Reg. datum: 01 maart 2004
Toch mooi dat "onze" TV als winnaar uit de bus kwam hier op T.net
AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie
Pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15
* Conclusie
Nu blijven er twee 100Hz-televisies over: de Samsung 40A656 en de Panasonic 42PZ85. Sterke punten van de eerstgenoemde televisie zijn het osd met zijn uitgebreide kalibratiefuncties, de goede prestaties in de interlaced sd-videotest en het lage stroomverbruik. De nadelen zijn de matige prestaties in de backlight bleedingtest, de relatief kleine kijkhoek en de matige zwartwaarde.
De Panasonic kan juist wel prachtig vol zwart weergeven en de kleuren zijn over het algemeen veel aantrekkelijker. Ook al kan het paneel minder nauwkeurig gekalibreerd worden, toch zijn de kleuren zeer accuraat. Het stroomverbruik valt erg mee, zeker als je je bedenkt dat de even grote JVC-televisie in deze serie meer verbruikte. De prestaties met interlaced sd-beelden zijn iets minder dan de Samsung 40A656, maar de scènes die het verschil maken zijn op een hand te tellen en de verschillen onderling zijn klein. Het osd is wat beperkt, maar ook zonder al die gedetailleerde beeldaanpassingen hebben we het scherm tot een bevredigend niveau kunnen kalibreren. Hoewel de Panasonic interlaced sd-beelden net iets minder mooi weergaf dan de Samsung, is dit voor dvd-films makkelijk op te lossen door een speler met progressive scan te kopen. We roepen de Panasonic 42PZ85 dan ook uit tot winnaar van het middensegment van onze reviewserie.
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
Nou om eerlijk te zijn speelt bij mij design wel een grote rol. Een tv is vrij groot en design is zeker een issue. In je auto geval zou ik beide niet kopen. Maar als die mooie auto een iets zwaardere motor had gehad was ik zeker voor die gegaan.quote:bramberk15 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:31:
@Wiene
Je koopt toch een tv vanwege het beeld dat ie produceert. Niet vanwege het design, lijkt me. Het speelt wel mee, maar is duidelijk ondergeschikt. Laat ik het illustreren met een auto-voorbeeldje.
Je hebt twee auto's waaruit je kunt kiezen:
-1 mooie auto qua design, maar met een 1.4 benzinemotor van 80 pk
-1 onopvallende, wat minder mooie auto met een 3.6 V8 met 400 pk
Welke kies je als je er vanuit mag gaan dat prijzen en verbruik gelijk zijn en je dus enkel een beslissing moet nemen over de prestaties icm het design. Ik zou duidelijk optie twee kiezen, aangezien je een auto koopt om in te rijden, en niet om er vanaf de buitenkant naar te kijken hoe mooi dat ie wel niet is. Zelfde principe is van toepassing op tv's, wat mij betreft.
wiene wijzigde dit bericht 30-05-2008 15:42 (4%)
www.DigitalRacing.nl
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
Dat klopt, maar een mooi design is ook een genot toch? Een mooie vriendin vind ik ook belangrijk. Een lelijk meisje kan nog zo leuk zijn, daar val ik gewoon niet op.quote:BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:04:
Tja, als het jou echt wat uitmaakt wat anderen van jouw auto vinden en van jouw telefoon vinden, dan begrijp ik je redenering. Maar uiteindelijk ben je gewoon veel geld aan het uitgeven en voor dat geld wil je gewoon het hoogt haalbare persoonlijke gebruiksgenot vinden lijkt me toch. Maar goed, iedereen is anders natuurlijk
Chevy454 wijzigde dit bericht 30-05-2008 16:54 (89%)
B + BSc + MSc automotive engineering. Engineering and develop the impossible!
Ben benieuwd hoe de garantie afhandeliing bij jou gaat zijn. Zeker omdat ik ook bij redcoon wil gaan kopenquote:Cornholio01 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:54:
Zojuist mijn PZ80 binnen gekregen van Redcoon, tot mijn schrik zit er een heel irritant gezoem in mijn Pana, het is niet 1 van de fans , lijkt meer op een transistor ofzo.
Het zit aan de rechterkant, verdomme, wat baal ik hier van![]()
Pfoe, ik weet al wat het is , ik heb even de complete achterkant eraf gehaald (je bent tweaker of nietquote:Chevy454 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:56:
[...]
Ben benieuwd hoe de garantie afhandeliing bij jou gaat zijn. Zeker omdat ik ook bij redcoon wil gaan kopen.
Cornholio01 wijzigde dit bericht 30-05-2008 17:45 (8%)
Advies: Koop daar nou niet want dat krijg je een buitenlands model ipv een NL model. Dat scheelt je dus garantie aan huisquote:Chevy454 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:56:
[...]
Ben benieuwd hoe de garantie afhandeliing bij jou gaat zijn. Zeker omdat ik ook bij redcoon wil gaan kopen.
Yep, ik heb een Italiano .quote:supercop7373 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:38:
[...]
Advies: Koop daar nou niet want dat krijg je een buitenlands model ipv een NL model. Dat scheelt je dus garantie aan huis
Heb ik sowieso al niet, woon in BEquote:supercop7373 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:38:
Advies: Koop daar nou niet want dat krijg je een buitenlands model ipv een NL model. Dat scheelt je dus garantie aan huis
Ik blijf het erg vreemd vinden dat de review op de FP spreekt van matige zwartweergave van de LE40A656, terwijl zowat elke andere review die ik lees over de A656 juist expliciet de zwartweergave en ook detailweergave in het zwart prijst als een sterk puntquote:wiene schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:40:
40A656
- Laag en dynamisch contrast (weinig detail zwart)
HDTVorg:quote:Also enjoying a substantial improvement over many Samsung LCDs of the past is the LE40A656's black level response. For starters, the automatic contrast system is far more subtle than any Samsung has delivered before, so that you aren't distracted by obvious brightness ‘jumps'. And, furthermore, the screen can deliver much deeper, richer blacks than the vast majority of its current rivals.
Ok, hij mist misschien het laatste beetje detail in zwarte gebieden tov plasma, maar overall is het nog steeds een sterk punt.quote:Worthy of almost as much praise is the black level performance the LE40A656 manages to produce. Although ultimately the graduated detail across dark scenes cannot quite match the best plasmas, the gap has narrowed and the level of deep rich blacks this screen produces places it amongst the best that LCD can offer.
I'm sorry, did I just blow your head apart? | Tachyon Wiki | Specs
Hoe weet je wanneer het om een NL model gaat of niet? Of moet je dat van te voren gewoon vragen / is het alleen bij redcoon zo? In ieder geval bij wasmachines geven ze aan of het om een NL of EU model gaat.quote:supercop7373 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:38:
[...]
lun wijzigde dit bericht 30-05-2008 20:54 (9%)
Weet je dat zeker?quote:Cylon schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:20:
Als er wat is met je tv komt redcoon dat ding ophalen, lijkt me toch ook wel goed geregeld.
To-do list: PS3, 24" LCD monitor
Ik neem aan dat je dat gewoon kan opvragen bij elke webshop, ik wist het ook niet zeker (had wel een vermoeden) maar het boeit mij eigenlijk ook niet.Als je er een in de winkel koopt kan ie ook met een defect gelevert worden dus de risico's zijn hetzefde . (nihil dus)quote:lun schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:53:
[...]
Hoe weet je wanneer het om een NL model gaat of niet? Of moet je dat van te voren gewoon vragen / is het alleen bij redcoon zo? In ieder geval bij wasmachines geven ze aan of het om een NL of EU model gaat.
Dat is dus helemaal niet goed geregeld. Als mijn Panasonic kapot gaat, komt er een monteur aan huis om m te repareren. Pas als dat niet lukt, wordt die meegenomen en krijg ik een vervangend toestel.quote:Cylon schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:20:
Als er wat is met je tv komt redcoon dat ding ophalen, lijkt me toch ook wel goed geregeld.
Dit is toch logisch, en correct ook.quote:Ferry34 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:51:
[...]
Dat is dus helemaal niet goed geregeld. Als mijn Panasonic kapot gaat, komt er een monteur aan huis om m te repareren. Pas als dat niet lukt, wordt die meegenomen en krijg ik een vervangend toestel.
Heb vroeger s een crt gekocht bij wehkamp en dat ding ging binnen 3 weken kapot. Tuurlijk op vrijdagavond, dus kon niet eerder bellen dan maandag. Kwamen ze m dinsdag tussen 0900 en 1300 halen, kostte me een snipperdag.
Van het kastje afmonteren, 2 steile trappen omlaag.
Geen vervangend toestel......ik was m ruim 3 weken kwijt! (toen had ik nog maar 1 tv!)
Komen ze m brengen tussen 0900 en 1300, weer een snipperdag, 2 steile trappen omhoog sjouwen.
Dus reparatieservice aan huis is goed, ophalen ter reparatie is niet fijn.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie
Pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea