Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 18 oktober 2004

ik dacht inderdaad aan de sc-pt560 (product info) . Kent iemand deze?

"What I lack in constraints, I make up for in remorse"

Wat jij nu wilt doen wil ik ook gaan doen.
Maar ik heb dan nog de kwestie van een Xbox 360 erbij..

Weet iemand hoe dit dan gaat werken?

Heb ik het dan zo:

Xbox - hdmi -> Home cinema set- hdmi -> TV ?

En welk topic moet ik dan bespreken welke ik het beste kan kiezen.. Wil eigenlijk wel eentje met Viera link, lijkt me allemaal wel makkelijk ;)

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Fueled By ASUS
Reg. datum: 26 augustus 2004

quote:
mthijz schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:01:
ik dacht inderdaad aan de sc-pt560 (product info) . Kent iemand deze?
Ik heb zelf een 860.. volgens mij enige verschil de 4 towers..
Hiervoor de 850 gehad.. ben opzich wel tevreden.. leuk geluid voor weinig geld..

Asus P5K-EPU, Core2Duo E6550, Corsair CMX2-2048C4, ASUS 8600GT 512MB, Western Digital 2x250GB RAID0

Vandaag de 42PZ80 besteld. Momenteel heb ik een 42PV62 staan maar die gaat naar mijn carpool maatje :9
Ik ben vanmorgen maar is wat winkels afgeweest om te kijken, (MM alexandrium,Foka,Foto klein)het viel mij op dat bij alle winkels die nieuwe Samsung LCD (met die rode rand) wel heel erg in het oog staat en perfect afgesteld.
De plasma,s stonden in een hoekje en op een analoog signaal en dat zag er dus niet uit. |:(
Ik ging nog bijna twijfelen ook ( not ) :o
Die extras die de 85 heeft vind ik persoonlijk het prijsverschil niet waard dus vandaar dat ik voor de 80 heb gekozen.Verder kijk ik ook veel voetbal en ik lees hier en daar dat IFC daar juist niet prettig voor is.
Ik gebruik hem ook voor gamen (PS3) en voor HD films te bekijken via de PC en mede voor die 2 zaken ben ik nu overgegaan van HD ready naar Full.
Kan niet wachten tot ie hier staat :9~

Cornholio01 wijzigde dit bericht 24-05-2008 16:53 (6%)

Ik had precies hetzelfde in de Mediamarkt Eindhoven - Die Samsung zag er wel heel perfecto uit tussen alle andere LCD's, en de PZ80 was beroerder dan het duurdere 117cm model dat alleen HD Ready was!

Overigens was de LG Scarlett helemaal niet om aan te zien, kan ook aan de media hebben gelegen die ze gebruikten.

Raar, op de panasonic site hebben ze alle specs weer weggehaald.
blijkbaar waren ze dus niet allemaal goed, misschien de gradatiestappen die niet klopte?

Gisteren de 42PZ80 besteld. In Groningen heb ik nog even tv's gekeken bij de Saturn. Daar hadden ze over alle TV's hetzelfde signaal, namelijk een DVD'tje van Amy Winehouse (gezien haar performance had ze aardig wat flessen wine soldaat gemaakt). Dit signaal was zo vaak gesplitst, dat je het eigenlijk niet kon maken om dit op die dure TV's te tonen. Wat mij opviel is dat slechte signalen bij plasma er nog enigzins fatsoenlijk uitzien, maar dat bij LCD het net lijkt of je naar een levend schilderij van Vincent van Gogh zit te kijken. Het zag er werkelijk niet uit.
Ik had al in andere winkels gezien dat plasmaschermen er toch wel mooier uitzien dan LCD's, maar dit gaf eigenlijk wel de doorslag. Het enige jammere is dat plasmaschermen flink wat vermogen verbruiken. Maar ik betaal liever een paar euro in de maand extra aan stroom dan dat me loop te ergeren aan te harde, onnatuurlijke kleuren en duidelijke artifacts.

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

Gisteren vrijwel de hele dag geen post gemaakt hier op Got, want ....

M'n 42PZ85E is er *O*

En wat een machien is het zeg. En de doos is wellicht nog groter. Hij kon maar net in de auto :o

Meteen geinstelleerd en aangezet: Een paar simple vraagjes en toe begon het scannen naar zenders: Daarvoor zit er echt een Super-systeem in.

Nadat met scannen een paar zenders had gevonden, gaf is aan (in een hele lange lijst kabel-aanbieders) dat ik wss in het Casema gebied woon, en bood me die keuze. En binnen 10 seconden had ie alle andere kanalen erin gezet (en zowat nog in 1 x op goede volgorde ook :) ) Geen idee dat zo'n systeem bestond, maar het werkt prima. En toen sprong ie netjes op Ned1 aan.

En ik moet zeggen heerlijk rustig beeld, en helemaal geeneens slecht met de analoge kabel die ik nog gebruik. Ik had het veel slechter verwacht, en eerlijk is eerlijk; Het beeld is rustiger, scherper een mooier gedefinieerd dan op mijn 8cm CRT. Helemaal geen tegenvaller dus :)

Noot: Ik ga pas naar digitale TV als het HD-aanbod can de Casema een beetje fatsoenlijk wordt

Maar ik had niet alleen de TV gekocht; Dus na het rondzappen (zapsnelheid is prima :) ) de TV weer uit ... ... Om mijn nieuwe bluray-speler aan te sluiten op mijn systeem. Want ik heb meteen een ("bijpassende") BR-speler van Panasonic gekocht, de BMP BD30.

Dus een HDMI-kabel van de BR-speler naar m'n receiver (Onkyo TX-SR875), daarvandaan uit de monitor-out naar de 42PZ85, stroom kabeltje van de speler inpluggen en klaar.

Daarna simpel op de receiver aangeven dat er een TV zit op de HDMI-out, gewoon reso op "through" laten staan, en op de speler aangeven dat je de HDMI-auto gebruikt; En ook daar kiezen voor "auto". TV aanzetten, receiver opnieuw inschakelen, en de speler aanzetten; Die drie overleggen via de HDMI met elkaar, en komen tot de conclusie dat 1080p/24 toch wel de beste resultaten geeft. Super simpel, prima uitvinding die HDMI's: Kind kan de was doen.

En komt het ... Planet Earth Bluray erin .... en wat een beeld geeft dat zeg :9 :9~ Full-HD he-le-maal TE fantastisch :o

Maar ik kom erachter dat m'n speler het geluid niet via " bitstream" verstuurd. Dus ik het menu van de speler in, en dat menu blijkt net zo duidelijk en overzichtelijk als het menu van de TV. Ik hoef bij het "geluid" te kiezen voor "hoge kwaliteit" en klaar. Bij elke optie geeft ie een stuk uitleg wat het betekend, en "hoge kwaliteit" betekens schijnbaar dat je je audio overlaat aan je audio-apparatuur. Precies zoals ik dat wilde :) Dus eea weer aan, en ja hoor; Ook geluid prima.

En toen gisterenavond maar meteen Blood Diamond gekeken op de BR. Absoluut adembenemend, wat een prachtig beeld geeft de TV. Ingesteld op cinema is het absoluut heerlijk om naar te kijken. Ook na langere tijd wordt ie echt niet warm of zo, en het blijft rustig voor je ogen. Het beeld komt idd wel beter tot zijn recht in een donkerdere ruimte, maar da's voor films geen bezwaar. Als je voetbal gaat kijken, komt het toch niet perse aan op de beste kwaliteit en dan kan je evt ook gewoon nog de de beeldmodus op "normaal zetten".

Alles bij elkaar: Een super-machien. Veel beter dan de LCD's die ik heb gezien qua beeld; Het is en blijft rustig voor de ogen, vol van kleur en verzadiging, geen enkele keer een "overschijning" van een kleur (of van een veel te fel wit). Kleuroverlopen zijn super, en geen vorm van "banding" gezien; Nog op gewone TV, noch op de film (Blood Diamnond). En qua film: 1080p/24 gaat gewoon absoluut goed. Wel moet je dan IFC uitzetten, wat alleen maar last lijkt te geven. IFC werkt overigens wel bij het beeld van de gewone kabel-TV.

De speler is ook een aanrader; Het viera-link gebeuren heeft toch zijn voordelen ("toevallig" (yeah ricgt) diet mijn Onkyo ook aan viera link).

Alles bij elkaar dus: Kopen die handel, laat die LCD's voorlopig maar voor wat ze zijn. Het beeld van dit machien is werkelijk fantastisch, een feest voor de ogen, en komt mij natuurlijker over dan de LCD's :)

Overigens; In de handleiding staat nergens iets over "inbranden". Heb ik iets gemist, of kijk ik gewoon niet goed ?

Overigens (2) heb ik de TV nu zo ingesteld;
Cinema
temperatuur warm
kleur 2 a 3 klikjes minder, helderheid 1 klik meer en ook scherpte 1 meer. Denk dat ik zo goed zit. Met de standaard-instellingen was er iets teveel groen (zie je in scenes met mensen die een donkere huidskelur hebben, zoals Blood Diamond dus). Met mijn instellingen zijn de kleuren prima, "net echt" :)

Mooie review G_M_C!
Paar vraagjes :)
quote:
G_M_C schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:47:
Die drie overleggen via de HDMI met elkaar, en komen tot de conclusie dat 1080p/24 toch wel de beste resultaten geeft. Super simpel, prima uitvinding die HDMI's: Kind kan de was doen.
Dit begrijp ik niet goed. Bluray is toch standaard 24p en daarom zie je dit toch ook?
quote:
De speler is ook een aanrader; Het viera-link gebeuren heeft toch zijn voordelen ("toevallig" (yeah ricgt) diet mijn Onkyo ook aan viera link).
Watvoor voordelen heb je aan deze koppeling?
meerdere apparaten met 1 afstandsbediening...
maar daar heb je die mooie programmeerbare afstandebedieningen voor tegenwoordig zoals de sony rmvl-600 of de logitech harmoy's.

Antec SLK3000B | Seasonic S12-430, 430W | Asus A8N-E | AMD64 X2 3800+ @ 2400mhz | Sapphire X850 XT | G.SKill 2GBZX | 2x Hitachi T7K250 raid0 | Creative Audigy 2 | NEC ND-3520 | Dell 2001FP

Ik wil graag de Pana TH-46PZ85 kopen. Nu heb ik bij een internetwinkel deze plasma gezien voor 1719,- euro. Daar komt nog wat bij zoals verzend en installatieservice, rembourskosten en verwijderingsbijdrage. Prijs komt +- uit op 1822,- Euro.

Ik heb de plasma gezien bij www.elektrogigant.nl. Wie heeft ervaring met dit bedrijf en wie kan mij vertellen of ze van deze modellen de Nederlandse modellen verkopen?

Heb je al in de Tweakers.net shopreview gekeken dan?
Reg. datum: 12 mei 2008

nieuwe actie bij mediamarkt....tot 20% korting op LCD en Plasma tv's

iemand meer info hierover..

http://www.elektrogigant.nl/

staat er bij lijkt me ->

Garantie

Elektrogigant geeft garantie op de door haar geleverde apparatuur,conform de garantie bepalingen van de desbetreffende fabrikant en/of leverancier (1,2 of 3 jaar fabrieksgarantie). Informatie hierover treft U aan in de documenten bij het product. Indien U meer informatie wilt over de garantie van een bepaald product, dan kunt U zich richten tot ons of de website van de fabrikant van het product.

Dit betekend volgens mij dat je naar panasonic mag gaan bellen als er problemen zijn maar ik kan het fout hebben.

Elektrogigant staat er idd bij, maar er is maar 1 post over. Wel een positieve in elk geval.

Alleen ben er nog niet uit of ze NLse modellen verkopen. Anders moet ik morgen ff bellen.

De MM heeft idd 26 en 27 mei TOT 20% korting op lcd en plasma.

Dit stond er ook nog bij, bij het kopje garantie:

U kunt een storing altijd rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Voor adressen, telefoonnummers of andere informatie kunt U altijd mailen naar info@elektrogigant.nl Storingen van plasma of lcd schermen van Panasonic of Philips groter dan 32 inch moet U altijd aan ons melden. Wij hebben dan Uw gegevens en het serienummer nodig en geven dan de storing voor U door.

Nu weg ....

Nog een goede test gevonden voor een Plasma (en dan met name het verschil tov LCD's). De film " Pan's Labyrith", en dan met name de donkere scenes in die film. Daarmee kan de voortreffelijke deteillering in de donkere gebieden zien; Geen enkel detail wordt onzichtbaar / te donker, maar die blijven geheel in de juiste verhoudingen tov elkaar zichtbaar. Perfecte kwaliteit met die Pz85. Zeer blij met het apparaat :)

Euh G_M_C, je gaat toch wel ff de eerste 200 uur rustig aan doen met je contrast en brightness he!?

Nu weg ....

quote:
Schimanski schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:02:
Euh G_M_C, je gaat toch wel ff de eerste 200 uur rustig aan doen met je contrast en brightness he!?
Waar staat dat in de handleiding dan ? Dat staat er echt niet in hoor ! Er staat helemaal niet daarin over inspelen, voorzover ik dat kan zien (alles 2 keer doorgekeken).

En overigens: Hij staat vrijwel altijd op cinema (alles op 50% / de helft)...

En je hoeft helemaal niets te doen met je contrast en brightness om alle schaduw-details te zien: Het is gewoon standaard al een heel erg goed scherm :)

G_M_C wijzigde dit bericht 25-05-2008 22:26 (8%)

Wanneer zou je hem wel van de cinema stand afhalen dan? Is 1 goede stand niet de beste die het toestel biedt?
Nu weg ....

quote:
tweakernick schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:37:
Wanneer zou je hem wel van de cinema stand afhalen dan? Is 1 goede stand niet de beste die het toestel biedt?
Ik laat hem idd altijd op cinema staan (met een heel kleine aanpassing dus, zie een paar posts terug).

quote:
Noot: Ik ga pas naar digitale TV als het HD-aanbod can de Casema een beetje fatsoenlijk wordt
Wat let je om voor 4 tientjes (ziggo actie) een decoder te halen voor het digitale SD aanbod. Vind dat al een behoorlijk verschil geven. Zou voor die paar zenders idd nog geen HD decoder kopen.Enige voodeel is dat deze ook kan upscalen. Je hebt daar met je receiver weinig aan, want die zal dat vele malen beter doen.

Ik heb een PX-80E ... zoals bij iedereen zit er geen DVB-T antenne bijgeleverd veronderstel ik.
Nu ik heb vernomen dat ik hier mar een 4 a 5 km vogelvlucht verwijderd ben van een belgische DVB-T zendmast en vroeg me dus af of zo'n antenne makkelijk te maken is :?

Ik zou er achteraan eens een draadje willen aanhangen ... alleen weet ik niet echt hoe lang dat draadje ong. moet zijn ... kan er me iemand helpen :?

:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::

quote:
G_M_C schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:22:
[...]

Waar staat dat in de handleiding dan ? Dat staat er echt niet in hoor ! Er staat helemaal niet daarin over inspelen, voorzover ik dat kan zien (alles 2 keer doorgekeken).

En overigens: Hij staat vrijwel altijd op cinema (alles op 50% / de helft)...

En je hoeft helemaal niets te doen met je contrast en brightness om alle schaduw-details te zien: Het is gewoon standaard al een heel erg goed scherm :)
Zoals ik een aantal pagina's eerder al opgemerkt heb; na contact met Panasonic heeft men daar ook geconstateerd dat er niets in de handleiding staat over 'inspelen'. Panasonic (Nederland) adviseert dus om de eerste 200 uur ofzo alles op 50 % te houden. Cinema is dus helemaal top. Break-in en dat soort acties is volgens de techneuten van Panasonic niet nodig (anders hadden ze een break-in dvd wel meegeleverd, of het in de fabriek alvast uitgevoerd), maar daar denken sommige tweakers hier nog steeds anders over. Iets met baat het niet dan schaadt het niet ofzo. Heb ik zelf een ander idee over (kijken of ik een 'viral' op internet kan starten waarin geadviseerd wordt een gele handdoek naast je plasma te leggen de eerste 500 uur- kijken of het lukt }) ).

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws