Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 januari 2001

Hoe langer ik rondkijk voor een nieuwe tv hoe meer ik ga twijfelen over welk model ik zal kopen (en hoe langer hoe meer mogelijke modelen; A552, A656, W4000, PZ80 etc...). Ik heb de keuze voorgelegd aan m'n vriendin en die zou voor de pz80 gaan, maar dit alleen gebasseerd op het uiterlijk :+

Het lijkt mij een geweldige tv, maar ik lees vaak dat lcd's beter werken i.c.m. een htpc? Klopt dit (vooroordeel?) nog steeds of ligt dit alleen aan het wel of niet full hd zijn van de tv?

Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
Drom schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:34:
Gisteren heb ik m'n Pana TH-37PX80 gekregen. Ik kijk digitale TV via de mediabox van UPC, zonder HDMI aansluiting, en films via m'n Pioneer DV-380. That's it. Heel simpel als ik alles hier lees (van veel snap ik niets, moet me daar toch eens in gaan verdiepen :X ).

Vandaar twee simpele vraagjes: in het begin viel het beeld me erg tegen, zag er onscherp en vervormd uit, maar kennelijk kwam dat omdat een instelling in de mediabox van UPC nog van toepassing was op m'n ouwe CRT-TV. Toen ik die op 'breed 16:9' had gezet zag alles er opeens stukker beter uit. Vraag is nu of het de moeite loont om een mediabox mèt HDMI-aansluiting te nemen, brengt dat een zichtbare verbetering (ik ben al heel tevreden over hoe het nu is) en geldt het voor alle zenders of maar voor enkele?

Verder heb ik gebruik gemaakt van de SCART-kabels die ik al had, doodgewoon spul, ook niet duur, als ik me goed herinner. Maakt dat niet voor de kwaliteit van het beeld uit of adviseren jullie toch om wat betere SCART-kabels te nemen?

Ik heb nogal wat HD-films op m'n externe HD, met die .mkv extensie van Matroska. Is het goed te doen om die via een laptop, verbonden met de TV, af te spelen of heb je daar weer andere spullen voor nodig?
HDMI zorgt vaak wel voor een betere beeldkwaliteit boven scart. Het ligt alleen aan de bron of het echt nodig is. Ik heb zelf die box niet, dus kan daar niet over oordelen. Een slecht geïsoleerde SCART-kabel kan wel voor brak beeld zorgen, met meer ruis. Persoonlijk zou ik voor HDMI gaan, mede omdat dit digitaal is, dus de kabel zal geen last meer hebben van ruis etc.

Voor HD-films kun je gewoon een laptop gebruiken bijvoorbeeld icm CoreAVC. Alleen heb je toch nog een snelle laptop nodig voor 1080p materiaal. Er zijn ook andere zogenaamde Networked Media Tanks die je aan je tv en netwerk kunt hangen en erg leuk zijn. De Popcorn Hour is daar een voorbeeld van. Er lopen wel verschillende threads over op dit forum. Ik heb hem zelf ook aangeschaft en ben redelijk tevreden (zo nu en dan toch nog problemen met de firmware). Je zou dus ook naar zoiets kunnen kijken.

Succes!

Reg. datum: 03 juli 2003

quote:
lun schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:21:
Hoe langer ik rondkijk voor een nieuwe tv hoe meer ik ga twijfelen over welk model ik zal kopen (en hoe langer hoe meer mogelijke modelen; A552, A656, W4000, PZ80 etc...). Ik heb de keuze voorgelegd aan m'n vriendin en die zou voor de pz80 gaan, maar dit alleen gebasseerd op het uiterlijk :+

Het lijkt mij een geweldige tv, maar ik lees vaak dat lcd's beter werken i.c.m. een htpc? Klopt dit (vooroordeel?) nog steeds of ligt dit alleen aan het wel of niet full hd zijn van de tv?
Ik heb zelf een 42" PZ-85 met een HTPC erop aangesloten via HDMI. Laat ik voorop stellen dat het beeld er echt super uitziet, en dat je hier geen nadelen t.o.v. een LCD hoeft te verwachten (eerder voordelen). Verder werkt 1:1 pixel-mapping gewoon prima (overscan uitzetten klaar). Het enige waar ik soms bang voor ben is toch de burnin van de windows startbalk ofzo, maar dat is met een screensaver eenvoudig op te lossen. Ik zou wel een full-hd scherm kiezen voor een htpc als je hem ook voor iets anders gebruikt als films (bijv wat desktop-werk of browsen); dan is een hogere resolutie toch altijd fijner, en ik lees wel vaker dat de fonts op HD-ready (1024x768) panels niet mooi zijn. Of dat ook voor de pana plasma's geldt weet ik trouwens niet, daar kan iemand anders hier misschien meer over zeggen

" I'am hungry "
Reg. datum: 08 januari 2002

Finwe ,ik lees dat je ook een htpc op een plasma hebt aangesloten, kun je nu echt goed internetten ? zijn de letters niet te klein ?

Amber Tamblyn
Reg. datum: 25 januari 2000

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Kun je misschien eens een plaatje schieten van je desktop (met wat tekst) op de PZ85?
Je zegt dat je een HTPC hebt aangesloten via HDMI. Is dat via een videokaartje met HDMI-uitgang of via een DVI-HDMI-adapter?

I'm sorry, did I just blow your head apart? | Tachyon Wiki | Specs

Reg. datum: 04 april 2004

quote:
poc schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:32:
Finwe ,ik lees dat je ook een htpc op een plasma hebt aangesloten, kun je nu echt goed internetten ? zijn de letters niet te klein ?
in princiepe zou je dit natuurlijk gewoon kunnen aanpassen he, je kan altijd het dpi van de fonts aanpassen dan wordt de tekst groter.

het nadeel wat hierboven wordt genoemd treedt alleen op bij HD ready plasmas. dat omdat die een rare resolutie gebruiken. een 4:3 resolutie op een 16:9 scherm. dus krijg je dat je beeld uitgerekt wordt. maar als je een fullhd plasma neemt vervalt dit probleem omdat je dan gewoon een 16:9 resolutie op een 16:9 scherm hebt.

lcds gebruiken altijd 16:9 resolutie (ook als het scherm hd ready is) vandaar dat die hd ready schermen niet dit probleem hebben.

oftewel oxje...
Reg. datum: 26 november 1999

quote:
Finwe schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:17:
[...]

ik lees wel vaker dat de fonts op HD-ready (1024x768) panels niet mooi zijn. Of dat ook voor de pana plasma's geldt weet ik trouwens niet, daar kan iemand anders hier misschien meer over zeggen
Dat is zo, text is niet echt te lezen, zeker niet van een afstandje,

Als je em via VGA aansluit op 1024x768 is het nog wel te doen, maar zogauw je em een breedbeeld resolutie voert moet ie gaan scalen en dan gaat het detail voor text verloren. Film ziet er echter gewoon prima uit.

oXygeN wijzigde dit bericht 29-05-2008 10:01 (33%)

\o/

Reg. datum: 09 mei 2008

quote:

Het enige waar ik soms bang voor ben is toch de burnin van de windows startbalk ofzo, maar dat is met een screensaver eenvoudig op te lossen.
Je kan die Windows taakbalk zichzelf laten verbergen, dit wil zeggen, als je hem niet nodig hebt,
is hij niet zichtbaar. Ga je je naar de plek waar de taakbalk normaal zit, dan komt hij omhoog. 8)

Gewoon ergens willekeurig in je startblak, op je rechtermuisknop klikken, eigenschappen selecteren
en daar dan "taakbalk automatisch verbergen" aanvinken. :*)

TH42PZ85 - PS3 - Logitech Z-5500 - Vogels EFW6445

Reg. datum: 07 juli 2000

* /\/\|) hoopt dat de Wehkamp PZ80 actie herhaald wordt (¤ 1100).

Dan kan ik eindelijk de knoop doorhakken.

quote:
/\/\|) schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:43:
* /\/\|) hoopt dat de Wehkamp PZ80 actie herhaald wordt (¤ 1100).

Dan kan ik eindelijk de knoop doorhakken.
nou ik heb nog van niemand gehoord die van wehkamp een televisie gehad zou hebben. was volgens mij gewoon een trekkertje gewoon een list. bedoel als die televisies zo snel weg waren hadden we hier op tweakers wel iemand gehad die zo eentje daar gehaald had. want een doorsnee gebruiker zou niet weten dat ie daar een toptelevisie voor 1100 kreeg.

Reg. datum: 04 april 2001

quote:
oXygeN schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:01:
[...]

Dat is zo, text is niet echt te lezen, zeker niet van een afstandje,

Als je em via VGA aansluit op 1024x768 is het nog wel te doen, maar zogauw je em een breedbeeld resolutie voert moet ie gaan scalen en dan gaat het detail voor text verloren. Film ziet er echter gewoon prima uit.
Dus met een tv met 1366x768 resolutie heb je dat probleem niet?

Ik mis mijn 156!

Reg. datum: 05 december 2006

quote:
Het enige waar ik soms bang voor ben is toch de burnin van de windows startbalk ofzo
Om dat tegen te gaan, heb ik een donker 'Windows-Thema' aangemaakt. Als je op de desktop, rechtermuisknop/eigenschappen klikt, kan je in het eerste scherm kiezen voor een ander 'thema' of er zelf een maken. In het tabblad 'vormgeving' kan je de kleur van de taakbalk, kaders, tekst etc aanpassen en daarna opslaan als je eigen thema. :)
Die thema's kan je ook downloaden, maar dan moet je zelf zoeken. ;)

Reg. datum: 29 september 2004

Ik heb nu sinds een week een th42pz85 in huis en hij bevalt heel erg goed.

Echt een biosscoop gevoel krijg ik er bij. Goede surround functie! De beste die ik tot nu toe heb ik gehoord van een platte tv! Lage tonen zijn natuurlijk niet helemaal super maar dan moet je maar een homecinema setje nemen.

Ik heb SD signaal via de sattaliet en het ligt er per kanaal aan hoe scherp het beeld is. Film1 en SBS6 zien er bv erg goed uit! Ik zit er eigenlijk vrij dichtbij op (misschien te?) namelijk op 2,3 meter. Voor interviews is het misschien te dichtbij maar voor films en games is het super!!

Ik heb alleen een vraagje aan de mensen die ook een plasma hebben. Ik heb namelijk last van Phosphor trails op de XBOX360 (720p via component) als ik bijvoorbeeld GTA4 speel. (met andere spellen is het me nog niet opgevallen) Dit gebeurd alleen als het erg licht is en als ik dan met de camera beweeg zien ik groene "vagen" bij de gebouwen (die dan donkerder van kleur zijn).

Mijn instellingen staan op cinema (contrast 50%)

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb al research gedaan en dit gevonden
http://www.hdtvtest.co.uk...phor-trail-2007040133.htm

Maar nu vraag ik me af of jullie dit probleem ook ondervinden en/of het misschien wel aan het spel ligt of de XBOX360. Ik heb het probleem namelijk nog niet gevonden bij het kijken van DVD of Satteliet.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

quote:
dangerpaki schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:49:
[...]

nou ik heb nog van niemand gehoord die van wehkamp een televisie gehad zou hebben. was volgens mij gewoon een trekkertje gewoon een list. bedoel als die televisies zo snel weg waren hadden we hier op tweakers wel iemand gehad die zo eentje daar gehaald had. want een doorsnee gebruiker zou niet weten dat ie daar een toptelevisie voor 1100 kreeg.
Ik heb hierover een klacht ingedient bij de wehkamp. Niet om een tv ofzo af te dwingen maar gewoon opheldering te vragen over de situatie omdat er zowel als op internet en in het krantje 1100 euro staat waardoor een tikfout niet waarschijnlijk is. En daarbij ook waarom er staat uitverkocht terwijl vrijwel alle andere webshops hem op voorraad kunnen leveren dus er lijkt me niks mis met de voorraad bij panasonic nederland.

Ik kreeg meteen een mail terug dezelfde dag dat de klacht door werd gestuurd omdat deze niet 1,2,3 beantwoord kon worden. Ik zou binnen 2 werkdagen bericht krijgen en volgens mij is de 2e werkdag vandaag dus ik hou jullie op de hoogte!

quote:
LaTiNo schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:19:
[...]

Dus met een tv met 1366x768 resolutie heb je dat probleem niet?
waarschijnljik minder
maar zoals ik eerder al ze, het is gewoon een kwestie van even de DPI van je font te veranderen en dan is de tekst ook gewoon op een fullhd scherm leesbaar

Reg. datum: 27 mei 2008

quote:
[b][message=30150370,noline]
Ik heb alleen een vraagje aan de mensen die ook een plasma hebben. Ik heb namelijk last van Phosphor trails op de XBOX360 (720p via component) als ik bijvoorbeeld GTA4 speel. (met andere spellen is het me nog niet opgevallen) Dit gebeurd alleen als het erg licht is en als ik dan met de camera beweeg zien ik groene "vagen" bij de gebouwen (die dan donkerder van kleur zijn).

Mijn instellingen staan op cinema (contrast 50%)

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik heb al research gedaan en dit gevonden
http://www.hdtvtest.co.uk...phor-trail-2007040133.htm

Maar nu vraag ik me af of jullie dit probleem ook ondervinden en/of het misschien wel aan het spel ligt of de XBOX360. Ik heb het probleem namelijk nog niet gevonden bij het kijken van DVD of Satteliet.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de 42PX80 en heb hier in het begin heel licht last van gehad. Als ik in het appartement van X (playboy) stond en heel snel met me rechterstick ronddraaide zag ik het heel licht. Ik heb hem nu 130 uur ingespeeld en ga bij de 200 uur precies hetzelfde doen, kijken of het minder is geworden. Ze zeggen namelijk dat het minder wordt naarmate je fosfor minder gevoelig wordt en dus meer is ingespeeld.

Verder heb ik er erg weinig last van moet ik toegeven, als ik er echt goed op ga letten en dingen doe die ik normaal niet doe, zie ik het lichtelijk maar hoe vaak ga ik bijvoorbeeld stilstaan in een appartement en als een gek rondjes draaien 8)7

Ik post hier wel een berichtje na die 200 uur, voor me gevoel is het nu al een stuk minder trouwens.

Save water, drink beer!

Reg. datum: 21 februari 2005

Het ligt er ook aan of je er gevoelig voor bent, ik zie het bij GTA heeeeeel soms, maar dan ook heel vaak weer niet. Zit nu denk ik op de 175 uur op de 42PZ85 en het zal ook wel minder worden.
Je contrast en helderheid een klein stukje terug schroeven kan nog wel eens helpen.

GAme on! >:)

quote:
wiene schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:54:
[...]

Ik heb hierover een klacht ingedient bij de wehkamp. Niet om een tv ofzo af te dwingen maar gewoon opheldering te vragen over de situatie omdat er zowel als op internet en in het krantje 1100 euro staat waardoor een tikfout niet waarschijnlijk is. En daarbij ook waarom er staat uitverkocht terwijl vrijwel alle andere webshops hem op voorraad kunnen leveren dus er lijkt me niks mis met de voorraad bij panasonic nederland.

Ik kreeg meteen een mail terug dezelfde dag dat de klacht door werd gestuurd omdat deze niet 1,2,3 beantwoord kon worden. Ik zou binnen 2 werkdagen bericht krijgen en volgens mij is de 2e werkdag vandaag dus ik hou jullie op de hoogte!
ja grote kans dat je gewoon een of ander vaag antwoord krijgt om je weg te schepen. krijg je misschien nog een waardebonnetje ofzo. altijd hetzelfde verhaal met die gasten. maar als je lekker wacht dan kan je hem ook wel goedkoper krijgen. denk dat na het begin van de EK de prijzen zullen dalen om te compenseren voor de mensen die nu allemaal thuis zitten en geen nieuwe tv willen

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Ik denk dat het wiene meer gaat om de theoretische discussie. Wehkamp biedt een product aan, kunnen/ willen niet leveren en mailen naar mensen die hem hebben besteld dat het product helaas niet meer beschikbaar is. Dit terwijl het een nieuwe tv betreft die Haagtechno makkelijk kan uitleveren. De vraag is dus of Wehkamp zichzelf niet heel makkelijk hiervan afmaakt. Ik ben het met wiene eens dat zij eigenlijk een leveringsverplichting hebben en ben ook erg benieuwd naar hun reactie.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG

Reg. datum: 01 januari 2001

quote:
[...]

Ik heb zelf een 42" PZ-85 met een HTPC erop aangesloten via HDMI. Laat ik voorop stellen dat het beeld er echt super uitziet, en dat je hier geen nadelen t.o.v. een LCD hoeft te verwachten (eerder voordelen). Verder werkt 1:1 pixel-mapping gewoon prima (overscan uitzetten klaar). Het enige waar ik soms bang voor ben is toch de burnin van de windows startbalk ofzo, maar dat is met een screensaver eenvoudig op te lossen. Ik zou wel een full-hd scherm kiezen voor een htpc als je hem ook voor iets anders gebruikt als films (bijv wat desktop-werk of browsen); dan is een hogere resolutie toch altijd fijner, en ik lees wel vaker dat de fonts op HD-ready (1024x768) panels niet mooi zijn. Of dat ook voor de pana plasma's geldt weet ik trouwens niet, daar kan iemand anders hier misschien meer over zeggen
Bedankt voor het antwoord. Full hd komt er zeker, ben/was nog niet helemaal zeker welke. Waarschijnlijk wordt het dan toch de pz80, alleen van dat burnin heb ik niet zo een goed gevoel over. Andere keuzes zouden de W4000/A55x/A656 zijn, die hebben het laatste probleem weer niet. Maar die hebben weer andere "nadelen". Keuzes keuzes, hehe... nog maar even denken wat ik ga doen :P

quote:
mig29 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:05:
Ik denk dat het wiene meer gaat om de theoretische discussie. Wehkamp biedt een product aan, kunnen/ willen niet leveren en mailen naar mensen die hem hebben besteld dat het product helaas niet meer beschikbaar is. Dit terwijl het een nieuwe tv betreft die Haagtechno makkelijk kan uitleveren. De vraag is dus of Wehkamp zichzelf niet heel makkelijk hiervan afmaakt. Ik ben het met wiene eens dat zij eigenlijk een leveringsverplichting hebben en ben ook erg benieuwd naar hun reactie.
Inderdaad, ik verwacht echt niet dat ze een tv gaan leveren voor die prijs maar ben gewoon nieuwsgierig naar hun reactie. Vragen kan altijd dacht ik. Over een maand zal de pz80 sowieso wel voor 1100 geleverd kunnen worden.

Reg. datum: 27 mei 2008

quote:
lun schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:32:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Full hd komt er zeker, ben/was nog niet helemaal zeker welke. Waarschijnlijk wordt het dan toch de pz80, alleen van dat burnin heb ik niet zo een goed gevoel over. Andere keuzes zouden de W4000/A55x/A656 zijn, die hebben het laatste probleem weer niet. Maar die hebben weer andere "nadelen". Keuzes keuzes, hehe... nog maar even denken wat ik ga doen :P
Bij pana's plasma's is er geen sprake meer van inbranden, wanneer wordt dat nou es begrepen. Ik heb per ongeluk mijn tv 42PX80 voor 2 uur op een dvd menu laten staan. Ik had last van image retention maar echt geen last van inbranding. Na 3 minuten ongeveer op een andere drukke zender te hebben gezet was het weg.

Als je gewoon normaal omgaat met je tv en niet 48uur op een bepaald statisch scherm laat staan is er niks aan de hand!

Save water, drink beer!

Reg. datum: 29 september 2004

quote:
Schimanski schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:52:
Het ligt er ook aan of je er gevoelig voor bent, ik zie het bij GTA heeeeeel soms, maar dan ook heel vaak weer niet. Zit nu denk ik op de 175 uur op de 42PZ85 en het zal ook wel minder worden.
Je contrast en helderheid een klein stukje terug schroeven kan nog wel eens helpen.

GAme on! >:)
Dus het kan niet liggen aan mijn XBOX/Component of 720p instelling? Mag ik vragen hoe jij je kleur/contrast/helderheid/scherpte hebt ingesteld? En hoe ver zit jij er van af? Op de hdtvtest website hadden ze het er ook over dat je verder van je scherm moet gaan zitten maar dat is bij mij (op dit moment nog) niet mogelijk.

Het was me nog niet eerder opgevallen die fosfor trails maar als je er op gaat letten stoort het me toch wel eigenlijk.

\ * /

Voor iedereen die aan een Panasonic Plasma zit te denken, bekijk zeker ook eens de nieuwe Samsung Plasma reeks. Ik zag gisteren de 50A450 (hd ready) en de beeldkwaliteit was fenomenaal, zelfs iets beter dan de Panasonic Plasma schermen die errond stonden. Ook qua prijs een stuk goedkoper (+/- 1450 euro).

Bezoek mijn fotogallery via volgende link: Flickr! Education's purpose is to replace an empty mind with an open one.

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
[SainteR] schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:49:
Voor iedereen die aan een Panasonic Plasma zit te denken, bekijk zeker ook eens de nieuwe Samsung Plasma reeks. Ik zag gisteren de 50A450 (hd ready) en de beeldkwaliteit was fenomenaal, zelfs iets beter dan de Panasonic Plasma schermen die errond stonden. Ook qua prijs een stuk goedkoper (+/- 1450 euro).
Tja, en geen Full HD, en ik vraag me af of de instelling van die TV's wel in orde was. Zie ook: G_M_C in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..."

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: