Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 18 december 2005

vandaag een 42PZ85 gekocht voor ¤1405,- met NL garantie. Zag toen ik op een 1/2 meter zat dat ik twee dode pixels had. Op 1,5 meter zie je al niets meer. Op de kijkafstand waar ik zit 2.70 meter zie je ze dus niet. Ik had pixelgarantie kunnen afsluiten voor de eerste 6 weken a 39,95 euro. Niet gedaan dus jammer.

Vanmiddag even snel de PS3 getest met Fifa 2008. Er ging een wereld voor mij open na 10 jaar een 4:3 CRT van sony gehad te hebben....het was echt kwijlen. GTA4 moet ik nog spelen... :P

Gewoon Tv kijken doe ik via een digitale satellietontvanger en Canaldigitaal kaart. Het beeld is af en toe wel wat blokkerig valt mij op. Met name eurosport keek erg ellendig toen er veel beweging was.

Ben nu de break in aan het draaien al 2 uur. Ga zo een DVD kijken, wel even full screen instellen zodat ik geen zwarte balken heb. Heb vanmiddag een tijdje met ZOOM 3 stand naar Nickolodeon zitten kijken. Wil toch proberen om die 200 brand uren te gaan maken.

Moest wel even wennen dat elke input weer even de cinema stand moest hebben met minder contrast en helderheid. Overigens heb ik beiden 5 tikjes naar links gegeven. Is dat goed. Het lijkt erop dat de fabriek instelling bij Cinema op 50%/in het midden staat toch??

Reg. datum: 01 maart 2004

quote:
supercop7373 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:44:

Gewoon Tv kijken doe ik via een digitale satellietontvanger en Canaldigitaal kaart. Het beeld is af en toe wel wat blokkerig valt mij op. Met name eurosport keek erg ellendig toen er veel beweging was.
Eurosport ziet er op m'n PZ85 ook niet uit hoor bij snelle bewegingen ;) . Lage bitrates, echt een drama. Gelukkig is dat een uitzondering bij de digitale kanalen.

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Reg. datum: 01 mei 2007

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een th42pz85. Wanneer ik tv kijk (via telenet hd digicorder, aangesloten op hdmi3) krijg ik regelmatig helemaal bovenaan links horizontale witte lijntjes. Ik vermoed dat dit de rand van het beeld is ofzo. Heeft iemand ervaring met dit probleem ? Ligt aan mijn tv of aan de digicorder ?

De digicorder stuurt een 1080i signaal naar de tv. Beeldformaat op de tv staat ingesteld op "juist".
Wanneer ik het beeldformaat wijzig en terug zet, verdwijnen de lijntjes. Een andere (iets permanentere) oplossing is beeldscan aanzetten, maar dit lijkt mij slechts camouflage van het probleem.

Reg. datum: 03 november 2003

MM Rotterdam, morgen is de laatste actiedag

Reg. datum: 22 februari 2008

quote:
ZandBak schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:12:
Mischien een idee om in de startpost de prijzen aantepassen naar wat ze nu kosten?
Lijkt me nog al een tour om al die wisselende prijzen bij te gaan houden, of dit nu voor de MM-actie is of voor andere winkelketens. Bovendien is dit forum daar niet echt voor bedoeld, dan kun je beter terecht op Kieskeurig.nl. :7

Reg. datum: 26 januari 2000

quote:
Zag toen ik op een 1/2 meter zat dat ik twee dode pixels had. Op 1,5 meter zie je al niets meer. Op de kijkafstand waar ik zit 2.70 meter zie je ze dus niet. Ik had pixelgarantie kunnen afsluiten voor de eerste 6 weken a 39,95 euro. Niet gedaan dus jammer.
Ik weet niet waar je hem gekocht hebt? Maar de meeste winkels hebben wel een cooldown periode voor als de tv toch niet bevalt van 7 tot 14 dagen.. Als je hem bij een online winkel hebt gekocht heb je zowiezo een aankoop op afstand beschermingsperiode van ik geloof 8 dagen om zonder reden van opgaaf een product terug te sturen (en zijn ze verplicht het volledig aankoop bedrag terug te geven). Maar daar kunnen andere tweakers je vast meer over vertellen..

Mocht je je dus echt storen is er altijd nog iets aan te doen.. Daar heb je die pixel garantie niet voor nodig.

Wii, PS3, Xbox360 en een 8800GTS + E6600 PC.. Hoezo game verslaafd?

quote:
Uhmmie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:00:
[...]

Ik weet niet waar je hem gekocht hebt? Maar de meeste winkels hebben wel een cooldown periode voor als de tv toch niet bevalt van 7 tot 14 dagen.. Als je hem bij een online winkel hebt gekocht heb je zowiezo een aankoop op afstand beschermingsperiode van ik geloof 8 dagen om zonder reden van opgaaf een product terug te sturen (en zijn ze verplicht het volledig aankoop bedrag terug te geven). Maar daar kunnen andere tweakers je vast meer over vertellen..

Mocht je je dus echt storen is er altijd nog iets aan te doen.. Daar heb je die pixel garantie niet voor nodig.
In Nijmegen in een "echte" winkel, die ook internetverkoop doen trouwens

Reg. datum: 26 januari 2000

quote:
supercop7373 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:08:
[...]

In Nijmegen in een "echte" winkel, die ook internetverkoop doen trouwens
Volgens mijn vriendin is de gewone detailhandel ook verplicht om het product binnen 7 dagen terug te nemen (mits het geheel compleet is, etc, etc) via beschermrecht van de koper ofzow.. Maar is er niemand anders hier die daar het fijne van weet?

Wii, PS3, Xbox360 en een 8800GTS + E6600 PC.. Hoezo game verslaafd?

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:
vandaag een 42PZ85 gekocht voor ¤1405,- met NL garantie. Zag toen ik op een 1/2 meter zat dat ik twee dode pixels had.
Pixels op een plasma? :+

Nou, ik heb de 37PX80 gisteravond even aangesloten en hij werkt perfect.
Ben erg blij met de beeldkwaliteit. Heb al even de PS3 erop gehad en dat gaat helemaal goed.

Analoge Kabel erin gestoken (UPC) en kan alleen nog maar 1,2 en 3 kijken.. bij de rest zegt hij dat die kanalen "encoded" zijn.. dus dat moet ik ff uitzoeken.. (heb nog geen boekje gelezen)
Verder nog even de ideale settings instellen en toch maar even ergens die DVD vandaan trekken zodat de eerste 200uur daarmee kunnen...

Moet nog even een DVI - HDMI kabel kopen zodat ik hem aan mijn MacBook Pro kan hangen, ben erg benieuwd naar de resolutie..

3mph wijzigde dit bericht 13-05-2008 08:20 (11%)

Reg. datum: 21 februari 2005

Je moet even kijken of je niet naar de digitale kanalen zit te staren.
Druk nog een keer op de tv knop dan kom je volgens mij in analoog :*)

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Uhmmie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:16:
[...]

Volgens mijn vriendin is de gewone detailhandel ook verplicht om het product binnen 7 dagen terug te nemen (mits het geheel compleet is, etc, etc) via beschermrecht van de koper ofzow.. Maar is er niemand anders hier die daar het fijne van weet?
Ja, dat is namelijk niet zo. Dat geldt alleen bij koop op afstand.

Zojuist Panasonic gebeld en verteld dat ik twee (zwarte) dode pixels heb. Serienr en adresgegevens doorgegeven en ik wordt gebeld voor een afspraak. We wachten af en ik laat het hier weten.

wellicht een interessant topic:
http://tweakers.net/etc/?Action=Poll&ID=858

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Denk dat je die cijfers van TFT schermen niet echt kunt gebruiken. Het is wellicht interessanter om een bron te vinden waar iets staat over dode cellen bij plasma schermen. Dat is iets waarvan ik weet dat het bestaat, maar waar ik tot dit topic eigenlijk vrijwel nooit van gehoord had.

Ben ook wel benieuwd of het bij de nieuwe Full-HD schermen misschien vaker voorkomt. Dat zal sowieso het geval zijn, omdat er gewoon 3 keer zoveel cellen zijn, maar misschien wordtd e kans ook nog vergroot omdat je te maken hebt met kleinere cellen.

Reg. datum: 26 april 2008

quote:
3mph schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 07:52:
Nou, ik heb de 37PX80 gisteravond even aangesloten en hij werkt perfect.
Ben erg blij met de beeldkwaliteit. Heb al even de PS3 erop gehad en dat gaat helemaal goed.

Analoge Kabel erin gestoken (UPC) en kan alleen nog maar 1,2 en 3 kijken.. bij de rest zegt hij dat die kanalen "encoded" zijn.. dus dat moet ik ff uitzoeken.. (heb nog geen boekje gelezen)
Verder nog even de ideale settings instellen en toch maar even ergens die DVD vandaan trekken zodat de eerste 200uur daarmee kunnen...
Die DVD haal je van www.eaprogramming.com
Is gewoon gratis naarbenedenteladen..

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Reg. datum: 18 maart 2008

Hierbij wat pics : Ik denk dat de beeldversnelling aan staat (zie strepen 3e en 4e pic, komt van het fototoestel zelf en niet de tv!), en ik ben een slechte fotograaf 8)7 .

http://users.telenet.be/tyrael/TV/_DSC6198.JPG

http://users.telenet.be/tyrael/TV/_DSC6202.JPG

http://users.telenet.be/tyrael/TV/_DSC6203.JPG

http://users.telenet.be/tyrael/TV/_DSC6206.JPG

Welke is dat?

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van PC of Apple op deze Panasonic? Hoe gaat dit werken met de native resolutie van 1024 x 720?

quote:
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:31:
Denk dat je die cijfers van TFT schermen niet echt kunt gebruiken. Het is wellicht interessanter om een bron te vinden waar iets staat over dode cellen bij plasma schermen. Dat is iets waarvan ik weet dat het bestaat, maar waar ik tot dit topic eigenlijk vrijwel nooit van gehoord had.

Ben ook wel benieuwd of het bij de nieuwe Full-HD schermen misschien vaker voorkomt. Dat zal sowieso het geval zijn, omdat er gewoon 3 keer zoveel cellen zijn, maar misschien wordtd e kans ook nog vergroot omdat je te maken hebt met kleinere cellen.
Bij een pixel lijkt het net of er een vuiltje tussen de twee lagen zit....ben wel benieuwd wat Panasonic gaat zeggen. Het kan zo maar zijn dat ze zeggen, je ziet er niets van we laten het zo...

Is iemand op de hoogte hoe hun "klantgerichtheid" is?

Reg. datum: 18 maart 2008

@ 3mph: TH-42PX80, en ivm het aansluiten op je pc moet je eens kijken op de vorige pagina's, daar stond er iets over dacht ik. Zelf heb ik het nog niet kunnen proberen, moet enkel een DVI -> HDMI kabel zien te vinden :)

Reg. datum: 13 augustus 2001

quote:
A3-D schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:56:
[...]

Afgelopen weekend ben ik eens binnengestapt bij de mediamarkt om de 46PZ85 eens te bekijken, en er viel me 1 ding direct op, het beeld heeft vanaf een kleine kijkhoek bij bepaalde fragmenten een soort van 3D/spiegeleffect (alsof je het beeld dubbel ziet, te vergelijken met de plaatjes die we allemaal wel kennen die in een soort van 3D effect worden gemaakt en als je ze beweegt zie je het beeld erachter nogmaals).

Dit effect was vooral zichtbaar bij een witte dikke tekst (bijvoorbeeld het logo van Panasonic die in een demo verwerkt was en op alle plasma's speelde) of als er verlichting zichtbaar was met een zwarte achtergrond (spots bij een concert bijvoorbeeld).

Ik overweeg serieus de aanschaf van een Full HD plasma, overigens mijn eerste, en wil daar best wat geld voor uitgeven maar vond dit toch wel enigszins tegenvallen (kleuren en dergelijke waren wel erg goed).

Hoe zijn jouw ervaringen van dit "effect"??
Sorry dat ik nu pas reageer, ik had je post over het hoofd gezien.

Ik heb hier nog niks van gemerkt. Ik zal het thuis nog eens goed bekijken.

- Hoe ver stond je bij de TV?
- Wat was ongeveer je kijkhoek?

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
ZandBak schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:12:
Mischien een idee om in de startpost de prijzen aantepassen naar wat ze nu kosten?
Je kunt er toch op klikken?

Asus P5K, Q6600@3GHz, 4GB, Jetway 8800GT (680/1700/2000), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 500 GB, Iiyama E1900S-B2, VISTA SP1 (3DMark06 13083), XP SP3, OSX 10.5.3

DUTCH-FALCON
Reg. datum: 22 juli 2001

quote:
vandaag een 42PZ85 gekocht voor ¤1405,- met NL garantie. Zag toen ik op een 1/2 meter zat dat ik twee dode pixels had. Op 1,5 meter zie je al niets meer. Op de kijkafstand waar ik zit 2.70 meter zie je ze dus niet. Ik had pixelgarantie kunnen afsluiten voor de eerste 6 weken a 39,95 euro. Niet gedaan dus jammer.

Vanmiddag even snel de PS3 getest met Fifa 2008. Er ging een wereld voor mij open na 10 jaar een 4:3 CRT van sony gehad te hebben....het was echt kwijlen. GTA4 moet ik nog spelen... :P

Ben nu de break in aan het draaien al 2 uur. Ga zo een DVD kijken, wel even full screen instellen zodat ik geen zwarte balken heb. Heb vanmiddag een tijdje met ZOOM 3 stand naar Nickolodeon zitten kijken. Wil toch proberen om die 200 brand uren te gaan maken.

Moest wel even wennen dat elke input weer even de cinema stand moest hebben met minder contrast en helderheid. Overigens heb ik beiden 5 tikjes naar links gegeven. Is dat goed. Het lijkt erop dat de fabriek instelling bij Cinema op 50%/in het midden staat toch??
Een dode pixel? Is het officeel een pixel?

En dat is toch gewoon garantiewerk?

BF2 STATS
E8500 + MSI P7N, 9800GX2, 4 GB 1066, 1 TB HDD, CM 850W,Creative SB XF-I

quote:
Falcon2107 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:18:
[...]

Een dode pixel? Is het officeel een pixel?

En dat is toch gewoon garantiewerk?
Dat mag ik wel hopen ja....Panasonic komt hopelijk binnenkort kijken.

Wat betreft de garantie van de winkelier staat er dit op hun site:
http://www.plattetv.nl/pl...n%20garantie&pagina=9

EDIT: zojuist toch even de winkel gebeld en verhaal verteld. Daar deden ze niets mee zeiden ze. Panasonic zou namelijk 4 dode pixels acceptabel vinden en dan had ik maar die garantie moeten nemen.

Op mijn antwoord dat ik beter de plasma had kunnen uitpakken en bij hun aan had gezet, kreeg ik als antwoord dat ze dit ook niet deden omdat de Plasma dan niet nieuw in de doos meerwas.

Kortom: Ze willen gewoon dat je 40 euro uitgeeft. Laatste keer dat ik daar wat koop...wees gewaarschuwd.

Afwachten wat Panasonic nu doet. De telefoniste vroeg wel waar de dode pixels zaten, maar zei niet gelijk daar komen we niet voor.

supercop7373 wijzigde dit bericht 13-05-2008 15:16 (160%)

Reg. datum: 28 februari 2007

quote:
supercop7373 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:52:
[...]

Dat mag ik wel hopen ja....Panasonic komt hopelijk binnenkort kijken.

Wat betreft de garantie van de winkelier staat er dit op hun site:
http://www.plattetv.nl/pl...n%20garantie&pagina=9

EDIT: zojuist toch even de winkel gebeld en verhaal verteld. Daar deden ze niets mee zeiden ze. Panasonic zou namelijk 4 dode pixels acceptabel vinden en dan had ik maar die garantie moeten nemen.

Op mijn antwoord dat ik beter de plasma had kunnen uitpakken en bij hun aan had gezet, kreeg ik als antwoord dat ze dit ook niet deden omdat de Plasma dan niet nieuw in de doos meerwas.

Kortom: Ze willen gewoon dat je 40 euro uitgeeft. Laatste keer dat ik daar wat koop...wees gewaarschuwd.

Afwachten wat Panasonic nu doet. De telefoniste vroeg wel waar de dode pixels zaten, maar zei niet gelijk daar komen we niet voor.
Als het echt dode pixels zijn dan is dit idd afhankelijk van de plaats. Er moeten binnen een zekere straal vanuit het centrum minimaal een aantal dode pixels zitten. Wat ik echter had met mijn nieuwe PZ85 was vuil tussen de coatinglaag en het glaswerk. Dit was wel een fabriekfout en hier deden ze niet moeilijk over (gewoon vervangen door nieuw toestel), kijk dus even of je zeker bent dat het een dode pixel is ./ zijn.

Een ander vraagje: mensen die hun PS3 aangesloten hebben op een PZ85 via HDMI, hoe zijn jullie geluidsinstellingen want ik krijg geen geluid binnen via mijn HDMI 1 ingang. Had dit op beide PZ85's, de panasonic man stond vreemd te kijken toen ik het hem toonde. (Zowel rechtstreeks aangesloten als via versterker, versterker heeft geluid door maar geen geluid op mijn toestel).

known as inXs
Reg. datum: 23 december 2001

quote:
Thomasson4 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:02:
[...]

Hoe 'stuur' ik dat er dan naar toe? moet ik dan gewoon de resolutie via mijn computer regelen? (dus bijvoorbeeld via rechtermuisknop op bureaublad->properties->settings->screen resolution) Of moet ik dat via een speciale driver doen? Moet ik niet sowieso eerst ergens instellen dat hij het signaal naar de tv moet sturen of gebeurt dat al automatisch als ik de hdmi naar dvi kael op het dvi slot van de grafische kaart aansluit (in dit geval een x1900xt)?

Hoop vragen, maar wil het even goed snappen ;)
iemand nog een antwoord hierop?

superB

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: