Gathering of Tweakers

Quicksearch
@ 3mph: zo'n kleine 4u denk ik, maar ik heb nog niets anders gedaan op mijn plasma behalve GTA4 spelen en 1 dvd'tje kijken. Ik heb ondertussen de Break-In DVD gedownload en hij zit nu te spelen op mijn TV thuis.

Tevens hoorde ik van iemand dat dit image retention is en weggaat naarmate de TV ouder wordt. Ga toch nog mijn voorzorgen nemen door de eerste 200u regelmatig de break-in laten spelen.

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

Trouwens theRedDevilNL heeft hetzelfde probleem (gehad) met zijn PX80. Zoek maar eens op 'GTA' in dit topic.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Yup, komt wel goed denk ik :). Paar mensen wisten me te vertellen dat dit gewoon retention was en weggaat naarmate de TV ouder wordt. Zal voor alle veiligheid toch wel de break-in spelen :)

Reg. datum: 13 augustus 2001

quote:
supercop7373 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:24:
[...]

antwoord van bovengenoemde shop:

Wij vervoeren de plasma schermen niet plat. Wat er wel gebeurd is dat
klanten, lcd en of plasma schermen liggend/plat vervoeren in de kofferbak
van de auto. Ik denk dat het hiermee verward word. Plasma en lcd schermen
mogen in principe ook gewoon plat vervoerd worden, mits er rustig gereden
word natuurlijk. Alles zit ook keurig netjes veilig verpakt in plastic en
schuim. Maar uiteraard verdiend rechtop vervoeren de voorkeur.
Dit staat wel haaks op wat de verkoper van deze winkel mij vertelde. Maar aan de andere kant, maakt ook geen hol uit. Zolang hij maar werkend gebracht wordt toch? Ik ben overigens erg tevreden of deze winkel (kennis medewerkers, hun prijzen, modellen op voorraad en de bron waarop de de schermen hebben aangesloten). Geen reclame maar is een echte winkel met internetprijzen...

Weet iemand een goede shop in regio Amsterdam waar de 42pz80 en px80 zijn te bekijken? Laatst bij de Mediamarkt (Arena) geweest (waar van de nieuwe 80/85 serie alleen nog maar de px80 hing) maar werd erg ongelukkig van de drukte, slechte source, overdaad aan licht, slecht advies, etc.

quote:
Satanic_Surfer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:51:
Weet iemand een goede shop in regio Amsterdam waar de 42pz80 en px80 zijn te bekijken? Laatst bij de Mediamarkt (Arena) geweest (waar van de nieuwe 80/85 serie alleen nog maar de px80 hing) maar werd erg ongelukkig van de drukte, slechte source, overdaad aan licht, slecht advies, etc.
Ik heb de PZ85 in ieder geval bekeken bij Polectro Plaza. Hier stond deze in een donkere ruimte te pronken naast een Pioneer kuro met helaas geen Blu-Ray source, maar een Discovery HD signaal (op zich heel netjes). Weet het adres even niet meer, maar ligt dacht ik aan de Amstelveense weg. De PX80 stond daar ook. Uiteindelijk de TH42PZ85E bij een webshop gehaald voor ¤1428 ipv ¤1799 in de reguliere winkels.

Qua zwartwaarde van het beeld doet de Pana weinig onder voor de Pioneer naar mijn mening, staat nu thuis en als ik hem 's avonds bekijk moet je bijna op het beeld gaan zitten om te zien dat het erg donkergrijs/bijna zwart is.

MOS6581 wijzigde dit bericht 06-05-2008 17:06 (25%)

How many so called DJ's have been inspired by those catchy C64 tunes?!? :)

quote:
Xoxol schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 04:40:
Heeft iemand problemen gehad met de break in dvd van eaprogramming? Ik heb cdtje gebrand ik stop hem in PS3 zet op herhaal en hij stop na 2-3 minuten. :(. Iemand eventueel ander alternatief?
Simpel: opnieuw branden, maar dan op dvd. Bij mij draait 'ie urenlang, zonder repeat aan te zetten.
Reg. datum: 02 december 2002

quote:
Het volgende is ook wel interessant voor PZ80/85 bezitters:
quote:
Video 5/2008
Panasonic TH-42 PZ 85E
optimale Bildeinstellungen
Modus:Kino
Kontrast: 80%
Helligkeit: 49%
Farbe: 51%
Schärfe: Mitte
Farbton: Normal
Colour Management: aus
MPEG Nr.: aus

audiovision 5+6/08
Panasonic TH-42 PZ 85E
Kontrast: 17,5cm
Helligkeit: 12,1cm
Farbe: 12,1cm
Schärfe:4,0cm
Farbton: warm
x.v.Colour:auto
P-NR:aus
Overscan:aus
IFC:aus
Colour Management:aus
Energiesparmodus:aus
hoe kan ik deze waardes instellen ? heb geen getallen staan alleen maar balkjes en wil ze graag op mijn 42pz80proberen

Reg. datum: 03 november 2003

guys, gewetensvraag:

Volgende week was ik van plan de 37PX80 te gaan halen.. de 42PX80 is niet zo gek duurder, alleen ik zit op een meter of 2.5 á 3.0 van de TV in mijn slaapkamer van 20m2.. En de resolutie blijft hetzelfde..

Wat zeggen jullie?

Edit: Ik ga mijn MacBook Pro er ook aan hangen als tweede beeldscherm

3mph wijzigde dit bericht 06-05-2008 22:56 (12%)

Reg. datum: 02 december 2002

de maat went snel ! heel snel, ik had eerst een 37" pana en nu een 42" zit er 2,5meter vandaan en baal nu al dat ik geen 46" heb gekocht

Joe to the rescue!
Reg. datum: 25 november 2001

quote:
3mph schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:40:
guys, gewetensvraag:

Volgende week was ik van plan de 37PX80 te gaan halen.. de 42PX80 is niet zo gek duurder, alleen ik zit op een meter of 2.5 á 3.0 van de TV in mijn slaapkamer van 20m2.. En de resolutie blijft hetzelfde..

Wat zeggen jullie?
Ik snap je twijfel. Ik zelf zit op zo'n 3.00 - 3.25 van m'n TV af. Ik twijfel zelf ook tussen de 37PX80 en de 42PX80, maar waar ik het ook navraag, ik krijg van vrijwel iedereen te horen dat ik spijt krijg als ik voor de 37" versie ga. Zeker omdat de grootte van je scherm vrij snel went.

Dus ik denk dat ik zelf voor de 42 inch ga.
Verdwaalde gast

Ik wil even de mensen bedanken die wat advies/tips hebben gegeven over de vragen die ik had over de eerste 200 uur.

Heb nog geen beslissing genomen, vooral omdat ik net als de mensen hier boven mij, uiteindelijk toch liever een 42" wil hebben. Aangezien de oude tv het nog doet, probeer ik de aanshaf van een nieuwe toch maar even uit te stellen. Tot die tijd blijf ik dit topic wel volgen. Dat het een Panasonic wordt staat in elk geval wel vast.

12" Powerbook - 20" iMac 2.4 - iPod nano 2GB - PS3 60GB - PSP

quote:
Brimme schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:47:
Het volgende is ook wel interessant voor PZ80/85 bezitters:
quote:
Video 5/2008
Panasonic TH-42 PZ 85E
Kontrast: 80%
Helligkeit: 49%
Farbe: 51%
Schärfe: Mitte
Farbton: Normal
Colour Management: aus
MPEG Nr.: aus

hoe kan ik deze waardes instellen ? heb geen getallen staan alleen maar balkjes en wil ze graag op mijn 42pz80proberen
De contrast/helderheid settings die in het eerste stukje staan zijn min of meer de defaults van de PZ85. Wat me daar aan opvalt is dat het beeld qua diepte raar overkomt. Met een dergelijke contrast/helderheids verhouding geeft mijn PZ85 het idee dat dingen op de voorgrond er heel erg uitspringen en dat andere zaken in de achtergrond lijken weg te duiken.... Of ligt dit nu aan mij? Als de verhouding contrast helderheid wat minder uit elkaar ligt is de "diepte" weer normaal.

MOS6581 wijzigde dit bericht 06-05-2008 23:20 (17%)

How many so called DJ's have been inspired by those catchy C64 tunes?!? :)

Tiens, van de ene op de andere dag vind ik dat GTAIV iets donkerder is geworden. Ik heb de hele dag de break-in laten spelen en niets aan de instellingen veranderd. Weet er iemand hoe dit komt?

quote:
psy schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:00:
Trouwens theRedDevilNL heeft hetzelfde probleem (gehad) met zijn PX80. Zoek maar eens op 'GTA' in dit topic.
Hehe ja grappig, DGTyrael zit ook bij Xbox World op het forum, daar had ik ook al wat vragen van hem beantwoord ;)

Heb er zelf trouwens geen last meer van. Het is inderdaad zo dat hij 'nagloeit', maar nadat de tv een tijdje iets anders gespeeld heeft is dit niet meer te zien. En als ik hem gewoon uitzet en de volgende dag weer aan is het gewoon weg.
Dit is dus niet ingebrand maar gewoon die retention ofzow.. Weet ook niet egt wat het allemaal inhoudt maar weet wel dat het geen kwaad kan ;)

Zelf draai ik nog een uurtje per dag ofzo die break in DVD, zit nu op 93 uur TV kijken. Sinds zaterdag(middag) 26 april.
Weet niet precies hoeveel uur hiervan GTA is geweest.. Maar gok zo rond de 25 uur.. (heb vaak de game geload dus wat bij mn stats staat klopt niet precies).
quote:
Xoxol schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 04:40:
Heeft iemand problemen gehad met de break in dvd van eaprogramming? Ik heb cdtje gebrand ik stop hem in PS3 zet op herhaal en hij stop na 2-3 minuten. :(. Iemand eventueel ander alternatief?
Zou hem gewoon in je DVD speler afspelen ;)
quote:
3mph schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:40:
guys, gewetensvraag:

Wat zeggen jullie?

Edit: Ik ga mijn MacBook Pro er ook aan hangen als tweede beeldscherm
Ik heb ook ongeveer die afstand. Heb de 37 inch versie en is zéker groot genoeg. In tegenstelling tot wat degene hierboven zegt zou ik dan toch voor de 37" gaan. Voor de 40" betaal je voor ruimte die je eigenlijk niet nodig hebt..
quote:
DGTyrael schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:19:
Tiens, van de ene op de andere dag vind ik dat GTAIV iets donkerder is geworden. Ik heb de hele dag de break-in laten spelen en niets aan de instellingen veranderd. Weet er iemand hoe dit komt?
Weet je dit zeker, of denk je het alleen..?
Heb wel eens gehad met Halo dat ik dacht dat de game opeens iets donkerder werd. Misschien ligt het gewoon aan je Xbox, want ik zat toen online en vroeg of andere daar ook wel eens last van ehbben. Iedereen had dit wel eens maar ging altijd weer gewoon goed. Eigenlijk niet een merkbaar iets ofzo..
Misschien heb je de brightness veranderd in je GTA menu, of in je TV menu iets veranderd?

Zelf valt me wel op dat de TV egt een extreme stofmagneet is! Vooral die shiny parts, hebben jullie dit ook of ligt dat aan mij?
En ik kijk nu dus digitale tv via Home, met zo'n decoder. Hierdoor zap ik met de afstands van de decoder en niet die van de TV.
Vraag van mijzelf is dan: Op welke kan ik het beste het geluid regelen. Misschien stomme vraag, maar is het niet zo dat wanneer ik hem via mn tv harder zet hij het misschien slecht 'versterkt' ofzo.. En als je het via decoder doet dat hij dan gewoon harder 'binnenkomt' bij je tv? 8)7
Heb ze nu gewoon allebei redelijk zacht staan, geluid is (vind ik) nog steeds top! _/-\o_

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Joe to the rescue!
Reg. datum: 25 november 2001

quote:
theRedDevilNL schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 01:46:

Zou hem gewoon in je DVD speler afspelen ;)
Waarom? De PS3 is ook gewoon een DVD speler hoor. Sterker nog, het is een DVD speler die superieur is aan de meeste DVD spelers met z'n upscaling. Het is zelfs 1 van de beste BR spelers op de markt op het moment geloof ik, maar correct me if I'm wrong. Het lijkt me iig geen probleem om de break-in DVD hierop af te spelen :)
quote:
Ik heb ook ongeveer die afstand. Heb de 37 inch versie en is zéker groot genoeg. In tegenstelling tot wat degene hierboven zegt zou ik dan toch voor de 37" gaan. Voor de 40" betaal je voor ruimte die je eigenlijk niet nodig hebt..
Je bent werkelijk waar 1 van de weinigen die ik dit hoor zeggen. Zowel hier als op het htforum zegt iedereen dat op 2,5 tot 3,5 meter 42" the way to go is. (ja het is 42", voor 40" moet je uitsluitend bij LCD zijn geloof ik :P) Uiteraard heeft dit nog wel een beetje te maken met persoonlijke voorkeur. Maar vrijwel iedereen met een kijkafstand van rond de 3 meter die een 37" plasma heeft gekocht heeft achteraf spijt omdat een maatje groter niet verkeerd was geweest.
Sterker nog, de kans is groot dat m'n schoonvader morgen z'n half jaar geleden gekochte 37PV70 gaat omruilen voor de 42PX80, omdat ie vanaf zijn kijkafstand (3 meter) het scherm toch te klein vindt :)

Toen ik een tijdje terug op het htforum vroeg of 42" niet te groot was voor mijn situatie, vonden enkelen zelfs dat ik voor een 46" kon gaan :D Maar dat wordt me iets te groot :P
Nja het is maar wat je ervoor over hebt.
Heb even gemeten en zit op ietsiepietsie meer dan 3 meter. Vind dit écht ruim voldoende. Kijk bij je schoonvader hoe die grootte bij hem bevalt, en of je zelf bereid bent meer te gaan betalen voor de grotere TV.. Ik heb het in ieder geval niet nodig :)

Edit: En ik zei DVD speler omdat ie het in zn PS3 blijkbaar niet deed.
Tis ook alleen maar het kleurenspectrum, dus veel upscaling zal er niet plaatsvinden 8)7

theRedDevilNL wijzigde dit bericht 07-05-2008 03:10 (22%)

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

quote:
theRedDevilNL schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 01:46:Weet je dit zeker, of denk je het alleen..?
Heb wel eens gehad met Halo dat ik dacht dat de game opeens iets donkerder werd. Misschien ligt het gewoon aan je Xbox, want ik zat toen online en vroeg of andere daar ook wel eens last van ehbben. Iedereen had dit wel eens maar ging altijd weer gewoon goed. Eigenlijk niet een merkbaar iets ofzo..
Misschien heb je de brightness veranderd in je GTA menu, of in je TV menu iets veranderd?

Zelf valt me wel op dat de TV egt een extreme stofmagneet is! Vooral die shiny parts, hebben jullie dit ook of ligt dat aan mij?
- Ik "denk" het, ben niet 100% zeker. Zal vanavond nog eens kijken.
- En ja, er is blijkbaar veel stof in mijn kamer want de pianolak trekt dit enorm aan (vooral bij mijn PS3). Af en toe het stof afnemen is de boodschap :)

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Ik heb zelf de TH-37PX80 maar eens gehaald. De doos past precies in een 5 deurs Golf :) Het beeld bevalt mij prima, alleen is mijn analoge signaal ruk, er zit veel ruis in. Ik begrijp dat ik voor een beter signaal digitale tv moet aanschaffen, maar door aanschaf van deze tv ben ik erachter gekomen dat mijn aansluiting bovengemiddeld ruist (ook al last van op mijn crt maar dacht dat het aan die tv lag).

Wat betreft het formaat vind de de tv voor een kijkafstand prima voor 3.25 meter, maar ik kan mij prima voorstellen dat groter nog steeds comfortabel is. Mijn probleem is echter dat hij wel erg groot is in mijn kamer en ik nog met mijn vriendin aan het onderhandelen ben of ie blijft hangen of dat ie geruild wordt voor een 32" Samsung LCD. Dit laatste zou ik met het oogpunt van..... alles eigenlijk wel jammer vinden. ;)

Great Minds think alike!
Slaat geen deuk in een pakkie boter @ noizycows

quote:
mig29 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:45:
Wat betreft het formaat vind de de tv voor een kijkafstand prima voor 3.25 meter, maar ik kan mij prima voorstellen dat groter nog steeds comfortabel is. Mijn probleem is echter dat hij wel erg groot is in mijn kamer en ik nog met mijn vriendin aan het onderhandelen ben of ie blijft hangen of dat ie geruild wordt voor een 32" Samsung LCD. Dit laatste zou ik met het oogpunt van..... alles eigenlijk wel jammer vinden. ;)
Aan grotere TVs wen je altijd. Ik zou die 37" gewoon laten staan...

Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...

Never..Existed!!

Nou tv is vandaag ook afgeleverd, helaas alleen thuis op het moment dus de weg naar boven waar hij komt te staan is wat lastig met een 42" bakbeest, maar ik ben zo benieuwd naar het beeld :)

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is Mystery | Nadine lev 70 Warlock

Ik heb de 37PX80 met een INDI HD recorder.
Deze indi geeft blijkbaar een beter signaal op 1080i dan op 720p.
Is dat normaal? Ik dacht dat de tv 720p was.

Ik begin nu toch wel te twijfelen tussen de 37 inch en 42 inch versie. Ik zit er 3 meter (misschien ietsje meer) vanaf en nu ik lees dat de meeste van jullie dan toch voor de 42 inch versie zouden gaan, ben ik ook gaan twijfelen ;) Zijn er nog wat mensen die hier wat meer advies over kunnen geven? Dat ik voor mezelf kan bepalen welke ik moet kiezen.

Ik wilde de tv trouwens bij www.redcoon.nl bestellen. Hebben mensen hier daar ervaring mee? Is dat een goede site, met goede garrantie en aflevermogelijkheden? Is toch wel belangrijk bij een dergelijke aankoop.

Reg. datum: 13 augustus 2001

quote:
mig29 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:45:
Ik heb zelf de TH-37PX80 maar eens gehaald. De doos past precies in een 5 deurs Golf :) Het beeld bevalt mij prima, alleen is mijn analoge signaal ruk, er zit veel ruis in. Ik begrijp dat ik voor een beter signaal digitale tv moet aanschaffen, maar door aanschaf van deze tv ben ik erachter gekomen dat mijn aansluiting bovengemiddeld ruist (ook al last van op mijn crt maar dacht dat het aan die tv lag).

Hoe heb je hem vervoerd? Liggend of schuin?

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Staand op de achterbank, een heel klein beetje achterover gekanteld. Daarnaast natuurlijk een beetje voorzichtig gereden.

@ymmv: daarom is het zaak dat mijn vriendin voor het weekend zoveel mogelijk tv kijkt :P

mig29 wijzigde dit bericht 07-05-2008 15:08 (27%)

Great Minds think alike!
Slaat geen deuk in een pakkie boter @ noizycows

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws