Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
onsgeluk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:02:
Voor de liefhebbers:

Zat. as heeft Polectro in Amsterdam de 42PX80 voor 899.- euro. Dat is dus dezelfde prijs als redcoon, echter nu voor een NL-model en in een echte winkel.
Gents, ik zie zojuist dat Polectro ook de 42PX8 in het assortiment heeft. Kan dus heel goed zijn dat bovengenoemde aanbieding helemaal niet zo'n goede aanbieding is.

http://www.polectro.nl/Ad..._WK20%20polectro%20wm.pdf

Enjoy the moment!

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

De PX8 serie heeft geen kaartslot. In de advertentie staat die er wel bij, dus ik denk dat het wel de PX80 is. :)

Great Minds think alike!
Slaat geen deuk in een pakkie boter @ noizycows

Idd, ook contrast en surround duiden op de PX80. Toch een mooie deal dus.

Enjoy the moment!

oftewel oxje...
Reg. datum: 26 november 1999

resolutie niet

\o/

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

Er schiet me een vraag te binnen; Welke resolutie geeft de TV aan, wanneer je hem aansluit op je computer ? Geeft is standaard dan ook 1920x1080 aan ?

Sowieso schrijf je zo!

1024x768 zou het moeten zijn. Ik denk dat dat een typefout is.

Great Minds think alike!

quote:
G_M_C schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:51:
Er schiet me een vraag te binnen; Welke resolutie geeft de TV aan, wanneer je hem aansluit op je computer ? Geeft is standaard dan ook 1920x1080 aan ?
dat hangt natuurlijk van de resolutie die je instelt af...

Asus P5B Dlx - C2D E6600@3,0Ghz - 4x1GB Kingston/Corsair RAM - Asus Radeon XT1950Pro - Hauppauge PVR500mce - WD Raptor 150GB - Maxtor Maxline III 300GB - MacBook Pro C2D 2,33

Hebben andere mensen met een 37PX80 ook dat hij echt.. Redelijk wat warmte opwekt?
Ik heb een redelijk kleine kamer, maar als mn TV+Xbox een tijd aan hebben gestaan is het toch echt een stuk warmer!

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Sowieso schrijf je zo!

Hij verstookt iets van 20 Watt meer dan een vergelijkbare grootte LCD. Je voelt wel een warme luchtstroom...

Great Minds think alike!

Seat powered!
Reg. datum: 23 augustus 2001

Vanaf welk formaat zijn er fans aanwezig? Ik kan op de Panasonic site er niets over vinden. Ik hou niet van fans in TV's namelijk :P

Specs - Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Get Firefox
Reg. datum: 09 januari 2002

quote:
DrJamez schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:14:
Vanaf welk formaat zijn er fans aanwezig? Ik kan op de Panasonic site er niets over vinden. Ik hou niet van fans in TV's namelijk :P
Ik ook niet, maar ze zijn echt ontzettend stil..

Seat powered!

quote:
NiZNO schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:17:
[...]

Ik ook niet, maar ze zijn echt ontzettend stil..
Nu nog wel, maar mijn ervaring is dat fans na een aantal jaartjes stof vergaren toch aanzienlijk meer geluid produceren :/

Zou toch jammer zijn dat je je TV harder moet zetten omdat de fans herrie maken :P

be-(n) geni(t)aal

quote:
DrJamez schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:20:
[...]

Nu nog wel, maar mijn ervaring is dat fans na een aantal jaartjes stof vergaren toch aanzienlijk meer geluid produceren :/

Zou toch jammer zijn dat je je TV harder moet zetten omdat de fans herrie maken :P
Heb geen ervaring met de fans opzich, maar in principe is het redelijk logisch dat fans meer geluid gaan maken op den duur. Je moet je afvragen of dat echt een groot probleem is? Oké die lagers slijten, dat doen ze allemaal (verschil van kwaliteit is natuurlijk enorm). Je kan de fans toch vervangen? Wat kost dat bij elkaar, misschien 50 euro? Je kan het ook proberen te voorkomen door ze te smeren ieder half jaar ofzo...vind het niet echt klinken als een mega probleem.

Rob de bouwer.

Joe to the rescue!
Reg. datum: 25 november 2001

quote:
onsgeluk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:02:
Voor de liefhebbers:

Zat. as heeft Polectro in Amsterdam de 42PX80 voor 899.- euro. Dat is dus dezelfde prijs als redcoon, echter nu voor een NL-model en in een echte winkel.
Ik heb de 42PX80 bij een andere webshop dan Redcoon gehaald, maar ik dacht dat alleen Redcoon een niet-nederlands model verkocht?

En wat zijn de verschillen eigenlijk? Dat zijn toch meer details dan echt grote verschillen dacht ik?
quote:
Mogen vrouwen zich niet interesseren voor een Pana Plasma? :)
Seat powered!

quote:
DH.FiReHaWK schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:50:
[...]
Heb geen ervaring met de fans opzich, maar in principe is het redelijk logisch dat fans meer geluid gaan maken op den duur. Je moet je afvragen of dat echt een groot probleem is? Oké die lagers slijten, dat doen ze allemaal (verschil van kwaliteit is natuurlijk enorm). Je kan de fans toch vervangen? Wat kost dat bij elkaar, misschien 50 euro? Je kan het ook proberen te voorkomen door ze te smeren ieder half jaar ofzo...vind het niet echt klinken als een mega probleem.
Dat fans slijten is inderdaad logisch. En bij een PC vind ik dat ook niet zo'n groot probleem, omdat ik ze daar makkelijk zelf kan vervangen. Maar in een TV heb ik liever geen fans. :) Dus vandaar de vraag:

Weet iemand welke maat (of welke modellen) er fans bevatten?

be-(n) geni(t)aal

De modellen die ik heb gezien hadden fans aan de achterkant. 50PZ80 en 42PZ85, ik ga er eigenlijk vanuit dat de hele serie de fans heeft ;)

DH.FiReHaWK wijzigde dit bericht 16-05-2008 08:01 (3%)

Rob de bouwer.

Hou die ontzettende rust!!

Morgen maar eens naar Polectro om de 42PX80 te bekijken/kopen. Ga dan toch voor de PX80 ipv de PZ80 omdat ik het verschil niet echt kan zien tussen FullHD en HDready, plus mijn Denon DVD 2910 doet gaan 1080p en ik was niet van plan UPC hd tv te nemen.
Seat powered!

quote:
DH.FiReHaWK schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:01:
De modellen die ik heb gezien hadden fans aan de achterkant. 50PZ80 en 42PZ85, ik ga er eigenlijk vanuit dat de hele serie de fans heeft ;)
In het vorige topic staat het volgende:
quote:
dura schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:17:
...
Logischerwijze zou een TH-37PX80 eigenlijk veel beter bij me passen, kleiner, geen fans, vergevingsgezinder naar SD volgens velen, domineert de kamer niet zo, goedkoper in aanschaf en gebruik dus die heb ik besteld, bij BD-electronics.
...
Zouden er dan alleen fans zitten in de full-HD varianten (wat niet vreemd is als je ziet hoeveel die verbruiken :P) en de grotere plasma TV's?

DrJamez wijzigde dit bericht 16-05-2008 08:30 (4%)

quote:
DenMan schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:58:
[...]

Ik heb de 42PX80 bij een andere webshop dan Redcoon gehaald, maar ik dacht dat alleen Redcoon een niet-nederlands model verkocht?

En wat zijn de verschillen eigenlijk? Dat zijn toch meer details dan echt grote verschillen dacht ik?
2 jaar garantie aan huis van Pana
quote:
tweakernick schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 03:26:
[...]

Mogen vrouwen zich niet interesseren voor een Pana Plasma? :)
Doe mij ook zo'n exemplaar dan 8)

Enjoy the moment!

quote:
Thomasson4 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:30:
Ik ben dus na jullie advies :) te hebben gekregen van plan om volgende week de TH-37PX80 bestellen. Ga waarschijnlijk dus toch voor 37 inch, dit ook in verband met de rest van de familie die liever niet groter wilt. Ik had nog wel 2 vragen voordat ik hem ga bestellen:

- De winkelverkoper begon te vertellen dat de X80 serie veel problemen gaf met het scalen/correct weergeven van oud 4:3 materiaal. Klopt dit? Zoja, is hier niets aan te doen? Ook vertelde hij me dat dit bij de X85 serie is opgelost, klopt dat? Is deze alleen vanaf 42 inch verkrijgbaar?

- Ik las dat het bij deze plasma een beetje moeilijk zou zijn om een mooi beeld te krijgen als je je PC op de tv aansluit. Stel dat ik mijn pc via een dvi->hdmi kabel op de tv aansluit. Wat moet ik dan verder doen om het correct te laten werken? Wat zijn precies de nadelen hiervan, en is het gewoon mogelijk om HD content (zoals HD trailers in 720p) af te spelen van mijn pc op het scherm zonder dat er verlies of verschil in kwaliteit is?

Dan heb ik hem hopelijk deze maand nog in huis :D
quote:
Devster schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:46:
[...]

Gewoon 1280*720@50HZ (720p) er naartoe sturen, dat geeft bij mij het beste resultaat. 1920*1080@50Hz (1080p) ziet er ook goed uit, maar levert geen voordeel t.o.v. 720p.
quote:
Thomasson4 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:02:
[...]

Hoe 'stuur' ik dat er dan naar toe? moet ik dan gewoon de resolutie via mijn computer regelen? (dus bijvoorbeeld via rechtermuisknop op bureaublad->properties->settings->screen resolution) Of moet ik dat via een speciale driver doen? Moet ik niet sowieso eerst ergens instellen dat hij het signaal naar de tv moet sturen of gebeurt dat al automatisch als ik de hdmi naar dvi kael op het dvi slot van de grafische kaart aansluit (in dit geval een x1900xt)?

Hoop vragen, maar wil het even goed snappen ;)
En nog 1 ding!: als ik een normale dvd speler (paar jaar oud) op de tv aansluit via de normale aanlsuiting (dus scart in dit geval) kan de tv het beeld dan wel gewoon upscalen naar 720p? Of moet ik daarvoor een dvd speler hebben met HDMI uitganag?

Kan iemand me nog helpen met bovenstaande vragen? ;) :+

Thomasson4 wijzigde dit bericht 16-05-2008 09:20 (5%)

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
G_M_C schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:51:
Er schiet me een vraag te binnen; Welke resolutie geeft de TV aan, wanneer je hem aansluit op je computer ? Geeft is standaard dan ook 1920x1080 aan bij de 42PZ85 ?
Dan herhaal ik mijn vraag ook maar ffies ;)

quote:
G_M_C schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:17:
[...]

Dan herhaal ik mijn vraag ook maar ffies ;)
standaard volgens mij wel. Ik heb een HD-Ready scherm, en standaard wordt deze gedetecteerd op 1280x720 (Via DVI -> HDMI kabel).

je kan hem daarna wel naar eigen wens aanpassen.

quote:
Thomasson4 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:16:
[...]

[...]

[...]

En nog 1 ding!: als ik een normale dvd speler (paar jaar oud) op de tv aansluit via de normale aanlsuiting (dus scart in dit geval) kan de tv het beeld dan wel gewoon upscalen naar 720p? Of moet ik daarvoor een dvd speler hebben met HDMI uitganag?

Kan iemand me nog helpen met bovenstaande vragen? ;) :+
Er zit een scaler in de tv, de tv kan namelijk niets anders weergeven dan zijn eigen resolutie.

Asus P5K, Q6600@3GHz, 4GB, Asus 8500GT, CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 500 GB, Iiyama E1900S-B2, VISTA SP1, XP SP3, OSX 10.5.3

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws