Ik zou hem iig laten staan met een extra linkje naar de reviews oid.
Ik ben blij dat ze tegenwoordig reageren op reviews.quote:Mar2zz schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:53:
[...] Dan kan pixmania er ook uit, die is eenzelfde doorn in het oog. Spotgoedkoop, maar er zijn zulke slechte ervaringen gepost dat ik daar niet durf te bestellen (ook dat adres in parijs zit me niet lekker)
Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro
Reg. datum: 27 oktober 2007
Je vraagt nu dus of tweakers,net 1 van hun klanten wilt zwart maken? Shopsurveys hebben een doel, dat er mensen zijn die ze niet lezen en dus teveel gaan/willen betalen is niet tweakers.net schuld. Als hiervoor tweakers moeten behoed worden, wat is dan de volgende stap? Mensen die een product willen kopen met een slechte bang for buck aansporen een betere koop te doen?quote:maratropa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:01:
Maarja als je ze er uit haalt trappen misschien sommige mensen er in, dus dan is een plaats in de shopreview misschien wel goed, desnoods met waarschuwing?
Dat shop graaft zijn graf als zij niet van koers veranderen (en dat zullen ze merken ook), of ze veranderen van koers, het probleem lost zichzelf hoe dan ook op. Just my 2 cents.
Oftewel er gaat niks gedaan worden vanuit de organisatie van T.Net zelf, ook al staat er gewoon misleidelijke informatie op de pricewatch.quote:bitjesmaker schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:58:
[...]
Longbeard heeft allang gereageerd met antwoorden op je vragen...
[...]
Reg. datum: 12 augustus 2005
Als T.net er niks aan doet graven ze ongwild het graf van de PW. Op een gegeven moment zullen mensen zeggen zie je wel? Alleen maar louche bedrijven daar in die PW en T.net doet er niks aan, zullen wel net zo louche zijn!quote:bitjesmaker schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:12:
[...]
Je vraagt nu dus of tweakers,net 1 van hun klanten wilt zwart maken? Shopsurveys hebben een doel, dat er mensen zijn die ze niet lezen en dus teveel gaan/willen betalen is niet tweakers.net schuld. Als hiervoor tweakers moeten behoed worden, wat is dan de volgende stap? Mensen die een product willen kopen met een slechte bang for buck aansporen een betere koop te doen?
Dat shop graaft zijn graf als zij niet van koers veranderen (en dat zullen ze merken ook), of ze veranderen van koers, het probleem lost zichzelf hoe dan ook op. Just my 2 cents.
Het is dezelfde redenering als die van mensen die bv. Dell slecht vinden omdat hun windows 9x loopt te bsdod-en.
Mensen zouden moeten zeggen: Zie je wel, ik had de shopsurvey moeten lezen, dan had ik geweten dat ik bij de 5e winkel had moeten zijn, die wat duurder is, maar verder in orde is.quote:timmo schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:31:
[...]
Als T.net er niks aan doet graven ze ongwild het graf van de PW. Op een gegeven moment zullen mensen zeggen zie je wel? Alleen maar louche bedrijven daar in die PW en T.net doet er niks aan, zullen wel net zo louche zijn!
Het is dezelfde redenering als die van mensen die bv. Dell slecht vinden omdat hun windows 9x loopt te bsdod-en.
Louche bedrijven sneuvelen juist doordat ze hun eigen graf graven, en eigenlijk vind ik het woordje louche niet helemaal kloppen, er gebeuren geen criminele praktijken, je bent niet verplicht iets te kopen voor woekerprijzen hoor. Het is gewoon iemand die dacht slim te zijn en zo rijk te worden.
Het zou misschien gewerkt hebben zonder een forum en shopsurveys, maar in dit geval is het niet zo.
Edit: ik moet wel ff opmerken dat een shopsurvey niet ingevuld kan worden als je niets koopt. hoe waarschuw je dan anderen voor woekerprijzen? Wil Tweakers.net dat wel?
bitjesmaker wijzigde dit bericht 16-04-2008 17:39 (7%)
De shop gaat vanzelf wel weer terug naar een normaal bedrag aan handlingkosten als er minder klanten komen, bovendien staat op T.net het grootste deel van de kosten al aangeven. Zelf opletten blijft gewoon erg belangrijk, T.net is niet je moeder.
Mensen die dell de schuld geven van een BDOD in windows 9x zijn geen tweakers.
Join #tmf op Tweakers.net IRC
Ik heb de overige kosten duidelijker weergegeven. Hou er echter wel rekening mee dat Tweakers.net nooit de preciese overige kosten aangeeft, maar de minimale overige kosten vermeld.quote:cls schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:19:
[...]
Oftewel er gaat niks gedaan worden vanuit de organisatie van T.Net zelf, ook al staat er gewoon misleidelijke informatie op de pricewatch.
Ten aanzien van de prijsstelling van de shop daar kan en wil Tweakers.net geen invloed uitoefenen. Dat is aan de shop zelf om deze te bepalen. Gezien de Shopreview bij 4AllClients verwacht ik dat ze hun huidige beleid op deze wijze niet zullen voorzetten.
Volkomen juist.quote:J.J.K. schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:40:
Het past juist bij T.net om niets te doen, het gaat hier om de eigen verantwoordelijkheid en het eigen inzicht. Als je hier een TS maakt moet je ook je verstand gebruiken, maar in de PW moeten we domweg op het goedkoopste shopje kunnen klikken...Lekker makkelijk consumeren.
De shop gaat vanzelf wel weer terug naar een normaal bedrag aan handlingkosten als er minder klanten komen, bovendien staat op T.net het grootste deel van de kosten al aangeven. Zelf opletten blijft gewoon erg belangrijk, T.net is niet je moeder.
offtopic:
Longbeard wijzigde dit bericht 16-04-2008 17:59 (35%)
Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.
Het doel van mijn topic is niet echt het afraken van de pricewatch of 1 bepaalde shop. Ik zou eigenlijk veel liever een oplossing zien waarvan de users zelf bepalen of ze het willen gebruiken of niet.
Bijvoorbeeld om shops te verbergen, dus gewoon op useraccount en niet voor iedereen die de prijswatch gebruikt.
Heeft iemand van de Crew enig idee of zoiets te implementeren is?
Je mag altijd een shopreview plaatsen bij een poging tot het plaatsen van een bestelling. Het is niet zo dat we eisen dat je daadwerkelijk iets hebt gekocht. We willen wel reviews zien waar de reviewer duidelijk aangeeft en onderbouwt wat hij heeft (trachten) te bestellen en waarom het misliep.quote:bitjesmaker schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:38:
[...]
Edit: ik moet wel ff opmerken dat een shopsurvey niet ingevuld kan worden als je niets koopt. hoe waarschuw je dan anderen voor woekerprijzen? Wil Tweakers.net dat wel?
Een oplossing waarbij Tweakers.net aanbevelingen direct of indirect doet, is niet iets dat Tweakers.net zal invoeren. Een individuele oplossing waarbij een user kan filteren is een oplossing die we zullen overwegen. Reken er echter niet op dat een dergelijke optie er snel zal komen. Devtijd is, gezien de hoeveelheid devwerk, erg zeldzaam geworden.quote:Deismyna schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:49:
Ik denk dat sommige mensen een klein beetje doordrijven op het moment.
Het doel van mijn topic is niet echt het afraken van de pricewatch of 1 bepaalde shop. Ik zou eigenlijk veel liever een oplossing zien waarvan de users zelf bepalen of ze het willen gebruiken of niet.
Bijvoorbeeld om shops te verbergen, dus gewoon op useraccount en niet voor iedereen die de prijswatch gebruikt.
Heeft iemand van de Crew enig idee of zoiets te implementeren is?
Longbeard wijzigde dit bericht 16-04-2008 17:59 (43%)
Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.
En wat als 4allclient (voorbeeld he) van koers veranderd? Jij ziet niks en profiteert niet van echte serieuze aanbiedingen? Is het veel moeite om de regel met 4allclient te negeren? De naam staat toch als 1e in de regel? Hoeveel mensen denk jij zullen gebruik maken van deze feature?quote:Deismyna schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:49:
Ik zou eigenlijk veel liever een oplossing zien waarvan de users zelf bepalen of ze het willen gebruiken of niet.
Besef je overigens dat 4allclient misschien ook invloed heeft gehad op andere shops, dat die daardoor hun prijzen naar beneden aangepast hebben?
Als een shop de goede kant op gaan kom je daar vanzelf wel achter d.m.v. de shopserveys lijkt mij. En je mist nu een klein beetje het punt van mijn 'probleem'.quote:bitjesmaker schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:02:
[...]
En wat als 4allclient (voorbeeld he) van koers veranderd? Jij ziet niks en profiteert niet van echte serieuze aanbiedingen? Is het veel moeite om de regel met 4allclient te negeren? De naam staat toch als 1e in de regel? Hoeveel mensen denk jij zullen gebruik maken van deze feature?
Besef je overigens dat 4allclient misschien ook invloed heeft gehad op andere shops, dat die daardoor hun prijzen naar beneden aangepast hebben?
Als ik bijvoorbeeld op zoek ben naar 4GB DDR2 geheugen en ik voer de eigenschappen waaraan het moet voldoen in in de pricewatch, dan vind ik vervelend dat de eerste 6 producten erg goedkoop zijn (ik dus blij) en dat later blijkt dat dit weer eens bij een shop als 4allclients is (ik teleurgesteld).
Dit geeft imho geen eerlijke verdeling van welk product nou echt het goedkoopst is.
Naar mijn idee scheelt het een hoop ergernis als je dan de keuze hebt om prijzen van bepaalde shops niet mee te tellen.
En 4allclients verdient echt niet de credit voor prijsverlagingen hoor. Er zijn zat andere shops die wel goede reviews hebben en ook hun prijzen verlagen
Dus de tweakers die zich ergeren aan dit soort gevallen zijn dom en lui en gebruiken hun hersens niet? (over toonzetting gesproken) Er word helemaal niet gezegd dat men per se op het eerste de beste linkje willen klikken om makkelijk te kunnen 'consumeren'. Men uit een irritatie en vraagt of daar wat aan gedaan kan worden. En daar is antwoord op gegeven zijnde dat er niet echt aktie word ondernomen.quote:J.J.K. schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:40:
Het past juist bij T.net om niets te doen, het gaat hier om de eigen verantwoordelijkheid en het eigen inzicht. Als je hier een TS maakt moet je ook je verstand gebruiken, maar in de PW moeten we domweg op het goedkoopste shopje kunnen klikken...Lekker makkelijk consumeren.
offtopic:
And correct me if i'm wrong, maar dat zal denk ik ook vanuit commercieel oogpunt zijn.
Ik vraag me alleen af waarom er bij de PW ineens geen inspanning meer gedaan mag worden terwijl op de rest van de site dit wel gevraagd wordt, je weet nu dat het zo is dan kan je er toch gewoon rekening mee houden? Daarnaast snap ik niet waarom je, je eraan ergert, ik zie het, denk "o, dat was die shop met die hoge handling kosten" en klik op een andere shop. Dat zij graag zulke dingen doen moeten ze zelf weten, ze krijgen er in ieder geval niet meer klanten mee.quote:maniacshouse schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:48:
[...]
Dus de tweakers die zich ergeren aan dit soort gevallen zijn dom en lui en gebruiken hun hersens niet? (over toonzetting gesproken) Er word helemaal niet gezegd dat men per se op het eerste de beste linkje willen klikken om makkelijk te kunnen 'consumeren'.
En dat concludeer je omdat? Tweakers zal 1 shop heus niet missen hoor, maar als ze die shop niet meer doorgeven is hun aanbod wel minder compleet, met die hoge handlingkosten kan de shop ook nog best concurrerende prijzen hebben, je mag als Tweakers zelf bepalen of je daar koopt. Als je de shop blokkeert krijg je kans op willekeur en dan zijn er weer mensen die het censuur vinden.quote:Men uit een irritatie en vraagt of daar wat aan gedaan kan worden. En daar is antwoord op gegeven zijnde dat er niet echt aktie word ondernomen.
And correct me if i'm wrong, maar dat zal denk ik ook vanuit commercieel oogpunt zijn.
Een mailtje naar de shop zoals Longbeard heeft gedaan lijkt me dan een nette oplossing, direct zware maatregelen treffen voor iets dat misschien zo weer weg is kan nogal overtrokken zijn
Het schijnt vaker voor te komen... Er word gevraagd om een algemene oplossing om dit in de toekomst te voorkomen. De volgende keer is het niet de besproken webshop maar een ander. En ik denk niet dat de crew en de tweakers blij zijn met een PW waar je de eerste 4 webshops maar moet overslaan. Hoewel... Als je daar standaard van uit kunt gaan scheelt dat een hoop ergernis en tijdquote:J.J.K. schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:34:
[...]
Een mailtje naar de shop zoals Longbeard heeft gedaan lijkt me dan een nette oplossing, direct zware maatregelen treffen voor iets dat misschien zo weer weg is kan nogal overtrokken zijn
Charlie was a chemist, but Charlie is no more. What Charlie thought was H2O was H2SO4.
Als het structureel is zal er inderdaad iets aan gedaan moeten worden, dat ben ik zeer zeker met je eens,quote:maniacshouse schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:58:
[...]
Het schijnt vaker voor te komen... Er word gevraagd om een algemene oplossing om dit in de toekomst te voorkomen. De volgende keer is het niet de besproken webshop maar een ander. En ik denk niet dat de crew en de tweakers blij zijn met een PW waar je de eerste 4 webshops maar moet overslaan. Hoewel... Als je daar standaard van uit kunt gaan scheelt dat een hoop ergernis en tijd
Mensen die graag wat bijdragen om hier een platform te bieden waar iedereen wat aan heeft. Als Tweakers.net er enkel voor eigen gewin was, zouden er echt niet zo veel vrijwilligers hier rondlopen - en zouden er echt geen site-onderdelen zijn die simpelweg enkel geld kosten.
In het algemeen:
Zoals gezegd zal in een geval als dit vanzelf een negatief geluid in de ShR gaan klinken, dus lagere cijfers, dus minder klanten. Onderschat de impact van de ShopReview niet. Helaas brengt dat ook misbruik met zich mee, en ik durf gerust te stellen dat er geen andere site is die structureel (vrijwel) alle reviews uitvoerig naloopt op onregelmatigheden, en ook actie onderneemt als misbruik geconstateerd wordt. Overigens is dit ook vanuit commercieel oogpunt de beste weg: de PW en ShR drijven op het vertrouwen van de bezoeker Geen vertrouwen, geen gebruik. Geen gebruik, geen interesse bij adverteerders. Ergo, Tweakers.net heeft er helemaal *niets* aan winkels naar de pijpen te dansen. Evenmin overigens als mensen die ons als drukmiddel willen gebruiken. Wij gaan voor neutrale betrouwbare informatie - iets waar je oprecht voor kan staan als vrijwillger, en wat ook nog commercieel de enige weg is.
Verder ben ik blij dat een hoop mensen met ideeën komen; ook wij zoeken constant naar mogelijkheden zaken te verbeteren, net zoals gebruikers en winkels continue naar mazen zullen blijven zoeken om er net iets positiever uit te zien dan het is. Meedenken wordt daarom altijd gewaardeerd. Zoals gezegd is Tweakers.net er uiteindelijk ook alleen maar bij gebaat als de dienstverlening voor de bezoeker zo goed en betrouwbaar mogelijk is.
Voor ons vrijwilligers is dit ook de insteek, en we zetten ons graag in voor verbetering. Daarbij wordt zeer zeker geluisterd naar alle suggesties, echter zijn er vaak te veel facetten om even snel met een oplossing te kunnen komen. Zo wordt het weren van een winkel als ongewenst gezien omdat de beslissing bij de bezoeker moet liggen - wie zijn wij om een (enkel door de rechter uit te spreken) conclusie te trekken dat iets oplichting/fraude is? Andersom, als een winkel er niet staat, krijgen we een berg topics of iemand daar al ervaring mee heeft, plus dat mensen (ook via google) geen ShopReviews kunnen vinden die ze hadden kunnen waarschuwen.
Anyway, laten we het verder enkel hebben over wat mogelijk verbeterd kan worden; bovenstaande was enkel ter info.
Variable Data Printing - Godt helps people who help themselves.
Die shopsurveys zie je niet want je filtert die hele winkel gewoon uit de pricewatch, je hebt geen benul van hoe duur of hoe goedkoop of wat ze zoal verkopen. Ik mis het punt van je probleem niet. Sterker nog, ik kan het me wel indenken, zo een filter zou wel leuk zijn voor webshops waar je om welk reden ook ontevreden om bent en niets meer wilt kopen bij hun.quote:Deismyna schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:56:
Als een shop de goede kant op gaan kom je daar vanzelf wel achter d.m.v. de shopserveys lijkt mij. En je mist nu een klein beetje het punt van mijn 'probleem'.
Misschien dat tweakers.net ook iets kan inbouwen hoeveel keren een webshop op de ignore lijst staat. Dan weet een webshop dat ze het niet bepaald goed doen als ze niet eens zichtbaar zijn voor tig klanten, en zien wij een lijst met de meest genegeerde webshoppen en weten we welke we zouden moeten mijden. (doet een webshop het goed, dan nemen de ignores af en zien wij dat ook weer in de lijst en kunnen wij ervoor kiezen de webshop ook een kans te geven).
Is dit iets wat te realiseren valt, en waar jij wat aan hebt?
Reg. datum: 28 augustus 2005
Shops vinden steeds creatievere manieren om maar bovenaan te staan.
Mooi voorbeeld: pricewatch: XFX PV-T94P-YDF4
Het is overigens niet geheel handig te linken naar een prijs als voorbeeld; als het meldpunt langsgelopen wordt waar mensen onjuiste prijzen kunnen opgeven, is het weer weg...quote:Sig000 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:33:
Het komt steeds vaker voor dat er gewoon foute info in de pricewatch staat.
Shops vinden steeds creatievere manieren om maar bovenaan te staan.
Mooi voorbeeld: pricewatch: XFX PV-T94P-YDF4
Daarnaast kan je een niet meer leverbaar product direct gaan beschouwen als "poging tot misbruik" maar ben nou eens realistisch - we hebben het hier over een database van honderduizenden entries, en ook de winkels hebben enorme databases. Daar zitten gegarandeerd onregelmatigheden in.
Daar doe je niets aan, dat is gewoon zo. Dan wil je die databases ook nog koppelen, met weer een stukje risico, en dat wordt dan meerdere keren per dag gesynchroniseerd. Of dacht je dat mensen iedere dag handmatig hun prijzen zitten in te kloppen en aan te passen? Andersom zitten hier wel mensen met het handje dingen te corrigeren die door jullie worden aangedragen via het meldpunt.
Zelfs als iets dergelijks nu bij verschrikkelijk veel producten bij een winkel gebeurt, zal eerst gekeken moeten worden wat er aan de hand is. Wellicht is er iets aan hun database veranderd waardoor end-of-life producten toch geexporteerd zijn, of wat dan ook. Er wordt wel *erg* makkelijk misbruik geroepen tegenwoordig.
Ik vind het wel aardig klinken als iedereen het voor zichzelf kan instellen. Overigens kunnen feature-requests altijd aangedragen worden via http://devtrack.tweakers.netquote:bitjesmaker schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:49:
[...]
Is dit iets wat te realiseren valt, en waar jij wat aan hebt?
Hou er wel rekening mee dat een featurerequest nog wat verder gaat dan een goede OP om het goed op te kunnen pakken.
Floppus wijzigde dit bericht 17-04-2008 07:23 (19%)
Variable Data Printing - Godt helps people who help themselves.
Dat ben ik niet met je eens. Als je als shop een bedrijfsmodel hebt met scherpe prijzen, dan wil je zo hoog mogelijk in de PW staan (indien gesorteerd op prijs, goedkoop->duur). Als er dan een of meerdere shops boven je staan (eerder genoemd worden), dan wil je best je prijzen verlagen om klanten te blijven trekken. Dat heet concurrentie.quote:Deismyna schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:56:
[...]
En 4allclients verdient echt niet de credit voor prijsverlagingen hoor. Er zijn zat andere shops die wel goede reviews hebben en ook hun prijzen verlagen
Comp specs LinkedIn
Het kan aan mij liggen, maar ben ik de enige die zo'n mooi groen, geel of rood balkje in de PW heeft voor elke shop ? Ik dacht het niet! Dat mooie balkje is ook klikbaar, voor bepaalde mensen in dit topic is het misschien een goed idee om daar is een beetje mee te experimenteren.
[/sarcasme]
Persoonlijk vind ik dat de TS veel beter een uitgebreide shopreview bij 4allclients had kunnen schrijven, maar zo te zien heeft hij deze moeite niet eens genomen. Als hij dat wel had gedaan dan had ik door op bovengenoemd balkje te klikken gezien wat zijn mening was, nu moet ik eerst op GoT zoeken naar 4allclients om dit topic te vinden, iets wat ik niet standaard doe als ik in de PW op zoek ben naar een product.
Mijn punt is heel simpel: De PW is een prachtige tool die ons (users) prima mogelijkheden geeft om een shop te prijzen of te bekritiseren, maak hier gebruik van en ik weet zeker dat naast mij meerdere users, die niet standaard op GoT zoeken naar een shopnaam, je dankbaar zullen zijn voor deze extra informatie waarop ze hun koop kunnen baseren.
... MMORPG Addict.
Ik snap je punt, maar je kunt ook overdrijven. Ts vraagt zich gewoon af of:quote:CRiMiNaL schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:40:
gebruik de ShR zoals het bedoeld is
- shop volgens de richtlijnen bezig is
- shop niet misleidt door allerlei kosten op het einde van de bestelling pas op te geven
Lijkt mij legitiem genoeg voor een topic.quote:Prijsindex 84,1 (15,9% onder gemiddeld)
84,1 (15,9% onder gemiddeld)
Klopt dit?
quote:Bijkomende kosten
Creditcard tot 1 stuks ¤ 13,54 + 800%
2 tot 2 stuks ¤ 15,92 + 800%
3 tot 3 stuks ¤ 18,30 + 800%
4 tot 4 stuks ¤ 20,68 + 800%
Comp specs LinkedIn
Reg. datum: 12 augustus 2005
Denk je? Die anderen zijn ook niet gek, als die iemand boven zich zien staan gaan ze vast en zeker kijken waarom die ander zo goedkoop is en als ze er dan achterkomen dat de uiteindelijke prijs helemaal niet zo goedkoop is laten ze hun eigen prijzen mooit zo staan.quote:PcDealer schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:52:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Als je als shop een bedrijfsmodel hebt met scherpe prijzen, dan wil je zo hoog mogelijk in de PW staan (indien gesorteerd op prijs, goedkoop->duur). Als er dan een of meerdere shops boven je staan (eerder genoemd worden), dan wil je best je prijzen verlagen om klanten te blijven trekken. Dat heet concurrentie.
Dit topic is gesloten. ![]()