Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 30 mei 2006

Nog even ingaan op het grootste pijnpunt (helaas) van de nieuwe Panasonic plasma's: film deinterlacing.

Zoals hdtvtest schreef:
Due to the glaring deficiency in film mode deinterlacing, you may notice numerous artefacts such as line twitters and jaggies when watching broadcast film-based material (e.g. movies, American drama like CSI) on the Panasonic TH42PZ85. One way of getting around this problem is to feed the interlaced broadcast video signal into an intermediary device (for example a home theatre PC) to perform the deinterlacing before sending a progressive signal into the TH42PZ85B plasma television. Another is to simply adopt a farther viewing distance to avoid seeing the artefacts, though you'd need to move back closer to the screen to appreciate any resolution benefit for high definition content.

Voor DVD/Blu-ray materiaal geen probleem, want zowat elke speler spuugt alles netjes uit in progressieve beelden.

Mijn vraag: hoe groot is dit probleem bij gewoon tv-kijken, en met HD-boxen?

Telenet kiest in België bv voor 1080i-signaal, hun HD Digicorder kan dit niet opschalen naar 1080p (wel downscalen naar 720p). De meeste zenders lijken te gaan voor 1080i ipv 720p. Dit lijkt de achillespees van de Panasonic enkel groter te maken, zou je denken. Ik zou graag weten of dit in de praktijk ook zo is.

Voor zover ik kon natrekken doen de HD boxen zelf geen progressive scanning (spec sheet HD Digicorder). Of vergis ik me?

In de winkel heb ik de proef op de som genomen en de volgende testen kunnen doen:
Hoe reageert de Panasonic PZ85 op volgende inputs:
* via HD Digicorder: standaard 1080i signaal en omgeschaald 720p
* via Panasonic Blu-rayspeler: Blu-ray film op 720p/1080i/1080p/24p aan/uit

Resultaat: de Panasonic speelde alles prima af. Zelfs van zeer dichtbij geen noemenswaardige artefacten, flikkeringen of andere vervuiling te zien.

Wie heeft dezelfde of andere ervaringen op dit vlak?

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
Aikibana schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:40:
Nog even ingaan op het grootste pijnpunt (helaas) van de nieuwe Panasonic plasma's: film deinterlacing.

Zoals hdtvtest schreef:
Due to the glaring deficiency in film mode deinterlacing, you may notice numerous artefacts such as line twitters and jaggies when watching broadcast film-based material (e.g. movies, American drama like CSI) on the Panasonic TH42PZ85. One way of getting around this problem is to feed the interlaced broadcast video signal into an intermediary device (for example a home theatre PC) to perform the deinterlacing before sending a progressive signal into the TH42PZ85B plasma television. Another is to simply adopt a farther viewing distance to avoid seeing the artefacts, though you'd need to move back closer to the screen to appreciate any resolution benefit for high definition content.

Voor DVD/Blu-ray materiaal geen probleem, want zowat elke speler spuugt alles netjes uit in progressieve beelden.

Mijn vraag: hoe groot is dit probleem bij gewoon tv-kijken, en met HD-boxen?
[...]
Je moet de VS versie totaal niet vergelijken met de EU -versie. Dat is niet omdat ie totaal anders is, maar omdat ze in de VS het NTSC-systeem gebruiken, en wij hier in de EU het PAL-systeem.

Het PAL-systeem deinterlacen is veel eenvoudiger dan het deinterlecen van een NTSC-stroom; Je krijgt dan 50 halve beeldjes per seconde, die je door relatief eenvoudige bewerkingen om kunt zetten in 25 hele beeldjes (*en dan 4 maal herhalen voor 100 Hz).

Bij NTSC ligt het veel ingewikkelder;
Daar krijg je 59.94 (bijna 60 dus) halve beeldjes per seconde, die je omzet naar 29.97 (bijna 30 dus) hele beeldjes per seconde. Tot zover gaat alles goed, maar dan komt het: Je moet een zogeheten 3:2 pull-down uitvoeren; Van elke 3 beeldjes moet je er 1-tje wegdoen. Als alles bij de deinterlecing alles goed is gegaan (maar belangrijker: Als eea bij het encoderen, het uitzenden en het ontvangen goed is gegaan !!!) zal er namelijk van elke 3 ` frame zijn die "dubbel" is (gelijk aan de voorgaande). Die gooi je dan weg, en je eindigt dan weer met de beeld frequentie van 23.976 (die zie je als het goed is vaker).

Jammer genoeg gaat het vooral bij de encoderen/uitzenden/ontvangen van de uitzewndig mis, maar bij de pana is schijnbaar de pull-down detectie ook niet echt lekker. Daardoor gooit ie soms de verkeerde frame weg, maar ook zijn er soms in de uitzendingen field-repeats (een half beeldje van gelijk is aan het op-1-na vorige beeldje), wat dan resulteert in het verlies van 1 van die 2, terwijl de 2-halve wel steeds verschilt.

Kortom; NTSC en PAL moet je totaal niet vergelijken. Daarom is het ook erg van belang wat je bedoelt met 1080i of 1080p; Want 1080i50 = PAL, wat we in Europa krijgen, wat makkelijker is te bewerken; En 1080i60 is NTSC, een stuk moeilijker te bewerken en totaal niet te vergelijken.

In het kort; Geen idee; Die quote van jou is zeer waarschijnlijk niet van toepassing op, of relevant voor, de EU-situatie :)

Reg. datum: 15 oktober 2003

Men zal iig nooit digitale tv in 1080p uitzenden, gewoonweg omdat 1080i minder bandbreedte slurpt.
Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

De bron is alleen wel *.co.uk :) Volgens mijn info werken die ook met PAL.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
tweakernick schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:18:
Men zal iig nooit digitale tv in 1080p uitzenden, gewoonweg omdat 1080i minder bandbreedte slurpt.
Hoeft niet, ligt ook aan de framerate. 1080i is vaak 60Fps en 1080p 30Fps en dan zit je op dezelfde bandbreedte.

Reg. datum: 13 augustus 2001

Sinds gisteren de 46PZ85(E) in huis.

Fantastisch beeld..... Vooral met de PS3 (GTAIV en GTR5) echt super....

Alleen in de winkel probeerde ze mij Pixel garantie aan te smeren... maar dooie pixels is toch niet meer van toepassing en volgens mij niet eens van toepassing bij plasma?

Nu weg ....

quote:
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:30:
[...]

Hoeft niet, ligt ook aan de framerate. 1080i is vaak 60Fps en 1080p 30Fps en dan zit je op dezelfde bandbreedte.
Nope, lees mijn post eens door; In de EU is 1080i50 gangbaar en niet 1080i60.

En 1080i50 zijn 50 halve beelden per seconde, wat in feite ongeveer gelijk is dus aan 1080p25. En qua bandbreedtte heb ik geen idee waarom ze niet gewoon 1080p24(25) nemen ... (technisch gezien begrijp ik het enigszins, maar feitelijk met H264/AVC ... zou het gewoon moeten kunnen).

Sowieso schrijf je zo!

Volgens mij bedoelde Oscar meer dat het niet alleen van een progressive signaal of interlaced signaal afhangt. Zuiver theoretisch dus.

Weet iemand al of Casema het EK in HD gaat uitzenden. Ik vind een hoop info alleen niet bij Casema zelf.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
Philip schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:46:

Alleen in de winkel probeerde ze mij Pixel garantie aan te smeren... maar dooie pixels is toch niet meer van toepassing en volgens mij niet eens van toepassing bij plasma?
Jawel dat kan ook bij plasma, al komt het veel minder vaak voor als bij LCD.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
mig29 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:56:
Volgens mij bedoelde Oscar meer dat het niet alleen van een progressive signaal of interlaced signaal afhangt. Zuiver theoretisch dus.

Weet iemand al of Casema het EK in HD gaat uitzenden. Ik vind een hoop info alleen niet bij Casema zelf.
Ja, NOS komt met apart HD-kanaal, net als bij het WK. De gewone uitzendingen worden geupscaled uitgezonden en de wedstrijden in HD. Ben benieuwd of ze het probleem met de tussenframes al opgelost hebben. De Samsung ondersteunde dit (nog) niet en daardoor kreeg je schokkerig beeld. Later hebben ze dit aangepast en ging de kwaliteit iets naar beneden (meer compressie).

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

Sowieso schrijf je zo!

Ik weet dat de NOS het gaat uitzenden, maar is er al bekend of Casema dit ook door gaat geven. Zo ja, gaat dit dan in het HD pakket of komt er een apart kanaal voor deze HD uitzendingen. Weet je toevallig of KPN nog wat gaat doen met IPtv?

Great Minds think alike!

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

http://www.avsforum.com/a...p?p=13503116#post13503116

TH-42PZ85U Initial Review

--------------------------------------------------------------------------------

I just received my TH-42PZ85U this afternoon and have been testing it out for the last 6 hours or so. I am upgrading from a Westinghouse 42” 1080p LCD. I hope this review is helpful to those thinking about switching from HD LCDs to HD plasmas. First let me list my sources:

Component 1: Comcast HD Cable through a Motorola DCT6412 Phase III (1080i)
Component 2: Nintendo Wii
HDMI 1: PC with Geforce 8800GTS graphics card using DVI-HDMI cable
HDMI 2: Playstation 3 40GB (Mainly for Blu-Ray)
HDMI 3: Xbox 360

The very first thing that impressed me was the contrast. I bought this T.V. online without seeing a demo at the store. The first thing I did was set it to cinema mode as Tom had suggested and brought down the torch-mode settings. I instantly noticed the extra detail in dark scenes. Colors were bright and clearly defined. I never realized how washed out the picture on my LCD was. For some reason I had a SD channel running when I turned the TV on the first time. SD stations looked so much smoother than on my “Westy.” I am a big LOST fan, so I loaded an episode I had saved on my DVR. While the contrast and colors were impressive, the Panny didn’t do much to help the poorly compressed ABC channel that it was recorded off of. Flipping to HD-Theater made all the difference and many other HD stations looked fantastic. In my opinion, the picture on my plasma is very smooth and soft compared to my LCD which was much more sharp. This is not a bad thing at all. Flesh tones look great!

Next I switched over to my Playstation 3 to try out 1080p over blu-ray. Before watching a movie, I wanted to check for dead pixels and put in the break-in DVD. Sure enough on the white screen I instantly noticed 2 dead pixels staring me in the face. I seemed to be plagued by dead pixels. Every LCD display I have ever owned has had at least one. One of the reasons I switched to plasma was to avoid defects such as this. I was slightly disappointed, but they are absolutely invisible at normal viewing distance and only appear in certain background colors. The screen faded into grey. Then I noticed the banding. There were vertical lines all over the set that were slightly lighter than the rest of the display. I know a bit about banding because my Westy had lots of it. While the plasma’s banding was not nearly as bad as my LCD’s it is still noticeable when solid light colors are on the screen. Again, I was disappointed because I never expected this on a plasma. I ran DVE on Blu-Ray and adjusted my settings. I turned off the “warm” setting and switched it to “normal” because I thought the whites were too yellow. This time I watched LOST on Blu-Ray and I was absolutely stunned. It was the best in-home viewing experience I had ever had.

I am a gamer. I mainly play World of Warcraft on my HTPC. Connecting it to my 42” LCD was great because it was just like connecting it to any other LCD monitor. After a while, the motion blur, posterization, and banding on my LCD got to me. Lately I have been a big fan of the “glossy” LCD displays, but it seems all LCDs in the TV-size range have a matte finish. This is when I decided to research plasmas. PC use is extremely important to me. I am being very cautious about using the plasma for games and PC use until my 100-hour break-in period is over. Until then, I am only flashing to those inputs for a short time to get the feel of it. When I first switched to my PC input, I noticed the borders of my desktop were cut off. I had to switch the HD-Size to 2 and then I got 100% of the picture. I tried some WoW. I loved not having to deal with motion blur and everything ran much smoother. I’m having a hard time getting whites to look white for my PC. On-screen fonts are pretty good, but seem slightly less crisp than my LCD. I will come back and talk more about my gaming experiences after I break it in for a bit longer.

Overall, I am extremely pleased with my 85U. The picture quality on this set is leaps and bounds better than my Westinghouse LCD. Blacks are (almost) bezel-black and really show off the darker scenes. I’m going to work on the stuck pixels. A few of them seemed to have disappeared and some new ones have popped up. Maybe after running the break-in DVD and JScreenFix they will go away. The banding seems to be a lot less noticeable. I don’t know if it’s the break-in DVD or just that I’m getting used to it. Another important note: I have yet to see any IR on this display. This is even after playing WoW and browsing the internet with the settings up high. This really brings my confidence up and after my break-in period is over I am going to game my heart out.

I don’t want to post my settings for all my inputs just yet, because I’m still in the process of tweaking them to my liking. I will post again some other time with updates, but so far so good. I will do my best to answer any questions thrown at me, but I am not an AV professional. If I could come up with one regret, it would be that I wish I had gotten a bigger size. I sit between 5.5 and 6.5 feet away, so I figured I didn’t need to increase my screen size, but I’m wondering how much better the experience would be if it was even bigger. Thanks for reading my long-winded review. I hope it helps make your purchase decisions a little easier.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Nu weg ....

quote:
Error:

404 Not Found .....

Zo vriendelijk is ome google dus ook weer niet ;)

Sowieso schrijf je zo!

Het is een persbericht van Zesko van 01-04-2008, maar ik krijg hem nergens naar voren. Overal 404.

Great Minds think alike!

Reg. datum: 02 januari 2000

quote:
Philip schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:46:

Afgelopen weekend ben ik eens binnengestapt bij de mediamarkt om de 46PZ85 eens te bekijken, en er viel me 1 ding direct op, het beeld heeft vanaf een kleine kijkhoek bij bepaalde fragmenten een soort van 3D/spiegeleffect (alsof je het beeld dubbel ziet, te vergelijken met de plaatjes die we allemaal wel kennen die in een soort van 3D effect worden gemaakt en als je ze beweegt zie je het beeld erachter nogmaals).

Dit effect was vooral zichtbaar bij een witte dikke tekst (bijvoorbeeld het logo van Panasonic die in een demo verwerkt was en op alle plasma's speelde) of als er verlichting zichtbaar was met een zwarte achtergrond (spots bij een concert bijvoorbeeld).

Ik overweeg serieus de aanschaf van een Full HD plasma, overigens mijn eerste, en wil daar best wat geld voor uitgeven maar vond dit toch wel enigszins tegenvallen (kleuren en dergelijke waren wel erg goed).

Hoe zijn jouw ervaringen van dit "effect"??

thuisbarista

quote:
G_M_C schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:37:
[...]

Error:

404 Not Found .....

Zo vriendelijk is ome google dus ook weer niet ;)
Hier doet hij het prima, ik zal het stukje even quoten:
quote:
Nederland 1, 2 en 3 komen in HD beschikbaar via Zesko

De NPO (Nederlandse Publieke Omroep) en kabelbedrijf Zesko (Casema, Multikabel, @Home) streven er naar om begin 2009 te starten met de doorgifte van de zenders Nederland 1, 2 en 3 in HD kwaliteit. De zenders komen bij Zesko zonder extra kosten beschikbaar in het digitale basispakket. Ook UPC en andere kabelbedrijven streven er naar om bovengenoemde zenders in 2009 door te geven. Steeds meer kijkers hebben tegenwoordig TV’s die geschikt zijn voor HD-ontvangst,en zowel de NPO als Zesko zijn van mening dat de publieke zenders en de kabelsector in de acceptatie van HD een voortrekkers rol moeten vervullen. Daarom werken de NPO, Zesko en andere kabelbedrijven ook samen om in juni en augustus van dit jaar het Europees Kampioenschap Voetbal en de 29e Olympische Spelen in HD uit te zenden.

Om het Europees Kampioenschap en de Olympische Spelen in HD bij het publiek te brengen wordt gedurende de zomer een extra kanaal voor Nederland 1 in HD geopend. Programma’s van Nederland 1 die niet HD zijn worden van juni tot en met augustus geconverteerd naar HD-kwaliteit. Bij deze uitzendingen gebruikt de Publieke Omroep voor het eerst haar nieuwe voor HDTV ingerichte eindregie.

Het is de bedoeling dat Nederland 1, 2 en 3 vanaf begin 2009 in HD uitgezonden worden. In eerste instantie zal een beperkt deel van de programma’s echte HD-content zijn terwijl de overige programma’s naar HD opgewaardeerd worden. Het percentage ‘echte’ HD-content neemt vervolgens jaarlijks toe. Naar verwachting sluiten ook de andere kabelbedrijven in Nederland zich op korte termijn aan bij dit NPO / Zesko HD-initiatief.

Ter stimulering van HDTV-produkties stelt Zesko zich eenmalig garant voor een bedrag van ¤ 2 miljoen dat ter beschikking wordt gesteld aan de NPO. Dit bedrag wordt vervolgens door de NPO beschikbaar gesteld aan de omroepen die in HD-kwaliteit willen produceren.

Naar verwachting worden er in 2008 ruim 1,5 miljoen LCD- en plasma-tvschermen verkocht. Bijna 100% hiervan is geschikt voor voor HD-ontvangst. “De prijzen voor HD-TV’s zijn de laatste jaren fors gedaald waardoor steeds meer mensen een dergelijke TV aanschaffen.”, aldus Marcel Nijhoff, CCO van Zesko. Hij vervolgt: “Goede Nederlanse content in HD is tot nu toe echter nauwelijks beschikbaar en juist dat willen onze abonnees. Met de doorgifte van de publieke zenders in HD kunnen wij eindelijk aan die vraag voldoen.”

“Wij hebben kwaliteit en beleving van onze programma’s hoog in het vaandel staan. Dan ligt het voor de hand dat wij de digitale kijkers ook de mogelijkheid willen geven onze programma’s in HD te bekijken.” ,aldus Cees Vis, lid van de Raad van Bestuur van de NPO.

Over de NPO De NPO (Nederlandse Publieke Omroep) bevordert de samenwerking en coördinatie tussen de landelijke omroepen op grond van de Mediawet. De NPO bepaalt onder meer de internet-, televisie- en radioprofielen en het daarbij behorende coördinatiereglement. De Raad van Bestuur van de NPO vormt het dagelijks bestuur van de publieke omroep.
thuisbarista

quote:
A3-D schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:56:
[...]Hoe zijn jouw ervaringen van dit "effect"??
Dat effect is zichtbaar op alle Panasonic plasma's, het is een gevolg van de gekozen techniek (Pioneer heeft het niet). Ik heb er in normale kijksituaties nog nooit last van gehad.
Sowieso schrijf je zo!

Top, bedankt.

Great Minds think alike!

quote:
Devster schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:14:
[...]

Dat effect is zichtbaar op alle Panasonic plasma's, het is een gevolg van de gekozen techniek (Pioneer heeft het niet). Ik heb er in normale kijksituaties nog nooit last van gehad.
Klopt, de Pioneer had er geen last van, maar had ook een heel ander prijskaartje 8)7

Ben er een beetje angstig voor dat ik er bewust op blijf letten en naar ga kijken, wat dan een aankoop achteraf ineens een stuk minder maakt.

Moet er nog eens heel goed over nadenken, in de tussentijd hou ik het topic goed in de gaten.

thuisbarista

Zelfs als ik er op let zie ik het niet. Ik zou me er niet door laten afhouden. Of je moet vaak echt vanaf de zijkant van je tv gaan kijken...
Sowieso schrijf je zo!

En volgens mij valt het alleen op als je schuin van boven kijkt.

Great Minds think alike!

Dan nog maar eens een bezoekje brengen aan de lokale handelaar om nog eens kritisch te kijken, het prijsverschil met een Pio is me net even wat te gortig (alhoewel ik op een leuke aanbieding zit te wachten van de LX van Pioneer omdat deze opgevolgd wordt door de nieuwe serie en benieuwd ben naar de prijs van de bewuste leverancier). >:)

A3-D wijzigde dit bericht 09-05-2008 15:56 (4%)

Reg. datum: 18 februari 2004

Paar vraagjes :

Ik heb een 42PX80 en er he-le-maal tevreden mee

Maar wat betekent als ik de upc box aanzet het getal linksboven ??
Er staat dan ec/av2 , rgb , en dan komt het de ene keer staat er 6 dan weer 30 dan weer 8

waar heeft dit getal mee te maken het is niet het kanaal wat ie uitzend

volgende vraag is ..

Ik heb een toshiba ep30 hddvd wat is de beste instelling voor de tv

er zijn verschillende keuzes waaronder 720p , 1080i en 1080p/24

Het is voor het afspelen van m,n dvd's

Ik heb de tv 1,5 maand geleden ongeveer bij redcoon gekocht voor 1050 incl. muurbeugel en schoonmaakmiddel en echt als ik iemand een tv mag aanraden dan is het de 42px80

Zit nu op zo,n 460 uur , binnenkort eens in laten schrijven voor zo,n calibratie tour

FF 2 Foto,s toegevoegd

http://img.photobucket.com/albums/v685/McReal/DSC08153.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v685/McReal/DSC08158.jpg

McReal wijzigde dit bericht 09-05-2008 16:37 (10%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: