Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie
Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicBedankt voor dit topic 
Was er net uit dat het een Sharp LCD LC46XL2E zou worden totdat ik las over de 46PZ85... die ziet er ook zeer goed uit en qua prijs zit het redelijk in de buurt. Mn bedoeling is vooral om SD beeld (UPC Digital) te kijken, HD content af te spelen via een HTPC (720P, 1080P) en misschien ook wat gamen via de HTPC. Wat is dan verstandiger? Ik vind het wel belangrijk dat SD er 'goed' uitziet en het niet zo irritant schokt zoals je toch vaak zien. Dat de tv's HD content goed weergeven geloof ik opzich wel maar volgens hdtvtest.co.uk en hier schijnen de kleuren toch mooier te zijn van plasma... wie geeft me n duwtje in de juiste richting
Was er net uit dat het een Sharp LCD LC46XL2E zou worden totdat ik las over de 46PZ85... die ziet er ook zeer goed uit en qua prijs zit het redelijk in de buurt. Mn bedoeling is vooral om SD beeld (UPC Digital) te kijken, HD content af te spelen via een HTPC (720P, 1080P) en misschien ook wat gamen via de HTPC. Wat is dan verstandiger? Ik vind het wel belangrijk dat SD er 'goed' uitziet en het niet zo irritant schokt zoals je toch vaak zien. Dat de tv's HD content goed weergeven geloof ik opzich wel maar volgens hdtvtest.co.uk en hier schijnen de kleuren toch mooier te zijn van plasma... wie geeft me n duwtje in de juiste richting
Reg. datum: 01 maart 2004
Reg. datum: 01 maart 2004
Klopt, met de standaard decoder kan je geen HD zenders ontvangen. Daar heb je echt de HD of HD DVR decoders voor nodig.quote:Thomasson4 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:35:
[...]
Ik ben een beetje leek op dit gebied hoor, maar betekent dat je met de gewone decoder die wij kregen bij UPC digitale tv ik geen HD zenders kan bekijken, of ten minste niet echt in HD? Zoja, hoeveel kost zo'n ding
Voor prijzen kan je hier eens een kijkje nemen
AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15
Reg. datum: 12 oktober 2000
Reg. datum: 12 oktober 2000
in dit topic heb ik zo'n vermoeden dat je veel duwtjes in een bepaalde richting gaat krijgen....quote:Cartman! schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:21:
Bedankt voor dit topic
Asus P5B Dlx - C2D E6600@3,0Ghz - 4x1GB Kingston/Corsair RAM - Asus Radeon XT1950Pro - Hauppauge PVR500mce - WD Raptor 150GB - Maxtor Maxline III 300GB - MacBook Pro C2D 2,33
Mja,maar zover ik in de specs kon zien ondersteunt de panasonic geen 10bit kleur en hdmi 1.3b, dat lijkt me een gemis, of is dat onzin?
Kan de discussie over UPC HDTV verhuizen naar het UPC HDTV topic?
Anyway, hoe zijn de ervaringen met 4:3 materiaal en deze Panasonic serie?
Anyway, hoe zijn de ervaringen met 4:3 materiaal en deze Panasonic serie?
tweakernick wijzigde dit bericht 20-05-2008 23:33 (37%)
Reg. datum: 15 november 2001
Reg. datum: 15 november 2001
Ik heb de Sharp LC46XL2E gehad en heb veel issues gehad met dat toestel. Na m'n derde scherm (!) geretourneerd en de 46PZ85 gehaald. Wat een verademing! De Sharp had grote issues met horizontal + vertical banding, wat ENORM storend is tijdens snelle beelden (games, voetbal, etc.). De Panasonic heeft deze problemen niet en produceert daarnaast een beeld dat zoveel mooier, natuurlijker en kwalitatiever is dat ik werkelijk niet snap dat mensen nog steeds even veel geld of zelfs meer uitgeven aan een LCD toestel.quote:Cartman! schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:21:
Bedankt voor dit topic
Gisteren in een "speciaalzaak" nog maar eens naar het verschil tussen een Pz80 en 85 weeste kijken. De verkoper vertelde mij dat IFC niet uitgezet kan worden....dit is BS toch? IFC kun je toch uitschakelen?
Groet,
Rob.
Groet,
Rob.
Rob de bouwer.
Reg. datum: 12 mei 2008
Ja hoor, je kunt het per bron (tv, hmdmi etc.) aan en uitzetten. Ik zet het zelf altijd uit, maar bij spellen kan het misschien wel mooi zijn.quote:DH.FiReHaWK schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 07:37:
Gisteren in een "speciaalzaak" nog maar eens naar het verschil tussen een Pz80 en 85 weeste kijken. De verkoper vertelde mij dat IFC niet uitgezet kan worden....dit is BS toch? IFC kun je toch uitschakelen?
Groet,
Rob.
Ikzelf heb laatst een ps3 gekocht voornamelijk voor de Blu-ray (al zit ik sinds die tijd voornamelijk GTA IV te spelenquote:hellboy1970 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:07:
Eindelijk! Dit weekend mijn 46PZ85 gekregen... Na een hoop gedoe, dat wel (eerst bij de MM besteld, toen bij een internetwinkel die ze niet meer op voorraad bleken te hebben terwijl ze wel vertelden dat het zo was, uiteindelijk bij een andere shop besteld met wel een prima service) maar bij de MM was ik inclusief bezorgen even ¤2295 tov de nu betaalde ¤1779 incl bezorgen kwijt![]()
Voor degenen die nu nog twijfelen:
Bij het uitpakken was ie toch wel erg groot, maar dat was ook de bedoeling. Gelijk opgehangen met de vogel 6305 steunen incl kabelgoot. Dat is even een nauwkeurig werkje omdat ik het natuurlijk wel superwaterpas wil hebben. En ik kan niet anders zegegn dat ik bijna van de bank pletterde bij het zien van de kwaliteit! Met een digitale tuner (Humax) en een plastic Karwei scartkabel leken normale tv uitzendingen al bijna DVD kwaliteit! Ik was eerlijk gezegd een beetje huiverig over de kwaliteit van normale uitzendingen, maar gvd, wat ziet dat er strak uit! Gewoon op Cinema stand en knallen maar... DVD's zijn helemaal top (ook nog met een brakke Scartkabel), snel even Sincity gekeken om de zwartwaardes te zien... WOW.
Alleen bij voetbal heb ik -zoals zovelen hier- die Frame toestand uitgezet, de bal was idd af en toe even weg... Verder tot nu toe niets dan lof, en aan het formaat ben je echt zo gewend, ik zit op 3,5 m van deze 46" en dat kan echt makkelijk.
Over die Vogel steunen: werkt allemaal mooi, maar als je er een kabelgoot onder hebt is de onderste steun wel erg lastig naar beneden te draaien omdat de onderrand van de tv in de weg zit, dus een beetje pielen met een hele lange imbus sleutel terwijl je op je rug ligt.
Wordt nog wel een beetje klooien met de instellnigen omdat de elders gevonden instellingen op het AVS forum allemaal op de niet europese versie slaan, daar hebben ze het over 'contrast op 48' terwijl ik alleen maar een baklje heb.
Maar nu de hamvraag: en hoe nu verder? Ik kan natuurlijk van het 'uitgespaarde geld' een PS3 neerknallen, maar weten jullie nog betaalbare oplossingen waarmee ik ook 1080p kan gaan kijken, en dan ook over het netwerk? ik gebruikte altijd mjin oude xbox als mediacenter maar die trekt geen fullhd. Ergens wel een 'popcorn hour' gezien, maar die schijnt wat problemen met streaming media te hebben.
Fluister en fluisterstil bij zowel afspelen van Blu-ray alsook het gamen. Blu-ray bekijken op zo'n scherm, dat moet je gewoon doen. Daar heb je t scherm voor gekocht toch?
Reg. datum: 27 juni 2002
Reg. datum: 27 juni 2002
Ik begreep uit een discussie op een ander forum dat IFC door Panasonic ontwikkeld is voor gebruik van HD sources. Maar dat ze dit vergeten zijn te vermelden in de handleidingen. Op dat forum zijn mensen zo te spreken over IFC bij die sources dat je het als aankoop argument voor de 85 gaat zien.quote:DH.FiReHaWK schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 07:37:
Groet,
Rob.
Reg. datum: 08 augustus 2006
Reg. datum: 08 augustus 2006
Gisteren de TH-37PX80 bij Redcoon besteld, hoop dat alles goed gaat, maar 779 Euro ex. vervoer en zo vond ik op zich wel een mooi prijsje.
Ik ben volsagen nieuw op dit gebied dus een paar beginnersvraagjes:
- zo'n break-in DVD, is dat echt nodig, heeft dat echt een praktisch nut? Inmiddels heb ik het ding wel gedownload, is maar zo'n 450 MB, dus ik neem aan dat ie zichzelf automatisch herhaalt. Heb ook gelezen dat je de TV de eerste 200 uur op de z.g. Cinema-stand moet laten staan, is dat op zich al voldoende of toch maar die break-in DVD gebruiken?
- van UPC heb ik zo'n digitale ontvanger, de UPC Mediabox DVR. Tot nu toe heb ik het ding amper gebruikt omdat ik een gewone CRT-TV maar in principe heb ik dus wel digitale ontvangst. Is die Mediabox van UPC op zich okay of zijn er betere die een zichtbaar mooier beeld opleveren?
- In het begin zal ik voornamelijk films vanaf de stand-alone DVD-speler (Pioneer DV-380) bekijken (naast TV kijken natuurlijk). Hoe kan ik de de Plasma het beste aansluiten? ik lees hier allerlei dingen over SCART-kabels en zo. Heeft iemand wat praktische tips, wat ik het beste kan gebruiken?
- zo'n break-in DVD, is dat echt nodig, heeft dat echt een praktisch nut? Inmiddels heb ik het ding wel gedownload, is maar zo'n 450 MB, dus ik neem aan dat ie zichzelf automatisch herhaalt. Heb ook gelezen dat je de TV de eerste 200 uur op de z.g. Cinema-stand moet laten staan, is dat op zich al voldoende of toch maar die break-in DVD gebruiken?
- van UPC heb ik zo'n digitale ontvanger, de UPC Mediabox DVR. Tot nu toe heb ik het ding amper gebruikt omdat ik een gewone CRT-TV maar in principe heb ik dus wel digitale ontvangst. Is die Mediabox van UPC op zich okay of zijn er betere die een zichtbaar mooier beeld opleveren?
- In het begin zal ik voornamelijk films vanaf de stand-alone DVD-speler (Pioneer DV-380) bekijken (naast TV kijken natuurlijk). Hoe kan ik de de Plasma het beste aansluiten? ik lees hier allerlei dingen over SCART-kabels en zo. Heeft iemand wat praktische tips, wat ik het beste kan gebruiken?
Ik ben er totaal niet over te spreken,het is erg onnatuurlijk, vandaar mijn opmerking dat het bij games misschien wel nut heeft.quote:Marc P schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:34:
[...]
Ik begreep uit een discussie op een ander forum dat IFC door Panasonic ontwikkeld is voor gebruik van HD sources. Maar dat ze dit vergeten zijn te vermelden in de handleidingen. Op dat forum zijn mensen zo te spreken over IFC bij die sources dat je het als aankoop argument voor de 85 gaat zien.
Ik snap niet dat mensen daar naar kunnen kijken. Ik heb de PZ85 voor het design en de mooie tussenmaat gekozen en omdat er 3 HDMI ingangen aan de achter/zijkant zitten. Is dit alles niet van belang dan kun je ook voor de PZ80 gaan.
Reg. datum: 12 mei 2007
* nogal offtopic hier, alvast sorry daarvoor*quote:Ferry34 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:33:
[...]
Ikzelf heb laatst een ps3 gekocht voornamelijk voor de Blu-ray (al zit ik sinds die tijd voornamelijk GTA IV te spelen) en dat ding is werkelijk fantastisch. En dat zeg ik, de xbox360 fan!
Fluister en fluisterstil bij zowel afspelen van Blu-ray alsook het gamen. Blu-ray bekijken op zo'n scherm, dat moet je gewoon doen. Daar heb je t scherm voor gekocht toch?
Tuurlijk wil ik 1080P kijken, maar ik zie dat er nogal wat gedoe schijnt te zijn om een ps3 als media center te gebruiken. Ik heb nu een xbox classic staan waarmee ik naar m'n server browse en daarvandaan een film aanklik, speelt alles af, zelfs als de film nog in rar of zip staat. Ideaal dus. En nu heb ik de hele planet earth serie en nog wat films op m'n harde schijf in 1080p staan en wil die ook op de een of andere manier bekijken op de tv, de xbox classic kan dat niet. Vandaar dat ik aangeef nog op zoek te zijn naar een oplossing die Blue-ray en op het netwerk staande content kan spelen...
Nog ff on-topic: Gisteren even wat foto's bekenen via de sd card ingang. Werkt erg mooi en die zijn superscherp!! Een aanrader om de mogelijkheden van het scherm eens te belijken op dat gebied!
Zonder de discussie over vage toestanden van het inspelen van luidsprekerkabels en dergelijke weer op te rakelen, zie ik nogal wat discussie over het nut van een break-in. Ik heb tot nu toe bv nergens gevonden op welke termijn het nut zou hebben; het heeft te maken met het sneller verouderen van bepaalde delen van je scherm omdat daar de fosfor harder moet werken ofzo. Maar het lijkt me sterk dat dat na 200 uur 'geregeld' is. Zorgt het inspelen ervoor dat het scherm minder snel 'verouderd' of gelijkmatiger 'verouderd'? gezien de levensduur van 100.000 uur, uitgaande van 10 uur per dag kijken -nogal veel- komt dat neer op 27 jaar continu kijken -365 dagen per jaar-... Zal het scherm zonder inspelen dan na 20 jaar al kuren gaan vertonen in plaats van 27,3 jaar, is dat dan nog relevant?quote:Drom schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:04:
Gisteren de TH-37PX80 bij Redcoon besteld, hoop dat alles goed gaat, maar 779 Euro ex. vervoer en zo vond ik op zich wel een mooi prijsje.
Zonder bot te willen worden wordt er op internet een hoop nagepraat en worden er gemakkelijk bronnen aangehaald waarvan ook niet te controleren is of het een expert op technisch gebied is die als autoriteit kan worden bestempeld, of dat het een jongentje van 15 is (niks ten nadele van degene die zich hierdoor aangesproken voelen
Vanuit panasonic wordt ook nergens gerept van het belang van een break in, het staat ook niet in de gebruiksaanwijzing of garantievoorwaarden. Ik heb 'm op cinema gezet omdat dat het mooiste beeld geeft... Binnenkort even calibreren en verder niet al te ingewikkeld doen, dat laat ik graag aan Panasonic over als ze zo'n scherm ontwikkelen...
hellboy1970 wijzigde dit bericht 21-05-2008 09:43 (5%)
Nog wat leesvoer:
http://www.pioneerelectro...e%20Paper%20-%20FINAL.pdf Vanuit 2005, dus niet helemaal up to date meer (ik ga er vanuit dat het alleen maar beter is geworden)
En nu hou ik erover op
http://www.pioneerelectro...e%20Paper%20-%20FINAL.pdf Vanuit 2005, dus niet helemaal up to date meer (ik ga er vanuit dat het alleen maar beter is geworden)
En nu hou ik erover op
Reg. datum: 02 februari 2002
Reg. datum: 02 februari 2002
Toch staat het nog steeds in de Panasonic Plasma Faq
4. What is the "break-in" period and what should I do during the break-in period to minimize any risk of image retention? When your plasma TV is initially installed, the first 100 hours of use is known as the "break-in period." During this time, to minimize any risk of image retention, you should:
Make sure the plasma TV is in a viewing mode (aspect ratio) that completely fills the screen. The panel is shipped in this condition, in what is called the "Just" mode.
Turn down the Picture setting (in the Picture menu) to +0.
Briefly engage the 4:3 mode and confirm the side bars are set to "Mid", or "Bright". This can be adjusted in the Set Up menu.
Always return the display mode that fills the screen (such as Just, Zoom, Full, or H-FILL).
Try not to view channels with stationary backgrounds or logos for extended periods of time.
Avoid extended display of static images (video games, computer images, DVD title screens, etc.).
4. What is the "break-in" period and what should I do during the break-in period to minimize any risk of image retention? When your plasma TV is initially installed, the first 100 hours of use is known as the "break-in period." During this time, to minimize any risk of image retention, you should:
Make sure the plasma TV is in a viewing mode (aspect ratio) that completely fills the screen. The panel is shipped in this condition, in what is called the "Just" mode.
Briefly engage the 4:3 mode and confirm the side bars are set to "Mid", or "Bright". This can be adjusted in the Set Up menu.
Always return the display mode that fills the screen (such as Just, Zoom, Full, or H-FILL).
Try not to view channels with stationary backgrounds or logos for extended periods of time.
Avoid extended display of static images (video games, computer images, DVD title screens, etc.).
Reg. datum: 27 september 2000
Linkje?quote:Marc P schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:34:
[...]
Ik begreep uit een discussie op een ander forum dat IFC door Panasonic ontwikkeld is voor gebruik van HD sources. Maar dat ze dit vergeten zijn te vermelden in de handleidingen. Op dat forum zijn mensen zo te spreken over IFC bij die sources dat je het als aankoop argument voor de 85 gaat zien.
Reg. datum: 29 april 2008
Reg. datum: 29 april 2008
Op de USA site is het "gemakkelijk" te vinden, punt 4 & 5: What is the "break-in" periodquote:hellboy1970 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:40:
[...]
Vanuit panasonic wordt ook nergens gerept van het belang van een break in, het staat ook niet in de gebruiksaanwijzing of garantievoorwaarden.
De break-in periode is echt langer dan de hier vermelde 100 uur, "de kans op" neemt gewoon af en de vraag is wanneer is het praktisch voor jou nog waarneembaar/acceptabel. Feit is, de eerste uren zijn de ergste.
Volgens mij heeft de juridische afdeling met de specialiteit 'indekken' dit erop laten zetten. Ik was deze ook al tegen gekomen, als je verder leest zie je dat ze aangeven dat de eerste 1000 (!!) uur voorzichtigheid is geboden... Dat kan als consument toch niet acceptabel gevonden worden?quote:Gianni Rombios schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:16:
Toch staat het nog steeds in de Panasonic Plasma Faq
Dus het geldt niet voor europese modellen?quote:PPC4Ever schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:23:
[...]
Op de USA site is het "gemakkelijk" te vinden, punt 4 & 5: [
Gaat mij erom dat -als het echt nodig zou zijn- panasonic een breakin periode moet adviseren ind e gebruiksaanwijzing en dan een break-in dvd mee moet leveren. Nu 'moeten we' een dvd van iemand downloaden ie 'm zelf maar in elkaar heeft geflansd en heb ik mijn twijfels als ik verhalen lees van mensen die nachtenlang hun kamer in geel-groen-rood, etc laten verlichten (gaan de buren dan trouwens niet aanbellen?) omdat ergens op internet staat dat het nodig zou zijn. Ik wil het dan officieel van Panasonic horen en dan ook in de gebruiksaanwijzing vermeld zien staan. Daar staat trouwens wel in dat je op moet passen met electrische apparatuur in de buurt (dvd spelr mag je er blijkbaar niet onder zetten), dus waarom dan dit essentiele verhaal er niet in gezet? Ik ga eens contact opnemen met panasonic, ben benieuwd! Ik laat het jullie weten!
Reg. datum: 12 november 1999
Reg. datum: 12 november 1999
Is er iemand met een 46PZ80 die me kan vertellen of er inderdaad maar 2 hdmi aansluitingen achterop zitten, en 1 onder een klepje voorop de tv?
De enige plaats waar ik het kan terugvinden is een amerikaanse review, en ik dacht dat de amerikaanse/europese versie zowiezo verschilden?
De enige plaats waar ik het kan terugvinden is een amerikaanse review, en ik dacht dat de amerikaanse/europese versie zowiezo verschilden?
Volgens de site van panasonic (wat een briljant idee!):
HDMI aansluiting ja / ver. 1.3 met Deep Colour (2x achter/1x front)
HDMI aansluiting ja / ver. 1.3 met Deep Colour (2x achter/1x front)
\o/
Zie http://www.areadvd.de/hardware/2008/panasonic_th42pz80.shtml voor foto's en review van Europees model. 2 achter dus en 1 voor.quote:Rudi schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:25:
Is er iemand met een 46PZ80 die me kan vertellen of er inderdaad maar 2 hdmi aansluitingen achterop zitten, en 1 onder een klepje voorop de tv?
Bedankt, dat is nog eens goede infoquote:kingnbajam schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 00:04:
[...]
Ik heb de Sharp LC46XL2E gehad en heb veel issues gehad met dat toestel. Na m'n derde scherm (!) geretourneerd en de 46PZ85 gehaald. Wat een verademing! De Sharp had grote issues met horizontal + vertical banding, wat ENORM storend is tijdens snelle beelden (games, voetbal, etc.). De Panasonic heeft deze problemen niet en produceert daarnaast een beeld dat zoveel mooier, natuurlijker en kwalitatiever is dat ik werkelijk niet snap dat mensen nog steeds even veel geld of zelfs meer uitgeven aan een LCD toestel.
Overigens zie ik op de site van panasonic bij de specs van de PZ85 dat ie HDMI 1.3 met deep color ondersteunt maar hij kan het niet weergeven want daar staat een '-' bij, das toch raar dan?
Cartman! wijzigde dit bericht 21-05-2008 11:37 (11%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.