Hoofdcategorieën
Topicacties

[Multiplatform] Grand Theft Auto IV - deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 oktober 2006

mediamarkt eindhoven 24:00 tot 1:00 staat in het krantje.... 50 euro...

Wii: 6962 - 0547 - 5885 - 0224 voeg toe!

Reg. datum: 07 november 2002

quote:
EfBe schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:34:
[...]
Tja, het wordt voor mensen die niet met grote datastreams werken vaak voor debiel versleten, maar het is echt gortdroog gezien hetzelfde: de bottleneck zit hem grotendeels in het verkrijgen van een view op de inmense dataset waar je mee werkt en daarna ga je met de data in die view (niet een database view, maar een projectie ervan) bewerkingen uitvoeren.
Zoals al eerder gezegd: zo kan je alles wat met software te maken heeft wel naar elkaar toe praten. Web search engine à la Google: precies hetzelfde. Ook grote datastromen, ook uitzoeken wat de gebruiker op een bepaald moment wil zien. Toch zijn de gebruikte technologieen en algoritmen totaal verschillend. Anders zouden wel SQL praten met de grafische kaart in plaats van OpenGL en zou Google wel een RDBMS achter z'n search engine hebben hangen in plaats van een Map-Reduce systeem.

Als jij de maker van een RDBMS systeem of een RDBMS toepassing een FPS of andere grafisch internsieve applicatie laat maken op basis van zijn/haar kennis over wat efficient is in een database krijg je gegarandeerd een niet-performante puinhoop.

Het maken van games is een serieus beroep, net als het maken van grote database-driven toepassingen. Dat er voor allebei software nodig is maakt het nog niet dezelfde tak van sport.

Of wil je zeggen dat alle hardlopers goede wielrenners zijn? Het is tenslotte allebei hetzelfde: zo efficient mogelijk je lichaamskracht omzetten in snelheid... (even om een mogelijk argument voor te zijn: natuurlijk heeft een getrainde hardloper een voorsprong op een niet getrainde wielrenner, maar laat de wereldkampioen 100 meter sprint maar eens tegen Theo Bos rijden).

Herko_ter_Horst wijzigde dit bericht 27-04-2008 17:00 (16%)

PSN ID: Mokim
Reg. datum: 20 juli 2002

quote:
luukh schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:41:
mediamarkt eindhoven 24:00 tot 1:00 staat in het krantje.... 50 euro...
50 euro is een mooie prijs ik hoop dat andere mediamarkte ook die aanbieding hebben. Maar dat zal wel niet anders hadden ze er wel mee geeadverteerd.

Reg. datum: 09 juli 2003

In Zoetermeer verkoopt de MM hem voor ¤44.

Coconut + Swallow = ?
Reg. datum: 12 maart 2003

Mmm terug op het topic, het verhaal ziet er extreem diep uit (als je de videos en stream online mag geloven). Heb bij een al gezien hoe alle hel losbreekt en..ah spoilers daar he! Deze game gaat dieper dan de vorige!

spoiler:
En het vrienden systeem is voor eens niet zo gebroken ;)
Okay je moet ze zo nu en dan bellen en uit gaan maar..
Oh en de politie, die kun je "makkelijker" ontlopen! In de oude GTA's kon je dan misschien wel sterren kwijtraken door gewoon te wachten maar in deze als je slim bent en sluip weggetjes neemt, in de gaten houdt WAAR de politie rijd en in welke richting kan je ze ontlopen/rijden! Goed spul!

Ook de humor :) Gewoon top, een paar dagen nog kan niet wachten! Hoop dat de post meewerkt met de feestdagen! Hell in een scene Nicko en je neef zitten in een kelder terwijl een nogal pissed off russische mafia baas eraan komt en als Nicko blijft super eerlijk maar..in die situatie is dat gewoon..humoristisch!

swampy wijzigde dit bericht 27-04-2008 18:07 (11%)

There is no place like ::1 PSN-id: masticina My Game Blog My pathetic Backlog

Whoehoee,...plz shoot me!

quote:
TMC schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:08:
In Zoetermeer verkoopt de MM hem voor ¤44.
Heeft dit filaal ook een Midnight sale?

Intel® Core™ 2 Quad Q9450, Asus Striker II Extreme, Corsair TWIN3X 2GB DDR3 PC3-10666, 1333MHz, Asus EN9800GX2, Enermax MODU82+ 625 Watt, HP w2408h, Logitech Z-680, WD VelociRaptor, Silverstone TJ09, XP Pro - Vista Ultimate Dual boot

Reg. datum: 09 juli 2003

quote:
UgotHeinzzd schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:22:
[...]

Heeft dit filaal ook een Midnight sale?
Volgens mij niet. :P

o hai
Reg. datum: 09 september 2005

Modbreak:
Zeg, dit is niet 'Het grote Mediamarkt topic - Deel 4' he...

qed

Reg. datum: 09 augustus 2000

Die Media Markt posts zijn inderdaad irritant, maar die lappen tekst over de vergelijking van een database met GTA kan allemaal wel stoer en intressant zijn, maar naar mijn weten NOG verder off-topic..

GTA IV krijgt gewoon echt veeeel 10-en dus nu al GOTY voor mij en velen :)

Reg. datum: 31 mei 2001

Ik heb hier http://lighteye.nl/gta-iv/beschikbaarheid/ een klein projectje gemaakt waar je winkels kunt toevoegen van waar gta te koop is/gaat zijn. Niet al te fancy maar wil eerst ff de animo afwachten dan maak ik het vanavond of morgen wel wat aantrekkelijker qua uiterlijk.
Reg. datum: 07 augustus 2002

GTA is toch gewoon overal te koop? Interessant is wel of er een nightsale is, maar voor zover ik weet doen maar een paar winkels in heel NL dit.

Coconut + Swallow = ?
Reg. datum: 12 maart 2003

quote:
Lighteye schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:05:
Ik heb hier http://lighteye.nl/gta-iv/beschikbaarheid/ een klein projectje gemaakt waar je winkels kunt toevoegen van waar gta te koop is/gaat zijn. Niet al te fancy maar wil eerst ff de animo afwachten dan maak ik het vanavond of morgen wel wat aantrekkelijker qua uiterlijk.
Vraag me af hoor! Zie aangezien de meeste legale kopieen blijkbaar toch weer uit kleine zaakjes ver van de stad komen. Vaak ook nog foto winkels die games "erbij" doen en dus niet echt meegekregen hebben van de 29ste!

Ik geef iedereen de meeste kans om hem eerder te bezitten als ze gewoon langs die kleine winkels gaan die NOOIT verse voorraad hebben en altijd belachtelijk duur zijn. Want ze zijn "out of the loop" dus als die heb binnen krijgen is er een grote kans dat ze niet van de 29ste afweten!

Elke grote winkel keten vergeet het maar!

There is no place like ::1 PSN-id: masticina My Game Blog My pathetic Backlog

Acties: [view]

Door: Terr
Moderator SGD/SPV
Suiker op je patat
Reg. datum: 24 september 2000

quote:
Lighteye schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:05:
Prima initiatief! Ik heb een link in de topic warning gezet :)

ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!

Ah een prima initiatief, inderdaad :) En ik zal in elk geval stoppen met de graphics/database discussie.

Herko_ter_Horst wijzigde dit bericht 27-04-2008 18:20 (47%)

Reg. datum: 12 december 2006

Zijn er al mensen die online gamen ? :) heb tot nu toe alleen offline gedaan.

Lijkt me sterk, ik denk niet dat Rockstar de servers online gooit voor de mensen die de game nu ofwel illegaal ofwel te vroeg in bezit hebben.

quote:
Herko_ter_Horst schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:21:
Lijkt me sterk, ik denk niet dat Rockstar de servers online gooit voor de mensen die de game nu ofwel illegaal ofwel te vroeg in bezit hebben.
Iemand uit m'n lijst was al online hoor :) (gisteren al)

Reg. datum: 07 augustus 2002

Er zijn ook al Cops and Crooks gameplay filmpjes online op youtube (onder andere naam ofcourse), heb ze even niet bij de hand maar gevonden op de teamxbox forums.

Reg. datum: 04 januari 2003

quote:
Black Bullet schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:39:
Is het bekend of je je wapens houdt als je bijvoorbeeld dood gaat of opgepakt wordt door de politie?
Wapens hou je, maar kost wel veel geld.
Reg. datum: 17 december 2007

Kolere die gametrailer review is cool! Wil nu helemaal spelen...
http://www.gametrailers.com/player/33327.html?type=

Reg. datum: 11 maart 2001

en de gametrailers review is ook uit
http://www.gametrailers.c...326.html?r=1&type=wmv
Zij geven em géén 10

;)

NiaX wijzigde dit bericht 27-04-2008 18:33 (4%)
Reden: te laat :(

Through the darkness of futures past, The magician longs to see, One chants out between two worlds, Fire Walk With Me!

Het is mij!
Reg. datum: 14 februari 2006

quote:
Loerelau schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:31:
Kolere die gametrailer review is cool! Wil nu helemaal spelen...
http://www.gametrailers.com/player/33327.html?type=
Ja, gaaf he? _/-\o_

I intend to live forever. So far, so good.

Reg. datum: 14 april 2005

quote:
Terr schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:11:
[...]

Prima initiatief! Ik heb een link in de topic warning gezet :)
Kleine tip voor Lighteye, voeg een extra field toe alwaar je opmerkingen kunt typen.
Gameshop voert bijvoorbeeld geen midnight sale, echter gaan ze wel enkel die dag eerder open. Verder zijn sommige winkels open op koninginnedag en andere weer niet.

Verder vraag ik mij af hoe het zit met de hoeveelheid exemplaren die winkels krijgen. Als je bijv op zo'n midnight sale komt, is het dan aannemelijk dat je dan met een kopietje weer de winkel uitloopt?

Als laatste ben ik erg nieuwsgierig hoe de euphoria engine is verwerkt in het spel. Iets zegt mij dat deze engine in de toekomst in meer spellen toegepast zal gaan worden.

OCTheEagle wijzigde dit bericht 27-04-2008 18:43 (41%)

Alle nieuwe technieken waar de mens mee te maken krijgt, zijn vroeger al uitgevonden door Willie Wortel

O+
Reg. datum: 18 december 2005

quote:
Bulletstar schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:23:
[...]

Iemand uit m'n lijst was al online hoor :) (gisteren al)
Signed in op Xbox Live terwijl ie SP GTA deed ja, MP servers staan uit.

Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
OCTheEagle schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:33:
[...]

Kleine tip voor Lighteye, voeg een extra field toe alwaar je opmerkingen kunt typen.
Gameshop voert bijvoorbeeld geen midnight sale, echter gaan ze wel enkel die dag eerder open. Verder zijn sommige winkels open op koninginnedag en andere weer niet.

Verder vraag ik mij af hoe het zit met de hoeveelheid exemplaren die winkels krijgen. Als je bijv op zo'n midnight sale komt, is het dan aannemelijk dat je dan met een kopietje weer de winkel uitloopt?

Als laatste ben ik erg nieuwsgierig hoe de euphoria engine is verwerkt in het spel. Iets zegt mij dat deze engine in de toekomst in meer spellen toegepast zal gaan worden.
Zal ik doen, doe ik er gelijk ook ff een extra veld bij voor een eventuele link naar de site.

Maar eerst ff eten.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: