Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb op progress een wireless usb adapter gekocht van 17 incl. verzenden, en ik wachtte hier al 3 weken op. Ik dacht al dat er wat aan de hand was. Ben ik mijn geld nu kwijt, want ik had direct bij aankoop betaald. Weet iemand of ik mijn geld terug kan krijgen?

is dat bij Progress dan het geval?

quote:
Leevmeister schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:24:
Ik heb op progress een wireless usb adapter gekocht van 17 incl. verzenden, en ik wachtte hier al 3 weken op. Ik dacht al dat er wat aan de hand was. Ben ik mijn geld nu kwijt, want ik had direct bij aankoop betaald. Weet iemand of ik mijn geld terug kan krijgen?
Via www.progress.nl kun je een vordering indienen. Maar ik denk dat je claim van 17 euro redelijk onderaan komt en je dus een kleine kans hebt dat je het terugkrijgt.

Bovendien kun je nog proberen via je bank of de producent van het product een coulanceregeling los te praten. Ook hier is de kans op succes laag.

ralphje wijzigde dit bericht 25-04-2008 16:27 (17%)

Geniet, maar surf met mate!

quote:
tes_shavon schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:23:
[...]
Bij een 'BV in oprichting' is de eigenaar wel verantwoordelijk
Het lijkt me sterk dat een bedrijf dat al ruim 10 20 jaar bestaat onder de noemer "BV in oprichting" kan worden beschouwd :9

Volgens mij had IT Oost Nederland (www.iton.nl) een meerderheidsbelang in Progress (COM-IT) misschien dat de mensen daar naar toe kunnen stappen?!

2x Dell 2001FP 20,1" TFT / E6750 @ 3,2Ghz / 2x 2GB PC6400 DDR2 / Peak Radeon x1950pro 256MB / 2x 80GB SATA Raid0 / Gigabyte P35C-DS3R / NEC ND-3550a / NEC ND-2510a / Tagan 480W / Logitech MX500 / HP Laserjet 4250

Wat me opvalt is trouwens dat de concernrelaties van Progress (relaties op het gebied van aansprakelijkheid, 100% eigendom en bestuurders) voor het laatst zijn bijgewerkt op 20 april 2008, afgelopen zondag. Wat houdt dat in?

Zillion Lives!

Dat er waarschijnlijk nog wat dingen veilig gestelt zijn omdat er wat mensen een faillissement aan zagen komen.... ;)

^-- conform het beleid verwachten we een onderbouwing bij uitspraken van deze aard

Rukapul wijzigde dit bericht 26-04-2008 08:47 (30%)

Balen. Heb in februari een bluray speler bij hun besteld. Na lang wachten nog steeds geen bluray speler. Begin april heb ik de order geannuleerd en ze zouden het geld binnen twee weken terug boeken. Deze week was nog steeds het bedrag niet teruggeboekt (450 euro). Ik gisteren bellen, maar steeds een bandje die vertelde dat alle medewerkers in gesprek waren. En nu zijn ze failliet en ben ik mijn geld kwijt. Ik kan er lang over treuren, maar ik ben nog gezond en het is maar geld.

--- MSXPOSSE.COM ---

DJ, Spin That Wheel
Reg. datum: 19 september 2001

Ik ben jaren distribiteur geweest van Progress en het was gewoon een nette onderneming die hele nette marges had voor distribiteurs. Totdat Mediamarkt haar deuren in Hengelo opende. Sindsdien zijn de winstmarges keihard naar beneden gekelderd en merkte je duidelijk dat de aftersales beduidend minder werden van kwaliteit. Doordat er voor mij weinig te verdienen viel bij Progress ben ik mijn hardware inkopen elders gaan doen. En ik zal niet de enige geweest zijn denk ik. De genadeklap kwam denk ik begin dit jaar. Lees het volgende artikel eens:

http://www.tctubantia.nl/...st-Media-Markt-en-LEC.ece

Als gevolg hiervan heeft Progress zijn balieverkopen moeten staken en is het verder gegaan als internetwinkel. Je kon je spullen nog wel persoonlijk ophalen bij Progress. Maar kennelijk heeft men liever een winkel waar men rond kan kijken en advies vragen, en dat deden ze absoluut goed bij Progress. Jammer dat het allemaal zo gelopen is.

You only live once, so live to the max's

House MD

sjees man , zo zie je maar weer hoe grote bedrijven wolven kunnen zijn , snel de kleintjes kapot maken

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 2,94 ghz , 8800gts 320 , 3gb kingston drr2, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360

Waren zij niet de distributeur van Chieftec in Nederland? Hoe zit het dan nu als ik beroep wil doen op de garantie van mijn Chieftec kasten?

Canon EOS 350D+BG-E3 | Canon EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8 | MC Zenitar K-2.8 16mm FishEye | Canon EF-S 18-55mm | Canon EF 17-40L USM f/4 | Canon Speedlite 430EX + Omnibounce | Apple MacBook CD 2 Ghz Black |Dell 2408WFPb

DJ, Spin That Wheel
Reg. datum: 19 september 2001

quote:
Gangsteroo schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:22:
Waren zij niet de distributeur van Chieftec in Nederland? Hoe zit het dan nu als ik beroep wil doen op de garantie van mijn Chieftec kasten?
Zelfs importeur als ik me niet vergis. Als de kasten van buiten de EU komen, dan kun je je garantie vaarwel zeggen. Ik baal hier ook sterk van, want die Chieftec kasten verkocht ik nog het meest :/

You only live once, so live to the max's

Naast progress is ook McDos importeur van Chieftec voor Nederland, dus die kunnen je wellicht van info voorzien en misschien zelfs helpen met (fabrieks)garantie als je de situatie netjes uitlegt?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Zillion Lives!

quote:
racer13 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:20:
sjees man , zo zie je maar weer hoe grote bedrijven wolven kunnen zijn , snel de kleintjes kapot maken
offtopic:
Ik vind dat mediamarkt wel een zaak had (de rechter ook schijnbaar ;) ), elk internetbedrijfje in een achteraf schuurtje op een industrieterrein zou zo de markt kunnen verzieken door spullen tegen dumpprijzen aan te bieden en vervolgens een winkelbalie in die schuur te zetten. De kosten zijn onnoemelijk veel lager als dat jij een 1000+ m2 winkel op een a-lokatie in een winkelcentrum wil runnen, oneerlijke concurrentie zou ik het noemen. Ik weet het wel, mediamarkt heeft het niet bepaald nodig... Maar in z'n algemeenheid kan ik de stelling best begrijpen.
alle hardware welke defect is: Gewoon naar de fabrikant mailen.

Reg. datum: 03 oktober 2003

Uitspraken over faillissementen worden gepubliceerd op de website van de Rechtspraak www.rechtspraak.nl ga naar Insolventie register.

De details zijn:

Rechtbank Almelo
Egbert Gorterstraat 5

uitspraken faillissement

- op 24 april 2008 inzake (F.08/112) Progress Automatisering Hengelo BV, corr.adr. Demmersweg 136, 7556 BN Hengelo, KvK Oost Nederland, 06087379. Cur: mr. A.C. Huisman, Postbus 111, 7500 AC Enschede, tel. 053-4801840. RC: mr A.A.A.M. Schreuder.

Over het algemeen kun je wel zeggen dat vooruit betalen geen goed plan is.
Je bent immers je geld al kwijt zonder dat daar een product of dienst tegenover staat.
Betrouwbare bedrijven waarmee je al eerder zaken hebt gedaan hebben dan wellicht de voorkeur, maar wat is nu betrouwbaar en wat niet? Blijft een gok (helaas).
Berichten op de pricewatch e.d. zijn ook subjectief. Dat iemand goede ervaringen heeft wil niet zeggen dat een ander dat ook heeft.
Jaren geleden hadden we ook een faillissement van een webshop "Exile", door veel tweakers als een goed bedrijf aangemerkt. Ik heb daar toen ook spullen gekocht allemaal prima. Tot ze opeens failliet waren. Ik was er nota bene een dag daarvoor nog langs geweest voor een garantie gevalletje. Is toen ook goed opgelost. Dat kan zomaar gebeuren. Ze krijgt ook zelden een waarschuwing te horen dat er een faillissement in de lucht hangt. Dat is ook het grootste probleem in Nederland.
Als consument trek je altijd aan het kortste eind ondanks alle mooie beloftes, rechtsbijstandverzekeringen e.d.
Consumenten bescherming kan nog veel beter.

HoppyF wijzigde dit bericht 27-04-2008 11:17 (0%)
Reden: typo

Lees de draad voordat je blaat!

Acties: [view][quote]

Door: Orion84 Frontpage Admin/Mod SF
Omdat het kan!

Modbreak:
Er ontstond een zodanig algemene discussie over de gang van zaken bij een faillissement, dat het ons beter leek om dat in een apart topic onder te brengen. Zodoende zijn een aantal reacties afgesplitst naar Faillissementen, hoe en wat.

Hier graag ontopic verder over het faillissement van Progress. Voor meer algemene discussie omtrent faillissementen kan je in het andere topic terecht :)

What's that coming over the hill? Is it a monster? | Nikon D40 Powered

mijn pa heeft er een plasma gekocht eind februari, deze is kapot geleverd en na veel gedoe dan opgehaald door HDL, na weer een week pas bericht dat het om een fabrikagefout zou gaan en dat er een nieuwe geleverd zou worden... na een paar weken niets te hebben gehoord ineens dit .... |:( |:(

ik hoop dat de defect tv bij de fabrikant staat...en dat we zo nog iets terug zien van die bijna 1000 eu :'(

House MD

daar hoef je geen zorgen om te maken, die gaat namelijk gewoon naar de fabrikant, aangezien die op dit moment van jouw is, en niet van de zaak, jij hebt um al gekocht, gekregen , en als defect opgestuurd naar de winkel , de garantie verloopt gewoon via de fabrikant , als de zaak nou failliet is of niet

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 2,94 ghz , 8800gts 320 , 3gb kingston drr2, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360

quote:
racer13 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:04:
daar hoef je geen zorgen om te maken, die gaat namelijk gewoon naar de fabrikant, aangezien die op dit moment van jouw is, en niet van de zaak, jij hebt um al gekocht, gekregen , en als defect opgestuurd naar de winkel , de garantie verloopt gewoon via de fabrikant , als de zaak nou failliet is of niet
Maar het is dus wel zaak om bij de curator te melden dat *jouw* plasma, met serienummer <serienummer> bij Progress ligt.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

quote:
Tja helaas, in Zwolle hetzelfde verhaal, aantal zaken die ten onder zijn gegaan als gevolg van de mediamarkt. Gevolg van de marktwerking, zelfde als aantal kleine kruideniers die ten koste gaan van een grote supermarkt.

Website
lordpalf of the flapdrols

Uitdrijvűrrrr!

quote:
Dat is de commercie ja, niets vreemds aan toch? Survival of the fittest.

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

Acties: [view][quote]

Door: Orion84 Frontpage Admin/Mod SF
Omdat het kan!

Zullen we het gewoon een beetje ontopic proberen te houden? Een discussie over marktwerking en grote vs. kleine bedrijven heeft weinig van doen met de zaken rondom het faillissement van progress, zoals die hier besproken kunnen worden :)

What's that coming over the hill? Is it a monster? | Nikon D40 Powered

Ik vroeg me iets af. Als ik mijn product heb besteld bij Progress, dan hebben zij dat dan toch weer in een backorder bij hun leverancier? Ik neem aan dat deze leverancier het dan ook weer backordered bij de producent van het product, of de leverancier ís de producent. Daarnaast neem ik aan dat deze leveranciers voorrang krijgen op de beslissing van de curator, als er nog niet is betaald.

Is het dan niet een idee om te proberen achterhalen wie de leverancier is van het product en daarmee iets kort te sluiten? Want in principe krijgen zij dan het geld voor het product dat jij hebt besteld en hebben ze dat product over. Dan kunnen ze het net zo goed direct aan je leveren.

(Ga ik er natuurlijk hierbij vanuit dat het product nog niet bij Progress stond en dat het al wel door de leverancier is besteld).

quote:
ralphje schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:52:
Ik vroeg me iets af. Als ik mijn product heb besteld bij Progress, dan hebben zij dat dan toch weer in een backorder bij hun leverancier? Ik neem aan dat deze leverancier het dan ook weer backordered bij de producent van het product, of de leverancier ís de producent. Daarnaast neem ik aan dat deze leveranciers voorrang krijgen op de beslissing van de curator, als er nog niet is betaald.
Zowel leveranciers als klanten staan gelijk in rang en krijgen dus geen 'voorrang' van de curator.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws