downloadsnelheid lager bij Telfort?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120031

Topicstarter
Ik ben verplicht overgestapt van Speedlinq naar Telfort. Aangezien Telfort een 20 Mb/s abonnement aanbood voor dezelfde prijs als mijn oude 6,1 Mb/s Speedlinq, heb ik dat abonnement aangevraagd. Volgens hun test zou ca 15 Mb haalbaar zijn. Na enige weken kreeg ik bericht dat ik aangesloten was en heb mijn verbinding geactiveerd. Toch bleef mijn downloadsnelheid ongewijzigd.
Ik haal in het kort een paar mails aan:

Aan Telfort:
Ik heb gisteren mijn Telfort modem geïnstalleerd en de verbinding geactiveerd. Toch blijft mijn downloadsnelheid hetzelfde als bij Speedlinq, nl. 5,5 Mbit/s. Moet er nog iets meer gedaan worden?

10-4 Antwoord Telfort:
De omzetting naar het Telfort abonnement is nog niet helemaal afgerond.
Om deze reden is de snelheid nog niet omhoog gegaan.

13-4 Van Telfort:
Hierbij bevestigen wij dat uw huidige Telfort internet-abonnement met gebruikersnaam 'xxxx@telfort.nl' per 21/03/2008 omgezet is naar een Telfort internet 20 Mb-abonnement.

17-4 Aan Telfort:
Voor de volledigheid vestig ik uw aandacht op het feit dat met de aansluiting nog steeds geen hogere downloadsnelheden te halen zijn dan vóór de omzetting, nl. ca 5,5 Mb!

17-4 Van Telfort:
U bent op 11-04-2008 omgezet naar telfort 20MB. Uw modem haalt op dit moment een download-snelheid van 14,5 MB.

20-4 Aan Telfort:
Volgens mij klopt mijn downloadsnelheid niet. Ik ben een week op vakantie geweest dus kon niet eerder reageren. Ik heb nog eens even de snelheidsgegevens van Nuria nagekeken, en ik wil u in elk geval wijzen op het feit dat mijn "normale" downloadsnelheid van Speedlinq (ca 5,5 Mb/s) op 10-4-2008 teruggevallen is tot ca 5,2 Mb/s zonder dat ik iets gewijzigd heb. Het lijkt mij dat bij het omzetten ergens een vergissing gemaakt is... Inderdaad zou ik volgens uw test ca. 15 Mb/s moeten hebben.

20-4 Van Telfort:
Uw downloadsnelheid is correct. U haalt de 20 mb helaas niet vanwege de afstand tussen uw woning en de wijkcentrale.

20-4 Aan Telfort:
Ik vind het vreemd dat ik met een Speedlinq 6,1 Mb/s abonnement een downloadsnelheid van ca. 5,5 Mb/s kon halen en met een Telfort 20Mb/s abonnement maar 5,2 Mb/s. De afstand tot de centrale is me bekend, maar je zou toch minstens dezelfde downloadsnelheid verwachten en eigenlijk toch wel wat meer? Hoe verklaart u het verschil?

20-4 Van Telfort:
De combinatie van ander modem plus de hardware in de wijkcentrale kan een iets ander resultaat geven. Een ZyXEL modem staat standaard ingesteld op een iets hogere signaal/ruis verhouding dan een speedtouch. Daarom traint een ZyXEL anders in dan een speedtouch, maar de verbinding is wel stabieler.

Tot zover mijn contacten met Telfort. Ze zijn in elk geval wel vlot met hun reacties...

Mijn vraag is: wordt ik hier met een kluitje het riet ingestuurd? Of zou toevallig het met Speedlinq afgesloten contract het maximum zijn geweest? Het lijkt me onwaarschijnlijk, want Speedlinq bood ook nog hogere snelheden aan. Is er een mogelijkheid om te controleren of de centrale hier in Rotterdam-Schiebroek geen hogere snelheden toelaat? De afstand is inderdaad 1,7 km, maar dat 5,2 (of 5,5) Mb/s ineens het maximum is, wil er bij mij niet in.
Dat de verschillende modems iets andere resultaten geven (ik had overigens geen klachten over de Speedtouch-verbinding) klinkt me niet onwaarschijnlijk, maar waar het om gaat is dat 5,2 Mb/s ineens het maximum is?

Alvast bedankt,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

volgens de lijntest van onze provider zou ik 20Mbit moeten kunnen halen. In mijn zyxel staat 16Mbit. Maar ik haal maar 12 Mbit. Ikzelf zit bij compuserve. Ook via Tiscali/Telfort.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 12:42
Ik heb Telfort 12 Mbit, maar haal ook niet meer dan 8.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 21:07

s3.

Kun je niet je oude modem dan proberen als je die nog hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Woon je in een flat ofwat dat soort dingen dringt de snelheid ook allemaal terug.
en hoe test je je snelheid via een onbetrouwbare speedtest of een 100mb file van je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

LuckyY schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:53:
Woon je in een flat ofwat dat soort dingen dringt de snelheid ook allemaal terug.
en hoe test je je snelheid via een onbetrouwbare speedtest of een 100mb file van je provider?
Maakt niets uit of je in een flat woont.

Om verder op zijn post te reageren, als ik snelheidsproblemen zou hebben dan zou contact opnemen met de helpdesk trouwens wel het laatste zijn wat ik zou doen. Eerst eens kijken waar m'n router op intraint, wat de gegevens zijn zoals de attenuation downstream en vooral niet testen met een of andere vage website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anoniem: 179986 schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:04:
[...]

Maakt niets uit of je in een flat woont.

Om verder op zijn post te reageren, als ik snelheidsproblemen zou hebben dan zou contact opnemen met de helpdesk trouwens wel het laatste zijn wat ik zou doen. Eerst eens kijken waar m'n router op intraint, wat de gegevens zijn zoals de attenuation downstream en vooral niet testen met een of andere vage website...
Een flat kan er wel dergelijk mee te maken hebben met slechte isra punten en alles.
Lange kabels van isra naar modem en dergelijke .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie niet in waarom het anders zou zijn in een flat dan in een normaal huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik woon niet in een flat maar in een rijtjeshuis. Mijn oude modem heb ik nog wel, maar volgens mij zit het daar niet in, maar in geval van nood zal ik het eens proberen.

TheDude0 schrijft: "Eerst eens kijken waar m'n router op intraint, wat de gegevens zijn zoals de attenuation downstream en vooral niet testen met een of andere vage website..."

Hoe doe je dat, je modem intrainen? Ik heb een Zyxel P-2602R-D3A. Mijn handleiding zegt niets over intrainen.
En hoe kom ik aan de downstream attenuation? Ik neem aan dat dat de demping tussen de centrale en mijn aansluiting is, maar wie verschaft die gegevens?
Of Nuria een vage wegsite is, weet ik niet. Mijn indruk is dat ze redelijke bestandgrootten voor het testen gebruiken en de gegevens door de jaren heen kloppen volgens mij aardig. Er wordt meerdere malen per dag getest.

Ik heb een vrij lange kabel tussen isra en modem (10 m) en ik weet dat dat niet gunstig is. Ik had dan ook wel op signaalverlies gerekend, maar dat het ineens bij 5,5 Mb/s afsnijdt lijkt me toch wel onwaarschijnlijk. Het verschil in de oude situatie tussen het 6,1 Mb abonnement en mijn resultaat van 5,5 Mb wees toch op een niet extreem hoge demping. En nu zou ik met een 20 Mb signaal ineens toch ook niet meer dan op 5,2 of eventueel 5,5Mb kunnen komen?
Vandaar mijn vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:58

franssie

Save the albatross

In het Telfort topic is dit ook al 100 maal langsgekomen.
de meest gemaakte fouten zijn daar (gebruikersfouten!):
1) speedtest gebruiken, deze is gewoon totaal onbetrouwbaar.
2) Niet kijken waar je modem op intraint (staat op de statuspagina direct na inloggen, rechts onder). Deze snelheid is correct!
3) Internetten via draadloos en dan verbaasd zijn dat je geen 14,5 haalt.

Dus post eerst maar eens waarop je modem intraint en neem dan een eweka accountje en doe een paralelle (!) download van een dvd-tje.Grote kans dat je verbaasd staat!

//edit//
Intrain snelheden staan onder "Interface Status"

Dit zijn die van mij (en dat haal ik ook echt op de bit af ongeveer :D
Interface Status Rate
DSL Up 16838 kbps / 1106 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M

//EDIT2//
En nummer 4 is : zet je modem direct aan je isra met een korte kabel, niet gelijk Telfort de schuld geven terwijl je de handleiding niet volgt (en ja, dat zou zoveel niet moeten uitmaken maar misschien is je kabel wel gewoon rot?)

[ Voor 30% gewijzigd door franssie op 20-04-2008 19:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 06:39
Plus dat als je lijn ineens omgezet is naar 20 MB je modem hoger probeert in te trainen, dat lukt niet en steeds stapjes naar beneden neemt. Een ZyXEL heeft nou eenmaal een andere DSL chip dan een Speedtouch. Dus ja, dat kan inderdaad verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik denk dat ik mijn probleem heb gevonden:

System up Time: 9:01:39
CPU Load: 100.0%

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 978 kbps
Downstream Speed: 16247 kbps

in Newsbin Pro:
11,7Mbps/1,5MBps

is dit nu wel op geen 16247 kbps????

Alleen de cpu load van mn zyxel vertrouw ik niet. Zometeen even de firmware updaten.

Edit: Damn heb al de nieuwste: V3.40(MS.5)D0 | 09/13/2005
kan er volgens mij geen inzetten die niet van tiscali komt.

Edit 2: Is toch wel een nieuwere firmware beschikbaar op de site van tiscali. Keek niet goed :D
Edit 3: Firmware update heeft geholpen.Nu haal ik 13,1Mbps/1,6MBps en mn modem traint ook anders in:
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1092 kbps
Downstream Speed: 16408 kbps

[ Voor 37% gewijzigd door Twazerty op 21-04-2008 00:07 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mijn Web-Based Configurator is
DSL Up 14647/997 en
LAN 100M/Full Duplex

De door Franssie genoemde WLAN Active 54M kan ik nergens vinden, maar ik krijg de indruk dat we met verschillende versies van de Configurator te maken hebben.
Mijn firmware version is overigens V3.40 (ASQ.0)

En Franssie, wat bedoel je met draadloos internetten? Ik heb wel een wireless LAN die in theorie 50Mb haalt, maar dat kan volgens mij de bottleneck niet zijn. En ik zit gewoon op het ISDN-telefoonnet.

Ik kan natuurlijk al mijn apparatuur naar de kelder sjouwen om rechtstreeks op het is/ra punt aan te sluiten, maar mijn gevoel zegt dat het gewoon niet klopt dat ik nu bij een "20 Mb/s"abonnement maar 5,2Mb haal, terwijl het op een 6,1Mb abonnement al 5,5 haalde. Als ik nu bv. maar 8Mb zou halen, dat zou ik dan aan de langere verbindingskabel wijten, maar rekening houdend met een nieuw modem dat volgens Telfort wat anders is afgeregeld krijg ik de indruk dat er aan de kant van de centrale niets gewijzigd is!
Hoe kan ik daar achter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in je router staat 14 mbit dus op dit bestand zou je zo'n 1400 KB/s moeten halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
DSL Up 14647/997 en
LAN 100M/Full Duplex
Je modem haalt bijna 15Mbps, dat is helemaal geen slechte snelheid als je op 1,7km van de centrale zit met een ISDN lijn (adsl over isdn is iets minder snel dan adsl over pots).

Het probleem zit dus niet bij telfort maar ergens in jouw huis, na de router dus slechte kabels, trage wifi of verkeerde MTU instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:45
Rrob schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:52:
[...]

Je modem haalt bijna 15Mbps, dat is helemaal geen slechte snelheid als je op 1,7km van de centrale zit met een ISDN lijn (adsl over isdn is iets minder snel dan adsl over pots).

Het probleem zit dus niet bij telfort maar ergens in jouw huis, na de router dus slechte kabels, trage wifi of verkeerde MTU instellingen
De ADSL lijnsnelheid is prima/super voor die afstand en over annexB (ADSL over ISDN) inderdaad.

Dat je het niet haalt de snelheid even zoeken thuis, kan zijn dat het al opgelost is met het draaien van TCPOptimizer op de windows PC (als het 2000 of XP is). En niet testen via Wireless of met extra routers etc ertussen natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus ik haal tot aan mijn modem ca 15 Mb/s? Ik ben blij dat ik niet aan mijn aansluiting ben gaan knoeien ;-)

Ik heb gauw die TCPoptimizer gedraaid, maar dat levert niets op.
Ik heb ook geprobeerd een PC rechtstreeks aan de modem te hangen, maar dat schijnt even niet te lukken, ook niet na een herstart. Moet ik soms iets in de computerinstellingen wijzigen? Volgens mij moet het gewoon gaan...

Dude: is dat bestand nou 100 Mb of 100 MB? In de bestaande configuratie, dus met router enz, duurde het 60 sec., dat zou dus 1,6 Mb/sec of 1,6 MB/s zijn?

Enne... wat zijn MTU instellingen?

Al met al ben ik toch al een stap verder - alvast bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 11:31
ga je nu vertellen dat je niet weet hoe je moet kijken hoe groot een bestand is? OMG!

anyhoe, zoals je hier: kunt zien is het inderdaad 100MB, dus je haalt wel veel meer dan 5.5 Mb/s

[ Voor 47% gewijzigd door borft op 21-04-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, dat had ik inderdaad kunnen zien, maar omdat ik toch aan het vragen was slipte het er tussendoor... Maar hoe zit het nou met de overige vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Anoniem: 120031 schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:18:
Ja, dat had ik inderdaad kunnen zien, maar omdat ik toch aan het vragen was slipte het er tussendoor... Maar hoe zit het nou met de overige vragen?
Het ligt dus niet aan Telfort. Hoe je een computer bedraad aan een modem kan hangen moet wel ergens op internet te vinden zijn (maar controleer of je kaart/netwerk instellingen, zet DHCP aan bij IP configuratie en het zou meoten werken als je de drivers van je kaart tenminste hebt geinstaleerd).

Succes!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik word al een dagje ouder en het duurde even voordat me te binnen schoot dat ik e.e.a. met de netwerkverbindingen moest regelen. Ik hoefde niet eens iets in- of uit te schakelen ;-)
In elk geval heb ik geconstateerd dat het voor de downloadsnelheid praktisch niets uitmaakt of ik rechtstreeks aan de computer hang, dan wel via m'n draadloze netwerkje.
Overigens, ik heb nooit beweerd dat het aan het Telfortnetwerk lag, ik wilde alleen weten of ze nou het goede signaal leverden. Wat dat betreft is er kennelijk iets met de Nuria-metingen aan de hand. Dat zal ik nog eens navragen. Het signaalverlies door mijn lange verbindingskabel tussen het is/ra-punt en de modem valt dus trouwens nogal mee.
Iedereen hartelijk bedankt voor hun hulp en suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog even iets: ik heb eens goed naar de wijze van meting bij Nuria gekeken, en het probleem is kennelijk dat ze gemiddelden over langere tijd nemen. Individuele metingen geven ca. 12 Mb/sec en dat zal wel aan de lage kant zijn omdat ze niet zo erg grote bestanden gebruiken. Dus mijn downloadtijd zal in de loop der dagen wel omhoog kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Anoniem: 120031 schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:26:
Nog even iets: ik heb eens goed naar de wijze van meting bij Nuria gekeken, en het probleem is kennelijk dat ze gemiddelden over langere tijd nemen. Individuele metingen geven ca. 12 Mb/sec en dat zal wel aan de lage kant zijn omdat ze niet zo erg grote bestanden gebruiken. Dus mijn downloadtijd zal in de loop der dagen wel omhoog kruipen.
klopt helemaal, daarom zijn die snelheids tests niet betrouwbaar. Het beste is het te testen door meerdere grote bestanden tegelijkertijd te downloaden, een individuele download is vaak gecapped door de server.
Daarom werkt testen bij een goede news provider ook goed. Als je daar een (1) thread opent haal je je maximum niet maar met 6 a 8 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb toch nog een paar nieuwsgierigheidsvragen:
De kreet "trainen van je modem" is gevallen. Bij de interface status (van mijn Zyxel P-2602R-D3A) zie je de up- en download snelheden. Die zijn elke keer een beetje anders. Wat moet ik me bij deze waarden voorstellen; test de modem elke keer de lijnsnelheid of houdt-ie dat bij aan de hand van het lijnverkeer. En kan je zo'n test "afdwingen"? Wat heeft de term trainen anders voor zin?
Als ik onder Maintenance/Tools kijk dan zie ik Firmware V3.40(ASQ.0). Bij de firmware check krijg ik de kreet: upgrade F/W is not the newest F/W, need upgrade!! Maar je kan geen upgrade downloaden, want je krijgt "Can't contact server or get file".
Als ik de site van Zyxel goed gegrijp, dan is de firmware voor dit modem speciaal voor de provider aangepast. Moet je een eventuele upgrade dan van Telfort krijgen, en hoe zou dat dan gaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Anoniem: 120031 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:18:
Ik heb toch nog een paar nieuwsgierigheidsvragen:
De kreet "trainen van je modem" is gevallen. Bij de interface status (van mijn Zyxel P-2602R-D3A) zie je de up- en download snelheden. Die zijn elke keer een beetje anders. Wat moet ik me bij deze waarden voorstellen; test de modem elke keer de lijnsnelheid of houdt-ie dat bij aan de hand van het lijnverkeer. En kan je zo'n test "afdwingen"? Wat heeft de term trainen anders voor zin?
Als ik onder Maintenance/Tools kijk dan zie ik Firmware V3.40(ASQ.0). Bij de firmware check krijg ik de kreet: upgrade F/W is not the newest F/W, need upgrade!! Maar je kan geen upgrade downloaden, want je krijgt "Can't contact server or get file".
Als ik de site van Zyxel goed gegrijp, dan is de firmware voor dit modem speciaal voor de provider aangepast. Moet je een eventuele upgrade dan van Telfort krijgen, en hoe zou dat dan gaan?

Alvast bedankt!
Dat (in)trainen klinkt inderdaad verwarrend en is iets wat het modem zelf doet - doet ie elke keer na een reboot/reset. Modem gaat dan de lijn testen en bepaald welke snelheid het kan halen. De resulterende snelheden zie je dan in je status scherm. Dit zal per ker wel iets verschillen, zeker als er tijdens zo'n test even veel ruid op de lijn is.
Vwb je firmware - je kan deze vraag denk ik beter in het grote telfort topic stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor het geval iemand geïnteresseerd is, ik heb het aan de helpdesk gevraagd en kreeg snel het volgende antwoord:
Hartelijk dank voor uw webformulier van 22-04-2008 met ticketnummer 931103. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

OP dit moment is de firmware dat u op dit moment heeft de laatste juiste firmware.
Mochten er nieuwe firmware updates uit komen dan kunt u deze altijd terug vinden op de website van Telfort. Hierbij zal dan ook duidelijk kenbaar gemaakt worden wat er is veranderd.

U kunt het terug vinden op de volgende website van Telfort;

http://klantenservice.int...abonnement/Firmware.aspx# faq7981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Wellicht is deze discussie zo goed als gesloten. Toch reageer ik want ik heb hetzelfde probleem. Sinds een week nieuwe modem en 20Mb/s bij telfort. Ik haal die snelheid bij lange na niet. Gemeten met behulp van 100MB file download haal ik 8 Mb/s. Ik woon 421mtr van de centrale. Mijn modem is geupdate.

Dit zegt mijn modem:
DSL Up 17114 kbps / 1121 kbps
LAN Up 100M / Full Duplex
en:
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 4 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc dd ee ee ff ff ff fe ee dc b9 75
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 15 db
tone 32- 63: 22 46 77 88 99 ab bb cc dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd de dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc dc bc cc cc cc cc cc cc cd
tone 128-159: cc cc cc bb cc bc cb bc cb bb bb bb bb bb aa ab
tone 160-191: bb ba bb bb ba bb ba bb bb bb bb bb bb bb cb b2
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb ab bb ab bb bb ba aa bb ab ab aa ab aa ab
tone 256-287: ab aa ab aa aa aa ba aa aa ab bb bb aa aa ab aa
tone 288-319: aa ab aa aa aa aa a9 a9 a9 aa a9 99 a9 9a a9 99
tone 320-351: 99 9a 99 99 99 99 99 99 9a 99 aa a9 99 9a a9 9a
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 98 89 99 98 99 89 89 89
tone 384-415: 89 98 88 99 99 89 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 416-447: 99 99 99 99 99 88 88 99 88 98 88 88 88 88 88 88
tone 448-479: 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 66 66
tone 480-511: 66 66 66 66 66 66 66 66 65 66 66 55 55 55 55 55

Geen flauw idee of deze waardes nu goed zijn... Kan iemand dat voor mij vaststellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hiermee zou je toch eigenlijk wel 20 mbit moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 01:10
hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1288388 staat ook veel info over Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Tja ik heb het een paar dagen geleden beetje doorgenomen. Geen beginnen aan trouwens ellenlang. Maar ik kan mij niet herinneren dat iemand 20Mb/s haalde. Mijn vertrouwen in de integriteit van telfort rond de snelheid van abonnementen neemt behoorlijk af. Ik geloof gewoon niet dat we 20Mb/s krijgen. Is dit niet een klusje voor de consumentenbond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

sunthere schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:00:
[...]

Tja ik heb het een paar dagen geleden beetje doorgenomen. Geen beginnen aan trouwens ellenlang. Maar ik kan mij niet herinneren dat iemand 20Mb/s haalde. Mijn vertrouwen in de integriteit van telfort rond de snelheid van abonnementen neemt behoorlijk af. Ik geloof gewoon niet dat we 20Mb/s krijgen. Is dit niet een klusje voor de consumentenbond?
Kom nou toch zeg..
Er zijn genoeg mensen die dat halen. Dit is echt onzin. Je moet niet je eigen frustratie over het niet halen van je snelheid op iedereen projecteren. Is al vele malen hier besproken.
En overigens is het een TOT 20 MB abo, dat weet echt iedereen die er zit.. (of zou het moeten weten). Of denk je misschien dat dat alleen voor anderen geldt, maar dat alleen jIJ wel 20 MB gaat krijgen ?

Telfort levert je trouwens 17 MB volgens je eigen gegevens, dus waar héb je het eigenlijk over ?!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 5792 op 12-05-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
sunthere schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:00:
[...]

Mijn schoonmoeder haalt de volle 20 mbit, ik maar 9 door afstand van de wijkcentrale.
Met jouw waarden zou je 17 mbit halen. Je modem traint daar ook op in. Er gaat intern dus iets mis. Maar goed, schakel je consumentenbond maar in, mensen die zo snel conclusies trekken help ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

alle mensen die ik ken en telfort hebben en binnen een redelijke afstand van een adsl 2 plus centrale zitten halen dus wel de volle 20 mbit. Ik zit hier zelf op een 400 meter en haal gewoon 2050 kbs down constant. Het kan dus zeker wel!

edit, en wat het minder geweest ook prima. Ik betaalde hiervoor 40 euro voor 4 mbit xs4all only. Het is inderdaad een TOT 20 mbit abbo

[ Voor 22% gewijzigd door Ray op 12-05-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Het behalen van snelheid is echt afhankelijk door de afstand tot de centrale en je interne bekabeling, iedereen die een beetje ADSL kennis heeft weet dat. Het is idd een tot 20 MB abo, als je dat haalt heb je echt geluk, dan woon je echt dichtbij de centrale. De meeste halen dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:55
Dom vraagje misschien, maar hoe kom ik in me zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jokuh schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:26:
Dom vraagje misschien, maar hoe kom ik in me zyxel?
Als je je instellingen niet gewijzigd hebt (en dan heb je denk ik niet) dan tik je in de adresregel van je browser in: 192.168.1.254
login: admin en wachwoord: 1234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Anoniem: 5792 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:03:
[...]

Kom nou toch zeg..
Er zijn genoeg mensen die dat halen. Dit is echt onzin. Je moet niet je eigen frustratie over het niet halen van je snelheid op iedereen projecteren. Is al vele malen hier besproken.
En overigens is het een TOT 20 MB abo, dat weet echt iedereen die er zit.. (of zou het moeten weten). Of denk je misschien dat dat alleen voor anderen geldt, maar dat alleen jIJ wel 20 MB gaat krijgen ?

Telfort levert je trouwens 17 MB volgens je eigen gegevens, dus waar héb je het eigenlijk over ?!
Ik weet dat het een TOT 20Mb abonnement is. Het is idd zo dat mijn modem zegt een connectie te hebben van 17Mb. Dat zou wat mij betreft super zijn. Helaas is de connectie in de pratijk niet zo snel. Met allerlei testen zoals downloaden 100MB bestand en snelheidstesten etc etc, haal ik deze snelheid bij lange na niet. Komt max. uit op 8Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
thefxr schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:20:
Het behalen van snelheid is echt afhankelijk door de afstand tot de centrale en je interne bekabeling, iedereen die een beetje ADSL kennis heeft weet dat. Het is idd een tot 20 MB abo, als je dat haalt heb je echt geluk, dan woon je echt dichtbij de centrale. De meeste halen dit niet.
Mijn afstand is 421 mtr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
sunthere schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:26:
[...]

Ik weet dat het een TOT 20Mb abonnement is. Het is idd zo dat mijn modem zegt een connectie te hebben van 17Mb. Dat zou wat mij betreft super zijn. Helaas is de connectie in de pratijk niet zo snel. Met allerlei testen zoals downloaden 100MB bestand en snelheidstesten etc etc, haal ik deze snelheid bij lange na niet. Komt max. uit op 8Mb.
wat zijn dan de afstanden van het isra punt, naar het modem en van het modem naar de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Er is een uitzondering waar Telfort niet helemaal eerlijk speelt... en dat is bijvoorbeeld bij mij het geval

Mijn vorige verbinding was 10Mbit/s en die haalde ik ook voluit.
Kostenbesparende overstap naar Telfort gedaan, met de gedachte dat ik minimaal die 10Mbit wel zou halen.
Niet dus... de behaalde snelheid is iets meer dan 7Mbit. Veel mailjes (met *echte* onzin antwoorden van Telfort) en wat onderzoeken verder blijkt dat de centrale niet volledig ADSL2+ is, maar deels nog ADSL2. Mijn modem heeft dan ook een ADSL2 profiel, wat een 8Mbit verbinding inhoud, maar die haal ik ook net niet...

Mijn buurman, nog geen 5 meter naast mij, haalt echter 15Mbit met Telfort. Er is een site waar je een postcode check kunt doen en daar wordt aangegeven wat voor type verbinding jouw adres zou krijgen en die geeft voor mij aan ADSL2 en voor mijn buurman ADSL2+. Ik heb nog vele andere buren geprobeerd en er blijkt een fictieve grens-cirkel te zijn om de centrale heen. Iedereen over de grens van die cirkel krijgt een ADSL2 verbinding, iedereen binnen die cirkel krijkt een ADSL2+ verbinding.
In een mail waarin dit staat, plus het feit dat ik een snellere verbinding had, plus het feit dat mijn buurman 15Mbit haalt, plus het feit dat het gebruikte modem dezelfde is als die ik bij mijn vorige verbinding gebruikte, plus het feit dat mijn huis niet verder van de centrale is komen te liggen, plus de kwaliteits gegevens van mijn verbinding (vanaf mijn huis en vanaf de centrale gemeten) heeft Telfort beantwoord op dezelfde manier: "kwaliteit van de lijn", "afstand centrale", "gebruikte modem" en "u haalt toch echt de maximum snelheid die mogelijk is op uw adres". Onzin dus...

Met Telfort Internet viel en valt niet te praten... Dus had ik een geschil ingediend. Het duurde 2 maanden voordat ik bericht kreeg dat ik de contracten moest opsturen binnen een bepaalde termijn, maar ik had de pech dat ik 2 weken niet aanwezig was en die termijn was vertreken... Nu is het geschil geseponeerd en mag je het niet opnieuw aanmelden... Dus ook hier liep het vast.

2 weken geleden kwam ik erachter dat de centrale geupdate was... Ik dacht, ik geef ze nog een kans en mail weer naar de klantenservice. Wederom negatieve mail terug. Mensen die nu buiten de circel zitten komen wel op de ADSL2+ apparatuur. Bestaande klanten niet...

Nu wacht ik tot mijn jaar voorbij is en zeg ik Telfort op. Inclusief alle andere Telfort zaken die ik in het gezin heb (3 mobi-abbo's). Zal vast Alice worden, maar dat zie ik dan wel weer.

Kortom:
  • Indien je bij je ISP een goede snelheid hebt, geeft dat in ieder geval bij Telfort geen garantie dat je die ook bij hun haalt
  • De voorwaardes waaraan je moet voldoen bij Telfort kloppen niet (afstand, kwaliteit lijn en gebruikte modem). Er zijn meer factoren die zij niet zullen vermelden
  • De klantenservice blijft hoe dan ook standaard antwoorden geven, die totaal niet matchen met jouw verhaal en situatie. Er is geen mogelijkheid om iemand met kennis te spreken/mailen.
  • Een antwoord op je mail duurt tussen de 10 en 20 dagen....
  • Als je klant bent valt er gewoon niets meer te regelen met Telfort
  • De afhandeling van een geschil duurt te lang (uiteindelijke doorlooptijd weet ik dus niet eens)

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
N0stradamus schreef op maandag 12 mei 2008 @ 03:43:
Er is een uitzondering waar Telfort niet helemaal eerlijk speelt... en dat is bijvoorbeeld bij mij het geval

Kostenbesparende overstap naar Telfort gedaan, met de gedachte dat ik minimaal die 10Mbit wel zou halen.
Niet dus... de behaalde snelheid is iets meer dan 7Mbit. Veel mailjes (met *echte* onzin antwoorden van Telfort) en wat onderzoeken verder blijkt dat de centrale niet volledig ADSL2+ is, maar deels nog ADSL2. Mijn modem heeft dan ook een ADSL2 profiel, wat een 8Mbit verbinding inhoud, maar die haal ik ook net niet...

Mijn buurman, nog geen 5 meter naast mij, haalt echter 15Mbit met Telfort. Er is een site waar je een postcode check kunt doen en daar wordt aangegeven wat voor type verbinding jouw adres zou krijgen en die geeft voor mij aan ADSL2 en voor mijn buurman ADSL2+. Ik heb nog vele andere buren geprobeerd en er blijkt een fictieve grens-cirkel te zijn om de centrale heen. Iedereen over de grens van die cirkel krijgt een ADSL2 verbinding, iedereen binnen die cirkel krijkt een ADSL2+ verbinding.
In een mail waarin dit staat, plus het feit dat ik een snellere verbinding had, plus het feit dat mijn buurman 15Mbit haalt, plus het feit dat het gebruikte modem dezelfde is als die ik bij mijn vorige verbinding gebruikte, plus het feit dat mijn huis niet verder van de centrale is komen te liggen, plus de kwaliteits gegevens van mijn verbinding (vanaf mijn huis en vanaf de centrale gemeten) heeft Telfort beantwoord op dezelfde manier: "kwaliteit van de lijn", "afstand centrale", "gebruikte modem" en "u haalt toch echt de maximum snelheid die mogelijk is op uw adres". Onzin dus...

Met Telfort Internet viel en valt niet te praten... Dus had ik een geschil ingediend. Het duurde 2 maanden voordat ik bericht kreeg dat ik de contracten moest opsturen binnen een bepaalde termijn, maar ik had de pech dat ik 2 weken niet aanwezig was en die termijn was vertreken... Nu is het geschil geseponeerd en mag je het niet opnieuw aanmelden... Dus ook hier liep het vast.

2 weken geleden kwam ik erachter dat de centrale geupdate was... Ik dacht, ik geef ze nog een kans en mail weer naar de klantenservice. Wederom negatieve mail terug. Mensen die nu buiten de circel zitten komen wel op de ADSL2+ apparatuur. Bestaande klanten niet...

Nu wacht ik tot mijn jaar voorbij is en zeg ik Telfort op. Inclusief alle andere Telfort zaken die ik in het gezin heb (3 mobi-abbo's). Zal vast Alice worden, maar dat zie ik dan wel weer.

Kortom:
  • Indien je bij je ISP een goede snelheid hebt, geeft dat in ieder geval bij Telfort geen garantie dat je die ook bij hun haalt
  • De voorwaardes waaraan je moet voldoen bij Telfort kloppen niet (afstand, kwaliteit lijn en gebruikte modem). Er zijn meer factoren die zij niet zullen vermelden
  • De klantenservice blijft hoe dan ook standaard antwoorden geven, die totaal niet matchen met jouw verhaal en situatie. Er is geen mogelijkheid om iemand met kennis te spreken/mailen.
  • De afhandeling van een geschil duurt te lang (uiteindelijke doorlooptijd weet ik dus niet eens)
In 1 centrale kunnen verschillende dslam's(modemkaarten) zitten, zowel ADSL2 en ADSL2+ kaarten.
Dan kan je dus pech hebben dat je net op een ADSL2 kaart wordt aangesloten terwijl de desbetreffende centrale toch als ADSL2+ wordt aangemerkt.
Heb je het via KPN als eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ronduit belachelijk dat zulke wantoestanden vandaag de dag nog voorkomen. Blijkt maar weer hoe gierig al die providers zijn, walgelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 179986 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 03:53:
Ronduit belachelijk dat zulke wantoestanden vandaag de dag nog voorkomen. Blijkt maar weer hoe gierig al die providers zijn, walgelijk gewoon.
Het was erger toen KPN ermee begon, had een plaatsje in de lokale centrale maar omdat de lijn slecht was (duurde een tijd om op te lossen) raakte ik die kwijt en moest ik 6 maanden wachten om ADSL te krijgen. En verre van goedkoop ook ouch!
Gelukkig heb ik niet hoeven te betalen voor de maanden zonder service! (mijn recht maar probeer je recht maar te krijgen)

Hoe dan ook het is niet aardig dat blijkbaar sommige op een ADSL2+ DLAM zitten en andere op ADLS2 DLAM! Doe je dertegen weinig aan vrees ik!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere

Kortom:
Erg vervelend voor je. Maar je bent wel erg ver gekomen. Helaas niet ver genoeg. Toch dit soort informatie is van groot belang. Wat ik alleen niet snap is dat volgens de wiki:
"Een ADSL2+-verbinding heeft een theoretische downloadsnelheid tot 24 Mbit/s. Voor ADSL2 (zonder plus) is dit maximaal 12Mbit/s." Terwijl jij maar 7Mb haalt.

Ik probeer vast te stellen wat dat getal nu is die mijn modem meet. Hij zegt downstream 17Mb, maar in de praktijk haal ik maar 8Mb. Had jij een gelijkwaardige situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
thefxr schreef op maandag 12 mei 2008 @ 02:38:
[...]

wat zijn dan de afstanden van het isra punt, naar het modem en van het modem naar de pc?
isra-->modem 4mtr
modem-->computer 16mtr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
sunthere schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:48:
[...]

isra-->modem 4mtr
modem-->computer 16mtr
Vier meter is wel lang. Pak een kabel van max. 1 meter en kijk hoe dat uitwerkt. De kabel tussen de modem en comp. mag verder zo lang zijn als je wilt. De kabel tussen isra en modem moet eigenlijk max. 1,5 meter zijn. Meer lengte betekent minder bandbreedte.

[ Voor 26% gewijzigd door Lekkere Loempia op 12-05-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
sunthere schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:48:
[...]

isra-->modem 4mtr
modem-->computer 16mtr
die van mij:
isra-->modem 30 centimeter
modem-->pc 20 meter ethernetkabel

Je isra staat veels te ver van je modem, daar ligt het verschil aan, je modem haalt 17MB en zelfs op de Pc krijg je maar 8MB binnen.
probeer ook eens de firewall en content filter uit te zetten in je modem, status>device information>security
veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sunthere schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:26:
[...]

Je begrijpt het echt verkeerd.
Je zegt dat je in de praktijk geen 17 MB haalt, maar je haalt dat wél ! Je modem traint in op 17 MB, dus je hébt 17 MB, dat is de snelheid die Telfort je levert.
Dit is heel erg duidelijk een geval van fouten in je huis.

Je geeft zelf al aan dat je kabels veel te lang zijn tussen het ISRA en je modem. Doe daar eens iets aan. Je moet echt niet blijven proberen een oplossing te zoeken buiten jouw huis terwijl het probleem overduidelijk is. Je kunt het zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Er is een site waar je een postcode check kunt doen en daar wordt aangegeven wat voor type verbinding jouw adres zou krijgen en die geeft voor mij aan ADSL2 en voor mijn buurman ADSL2+.
Heel erg handig...Dus...En welke site is dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

Anoniem: 5792 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:34:
[...]

Je begrijpt het echt verkeerd.
Je zegt dat je in de praktijk geen 17 MB haalt, maar je haalt dat wél ! Je modem traint in op 17 MB, dus je hébt 17 MB, dat is de snelheid die Telfort je levert.
Dit is heel erg duidelijk een geval van fouten in je huis.

Je geeft zelf al aan dat je kabels veel te lang zijn tussen het ISRA en je modem. Doe daar eens iets aan. Je moet echt niet blijven proberen een oplossing te zoeken buiten jouw huis terwijl het probleem overduidelijk is. Je kunt het zelf oplossen.
Kun je me hiervan de logica eens uitleggen?

Als zijn modem intraint op 17MB dan is dat toch de afstand van de centrale inclusief de bekabeling binnenshuis tot aan het modem. Als hij vervolgens maar met zeg 8 MB een bestand kan downloaden, dan kan dat logischerwijze toch niets met de bekabeling tot aan het modem te maken hebben doch hoogstens met factoren die achter het modem komen of een "langzame" server of iets dergelijks.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 248548 op 12-05-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:14:
[...]

Als zijn modem intraint op 17MB dan is dat toch de afstand van de centrale inclusief de bekabeling binnenshuis tot aan het modem. Als hij vervolgens maar met zeg 8 MB een bestand kan downloaden, dan kan dat logischerwijze toch niets met de bekabeling tot aan het modem te maken hebben doch hoogstens met factoren die achter het modem komen of een "langzame" server of iets dergelijks.
Dan heb je me verkeerd begrepen....
Ik zeg toch: hij haalt 17 MB...... alleen kan hij (door problemen met zijn bekabeling o.i.d.) niet effectief downloaden met 17 MB.
Maar daar gaat het hier niet om.

Hij beweert dat Telfort hem geen (tot) 20 MB levert, terwijl dat overduidelijk wél zo is.
Sunthere blijft maar naar externe factiren zoeken waarom hij geen (tot) 20 MB haalt, terwijl dat probleem helemaal niet speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Anoniem: 5792 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:26:
[...]

Dan heb je me verkeerd begrepen....
Ik zeg toch: hij haalt 17 MB...... alleen kan hij (door problemen met zijn bekabeling o.i.d.) niet effectief downloaden met 17 MB.
Maar daar gaat het hier niet om.

Hij beweert dat Telfort hem geen (tot) 20 MB levert, terwijl dat overduidelijk wél zo is.
Sunthere blijft maar naar externe factiren zoeken waarom hij geen (tot) 20 MB haalt, terwijl dat probleem helemaal niet speelt.
Zoals Pigsbutt inderdaad aangeeft is je redenatie incompleet. Waarom kan de modem wel 17Mb halen maar de computer niet. Terwijl volgens jou de reden voor de modem ligt (afstand ISRA-modem). Onderbouw dat eens als je wilt. Hoe stelt de modem de bandbreedte bijvoorbeeld vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
17 MB is een prima snelheid ik haal zelf ongeveer 16MB, maar ook op mijn pc.
probeer eens een laptop/andere pc eraan te koppelen, of andere netwerkkabel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:34:

Je geeft zelf al aan dat je kabels veel te lang zijn tussen het ISRA en je modem. Doe daar eens iets aan.
Het gaat mij feitelijk alleen maar om deze bewering die je hier maakt. Dit kan logischerwijze een verschil tussen de intrainsnelheid en de snelheid van downloaden niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
thefxr schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:45:
[...]

die van mij:
isra-->modem 30 centimeter
modem-->pc 20 meter ethernetkabel

Je isra staat veels te ver van je modem, daar ligt het verschil aan, je modem haalt 17MB en zelfs op de Pc krijg je maar 8MB binnen.
probeer ook eens de firewall en content filter uit te zetten in je modem, status>device information>security
veel succes
Ook al lijkt het me dat de firewall en content filter er niks mee te maken moeten hebben staan ze toch uit. Daarbij ben ik toch nieuwsgierig hoe je verklaart dat de modem wel 17Mb aangeeft.

[ Voor 6% gewijzigd door sunthere op 12-05-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In feite zit ik in dezelfde situatie als sunthere. Ik zit op zo'n 1500 meter van een ADSL2+ centrale. Isra punt in de meterkast en van daaruit 8 meter ronde telefoonkabel naar een varkenssnuit in de woonkamer waarop mijn Zyxel 2602HW is aangesloten. Geen encryptie of firewall ingesteld.

Het modem traint in met een mooie 19 Mb. Maar het venijn zit in de staart: downloaden gaat met maximaal 8Mb. Om het nog gecompliceerder te maken: toen ik het modem pas had ging het met 13 Mb op dezelfde configuratie. Rara. :?

Maar ga me nu niet zeggen dat het verschil tussen intrainsnelheid en downloadsnelheid iets te maken heeft met die 8 meter telefoonkabel tussen ISRA en modem.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 248548 op 12-05-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik had het modem eerst op minder dan een meter van het ISRA punt aangesloten via een splitter. Ik haalde toen 20002Kb/1031Kb. Nu heb ik 12 meter UTP tussen ISRA en modem zitten, zodat het modem in huis kan staan (ISRA zit in een bedrijfsruimte) en het modem traint nog steeds in op 20002Kb/1031Kb, en elke keer constant bij opnieuw inleren. Mijn conclusie is dat als je twisted pair gebruikt tussen ISRA en modem er geen verlies optreed tot i.i.g. 12 meter, en waarschijnlijk bij langer ook niet. Downloadsnelheid is netjes iets boven 2MB/s.

[ Voor 4% gewijzigd door pafdaddy op 12-05-2008 14:29 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Anoniem: 248548 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:12:
In feite zit ik in dezelfde situatie als sunthere. Ik zit op zo'n 1500 meter van een ADSL2+ centrale. Isra punt in de meterkast en van daaruit 8 meter ronde telefoonkabel naar een varkenssnuit in de woonkamer waarop mijn Zyxel 2602HW is aangesloten. Geen encryptie of firewall ingesteld.

Het modem traint in met een mooie 19 Mb. Maar het venijn zit in de staart: downloaden gaat met maximaal 8Mb. Om het nog gecompliceerder te maken: toen ik het modem pas had ging het met 13 Mb op dezelfde configuratie. Rara. :?

Maar ga me nu niet zeggen dat het verschil tussen intrainsnelheid en downloadsnelheid iets te maken heeft met die 8 meter telefoonkabel tussen ISRA en modem.
Wat zegt Telfort daar nu zelf over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thefxr schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:48:

Wat zegt Telfort daar nu zelf over?
Ik heb ze niet gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Jij gebruikt zeker draadloos (wifi). Die gaan vaak niet harder dan 8 mb inderdaad. En nee, die 54mb die je wifi ding aangeeft is niet je internetsnelheid, maar de feitelijke transmissiesnelheid tussen router en ontvanger. Hier zit een enorme laag foutcorrecte en weet ik wat nog meer.

In de meeste gevallen helpt TCPoptimzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trolleystad schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:50:
Jij gebruikt zeker draadloos (wifi).
Yep. Toch kan ik me niet goed voorstellen dat van een 54g verbinding er effectief maar 8Mb overblijven. Ik dacht dat 15 Mb goed haalbaar zou moeten zijn.
Maar ik ga binnenkort de proef op de som nemen door de macbook pro met een draad aan het modem te hangen, dan zien we wel welk verschil het uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sunthere schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:41:
[...]

Zoals Pigsbutt inderdaad aangeeft is je redenatie incompleet. Waarom kan de modem wel 17Mb halen maar de computer niet. Terwijl volgens jou de reden voor de modem ligt (afstand ISRA-modem). Onderbouw dat eens als je wilt. Hoe stelt de modem de bandbreedte bijvoorbeeld vast?
Luister: je modem traint in op 17 MB afhankelijk van o.a. de afstand tot de centrale, kwailiteit van het koper etc.
Jouw modem traint in op 17 MB, dus vanaf Telfort tot jouw huis wordt 17 MB geleverd. Vanaf het modem tot aan jouw PC gaat er iets mis.
Telfort geeft daar een aantal mogelijke oplossingen voor: kabel van ISRA tot modem kort houden, kabels intern nalopen etc.

Ik lees nergens dat je iets dergelijks gedaan hebt.
Ik begrijp dan ook niet waarom je maar blijft zoeken naar een externe reden, terwijl de oorzaak IN jouw huis ligt.

Bel anders Telfort met hetzelfde verhaal en met wat je zelf hebt gedaan en vergelijk hun antwoord eens met het mijne. Of stel je vraag met alle info (dus over intrainwaardes en wat je zelf al hebt gedaan) hier nog eens en wacht af.

Ik stop ermee in ieder geval.
Eigenwijsheid en weigering om te lezen kun je niet verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:52:
[...]

Het gaat mij feitelijk alleen maar om deze bewering die je hier maakt. Dit kan logischerwijze een verschil tussen de intrainsnelheid en de snelheid van downloaden niet verklaren.
Dat kan dus wél..... en er kunnen nog vele andere oorzaken zijn IN zijn huis.
Je kan kan je natuurlijk afvragen waar je deze "wijsheid" en aanname vandaan haalt. Het klopt in ieder geval niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 5792 op 12-05-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook hier geldt: het probleem zit IN je huis en NIET bij Telfort..
Je modem traint in op 19 MB (extreem goed dus) en dat is de snelheid die Telfort je levert. Einde verhaal vwb. Telfort

Alles NA het ISra punt is JOUW probleem...
En het kan wel degelijk iets te maken hebben met de telefoonkabel.

Je probeert geen nuttige dingen uit die altijd standaard gevraagd worden bij problemen, maar je wilt wel dat je probleem opgelost wordt en wijst daarbij naar Telfort.
Dat is een foute conclusie.

Downloaden met Wifi bv, of slechte bekabeling (bijna altijd de schuldige in dit geval, ben ADSL monteur geweest en weet het uit ervaring) zijn de eerste zaken die je aanpakt als je een supergoeie verbinding hebt tot aan de deur en daarna niet.

Je kunt blijven vragen en vragen, maar ik stel voor dat je eens iets probeert, dat levert oplossingen op, klagen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 20:37

Pogostokje

* twiet *

Anoniem: 248548 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:19:
Yep. Toch kan ik me niet goed voorstellen dat van een 54g verbinding er effectief maar 8Mb overblijven.
Dat is zeker wel mogelijk... je draadloze snelheid is 1-richting, met 1 client en volkomen foutvrij. In de praktijk werk je uiteraard 2-richting, nooit foutvrij en soms ook nog met meerdere clients op het netwerk. 8Mb is nog heel netjes voor draadloos.

Ik zou dit eerst maar eens uitsluiten.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ mistered.
Je denkt toch wel een beetje om je bloeddruk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:19:
@ mistered.
Je denkt toch wel een beetje om je bloeddruk? :+
Oh ja hoor :-), maar ik snap niet dat als je een probleem hebt, je er niet iets aan doet ipv steeds dezelfde vragen te stellen... Het zal mij verder worst wezen als je verbinding slecht is....

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 5792 op 12-05-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
[...]

Yep. Toch kan ik me niet goed voorstellen dat van een 54g verbinding er effectief maar 8Mb overblijven. Ik dacht dat 15 Mb goed haalbaar zou moeten zijn.
Maar ik ga binnenkort de proef op de som nemen door de macbook pro met een draad aan het modem te hangen, dan zien we wel welk verschil het uitmaakt.
ja, hehe, dat is al erg lang bekend,vooral in het andere telfort forum,altijd met kabel checken, met wireless verlies je gewoon veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Wifi moet je gewoon niet gebruiken als 'de' verbinding. Het is leuk dat je met je laptop overal een beetje kan surfen, maar hoge snelheden haal je er (bijna) nooit op. En daar zijn duizend redenen voor. Maar goed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 17:04
Ik zit denk ik een krappe kilometer van de centrale ik haal net boven de 2000kb/s dus ongeveer 17Mb/s. Maar wat op de website staat van Telfort, die meter, klopt echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Mic2000 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:31:
Ik zit denk ik een krappe kilometer van de centrale ik haal net boven de 2000kb/s dus ongeveer 17Mb/s. Maar wat op de website staat van Telfort, die meter, klopt echt niet!
Heb je ook gelezen wat er onder die meter staat?
Telfort internet 20 Mb heeft een downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een uploadsnelheid tot 1 Mb/s. Deze snelheden liggen in de prak­tijk wel eens lager. Externe factoren als 'drukte' op het internet, de kwaliteit van het modem en de afstand tus­sen huis en wijkcentrale kunnen voor vertraging zorgen. Mocht dit het geval zijn, dan is dat dus niet te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snel­heden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 15:34

JBX

Nja, bij PigsButt is dus in feite geen probleem. Alleen dat hij draadloos is en niet wilt geloven dat dit trager is.

Je modem geeft een snelle verbinding aan, het zou érg raar zijn als je modem liegt.

MAAR: dit is verschrikkelijk off-topic. Dit zou in het Telfort ervaringen topic moeten, niet in het Speedlinq>Telfort verschil topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

[...]

ik heb hier bedraad 2050 kbs max en wireless maar 1300 kbs dus zeg het maar ....... (op een meter vd antenne met 54g verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

Anoniem: 248548 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:14:
[...]

je redeneert precies verkeerd om :)
Aangezien zn modem intrained op 17Mbit zijn er direct een paar zaken die als mogelijke oorzaak afvallen :
  • modem
  • slechte kwaliteit bekabeling ISRA->modem
  • slechte bekabeling DSLAM->modem
Eigenlijk blijven er dus nog maar een paar oorzaken over: brakke server waar je dingen weg probeert te halen of een brakke configuratie achter je modem (dus interne netwerk of setup van je pc's)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Ray schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 07:36:
[...]

ik heb hier bedraad 2050 kbs max en wireless maar 1300 kbs dus zeg het maar ....... (op een meter vd antenne met 54g verbinding)
Nogmaals, zoals zovaak is herhaalt in het telfort topique!

Wifi is niet de manier om snelheden hoger dan 1300KB/sec te halen. Ook al zou de router + windows/linux/mac weergeven dat men is verbonden met 54Mbit, dan komt de praktische snelheid niet hoger dan 8-9-10Mbit. Valt weinig aan te veranderen.

Wifi is zoals Trolleystad zegt, leuk om te surfen, maar niet om primair mee te internetten en bestanden over te pompen met hoge snelheden. Met mijn laptop + wifi doe ik op een 100Mbits verbinding (werk) ook max 1000KB/sec, en dan moet ik blij zijn als ik de enige ben die op dat moment verbinding maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote] Denk je een beetje om je bloeddruk?[/quote}
Oh ja hoor :-), maar ik snap niet dat als je een probleem hebt, je er niet iets aan doet ipv steeds dezelfde vragen te stellen... Het zal mij verder worst wezen als je verbinding slecht is....
Ik dacht dat je de boodschap zou oppikken. Blijkbaar niet. Dan zeg ik het maar rechtuit: De toon die je aanslaat in je posts naar mij toe bevalt me niet helemaal. Het is me allemaal net te agressief om als prettig te worden ervaren.

[ Voor 194% gewijzigd door Anoniem: 248548 op 13-05-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foamy schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 07:56:
[...]

je redeneert precies verkeerd om :)
Aangezien zn modem intrained op 17Mbit zijn er direct een paar zaken die als mogelijke oorzaak afvallen :
  • modem
  • slechte kwaliteit bekabeling ISRA->modem
  • slechte bekabeling DSLAM->modem
Eigenlijk blijven er dus nog maar een paar oorzaken over: brakke server waar je dingen weg probeert te halen of een brakke configuratie achter je modem (dus interne netwerk of setup van je pc's)
Huh? Als je mijn posts goed leest dan blijk ik toch steeds beweerd te hebben wat jij hier nu in andere bewoordingen neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

Anoniem: 248548 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:40:
[...]

Huh? Als je mijn posts goed leest dan blijk ik toch steeds beweerd te hebben wat jij hier nu in andere bewoordingen neerzet.
Dan was ik niet helemaal wakker :) excuses ^^

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

<snip>

Dat kan inderdaad niet, intrainen gebeurt na de kabel in je modem. Dus het licht aan je eigen netwerk. Modemkaartje op 10Mbit staan oid, of draadloos natuurlijk, of de site, je windows, ach, het is allemaal al opgenoemd.
Maar als je het nog niet gevonden hebt succes met zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 15:16
Ik had hetzelfde. Intrainen op 19Mbit en downloaden met 9Mbit. Ik heb toen TCPoptimizer gebruikt en het probleem was weg. Misschien staan je windows instellingen niet goed.
Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
sunthere schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:45:
[...]
Ik probeer vast te stellen wat dat getal nu is die mijn modem meet. Hij zegt downstream 17Mb, maar in de praktijk haal ik maar 8Mb. Had jij een gelijkwaardige situatie?
Nee, modem downstream is nu ingetrained op 7996Kbit/s. Buurman zit dus op de ADSL2+ DSLAM en ik op het ADSL2. Ze hebben bij KPN voor de ADSL2 DSLAM in mijn centrale alleen een 8Mbit profiel. Vandaar ook dat er niet meer inzit.

KPN heb ik nog niet geprobeerd... GreenISP (Telfort) is mijn provider en dacht het daarmee op te kunnen lossen... Telfort = KPN, dus inderdaad kan ik KPN nog een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

N0stradamus schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:04:
[...]

.. Buurman zit dus op de ADSL2+ DSLAM en ik op het ADSL2. Ze hebben bij KPN voor de ADSL2 DSLAM in mijn...
quote:
Er is een site waar je een postcode check kunt doen en daar wordt aangegeven wat voor type verbinding jouw adres zou krijgen en die geeft voor mij aan ADSL2 en voor mijn buurman ADSL2+.

:X Heel erg handig...Dus...En welke site is dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus

Heel erg handig...Dus...En welke site is dat?
De link was van een tijd geleden, hij blijkt niet meer te werken. (dit was hem)
Daarvoor in de plaats is de volgende test gekomen: Unet Test

Verder misschien handig om de volgende links ook maar te melden..

Afstand centrale bepalen: spike-tudelft
Theoretische lijnsnelheden berekenen: Andrew Furgusons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 12:00
Anoniem: 248548 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:00:
[...]

[quote] Denk je een beetje om je bloeddruk?[/quote}

[...]

Ik dacht dat je de boodschap zou oppikken. Blijkbaar niet. Dan zeg ik het maar rechtuit: De toon die je aanslaat in je posts naar mij toe bevalt me niet helemaal. Het is me allemaal net te agressief om als prettig te worden ervaren.
Ja, maar als je als je zo stom bent als het achtereinde van een varken en totaal niet handeld naar de herhaaldelijk gegeven adviezen dan kun je zo'n reactie verwachten.

Ik refereer hier naar de varkenskontigheid van de TS. Niet van pigsbutt

De bewoording van Mistered is trouwens niks mis mee. Hooguit een wat directe stijl van communiceren. Hij geeft geen verwijten, herhaald enkel in steeds krachtiger woorden zijn standpunt.

[ Voor 23% gewijzigd door The - DDD op 15-05-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Ik
franssie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:40:
[...]

Dat kan inderdaad niet, intrainen gebeurt na de kabel in je modem. Dus het licht aan je eigen netwerk. Modemkaartje op 10Mbit staan oid, of draadloos natuurlijk, of de site, je windows, ach, het is allemaal al opgenoemd.
Maar als je het nog niet gevonden hebt succes met zoeken!
Weet iemand nu eigenlijk hoe je modem intraint. Op grond van welke informatie bepaald de modem een getal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59

BHQ

sunthere schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:12:
Weet iemand nu eigenlijk hoe je modem intraint. Op grond van welke informatie bepaald de modem een getal??
Noise, beschikbare bruikbare tones, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Yapser schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:14:
[...]

Noise, beschikbare bruikbare tones, etc.
Heel duidelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 22:12

IEF

Why so serious?

Anders lees je je ff in over de ADSL techniek. De vraag die je stelt gaat verder dan "ben ik altijd online met ADSL?", dit gaat puur over hoe ADSL werkt. --><--

ADSL werkt met gemoduleerde tonen over een koperlijn. Afhankelijk van de kwaliteit van die koperlijn en afstand daarvan zijn bepaalde frequentiegebieden goed bruikbaar of juist niet.
Dat is letterlijk wat het 'trainen' van het signaal is, deze frequenties checken om te kijken wat er bruikbaar is van de lijn, en hoe deze het best ingedeeld kan worden om een stabiele lijn (en dus ook een bepaalde bandbreedte -> "snelheid" te halen)

Nog verder uitgelegd ook hier

[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 18-05-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116140

He Twazerty,

Jouw Zyxel 2602H-61C heeft een verouderde firmware. (MS 5)
De laatste firmware voor jou modem is MS7.B4
Een aanrader om die te installeren. (beter snelheid, beter foutcorrectie) :)
Pagina: 1