Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
Muthas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:37:
Tot op een zekere hoogte zijn ze ook welkom. Maar 1920x1080 op een 15" werkt al niet fijn, vanaf 17" is te doen, maar daar zijn de pixels dus heel wat groter als op 7,5", de verhouding die je op een Diamond hebt. Oké je zit wat dichter op het scherm dus iets meer pixels per inch zijn welkom maar zo veel. Imo niet, zoals ik net zij, het zorgt voor onnodig veel stroomverbruik, terwijl je de tekst toch niet kan lezen zonder in te zoomen op tekst. Ik wil wel een foto van het scherm zien van GoT@100%.
Het gaat toch niet om hoe groot de pixels zijn, maar hoe strak de tekst gerenderd wordt en hoe groot de fonts zijn.
Als je een 8x8-pixel font gaat gebruiken, ja dan heb je een probleem bij dergelijk kleine pixels, maar als je gewoon een letter-formaat hebt wat bijvoorbeeld in een TV-gids gebruikt wordt (is zo'n 6 a 7pt grootte gok ik zo), met zoveel pixels is dat toch alleen maar mooi?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Eens kijken naar de resolutie:

breedte = 3/5 * 2.8" * 25 = 42mm
hoogte = 4/5 * 2.8" * 25 = 56mm

(pythagoras 3x4 -> schuine zijde is 5)

Mijn huidige Nokia 6230i heeft 208 pixels op een breedte van 27mm.

-> 208/27 = 7.7 pixels/mm
-> 480/42 = 11.4 pixels/mm

11.4/7.7 = grofweg 1.5. Dus de pixels op de HTC zijn wel een stukje kleiner. 33% minder breedt en hoog. Toch kan ik op mijn Nokia pixels tellen. Dus ik denk dat je nog best wat kan zien op 100%. Je zult wss idd wel even moeten inzoomen bij het lezen. Maar zeker wat grotere kopjes zullen er net zo groot op komen als de tekst op mijn Nokia, en dat is uitstekend te lezen! \

Daarnaast, je wint zeker tegenover de lagere resoluties. Je mag hem dan wel niet op 100% kunnen lezen, toch kun je misschien grofweg 75% pakken terwijl je op de iPhone ed nooit verder komt als 50% van het maximale van de Diamond.

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Manisch positief

quote:
Iwes schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:21:
Duurt wel lang hoor, voordat dag 8 online komt!

Wat ik me ook nog afvraag. Als je gebeld wordt krijg je afbeelding te zien van degene die belt. Welke afbeelding pakt hij? De afbeelding die je via WM6-contacts in kan stellen, of van de HTC-contacts? Met mijn S200 was het ook al mogelijk om afbeeldingen aan contactpersonen te koppelen, maar deze werden vrij klein weergegeven. Als hij de afbeelding van de HTC contacts gebruik moet je dus iedereen eigelijk toevoegen aan de klapper. Krijg je het nog druk mee! :P
De HTC Contacts zijn ook fototechnisch gebaseerd op je wm6 contact list.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Manisch positief

quote:
Tot op een zekere hoogte zijn ze ook welkom. Maar 1920x1080 op een 15" werkt al niet fijn, vanaf 17" is te doen, maar daar zijn de pixels dus heel wat groter als op 7,5", de verhouding die je op een Diamond hebt. Oké je zit wat dichter op het scherm dus iets meer pixels per inch zijn welkom maar zo veel. Imo niet, zoals ik net zij, het zorgt voor onnodig veel stroomverbruik, terwijl je de tekst toch niet kan lezen zonder in te zoomen op tekst. Ik wil wel een foto van het scherm zien van GoT@100%.
Kan best zijn, maar de vergelijking waar je het over hebt klopt natuurlijk nooit.
De 640x480 resolutie zorgt voor in principe meer dpi. Standaard zullen alle applicaties e.d. dezelfde lettergrote hebben min of meer. Ze hebben alleen meer pixels, dus is het beeld scherper. Dit heeft dus voordelen bij browsen bijvoorbeeld omdat dan een groot deel van de site weergeven kan worden zonder op een punt te belanden waar alles geresized en onleesbaar is.

quote:
Iwes schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:21:
Duurt wel lang hoor, voordat dag 8 online komt!

Wat ik me ook nog afvraag. Als je gebeld wordt krijg je afbeelding te zien van degene die belt. Welke afbeelding pakt hij? De afbeelding die je via WM6-contacts in kan stellen, of van de HTC-contacts? Met mijn S200 was het ook al mogelijk om afbeeldingen aan contactpersonen te koppelen, maar deze werden vrij klein weergegeven. Als hij de afbeelding van de HTC contacts gebruik moet je dus iedereen eigelijk toevoegen aan de klapper. Krijg je het nog druk mee! :P
Volgens mij zat dit in 1 van de Gears (coolsmartphone) day video's.. day 4 ofzo. De HTC contacts zijn ze gewoon allemaal, die klapper zijn de favourites ofzo, plaatje is hetzelfde en redelijk ok qua size, al is dat natuurlijk erg persoonlijk.. Ik zou zeggen check die filmpjes even :)

@ Fraggar
ik denk dat je dit topic bedoelt.
iemand zegt daar over de benchmarks: "as you can see the processor is about the same speed. graphic performance is better on the diamond, but the filesystem is a lot slower on the diamond."

ook staat er een link naar dit vergelijkingsplaatje:

http://www.mobile-review.com/pda/review/image/htc/touch-diamond/core-player.png

Manisch positief

quote:
Stevie-P schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:36:
@ Fraggar
ik denk dat je dit topic bedoelt.
iemand zegt daar over de benchmarks: "as you can see the processor is about the same speed. graphic performance is better on the diamond, but the filesystem is a lot slower on the diamond."

ook staat er een link naar dit vergelijkingsplaatje:

[afbeelding]
Wat is hier 100% dan? Een soepele playback?

left part of the evil twins

quote:
Tot op een zekere hoogte zijn ze ook welkom. Maar 1920x1080 op een 15" werkt al niet fijn, vanaf 17" is te doen
Haal feiten en meningen even niet door elkaar - ik heb jarenlang met heel veel plezier 1920x1200 op een 15.4" laptop gehad, en intussen alweer 3 jaar op 17" laptops. Je kunt met grote fonts of aangepaste dot pitch sowieso al veel aanpassen, maar het punt blijft dat het afhankelijk is van jouw ogen of het wel of niet prettig is. Ik heb altijd naturel gedraaid en ja ik krijg regelmatig commentaar van het kaliber "jezus kun je dat lezen?". Ik vind het uitermate prettig, tja.

Zelfde geldt voor VGA-screens op mobieltjes - ook in Windows Mobile kun je zelf de fontgrootte instellen. Detail is nooit teveel detail tenzij de big picture erdoor te klein wordt voor je ogen.

curry684 wijzigde dit bericht 02-06-2008 22:18 (9%)

quote:
geerttttt schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:08:
[...]

Wat is hier 100% dan? Een soepele playback?
Ik verwacht dat ja... Op de reviewpagina staat er niets over vermeld. Ik kan er in ieder geval uit opmaken dat zelfs de pre-release versie beter video kan afspelen dan de glofish m800. :P

quote:
Muthas schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:22:
[...]

Onleesbare letters? Imo is het wat overdreven en zorgt het alleen maar voor te veel stroomverbruik, 320x480 is genoeg voor die grote. Je zet toch ook geen 1920x1080 op een scherm van 7,5" (zelfde verhouding!!) :X
Die vergelijking klopt dus niet. Het is juist heel duidelijk te lezen. Als je het met een scherm zou willen vergelijken dan is de scherpte te vergelijken met een resolutie van 1920*1080 op een 19" scherm, wat juist heel erg te zien is (is zelfs de optimale resolutie voor dergelijke schermen).
code:
1
2
3
resolutie (pixels) / schermgrootte (inch) =  scherpte (pixels/inch)
640*480 / 2,8 = 109714
1920*1080 / 18,9 = 109714

Dus wat mij betreft is t een heerlijke resolutie!!! :9
Of course wacht ik ook smachtend op mijn ge-pre-orderde DIAMOND!!! *O*

TheDizzAR wijzigde dit bericht 02-06-2008 22:40 (42%)

quote:
TheDizzAR schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:39:
[...]
code:
1
2
3
resolutie (pixels) / schermgrootte (inch) =  scherpte (pixels/inch)
640*480 / 2,8 = 109714
1920*1080 / 18,9 = 109714

Dit klopt dus niet. Je deelt pixel x pixel (dus pixel kwadraat) door een lengte. Voor de resolutie moet je pixels delen door lengte of pixel kwadraat door lengte x breedte.
Ofwel:
640 / 2.8 = 228 dpi
1920 / 18.9 = 101 dpi

De getallen kloppen niet helemaal omdat 2.8 en 18.9 de schermdiameters zijn en niet de schermbreedtes. Om hier voor te corrigeren moet je de waarde met 0.8 1.25 vermenigvuldigen. Dus 182 285 dpi voor de Diamond en 81 126 dpi voor de monitor.

Even miereneuken:
sqrt(640^2+480^2) / 2,8 = 285
sqrt(1920^2+1200^2) / 19 = 119
is wat je wil weten.

Je wil in deze berekening namelijk het aantal pixels op de diagonaal weten (pythagoras)

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

Reg. datum: 14 augustus 2001

De laatste CoolsmartPhone video met de "HTC Touch Diamond - The weekend special" staat online.

Hij heeft dag 8 en 9 in één filmpje gezet. Na dag 9 moest hij de HTC Diamond terug sturen.
In dit filmpje staat de nieuwe firmware erop die ook op de productie HTC Diamond uitgelevert wordt. Er zitten een aantal verbeteringen in die in de vorige dagen besproken zijn. Waaronder het afspelen van Youtube filmpje gaat als een speer.
Ook is het mogelijk om een livestream te luisteren via opera. Bij het starten van de webbrowser zal HTC komen met een standaard pagina van HTC zelf waar je een zoekopdracht kan invullen. Gelukkig zal daarna in google de resultaten te zien zijn van je zoekopdracht.
Ook kan je nu de knop half indrukken voor een autofocus om een foto te maken.

Zoals ik het hele verhaal heb gezien, is de productie firmware aanzienlijk beter en sneller dan de firmware die getoont is in de voorgaande dagen.

Nu maar wachten op de levering van de HTC Diamond voor de mensen die een pre-order hebben gedaan. :P

goofie wijzigde dit bericht 03-06-2008 01:58 (48%)

Goofie

Ik zie dat je bij algebeld.nl een navipack's erbij kunt krijgen. Hebben jullie enig idee om welke applicatie het hier om gaat?

[edit]Route 66

Welke navigatie software is er eigenlijk nog meer beschikbaar voor het toestel?
iig ook nog TomTom en Navigo wat ik her en der al gelezen heb.

jules wijzigde dit bericht 03-06-2008 03:12 (39%)

SE W800i powered

ben blij te zien dat de final rom goed werkt!

nog een paar dagen..

Goed dat die man van coolsmartphone nu ook eens bij is. Op een aantal punten liep hij toch wat achter, bijvoorbeeld met dat half indrukken van de knop bij het maken van een foto, dat was al eerder een keer getoond door iemand van HTC. Half indrukken, of beter gezegd; het naderen van de knop tot op 1 mm, zorgt ervoor dat de camera alvast scherpstelt. Het daadwerkelijk indrukken/aanraken van de knop zorgt voor het nemen van de foto.

Wat vinden de experts hier van het verschil en ROM en RAM met de Raphael trouwens?
Diamond: 256 ROM / 192 RAM
Raphael: 512 ROM / 288 RAM
Zal dit extra geheugen voornamelijk gebruikt worden voor de extra functies van de Raphael (toetsenbord, flitser, geheugenslot), of zal dat ding ook echt merkbaar sneller zijn? Ik zou zelf denken dat je het wel merkt. Maar goed, het gaat erom dat de Diamond genoeg geheugen heeft om soepel te draaien, en dat is wel het geval als ik het zo zie.

In de waarschuwing bij dit topic (de blauwe letters onderaan) staat overigens een fout. De verwachte leverdatum is niet de 2de week van juni, maar de 1ste. Ik heb gisteren nog een bevestiging van algebeld.nl gehad dat ze contact hebben gehad met de importeur en dat de Diamond op 6 juni wordt geleverd.

XTRËËM|RåGË

quote:
NPrimus schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:53:

Wat vinden de experts hier van het verschil en ROM en RAM met de Raphael trouwens?
Diamond: 256 ROM / 192 RAM
Raphael: 512 ROM / 288 RAM
Zal dit extra geheugen voornamelijk gebruikt worden voor de extra functies van de Raphael (toetsenbord, flitser, geheugenslot), of zal dat ding ook echt merkbaar sneller zijn? Ik zou zelf denken dat je het wel merkt. Maar goed, het gaat erom dat de Diamond genoeg geheugen heeft om soepel te draaien, en dat is wel het geval als ik het zo zie.
Ik denk dat je het meer zal merken in de stabiliteit dan de snelheid. Het zal de snelheid wel een boost geven, maar ik neem aan dat de stabiliteit meer gebaat is met deze actie.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Reg. datum: 24 juni 2003

Ik ga hem bestellen maar zit te twijfelen tussen de NL en de Eng versie. Welke kan ik nou het beste nemen en wat is dan het voordeel van de keuze? Wat voor mij belangrijk is dat iig de NL woord aanvulling werkt.

Edit.
Ik zie net dat bij de PDA-shop de datum van 7 junie naar 12 juni is gezet.

RIRE wijzigde dit bericht 03-06-2008 10:24 (17%)

Imac 2.0 met 2 gig mem

fly!

Dat is pas 34x besproken in de verschillende HTC topic's waaronder deze.
Je kunt gewoon een nederlands T9 woordenboek downloaden en erop zetten.

De engelse uitvoering heeft mijn voorkeur, omdat een nederlands besturingssysteem er gewoon niet uit ziet.

Reg. datum: 14 augustus 2001

quote:
RIRE schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:07:
Ik ga hem bestellen maar zit te twijfelen tussen de NL en de Eng versie. Welke kan ik nou het beste nemen en wat is dan het voordeel van de keuze? Wat voor mij belangrijk is dat iig de NL woord aanvulling werkt.
Momenteel gebruik ik de HTC Touch Cruise UK versie. Met een extra cab bestand van de NL taal is het geen probleem om je sms/email berichten in het nederlands te gebruiken.
De ervaring met de UK versie vind ik beter en probleemloos werken. Mijn collega heeft een NL versie van de HTC Touch Cruise en die heeft toch wel problemen met bepaalde software die hij geinstalleerd heeft.

Goofie

It's me, Mario!

quote:
Sigh.. lees dit topic door en de topic warning, levertijden zijn deels vertraagd dus hierover hoeft niets gezegd te worden.

Dat filmpje van coolsmartphone is trouwens wel erg goed, veel dingen lopen gewoon vloeiend nu! Alleen filmpjes afspelen is nog niet 100%, maargoed, daarvoor zijn er genoeg WM 6.1 apps. :)

Reg. datum: 24 juni 2003

Dit mag je laten!

DaannO wijzigde dit bericht 03-06-2008 18:42 (89%)

Imac 2.0 met 2 gig mem

Reg. datum: 07 april 2005

Volgens mij is dit plaatje nog niet voorbij gekomen, en gezien de discussie over pixels icm het browsen leek hij me wel handig...
Naar mijn idee zijn die extra pixels dus toch wel erg relaxt, als je wil is de site op deze manier al te lezen :)
En als je 'm in landscape draait hoef je volgens mij echt niet meer in te zoomen
http://www.coolsmartphone.com/images/stories/diamond/screens/Screen17.jpg

gtox wijzigde dit bericht 03-06-2008 11:43 (10%)

Quads rule !
Reg. datum: 30 augustus 2004

kan je trouwens een wachtwoord zetten op je inbox van smsberichten? Dat mis ik nu enorm aan mn W810i :D vooral als je je telefoon net hebt wil iedereen dat ding zien :P

The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver.

Reg. datum: 28 september 2003

quote:
spyros schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:09:
kan je trouwens een wachtwoord zetten op je inbox van smsberichten? Dat mis ik nu enorm aan mn W810i :D vooral als je je telefoon net hebt wil iedereen dat ding zien :P
Nee, dat kan standaard niet. Je kunt een aanmeldingswachtwoord voor je gehele telefoon instellen.
That's it.

Wat je vraagt is net zoiets als een aparte autosleutel voor het contact.
Je wilt de mensen binnen laten maar ze mogen niet starten en wegrijden. :?

Trust me.. I know what I'm doing.. ;-)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws