Zien aanwezigheid collega's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251295

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een vraag, heb al gezocht op internet maar kan niet vinden wat ik zoek.

Ik zoek een stuk freeware / lage kosten, waarmee ieder binnen het netwerk kan zien of andere computergebruikers aanwezig zijn / achter hun computer zitten.

Soort windows messenger maar daar kan je privepersonen toevoegen en dat willen we niet.

Dit is bedrijfsmatig interessant om door te verbinden. Het gaat om ongeveer 25 clients en we draaien hoofdzakelijk XP / win 2000. Op de server draait Small business server 2003.

Hoop dat iemand mij kan helpen, weet zelf niet zoveel van computers af.

Mvg,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Microsoft Netmeeting?

Weet niet of deze 100% voldoet maar volgens mij is wel iets om eens naar te kijken :)

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 23-04-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als iedereen zijn eigen PC heeft, gewoon een ping naar het werkstation? Zou je zelfs een simpel php script voor op kunnen zetten. Of zelfs gewoon door je netwerk bladeren, zichtbaar = binnen, niet zichtbaar = niet aanwezig :P

edit: oh, deels niet gelezen :X

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 23-04-2008 10:22 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

LanChatPro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

mischien een stomme suggestie, maar installeer msn of zo, en block al het uitgaande verkeer op de betreffende poorten.

Edit: laat maar ;)
Hoop dat iemand mij kan helpen, weet zelf niet zoveel van computers af.

[ Voor 34% gewijzigd door Four op 23-04-2008 10:24 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:21:
Als iedereen zijn eigen PC heeft, gewoon een ping naar het werkstation? Zou je zelfs een simpel php script voor op kunnen zetten. Of zelfs gewoon door je netwerk bladeren, zichtbaar = binnen, niet zichtbaar = niet aanwezig :P
Dus dat betekend dat als ik mijn pc aanlaatstaan of met een WOL aanzet dat ik aanwezig ben ?

mischien kijken met een AD script wie er ingelogd is?
Via een odbc koppeling ?
Four schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:23:
mischien een stomme suggestie, maar installeer msn of zo, en block al het uitgaande verkeer op de betreffende poorten.
En hoe moeten ze dan inloggen ?
Msn gebruikt poort 80 die ook gaan blokeren ?

[ Voor 22% gewijzigd door LuckY op 23-04-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03:15

TommyGun

Stik er maar in!

Edit; nevermind, da's geen freeware :P

[ Voor 86% gewijzigd door TommyGun op 23-04-2008 10:26 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 21:03
ICQ had vroeger een client en server die je kon gebruiken binnen je bedrijf en dus geen verbinding naar buiten nodig heeft of open zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:39

BFS

Rude awakening

Four schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:23:
Als je poorten voor MSN wilt blokken gaat dat gewoon over poort 80 naar buiten. Dan moet je je firewall gaan configureren dat HTTP packages ook ingelezen worden en afgevangen als ze vanuit MSN verstuurd worden.

Ik denk dat OCS dan een betere optie is al is het geen freeware. Het is beter in te regelen dan MSN.

edit:

Wat LuckyY dus ook al zegt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BFS op 23-04-2008 10:27 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

BFS schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:26:
[...]

Als je poorten voor MSN wilt blokken gaat dat gewoon over poort 80 naar buiten. Dan moet je je firewall gaan configureren dat HTTP packages ook ingelezen worden en afgevangen als ze vanuit MSN verstuurd worden.
Ondanks een iets hogere load op je firewall wel een aplilcatie waar het gros van de gebruikers direct mee weet te werken.

Je kunt ook een jabber server neer zetten of zo.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LuckyY schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:24:
Dus dat betekend dat als ik mijn pc aanlaatstaan of met een WOL aanzet dat ik aanwezig ben ?
Voor jou mischien wel, TS geeft verder geen details over de PC oid (wij hebben bv WOL standaard iop alle PC's uit). Ik gaf enkel een simpele oplossing die helemaal niets kost, is natuurlijk niet optimaal maar wel eenvoudig te realiseren.

Hoe wil je uberhaubt controleren of iemand daadwerkelijk achter zijn PC zit? Software die beweging oid registeert gaat ook de mist in als iemand wel achter zijn PC zit maar bv een verslag aan het doorlezen is.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 23-04-2008 10:30 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226204

je kunt in de mamangement console van je DC gewoon zien wie er ingelogd zijn hoor..
rechtermuisknop op deze computer op je server -> beheren / manage -> shared folder -> sessions...
daar staat iedere ingelogde user...en dan kun je bij open files nog zien waar ze mee bezig zijn ook...

Ik weet niet of je bij microsoft action pack subscriber bent ander kun je live communicator server van microsoft installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:29:
[...]

Voor jou mischien wel, TS geeft verder geen details over de PC oid (wij hebben bv WOL standaard iop alle PC's uit). Ik gaf enkel een simpele oplossing die helemaal niets kost, is natuurlijk niet optimaal maar wel eenvoudig te realiseren.

Hoe wil je uberhaubt controleren of iemand daadwerkelijk achter zijn PC zit? Software die beweging oid registeert gaat ook de mist in als iemand wel achter zijn PC zit maar bv een verslag aan het doorlezen is.
Daarom een pasjes systeem/pons kaarten :p

kan je altijd zien waneer iemand aanwezig is.

Vroegah in de supermarkt waar ik werkte had je kloksleutels.
Gingen over cat5(kon je zo onderin lostrekken :+ ).
Kon mijn Werkgever zo uitlezen.
Wie aanwezig was en op welke afdeling actief,of die al pauze had gehad en hoelang.
Maarja dan vind je personeel weer zich zo een "Nummer"

[ Voor 18% gewijzigd door LuckY op 23-04-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die met msn en poorten is zeker een optie maar dan registreren we toch e-mail adressen bij microsoft? Kweet niet of dat goed gevonden wordt. ICT bedrijf kan die poorten wel inregelen denk ik.

Alvast bedankt voor alle snelle reacties, pc's laten mensen vaak aanstaan ping op ip is geen optie voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 15:15

Gerco

Professional Newbie

Anoniem: 251295 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:20:
Ik zoek een stuk freeware / lage kosten, waarmee ieder binnen het netwerk kan zien of andere computergebruikers aanwezig zijn / achter hun computer zitten.

Soort windows messenger maar daar kan je privepersonen toevoegen en dat willen we niet.
Installeer een gratis Jabber/XMMP server en download 1 of meerdere van de tientallen beschikbare freeware/open source/payware clients. Dan kun je binnen het bedrijf chatten zonder dat je prive personen kan toevoegen aan je lijst. Ik kan je Openfire aanraden. Gratis, open source en je hebt het binnen 10 minuten draaiend. Integreert ook nog eens met je AD als je dat wilt.

Microsoft Live Communications Server bied ook die functie en die kun je met Windows Messenger 5.0 gebruiken (meegeleverd in Windows, niet Windows Live Messenger!). Poorten voor MSN kun je dan gewoon dicht laten zodat je niet met buitenstaanders kunt chatten.

[ Voor 33% gewijzigd door Gerco op 23-04-2008 10:53 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 226204 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:30:

Ik weet niet of je bij microsoft action pack subscriber bent ander kun je live communicator server van microsoft installeren..
geen optie is een heel zwaar programma, vertraagt de server teveel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Four schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:28:
[...]

Ondanks een iets hogere load op je firewall wel een aplilcatie waar het gros van de gebruikers direct mee weet te werken.
Wat ik meer wilde zeggen is dat je firewall daartoe wel in staat moet zijn, maw technisch moet het nog maar kunnen. Ik durf te betwijfelen of de TS over een dergelijk apparaat beschikt (of weet hoe het te gebruiken).

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BFS schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:35:
[...]

Wat ik meer wilde zeggen is dat je firewall daartoe wel in staat moet zijn, maw technisch moet het nog maar kunnen. Ik durf te betwijfelen of de TS over een dergelijk apparaat beschikt (of weet hoe het te gebruiken).
We hebben een firewall, weet wel een heel klein beetje hoe het werkt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226204

Anoniem: 251295 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:35:
[...]

geen optie is een heel zwaar programma, vertraagt de server teveel,
Dit al wel geprobeerd dan:
je kunt in de mamangement console van je DC gewoon zien wie er ingelogd zijn hoor..
rechtermuisknop op deze computer op je server -> beheren / manage -> shared folder -> sessions...
daar staat iedere ingelogde user...en dan kun je bij open files nog zien waar ze mee bezig zijn ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Welk type firewall hebben jullie daar dan? Kan deze in de datapakketjes kijken om ze te droppen als blijkt dat het om MSN verkeer over poort 80 gaat?

Daarbij, zelfs al zou je dat doen. Hoe gaan mensen zich aanmelden binnen het domein? Als je dit afvangt dan kan je al niet meer aanmelden op de server bij Microsoft.

Ik denk dus dat je moet kijken naar OCS, LCS, Jabber of een van de andere IM Clients om intern te gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:46
Toen ik op stage was had het bedrijf een VBScript gemaakt om jezelf aan of afwezig te melden en als je afwezig bent kun je een reden opgeven en eventueel een telefoonnummer waarop je te bereiken bent. Dit VBScript wordt gestart bij het booten of kan zelf gestart worden doormiddel van een een link.

De aan- of afwezigheid is dan vervolgens te bekijken via een website. Het voordeel hiervan is (mits iedereen het consequent toepast) dat bijvoorbeeld ook de receptie kan kijken of er iemand aanwezig is, mensen kunnen natuurlijk ook afwezig zijn, maar wel ingelogd zijn.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 226204 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:41:
[...]

Dit al wel geprobeerd dan:
Dat klopt, maar dat voldoet niet, collega's van de begane grond willen achter de pc kunnen zien of collega's op de 1e verdieping achter de pc zitten.

sorry voor mijn onduidelijke vraag. wil eigenlijk gewoon een freeware / relatief goedkoop messenger met automatische afwezigheid bij "2" minuten niet actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Anoniem: 251295 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:46:
[...]

Dat klopt, maar dat voldoet niet, collega's van de begane grond willen achter de pc kunnen zien of collega's op de 1e verdieping achter de pc zitten.

sorry voor mijn onduidelijke vraag. wil eigenlijk gewoon een freeware / relatief goedkoop messenger met automatische afwezigheid bij "2" minuten niet actief zijn.
jij --> NET SEND (pcnaam jan) Ben je aanwezig ?
jan --> NET SEND (u pcnaam) Ja

Kan je ook nog in een mooi vb script maken scheelt typen ^^

Maar het simpelste lijkt mij.Gewoon een interne webpagina.
Waar aangemeld kan worden (dmv AD koppeling)
Waar gechat kan worden onderling.En de receptie kan zien wie aanwezig is en wie niet.
En dan kan je het ooknog van buitenaf open maken met een script ip in deze reeks *Binnen*+naam
Ip niet binnen deze reeks *buiten*+naam.

Of anders je eigen interene IRC server opzetten.:+

[ Voor 24% gewijzigd door LuckY op 23-04-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:45:
Toen ik op stage was had het bedrijf een VBScript gemaakt om jezelf aan of afwezig te melden en als je afwezig bent kun je een reden opgeven en eventueel een telefoonnummer waarop je te bereiken bent. Dit VBScript wordt gestart bij het booten of kan zelf gestart worden doormiddel van een een link.

De aan- of afwezigheid is dan vervolgens te bekijken via een website. Het voordeel hiervan is (mits iedereen het consequent toepast) dat bijvoorbeeld ook de receptie kan kijken of er iemand aanwezig is, mensen kunnen natuurlijk ook afwezig zijn, maar wel ingelogd zijn.
Is het mogelijk dat je mij dit mailt zodat ik dat kan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:48:
[...]

jij --> NET SEND (pcnaam jan) Ben je aanwezig ?
jan --> NET SEND (u pcnaam) Ja

Kan je ook nog in een mooi vb script maken scheelt typen ^^
sorry snap dit niet wat is net send? en kan dat ook op gebruikersnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gerco schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:35:
[...]

Installeer een gratis Jabber/XMMP server en download 1 of meerdere van de tientallen beschikbare freeware/open source/payware clients. Dan kun je binnen het bedrijf chatten zonder dat je prive personen kan toevoegen aan je lijst.

Microsoft Live Communications Server bied ook die functie en die kun je met Windows Messenger 5.0 gebruiken (meegeleverd in Windows, niet Windows Live Messenger!). Poorten voor MSN kun je dan gewoon dicht laten zodat je niet met buitenstaanders kunt chatten.
Zoals bijvoorbeeld Exodus. Daar kun je redelijk simpel je eigen server (Wild Fire?) voor opzetten, en deze in op de client ook simpel configureerbaar. (autologon bij inloggen, idle na 5 minuten geen pc activiteit, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 04:46
Anoniem: 251295 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:49:
[...]

Is het mogelijk dat je mij dit mailt zodat ik dat kan testen
Nee, dat zul je zelf moeten (laten) proggen, helaas. Het was volgens mij zelfgemaakt, maar dit is zo simpel dat elke tweedejaars informaticus in opleiding dat wel moet kunnen. :)

En met betrekking tot net send:
code:
1
2
3
4
5
6
U:\>net send /?
De syntaxis van deze opdracht is:

NET SEND
{naam | * | /DOMAIN[:naam] | /USERS} bericht

[ Voor 18% gewijzigd door Jaap-Jan op 23-04-2008 10:54 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 14-07 21:23
Anoniem: 251295 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:46:
[...]

Dat kan je lijkt mij alleen maar oplossen met webcams en niet met een chatprogramma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-07 21:40
Het beste zou eigenlijk zijn als iedereen een druksensor in z'n stoel heeft, op het moment dat iemand opstaat, weet je gelijk dat ie niet op z'n plek zit.

Maar dat zijn wellicht enkel wilde ideeen ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Anoniem: 251295 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:50:
[...]

NET SEND is een commando in opdrachten promp waardoor je een bericht naar een andere pc kan sturen (of naar een heel domein).
de users krijgen dan een meldingop hun scherm met het bericht dat u verzonden heb.
LuckyY schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:48:
[...]

Maar het simpelste lijkt mij.Gewoon een interne webpagina.
Waar aangemeld kan worden (dmv AD koppeling)
Waar gechat kan worden onderling.
En de receptie kan zien wie aanwezig is en wie niet.
En dan kan je het ookn og van buitenaf teogang geven en dan met een script als ip in deze reeks(lokale ip reeks)set name *Binnen*+naam
Ip niet binnen deze reeks set name*buiten*+naam.
Dit stukje had ik er bij een edit bijgezet en dat lijkt me een redelijk goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
endless schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:51:
[...]

Zoals bijvoorbeeld Exodus. Daar kun je redelijk simpel je eigen server (Wild Fire?) voor opzetten, en deze in op de client ook simpel configureerbaar. (autologon bij inloggen, idle na 5 minuten geen pc activiteit, etc.)
Dit ga ik overleggen ziet er goed uit. Kan je dit naast je gewone server runnen. en stoort dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Net send lijkt me meestal niet zo'n geweldig idee, want vaak staat het standaard uit en dat berichtje komt boven alles te staan en is soms zwaar vervelend :) (en wanneer ze het vervelend vinden zetten ze de messenger service gewoon uit of komen klagen)

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 23-04-2008 11:01 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:55:
[...]

NET SEND is een commando in opdrachten promp waardoor je een bericht naar een andere pc kan sturen (of naar een heel domein).
de users krijgen dan een meldingop hun scherm met het bericht dat u verzonden heb.

[...]

Dit stukje had ik er bij een edit bijgezet en dat lijkt me een redelijk goede oplossing.
is interessant moet dit even overleggen maar dan moeten we een interne website hebben. is op zich wel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Kixtart schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:00:
Net send lijkt me meestal niet zo'n geweldig idee, want vaak staat het standaard uit en dat berichtje komt boven alles te staan en is soms zwaar vervelend :) (en wanneer ze het vervelend vinden zetten ze dat uit of komen klagen)
Af te vangen met group policy(klauwen van de services afblijven)+opstart script
(Start messenger service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

XMPP (Jabber) server neerzetten met server federation uit. OpenFire is een simpel bruikbare XMPP server, en omdat 't een open standaard is zijn er veel verschillende gratis clients beschikbaar.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 16-07 15:15

Gerco

Professional Newbie

Anoniem: 251295 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:59:
Dit ga ik overleggen ziet er goed uit. Kan je dit naast je gewone server runnen. en stoort dat niet.
Openfire heb ik net even geinstalleerd en het was draaiend binnen 10 minuten (inclusief downloaden). Configuratie zal wat langer duren als je wilt koppelen aan je bestaande AD, maar als je dat niet wilt kun je met de ingebouwde database binnen een paar minuten aan de slag. Je kunt er zelfs support en een enterprise versie voor kopen.

Client downloaden (Pidgin, Exodus, $insert tientallen anderen) en je kunt bezig. Binnen het uur kun je al je medewerkers geinstalleerd hebben als je jezelf even boos maakt.

Kwa resources weet ik het niet, je zult wel enkele tientallen MBs aan geheugen moeten opofferen, maar hoeveel kan een IM server aan CPU kracht trekken? Het ding staat de meeste tijd niets te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 23-04-2008 11:05 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

LuckyY schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:01:
[...]

Af te vangen met group policy(klauwen van de services afblijven)+opstart script
(Start messenger service)
En komen dus dan klagen, want zo'n berichtje on-top is zwaar vervelend in veel gevallen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Kixtart schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:07:
[...]

En komen dus dan klagen, want zo'n berichtje on-top is zwaar vervelend in veel gevallen.
Een baas die je controleert is sowieso vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:09:
[...]

Een baas die je controleert is sowieso vervelend.
Doel is niet om te controleren, maar om te kijken wie van 1 desk achter zijn desk zit. Nu wordt er doorverbonden naar persoon 1 die is niet te bereiken dan neem je hem terug klant hoort dan 2 klikken (is er niet uit te halen) en dan ga je naar persoon 2 en die neemt wel op. We willen die ene stap eruit halen. Efficienter en minder irriterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:57
Anoniem: 251295 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:50:
[...]

Wel op gebruiker@domein, IIRC.

Wat ik zou doen is een interne website maken met één of andere koppeling naar je AD zodat iedereen die zich aanmeld automatisch als aanwezig verschijnt. Daarbij moet het denk ik ook wel mogelijk zijn om wat extra info uit te lezen over de PC in kwestie, zoals staat de screensaver aan (wat erop kan duiden dat de persoon in kwestie niet aanwezig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Zsub schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:14:
[...]

Wat ik zou doen is een interne website maken met één of andere koppeling naar je AD zodat iedereen die zich aanmeld automatisch als aanwezig verschijnt. Daarbij moet het denk ik ook wel mogelijk zijn om wat extra info uit te lezen over de PC in kwestie, zoals staat de screensaver aan (wat erop kan duiden dat de persoon in kwestie niet aanwezig is).
Die receptie kan ook even een msg sturen.
"Piet ene jan klaas aan de lijn Ben je er?"
En gewoon zorgen dat er iets gebeurd met die browser.
Trusted Pop Up/knipperen/Geluid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Anoniem: 251295 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:59:
[...]

Ben er nog nooit een enkel probleem mee tegen gekomen.. :) Kan gewoon op de Domain Controller (of whatever) draaien, en gebruikt ook redelijk weinig geheugen.

@hieronder:
Zelf een beetje onderzoek uitvoeren mag ook wel hoor.. We zijn geen helpdesk. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door endless op 23-04-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zsub schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:14:
[...]

Hoe maak ik die koppeling met een active directory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Anoniem: 251295 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:27:
[...]

Hoe maak ik die koppeling met een active directory?
Even google en je vind complete php scripts.
The magic word LDAP
http://www.emcken.dk/webl...-an-Active-Directory.html

[ Voor 3% gewijzigd door LuckY op 23-04-2008 11:31 . Reden: Edit master ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hartelijk dank iedereen, ik kan ff vooruit met denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Laatst online: 17-07 19:51
Om toch maar even subtiel omhoog te schoppen;

Onze receptionist wil ook een aanwezigheidssysteem van personeel. Dat wil ik via onze intranet (Sharepoint Services) pagina laten 'zien'. Weet iemand of hier veel scripting werk aan te pas komt, of dat er ook 'maatwerk' voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Freeware JABBER server met Pandion client :-).

Jabber server : Wildfire
Jabber client : Pandion (www.pandion.be)

Zie ook http://news.softpedia.com...sing-WildFire-38879.shtml

[ Voor 64% gewijzigd door Dieter op 02-07-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom zou je een complete IM netwerk opzetten om enkel aanwezigheid te controleren?

@edge, het script van LuckyY geen oplossing? (weet niet of jullie AD gebruiken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Laatst online: 12-07 20:16
Een bedrijf bij ons in het pand gebruikt een pakket van Exact. Als iemand het pand binnenkomt middels de toegangspas kan je zien of hij in het pand is. Vervolgens als de persoon in kwestie inlogt komt er ook nog eens een beeldschermicoontje te staan.

Zelf kan ik zien of personen online zijn middels Dameware. Pingen kan natuurlijk ook zoals eerder in de topic al gezegd werd.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

DPhoenix schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:24:
Een bedrijf bij ons in het pand gebruikt een pakket van Exact. Als iemand het pand binnenkomt middels de toegangspas kan je zien of hij in het pand is. Vervolgens als de persoon in kwestie inlogt komt er ook nog eens een beeldschermicoontje te staan.

Zelf kan ik zien of personen online zijn middels Dameware. Pingen kan natuurlijk ook zoals eerder in de topic al gezegd werd.
Pingen? en als hij zijn computer nou lockt omdat hij twee uur in vergadering gaat?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LuCarD schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:30:
Pingen? en als hij zijn computer nou lockt omdat hij twee uur in vergadering gaat?
Dat probleem heb je zo'n beetje bij elke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:06

r0b

SinergyX schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:22:
Waarom zou je een complete IM netwerk opzetten om enkel aanwezigheid te controleren?

@edge, het script van LuckyY geen oplossing? (weet niet of jullie AD gebruiken?)
Inderdaad, het lijkt me nogal overkill voor zoiets. Of er moet toevallig ook vraag naar een intern IM netwerk zijn.

Ik vind persoonlijk Jaap-Jan's oplossing wel zeer netjes:
Jaap-Jan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:45:

Dit moet - lijkt mij - vrij gemakkelijk na te maken zijn met een .NET frontend op de clients en een ASP pagina?
Vervolgens gebruik hiervan enforcen via een bedrijfspolicy en/of automatisch "Away" inbouwen bij 5+ minuten inactiviteit?

[ Voor 4% gewijzigd door r0b op 02-07-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

SinergyX schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:33:
[...]

Dat probleem heb je zo'n beetje bij elke oplossing.
Als je een client hebt dan zou die kunnen zien dat je systeem gelockt is, en je automatisch afmelden.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Waarom neemt een collega niet gewoon de telefoon even op? Kan bij ons met **, maar dat zal wel van de centrale afhangen of dit mogelijk is an desnoods loop je even naar het andere bureau. Ik vind het allemaal maar veel werk voor iets wat veel simpeler op te lossen is.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pff dat dit topic weer zo groot moet worden snap ik echt niet. Halfbakken geknutsel met net send. Alsof Pietje naar de command line toe gaat

Installeer gewoon een LAN Messenger. Zijn er tig te vinden. Ik heb weleens VCM geprobeerd. Werkt pirma. Die kun je ergens op Tucows vinden.

Zie o.a. hier voor meer info:
Interne Netwerk-Chat Progjes.. Wat raden jullie aan?
chatten via lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Noork schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:51:
Pff dat dit topic weer zo groot moet worden snap ik echt niet. Halfbakken geknutsel met net send. Alsof Pietje naar de command line toe gaat
Of je leest paar posts terug, dan snap ik jou reactie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Dit is een probleem waar nog steeds geen specifieke software voor is. Lan messenger is een idee, maar hiermee kun je weer teveel.. Het is bij ons ook niet de bedoeling dat mensen niet-werk gerelateerde zaken gaan doen.

Ik schets mijn ideaalbeeld:
FEIT: als users inloggen komt IE omhoog met intranet, daarop staan de mededelingen e.d.

User logt 's morgens in, krijgt pop-up "Bent u aanwezig? Zoja, welke locatie <keuzelijst>, zoniet: niet, <voer_reden_in> :)"

Dan wil ik een output waar bijvoorbeeld de receptioniste een lijst krijgt met aan- en afwezigen.

Dit is vast te maken, vandaar dat mijn vraag uitging of er een specifiek bestaand programma/webonderdeel voor is. Of dit custom / op maatwerk gebouwd moet worden.
Noork schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:51:
Pietje gaat en kan niet naar commandline, VBS is de oplossing! |:(

[ Voor 17% gewijzigd door the-edge op 02-07-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk dat er neit echt 'iets' bestaat, mede door het feit dat ieder bedrijf weer iets anders heeft. Wij hebben bv tijdregistratie (badges), waarvanuit makkelijk kan worden afgelezen of ze binnen zijn of niet. Die 'aanwezigheid' is voor ons genoeg, gecombineerd met een deels centrale agenda.

Programma's die beweging registeren op de PC vallen door de mand als iemand 2 uur lang een scriptie oid zit door te lezen. IM's worden vaak niet op prijs gesteld, je kan er 'teveel' mee. Ping heb je probleem als een collega andermans PC gebruikt, niet ieder bedrijf zal AD gebruiken (LDAP).

De situtatie die jij schets lijkt mij niet zo bijzonder moeilijk te maken. Interne webserver, paar scripts en bij login schript IE naar die pagina laten gaan (stom gezegt -> tijd.php?user=%user%). Dan is het maar hoever je het zelf wil maken (link naar AD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
SinergyX schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:14:
Ik denk dat er neit echt 'iets' bestaat, mede door het feit dat ieder bedrijf weer iets anders heeft. Wij hebben bv tijdregistratie (badges), waarvanuit makkelijk kan worden afgelezen of ze binnen zijn of niet. Die 'aanwezigheid' is voor ons genoeg, gecombineerd met een deels centrale agenda.

Programma's die beweging registeren op de PC vallen door de mand als iemand 2 uur lang een scriptie oid zit door te lezen. IM's worden vaak niet op prijs gesteld, je kan er 'teveel' mee. Ping heb je probleem als een collega andermans PC gebruikt, niet ieder bedrijf zal AD gebruiken (LDAP).

De situtatie die jij schets lijkt mij niet zo bijzonder moeilijk te maken. Interne webserver, paar scripts en bij login schript IE naar die pagina laten gaan (stom gezegt -> tijd.php?user=%user%). Dan is het maar hoever je het zelf wil maken (link naar AD).
Ja precies en dat verwacht ik ook. Het is overal anders en niet iedereen gebruikt AD. Wij gelukkig wel dus ik ga er gewoon iets op verzinnen met een LDAP systeem, nu moeten de mensen nog wel de discipline nemen om ook echt aan te geven of ze er zijn ja of nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:06

r0b

the-edge schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:21:
[...]

Ja precies en dat verwacht ik ook. Het is overal anders en niet iedereen gebruikt AD. Wij gelukkig wel dus ik ga er gewoon iets op verzinnen met een LDAP systeem, nu moeten de mensen nog wel de discipline nemen om ook echt aan te geven of ze er zijn ja of nee...
Cookie op 1 dag zetten, if no cookie found -> presenteer user eerst met een aanwezigheids intro pagina alvorens hem door te sturen naar de normale intranet pagina?
Authenticatie via LDAP laten verlopen, misschien kan je zelfs nog eea linken aan de Outlook agenda's?

Aan de andere kant: je kan ook iets schrijven dat juiste de Outlook agenda's uitleest en per user op een webpagina presenteert. Met meeting-tijden / out of office erin.
Probleem hierbij is dat niet iedereen Outlook consequent op dezelfde manier gebruikt / uberhaupt voor meer gebruikt dan een mailclient alleen

[ Voor 27% gewijzigd door r0b op 04-07-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 251295 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:14:[...]
Doel is niet om te controleren, maar om te kijken wie van 1 desk achter zijn desk zit. Nu wordt er doorverbonden naar persoon 1 die is niet te bereiken dan neem je hem terug klant hoort dan 2 klikken (is er niet uit te halen) en dan ga je naar persoon 2 en die neemt wel op. We willen die ene stap eruit halen. Efficienter en minder irriterend.
(Bijna) alle reacties gaan over een chat programma of andere oplossing waar je wel naar vraagt in de TS. Volgens mij staat er 1 reactie hierboven waar verder niet op ingegaan word betreffende een oplossing waar je volgens mij als eerst naar kan kijken.
Het gaat om het doorverbinden van telefoontjes. Ik neem aan dat er een telefooncentrale aanwezig is. Het lijkt mij dat je dit prima in de centrale op kan lossen. Je zou met groepsnummers kunnen werken zodat je altijd doorverbind met iemand die beschikbaar is. Hierboven was een simpelere oplossing genoemd waarbij mensen op de afdeling gewoon de telefoon van een collega op kunnen nemen.
Sorry als dit niet is wat je zoekt maar is waarschijnlijk wel het meest eenvoudigst (ook voor de mensen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
En wat denk je van in je logon script iets activeren via een pagina ?

@ purge.

Voor een digitale telefoon centrale kan je ook een Log on / log off functie gebruiken (doen we zakelijk)
Als de receptie dan numer xxx belt ziet ze niet aangemeld of hij gaat over
Pagina: 1