Gathering of Tweakers

Quicksearch
Promicin positive

Ik ben het helemaal met Deismyna eens. Het zou prettig zijn als die extra kosten van te voren duidelijk zijn c.q., in de daadwerkelijke prijs zijn opgenomen.

Ik heb hier zelf ook een keer een topic over geopend. Toen heeft een mod direct de pricewatch aangepast:
Achteraf, extra kosten. Oneerlijke pricewatch

Zoals ik daar ook schrijf, vind ik het, naast dat ik het zelf vervelend vind, ook oneerlijk tegenover webshops die er niet zulke praktijken op na houden. Naar mijn mening ook een beetje moeilijk te verkopen tegenover de andere bedrijven die er ook voor betalen om in de pricewatch voor te komen dat zo'n bedrijf op zo'n manier bovenaan komt.

Antec Sonata II<>Gigabyte 965P-DS3P 3.3<>Intel E6420 @ 2x 3.0Ghz (stock V's)<>GEIL 2x 1GB CL4 DC >Big black cock and tiny white pussy :) :)

Ik heb vandaag 5 producten op gezocht in de pricewatch, en inderdaad, 4allclients staat elke keer weer bovenaan, met een behoorlijk verschil telkens... Toch een rare gang van zaken als je het mij vraagt.

Drive it like you stole it.

Reg. datum: 01 april 2007

Yep, dacht laatst ook goedkoop te kunnen kopen bij die zaak, totdat ik bij het ''eind'' aankwam.
Voelde me toch wat genaait/misleid, toen heb ik de boel maar geannuleerd.

]HuT[ ManiacsHouse

quote:
Yoeri schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:56:
[...]

Je zegt zelf al dat er geen reden is om het topic te sluiten, maar vindt het vervolgens wel vreemd dat het topic niet gesloten wordt. Vervolgens doe je ook nog ff alsof er niet gereageerd wordt, terwijl Longbeards reactie behoorlijk duidelijk was op zich, hoewel enigszins beknopt misschien.

Ik zou je, en dit post ik geheel als bezoeker en dus nadrukkelijk niet vanuit crewstandpunt, voorstellen om je toonzetting ietwat aan te passen, want nu lijkt het alsof je wat zit te stoken en losse beschuldigingen afschiet zonder
Zonder hiervan maar meteen een persoonlijk afschietspel mijn persoons te maken. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar het standpunt vanuit tweakers. Punt. Vinden jullie dat dit de boel op het verkeerde been zetten is vanuit de betreffende webshop? Of doen jullie daar uberhaupt geen uitspraak over? De stelling in de startpost word algemeen gesteld maar ik zie er toch ook een vraag in de richting van tweakers in hoeverre dit veranderd kan worden of iets tegen gedaan kan worden. Lijkt mij niet dat TS dit topic start puur voor de lol om er over te discussieren en dat er dan niks mee word gedaan.
Dat ik zit te stoken is puur jouw standpunt als bezoeker.
En verder is dit volkomen offtopic dus laten we het bij het onderwerp houden.

maniacshouse wijzigde dit bericht 15-04-2008 20:02 (12%)

Reg. datum: 01 februari 2006

Misschien is het wel een idee om een shop door een user te kunnen laten blokkeren, zonder hier vanuit T.net sturing aan te geven. Gewoon op een knopje drukken waardoor je een bepaalde shop niet meer tegenkomt. Als je dan ook nog een maximum kan stellen aan de verzendkosten (bijvoorbeeld 10 euro) hoef je in ieder geval als individuele user niet meer geirriteerd te worden door dit soort winkels.
quote:
Groever schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:59:
Misschien is het wel een idee om een shop door een user te kunnen laten blokkeren, zonder hier vanuit T.net sturing aan te geven. Gewoon op een knopje drukken waardoor je een bepaalde shop niet meer tegenkomt. Als je dan ook nog een maximum kan stellen aan de verzendkosten (bijvoorbeeld 10 euro) hoef je in ieder geval als individuele user niet meer geirriteerd te worden door dit soort winkels.
Of een soort filter, net als bij de berichten op de FP, "toon alleen shops met een score hoger dan <score>" hoewel je natuurlijk ook gewoon op waardering kan sorteren.
En in de pricewatch staan de meeste bijkomende kosten wel vermeld, misschien een idee om op de totaalprijs te ordenen in plaats van de prijs van het artikel? Ik heb vorige week een reepje ram besteld, en dan moet je even kijken naar de laagste totaalprijs van Artikel+verzendkosten in plaats van de 2 euro prijsverschil tussen de verschillende shops voor het reepje.
Over dit specefieke geval: als een shop zoveel handlingkosten wil rekenen, mij best, snijden ze zichzelf op den duur alleen maar mee in de vingers.

Join #tmf op Tweakers.net IRC

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
maniacshouse schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:51:
[...]

Lijkt mij niet dat TS dit topic start puur voor de lol om er over te discussieren en dat er dan niks mee word gedaan.
Mee eens.
quote:
Dat ik zit te stoken is puur jouw standpunt als bezoeker.
En die van mij.
quote:
En verder is dit volkomen offtopic dus laten we het bij het onderwerp houden.
Jij begint zelf te stoken door je manier van posten en dan mag er niet op gereageerd worden?. Als je nou had gevraagd, wil er iemand van de PW crew een inhoudelijke reactie geven op deze manier van doen, was de toonzetting een stuk anders.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Acties: [view]

Door: Longbeard Productmanager Pricewatch, FPC
VNU Factuurterreur slachtoffer

Dat 4allclients, vooral bij een bestelling van meerdere producten, erg ongunstig is, mag duidelijk zijn. Ik heb 4allclients er al op gewezen, dat ze door de hen gehanteerde prijsopbouw, veel users trekken maar weinig verkopen en in een rap tempo een negatieve reputatie opbouwen in hun shopreview. Ze willen hun prijsopbouw dan ook tegen het licht houden.

Echter ook hier geld dat de prijsopbouw van een shop niet iets is waar Tweakers.net zich mee kan of wil bemoeien. De shop merkt snel genoeg dat de users van Tweakers.net, dergelijk obscure prijsgedrag niet op prijsstellen. Zoals altijd raad ik users aan de shopreview goed door te lezen voordat men bij een shop iets bestelt.

Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.

Reg. datum: 12 augustus 2005

quote:
Groever schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:37:
Ze berekenen inderdaad verzendkosten op dezelfde misleidende manier als Salland en nogal wat andere webshops. Wat ze doen is alle producten exclusief BTW bij elkaar optellen, dan de verzendkosten (7,55, dat is al inclusief BTW) en daarover wordt dan opnieuw BTW berekend waardoor je onzichtbaar 9 euro verzendkosten betaalt. Hetzelfde doen ze met de transactiekosten die uitkomen op 4,69 en daar tellen ze ook nog eens 1,67 'transportverzekering' bij op. Uiteindelijk betaal je dus meer dan 15 euro kosten, dat is natuurlijk belachelijk veel maar in de pricewatch staat duidelijk dat je 14.50 verzendkosten moet betalen. Het slaat natuurlijk nergens op, maar het is niet misleidend en dus zal het niet zo snel verwijderd worden.

Edit: Inderdaad nogal een dodgy bedrijf met hun nep-Verisign en hun legendarische slogan "4AllClients.com®, Saving people money so they can live better lives™". Inclusief Amerikaans trademark-teken :N.
Hee die slogan komt me bekende voor! Was die niet van Wall*Mart ofzo?

Acties: [view]

Door: Cloud Moderator TMF / T.net Powermod
Misschien offtopic, maar:

Die slogan is inderdaad een van Wal-Mart. Saving people money so they can live better lives. oh op één woord na :X, het laatste
quote:
J.J.K. schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:08:
Of een soort filter, net als bij de berichten op de FP, "toon alleen shops met een score hoger dan <score>" hoewel je natuurlijk ook gewoon op waardering kan sorteren.
Dit lijkt mij wel een erg handige functie :)

Cloud wijzigde dit bericht 16-04-2008 08:57 (51%)

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!

hee wolkje, even een anonymous tip naar Wall-Mart sturen =p Het probleem lost zichzelf dan op en misschien verdien jij er nog wat aan =p

edit: ik kan die slogan niet meer vinden op hun website, ook krijg ik bij 4allclients.com een foutmelding dat ik die pagina niet mag bekijken

timmo wijzigde dit bericht 16-04-2008 11:48 (37%)

quote:
timmo schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:39:

edit: ik kan die slogan niet meer vinden op hun website, ook krijg ik bij 4allclients.com een foutmelding dat ik die pagina niet mag bekijken
http://www.4allclients.nl/
quote:

PcDealer wijzigde dit bericht 16-04-2008 12:03 (12%)

Comp specs LinkedIn

quote:
Zie mijn eerdere post, dat klopt namelijk niet met hun kvk gegevens ;)

Maargoed, lijkt erop dat die adm&handling kosten per product worden genomen, rond de 4 euro. Lijkt mij dan niet meer dan logisch dat al hun PW prijzen gewoon met hetzelfde bedrag (3,89 ex btw?) wordt verhoogt. Mits natuurlijk dat wel klopt (zie die eerdere sata kabels).

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

http://tweakers.net/shopr...t-com.html?Page=1#r_63752
deze snap ik dan weer niet :P
quote:
Een echte consumentenwebsite. de productinformatie is zeer volledig, en het afrekenen verloopt soepel.
Als elke website zo was... :')

Edit: oopps, zag niet dat ik laaste post al had :X

SinergyX wijzigde dit bericht 16-04-2008 16:12 (9%)

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

quote:
SinergyX schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:11:
http://tweakers.net/shopr...t-com.html?Page=1#r_63752
deze snap ik dan weer niet :P

[...]

Als elke website zo was... :')

Edit: oopps, zag niet dat ik laaste post al had :X
Even kijken;
review veel langer en uitgebreider dan de rest [x]
review is zo positief als een hippy op LSD [x]
review geeft de shop de maximale score op elk mogelijk punt [x]

conclusie: overduidelijk niet van een echte klant >:)

quote:
SinergyX schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:09:
[...]

Zie mijn eerdere post, dat klopt namelijk niet met hun kvk gegevens ;)
Misschien hiermee te maken:
quote:
Tevens werd ik geattendeerd op de lancering van de niewe internationale website aankomende maandag
Maar dat was gepost op de 11de. 14de is inmiddels ruimschoots voorbij.

Comp specs LinkedIn

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Wat het ergste is, de winkel die de TS noemt in zijn topic slaat je gegevens op, ook al rond je de bestelling niet af. Ik was laatst op die website omdat ze bijna bovenin stonden in pricewatch voor de Mybook. Tot mijn grote geluk bleken ze ook nog op voorraad. Dus ik die bestelling door, en uiteindelijk inderdaad een stuk duurder, dus heb ik de bestelling afgebroken en ben naar een goedkopere gegaan (komplett.nl, aanrader!).

Maar ik krijg dus wel mooi email van 4allclients. Waarin ik hartelijk wordt bedankt voor mijn registratie op hun website.. (omdat ik wilde bestellen heb ik mijn echte gegevens opgegeven, maar ik ga er dan niet vanuit dat deze niet verwerkt worden als ik niets bestel, het tegendeel is dus waar... ).
Het is heel gewoon voor een webshop om registreren en bestellen als gescheiden proces te zien hoor :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Kratjes kunnen nu ook voorin

Zal ik nog eens een tip geven, probeer eens te betalen met een creditcard, dan komt er opeens nog 20 euro !!! bij !!

Voor zover ik me herinner was dat geen gescheiden proces en worden die gegevens gevraagd bij het invullen van het bestelformulier. Mocht het wel een gescheiden proces zijn, dan nog: ik ben door de initiele prijs misleidt en heb me geregistreerd wegens het willen overgaan tot aanschaf op basis van de getoonde prijs die niet de uiteindelijke prijs blijkt te zijn.
Bij 4All Clients hoef je niet los te registreren. Je gooit gewoon wat in je winkelmandje, vult je gegevens in van waar het heen moet en zo en je rond je bestelling af ;)
Niet zoals normaal dat je eerst apart moet registreren en inloggen.

Dit vind ik trouwens wel de handigste functie die ik voorbij zag komen:

Verder zie ik eigenlijk ook wel iets in een functie waarbij je als user gewoon zelf kan kiezen of je een bepaalde shop in de pricewatch wilt zien. Als ik toch nooit bij een bepaalde winkel zou willen bestellen omdat ik weet dat hun service bijvoorbeeld erg slecht is, is het natuurlijk wel makkelijk om die winkel gewoon onzichtbaar te maken voor jezelf.
Aut bibat, aut abeat

quote:
Longbeard schreef op woensdag 16 april 2008 @ 06:17:
Dat 4allclients, vooral bij een bestelling van meerdere producten, erg ongunstig is, mag duidelijk zijn. Ik heb 4allclients er al op gewezen, dat ze door de hen gehanteerde prijsopbouw, veel users trekken maar weinig verkopen en in een rap tempo een negatieve reputatie opbouwen in hun shopreview. Ze willen hun prijsopbouw dan ook tegen het licht houden.
De reputatie van 4allclients kan me gestolen worden, en ik denk niet dat anderen hier daar echt wakker van liggen. De meeste posters geven al aan 4allchannels te negeren. Ik neem aan dat dit ook geldt voor mensen die de pricewatch gebruiken maar hier (nog) niet hadden gepost, zoals ikzelf.

Het probleem is meer de reputatie / betrouwbaarheid van de pricewatch zelf. Nu moeten jullie als tweakers.net wachten tot 4allchannels hun prijsopbouw aanpast om de pricewatch weer 'eerlijker' te laten zijn. En als straks nog een of twee webshops hetzelfde blijken te doen is het overzicht helemaal weg, omdat je dan bij een paar van de bovenste shops continu een heel besteltraject door moet lopen. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Daarom lijkt het me handig dat er vanuit t.net meer mogelijk wordt dan alleen 'het wijzen van de shop op hun gedrag', zoals bijvoorbeeld het al eerder gesuggereerde filter.

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

Maar nu dat de problemen bekend zijn, wat gaat T.net nu zelf doen ivm plaatsing in de Pricewatch? Is dit wel ge-oorloofd, en mag dit allemaal wel?

Ik zou dus ook een webshop kunnen starten, lekker iedereen via de PW misleiden en aan het einde van de rit extra kosten vragen waardoor het allemaal duurder voor de klant uitvalt (tja het zou geen week staande houden.. maar toch.. bezoekers & potentieele klanten trek je).

Eensch! dat zou een mooie feature zijn, net zoals de ongewenstfilter op de mainpage. Dan kan pixmania er ook uit, die is eenzelfde doorn in het oog. Spotgoedkoop, maar er zijn zulke slechte ervaringen gepost dat ik daar niet durf te bestellen (ook dat adres in parijs zit me niet lekker)
quote:
lism schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:45:
Maar nu dat de problemen bekend zijn, wat gaat T.net nu zelf doen ivm plaatsing in de Pricewatch? Is dit wel ge-oorloofd, en mag dit allemaal wel?

Ik zou dus ook een webshop kunnen starten, lekker iedereen via de PW misleiden en aan het einde van de rit extra kosten vragen waardoor het allemaal duurder voor de klant uitvalt (tja het zou geen week staande houden.. maar toch.. bezoekers & potentieele klanten trek je).
Longbeard heeft allang gereageerd met antwoorden op je vragen...
quote:
Longbeard schreef op woensdag 16 april 2008 @ 06:17:

Echter ook hier geld dat de prijsopbouw van een shop niet iets is waar Tweakers.net zich mee kan of wil bemoeien. De shop merkt snel genoeg dat de users van Tweakers.net, dergelijk obscure prijsgedrag niet op prijsstellen. Zoals altijd raad ik users aan de shopreview goed door te lezen voordat men bij een shop iets bestelt.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws