Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topic[This space is for rent]
Reg. datum: 25 september 2004
Laser TV schijnt beter beeld (meer kleuren en betere zwartwaardes) te geven dan LCD en Plasma. Verder is laser TV lichter en kan de TV door middel van het gebruik van spiegels groot gemaakt worden zonder dat de prijs al te hoog wordt.
Zijn er redenen om niet te wachten en in September te gaan voor een Pioneer G9 of een Z800?
Laser TV's zijn rear-projection tv's en die techniek blijft structurele minpunten hebben. In mijn ogen nooit een alternatief voor zoiets als plasma.quote:Ferrariboy schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:00:
Nu we toch aan het praten zijn over het kopen van een toekomstbestendige TV, vroeg ik me af of het zin heeft om te wachten op de Laser TV. De laser TV van Mitsubishi schijnt in November uit te komen (bron en bron).
Laser TV schijnt beter beeld (meer kleuren en betere zwartwaardes) te geven dan LCD en Plasma. Verder is laser TV lichter en kan de TV door middel van het gebruik van spiegels groot gemaakt worden zonder dat de prijs al te hoog wordt.
Zijn er redenen om niet te wachten en in September te gaan voor een Pioneer G9 of een Z800?
AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW
Hoe kan het nou een 1080 resolutie zijn als je maar 720 breedte pixels hebtquote:theRedDevilNL schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:08:
de TV een HDready is
Maar mijn vraag is: Een 1080p signaal, word dat omgezet naar een 720p signaal of naar een 1080i signaal?
Reg. datum: 04 april 2004
heb even de panasonic plasmas bekeken, prijzen uit mn hoofd
pz85 --> 1389 euro
pz80 --> 1279
px80 --> 999
px8 --> 804
het lachuh was at die px8 van 808 naar 804 was afgeprijsd onder de actie. gewoon te schandalig naar woorden.
het ging er bij mij natuurlijk meer om de pz en px 80. maar ja er draaide gewoon een brakke MM filmpje en bakken met licht. de plasmas zagen er over het algemeen wat doffer uit. maar beeld was verder wel prima.
en toen zag ik een verkoper met zn lulverhaal een of andere dure philips lcd proberen te smeren aan iemand. hij had het over 2ms en contrast waarden en alles. maar de klant wou geen ambilight, nou dan maar proberen de nieuwe samsung serie aan te smeren. nou goed uiteindelijk verkoper weg.
ben maar naar die jongen (klant) toegestapt, leek me een aardige kerel, heb hem aangesproken en en gezegd dat ie zich niet gek moest laten maken door getallen. wat uitgelegd over plasmas en de nieuwe pana serie, verwezen naar dit topic. wat uitgelegd over energieverbruik.
hij was er uiteindelijk denk ik wel blij mee, want al zn maten die bij een televisiezaak werken hadden hem al een plasma aangeraden, maar door die verkoper was hij toch wat aan het twijfelen. kon het gewoon niet hebben dat die verkoper allemaal onzin aan het uitkramen was en even vergat wat de getallen waren van de plasma. (reactietijd 0,0001s, contrast van 30.000:1 etc etc)
Heb deze gekocht bij de Saturn in Tilburg ( zit er helaas nog wel op te wachten ).
Ik zie hier wel allemaal verhalen over de duurdere tv's 80 series en omhoog.. Maar niet over de px8.
It's life Jim ... but not as we know it ... Ariesfleet the dutch textbased star trek rpg visit us at www.ariesfleet.nl
Reg. datum: 12 oktober 2000
bij die tv uiteraard naar een 1024x720 signaalquote:theRedDevilNL schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:08:
Maar mijn vraag is: Een 1080p signaal, word dat omgezet naar een 720p signaal of naar een 1080i signaal?
Asus P5B Dlx - C2D E6600@3,0Ghz - 4x1GB Kingston/Corsair RAM - Asus Radeon XT1950Pro - Hauppauge PVR500mce - WD Raptor 150GB - Maxtor Maxline III 300GB - MacBook Pro C2D 2,33
Reg. datum: 25 september 2004
Op wat voor structurele minpunten doel je precies?quote:jasjenl schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 01:12:
[...]
Laser TV's zijn rear-projection tv's en die techniek blijft structurele minpunten hebben. In mijn ogen nooit een alternatief voor zoiets als plasma.
Weet je... in september worden er weer nieuwe modellen aangekondigd en daarna weer, ik denk dat je daar op moet wachten. En als je klaar bent met wachten nog meer wachten want dan komt er weer n nieuwe.quote:Ferrariboy schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:00:
Oftewel : als je nu een tv wilt moet je em nu kopen.
www.carina-avensisclub.nl
Reg. datum: 08 augustus 2006
Vandaar twee simpele vraagjes: in het begin viel het beeld me erg tegen, zag er onscherp en vervormd uit, maar kennelijk kwam dat omdat een instelling in de mediabox van UPC nog van toepassing was op m'n ouwe CRT-TV. Toen ik die op 'breed 16:9' had gezet zag alles er opeens stukker beter uit. Vraag is nu of het de moeite loont om een mediabox mèt HDMI-aansluiting te nemen, brengt dat een zichtbare verbetering (ik ben al heel tevreden over hoe het nu is) en geldt het voor alle zenders of maar voor enkele?
Verder heb ik gebruik gemaakt van de SCART-kabels die ik al had, doodgewoon spul, ook niet duur, als ik me goed herinner. Maakt dat niet voor de kwaliteit van het beeld uit of adviseren jullie toch om wat betere SCART-kabels te nemen?
Ik heb nogal wat HD-films op m'n externe HD, met die .mkv extensie van Matroska. Is het goed te doen om die via een laptop, verbonden met de TV, af te spelen of heb je daar weer andere spullen voor nodig?
En als ik als klant achter jou had gestaan dan had ik nadat jij weg was gelopen naar die klant gelopen en tegen die klant gezegd dat ie ook niet teveel naar jou moest luisteren, omdat jij helemaal vol bent van Panasonic en alles weet van die producten, maar weinig weet van de andere producten en de klant uiteindelijk het advies gegeven om zijn ogen goed de kost te geven en gewoon daarop af te gaanquote:dangerpaki schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:02:
nou goed uiteindelijk verkoper weg.
ben maar naar die jongen (klant) toegestapt, leek me een aardige kerel, heb hem aangesproken en en gezegd dat ie zich niet gek moest laten maken door getallen. wat uitgelegd over plasmas en de nieuwe pana serie, verwezen naar dit topic. wat uitgelegd over energieverbruik.
hij was er uiteindelijk denk ik wel blij mee, want al zn maten die bij een televisiezaak werken hadden hem al een plasma aangeraden, maar door die verkoper was hij toch wat aan het twijfelen. kon het gewoon niet hebben dat die verkoper allemaal onzin aan het uitkramen was en even vergat wat de getallen waren van de plasma. (reactietijd 0,0001s, contrast van 30.000:1 etc etc)
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG
Reg. datum: 12 oktober 2000
en dat kan (voorlopig) ALTIJD lager.quote:MikeyMan schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:47:
Mwoh... Opzich is het stroomverbruik wel een legitieme reden om op de nieuwe panelen te wachten...
Asus P5B Dlx - C2D E6600@3,0Ghz - 4x1GB Kingston/Corsair RAM - Asus Radeon XT1950Pro - Hauppauge PVR500mce - WD Raptor 150GB - Maxtor Maxline III 300GB - MacBook Pro C2D 2,33
Dat snap ik, maar dat zal niet met zo'n stap gebeuren als de G12 panelen.quote:
Als ze de claims waarmaken, gaan die de helft minder verbruiken. Dat is nogal wat, en niet iets wat je elk jaar kunt verwachten...
www.carina-avensisclub.nl
Reg. datum: 28 juni 2006
Reg. datum: 04 april 2004
nee dat is het juist, ik heb diegene ook gewoon verteld hoe het zat met LCD's en dat die dingen ook wel goed waren maar als je voor hetzelfde geld beter kon krijgen dat je dan natuurlijk dat stuk van het verhaal ook moest horen. heb hem verder verwezen om gewoon op internet te kijken en om gewoon ook zelf te beoordelen wat hij zelf mooier vond. dus het was niet alsof ik daar de pana fanboy aan het uithangen was. ik heb juist tijdens het verhaal geprobeerd om heel objectief en alles te vertellen.quote:mig29 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:14:
[...]
En als ik als klant achter jou had gestaan dan had ik nadat jij weg was gelopen naar die klant gelopen en tegen die klant gezegd dat ie ook niet teveel naar jou moest luisteren, omdat jij helemaal vol bent van Panasonic en alles weet van die producten, maar weinig weet van de andere producten en de klant uiteindelijk het advies gegeven om zijn ogen goed de kost te geven en gewoon daarop af te gaan
Reg. datum: 12 mei 2007
Inderdaad... Die nieuwe modellen gaan vast niet voor dezelfde prijs aangeboden worden als de modellen nu. Over lasertv wordt veel spannends verteld (veel betere kleuren, nog scherper, nu nog meer 'hervernieuwd'quote:Cartman! schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:24:
[...]
Weet je... in september worden er weer nieuwe modellen aangekondigd en daarna weer, ik denk dat je daar op moet wachten. En als je klaar bent met wachten nog meer wachten want dan komt er weer n nieuwe.
Oftewel : als je nu een tv wilt moet je em nu kopen.
Persoonlijk ben ik al een jaar of 3 aan het kijken naar flatscreens en had voor mezelf besloten te wachten totdat er full hd's van 107 cm of groter voor onder de ¤ 1800 aangeboden werden, en dan niet meer te wachten tot er weer een nieuwere techniek zou komen waarvoro je de hoofdprijs kan aftikken. Tandenknarsend maanden en maanden gewacht en gewacht en nu dus 2 weken geleden m'n 46PZ85 ontvangen. En nu moet ik niet meer zeuren als die dingen over een half jaar voor ¤ 1200 te koop staan, that's the digital life, zeg maar...
en gerekend aan een gemiddelde elektriciteit kostprijs van 0.22¤/kWh(Belgie)
ik kwam tot deze getallen:
Lcd aan 225Watt aan 5uur per dag kost me 90¤
(0.225kWx5uux365dagenx0.22¤)
Plasma 325Watt(maximaalverbruik) aan 5uur per dag kost me 130¤
(0.325kWx5uux365dagenx0.22¤)
Een verschil van 40¤/jaar, kan iemand me helpen of deze berekening zowat klopt ?
Vergeef me mijn onwetendheid, ik ben mijn kennis aan het bijschaven.
Gemeten gemiddeld verbruik in de Tweakers Platte TV review 208Watt voor de pz85: kost me 85¤
Maw, even duur, zo niet goedkoper dan sommige lcd's op de markt.
Patrick-B. wijzigde dit bericht 30-05-2008 11:54 (23%)
TH42PZ85 - PS3 - Logitech Z-5500 - Vogels EFW6445
Reg. datum: 04 september 2007
Reg. datum: 10 april 2008
Wat wil je weten over de 42PX8, die heb ik sinds 3 dagen, woon ook in tilburgquote:ShockWave_Omega schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:18:
Heeft er iemand ervaring met een 42px8?
Heb deze gekocht bij de Saturn in Tilburg ( zit er helaas nog wel op te wachten ).
Ik zie hier wel allemaal verhalen over de duurdere tv's 80 series en omhoog.. Maar niet over de px8.
Reg. datum: 18 november 2006
Wat zijn je indrukken van de tv?quote:Wat wil je weten over de 42PX8, die heb ik sinds 3 dagen, woon ook in tilburg
Plus en of min punten van de tv.
Gebruik je de tv i.c.m. een ps3 ofzo en zo ja hoe bevalt dat?
Ben eigenlijk min of meer aan het kijken of het wel een goede koop is t.o.v. andere tv's.
Ik vond zelf het beeld gewoon beter als bij de meeste andere tv's die er rond om heen stonden.
ShockWave_Omega wijzigde dit bericht 29-05-2008 07:25 (8%)
It's life Jim ... but not as we know it ... Ariesfleet the dutch textbased star trek rpg visit us at www.ariesfleet.nl
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.