Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
pigsbutt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:14:
[...]

Kun je me hiervan de logica eens uitleggen?

Als zijn modem intraint op 17MB dan is dat toch de afstand van de centrale inclusief de bekabeling binnenshuis tot aan het modem. Als hij vervolgens maar met zeg 8 MB een bestand kan downloaden, dan kan dat logischerwijze toch niets met de bekabeling tot aan het modem te maken hebben doch hoogstens met factoren die achter het modem komen of een "langzame" server of iets dergelijks.
Dan heb je me verkeerd begrepen....
Ik zeg toch: hij haalt 17 MB...... alleen kan hij (door problemen met zijn bekabeling o.i.d.) niet effectief downloaden met 17 MB.
Maar daar gaat het hier niet om.

Hij beweert dat Telfort hem geen (tot) 20 MB levert, terwijl dat overduidelijk wél zo is.
Sunthere blijft maar naar externe factiren zoeken waarom hij geen (tot) 20 MB haalt, terwijl dat probleem helemaal niet speelt.

If it ain't broken......... fix it anyway.

quote:
mistered schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:26:
[...]

Dan heb je me verkeerd begrepen....
Ik zeg toch: hij haalt 17 MB...... alleen kan hij (door problemen met zijn bekabeling o.i.d.) niet effectief downloaden met 17 MB.
Maar daar gaat het hier niet om.

Hij beweert dat Telfort hem geen (tot) 20 MB levert, terwijl dat overduidelijk wél zo is.
Sunthere blijft maar naar externe factiren zoeken waarom hij geen (tot) 20 MB haalt, terwijl dat probleem helemaal niet speelt.
Zoals Pigsbutt inderdaad aangeeft is je redenatie incompleet. Waarom kan de modem wel 17Mb halen maar de computer niet. Terwijl volgens jou de reden voor de modem ligt (afstand ISRA-modem). Onderbouw dat eens als je wilt. Hoe stelt de modem de bandbreedte bijvoorbeeld vast?

Reg. datum: 26 februari 2001

17 MB is een prima snelheid ik haal zelf ongeveer 16MB, maar ook op mijn pc.
probeer eens een laptop/andere pc eraan te koppelen, of andere netwerkkabel te gebruiken.

quote:
mistered schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:34:

Je geeft zelf al aan dat je kabels veel te lang zijn tussen het ISRA en je modem. Doe daar eens iets aan.
Het gaat mij feitelijk alleen maar om deze bewering die je hier maakt. Dit kan logischerwijze een verschil tussen de intrainsnelheid en de snelheid van downloaden niet verklaren.

quote:
thefxr schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:45:
[...]

die van mij:
isra-->modem 30 centimeter
modem-->pc 20 meter ethernetkabel

Je isra staat veels te ver van je modem, daar ligt het verschil aan, je modem haalt 17MB en zelfs op de Pc krijg je maar 8MB binnen.
probeer ook eens de firewall en content filter uit te zetten in je modem, status>device information>security
veel succes
Ook al lijkt het me dat de firewall en content filter er niks mee te maken moeten hebben staan ze toch uit. Daarbij ben ik toch nieuwsgierig hoe je verklaart dat de modem wel 17Mb aangeeft.

sunthere wijzigde dit bericht 12-05-2008 14:02 (6%)

In feite zit ik in dezelfde situatie als sunthere. Ik zit op zo'n 1500 meter van een ADSL2+ centrale. Isra punt in de meterkast en van daaruit 8 meter ronde telefoonkabel naar een varkenssnuit in de woonkamer waarop mijn Zyxel 2602HW is aangesloten. Geen encryptie of firewall ingesteld.

Het modem traint in met een mooie 19 Mb. Maar het venijn zit in de staart: downloaden gaat met maximaal 8Mb. Om het nog gecompliceerder te maken: toen ik het modem pas had ging het met 13 Mb op dezelfde configuratie. Rara. :?

Maar ga me nu niet zeggen dat het verschil tussen intrainsnelheid en downloadsnelheid iets te maken heeft met die 8 meter telefoonkabel tussen ISRA en modem.

pigsbutt wijzigde dit bericht 12-05-2008 15:43 (3%)

Ik had het modem eerst op minder dan een meter van het ISRA punt aangesloten via een splitter. Ik haalde toen 20002Kb/1031Kb. Nu heb ik 12 meter UTP tussen ISRA en modem zitten, zodat het modem in huis kan staan (ISRA zit in een bedrijfsruimte) en het modem traint nog steeds in op 20002Kb/1031Kb, en elke keer constant bij opnieuw inleren. Mijn conclusie is dat als je twisted pair gebruikt tussen ISRA en modem er geen verlies optreed tot i.i.g. 12 meter, en waarschijnlijk bij langer ook niet. Downloadsnelheid is netjes iets boven 2MB/s.

pafdaddy wijzigde dit bericht 12-05-2008 14:29 (4%)

quote:
pigsbutt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:12:
In feite zit ik in dezelfde situatie als sunthere. Ik zit op zo'n 1500 meter van een ADSL2+ centrale. Isra punt in de meterkast en van daaruit 8 meter ronde telefoonkabel naar een varkenssnuit in de woonkamer waarop mijn Zyxel 2602HW is aangesloten. Geen encryptie of firewall ingesteld.

Het modem traint in met een mooie 19 Mb. Maar het venijn zit in de staart: downloaden gaat met maximaal 8Mb. Om het nog gecompliceerder te maken: toen ik het modem pas had ging het met 13 Mb op dezelfde configuratie. Rara. :?

Maar ga me nu niet zeggen dat het verschil tussen intrainsnelheid en downloadsnelheid iets te maken heeft met die 8 meter telefoonkabel tussen ISRA en modem.
Wat zegt Telfort daar nu zelf over?

quote:
thefxr schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:48:

Wat zegt Telfort daar nu zelf over?
Ik heb ze niet gevraagd.

quote:
pigsbutt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:03:
[...]

Ik heb ze niet gevraagd.
Jij gebruikt zeker draadloos (wifi). Die gaan vaak niet harder dan 8 mb inderdaad. En nee, die 54mb die je wifi ding aangeeft is niet je internetsnelheid, maar de feitelijke transmissiesnelheid tussen router en ontvanger. Hier zit een enorme laag foutcorrecte en weet ik wat nog meer.

In de meeste gevallen helpt TCPoptimzer.

quote:
trolleystad schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:50:
Jij gebruikt zeker draadloos (wifi).
Yep. Toch kan ik me niet goed voorstellen dat van een 54g verbinding er effectief maar 8Mb overblijven. Ik dacht dat 15 Mb goed haalbaar zou moeten zijn.
Maar ik ga binnenkort de proef op de som nemen door de macbook pro met een draad aan het modem te hangen, dan zien we wel welk verschil het uitmaakt.

quote:
sunthere schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:41:
[...]

Zoals Pigsbutt inderdaad aangeeft is je redenatie incompleet. Waarom kan de modem wel 17Mb halen maar de computer niet. Terwijl volgens jou de reden voor de modem ligt (afstand ISRA-modem). Onderbouw dat eens als je wilt. Hoe stelt de modem de bandbreedte bijvoorbeeld vast?
Luister: je modem traint in op 17 MB afhankelijk van o.a. de afstand tot de centrale, kwailiteit van het koper etc.
Jouw modem traint in op 17 MB, dus vanaf Telfort tot jouw huis wordt 17 MB geleverd. Vanaf het modem tot aan jouw PC gaat er iets mis.
Telfort geeft daar een aantal mogelijke oplossingen voor: kabel van ISRA tot modem kort houden, kabels intern nalopen etc.

Ik lees nergens dat je iets dergelijks gedaan hebt.
Ik begrijp dan ook niet waarom je maar blijft zoeken naar een externe reden, terwijl de oorzaak IN jouw huis ligt.

Bel anders Telfort met hetzelfde verhaal en met wat je zelf hebt gedaan en vergelijk hun antwoord eens met het mijne. Of stel je vraag met alle info (dus over intrainwaardes en wat je zelf al hebt gedaan) hier nog eens en wacht af.

Ik stop ermee in ieder geval.
Eigenwijsheid en weigering om te lezen kun je niet verhelpen.

quote:
pigsbutt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:52:
[...]

Het gaat mij feitelijk alleen maar om deze bewering die je hier maakt. Dit kan logischerwijze een verschil tussen de intrainsnelheid en de snelheid van downloaden niet verklaren.
Dat kan dus wél..... en er kunnen nog vele andere oorzaken zijn IN zijn huis.
Je kan kan je natuurlijk afvragen waar je deze "wijsheid" en aanname vandaan haalt. Het klopt in ieder geval niet.

mistered wijzigde dit bericht 12-05-2008 21:48 (13%)

quote:
pigsbutt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:12:

Ook hier geldt: het probleem zit IN je huis en NIET bij Telfort..
Je modem traint in op 19 MB (extreem goed dus) en dat is de snelheid die Telfort je levert. Einde verhaal vwb. Telfort

Alles NA het ISra punt is JOUW probleem...
En het kan wel degelijk iets te maken hebben met de telefoonkabel.

Je probeert geen nuttige dingen uit die altijd standaard gevraagd worden bij problemen, maar je wilt wel dat je probleem opgelost wordt en wijst daarbij naar Telfort.
Dat is een foute conclusie.

Downloaden met Wifi bv, of slechte bekabeling (bijna altijd de schuldige in dit geval, ben ADSL monteur geweest en weet het uit ervaring) zijn de eerste zaken die je aanpakt als je een supergoeie verbinding hebt tot aan de deur en daarna niet.

Je kunt blijven vragen en vragen, maar ik stel voor dat je eens iets probeert, dat levert oplossingen op, klagen niet.

* twiet *

quote:
pigsbutt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:19:
Yep. Toch kan ik me niet goed voorstellen dat van een 54g verbinding er effectief maar 8Mb overblijven.
Dat is zeker wel mogelijk... je draadloze snelheid is 1-richting, met 1 client en volkomen foutvrij. In de praktijk werk je uiteraard 2-richting, nooit foutvrij en soms ook nog met meerdere clients op het netwerk. 8Mb is nog heel netjes voor draadloos.

Ik zou dit eerst maar eens uitsluiten.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

@ mistered.
Je denkt toch wel een beetje om je bloeddruk? :+

quote:
pigsbutt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:19:
@ mistered.
Je denkt toch wel een beetje om je bloeddruk? :+
Oh ja hoor :-), maar ik snap niet dat als je een probleem hebt, je er niet iets aan doet ipv steeds dezelfde vragen te stellen... Het zal mij verder worst wezen als je verbinding slecht is....

mistered wijzigde dit bericht 12-05-2008 22:23 (9%)

quote:
[...]

Yep. Toch kan ik me niet goed voorstellen dat van een 54g verbinding er effectief maar 8Mb overblijven. Ik dacht dat 15 Mb goed haalbaar zou moeten zijn.
Maar ik ga binnenkort de proef op de som nemen door de macbook pro met een draad aan het modem te hangen, dan zien we wel welk verschil het uitmaakt.
ja, hehe, dat is al erg lang bekend,vooral in het andere telfort forum,altijd met kabel checken, met wireless verlies je gewoon veel.

Wifi moet je gewoon niet gebruiken als 'de' verbinding. Het is leuk dat je met je laptop overal een beetje kan surfen, maar hoge snelheden haal je er (bijna) nooit op. En daar zijn duizend redenen voor. Maar goed,

Ik zit denk ik een krappe kilometer van de centrale ik haal net boven de 2000kb/s dus ongeveer 17Mb/s. Maar wat op de website staat van Telfort, die meter, klopt echt niet!

Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
Mic2000 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:31:
Ik zit denk ik een krappe kilometer van de centrale ik haal net boven de 2000kb/s dus ongeveer 17Mb/s. Maar wat op de website staat van Telfort, die meter, klopt echt niet!
Heb je ook gelezen wat er onder die meter staat?
quote:
Telfort internet 20 Mb heeft een downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een uploadsnelheid tot 1 Mb/s. Deze snelheden liggen in de prak­tijk wel eens lager. Externe factoren als 'drukte' op het internet, de kwaliteit van het modem en de afstand tus­sen huis en wijkcentrale kunnen voor vertraging zorgen. Mocht dit het geval zijn, dan is dat dus niet te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snel­heden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Reg. datum: 09 maart 2008

Nja, bij PigsButt is dus in feite geen probleem. Alleen dat hij draadloos is en niet wilt geloven dat dit trager is.

Je modem geeft een snelle verbinding aan, het zou érg raar zijn als je modem liegt.

MAAR: dit is verschrikkelijk off-topic. Dit zou in het Telfort ervaringen topic moeten, niet in het Speedlinq>Telfort verschil topic.

Pure Class A
Reg. datum: 18 december 2000

quote:
[...]

ik heb hier bedraad 2050 kbs max en wireless maar 1300 kbs dus zeg het maar ....... (op een meter vd antenne met 54g verbinding)

These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands

Fulltime prutser
Reg. datum: 30 november 2006

quote:
pigsbutt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:14:
[...]

Kun je me hiervan de logica eens uitleggen?

Als zijn modem intraint op 17MB dan is dat toch de afstand van de centrale inclusief de bekabeling binnenshuis tot aan het modem. Als hij vervolgens maar met zeg 8 MB een bestand kan downloaden, dan kan dat logischerwijze toch niets met de bekabeling tot aan het modem te maken hebben doch hoogstens met factoren die achter het modem komen of een "langzame" server of iets dergelijks.
je redeneert precies verkeerd om :)
Aangezien zn modem intrained op 17Mbit zijn er direct een paar zaken die als mogelijke oorzaak afvallen :
  • modem
  • slechte kwaliteit bekabeling ISRA->modem
  • slechte bekabeling DSLAM->modem
Eigenlijk blijven er dus nog maar een paar oorzaken over: brakke server waar je dingen weg probeert te halen of een brakke configuratie achter je modem (dus interne netwerk of setup van je pc's)

.:: Carpe Noctum :: Jungletrain.net ::.

quote:
Ray schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 07:36:
[...]

ik heb hier bedraad 2050 kbs max en wireless maar 1300 kbs dus zeg het maar ....... (op een meter vd antenne met 54g verbinding)
Nogmaals, zoals zovaak is herhaalt in het telfort topique!

Wifi is niet de manier om snelheden hoger dan 1300KB/sec te halen. Ook al zou de router + windows/linux/mac weergeven dat men is verbonden met 54Mbit, dan komt de praktische snelheid niet hoger dan 8-9-10Mbit. Valt weinig aan te veranderen.

Wifi is zoals Trolleystad zegt, leuk om te surfen, maar niet om primair mee te internetten en bestanden over te pompen met hoge snelheden. Met mijn laptop + wifi doe ik op een 100Mbits verbinding (werk) ook max 1000KB/sec, en dan moet ik blij zijn als ik de enige ben die op dat moment verbinding maak.

Het is een prachtige dag om een hert te omhelzen

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws