#BSMFH on irc.tweakers.net
Reg. datum: 04 februari 2008
Doel is niet om te controleren, maar om te kijken wie van 1 desk achter zijn desk zit. Nu wordt er doorverbonden naar persoon 1 die is niet te bereiken dan neem je hem terug klant hoort dan 2 klikken (is er niet uit te halen) en dan ga je naar persoon 2 en die neemt wel op. We willen die ene stap eruit halen. Efficienter en minder irriterend.quote:LuckyY schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:09:
[...]
Een baas die je controleert is sowieso vervelend.
Wel op gebruiker@domein, IIRC.quote:bontie007 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:50:
[...]
sorry snap dit niet wat is net send? en kan dat ook op gebruikersnaam?
Wat ik zou doen is een interne website maken met één of andere koppeling naar je AD zodat iedereen die zich aanmeld automatisch als aanwezig verschijnt. Daarbij moet het denk ik ook wel mogelijk zijn om wat extra info uit te lezen over de PC in kwestie, zoals staat de screensaver aan (wat erop kan duiden dat de persoon in kwestie niet aanwezig is).
Die receptie kan ook even een msg sturen.quote:Zsub schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:14:
[...]
Wel op gebruiker@domein, IIRC.
Wat ik zou doen is een interne website maken met één of andere koppeling naar je AD zodat iedereen die zich aanmeld automatisch als aanwezig verschijnt. Daarbij moet het denk ik ook wel mogelijk zijn om wat extra info uit te lezen over de PC in kwestie, zoals staat de screensaver aan (wat erop kan duiden dat de persoon in kwestie niet aanwezig is).
"Piet ene jan klaas aan de lijn Ben je er?"
En gewoon zorgen dat er iets gebeurd met die browser.
Trusted Pop Up/knipperen/Geluid ?
Ben er nog nooit een enkel probleem mee tegen gekomen..quote:bontie007 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:59:
[...]
Dit ga ik overleggen ziet er goed uit. Kan je dit naast je gewone server runnen. en stoort dat niet.
@hieronder:
Zelf een beetje onderzoek uitvoeren mag ook wel hoor.. We zijn geen helpdesk.
endless wijzigde dit bericht 23-04-2008 11:30 (11%)
<!-- Check de website van Fotosynthese! En bestel die EP! -->
Reg. datum: 04 februari 2008
Hoe maak ik die koppeling met een active directory?quote:Zsub schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:14:
[...]
Wel op gebruiker@domein, IIRC.
Even google en je vind complete php scripts.quote:bontie007 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:27:
[...]
Hoe maak ik die koppeling met een active directory?
The magic word LDAP
http://www.emcken.dk/webl...-an-Active-Directory.html
LuckyY wijzigde dit bericht 23-04-2008 11:31 (3%)
Reden: Edit master ?
Onze receptionist wil ook een aanwezigheidssysteem van personeel. Dat wil ik via onze intranet (Sharepoint Services) pagina laten 'zien'. Weet iemand of hier veel scripting werk aan te pas komt, of dat er ook 'maatwerk' voor is?
Nog niet misschien
Reg. datum: 11 januari 2001
Jabber server : Wildfire
Jabber client : Pandion (www.pandion.be)
Zie ook http://news.softpedia.com...sing-WildFire-38879.shtml
Dieter wijzigde dit bericht 02-07-2008 12:19 (64%)
@edge, het script van LuckyY geen oplossing? (weet niet of jullie AD gebruiken?)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Zelf kan ik zien of personen online zijn middels Dameware. Pingen kan natuurlijk ook zoals eerder in de topic al gezegd werd.
AULXJMHR
Pingen? en als hij zijn computer nou lockt omdat hij twee uur in vergadering gaat?quote:DPhoenix schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:24:
Een bedrijf bij ons in het pand gebruikt een pakket van Exact. Als iemand het pand binnenkomt middels de toegangspas kan je zien of hij in het pand is. Vervolgens als de persoon in kwestie inlogt komt er ook nog eens een beeldschermicoontje te staan.
Zelf kan ik zien of personen online zijn middels Dameware. Pingen kan natuurlijk ook zoals eerder in de topic al gezegd werd.
Currently Reading | Ik los geen problemen op, ik maak ze alleen...
Dat probleem heb je zo'n beetje bij elke oplossing.quote:LuCarD schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:30:
Pingen? en als hij zijn computer nou lockt omdat hij twee uur in vergadering gaat?
Inderdaad, het lijkt me nogal overkill voor zoiets. Of er moet toevallig ook vraag naar een intern IM netwerk zijn.quote:SinergyX schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:22:
Waarom zou je een complete IM netwerk opzetten om enkel aanwezigheid te controleren?
@edge, het script van LuckyY geen oplossing? (weet niet of jullie AD gebruiken?)
Ik vind persoonlijk Jaap-Jan's oplossing wel zeer netjes:
Dit moet - lijkt mij - vrij gemakkelijk na te maken zijn met een .NET frontend op de clients en een ASP pagina?quote:Jaap-Jan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:45:
Toen ik op stage was had het bedrijf een VBScript gemaakt om jezelf aan of afwezig te melden en als je afwezig bent kun je een reden opgeven en eventueel een telefoonnummer waarop je te bereiken bent. Dit VBScript wordt gestart bij het booten of kan zelf gestart worden doormiddel van een een link.
De aan- of afwezigheid is dan vervolgens te bekijken via een website. Het voordeel hiervan is (mits iedereen het consequent toepast) dat bijvoorbeeld ook de receptie kan kijken of er iemand aanwezig is, mensen kunnen natuurlijk ook afwezig zijn, maar wel ingelogd zijn.
Vervolgens gebruik hiervan enforcen via een bedrijfspolicy en/of automatisch "Away" inbouwen bij 5+ minuten inactiviteit?
Rob.. wijzigde dit bericht 02-07-2008 12:37 (4%)
..
Als je een client hebt dan zou die kunnen zien dat je systeem gelockt is, en je automatisch afmelden.quote:SinergyX schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:33:
[...]
Dat probleem heb je zo'n beetje bij elke oplossing.
Currently Reading | Ik los geen problemen op, ik maak ze alleen...
Installeer gewoon een LAN Messenger. Zijn er tig te vinden. Ik heb weleens VCM geprobeerd. Werkt pirma. Die kun je ergens op Tucows vinden.
Zie o.a. hier voor meer info:
Interne Netwerk-Chat Progjes.. Wat raden jullie aan?
chatten via lan
Of je leest paar posts terug, dan snap ik jou reactie niet.quote:Noork schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:51:
Pff dat dit topic weer zo groot moet worden snap ik echt niet. Halfbakken geknutsel met net send. Alsof Pietje naar de command line toe gaat
Ik schets mijn ideaalbeeld:
FEIT: als users inloggen komt IE omhoog met intranet, daarop staan de mededelingen e.d.
User logt 's morgens in, krijgt pop-up "Bent u aanwezig? Zoja, welke locatie <keuzelijst>, zoniet: niet, <voer_reden_in> :)"
Dan wil ik een output waar bijvoorbeeld de receptioniste een lijst krijgt met aan- en afwezigen.
Dit is vast te maken, vandaar dat mijn vraag uitging of er een specifiek bestaand programma/webonderdeel voor is. Of dit custom / op maatwerk gebouwd moet worden.
Pietje gaat en kan niet naar commandline, VBS is de oplossing!quote:Noork schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:51:
Pff dat dit topic weer zo groot moet worden snap ik echt niet. Halfbakken geknutsel met net send. Alsof Pietje naar de command line toe gaat
the-edge wijzigde dit bericht 02-07-2008 14:09 (17%)
Nog niet misschien
Programma's die beweging registeren op de PC vallen door de mand als iemand 2 uur lang een scriptie oid zit door te lezen. IM's worden vaak niet op prijs gesteld, je kan er 'teveel' mee. Ping heb je probleem als een collega andermans PC gebruikt, niet ieder bedrijf zal AD gebruiken (LDAP).
De situtatie die jij schets lijkt mij niet zo bijzonder moeilijk te maken. Interne webserver, paar scripts en bij login schript IE naar die pagina laten gaan (stom gezegt -> tijd.php?user=%user%). Dan is het maar hoever je het zelf wil maken (link naar AD).
Ja precies en dat verwacht ik ook. Het is overal anders en niet iedereen gebruikt AD. Wij gelukkig wel dus ik ga er gewoon iets op verzinnen met een LDAP systeem, nu moeten de mensen nog wel de discipline nemen om ook echt aan te geven of ze er zijn ja of nee...quote:SinergyX schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:14:
Ik denk dat er neit echt 'iets' bestaat, mede door het feit dat ieder bedrijf weer iets anders heeft. Wij hebben bv tijdregistratie (badges), waarvanuit makkelijk kan worden afgelezen of ze binnen zijn of niet. Die 'aanwezigheid' is voor ons genoeg, gecombineerd met een deels centrale agenda.
Programma's die beweging registeren op de PC vallen door de mand als iemand 2 uur lang een scriptie oid zit door te lezen. IM's worden vaak niet op prijs gesteld, je kan er 'teveel' mee. Ping heb je probleem als een collega andermans PC gebruikt, niet ieder bedrijf zal AD gebruiken (LDAP).
De situtatie die jij schets lijkt mij niet zo bijzonder moeilijk te maken. Interne webserver, paar scripts en bij login schript IE naar die pagina laten gaan (stom gezegt -> tijd.php?user=%user%). Dan is het maar hoever je het zelf wil maken (link naar AD).
Nog niet misschien
Cookie op 1 dag zetten, if no cookie found -> presenteer user eerst met een aanwezigheids intro pagina alvorens hem door te sturen naar de normale intranet pagina?quote:the-edge schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:21:
[...]
Ja precies en dat verwacht ik ook. Het is overal anders en niet iedereen gebruikt AD. Wij gelukkig wel dus ik ga er gewoon iets op verzinnen met een LDAP systeem, nu moeten de mensen nog wel de discipline nemen om ook echt aan te geven of ze er zijn ja of nee...
Authenticatie via LDAP laten verlopen, misschien kan je zelfs nog eea linken aan de Outlook agenda's?
Aan de andere kant: je kan ook iets schrijven dat juiste de Outlook agenda's uitleest en per user op een webpagina presenteert. Met meeting-tijden / out of office erin.
Probleem hierbij is dat niet iedereen Outlook consequent op dezelfde manier gebruikt / uberhaupt voor meer gebruikt dan een mailclient alleen
Rob.. wijzigde dit bericht 04-07-2008 22:00 (27%)
..
(Bijna) alle reacties gaan over een chat programma of andere oplossing waar je wel naar vraagt in de TS. Volgens mij staat er 1 reactie hierboven waar verder niet op ingegaan word betreffende een oplossing waar je volgens mij als eerst naar kan kijken.quote:bontie007 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:14:[...]
Doel is niet om te controleren, maar om te kijken wie van 1 desk achter zijn desk zit. Nu wordt er doorverbonden naar persoon 1 die is niet te bereiken dan neem je hem terug klant hoort dan 2 klikken (is er niet uit te halen) en dan ga je naar persoon 2 en die neemt wel op. We willen die ene stap eruit halen. Efficienter en minder irriterend.
Het gaat om het doorverbinden van telefoontjes. Ik neem aan dat er een telefooncentrale aanwezig is. Het lijkt mij dat je dit prima in de centrale op kan lossen. Je zou met groepsnummers kunnen werken zodat je altijd doorverbind met iemand die beschikbaar is. Hierboven was een simpelere oplossing genoemd waarbij mensen op de afdeling gewoon de telefoon van een collega op kunnen nemen.
Sorry als dit niet is wat je zoekt maar is waarschijnlijk wel het meest eenvoudigst (ook voor de mensen).
:: Silvermoon : Euthalia - 70 Dwarf Priest | Lalitta - 70 Draenei Mage | Phoibe - 70 Night Elf Hunter ::
@ purge.
Voor een digitale telefoon centrale kan je ook een Log on / log off functie gebruiken (doen we zakelijk)
Als de receptie dan numer xxx belt ziet ze niet aangemeld of hij gaat over