Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Dat lgt niet alleen aan de instellingen hoor. LCD heeft een hogere lichtopbrengst dan plasma en kleuren lijken daardoor feller. Zeker bij oudere plasma's is het verschil goed te zien. Met de nieuwe modellen is het verschil wel een stuk kleiner geworden.

Reg. datum: 25 september 2004

quote:
AartJohan schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:51:
[...]

Dat ligt aan de instellingen, als ik mijn 46pz85 op dynamisch zet, spat het van het scherm af, echt mensen die LCD mooier vinden, mogen van mij naar de opticien.....ik vrees dat die het druk krijgt. Ik snap het soms echt niet waarom er zoveel mensen voor LCD kiezen, zelfs mijn vriendien vindt het minder, zag ze in 1 keer bij het vergelijken en het interesseert haar echt geen ruk hoor.

Verder: ik zou voor Panasonic gaan, goede prijs kwaliteit verhouding. Samsung toch veel problemen en Pioneer toch iets te duur.
Hmmm en hebben de Pioneer en Samsung ook die dynamische optie? En wat voor problemen zouden dan optreden met de Samsung? Is de beeldkwaliteit ook slechter? De Samsung kost 6000 euro en de Pioneer 7300 euro. Maar de Samsung is groter (63 inch vs. 60 inch).

Het liefst ga ik voor de Panasonic omdat ik denk dat de kwaliteit bijna gelijk of zelfs beter is als dat van de Pioneer. Daarnaast gaat Panasonic de panels ook aan Pioneer leveren. Maar komt Panasonic met een 58-63 inch plasma van de nieuwe (8--) range in Europa?

MSc EM
Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
Ferrariboy schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:38:
Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik misschien toch voor een 60 (58 of 63) inch ga.
_o_ Vanaf welke afstand ga je tv kijken? :)

B + BSc + MSc automotive engineering. Engineering and develop the impossible!

Reg. datum: 12 mei 2008

quote:
Ferrariboy schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:10:
[...]

Hmmm en hebben de Pioneer en Samsung ook die dynamische optie? En wat voor problemen zouden dan optreden met de Samsung? Is de beeldkwaliteit ook slechter? De Samsung kost 6000 euro en de Pioneer 7300 euro. Maar de Samsung is groter (63 inch vs. 60 inch).

Het liefst ga ik voor de Panasonic omdat ik denk dat de kwaliteit bijna gelijk of zelfs beter is als dat van de Pioneer. Daarnaast gaat Panasonic de panels ook aan Pioneer leveren. Maar komt Panasonic met een 58-63 inch plasma van de nieuwe (8--) range in Europa?
Je hoort wat vaker dat het niet goed gaat met de kwaliteit van Samsung, dat er iets is, dat bedoelde ik.

Reg. datum: 25 september 2004

quote:
Chevy454 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:23:
[...]

:) tja zo'n 4 meter, maar wil graag het home cinema effect bereiken _/-\o_

Wil de TV gebruiken voor normaal TV kijken, Blueray films, Playstation en om de computer op aan te sluiten (voor games en films etc.). Weet eigenlijk ook niet of de huidige 60 inch (Pioneer en Samsung) zo goed zijn als de Panasonic Z800. Anders zou het misschien beter zijn om de Panasonic 50 inch te kopen en te wachten op een fatsoenlijke 60 inch.

Het ergste wat me stoort was dat de LCDs zo veel helderder leken in de winkel. Ik heb ook geen idee of de Pioneer en de Samsung helderder kunnen worden ingesteld (dynamisch effect?). De Panasonic 80 en 85 leken trouwens ook dof.

De Pioneer en de Samsung leken vrij gelijk bij een Blue Ray film. De Samsung heeft ook nog een tijdje digitale TV gehad. Toen leek het beeld af en toe te schokken. Ook zaten er af en toe rare pixels bovenop de ondertiteling (pixels aan de letters die er niet hoorden). Dit leek niet het geval te zijn met de LCDs die dezelfde feed hadden.

Ik heb nou echt geen idee meer wat te doen :?. Wie weet raad? _/-\o_

PS. weet dat het niet in dit topic thuis hoort maar toch: is de Pioneer PDP-LX6080D zeer nieuw of komen er binnenkort nieuwe Pioneers?

Ferrariboy wijzigde dit bericht 18-05-2008 13:25 (5%)

Reg. datum: 04 april 2004

quote:
Chevy454 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:23:
[...]

vanuit zn raam :) de televisie komt bij de overburen te staan :P (ten minste aan het formaat te horen)

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

Ach, als je met een beamer kijkt, zit je met een 100" of groter scherm op 4-5m afstand. Dat kijkt best lekker hoor :). Alleen het journaal is een beetje oevrdreven groot :P.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Reg. datum: 17 mei 2003

quote:
Ferrariboy schreef op zondag 18 mei 2008 @ 10:10:
[...]
Hmmm en hebben de Pioneer en Samsung ook die dynamische optie?
Die dynamische optie wil je in je huiskamer eigenlijk niet gebruiken, veel te fel en oververzadigde kleuren. Dat ziet er niet uit. In een fel verlichte winkel is het wel handig om mee te concurreren met de LCDs maar ga er alsjeblieft niet thuis films op bekijken.

Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...

Get Firefox
Reg. datum: 09 januari 2002

quote:
ymmv schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:19:
[...]

Die dynamische optie wil je in je huiskamer eigenlijk niet gebruiken, veel te fel en oververzadigde kleuren. Dat ziet er niet uit. In een fel verlichte winkel is het wel handig om mee te concurreren met de LCDs maar ga er alsjeblieft niet thuis films op bekijken.
Inderdaad. De Cinema-stand is the way to go. Beetje verder afstellen met een THX Optimizer en laten staan.

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Ferrariboy schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:23:
[...]

:) tja zo'n 4 meter, maar wil graag het home cinema effect bereiken _/-\o_
Voor zo'n formaat zou ik persoonlijk veel sneller een beamer halen.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

quote:
ymmv schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:19:
[...]

Klop wel, maar bij tekenfilms etc wil ik nog wel eens de dynamische optie gebruiken.

Reg. datum: 30 april 2008

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben er tevreden over het beeld van mijn 37PX80. Alleen de letters van de ondertiteling en van sommige tekstkoppen zoals bijv. RTL4 ze gebruikt zijn erg rafelig. Ik mis dan ook stukjes van de letters.
Corkels zIjn niet rond, maar bestaan uit horizontale plakjes, lijnen op een voetbalveld zijn niet scherp maar rafelig...
Gek is datik er het meest last van heb als ik via de Samsung decoder van Casema kijk. Als ik het signaal analoog heb, is het een stuk minder.
Hebben anderen dat ook, wat is de oplossing? Het is erg jammer zo!

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Ik heb dezelfde setup; eveneens een 37px80 en casema digitaal. Inderdaad is met name het logo van RTL4 van lage kwaliteit. Maar ach, het is een logo. Lekker belangrijk. De kwaliteit van RTL4 en NL2 zijn bij mij overigens sowieso lager dan van andere zenders.... Niks aan te doen denk ik. Wellicht dat het met een upscalende decoder beter zou zijn.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
inXs schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:51:
[...]

Ah kijk, dat scheelt inderdaad ook best. de pz80 is dus neem ik aan gewoon de fullhd variant van de px80, interessant, ik heb me heel lang blind gestaard op de 85 variant en al wel een aantal malen gelezen dat die extra opties soms zelfs minder goed beeld leveren?

edit, inderdaad de pz80 gaat het worden denk ik zo. Eindelijk ook een ps3 erbij ;) waar ik al zo lang op wacht. Ik heb de px 80 versie al "laten" aansluiten in een lokale zaak hier (de full hd versie van de 80/85 serie stond er niet), met de blu ray variant van rattatoille en ik moet zeggen dat de px versie er ook heel erg strak, mooi en kleurecht uitzag. Ben dan ook niet veel gewend, maar goed dan nog.

Ik zit al een aantal weken te speuren of ik uberhaubt een plasma moet aanschaffen ipv van LCD, maar uiteraard na alle recenties en stukken "moet" het gewoon een plasma worden, vooral icm PS3, maar het valt me op dat echt werkelwaar bijna iedereen die ik spreek moeilijk te overtuigen is van het feit dat een plasma (een goede dan) vele malen beter is dan een LCD. Dat is toch best jammer dacht ik zo.
Aangezien we sinds vanavond weten dat we in hetzelfde appartementencomplex wonen (jawel), kan je gewoon ff bij mij komen kijken om te zien hoe mooi n plasma is icm mn xbox360, hd-dvd, pc en een ps3. Vooral ook omdat je dan een goed afgestelde plasma in een mooi donkere ruimte ziet ipv een slecht afgestelde in een winkel.
Kunnen we meteen ff gamen! ;)

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
Bibosjakie schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 21:34:

Ik kijk momenteel nog analoge tv
Een goede beeldkwaliteit bij analoge tv is dus van belang.
LCD en goede beeldkwaliteit gaan niet samen en al helemaal niet met analoge TV!

quote:
davidgilmour schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:33:
[...]

LCD en goede beeldkwaliteit gaan niet samen en al helemaal niet met analoge TV!
Amen! :)

Reg. datum: 12 mei 2007

Eindelijk! Dit weekend mijn 46PZ85 gekregen... Na een hoop gedoe, dat wel (eerst bij de MM besteld, toen bij een internetwinkel die ze niet meer op voorraad bleken te hebben terwijl ze wel vertelden dat het zo was, uiteindelijk bij een andere shop besteld met wel een prima service) maar bij de MM was ik inclusief bezorgen even ¤2295 tov de nu betaalde ¤1779 incl bezorgen kwijt _O-

Voor degenen die nu nog twijfelen:
Bij het uitpakken was ie toch wel erg groot, maar dat was ook de bedoeling :9 . Gelijk opgehangen met de vogel 6305 steunen incl kabelgoot. Dat is even een nauwkeurig werkje omdat ik het natuurlijk wel superwaterpas wil hebben. En ik kan niet anders zegegn dat ik bijna van de bank pletterde bij het zien van de kwaliteit! Met een digitale tuner (Humax) en een plastic Karwei scartkabel leken normale tv uitzendingen al bijna DVD kwaliteit! Ik was eerlijk gezegd een beetje huiverig over de kwaliteit van normale uitzendingen, maar gvd, wat ziet dat er strak uit! Gewoon op Cinema stand en knallen maar... DVD's zijn helemaal top (ook nog met een brakke Scartkabel), snel even Sincity gekeken om de zwartwaardes te zien... WOW.

Alleen bij voetbal heb ik -zoals zovelen hier- die Frame toestand uitgezet, de bal was idd af en toe even weg... Verder tot nu toe niets dan lof, en aan het formaat ben je echt zo gewend, ik zit op 3,5 m van deze 46" en dat kan echt makkelijk.

Over die Vogel steunen: werkt allemaal mooi, maar als je er een kabelgoot onder hebt is de onderste steun wel erg lastig naar beneden te draaien omdat de onderrand van de tv in de weg zit, dus een beetje pielen met een hele lange imbus sleutel terwijl je op je rug ligt.

Wordt nog wel een beetje klooien met de instellnigen omdat de elders gevonden instellingen op het AVS forum allemaal op de niet europese versie slaan, daar hebben ze het over 'contrast op 48' terwijl ik alleen maar een baklje heb.

Maar nu de hamvraag: en hoe nu verder? Ik kan natuurlijk van het 'uitgespaarde geld' een PS3 neerknallen, maar weten jullie nog betaalbare oplossingen waarmee ik ook 1080p kan gaan kijken, en dan ook over het netwerk? ik gebruikte altijd mjin oude xbox als mediacenter maar die trekt geen fullhd. Ergens wel een 'popcorn hour' gezien, maar die schijnt wat problemen met streaming media te hebben.

Reg. datum: 12 mei 2007

sorry voor de lange post, maar ik moest het even kwijt :9~

Reg. datum: 02 januari 2000

quote:
hellboy1970 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:07:
Wordt nog wel een beetje klooien met de instellnigen omdat de elders gevonden instellingen op het AVS forum allemaal op de niet europese versie slaan, daar hebben ze het over 'contrast op 48' terwijl ik alleen maar een baklje heb.
Dat zijn veelal het aantal centimeters gemeten op het beeld of het aantal "kliks"...

Reg. datum: 18 december 2005

quote:
A3-D schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:18:
[...]

Dat zijn veelal het aantal centimeters gemeten op het beeld of het aantal "kliks"...
Ik ben er bij mij 42PZ85 vanuit gegaan dat bij de cinema stand het contrast en helderheid standaard op 50%/op de helft staan. Klopt dat?

Hou die ontzettende rust!!
Reg. datum: 28 september 2000

Ik heb van het weekend de 42PX80 gehaald en gekeken of ik het verschil kon zien tussen de PZ en PX. Ik kon het niet zien met een blueray source. Ik vond het een mooie aanbieding bij Polelectro en de tv paste net in de mazda demio.

Wat ik me afvraag, kun je geen standaard source aan kiezen, als je de tv aanzet? Als ik de tv uitzet begint hij altijd met "gewone" tv, terwijl alle info via de upc decoder/wii of dvd speler komt.

Ik ben tot nu toe uitermate tevreden met de geboden kwaliteit.
oftewel oxje...
Reg. datum: 26 november 1999

-V op tv ingedrukt houden,
3x op AV van afstandsbediening drukken
Hotel mode op on zetten
De opstart source op de gewenste input zetten.

Al die andere dingen met je poten vanaf blijven :)

\o/

Ik ben zaterdag naar de MM in Krefeld (Duitsland) geweest. Volgens mij is dat de grootste van Europa. Daar staan echt veel meer dan 100 tv's. Ik kwam eigenlijk kijken voor de 42PZ80 en ook voor de LG 42pg6000. Ze hadden de px80, pz85 en lg 50pg6000 staan. Alles was met hdmi aangesloten maar weet niet zeker of het beeld wat ze afspeelden heel hoge kwaliteit was, sommige beelden vond ik niet echt scherp en sommigen wel maar dat gold dus voor alle tv's dus verwacht dat het aan de bron lag.

Wat me opviel aan de LG is dat het er best blokkerig uitzag. Hij is ook hd-ready en 50 inch en op niet al te grote afstand dus was dat vrij logisch. Iets verderaf bekeken zie je dat niet.
Ik vond het design van de px80 wel tegenvallen en dat van de pz85 was een stuk beter en denk dat ik persoonlijk de pz80 nog mooier vind. De lg was qua design het mooist maar het gaat natuurlijk om het beeld.

Verder vond ik het full hd beeld van de pz85 wel een meerwaarde tov px80. Natuurlijk heb ik van dichtbij gekeken maar met in het achterhoofd het aansluiten van de pc en aanschaf PS3 wil ik toch full hd.

Wat me erg opviel maar dat zegt iedereen is dat erg veel lcd's heel helder afgesteld staan. Die tv's vallen wel het meeste op in de winkel en kan me voorstellen dat mensen hierdoor sneller voor lcd gaan. Ik wil toch echt een plasma.

De kijkhoek van lcd viel me erg tegen, heb er op gelet en alleen de duurdere nieuwe lcd's hebben dit beter voor elkaar. De plasma tv's waren zeer goed te bekijken van opzij en heb niet gezien wat eerder werd gezegd met het dubbel beeld of zo door spiegeling in het glas. Ook spiegeling van de lampen heb ik niet als storend ervaren.

Als laatste nog even vermelden dat alle PS3's uitverkocht waren en wat ik me afvroeg is of er uberhaupt iemand bij de wehkamp de pz80 heeft kunnen bestellen voor 1100 euro? We hebben thuis het boekje van de wehkamp ontvangen en daar staat hij dus ook in maar hij was al uitverkocht voordat wij dat boekje thuiskregen. Beetje raar dus en ik heb het vermoeden dat het of een lokkertje is, een foutje of dat ze hem over enige tijd pas voor die prijs weg gaan doen maar het nu vast in het boekje hebben gezet. Bijna alle andere shops op kieskeurig hebben hem wel op voorraad wat voor mij aangeeft dat er genoeg voorraad is bij de leverancier in NL. Op de wehkamp site staat uitverkocht maar niet dat hij binnenkort leverbaar is. Beetje raar denk ik zo. Misschien toch eens even gaan bellen met de wehkamp.

Wat een slap gel*l

quote:
wiene schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:48:Als laatste nog even vermelden dat alle PS3's uitverkocht waren en wat ik me afvroeg is of er uberhaupt iemand bij de wehkamp de pz80 heeft kunnen bestellen voor 1100 euro? We hebben thuis het boekje van de wehkamp ontvangen en daar staat hij dus ook in maar hij was al uitverkocht voordat wij dat boekje thuiskregen. Beetje raar dus en ik heb het vermoeden dat het of een lokkertje is, een foutje of dat ze hem over enige tijd pas voor die prijs weg gaan doen maar het nu vast in het boekje hebben gezet. Bijna alle andere shops op kieskeurig hebben hem wel op voorraad wat voor mij aangeeft dat er genoeg voorraad is bij de leverancier in NL. Op de wehkamp site staat uitverkocht maar niet dat hij binnenkort leverbaar is. Beetje raar denk ik zo. Misschien toch eens even gaan bellen met de wehkamp.
Had de mijne ver ontvangst van de catalogus besteld(tegen de oude prijs), maar ze vertikken het om te leveren. Heb die vent zowat door de telefoon getrokken. Ga dus komend weekend maar naar Polectro(oid)

Enjoy the moment!

Reg. datum: 27 september 2000

quote:
wiene schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:48:
...en wat ik me afvroeg is of er uberhaupt iemand bij de wehkamp de pz80 heeft kunnen bestellen voor 1100 euro? We hebben thuis het boekje van de wehkamp ontvangen en daar staat hij dus ook in maar hij was al uitverkocht voordat wij dat boekje thuiskregen. Beetje raar dus en ik heb het vermoeden dat het of een lokkertje is, een foutje of dat ze hem over enige tijd pas voor die prijs weg gaan doen maar het nu vast in het boekje hebben gezet. Bijna alle andere shops op kieskeurig hebben hem wel op voorraad wat voor mij aangeeft dat er genoeg voorraad is bij de leverancier in NL. Op de wehkamp site staat uitverkocht maar niet dat hij binnenkort leverbaar is. Beetje raar denk ik zo. Misschien toch eens even gaan bellen met de wehkamp.
Wehkamp Klantenservice:
"U heeft een vraag over de levertijd van uw bestelling. Deze blijkt helaas uitverkocht. Door de grote vraag zijn wij inmiddels door de voorraad heen en zal ook niet meer worden aangevuld. Onze excuses voor het feit dat u hierover niet eerder bent geïnformeerd."

Volgens mij hebben ze 'm niet of nauwelijks gehad voor die prijs... Fout of lokkertje, wie zal het zeggen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: