__-=Team NGS=-__ #1 SoB - #1 TSC2 - #3 DPAD - #6 F@H - #7 LC - #10 RC5 - #12 µFluids - #15 CP
Bij Eneco is het als volgt:quote:hjs schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:30:
[...]
Het is geregeld dat je geld krijgt voor het terugleveren van stroom. Is zeer regelmatig langsgekomen in dit topic en de vorige delen. (zonnigtype weet er alles van bv)
Wat mij bij staat is dat je het beste naar Greenchoice kunt overstappen, daar is het het beste geregeld. (correct me if im wrong)
Van belang is of je meer of minder dan 3000kWh per jaar teruglevert (120m2 zonnepanelen is ongeveer 14000Wp > Dus dat levert waarschijnlijk veel meer op, maar lever je dit ook terug?).
Meer dan 3000kWh:
-0,07681 per kWh teruggeleverd. Netbeheerder is niet verplicht te salderen en rekent transportkosten voor het terugleveren.
Minder dan 3000kWh:
saldering door opgenomen - teruggeleverd. Je betaald dus alleen voor wat er op je meter bijgekomen is.
Lethal wijzigde dit bericht 08-05-2008 12:21 (34%)
http://greenchoice.nl/Energie-Opwekken/Zonnepanelen.aspx
Bij eneco:quote:hjs schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:30:
Dit staat er overigens bij Greenchoice:
http://greenchoice.nl/Energie-Opwekken/Zonnepanelen.aspx
-0,07681
Bij greenchoice:
-0.048
Wat ik zo lees op die pagina is dat het bedrag als je meer dan 3000 kwh terug levert.quote:
en je krijgt nog een extra korting van een halve cent op je groene stroom.
Maar het kan gerust dat je bij een andere aanbieder een hogere prijs ontvangt voor wat je terug levert.
Staat me alleen bij dat ik meerdere keren in dit topic gelezen heb dat mensen met panelen overstapte naar Greenchoice.
Bij Essent krijg je volgens mij bijna 8 cent (leveringstarief groene stroom enkeltarief oid) per kWh voor het stukje tussen 3000 en 5000 kWh dat je teruglevert, mits je netto verbruik per jaar (afname - teruglevering) positief is...quote:hjs schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:17:
[...]
Wat ik zo lees op die pagina is dat het bedrag als je meer dan 3000 kwh terug levert.
en je krijgt nog een extra korting van een halve cent op je groene stroom.
Maar het kan gerust dat je bij een andere aanbieder een hogere prijs ontvangt voor wat je terug levert.
Staat me alleen bij dat ik meerdere keren in dit topic gelezen heb dat mensen met panelen overstapte naar Greenchoice.
Geen flauw idee wat er gebeurt als je met een negatief kWh-saldo aan komt zetten, dat heb ik niet bij de hand gehad. Het is ook niet mijn ambitie om met zonnestroompanelen geld te verdienen, ik wil dat ze ons verbruik opwekken.
Geld verdienen met duurzame energie-opwekking doe ik op iets grotere schaal
JeroenH wijzigde dit bericht 08-05-2008 15:00 (0%)
Reden: domme spelfout
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
Interessant, maar kan het kloppen dat je zelfs om info aan te vragen 50 eu moet betalen??? dat veld is namelijk standaard ingevuld :xquote:CanonG1 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:32:
Geld verdienen met duurzame energie-opwekking doe ik op iets grotere schaal
It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos
In het kort komt het er op neer dat je eenmalig ¤ 50 betaald voor aanmelding, daarvan doen ze administratie, runnen ze de vereniging e.d. Dat geld ben je feitelijk 'kwijt'.quote:thekip schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:49:
Interessant, maar kan het kloppen dat je zelfs om info aan te vragen 50 eu moet betalen??? dat veld is namelijk standaard ingevuld :x
Daarnaast kun je de vereniging geld lenen, per ¤ 50. Over dat geld krijg je jaarlijks een uitkering, dat is op dit moment 6% (ruim twee keer zoveel als op mijn spaarrekening). Op de jaarlijkse ALV kan besloten worden om dat te verhogen of verlagen, iedereen heeft daar inspraak in. Van dat geld bouwt de vereniging windturbines (ze hebben er op dit moment vier) en de uitkering wordt betaald uit de inkomsten aan verkochte elektriciteit.
Info aanvragen is gratis, je kunt ze gewoon mailen en ze geven dan antwoord.
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
Zijn paneeltjes echt zo 'goedkoop'? (Ja natuurlijk het loont zich om rond te kijken). Ik woon in een huurhuis, ben student en wil nog niet aan de zonnepanelen. Ten eerste omdat het een huurhuis is (maar dat maakt tegenwoordig ook niet zoveel meer uit. Aanpassingen mogen). En natuurlijk dat ik student ben. Zoveel geld heb ik niet en ik dacht dat je om met zonnepanelen te beginnen een startbudget moet hebben van meer dan 1500,-.quote:CanonG1 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:15:
Je hebt gemiddeld 300Wh per dag nodig, als we voor de zomermaanden uitgaan van 6Wh/Wp/dag zou je dan een 50Wp paneel nodig hebben. Omdat er hier en daar verliezen zijn zou ik gaan voor een 75 of zelfs 100Wp paneel. Je zou bijvoorbeeld deze kunnen overwegen (¤ 300), maar er is meer te vinden, helemaal als je een poosje wacht en regelmatig op marktplaats kijkt wat er voorbij komt.
Heb ik dat mis? Wat is een redelijk startbudget? Het gaat om een schuurdak, recht op het zuiden. Accu's wil ik (nog) niet, maar wil gewoon beginnen met het laten terugdraaien van mijn meter (is een mechanische stroommeter, 2 tarieven). Als ik het goed begrepen heb van iemand die ook zonnepanelen heeft, dan heb je om te beginnen alleen panelen + regelaar (?) + evt meter + stopcontact nodig. Nu ben ik benieuwd naar de (start)prijs van dit en of mijn idee van apparatuur aanschaffen klopt. Heb ik meer nodig of is dit om te beginnen genoeg?
Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF
Schuurdak is leuk, want je hebt bijna geen kosten aan installatie. Je hebt idd alleen nodig wat je beschrijft. Ik zou voor in een schuur denk ik gewoon een ferrarismeter installeren (kun je kopen bij kijkshop voor weinig!)quote:Lennart schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:11:
[...]
Zijn paneeltjes echt zo 'goedkoop'? (Ja natuurlijk het loont zich om rond te kijken). Ik woon in een huurhuis, ben student en wil nog niet aan de zonnepanelen. Ten eerste omdat het een huurhuis is (maar dat maakt tegenwoordig ook niet zoveel meer uit. Aanpassingen mogen). En natuurlijk dat ik student ben. Zoveel geld heb ik niet en ik dacht dat je om met zonnepanelen te beginnen een startbudget moet hebben van meer dan 1500,-.
Heb ik dat mis? Wat is een redelijk startbudget? Het gaat om een schuurdak, recht op het zuiden. Accu's wil ik (nog) niet, maar wil gewoon beginnen met het laten terugdraaien van mijn meter (is een mechanische stroommeter, 2 tarieven). Als ik het goed begrepen heb van iemand die ook zonnepanelen heeft, dan heb je om te beginnen alleen panelen + regelaar (?) + evt meter + stopcontact nodig. Nu ben ik benieuwd naar de (start)prijs van dit en of mijn idee van apparatuur aanschaffen klopt. Heb ik meer nodig of is dit om te beginnen genoeg?
Nieuw kost 1Wp ongeveer 5 euro als je een beetje rondkijkt. Je hebt nog wel iets van een stellage nodig om je panelen onder een hoek te monteren.
Wil je nieuw of is gebruikt ook goed? Met nieuw kun je denk ik wel een 220Wp paneel kopen met omzetter en stellage.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Ja, die jaquote:WVL_KsZeN schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:34:
[...]
Schuurdak is leuk, want je hebt bijna geen kosten aan installatie. Je hebt idd alleen nodig wat je beschrijft. Ik zou voor in een schuur denk ik gewoon een ferrarismeter installeren (kun je kopen bij kijkshop voor weinig!)
Is er een kort-door-de-bocht-methode om het verband tussen Wp en m2 te berekenen? Dat zoekt een stuk makkelijker.quote:Nieuw kost 1Wp ongeveer 5 euro als je een beetje rondkijkt. Je hebt nog wel iets van een stellage nodig om je panelen onder een hoek te monteren.
Je kunt wel meer kopen ... Volgens mij vergeet je te vragen naar mijn budget of ga je uit van een bepaald budgetquote:Wil je nieuw of is gebruikt ook goed? Met nieuw kun je denk ik wel een 220Wp paneel kopen met omzetter en stellage.
Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
1500 euroquote:Lennart schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:23:Je kunt wel meer kopen ... Volgens mij vergeet je te vragen naar mijn budget of ga je uit van een bepaald budget
WVL_KsZeN wijzigde dit bericht 08-05-2008 18:58 (14%)
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Bij vrienden van mij zijn de panelen op de schuur achterin de tuin zelfs kapot gegooid met stenen. Erg leuk om tegenover een aso-wijk te wonen..
Eh, het aantal Wp delen door het oppervlak (hoogte maal breedte) van het paneel, zodat je het aantal Wp per m2 weet? Of zeg ik nu iets geksquote:Lennart schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:23:
Is er een kort-door-de-bocht-methode om het verband tussen Wp en m2 te berekenen? Dat zoekt een stuk makkelijker.
Gizz wijzigde dit bericht 08-05-2008 18:33 (33%)
Canon EOS 5D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Een 175Wp paneel is 62x33 inch groot.quote:Lennart schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:23:
[...]
Is er een kort-door-de-bocht-methode om het verband tussen Wp en m2 te berekenen? Dat zoekt een stuk makkelijker.
[...]
Oftewel 75 cm2 per Wp.
Ongeveer 132,5 Wp per m2
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Multikristal ligt op circa 132W/m2
Monokristal ligt iets hoger (hoger rendement .. meen tot 160W/m2)
Ik woon in een aso wijkquote:Gizz schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:32:
Bij vrienden van mij zijn de panelen op de schuur achterin de tuin zelfs kapot gegooid met stenen. Erg leuk om tegenover een aso-wijk te wonen..
Mijn website!
Oftewel 75 cm2 per Wp.
Ongeveer 132,5 Wp per m2
en installatiekosten zijn zo gemiddeld ~70 cent per Wp.

dacht ik zo bij mezelf dat dat eigenlijk overal standaard zou moeten zijn. Meteen een standby-killer!
Ik vind wel dat ze daar nu eens over moeten stappen op normale WCD's
Punkrocker wijzigde dit bericht 11-05-2008 21:32 (0%)
Reden: tiepvautje
"What do you get if you multiply six by nine..."
Voordeel van deze WCD's is dat de stekker er altijd op dezelfde manier in zit.
Je kunt zo ook zeker weten dat de fase altijd op dezelde plaats zit.
En dat kan wel eens een voordeel zijn.
Ook is het klemmen tegen die vlakke pennen een stuk beter.
Guus Assmann
i7 4 Ghz 6GB DDR3 Corsair 8 TB WD GP UD4P CM V10
Maar wat het model betreft, tja in een groot deel van de landen op dat "vermaledijde vaste land", zoals sommige mensen in Engeland in iets minder parlementaire taal plegen te zeggen, had men toen men een Europeese norm hiervoor moest vaststellen "ons model". Engeland deed toen nog niet mee, dus .....
Overigens vonden we destijds in Frankrijk ook van ons afwijkende stekkers en stopcontacten. We hadden toen altijd een verloopsnoertje bij ons.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.