Gathering of Tweakers

Quicksearch
Dat failisement was ook wel te verwachten als je naar de reacties in de shopsurvey kijkt. Ik heb ze eind vorig jaar nog een keer het voordeel van de twijfel gegeven en voor ruim 2k een order geplaatst. Na de beloofde 1 week levertijd en na voor niets te zijn langsgeweest heb ik na 5 weken wachten geannuleerd en toen nog 3 weken op geld terug moeten wachten. Ondertussen bij de Media markt precies hetzelfde uit voorraad gekocht en daar 300,- minder voor betaald dan bij progress.

Het is een grote ramp voor alle consumenten die hun spaargeld aan hen hebben overgemaakt. De wereld is er echter gebaat bij dat dit soort bedrijven geen voortbestaansrechten heeft.

Het is te belachelijk voor woorden dat je bij Progress alles vooruit moest betalen. Daar moet je als consument echt niet aan mee willen doen. Bovendien waren ze zeker niet de goedkoopste en regende het klachten (shopsurvey).

Iedereen die nog geld tegoed heeft: veel succes, ik hoop dat je nog iets terug krijgt!
Hoe zit het met EyeP? Er staan servers in het data center en deze zijn eigendom van EyeP (Progress). Maar hoe zit het als je daar met je hele bedrijf op zit te werken. Is hier nog ondersteuning? Is de data eigendom van EyeP?

Je doet het lekkerder in een Peugeot

Shit man, maand geleden een receiver vooruit betaald van 300 euro. Daar heb ik dus echt een half jaar voor moeten sparen! Als scholier heb ik niet alle tijd om te werken. Dit vind ik wel heel erg balen. Ze konden die receiver niet meer leveren, dus werd beloofd dat ik mijn geld terug zou krijgen van de order administratie. 2 weken later nog geen geld en nou zijn ze dus failliet. Ik hoop zo erg dat ik mijn geld terug kan krijgen. Heeft iemand al contact opgenomen met zijn bank? Mijn betaling is van een maand geleden, dat lijkt mij iets aan de lange kant om nog terug te gaan naar de bank, of niet dan?

Uitdrijvûrrrr!

quote:
justin_ti schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:45:
Mijn betaling is van een maand geleden, dat lijkt mij iets aan de lange kant om nog terug te gaan naar de bank, of niet dan?
Dan nog krijg je het niet terug. Terugboeken mag alleen bij automatische incasso's.

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

Vouwer @ TCF
Reg. datum: 03 augustus 2001

Vooralsnog geen goed nieuws voor de mensen hier:
quote:
Curator verwacht overname Progress

De curator van het failliete Progress Automatisering in Hengelo verwacht dat één onderdeel van het bedrijf op korte termijn wordt overgenomen.

Volgens de curator wordt er volop onderhandeld over het onderdeel Zakelijke Dienstverlening. De curator hoopt dat er nog voor Koninginnedag een deal is. Progress heeft ook een onderdeel dat elektronica verkoopt via het internet. Daarvoor zijn nog geen serieuze overnamekandidaten.

bron

Deze post heb je in het verleden gelezen...

Mensen kopen niet graag rotte appels.
In ieder geval goed nieuws voor het personeel van de zakelijke dienstverlening.

Psssst... Colocatie nodig? Mail even naar info@mediaserve.nl

quote:
justin_ti schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:45:
Ik hoop zo erg dat ik mijn geld terug kan krijgen. Heeft iemand al contact opgenomen met zijn bank? Mijn betaling is van een maand geleden, dat lijkt mij iets aan de lange kant om nog terug te gaan naar de bank, of niet dan?
Tegen beter weten in heb ik contact opgenomen met mijn bank, de Postbank. Deze reageerden verwacht:
quote:
Geachte meneer (...),

Buitengewoon vervelend dat uw bestelling niet meer geleverd kan worden. Wij kunnen ons goed voorstellen dat u dit ten zeerste betreurt.

Helaas kunnen wij u hierbij niet van dienst zijn.

Als u een product koopt dan komt er een koopovereenkomst tot stand tussen u en de verkoper. De Postbank is niet aansprakelijk voor de totstandkoming van de koopovereenkomst nóch voor de nakoming van de verplichtingen die uit de koopovereenkomst voortvloeien.

De Postbank heeft de transactie uitgevoerd in uw opdracht. Wanneer uw opdracht correct door ons verwerkt is, is het niet mogelijk deze terug te boeken. Wij adviseren u contact op te nemen met de verkopende partij. Ook kunt u contact opnemen met Ideal en informeren of er nog enige mogelijkheden zijn.

Hiervoor kunt u naar de internetsite www.ideal-betalen.nl. Klik daar op FAQ. Bij de laatste vraag onder 'Betalen' vindt u meer informatie.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
En iDeal had dit te melden:
quote:
Geachte heer (...),

Het spijt ons dat u gedupeerde bent door het faillissement van Progress.

iDEAL is geen bedrijf maar een betaalstandaard die door Currence wordt beheerd. Banken, Payment Service Providers (zoals Bibit, Ogone, Buckaroo en Global Collect) en webwinkels implementeren iDEAL in hun eigen omgeving.

Er is helaas geen storneringsrecht bij een iDEAL betaling. U kunt uw geld dus niet via uw eigen bank terugvorderen.

De curator A.C. Huisman heeft de zeggenschap over progress.nl overgenomen. Wij adviseren u om u als schuldeiser te melden en daarbij, indien mogelijk, de datum van uw bestelling te vermelden. Onderstaand bericht staat te lezen op de website van Progress:

"Bij vonnis van de rechtbank Almelo d.d. 24 april 2008 is de besloten vennootschap Progress Automatisering Hengelo B.V. hodn Progress Shop en Eyep in staat van faillissement verklaard met aanstelling van mr. A.C. Huisman (advocaat te Enschede) tot curator en benoeming van mr. A.A.A.M. Schreuder tot rechtercommissaris.

Via deze site zal nadere informatie volgen en zult u zich in voortkomend geval als schuldeiser kunnen melden. Wacht u de berichten op deze site a.u.b. af.

A.C. Huisman curator"

Met vriendelijke groet,

(...)
Communicatie-adviseur
CURRENCE
Nut heeft het dus niet. Niet geschoten is altijd mis :P.

Geniet, maar surf met mate!

HP Proliant DL785 - 32 cores

Toch kan ik me herinneren dat een bank welke ik niet met naam ga noemen in een mogelijk soortgelijke zaak het bedrag heeft terug (laten) boeken.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Kei-goed...
Reg. datum: 12 november 2001

quote:
PcDealer schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:06:
Toch kan ik me herinneren dat een bank welke ik niet met naam ga noemen in een mogelijk soortgelijke zaak het bedrag heeft terug (laten) boeken.
Typisch. Dat is namelijk een onrechtmatige daad en de curator komt daar natuurlijk onmiddelijk achter. Banken willen zulke acties over het algemeen niet op hun naam hebben staan.

Ging het toen niet om een incasso van een bedrijf wat 2 dagen later failliet is gegaan (ofzo)? Automatische incasso's kun je wel laten storneren.

Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.

Hoe zit dit eigenlijk met creditcard betalingen, aankopen hiermee zijn vaak ook verzekerd tegen diefstal etc. Misschien dat mensen die via een CC betalen iets meer geluk (zouden kunnen) hebben ?

quote:
BazzH schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:10:
[...]
[...]
Ging het toen niet om een incasso van een bedrijf wat 2 dagen later failliet is gegaan (ofzo)? Automatische incasso's kun je wel laten storneren.
Mij niet meer bekend. Bij het zoeken kwam ik dit tegen:
Klein Informatica
quote:
maui71 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:26:
Hoe zit dit eigenlijk met creditcard betalingen, aankopen hiermee zijn vaak ook verzekerd tegen diefstal etc. Misschien dat mensen die via een CC betalen iets meer geluk (zouden kunnen) hebben ?
Die kunnen een claim indienen, let op de voorwaarden.

Comp specs LinkedIn

Hmm heel spijtig allemaal. Heb het nog even aan een bedrijfsjurist gevraagd. Het enige wat mogelijk is eventueel, is bij de curator navraag doen over of faillissement al te voorzien was toen wij onze bestellingen hebben geplaatst. Als ik het goed uitleg. Als dat zo is, zou je met alle mensen (of zo'n groot mogelijk deel), gezamenlijk de persoon (ik neem aan de baas van progress) aansprakelijk kunnen stellen, en kun je dus de advocaat kosten delen met iedereen. Maargoed ik denk eerst nog maar even afwachten. En dan nog.. weet niet of er nog wat in gaat zitten.

Reg. datum: 22 december 2000

Zo, er wordt nog even wat zout in de wond gewreven: Ik ontving net een mailtje van progress dat de afleverdatum van 1 mei van mijn HD-DVD speler niet wordt gehaald. Ik krijg nog bericht over de nieuwe leverdatum. Komt erg sympathiek over :(

Ik had nog even een mailtje naar QShops keurmerk gestuurd,
hierin maken ze melding goed en veilig kopen op internet.

Het enigste waarin ze ondersteuning kunnen bieden, is volgens de wet goed geregeld.
Snap dus het hele keurmerk niet, als het geen toegevoegde waarde heeft.
Je verwacht dat een keurmerk ook dit soort dingen in de gaten houd, en ondersteuning kan bieden, maar ze trekken compleet hun handen af van dit geval (zoals ze waarschijnlijk bij alles kunnen doen).

Ze wilde daarom ook niet op de vraag antwoorden, wat de meerwaarde van hun keurwerk dan werkelijk was :)

quote:
badnews.nl schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 14:28:

Ze wilde daarom ook niet op de vraag antwoorden, wat de meerwaarde van hun keurwerk dan werkelijk was :)
Zelfde met Thuiswinkel.org, daar zit een zogenaamde jurist, die niets weet van het retourrecht. Dit staat namelijk verkeerd vermeld in de voorwaarden. Ik en een advocaat hebben tevergeefs hen proberen te bewegen er iets aan te doen.

Comp specs LinkedIn

quote:
badnews.nl schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 14:28:
Ik had nog even een mailtje naar QShops keurmerk gestuurd,
hierin maken ze melding goed en veilig kopen op internet.

Het enigste waarin ze ondersteuning kunnen bieden, is volgens de wet goed geregeld.
Snap dus het hele keurmerk niet, als het geen toegevoegde waarde heeft.
Je verwacht dat een keurmerk ook dit soort dingen in de gaten houd, en ondersteuning kan bieden, maar ze trekken compleet hun handen af van dit geval (zoals ze waarschijnlijk bij alles kunnen doen).

Dat klopt ja. Ze hebben Progress uit hun bestand gehaald "omdat het niet meer aan hun voorwaarden voldeed". Gaat blijkbaar vrij eenvoudig daar, gewoon een bedrijf uit het bestand halen als het niet meer voldoet, in plaats van even contact op te nemen met het bedrijf of zo :).

Op het bericht dat ze failliet waren, werd mij uitgelegd dat ze niets konden doen en dat we maar met de curator contact op moesten nemen, met een letterlijke kopie van de tekst op de site erbij. Eigenlijk precies wat iDeal deed.

ralphje wijzigde dit bericht 04-05-2008 02:35 (7%)

Geniet, maar surf met mate!

Dit is wat ik wat ik QShops terugkreeg

Hartelijke dank voor uw schrijven. Wij begrijpen uw reactie, echter hebben
wij op dit moment geen invloed meer op het bedrijf Progress. Uiteraard
hebben wij contact opgenomen met het advocatenkantoor alwaar de toegewezen
curator werkzaam is.

De Curator Mr. Huisman is de enige persoon die bevoegd is om handelingen te
verrichten. Wij kunnen geen invloed meer uitoefenen op het bedrijf.

Op de site wordt een oproep gedaan aan schuldeisers om zich te melden. Er
wordt ook geschreven over een mogelijke doorstart. Wij kunnen u helaas niet
mededelen of u uw geld terugkrijgt. Voor deze informatie kunt u zich alleen
wenden tot de curator.

Acties: [view][quote]

Door: Yoeri Eindredacteur
Wat hadden jullie anders verwacht? QShops staat niet boven de wet of boven de curator hoor. Het enige wat dat keurmerk zegt is "bij ons zul je niet naar de rechter moeten stappen als je wettelijk gezien gelijk hebt. Wij volgen de wet en niet onze eigen vage algemene voorwaarden of zo."

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Nu heb ik 25 april 2008 een vordering ingediend via de website. Ik heb echter nog steeds geen bevestiging of wat dan ook ontvangen. Heeft iemand hier die ook een vordering heeft ingediend al iets vernomen van de curator?

--- MSXPOSSE.COM ---

Nee helemaal niets. Helaas pindakaas. We komen onderop het lijstje, aangezien ze schulden hebben, is er nooit genoeg om iedereen te voorzien van geld.

Acties: [view][quote]

Door: Orion84 Frontpage Admin/Mod SF
Omdat het kan!

Modbreak:
Ik heb nogmaals een lading berichten afgesplitst die weinig te maken hadden met dit concrete faillissement van Progress. Gelieve algemene discussie omtrent faillissementen voort te zetten in Faillissementen, hoe en wat

Dit topic is bedoeld voor gedupeerden van het faillissement van Progress en anderen die daar eventueel wat nuttigs aan toe te voegen hebben. Maar dan wel concreet over dit geval en dus bij voorkeur geen ellenlange uitweidingen over faillissementen in het algemeen.

What's that coming over the hill? Is it a monster? | Nikon D40 Powered

Ik heb op 28 april ook mijn gegevens doorgespeeld op de website van Progress, maar ook nog steeds niets van gehoord!

De tak eyeP van progress is overgenomen door contict.nl
Hier wordt een doorstart mee gemaakt. 4 techneuten zijn meegenomen+ frank en de rest staat op straat.

Je doet het lekkerder in een Peugeot

Reg. datum: 01 september 2004

quote:
tes_shavon schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:22:
[...]

Vergeet de jongens van de belastingdienst niet....
en in tegenstelling tot België bungelen onderaan het lijstje de werknemers en de consumenten.
Dat is niet helemaal correct.

Werknemers worder in de nederlandse wet wel beschermt, zei kunnen van het lopende kalenderjaar en het voorafgaande hun vordering doen. ( zei zijn bij een fail. preferent. )

Uit betrouwbare bron;

De werknemers komen er gelukkig redelijk vanaf. Er was geen achterstand in de loonbetalingen en het UWV heeft de uitbetaling over genomen. normaal bij een faillissement neemt het UWV tot 13 weken achterstand over. Natuurlijk moeten ze wel even, 4 tot 6 weken, overbruggen voordat het uwv betaald.

Er zouden zo`n 1000 meldingen naar progress zijn gegaan. Natuurlijk zal hier ook boze mail tussen zitten zonder dat hier een financiele waarde aan hangt. Heb dus geduld en blijf duimen. Er is nog wel het een en ander aan hardware aanwezig waar geld van gemaakt kan worden. De directeur (frank) probeert in alle macht voor de klanten en personeel een en ander te regelen. producten die opgestuurd zijn geweest voor reparatie gaan terug naar de klant zodat de klant zelf de garantie kan afhandelen bij de leveranciers. op de website bij klantenservice en dan service en support kun je per product zoeken naar de procedure voor garantie afhandeling richting fabrikant. (link: http://www.progress.nl/st...olg=particulier/index.asp )

Eyep gaat inderdaad door, Contict heeft Eyep uitgekocht incl een aantal personeels leden.
Progress en Eyep zullen dus (zeker) verdwijnen in hengelo. De servers (virtuele netwerken) draaien gewoon door. de klanten ( vooral zakelijk) zullen geen hinder ondervinden en zijn uiteraard op de hoogte gesteld.

Wat betreft de betaalde zaken of creditatie`s zullen door de curator waarschijnlijk zo veel mogelijk terug gestort worden. uiteraard is het dan wel zaak dit te melden bij de curator op www.progress.nl
Wie niets vordert zal waarschijnlijk ook niets krijgen.

Helaas is er een mooi bedrijf ten onder gegaan in de aanhoudende prijzenslag bij de webshops. In oldenzaal is deze week ook een webshop failliet verklaard.
Wie dus koopt bij de goedkoopste aanbieder loopt dus het risico dat de tent failliet kan gaan.
Webshops met normale prijzen hebben vaak een grotere overlevingskans.
Met vooruit betalen loop je dus een risico. met rembours zit je zeker goed. betalen bij afhalen blijkt nog altijd het goedkoopste te zijn.

Als slot wil ik al het personeel veel sterkte wensen, in het vinden van een nieuwe gepaste baan.

bunny-pro wijzigde dit bericht 09-05-2008 20:42 (3%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws