Hoofdcategorieën
Topicacties

[Multiplatform] Grand Theft Auto IV - deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 19 juni 2007

quote:
Frenkovic schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:01:

- Na 7 uur spelen zat ik op zo'n 15% (missies only is meestal bij gta ong. 65-70% van de gameplay)
- Het is vrij donker in de stad; in de volle zon is het goed, in de schaduw en vooral het 's avonds moest ik mijn contrast en helderheid af en toe wel even aanpassen.
Heb het bij een vriend gespeeld (hij werkt in een gamewinkel dus had een exemplaar thuis liggen 8)) maar idd, het contrast en helderheid-probleem zag ik ook meteen. Ook na het iets anders instellen vond ik overigens dat de mobiele telefoon van Niko veels te donker was, erg slecht leesbaar (heb daar nog geen oplossing voor gezien, hopelijk wordt dat gepatched ofzo).
[quote[- De auto's hebben zeer realistische fysics. Ik zie dit als een pluspunt, andere willen liever dat super arcade stijltje.[/quote]
Ik vond wel dat de meeste autos een iets te losse suspension hebben, dat je echt zwalkend door de bocht gaat en de auto veels te ver inveert. Natuurlijk ligt dit ook doordat je in het begin ook aardig wat oudere auto's tegenkomt die dat in het echt ook zo hebben, maar ook bij nieuwere modellen vond ik dat zo.
quote:
- De besturing is aangepast. Ik weet niet of je de besturing kan veranderen, maar gassen en remmen is met R2, L2 en niet meer met X en [ ]. Lock systeem is even wennen met firefights. Het is wel allemaal goed uitgewerkt, (ook het cover systeem werkt goed) dus puur een kwestie van wennen.
Op de Xbox is het gassen met de rechter trigger, remmen met de linker en handrem met de A-knop (groene knop), zoals in elk racespel (of linker schouderknop werkt ook). Tijdens het lopen is het overigens even wennen wanneer je wil rennen/sprinten, Als je namelijk de A-knop ingedrukt hebt is het lastig om met de rechtertrigger de camera bij te sturen als je dat wil (beiden met de duim bediend, een trigger voor rennen zou wellicht handiger zijn geweest in zo'n geval).
quote:
De lijst is denk ik onuitputtelijk, maar het belangrijkste is natuurlijk ook om hier zelf allemaal achter te komen als je 'm in je console propt. Als er vragen zijn of what-so-ever zal ik proberen om ze te kunnen beantwoorden. Ook al denk ik dat google, gamefaqs en de vorige topics alles wel zo'n beetje kunnen beantwoorden.
Het beste kan je idd het gewoon ervaren, ik denk niet dat het spel vaak teruggebracht zal worden doordat de klant ontevreden is ;)

Reg. datum: 25 februari 2001

Ik vraag me ook sterk af of ik hem moet kopen voor mijn PS3. Ik heb GTA3 voor de PS2 gekocht en een dag later in disgust doorverkocht omdat het aiming systeem erg slecht was en de framerate om te janken was. Vice City en SA heb ik daarna wel met veel plezier op de PC gespeeld.

De framerate zal wel goed zijn nu, maar hoe is het aimen?

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Reg. datum: 17 juni 2002

quote:
Dr. Strangelove schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:09:
Ik vraag me ook sterk af of ik hem moet kopen voor mijn PS3. Ik heb GTA3 voor de PS2 gekocht en een dag later in disgust doorverkocht omdat het aiming systeem erg slecht was en de framerate om te janken was. Vice City en SA heb ik daarna wel met veel plezier op de PC gespeeld.

De framerate zal wel goed zijn nu, maar hoe is het aimen?
Het is en blijft een console spel. Had wel begrepen dat het wel iets beter was (tenminste wat ik heb opgemaakt uit de diverse reviews), maar het zal nooit een muis + keyboard evenaren.
da Granndest
Reg. datum: 04 september 2006

Een aantal posts terug zag ik iemand die de game al wou passeren omdat het richtsysteem lijkt op dat van Uncharted, maar dat is niet echt waar.
Het is meer een mix tussen Uncharted (third person shooter) en het targeting systeem van de vorige GTA's.
Je zoekt wel dekking zoals in Uncharted, en dan lockt hij zelf op je targets waarna je met de rechter analoge stick bij kan sturen richting een headshot/ledematen.

Zo begrijp ik het iig, heb de game nog niet gespeeld :)

Heb vanavond twee uurtjes gespeeld en gister ook twee uurtjes. Verder nog geen tijd gehad ivm. sportactiviteiten dit weekend. Maar wat ik tot nu toe gespeeld heb heeft de aankoop 100% gerechtvaardigd. (Heb mijn pre-order gister kunnen ophalen bij een lokale kleine gamestore.) Ik ben zowiezo fan van het genre, Saints Row en Crackdown zijn 2 van mijn favoriete spellen op de 360. GTA4 is wel anders dan ik verwacht had, zeker niet minder, wel anders. De hele setting is veel serieuzer. Vice City was de laatste GTA die gedaan heb en die was heel erg "over the top", deze helemaal niet. De IGN review (enige die ik gelezen heb en pas na de aankoop) slaat de spijker op zn kop wat mij betreft.
Ik had geen filmpjes vantevoren gezien, alleen wat screenshots, dus wist ook niet precies wat te verwachten. Morgenavond weer verder spelen en woensdag en donderdag zowiezo de hele dag... :)

spoiler:
Oh ja, ik kan iedereen afraden om proberen de bruggen over te steken als ze geblokkeerd zijn in het begin van het spel. :) De cops die de bruggen bewaken waarschuwen je en als je iets te lang blijft staan je meteen 5 sterren en probeer dan nog maar eens weg te komen...

P.S. Mn gamertag staat onder mijn berichten mocht je (vanaf dinsdag) willen multiplayeren... Mijn friendslist is nog niet zo groot.

Specs Desktop || MacBook C2D 2,16GHz 2Gb RAM (werk) || iPhone 2G 8GB || Xbox 360 || xbox live gamertag

Reg. datum: 23 oktober 2006

quote:
PunisherADF schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:00:
Ik zag lijstje van winkels die GTA4 te koop heb (http://lighteye.nl/gta-iv/beschikbaarheid/)
Alleen las ik in Deel 3 dat er enkele mediamarkten zijn die om 24.00 open gaan. Weet iemand ook welke dit zijn ?? Ik kan het namelijk niet meer vinden.
Ik weet alleen Bergen op Zoom en Eindhoven, maar als je het wil weten voor de winkel bij jou in de buurt moet je ff bellen / langsgaan

arjen9551 wijzigde dit bericht 28-04-2008 09:24 (1%)
Reden: wat missende woorden

Reg. datum: 06 november 2005

over de mensen die kritiek op de 10en hebben:

allereerst: een 10 staat niet voor perfect, aangezien dat niet bestaad.
2: glitches en technische dingen als framedrops, late drop-ins van autos etc. is allemaal onverhelpbaar, en niet te verhelpen tenzij je wilt dat dat tenkoste gaat van het spel zelf (en dat wilt niemand).
zelfde verhaal met grafics, ik zie liever de gigjes en de moeite naar de gameplay gaan

zelf heb ik het spel niet gespeeld, maar ik denk dat een 10 bést wel een mogelijk zou kunnen zijn voor deze game.

Reg. datum: 10 oktober 2006

quote:
arjen9551 schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:32:
[...]

Ik weet alleen Bergen op Zoom en Eindhoven, maar als je het wil de winkel bij jou in de buurt moet je ff bellen / langsgaan
of de folder downloaden

Wii: 6962 - 0547 - 5885 - 0224 voeg toe!

Coconut + Swallow = ?
Reg. datum: 12 maart 2003

GTA is de 9-10 waard! Het zet een nieuwe standaard ik zie de gasten die SR2 maken nu al kijken naar de hype for GTA IV en vooral de kwaliteit van de game! De lat wordt niet ietsje hoger gelegt, nee gelijk een stuk hoger!

Hell als je een date bijvoorbeeld hebt dat zal de date het opvallen dat je de auto gewassen hebt. WTF, een NPC die ziet dat je de auto van de voren gewassen hebt! Hoe bepaalde karakters ( Little Jacob (rasta man!) ) reageren als je hun favourite zender opzet en.. het zijn details maar damn! Als je de gun in de hand houdt in het arme gedeelte kijkt niemand op maar stel je voor dat je dat zou doen waar de middelklas en de rijkere mensen zijn...vergeet het dat valt op hoor!

En natuurlijk de politie ontlopen! Of eruit rijden..gewoon rechtdoor over de weg krossen helpt misschien tegen een 1 ster maar op 2 sterren wordt het al meer werk. Er is gewoon zo veel werk gespendeert aan het goed krijgen van de details! Oh en de eerste keer dat je hoog op een kraan/dak staat en rondkijkt. Wow!

Laadtijden voor de PS3? Ongeveer.. 3 seconden bij de tussenfilmpjes voor de missies. Ongeveer een minuut voor het laden van het spel!

Ben het met estorino eens, het is anders dan de GTA's hiervoor! Het is serieuzer zonder dat het saai en "werk" wordtl De missies zijn ook beter dan eerst! Het feit dat je nu uit kan gaan met de personen die je tijdens missies leert kennen! In vorige delen deed je missies om toegang tot andere gebieden te krijgen en wapenshops enzovoort! Nu is dat wel hetzelfde deels maar er komt meer bij kijken!

Oh en ja de missie herstarten optie is god! Het blijft GTA! Oh trouwens voor de burnout fans ;) je kan burnouts maken *pop* en dan op de kapotte banden rijden!

swampy wijzigde dit bericht 28-04-2008 00:04 (19%)

There is no place like ::1 PSN-id: masticina My Game Blog My pathetic Backlog

-Blank-

quote:
swampy schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:56:

Laadtijden voor de PS3? Ongeveer.. 3 seconden bij de tussenfilmpjes voor de missies. Ongeveer een minuut voor het laden van het spel!
3 seconden?

Dat klinkt goed, ik vraag me af wat dat op de X360 is, iemand zei hier 20 Seconden, dat lijkt me echt TE Lang..

Want ik heb een filmpje gezien van IGN/Gamespy (weet niet zeker) en daar zat er ook iets van 4sec tussen. :)

key = key

Er zit volgens mij enorm verschil tussen xboxen met HD en zonder.
Met HD worden de spullen gecached (dus vreselijk snellere loading times).

Ik kan met mijn (geen hd) xbox in het begin gewoon naar het linker eiland racen.
Het spel laad niet snel genoeg dus ik krijg geen politie achter me aan :)
Textures vallen weg (+ geen wegen , bomen , autos , mensen , etc).

Ik ga dus binnenkort even een HD aanschaffen (wel 2de hands want die dingen zijn VEEEEEELste duur)

GekkeR wijzigde dit bericht 28-04-2008 00:37 (54%)

Acties: [view]

Door: Rafe
Ninja Nieuwsposter
Reg. datum: 23 mei 2002

Mensen die nog een nachtelijke opening zoeken bij hun in de buurt, kijk even bij Game Mania (zit in Den Haag, Eindhoven, Haarlem, Leeuwarden, Leiden en Roosendaal), je moet alleen wel gereserveerd hebben in de winkel als je 'm die nacht mee wil krijgen. Na het maken van mijn reservering in Den Haag kreeg ik ook nog een poster mee, op de ene kant de cover van de game in postervorm en aan de andere kant deze dame. Needless to say ben ik benieuwd naar het spel :P.

Wind me up, put me down, start me off and watch me go
I'll be running circles around you sooner than you know
A little off center and I'm out of tune
Just kicking this can along the avenue
But I'm alright

Coconut + Swallow = ?
Reg. datum: 12 maart 2003

quote:
W1ckeD schreef op maandag 28 april 2008 @ 00:03:
[...]

3 seconden?

Dat klinkt goed, ik vraag me af wat dat op de X360 is, iemand zei hier 20 Seconden, dat lijkt me echt TE Lang..

Want ik heb een filmpje gezien van IGN/Gamespy (weet niet zeker) en daar zat er ook iets van 4sec tussen. :)
Eerste keer dat je het start installeert het zich (op de PS3 dan he) en op de Xbox360 zal het zichzelf in de cache gaan zetten. Elke keer dat je later de game opstart zal hij altijd even een tijdje bezig zijn. Bij de PS3 ben je.. 60 seconden kwijt. waarschijnlijk laad hij dat een shitload aan spul in het geheugen!

Net zoals Burnout Paradise zit je daarna gewoon gelijk in een wereld zonder al te veel "laad" gedoe!

There is no place like ::1 PSN-id: masticina My Game Blog My pathetic Backlog

Reg. datum: 03 december 2007

ik wil ook een poster!

ik ga morgen wel ff vragen wat ze met dat kartonnen bord in de music store gaan doen :)

de review van GameZ.nl is inmiddels ook online (ik wist het al, van een redactielid had ik gehoord dat hij maandag online zou komen) en het bevestigd alleen maar het feit dat rockstar strickte eisen stelde aan de reviews over wanneer ze online mochten (om 00:00 is hij namelijk online gegaan)\

http://www.gamez.nl/web/P...ff=883105&forum=65117

The cake is a lie!

Reg. datum: 16 februari 2007

Ik ben ook helemaal overtuigd! Ik ga GTA4 halen!
Maar ik heb nog een vraagje waarvan ik het antwoord niet kon vinden tussen alle stortvloeden aan info:
Is het mogelijk om met de metro te gaan en in de attracties op de kermis te gaan? Metro lijkt me echt cool :)
Ik heb hem nu besteld bij GCshop.nl afgelopen donderdag, waardoor ik hem dus dinsdag nog niet krijg. Is het nuttig om morgen in de stad ergens nog iets te reserveren of denken jullie dat het allemaal al volgereserveerd is? Of kan ik beter dinsdag vroeg opstaan?

PSN ID: blu-fox

¯¯¯¯¯¯¯¯

De review van Gamer.nl stond om 18:00 al online, betere review imo dan die van gamez.nl...
Leuk om te lezen wekt wel veel zin in de game op eigenlijk, een 10 btw....

Gamer.nl GTAIV review op Gamer.nl

da Granndest
Reg. datum: 04 september 2006

De achtbaan is confirmed dat je erin kan, de rest weet ik niet.

Reg. datum: 11 februari 2007

ik merk hier aan veel mensen dat ze denken dat het dinsdag echt een stormloop gaat worden!
(of kunnen jullie gewoon níet wachten tot je die game in je klauwen hebt en wil je em zo snel mogelijk hebben ;))
dat gaat volgens mij echt meevallen.. met Assassin's Creed dacht ook iedereen dat het een gekkenhuis zou worden maar dat bleek achteraf mee te vallen
ik verwacht dat je GTA IV gewoon op je gemakje mee kan nemen :)

JeeKaa wijzigde dit bericht 28-04-2008 01:37 (4%)

"Ik weet niet wat ik gisteravond heb gedaan maar ik denk dat het mijn hobby wordt" | Playstation 3 @ Samsung Syncmaster 940MW (aka HD Next-Gen Budgetgaming) | Online Games: Warhawk, Call of Duty 4 & GTA IV | PSN ID = JeeKaa

¯¯¯¯¯¯¯¯

quote:
JeeKaa schreef op maandag 28 april 2008 @ 01:36:
ik merk hier aan veel mensen dat ze denken dat het dinsdag echt een stormloop gaat worden!
(of kunnen jullie gewoon níet wachten tot je die game in je klauwen hebt en wil je em zo snel mogelijk hebben ;))
dat gaat volgens mij echt meevallen.. met Assassin's Creed dacht ook iedereen dat het een gekkenhuis zou worden maar dat bleek achteraf mee te vallen
ik verwacht dat je GTA IV gewoon op je gemakje mee kan nemen :)
De Assassin's Creed-hype heb ik niet echt meegemaakt maartoch ga ik een paar uitspraken doen, gehehe.

Menig gameshop gaat om 12 uur snachts open en elk exemplaar van de eerste levering is al volledig gepreordered (vriend van mij kon geen winkel meer vinden waar hij nog kon pre-orderen in Leiden). Bovendien is GTA een bestaande franchise, met veel credits en populariteit onder een gigantisch grote doelgroep. Aan de hand daarvan denk ik onder andere dat GTA wel iets meer gaat scoren dan Assassin's.

Niet dat ik mij zorgen hoef te maken aangezien ik een pre-order heb lopen en deze aankomende nacht (maandag-dinsdagnacht) ga ophalen. Mijn credits voor Rockstar, hoe ze de gameplay zo geheim hebben kunnen houden totop dat de game verscheept werd naar leveranciers en de pers.

Nu de dag nadert begint het bloed toch wel ietsjes sneller te stromen... ookal heb ik het hele weekend gezellig buiten heb doorgebracht in het park, op het terras met vrienden, veel afleiding. Nu het weekend over is verheug ik me meer dan ooit. Bizar hoe je je zo sterk kan verheugen op een spelletje (als ik het even relativeer). Bovendien ook erg gezellig want veel vrienden van me wilde dinsdagavond langskomen om een biertje te doen en GTA te checken, lama komen nu dus! :)

Aangezien ik de hele maandag weg ben en de game in de avond/nacht ga ophalen wens ik iedereen alvast heel veel plezier met GTA. Wanneer we em allemaal kunnen gaan spelen hoeven we niet meer te praten over de hype en dergelijke, kunnen we eindelijk inhoudelijk discussieren.

Novah wijzigde dit bericht 28-04-2008 02:03 (7%)

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
hesr schreef op maandag 28 april 2008 @ 01:11:
Ik ben ook helemaal overtuigd! Ik ga GTA4 halen!
Maar ik heb nog een vraagje waarvan ik het antwoord niet kon vinden tussen alle stortvloeden aan info:
Is het mogelijk om met de metro te gaan en in de attracties op de kermis te gaan? Metro lijkt me echt cool :)
Ik heb hem nu besteld bij GCshop.nl afgelopen donderdag, waardoor ik hem dus dinsdag nog niet krijg. Is het nuttig om morgen in de stad ergens nog iets te reserveren of denken jullie dat het allemaal al volgereserveerd is? Of kan ik beter dinsdag vroeg opstaan?
met de metro kan je ook mee, alleen plaatst de camera zich zelf op het dak,wat je dan kan ronddraaien.
wat ook werd beweerd, maar ik nog niet gezien hebt is, dat als je met een gun op straat liep , de mensen automatisch de politie zouden bellen

Reg. datum: 01 maart 2004

Hmm ik kreeg ook net een niewsbrief van Videoland waarin staatdat ze GTA IV vanaf dinsdag gaan verkopen voor 49,95. Er staat ook bij dat het niet voor alle vestigingen geldt. Ik ga toch dinsdag maar is even langs, wil hem ook best voor m'n PS3 eigenlijk voor die prijs. Eerlijk is eerlijk, sommige games moet je kopen. Dit is zo'n moment waarop ik me toch wel een beetje schaam dat ik 'm geleecht heb voor de Xbox. Daarom ga ik het goedmaken en 'm kopen ;) .

Trouwens, zodra je het 2e eiland hebt vrijgespeeld, moet je ff naar het midden gaan je weet wel Times Square, maar in de game heet het uiteraard anders. Daar zit een comedy club waar dus die Engelse komiek speelt die een gastrol in de game zou krijgen. Is een stand up comedian, ik heb nu 2 sketches van 'm gezien en het is wederom hilarisch :+ . Je weet trouwens echt niet wat je meemaakt als je midden op Times Square rondloopt in je Armani pakkie :9 . Je waant je er echt, alles leeft zo mooi. Ik heb er gewoon een uurtje rondgelopen, en ik viel van de ene verbazing in de andere. Ook de billboards moet je checken, hebben allemaal betrekking op eerdere grotere missies die je hebt uitgevoerd. Pff ik heb er nu al ruim 20 uur opzitten, en ben pas op 23% 8)7 . Zoveel dingen te doen!!.

Nee, deze game is nu al GOTY voor mij, kan gewoon simpelweg niet anders. Wat er ook nog gaat komen dit jaar ( Maffia 2, GOW2 enz ).

uploader26 wijzigde dit bericht 28-04-2008 03:18 (3%)

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Reg. datum: 03 januari 2001

Ik sprak gister mijn schoonvader, die is postbode hier in Vlissingen. Naast de staking is er ook een staking bij het sorteercentrum in Rotterdam. Dat heeft als gevolg dat post voor zuid-west Nederland later die dag, danwel woensdag, pas bezorgt kan worden. Je begrijpt dat hoe verder weg je in de regio zit, des te minder kans dat er uberhaupt bezorgt wordt die dag. Postbodes blijven natuurlijk ook niet de hele dag duimen draaien totdat de vrachtwagens uit Rotterdam arriveren.

Maar goed, ik reserveer hem altijd bij de Dynabyte, dus heb er gelukkig geen last van.

Reg. datum: 01 november 2001

nee heh, komt gta4 morgen uit, begeefd mijn xbox het :( ach hoef ik me niet druk te maken of ik een kopie kan bemachtigen :P

www.audi-fan.nl

Hmmm khad dit topic beter niet door kunnen kijken, door al die verhalen (van leechers die het al spelen :P) krijg ik er extra zin in. Kheb het spel 1,5 week terug besteld bij dynabyte... Ik hoop dattie vandaag verstuurd wordt, probleem is wel dat ik en m'n vrouw morgen beide werken... kan dus geen pakketjes in ontvangst nemen :( Aaan de andere kant denk ik dattie pas dinsdag verstuurd gaat worden.... wordt er woensdag eigenljk wel post bezorgt?

Chaoss wijzigde dit bericht 28-04-2008 09:31 (16%)

Reg. datum: 13 augustus 2004

Kan een van de gelukkige bezitters van een origineel 360 exemplaar mij vertellen of de game alleen op 60hz draait of dat ie ook op 50hz kan? Anders kan mijn brakke TV er niets mee en moet ik noodgedwongen op de HD ready beamer gamen. En dat moet toch vermeden worden... :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: