Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 juli 2000

quote:
hellboy1970 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:46:
[...]

Heb ik zelf een ander idee over (kijken of ik een 'viral' op internet kan starten waarin geadviseerd wordt een gele handdoek naast je plasma te leggen de eerste 500 uur- kijken of het lukt }) ).
Dat is natuurlijk grote onzin, maar zoals iedereen weet moet je wel elke avond je plasma weltrusten wensen. Dat is zeker het eerste jaar van belang.

Kusje geven mag ook.

Asus P5B Dlx - C2D E6600@3,0Ghz - 4x1GB Kingston/Corsair RAM - Asus Radeon XT1950Pro - Hauppauge PVR500mce - WD Raptor 150GB - Maxtor Maxline III 300GB - MacBook Pro C2D 2,33

Reg. datum: 15 oktober 2003

Kinderachtig hoor.
De serieuze tweaker weet in iedergeval dat je de eerste 300 uur na elke kanaalswitch op de glasplaat moet blazen om het fosfor te laten koelen.
oftewel oxje...
Reg. datum: 26 november 1999

Ik vraag me af of je de eco stand nog kan beinvloeden.

Overdag vind ik eco het prettigst kijken, maar 's avonds als et wat donkerder wordt in de kamer stelt ie dus het beeld bij, maar ik vind dat ie dan veel te donker wordt
(helderheid en contrast staan nog gewoon op dezelfde waarde en verhogen van deze settings levert niet het gewenste resultaat) Meestal zet ik em dan op normaal maar dit vind ik overdag weer niet prettig :)

Kan ik de stand normaal ook zo aanpassen dat het op 'eco overdag' lijkt? of moet je dan echt in het servicemenu gaan kloten?

\o/

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
hellboy1970 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:46:
[...]

Zoals ik een aantal pagina's eerder al opgemerkt heb; na contact met Panasonic heeft men daar ook geconstateerd dat er niets in de handleiding staat over 'inspelen'. Panasonic (Nederland) adviseert dus om de eerste 200 uur ofzo alles op 50 % te houden. Cinema is dus helemaal top. Break-in en dat soort acties is volgens de techneuten van Panasonic niet nodig (anders hadden ze een break-in dvd wel meegeleverd, of het in de fabriek alvast uitgevoerd), maar daar denken sommige tweakers hier nog steeds anders over. Iets met baat het niet dan schaadt het niet ofzo. Heb ik zelf een ander idee over (kijken of ik een 'viral' op internet kan starten waarin geadviseerd wordt een gele handdoek naast je plasma te leggen de eerste 500 uur- kijken of het lukt }) ).
:P

Inderdaad, maar ik vindt persoonlijk de Cinema-stand icm "Warm" het beste beeld geven, met een kleine aanpassing dan: Minus 1 à 2 klikjes bij kleur ivm iets teveel rood en met de helderheid 1 à 2 klikjes omhoog. Als het ècht licht wordt in mijn woonkamer, dan zet ik alles op "normaal". Hoewel mij opvalt dat het rood soms erg sterk aanwezig lijkt bij mij (op de analoge kabeluitzendingen) !

En wat betreft digitale TV: Wat ik zeg, ik heb het bekeken bij een vriend van me, en zo schokend veel beter is het niet (lees dus: Het is dus slecht, als het verschil met analoog relatief klein is !). Dat maakt het bij mij de moeite niet waard. Plus het feit dat ik ab-so-luut niet zit te wachten op die uiterst lelijke decoder.

Ik wacht af tot eea echt goed ingeburgerd wordt, en dat er een knappe keus is qua decoders. En dan wil ik dus het lieft een decoder die qua design past bij mijn Home Theatre spullen (dus in ieder geval zwart en 43 cm breed), en hij moet ook High-Def doen wen HDMI hebben. Daarnaast is er totaal geen behoefte voor recording- functies. Dus het duurt nog wel ffies voordat we "over gaan" ;)

Reg. datum: 18 december 2005

Wat een ellende. Komen ze zojuist mijn 42PZ85 terugbrengen na het verwijderen van twee stofdeeltjes waarvan ik dacht dat het dode pixels waren zit er rechts boven een haartje achter het glas. :( :( :( :( :(

Ook zaten er twee nieuwe minuscule stofdeeltjes achter het glas. Deze waren niet zo hinderlijk als de vorige twee en daar had ik wel mee kunnen leven aangezien ze nauwelijks te zien waren.

Conclusie: De plasma is weer retour met E-care en dus kan ik weer een aantal dagen wachten.

Reg. datum: 18 oktober 2001

Gisteren bij de Raf show in Amsterdam geweest. Ze hadden er de 42pz800 staan, net als de 80 en de 85. Ik had *zo* verwacht bevestigd te worden in mijn voornemen één van deze Panasonics aan te schaffen. Maar eerlijk gezegd was het een teleurstelling. Het zal wellicht mede komen door de feed die getoond werd (een HD Panasonic demo) en slecht afgestelde schermen, maar het beeld kon me absoluut niet bekoren, niet het minst de zwartwaardes, waar de Panasonics het toch van zouden moeten hebben: zwart was grijs. De afwerking van de pz800 was ronduit lelijk/slordig (pz800: slecht aansluitende plastic 'lipjes' aan de rand van de glasplaat, alle 3: dat grijze geval onderin is niet alleen oerlelijk maar doet ook nog eens erg plastic/goedkoop aan). De mensen van Panasonic die er rondliepen wisten niet eens wat interlacing was, en wilden/konden me geen andere feed laten zien. Ugh, de keuze is wel moeilijker geworden: het volle pond voor een Pio G9 betalen, of toch kiezen voor LCD (de Samsung 650 serie stond er ook en maakte op mij onverwacht veel indruk).

thuisbarista

quote:
G_M_C schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:51:
[...]
En wat betreft digitale TV: Wat ik zeg, ik heb het bekeken bij een vriend van me, en zo schokend veel beter is het niet (lees dus: Het is dus slecht, als het verschil met analoog relatief klein is !). Dat maakt het bij mij de moeite niet waard. Plus het feit dat ik ab-so-luut niet zit te wachten op die uiterst lelijke decoder.
Dat dacht ik de eerste keer ook, bleek de decoder via SCART-composiet aangesloten te zijn. Vis SCART-RGB is het echt stukken beter dan analoog. Ik kijk het nu via mijn HTPC (FloppyDTV DVB-C tuner en HDMI output) en die schaalt het heel netjes op naar 720P, echt een wereld van verschil met analoog. De HD kanalen zijn helemaal om te smullen... :P

Devster wijzigde dit bericht 26-05-2008 10:41 (4%)

Reg. datum: 18 november 2006

quote:
Krizna schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:33:
Gisteren bij de Raf show in Amsterdam geweest. Ze hadden er de 42pz800 staan, net als de 80 en de 85. Ik had *zo* verwacht bevestigd te worden in mijn voornemen één van deze Panasonics aan te schaffen. Maar eerlijk gezegd was het een teleurstelling. Het zal wellicht mede komen door de feed die getoond werd (een HD Panasonic demo) en slecht afgestelde schermen, maar het beeld kon me absoluut niet bekoren, niet het minst de zwartwaardes, waar de Panasonics het toch van zouden moeten hebben: zwart was grijs. De afwerking van de pz800 was ronduit lelijk/slordig (pz800: slecht aansluitende plastic 'lipjes' aan de rand van de glasplaat, alle 3: dat grijze geval onderin is niet alleen oerlelijk maar doet ook nog eens erg plastic/goedkoop aan). De mensen van Panasonic die er rondliepen wisten niet eens wat interlacing was, en wilden/konden me geen andere feed laten zien. Ugh, de keuze is wel moeilijker geworden: het volle pond voor een Pio G9 betalen, of toch kiezen voor LCD (de Samsung 650 serie stond er ook en maakte op mij onverwacht veel indruk).
Ik heb exact hetzelfde!! Ik was gister ook bij de Raf show in A'dam. Ik wilde/was aan het twijfelen tussen de Panasonic PZ85, Samsung 6 serie en de Sony W4000. De Panasonic zag er echt zo dof uit. De zwart waarde van de Samsung was echt zo geweldig t.o.v de Panasonic. De Sony was al snel afgevallen voor mij. Dus het was vrij zeker de Samsung 6 serie voor mij, maa ik kom net van MM vandaan (vanwegen die zogenaamde acties, GAAT VAAK MAAR 50 euro of 100 VAN AF, laat je niet wijs maken door die kut reclame van "tot 20% korting") en die Panasonic PZ85 was hier weer wel wat prettiger voor de ogen. De zwartwaarde van de Samsung was hier weer nog steeds beter dan die van de Panasonic. Maar dit keer gaf ik de voorkeur aan de Panasonic, gezien de Samsung te scherp was, zo scherp dat het weer niet mooi werd. De kleuren waren wel weer geweldig... :S

Een keuzen maken wordt er niet makkelijker op.

quote:
Krizna schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:33:
Ik heb exact hetzelfde!! Ik was gister ook bij de Raf show in A'dam. Ik wilde/was aan het twijfelen tussen de Panasonic PZ85, Samsung 6 serie en de Sony W4000. De Panasonic zag er echt zo dof uit. De zwart waarde van de Samsung was echt zo geweldig t.o.v de Panasonic. De Sony was al snel afgevallen voor mij. Dus het was vrij zeker de Samsung 6 serie voor mij, maa ik kom net van MM vandaan (vanwegen die zogenaamde acties, GAAT VAAK MAAR 50 euro of 100 VAN AF, laat je niet wijs maken door die kut reclame van "tot 20% korting") en die Panasonic PZ85 was hier weer wel wat prettiger voor de ogen. De zwartwaarde van de Samsung was hier weer nog steeds beter dan die van de Panasonic. Maar dit keer gaf ik de voorkeur aan de Panasonic, gezien de Samsung te scherp was, zo scherp dat het weer niet mooi werd. De kleuren waren wel weer geweldig... :S

En ja, het design van de Panasonic ziet er een beetje goedkoop en plastic uit.. echt zo jammer. Dit weegt toch ook weer een beetje mee..

Slemp
Reg. datum: 28 augustus 2001

quote:
denizg schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:09:
[...]

En ja, het design van de Panasonic ziet er een beetje goedkoop en plastic uit.. echt zo jammer. Dit weegt toch ook weer een beetje mee..
Moeilijk he! Bij RAF in Hilversum vond ik de Panasonic en Pioneer plasma's beduidend mooier beeld geven dan de lcd-schermen, maar het is en blijft lastig kiezen. Bij MM is het vaak een ramp qua instellingen idd.

Ik vind het design van de Samsung juist minder dan de Panasonic PZ85, zo zie je maar! :)

edit:
Voor welke prijs stond de Panasonic in Utrecht? :)

|| GA-P35 DS3P - Antec NeoHE 550 - C2D E6600 - 2GB GeIL PC6400 - WD Raptor 74GB & 2 x WD 500GB - Club3D 8800GTS - Samsung 205BW - Logitech Z-560 ||

Reg. datum: 09 mei 2008

Gisteren Grand Turismo5 Prologue voor de PS3 inhuis gehaald,
en ik moet zeggen, de details zijn afschuwelijk vet!!
Zelfs als je met je gezicht op 20cm van het scherm gaat zitten kijken,is het echt niet normaal!!

Ik heb geen moment spijt van mijn aankoop, dat wordt me elke dag duidelijk gemaakt
door de mijn smile op mijn gezicht, als ik de beelddetails bekijk. ;)

TH42PZ85 - PS3 - Logitech Z-5500 - Vogels EFW6445

Reg. datum: 12 mei 2007

Voor de geinteresseerden een linkje naar een interessante thread op het avs forum.
Hierin wordt een discussie gevoerd over de 'beste' instellingen -maar alles is relatief natuurlijk...- voor de PZ80 en 85. ALleen lastig dat het amerikaanse modellen betreft, dus de instellingen hier met de balkjes ipv cijfers moeten we een beetje gokken

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1019763
"
Cinema
Picture: 60
Brightness: 52
Color: 41
Tint: -2
Sharpness: 50
Color Temp: Warm
Black Level: Light

Here are my settings using a PS3 via HDMI with DVE Blu-ray and of course by eye. RGB is set to full on the PS3. I have not done anything in the PZ85 service menu.

Cinema settings:
Picture: +70
Brightness: +48
Color: +44
Tint: -3
Sharpness: 0
Color temp: Warm
Color mgmt: Off
x.v.Color: Off
C.A.T.S.: Off

Advanced Picture Settings:
Video N/R: Off
Black level: Light
HD size: Size 1

Standard: - Use for Bright room
Picture: +70
Brightness: +44
Color: +46
Tint: -3
Sharpness: 0
Color temp: Warm
Color mgmt: Off
x.v.Color: Off
C.A.T.S.: Off

Advanced Picture Settings:
Video N/R: Off
Black level: Light
HD size: Size 1"

Reg. datum: 18 december 2005

als mijn plasma retour komt ga ik die instellingen eens proberen

supercop7373 wijzigde dit bericht 26-05-2008 11:52 (72%)

Nu weg ....

quote:
hellboy1970 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:49:
knip ...

[verwijzing naar AVS' instellingendraad]

knip ...
Dat had ik idd al gezien; Maar niet alleen werken we hier met balkjes, maar ik heb bv. helemaal geen instelling "picture", of ze moeten er "contrast" mee bedoelen. Maar dan nog is het imho niet zo bruikbaar, een contrast van +70 komt overeen met ongeveer 2/3 gevuld balkje; En da's weer veel te scherp naar mijn mening (ik ga ervan uit dat een instelling van 50 op AVS' forum overeenkomt met een half balkje).

Overigens: Waar zit die instelling voor "Black Level" of "HD Size" waar ze het over hebben ? Ik heb hem nog niet gezien in mijn menu.

Dus, ik denk dat ik op mijn eigen ogen af ga, en langzamerhand naar een (voor mij) ideale instelling toe werk. Wellicht dat ik over een half jaar een calabratie laat doen, maar nu nog niet.

Overigens vindt ik op analoge kabel het rood erg overstralen, hebben meer mensen dit euvel ?

G_M_C wijzigde dit bericht 26-05-2008 12:01 (52%)

Reg. datum: 17 mei 2003

quote:
hellboy1970 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:49:

... Here are my settings using a PS3 via HDMI with DVE Blu-ray and of course by eye. RGB is set to full on the PS3. ...
Volgens mij ondersteunt de 42PZ85 helemaal geen Full RGB. Ik heb zitten spelen met een calibratie/afbeelding waaruit dit bleek. Ik zou voorzichtig zijn om dan deze settings klakkeloos over te nemen

Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...

Get Firefox
Reg. datum: 09 januari 2002

quote:
G_M_C schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:56:
[...]

Overigens: Waar zit die instelling voor "Black Level" of "HD Size" waar ze het over hebben ? Ik heb hem nog niet gezien in mijn menu.
Like to know that too..

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
denizg schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:08:
De zwartwaarde van de Samsung was hier weer nog steeds beter dan die van de Panasonic.
Geldt dat ook in een ruimte die niet fel verlicht is? En heb je het nu alleen over de maximale zwartwaarde (of minimaal, tis maar hoe je daar tegen aankijkt ;) ) of ook over de zwartweergave van gradaties. Dus het behoudt van detail in donkere scenes.

Nu weg ....

quote:
NiZNO schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:11:
[...]

Like to know that too..
Zal ffies een postje maken daar ... kijken wat men daar te vertellen heeft ....

quote:
Oscar Mopperkont schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:14:
[...]

Geldt dat ook in een ruimte die niet fel verlicht is? En heb je het nu alleen over de maximale zwartwaarde (of minimaal, tis maar hoe je daar tegen aankijkt ;) ) of ook over de zwartweergave van gradaties. Dus het behoudt van detail in donkere scenes.
Bij MM is het altijd fel licht inderdaad, maar bij Raf in A'dam was het redelijk "donker/gemind" als het ik het me nog kan herrineren, niet echt op gelet.

Maar keuzen gaat nu tussen de PZ85 en Samsung 6 serie A656. LASTIG!

Nu weg ....

quote:
denizg schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:08:
[...]
... knip ...

Let op: Mogelijke verkoperstrucs ...
Ik was bij de de Expert hier in de omgeving, maar daar hebben ze de Samsungs op Dynamisch staan; Dat geeft idd erg krachtig beeld, maar de kleurruimte is daarmee heel erg verprutst (kleuren/licht/contrast veel te fel). Deze mode ga je in realiteit nooit gebruiken, tenzij je las-ogen of sneeuw-blindheid wil hebben.

Daartegenover hebben ze de Pana op Cinema gezet, de instelling die eigenlijk het beste werkt als je in een verduisterde ruimte / niet al te lichte omgeving zit.

Het verschil is heel erg groot op die manier ... en da's helemaal expres zo gedaan, want ze proberen je als eerste een Philips, vervolgens een Sony en tenslotte een Samsung LCD aan te bieden. Dit is in volgorde van prijs en in volgorde van de te ontvangen provisie/bonus. Ze creeren dus expres een beeldverschil tussen de TV-sets, in volgorde van degene die ze het liefst (zelfs met smoesjes) aan je willen slijten.

Dit gaat zelfs zover dat ze (zelf meegemaakt bij BCC) beweren dat ze een model 82 gaan verkopen van Panasonic (tweeëntachtig inderdaad, geen schrijffout) ; En vervolgens zeggen ze dat helemaal niet bekend is wanneer die uitkomt (logisch want die bestaat niet). Maar om je tegemoet te komen hebben ze wel een Sammy in de aanbieding van ongeveer dezelfde kwaliteit (wat niet waar is dus imho).

Dus verkopers is een soort volk waar je niet naar moet luisteren als je op zoek bent naar de beste keus voor jezelf. Want die denken niet aan jouw belang, maar alleen maar aan hun eigen belang. En wat jij wilt zullen ze proberen op te praten in wat zij willen, en daarvoor gebruiken ze dus ook trucs als het met opzet verkeerd inregelen van TV's.

G_M_C wijzigde dit bericht 26-05-2008 12:56 (6%)

@ G_M_C,

Nee klopt helemaal. Vaak hebben die gasten in MM BCC etc geen balle verstand van. Ik ga dus ook echt af op eigen keuzen.

Maar bijvoorbeeld bij de RAF Show van het weekend. Daar stonden de heren van Panasonic/Samsung etc zelf bij van de merken zelf en dus neit de RAF verkopers.

De Panasonic plasma's waren zo ongeloverlijk slecht afgesteld, was om te huilen. Grappig was dat er geen hond stond bij PHILIPS :p

De 2 gasten die bij Panasonic stonden wisten ook weinig, was zo een jonge gozer.. De heren bij Samsung waren wel op hoogte van het een en ander en hebben heel wat moeite gedaan om verschillen aan te tonen. Heb normaal beeld gezien, ze hebben ff een film opgezet heb kunnen kloten met de instellingen.

Wat mij overtuigde bij de Samsung 6 serie was wanneer er een BR film was opgezet op "Cinema of Film" mode, weet neit precies wat de benaming was. Beeld was dit keer niet te vel/scherp. Zoals aangegeven, Panasonic was om te huilen bij de Raf show.

Dus je zou toch denken dat ze bij een Show als RAF de instellingen goed hebben? Ik kan begrijpen dat de bij BCC of MM op de manier zoals je aangeeft hebben.

Vandaag kom ik terug bij de MM, waar de Panasonic toch weer prettiger was om naar te kijken dan de Samsung.

Vind het erg lastig, maar nu ik vandaag de PZ85 heb gezien bij MM, neig ik meer naar de Panasonic.

(don't mind the typo's/spelling pls, zit op werk dus tik snel:P)

denizg wijzigde dit bericht 26-05-2008 13:15 (6%)

Reg. datum: 03 juli 2003

quote:
denizg schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:29:
[...]

Bij MM is het altijd fel licht inderdaad, maar bij Raf in A'dam was het redelijk "donker/gemind" als het ik het me nog kan herrineren, niet echt op gelet.

Maar keuzen gaat nu tussen de PZ85 en Samsung 6 serie A656. LASTIG!
Ik moest dezelfde keuze maken. Ik heb beide TV's gezien en hoewel ik het beeld van de PZ85 beter vond, heeft de LCD weer andere voordelen (iets beter geschikt voor PC-gebruik enzo). Wat voor mij uiteindelijk toch de doorslag gaf was het grote aantal issues wat mensen toch altijd met Samsung schermen hebben. Heel AvForums staat er vol mee; banding, tearing, allemaal rare artefacten etc. etc..Ook de nieuwe A656 heeft daar in beperktere mate last van.

Nu kan je zeggen dat alleen mensen met problemen daar posten, maar eigenlijk staat het panasonic plasma forum bijna alleen maar vol met positieve reacties.

Reg. datum: 18 oktober 2001

quote:
G_M_C schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:51:
[...]
Dus verkopers is een soort volk waar je niet naar moet luisteren als je op zoek bent naar de beste keus voor jezelf. Want die denken niet aan jouw belang, maar alleen maar aan hun eigen belang. En wat jij wilt zullen ze proberen op te praten in wat zij willen, en daarvoor gebruiken ze dus ook trucs als het met opzet verkeerd inregelen van TV's.
Je hebt helemaal gelijk, de Samsung LCD stond in eerste instantie veel te fel/te hoog contrast, en de Samsung-verkoper had ook een verhaal dat je bij plasma al na 2 jaar duidelijk waarneembare afname van lichtsterkte ziet, dat neem ik met een flinke korrel zout. Aan de andere kant, het was in Amsterdam inderdaad zeker niet licht, en de Samsung-verkoper demonstreerde ook enkele andere presettings, zoals 'film', waarbij de tv op 6500k gezet werden, wat er erg goed uitzag. En belangrijker: dit waren vertegenwoordigers van de respectievelijke fabrikanten, niet van de winkel die je gewoon het product met de hoogste marge proberen te slijten.

Nu weg ....

quote:
Krizna schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:19:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, de Samsung LCD stond in eerste instantie veel te fel/te hoog contrast, en de Samsung-verkoper had ook een verhaal dat je bij plasma al na 2 jaar duidelijk waarneembare afname van lichtsterkte ziet, dat neem ik met een flinke korrel zout.
[...]
Tovallig dat er op de 2e blz. van de handleiding juist daar iets over geschreven staat;

In de handleiding van de Panasonic staat nl. dat zij het Plasma-paneel voor 100.000 uur (honderdduizend idd) werkzaamheid specificeren. Er staat verder bij dat ze daarmee bedoelen dat het 100.000 uur duurt voordat de helderheid van het paneel met 50% is afgenomen.

... enne ... 100.000 uur is bij een gebruik van 5 uur per dag zo'n 50 jaar ...

Neem die bewering dus maar met het hele zoutvaatje, ipv alleen die ene korrel zout :P

G_M_C wijzigde dit bericht 26-05-2008 13:47 (3%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: