Gathering of Tweakers

Quicksearch
Slightly offtopic: Heeft iemand de LG Plasma gezien die ook dat one-sheet-of-glass design heeft? Die ziet er zelf nog strakker uit dan de Pana 800, want die heeft aan de onderkant geen richeltje.
Alleen istie in Europa nog niet leverbaar, ik hoorde van een collega dat die einde van dit jaar ook in een Europese uitvoering komt. Deze is niet full-hd maar wel de helft van de prijs van de 800 zo ongeveer. Shit, zal ik daar weer op wachten or what? :/

Ik mis mijn 156!

Wanneer is de releasedate van de Z800? En kent iemand toevallig een soort tweakers pricewatch voor Zwitserland?

quote:
LaTiNo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:49:
Slightly offtopic: Heeft iemand de LG Plasma gezien die ook dat one-sheet-of-glass design heeft?
Deze is er toch al lang? Da's toch gewoon de PG6000 serie?

Nickname does not reflect reality

kan iemand vertellen wat het verschil is tss DVB-T HD en DVB-T ?
de pz800 ondersteunt bijkomend de DVB-T HD ontvangstsysteem, maar wat is dit precies?

info@huureenprojector.com

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
DrJamez schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 07:51:
[...]

Dat fans slijten is inderdaad logisch. En bij een PC vind ik dat ook niet zo'n groot probleem, omdat ik ze daar makkelijk zelf kan vervangen. Maar in een TV heb ik liever geen fans. :) Dus vandaar de vraag:

Weet iemand welke maat (of welke modellen) er fans bevatten?
Als je de fan's echt zo'n probleem vindt, bestel dan meteen reservefans. Of wacht tot de G12 series komt, de kans dat daar fan's inzitten lijkt me een stuk kleiner aangezien het verbruik van dat panel een stuk minder zou moeten zijn. En minder verbruik = minder warmte = minder koeling nodig.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

quote:
E-rikootje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:52:
kan iemand vertellen wat het verschil is tss DVB-T HD en DVB-T ?
de pz800 ondersteunt bijkomend de DVB-T HD ontvangstsysteem, maar wat is dit precies?
T-HD staat voor de Terrestrial HD uitzendingen die kunnen komen.
Niet dat het heel waarschijnlijk is dat Digitenne het gaat doen, maar in theorie zou de tv er dus mee om kunnen gaan.

In Engeland hebben ze nu ook nieuwe modellen bekend gemaakt die Freesat HD uitzendingen kunnen doorgeven: http://whathifi.com/telev...-new-freesat-plasmas.aspx
Meer informatie over freesat: http://www.freesat.co.uk/

DUTCH-FALCON

Een digitale DVB tuner will nog niet zeggen, dat ie HD materiaal kan decoderen. Dus daarom krijg je nu DVB-T HD decoders.

BF2 STATS
AMD 64 3200+ (2,2 Ghz @ 2,4ghz), 1536 MB DDR, Creative Audigy 2 ZS, MSI NX6800GT
Nikon D-50, Nikkor 18-70 dx, Sigma 70-300 APO

quote:
Marc P schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:56:
[...]

T-HD staat voor de Terrestrial HD uitzendingen die kunnen komen.
Niet dat het heel waarschijnlijk is dat Digitenne het gaat doen, maar in theorie zou de tv er dus mee om kunnen gaan.

In Engeland hebben ze nu ook nieuwe modellen bekend gemaakt die Freesat HD uitzendingen kunnen doorgeven: http://whathifi.com/telev...-new-freesat-plasmas.aspx
Meer informatie over freesat: http://www.freesat.co.uk/
en stel dat men een hd tv heeft, maar de ontvanger is een gewone dvb zonder hd
en die zender zendt uit in hd
dan nog ziet men de beelden niet in HD omwille van dat ene element in de schakel, namelijk dat die ontvanger geen dvb-t HD is maar een gewone dvb-t?

of kan men ook met een gewone dvb-t ook perfect hd uitzenden weergeven op een hd tv?

E-rikootje wijzigde dit bericht 16-05-2008 14:48 (7%)

quote:
Ferrariboy schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:57:
Wanneer is de releasedate van de Z800? En kent iemand toevallig een soort tweakers pricewatch voor Zwitserland?
Ben inderdaad ook benieuwd of de 50PZ800 al uit is of niet. In sommige online winkels beweren ze dat ze hem al leveren, maar ik hoor ook berichten/geruchten dat hij pas in augustus uitkomt.

Weet iemand hoe het zit?

quote:
Bazman schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:46:
[...]

Ben inderdaad ook benieuwd of de 50PZ800 al uit is of niet. In sommige online winkels beweren ze dat ze hem al leveren, maar ik hoor ook berichten/geruchten dat hij pas in augustus uitkomt.

Weet iemand hoe het zit?
bedoel je niet juli?

Felix tha Cat
Reg. datum: 12 februari 2004

Ik heb begrepen dat de 50PZ800E uitkomt voor het EK voetbal.

Felix tha Cat

quote:
ZenphiR schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:13:
Ik heb begrepen dat de 50PZ800E uitkomt voor het EK voetbal.
Ik denk het niet, de 50PZ80 moet eerst komen en die komt pas half juni.

quote:
E-rikootje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:46:
[...]

en stel dat men een hd tv heeft, maar de ontvanger is een gewone dvb zonder hd
en die zender zendt uit in hd
dan nog ziet men de beelden niet in HD omwille van dat ene element in de schakel, namelijk dat die ontvanger geen dvb-t HD is maar een gewone dvb-t?

of kan men ook met een gewone dvb-t ook perfect hd uitzenden weergeven op een hd tv?
Je eerste stelling klopt. De tuner is niet in staat de uitzendingen te verwerken.

quote:
AartJohan schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:47:
[...]

Ik denk het niet, de 50PZ80 moet eerst komen en die komt pas half juni.
Eigenlijk moeten de 50 inch tv's 2 weken voor het EK uitkomen, omdat je ook nog met het inspelen van 200 uur zit. Ook is het nog bidden dat nu spoedig de nieuwe HD-decoders van Humax, Philips of Scientific Atlanta uitkomen.

De eerste lichting van de 50pz800 van enkele stuks komt eind mei begin juni .
De rest pas augustus .

quote:
Infern0 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:11:
Morgen maar eens naar Polectro om de 42PX80 te bekijken/kopen. Ga dan toch voor de PX80 ipv de PZ80 omdat ik het verschil niet echt kan zien tussen FullHD en HDready, plus mijn Denon DVD 2910 doet gaan 1080p en ik was niet van plan UPC hd tv te nemen.
Dat is nu, maar hoe zit het over twee, drie jaar? Is het niet verstandiger een tv op de groei te kopen? Als je over een paar jaar wel UPC HD TV hebt omdat het dan betaalbaar is geworden en je DVD-speler hebt vervangen door een Blu-Ray-speler is je tv opeens de zwakste schakel geworden. In mijn optiek kun je beter een Full HD-scherm kopen omdat je dan klaar bent voor de komende jaren. HD Ready gaat er nu al in hoog tempo uit.

Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

Ik bekijk Full-HD films op mijn HD-ready scherm (50" LG 50PG6000) en op de kijkafstand waarop ik zit zie ik geen verschil. Ik heb daarop gelet bij het shoppen en kwam tot de conclusie dat het geen nut heeft.

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Even een vraag over de garantie van de Panasonic Plasma's. Ik ben van plan na de zomer een PX80 (het formaat ben ik nog niet uit) te kopen in combinatie met een PS3. Nu woon ik momenteel in Frankrijk en ik doe volgend jaar eindexamen, het jaar daarna is het mijn plan om weer terug naar Nederland te verhuizen om daar te studeren. Nu zou ik graag willen weten waar ik het beste de TV kan aanschaffen, in Nederland of in Frankrijk? De prijzen zijn hetzelfde dus dat maakt niet uit, maar is de garantie die Panasonic biedt geldig in heel Europa of alleen in Nederland als je het daar gekocht heb? Ik wil wel graag zeker het eerste jaar goede garantie hebben maar het lijkt me vervelend in Nederland te zitten met een mankement en daarvoor die TV helemaal naar Frankrijk te halen. Wat is volgens jullie de beste keus?

Heb paar dagen geleden op mijn niet getrainde oog geprobeerd te calibreren. Heb wat test plaatjes gedownload http://www.burosch.de/shop/shop_content.php?coID=136&. Er staat ook uitleg bij. Voor de rest nog steeds super tevreden met 42pz85! Geen inbrandingen, heb GTA 4 16 uur achter elkaar gespeeld.

quote:
Marc P schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:20:
[...]

Je eerste stelling klopt. De tuner is niet in staat de uitzendingen te verwerken.
dus eigenlijk is het heeft het een tegensteld effect om op een hd tv een gewone tuner te steken aangezien die gewone tuner geen hd zal kunnen verwerken....

maja sowieso is dat niet van toepassing zeker met die digboxen enzo, alles gaat toch via zo een box en nooit via een tv tuner op de tv, correct?

laatst ultieme vraag: voor een welbepaalde tuner moet je een tv niet kopen dus? :)

E-rikootje wijzigde dit bericht 16-05-2008 21:46 (7%)

quote:
ymmv schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:46:
[...]

Dat is nu, maar hoe zit het over twee, drie jaar? Is het niet verstandiger een tv op de groei te kopen? Als je over een paar jaar wel UPC HD TV hebt omdat het dan betaalbaar is geworden en je DVD-speler hebt vervangen door een Blu-Ray-speler is je tv opeens de zwakste schakel geworden. In mijn optiek kun je beter een Full HD-scherm kopen omdat je dan klaar bent voor de komende jaren. HD Ready gaat er nu al in hoog tempo uit.
heb 2 jaar geleden een hd ready 32inch samsung lcd gekocht, ben nu aan t overwegen de 42 of 46pz85 te kopen. Kostte toen 1200 euro, ik denk dat ik destijds voor een 42inch full hd (mondjesmaat beschikbaar) zeker meer dan 2500 euro kwijt zou zijn.
Wat dat betreft ben ik nu voordeliger uit met twee televisies, en heb ik straks een mooie tweede tv voor de slaapkamer, ipv één tv die 2 jaar geleden heel goed was, maar nu achterhaald is....

Maw: over 2-3 jaar zie je wel weer toch?

Asus P5B Dlx - C2D E6600@3,0Ghz - 4x1GB Kingston/Corsair RAM - Asus Radeon XT1950Pro - Hauppauge PVR500mce - WD Raptor 150GB - Maxtor Maxline III 300GB - MacBook Pro C2D 2,33

Gisteren de UPC HD DVR decoder via HDMI aangesloten op de PZ85. Beeld is werkelijk subliem, decoder ingesteld op 1080i.

Lijkt wel of de kleuren nu nóg meer van het beeld afspetteren, zou dat komen door de HDMI 1.3 aansluiting icm Deep Colour ofzo?

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Ik heb hem zelf ook

Nee. Ik vermoed dat je eerst gewoon een slechtere aansluiting gebruikte of dat je last hebt van een placebo effect :P.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Haha ja, dat zou best wel eens het geval kunnen zijn ;) .

Maar ik denk eerder dat, doordat ik nu 1080i kan aansturen, het de algemene beeldkwaliteit ook wel ten goede is gekomen :9 . Ook van de SD kanalen.

Maar ik blijf me verbazen over de kleuren, zo mooi.

uploader26 wijzigde dit bericht 16-05-2008 22:48 (14%)

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

quote:
ymmv schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:46:
[...]

Dat heeft daar toch helemaal niets mee te maken... het is bekend dat je pas een merkbaar verschil zult zien tussen HD-ready tv's en Full-Hd tv's (en ja dan heb ik het dus over een full hd bron, die de hd-ready tv downscaled) bij tv's van een groot formaat (toch echt wel groter dan 42") op een kleine afstand, of ben ik hier nu weer aan het lullen :+ Dus bij een TH-37PX80 zou je daar toch geen merkbaar verschil bij zien in vergelijking met een 37 inch full-hd scherm.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws