn budget gaan leasen omdat de bijtelling dan lager is... :X
Doordat de bijtelling aangepast is, maak ik nu met opzet zoveel mogelijk kilometers, zodat ik eerder een nieuwe leaseauto uit kan kiezen zodat ik gunstiger uit ben :D Hoe slecht is dat wel niet voor het milieu? ;)

quote:
Abom schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:59:
[...]

Doordat de bijtelling aangepast is, maak ik nu met opzet zoveel mogelijk kilometers, zodat ik eerder een nieuwe leaseauto uit kan kiezen zodat ik gunstiger uit ben :D Hoe slecht is dat wel niet voor het milieu? ;)
Ach, ik ga straks een civic hybrid rijden, schijnt relatief zuinig etc te zijn, maar van collega's al wel vernomen dat hij het wat tegen valt (1 op 13 gemiddeld, vooral boven 130 op snelweg (rijd veel over de A6 van en naar de randstad, dus rustig en lekker doortrappen))... Maar gewoon veel auto voor weinig geld, zeker als je de bijtelling meerekent. Standaard airco, stoelverwarming, 6cd/mp3 wisselaar etc voor de prijs van een instap polo of een gemiddelde ibiza/punto/corsa. Alleen jammer dat je geen neerklapbare achterbank hebt (accu's) en geen trekhaak mag (prius ook al niet). En uiterlijk is redelijk wat aan te doen met dealeropties (skirts/velgen/geblindeerde ramen achter) en dan is hij nog best wel om aan te zien :9

"Testing with Vision" | Ik zoek collega's! DM staat aan!

quote:
djidee schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:14:
[...]

Ach, ik ga straks een civic hybrid rijden, schijnt relatief zuinig etc te zijn, maar van collega's al wel vernomen dat hij het wat tegen valt (1 op 13 gemiddeld, vooral boven 130 op snelweg (rijd veel over de A6 van en naar de randstad, dus rustig en lekker doortrappen))... Maar gewoon veel auto voor weinig geld, zeker als je de bijtelling meerekent. Standaard airco, stoelverwarming, 6cd/mp3 wisselaar etc voor de prijs van een instap polo of een gemiddelde ibiza/punto/corsa. Alleen jammer dat je geen neerklapbare achterbank hebt (accu's) en geen trekhaak mag (prius ook al niet). En uiterlijk is redelijk wat aan te doen met dealeropties (skirts/velgen/geblindeerde ramen achter) en dan is hij nog best wel om aan te zien :9
Als het een lease auto is wat maakt het verbruik dan uit? Ik kijk liever naar die 14% bijtelling. Heb de auto maandag besteld, puur en alleen vanwege de 14%, geen proefrit.
quote:
The - DDD schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:07:
Sowieso eerst maar is zien of deze regeling erdoor komt en dan nog afwachten of het ook met geld voor bestaande lease auto's.
quote:
Rijden in een schone leaseauto loont steeds meer de moeite. Staatssecretaris Jan Kees de Jager van Financiën wil leaserijders verder aanmoedigen om te kiezen voor een relatief schone en zuinige auto van de zaak.

Hij is van plan een derde, voordelige tussencategorie voor de bijtelling van 20 procent (van de nieuwwaarde van de auto) in te voeren.

Bronnen rond het zogenoemde mobiliteitsoverleg waarin autoimporteurs en vertegenwoordigers van het ministerie van Financiën zitten, bevestigen donderdag een artikel uit De Telegraaf hierover.
bron: Nu.nl

Reg. datum: 26 september 2000

quote:
djidee schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:14:
[...]

Ach, ik ga straks een civic hybrid rijden, schijnt relatief zuinig etc te zijn, maar van collega's al wel vernomen dat hij het wat tegen valt (1 op 13 gemiddeld, vooral boven 130 op snelweg (rijd veel over de A6 van en naar de randstad, dus rustig en lekker doortrappen))
Dat is precies wat ik eerder bedoelde, het brandstof gebruik en dus ook de uitstoten zijn gewoon gemanipuleerde cijfers en slaan nergens op. Het hele systeem van uitstoot, energielabels en deze bijtellings schijven zijn gewoon allemaal wasseneuzen.

Het is gewoon belachelijk dat nu milieu onvriendelijke autos, qua co2 uitstoot zijn benzine autos slechter dan diesel autos, gesubsidieerd worden.

Ik word een beetje moe van die ongefundeerde pro-milieu hypes.

Wanneer ze echt iets willen doen aan het milieu, moet de auto goedkoper gemaakt worden en de brandstof duurder. Wanneer een hybride auto echt veel zuiniger zou zijn, zouden die ook dan financieel voordelig zijn...maar dat zal vies tegenvallen.

offtopic:
Ik vraag me nu af hoe de milieu activisten nu kijken naar kern energie, misschien is het toch niet zo'n gek idee.

Abom wijzigde dit bericht 08-05-2008 16:33 (7%)

Bottle!
Reg. datum: 26 februari 2002

hier in Engeland is de goedkoopste categorie tot 120g wat net een betere grens is omdat er meer auto's invallen, dat maakt de prikkel nog net een stukje groter om voor een zuinige auto te gaan. Mijn peugeot 308 met 1.6 HDI zit precies op 120g, scheelt toch weer :)

"Fuck off, Ken, they're filming midgets!"
Cybernations - A Nation Simulation Game

Aaah mooie regel, heb net een BMW 116 besteld en die valt precies in deze nieuwe categorie!

Blij, bedoeling was namelijk toch al dat ik een Ibiza zou bestellen. Naja, wordt waarschijnlijk nu een ecomotive in plaats van een 1.9 TDi.

Dr. Lektroluv \o/

Mijn binnenkort te bestellen Ford Focus, 118 g/km .. 2 gram te veel! Naja, ik heb 'm uitgekozen op de 25% bijtelling dus kan alleen maar meevallen :)

Nikon D70s # Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 # Nikon 50mm f/1.8 # Tamron 11-18mm F/4,5-5,6 # Nikon 18-200VR f/3.5-5.6

quote:
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:10:
[...]

Nee, nu krijg je de ongewenste situatie dat een model met 1 of 2 gram CO2 meer, meteen 5% meer kost.
Dat is toch precies wat ze willen. Het verplicht je gewoon om een auto te kiezen die net iets zuiniger is. Dan moeten de fabrikanten maar auto's maken die wel binnen de normen vallen. Trouwens 1 miljoen auto's et 1 á 2 gram CO2 meer is toch aardig wat extra CO2 als je het mij vraagt.

Asus A8V Deluxe rev 2.0, Athlon 64 3000+ @ 2400 mhz, 2 x 512 mb corsair pc3200C2Pro ch-5 @ 220 mhz 5-3-2 Cas 2 1T, Asus v9999GE @ ultra 400/1100System Specs gallery

quote:
Ronaldo V schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:09:
Dat is toch precies wat ze willen. Het verplicht je gewoon om een auto te kiezen die net iets zuiniger is.
Het heeft niets met zuinig te maken, maar met uitstoot en dan ook nog de door de fabrikant opgegeven uitstoot. De werkelijke uitstoot zal in vrijwel alle gevallen hoger liggen door de toevoeging van opties als airco, die voor de uitstoot niet meetellen (tenzij die standaard is).

Overigens lijkt het me onwaarschijnlijk dat deze regeling er daadwerkelijk gaat komen, want hij zou kunnen leiden tot een daadwerkelijke verandering in het gedrag van lease rijders. Het doel van de vorige regeling was overduidelijk om de staatskas te spekken en had helemaal niets met zuinig rijden of vervuiling te maken. Niets doet mij vermoeden dat dat in dit geval anders zou zijn.

Zijn er overigens cijfers over de uitstoot en het verbruik van een Prius bij 1200km/week snelweg ipv enkel in de stad te rijden? Dat is namelijk een gebruikelijke manier van auto rijden voor veel leaserijders.

Gerco wijzigde dit bericht 08-05-2008 21:19 (10%)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!"
- Steun Mepukori, gebruik geen DRM!

quote:
Motrax schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:59:
[..] bij de volgende kabinetsperiode wordt het weer teruggedraaid omdat er niet genoeg geld in het laadje komt of omdat een partij het er niet mee eens is.
En wat is een laadje :X

Lekker nutteloos, zolang ze niet naar het totaal aantal kilometers kijken...

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

kan denken als een computer

Het is vandaag mijn geluksdag!

Met 139 g/km val ik mijn Civic nog net in de 20% bijtelling-zone.
Dat zal me jaarlijk EUR 499,08 netto schelen. Da's niet niks.

21,4% van de Tweakers is eigenlijk geen echte Tweaker.
Download hier gratis een kwaliteits-OS!

Reg. datum: 07 augustus 2007

quote:
wildhagen schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:55:
[...]

Omdat een diesel per definitie veel minder CO2 uitstoot dan een benzinemotor. Daarentegen weer iets meer roet, hoewel dat met een (af-fabriek) roetfilter ook weer een aanzienlijk stuk word teruggedrongen

[...]
Okay misschien meer roet, maar veel minder CO2 en het gaat volgens mij om de CO2 uitstoot.
quote:
wildhagen schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:55:

Dat maakt voor de bijtelling niet uit, die kan ook tussentijds worden aangepast. Jij betaalt bijvoorbeeld, ondanks dat je die auto nu al hebt, dit jaar gewoon 25 procent (of 14), ondanks dat het 22 procent was toen je hem begon te leasen.
Nee de bijtelling blijft hetzelfde, maar ik kan niet zomaar mijn huidige VW Polo inruilen voor eentje die wel binnen de CO2 norm valt. Zou mooi zijn als daar een coulante regeling voor zou komen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws