Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
PcDealer schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:53:
Ik snap je punt, maar je kunt ook overdrijven. Ts vraagt zich gewoon af of:
- shop volgens de richtlijnen bezig is
Richtlijnen van de PW worden wel gevolgd, maar..
quote:
- shop niet misleidt door allerlei kosten op het einde van de bestelling pas op te geven
Deze shop misleidt zeker. Maar als ik de eerste 5 ShR's lees, ben ik al overtuigd om nooit wat te bestellen bij deze shop en dat is precies zoals (in mijn ogen) de PW hoort te functioneren.

... MMORPG Addict.

Acties: [view]

Door: Longbeard Productmanager Pricewatch, FPC
VNU Factuurterreur slachtoffer

quote:
Nee, thanks voor je melding. :)
Aangepast

Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.

quote:
CRiMiNaL schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:40:
[sarcasme]
Het kan aan mij liggen, maar ben ik de enige die zo'n mooi groen, geel of rood balkje in de PW heeft voor elke shop ? Ik dacht het niet! Dat mooie balkje is ook klikbaar, voor bepaalde mensen in dit topic is het misschien een goed idee om daar is een beetje mee te experimenteren.
[/sarcasme]
Dank je voor je sarcasme, maar is het je misschien opgevallen dat bijv 4allclient een mooi groen balkje heeft waar men niet zo snel op zal klikken omdat het..... GROEN is! Ze moeten echt erheen en de laatste paar shopsreviews lezen en de kleur verder negeren omdat dat soms misleidend is.

bitjesmaker wijzigde dit bericht 17-04-2008 15:56 (9%)

HP Proliant DL785 - 32 cores

Als je echt wilt weten hoe goed een shop is, neem dan de positieve en eventuele negatieve reviews door. Vooral aan de laatste heb je veel om te weten hoe ze met klachten omgaan.

Maar zo groen zijn ze niet meer...

PcDealer wijzigde dit bericht 17-04-2008 16:06 (9%)

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

quote:
CRiMiNaL schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:40:
[sarcasme]
Het kan aan mij liggen, maar ben ik de enige die zo'n mooi groen, geel of rood balkje in de PW heeft voor elke shop ? Ik dacht het niet! Dat mooie balkje is ook klikbaar, voor bepaalde mensen in dit topic is het misschien een goed idee om daar is een beetje mee te experimenteren.
[/sarcasme]
Leuk hoor, dat sarcasme, maar het staat een stuk intelligenter als je eerst leest, en daarna sarcastische kritiek levert.
quote:
Deismyna schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:56:
[...] En je mist nu een klein beetje het punt van mijn 'probleem'.
Als ik bijvoorbeeld op zoek ben naar 4GB DDR2 geheugen en ik voer de eigenschappen waaraan het moet voldoen in in de pricewatch, dan vind ik vervelend dat de eerste 6 producten erg goedkoop zijn (ik dus blij) en dat later blijkt dat dit weer eens bij een shop als 4allclients is (ik teleurgesteld).
Dit geeft imho geen eerlijke verdeling van welk product nou echt het goedkoopst is.

Naar mijn idee scheelt het een hoop ergernis als je dan de keuze hebt om prijzen van bepaalde shops niet mee te tellen.
Er zijn 2 typen gebruik voor de Pricewatch, mijns inziens:

1) Je hebt een product gekozen middels onderzoek, inclusief merk en type, zoekt dit op in de pricewatch, klikt hem aan, en vindt de meest geschikte (goedkoop + betrouwbaar, te zien aan de shop survey balk) shop ervoor.
2) Je hebt een commodity product nodig, en bent minder afhankelijk van merk en type, maar meer van eigenschappen (allerlei soorten memory zijn hier zoals TS ook al meldt goede voorbeelden van). Dan ga je naar de lijst aan producten op basis van een aantal criteria, en kiest daar de goedkoopste uit (eventueel met als randvoorwaarde dat het nog wel een beetje een betrouwbaar merk is). Pas als je die keuze gemaakt hebt, voeg je het product aan je winkelmand toe. Pas als je gaat bestellen, klik je het product aan, en zie je ineens dat het product helemaal niet zo goedkoop is als het eerst leek.

In het tweede geval snap ik de opmerking van de TS prima, en hoeft er helemaal niet sarcastisch gereageerd te worden.

Are you not informed? Is that because of your attitude? - Visit kryz.org

quote:
PcDealer schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:04:
Als je echt wilt weten hoe goed een shop is, neem dan de positieve en eventuele negatieve reviews door. Vooral aan de laatste heb je veel om te weten hoe ze met klachten omgaan.

Maar zo groen zijn ze niet meer...
Doe ik zelf ook altijd, in de shopsurveys zoek ik speciaal naar de rode balkjes om te zien waar het omgaat en hoe ze ermee omgaan. en dan lees ik nog wel ff de laatste 3 nieuwste surveys.

Dat ze niet meer zo groen zijn kan kloppen, ik heb niet meer gekeken sinds gister en toen waren ze nog groen en dat viel me op hoe misleidend die balkje kan zijn qua gemiddelde wat weer resulteert in kleur.

Oeps, ik zie nu dat ik niet bij 4allclient keek maar bij 4launch door deze link die ergens in dit topic gepost werd. pricewatch: XFX PV-T94P-YDF4

bitjesmaker wijzigde dit bericht 17-04-2008 18:29 (11%)

gevalletje van "ik-lees-niet-goed-en-trek-onterecht-aan-de-alarmbel"

bitjesmaker wijzigde dit bericht 17-04-2008 18:42 (165%)

*pven treurt*
Reg. datum: 16 oktober 1999

^^^ als ik via die link naar 4allclients ga, dan krijg ik een popup met de melding dat het betreffende product uit is verkocht.

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Mja, als je een willekeurig ander product pakt krijg je dit:
quote:
Verwachte verzendkosten
Gebaseerd op de laagste prijs verzendmethode beschikbaar

¤ 9.97
0 euro lijkt me inderdaad niet echt kloppen. Dit zijn overigens de verzendkosten voor een balpen :X

Uuuh, ik las niet goed 8)7

bitjesmaker wijzigde dit bericht 17-04-2008 18:43 (91%)

quote:
RoD schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:38:
Mja, als je een willekeurig ander product pakt krijg je dit:

[...]

0 euro lijkt me inderdaad niet echt kloppen. Dit zijn overigens de verzendkosten voor een balpen :X
Gauw een balpen bestellen dan. :9

Maar kan dit wel? Het is duidelijk dat het geen nul euro verzendkosten zijn?

bitjesmaker wijzigde dit bericht 17-04-2008 18:44 (11%)

Door: Floppus Frontpage Admin / Moderator PW
Svp weer ontopic - voorbeelden van onevenredige kosten e.d. zijn wellicht leuk, maar daarmee komen we niet bij verbetering van de PW :)

Variable Data Printing - Godt helps people who help themselves.

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

^^ Heuh, dubbelpost :P Op klein verschil na

Raven wijzigde dit bericht 17-04-2008 19:13 (3%)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Reg. datum: 07 december 2004

Ik heb dit topic even doorgelezen omdat het me zeer aansprak. Het lijkt erop dat de conclusie van de tweakers-medewerkers is, dat shops zoals 4allclients geen misbruik maken van de pricewatch, maar er handig gebruik van maken. Maar dat is dan niet in overeenstemming met de doelstelling van de pricewatch (zoals ik die zou verwachten), namelijk: Een zo goed mogelijk overzicht geven van waar je je artikelen voor het minste geld kunt halen, icm betrouwbaarheid.

Hoewel de pricewatch een geweldig onderdeel van tweakers is (waarvoor dank!), dragen de praktijken van de shop(s) in kwestie overduidelijk niet bij aan een zo goed mogelijk overzicht. Zelfregulatie door bezoekers die slechte beoordelingen geven is één ding, maar 4allclients en enkele collega's gebruiken hier gewoon gemene trucjes. Er mag wat mij betreft best wat harder tegen opgetreden worden door bijvoorbeeld extra features. (zijn er eigelijk geen klachten geweest van andere shops die in de lijst naar beneden gedrukt worden?)

De meest interresante feature, waarbij tweakers niet zelf degene is die ingrijpt, is natuurlijk het verbergen van shops waar je sowieso niet wilt kopen, op userniveau. Die feature zou geweldig zijn, vooral als je die ook zou kunnen gebruiken bij je winkelwagentje! Dit zou een zeer goede verbetering/uitbreiding zijn van de huidige optie: het aangeven van een shopscore niveau. Ook als er geen shops zouden bestaan die de pricewatch bewust/onbewust negatief beinvloeden zou ik die feature zeer nuttig vinden.

Azerty heeft nu overigens een reviewbeoordeling van goed, maar verschijnt niet als het shopniveau op goed staat. Hoe zit dat? Daarnaast is het hoogste niveau een beetje vaag, dan zijn ineens alle artikelen prijsloos.

Ras wijzigde dit bericht 18-04-2008 08:35 (3%)

athlon64 3500+, xfx 6600GT, 2x512 pc3200 kingston, a8n-sli deluxe, 2x160GB 1x500GB, NEC3500, Hauppage PVR-500

Feature toegevoegd aan de Devtrack:
http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=3467

Gerust aan te vullen met opmerkingen.

Comp specs LinkedIn

Door: ACM Devver / Serveradmin
quote:
Ras schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:33:
Azerty heeft nu overigens een reviewbeoordeling van goed, maar verschijnt niet als het shopniveau op goed staat. Hoe zit dat? Daarnaast is het hoogste niveau een beetje vaag, dan zijn ineens alle artikelen prijsloos.
Daar zitten blijkbaar wat verschillen in afronding/interpretatie van de niveau's bij.

[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt

Door: Longbeard Productmanager Pricewatch, FPC
VNU Factuurterreur slachtoffer

quote:
PcDealer schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:37:
Feature toegevoegd aan de Devtrack:
http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=3467

Gerust aan te vullen met opmerkingen.
Een dergelijke submit met verwijzingen kunnen we erg weinig mee. Kun je de request svp duidelijker uitschrijven. :)

Longbeard wijzigde dit bericht 18-04-2008 10:54 (4%)

Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.

quote:
Longbeard schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:47:
[...]

Een dergelijke submit met verwijzingen kunnen we erg weinig mee. Kun je de request svp duidelijker uitschrijven. :)
Hoe kan ik het duidelijker maken dan
quote:
Het mogelijk maken om shops waar men, om wat voor reden dan ook geen interesse heeft om er te kopen, uit de resultaten te weren.
? :)

edit:

Toch poging gewaagd omdat ik Longbeard wel lief vind :+

PcDealer wijzigde dit bericht 18-04-2008 11:33 (7%)

Comp specs LinkedIn

Ik zat nu de 'beoordeling' van betreffende webshop te bekijken, zijn die cijfers imho niet wat scheef?

Duidelijk dat de review van dvansanten grote inhoud van 'nepheid' heeft, verderop zie je ook een review van 5 maart over een bestelling van vorig jaar oktober (in 6 maanden kan er veel gebeuren bij een webshop). Ik zie een grote hoeveelheid 'rode' reviews, de paar 'ging gewoon goed' reviews geven meteen maximale score (kritisch op de website/toegankelijkheid scoren ze imho erg laag).

Verder mag imo de prijsindex worden bebaseerd op prijsen _inclusief_ verzend/handling/watheverkosten.
90,7 (9,3% onder gemiddeld)

Dit blijft imho flinke misleiding, dit moet minimaal met 0.98% omhoog gezien _alle_ transacties minimaal 0.98% kosten erbij krijgen.

lol @ AV: file:///C:/wamp/www/AlgemeneVoorwaarden.html :D

SinergyX wijzigde dit bericht 18-04-2008 12:06 (3%)

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

Goed om te zien dat er een featurerequest is toegevoegd in de Devtrack.
Nu maar hopen dat het voldoende is en dat de functie er met de tijd komt.
IconHype begon met mijn Icoon!

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:59:

Verder mag imo de prijsindex worden bebaseerd op prijsen _inclusief_ verzend/handling/watheverkosten.

Dit blijft imho flinke misleiding, dit moet minimaal met 0.98% omhoog gezien _alle_ transacties minimaal 0.98% kosten erbij krijgen.
Dat is wat ik ook al zei een stukje terug. Juist doordat hun die 90.7% waarde aanhouden zijn hun idd 9.3% goedkoper dan de gemiddelde, maar die extra kosten staan daarbij helemaal niet verwerkt, dus zijn ze gewoon helemaal niet goedkoper! Het is misleiding, misbruik van de PW. Goed, het is aan iedereen om zelf te oordelen over de PW-rating van de webshop maar als ik een niet-tweaker was dan zou ik ongetwijfeld wel via google uitkomen over de prijs van een bepaald product. En denk bij mezelf Hee dies goedkoop! Laat ik even gaan kijken om erachter te komen dat er extra kosten in rekening worden gebracht. :/

Tijdelijk Mailaccountje? en mijn portfolio kan ook niet ontbreken he....

quote:
brama schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:13:
En toen waren de schijven opeens spontaan verdwenen... zal me benieuwen of iemand ook daadwerkelijk die bestelling voor elkaar heeft gekregen.
Hallo,

Het is mij dus gelukt om deze bestelling te plaatsen. Ik heb 2 x een samsung 103uj besteld en een gaming mouse. Ook ik was verbaast van de prijs van de 2 hd's. (97 euro geloof ik) Na alles nog eens goed gechecked te hebben heb ik dus de 2 disks besteld.
Ook ik was verbaast van de in rekening gebrachte kosten, maar uiteindelijk kwamen de kosten wel veel lager uit. Maar nu heb ik mijn gaming muis wel ontvangen maar de harddisks staan nu in backorder. de verwachte lever datum is 20-5-2008.
Ik vindt dit dus allemaal erg misleidend en nu moet ik nog een maand wachten op mijn 2 harddisks.
De kans is best groot, voor wie de prijzen van deze hd's in de gaten houdt, dat over een maand de prijzen van de andere webshops ook rond de 100 euro zullen liggen van deze hd's.
Ik heb 4allclients hier al een mail over gestuurd en wacht nu op een antwoord.
Is het nu verstandig om de order te cancelen of denken jullie dat de prijs over een maand nog steeds gunstig is?

Al met al voel ik me dus wel erg beetgenomen met deze actie van 4allclients. Zeer slechte zaak dat je een aanbieding doet en 40 euro onder de prijs gaat zitten, maar vervolgens pas een maand later uitleverd.

quote:
Echt belachelijk dat je een maand moet wachten. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een fout gemaakt met die prijs en hopen ze nu dat je de schijven annuleert. Die Terabyte schijfjes van Samsung zijn namelijk niet schaars of zo en zijn overal volop te krijgen.
quote:
Deismyna schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:38:
[...]

Echt belachelijk dat je een maand moet wachten. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een fout gemaakt met die prijs en hopen ze nu dat je de schijven annuleert. Die Terabyte schijfjes van Samsung zijn namelijk niet schaars of zo en zijn overal volop te krijgen.
Vandaag een mail terug gehad van ze dat ze echt niet eerder konden leveren, daarom heb ik mijn bestelling maar gecanceled. Ik ga geen maand zitten wachten op mijn 2 hd's.

Jammer dat het nu zo gegaan is, ik weet iig wel waar in de toekomst nooit meer iets bestel.

Aut bibat, aut abeat

quote:
Tall Hustler schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:06:
[...]

Ik vindt dit dus allemaal erg misleidend en nu moet ik nog een maand wachten op mijn 2 harddisks.
De kans is best groot, voor wie de prijzen van deze hd's in de gaten houdt, dat over een maand de prijzen van de andere webshops ook rond de 100 euro zullen liggen van deze hd's.
Gegeven de eerdere kritiek op 4AllClients van hier zou het me niets verbazen als dat inderdaad hun tactiek is: een schijf voor weinig aanbieden en vervolgens wachten met leveren tot die prijs reëel is. Vul vooral een shopreview in!

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws