Gathering of Tweakers

Quicksearch
DUTCH-FALCON

quote:
supercop7373 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:06:
Vandaag gebeld door E-care welke in opdracht van panasonic mij belde. Hun vertelde dat ze in het geval van dode pixels de Plasma komen ophalen, hiervan foto's en een rapport maken, deze doormailen naar Panasonic welke dan binnen 5 dagen een beslissing neemt wat er gaat gebeuren. Dat kan twee dingen betekenen of een nieuwe plasma of een nieuwe beeldunit als het echt gaat om dode pixels.

Panasonic hanteert volgens hun het beleid dat er niet een dode pixel in een plasma mag zitten. Heel wat anders dan het verhaal wat plattetv.nl mij dus vertelde over 4 dode pixels. Overigens vond E-care de service en het verhaal van pixelgarantie van van plattetv.nl erg slecht.

Morgen wordt de plasma door e-care opgehaald en maken hun een rapport op. Helaas ben ik de plasma dus wel een tijd kwijt, maar gelukkig ben ik volgende week toch op vakantie en heb ik mijn oude 4:3 CRT nog niet weggedaan.
Kijk dat is service!
Gewoon zorgen dat je product goed is en niet klanten extra laten betalen voor het geval je product niet deugt.

BF2 STATS
AMD 64 3200+ (2,2 Ghz @ 2,4ghz), 1536 MB DDR, Creative Audigy 2 ZS, MSI NX6800GT
Nikon D-50, Nikkor 18-70 dx, Sigma 70-300 APO

quote:
Zak aarde schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:27:
[...]

En houd ons op de hoogte, altijd interessant te horen over de service die fabrikanten wl of niet leveren, het klinkt in dit geval sowieso heel goed!
Laat ik niet te hard juichen. Eerst maar even afwachten wat panasonic "echt" gaat doen. Het klinkt in ieder geval hoopgevend. Ik houd jullie op de hoogte in ieder geval.

quote:
mig29 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:22:
Doe iedereen een plezier en schrijf eens een shopsurvey en plaats die eens op t.net en op kieskeurig..
wat betreft de survey op tweakers krijg ik dit te zien:

Een bedrijf (PlatteTV.nl) met deze naam of URL is reeds aanwezig in de database. De vermelding staat echter op verborgen. Deze status wordt onder andere toegekend aan bedrijven die geen online verkoop doen of hebben aangegeven dat zij niet in de Pricewatch opgenomen willen worden.

ze doen wel online verkoop en willen dus NIET opgenomen worden..... O-)

supercop7373 wijzigde dit bericht 14-05-2008 16:02 (6%)

Vaag zeg. Voor mij een reden om hier dus niks aan te schaffen.

Wel gek dat ze nu al zo hard in prijs aan het dalen zijn (ek mania?). Zal ook wel zijn invloed hebben op de prijs van de Z800 als deze uitkomt. Iemand recentelijk nog ergens reviews van de Z80 en/of de Z800 ontdekt?

Voor de liefhebbers:

Zat. as heeft Polectro in Amsterdam de 42PX80 voor 899.- euro. Dat is dus dezelfde prijs als redcoon, echter nu voor een NL-model en in een echte winkel.

onsgeluk wijzigde dit bericht 14-05-2008 17:02 (4%)

Enjoy the moment!

quote:
onsgeluk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:02:
Voor de liefhebbers:

Zat. as heeft Polectro in Amsterdam de 42PX80 voor 899.- euro. Dat is dus dezelfde prijs als redcoon, echter nu voor een NL-model en in een echte winkel.
Thanks voor dit nieuws! Hoe weet je dit, staat er ergens een advertentie?

Wel erg jammer dat de pz80 bij Wehkamp direct uitverkocht was...

Joe to the rescue!
Reg. datum: 25 november 2001

Gister ff die break-in DVD gebrand. Wilde die vanmiddag proberen. Klopt het dat ie aan het begin van de DVD Eerst alle kleuren snel achter elkaar laat zien, en pas daarna de 30 sec. cyclus begint? Want het eerste doet ie wel, helaas zie ik daarna alleen een wit scherm, terwijl de DVD wel loopt. Het lijkt me dat het me wel opvalt als de kleurgradatie veranderd?

Ik heb 'm nu uit nood op Zoom3 gezet op Ned1, omdat ik geen zin heb in een flinke inbrander omdat ie steeds hetzelfde scherm laat zien. Werkt dat even goed?
Get Firefox
Reg. datum: 09 januari 2002

Laat die break in dvd gewoon een paar nachten draaien en zet de tv in de Cinema stand. De kleurveranderingen in het wit zijn erg slecht waarneembaar, maar als je m na een tijdje ziet overspringen naar rood of paars dan weet je dat het wel werkt.

Het inbranden is echt niet zo erg bij normaal tv kijken, de logo's staan niet altijd in beeld (reclame bijvoorbeeld).

Dus kijk overdag lekker tv en laat de 1e 200 uur 's nachts de break in dvd draaien.

Reg. datum: 03 november 2003

Kan iemand mij vertellen hoe je DVB-T zonder CI kaartje ontvangt.. Ik wil alleen even NED 1,2,3 kijken.. Ik moet er een Coaxkabel inhebben om digitaal te kunnen kijken

MSc EM

quote:
NiZNO schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:32:
Dus kijk overdag lekker tv en laat de 1e 200 uur 's nachts de break in dvd draaien.
Je moet het fosfor ook de nodige relaxatie tijd geven :o Dus niet 200 uur continu die break in dvd :o Zou eerder een uur of 2 break in, een uur of 4 pauze doen.

B + BSc + MSc automotive engineering. Engineering and develop the impossible!

Kun je een bron geven waar iets zinnigs staat over "relaxatietijd" van fosfor?

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 14-05-2008 21:50 (24%)

quote:
3mph schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:41:
Kan iemand mij vertellen hoe je DVB-T zonder CI kaartje ontvangt.. Ik wil alleen even NED 1,2,3 kijken.. Ik moet er een Coaxkabel inhebben om digitaal te kunnen kijken
DVB-T antenne aansluiten misschien?

www.carina-avensisclub.nl

MSc EM

quote:
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:50:
Kun je een bron geven waar iets zinnigs staat over "relaxatietijd" van fosfor?
Ik was net in de geschiedenis aan het zoeken en terug op google aan het zoeken maar ik zal je het antwoord schuldig blijven vrees ik :(

B + BSc + MSc automotive engineering. Engineering and develop the impossible!

Get Firefox

quote:
Chevy454 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:45:
[...]

Je moet het fosfor ook de nodige relaxatie tijd geven :o Dus niet 200 uur continu die break in dvd :o Zou eerder een uur of 2 break in, een uur of 4 pauze doen.
Dat zeg ik..

Misschien weet jij dan het antwoord op mijn vraag?

dikke belg

lees ik goed dat de 37PX80 een responstijd heeft van 0,001 ms? :X
of zelfs 0 ms ..

http://www.afterdawn.com/.../5134/panasonic_th-37px80

To-do list: PS3, 24" LCD monitor

Krijg je met plasma he...

www.carina-avensisclub.nl

quote:
geemfriek schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:52:
lees ik goed dat de 37PX80 een responstijd heeft van 0,001 ms? :X
of zelfs 0 ms ..

http://www.afterdawn.com/.../5134/panasonic_th-37px80
Dat is meer marketing denk ik om zich af te zetten tegen de 4 of 5 ms van LCD.

Dat is geen marketing, dat is een feit. Plasma's hebben gewoon zo goed als geen reactietijd. Daarom is er onder andere ook zo goed op te gamen, in tegenstelling tot sommige ( duurdere ) LCD's.

uploader26 wijzigde dit bericht 14-05-2008 23:30 (4%)

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Reg. datum: 03 november 2003

quote:
MikeyMan schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:03:
[...]

DVB-T antenne aansluiten misschien?
ow,

Ik dacht dat die ingebouwd zat :)

quote:
uploader26 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:29:
Dat is geen marketing, dat is een feit. Plasma's hebben gewoon zo goed als geen reactietijd. Daarom is er onder andere ook zo goed op te gamen, in tegenstelling tot sommige ( duurdere ) LCD's.
Tuurlijk is het een feit, maar als je je wilt afzetten tegen de LCD's dan moet je dan benadrukken. Dan verkoop je meer plasma's. Dus....marketing.

Get Firefox

quote:
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:42:
Misschien weet jij dan het antwoord op mijn vraag?
Als het hier niet staat, vergeet het dan maar.

Dat zijn 101 pagina´s... en het is zo te zien niet doorzoekbaar. Ik moet daar maar vinden of iemand toevallig een link heeft gepost naar het verhaal dat fosfor zou moeten rusten? Het komt op mij om eerlijk te zijn namelijk een beetje over als een broodje-aap verhaal in de categorie "inspelen van luidsprekerkabels".

Maar mocht er inderdaad een logische of liever nog een goed onderbouwde (wetenschappelijke) verklaring zijn dat fosfor iets nodig heeft zoals rust, dan ben ik natuurlijk bereid mijn mening bij te stellen. Zo zou ik me kunnen voorstellen dat het fosfor bij te lang gebruik achter elkaar te heet wordt en daardoor sneller slijt ofzo. Ik schud nu gewoon even een verklaring uit de mouw.

Ik zeg dit, om te voorkomen dat zo'n opmerking steeds vaker gemaakt gaat worden met een steeds grotere stelligheid, waardoor het ineens als waarheid gaat leven op een forum. Dit gebeurt namelijk nogal vaak als het om audiovisuele producten gaat.

Zojuist is de mijn 42PZ85 opgehaald. De medewerker zag gelijk waar het euvel zat. Het zette de plasma in het test beeld en bij alle RGB kleuren die voorbij kwamen waren de twee pixels te zien. Opvallend aan het geheel was dat normaal gesproken dode pixels maar bij een kleur zichtbaar zouden moeten zijn. De twee (dode)pixels bij die van mij bleven zichtbaar Wellicht dus toch stofdeeltjes? ik wacht wel af.

Zag in het servicemenu dat de plasma pas 20 uur had aangestaan.

gelukkig had ik de doos nog, dus daarin is de plasma rechtop in de bestelbus gezet. De medewerker gaf nog wel aan dat plasma's altijd rechtop vervoerd moeten worden!!

Ik wordt gebeld door E-care over hoe en wat. Ik hou jullie op de hoogte. Ga nu weer PS3 spellen doen op mijn 63 cm 4:3 oude CRT :(

supercop7373 wijzigde dit bericht 15-05-2008 16:04 (8%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws