quote:
pigsbutt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:12:
In feite zit ik in dezelfde situatie als sunthere. Ik zit op zo'n 1500 meter van een ADSL2+ centrale. Isra punt in de meterkast en van daaruit 8 meter ronde telefoonkabel naar een varkenssnuit in de woonkamer waarop mijn Zyxel 2602HW is aangesloten. Geen encryptie of firewall ingesteld.
Het modem traint in met een mooie 19 Mb. Maar het venijn zit in de staart: downloaden gaat met maximaal 8Mb. Om het nog gecompliceerder te maken: toen ik het modem pas had ging het met 13 Mb op dezelfde configuratie. Rara.
Maar ga me nu niet zeggen dat het
verschil tussen intrainsnelheid en downloadsnelheid iets te maken heeft met die 8 meter telefoonkabel tussen ISRA en modem.
Ook hier geldt: het probleem zit IN je huis en NIET bij Telfort..
Je modem traint in op 19 MB (extreem goed dus) en dat is de snelheid die Telfort je levert. Einde verhaal vwb. Telfort
Alles NA het ISra punt is JOUW probleem...
En het kan wel degelijk iets te maken hebben met de telefoonkabel.
Je probeert geen nuttige dingen uit die altijd standaard gevraagd worden bij problemen, maar je wilt wel dat je probleem opgelost wordt en wijst daarbij naar Telfort.
Dat is een foute conclusie.
Downloaden met Wifi bv, of slechte bekabeling (bijna altijd de schuldige in dit geval, ben ADSL monteur geweest en weet het uit ervaring) zijn de eerste zaken die je aanpakt als je een supergoeie verbinding hebt tot aan de deur en daarna niet.
Je kunt blijven vragen en vragen, maar ik stel voor dat je eens iets probeert, dat levert oplossingen op, klagen niet.