Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
dadj schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:08:
[...]

Let ook op pixelmapping! m.a.w. als je een computer aansluit past de resolutie dan precies in beeld zoals het hoort of krijg je overscan (heb ik met mn 2 jaar oude samsung 40" i.c.m. mac mini en is niets aan te doen, samsung is zelfs langs geweest.. :( )

trouwens moderne plasmas vreten lang niet zo veel stroom meer als 'vroeger'.. maar plasma gaat er wel uit op korte termijn.. o.a. philips stopt er komend jaar al mee.
Je weet dat je de overscan kunt compenseren in de instellingen van de videokaart van nvidia en ati? Ook bij onboard trouwens.

Het bericht van Philips was een aanname van de industrie, geen bericht van Philips.
Het zou n slechte ontwikkeling zijn, minder concurrentie enz.

Let the Zen flow. Shit a leak!

My lord! Wat is 46" groot zeg.. slik! Dat valt effe eh.. tegen :D
40" was ook zat geweest, nu is het ECHT een bioscoop thuis!

COD4 here I come!

p.s. wat een mooie remote zeg...

Tijgert wijzigde dit bericht 22-05-2008 02:28 (10%)

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

quote:
Tijgert schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 02:19:
My lord! Wat is 46" groot zeg.. slik! Dat valt effe eh.. tegen :D
40" was ook zat geweest, nu is het ECHT een bioscoop thuis!

COD4 here I come!

p.s. wat een mooie remote zeg...
Veel plezier ermee!
(Volgende week zegt hij: hm, een 50 inch had ook gekund!)

Ik weet niet meer wat te doen.
Ik wou de 40(of 46)" A656, maar had mijn bedenkingen door het 'out of the focus' probleem.
Hier schijnt nu een fix voor te zijn, maar heb de review van tweakers gelezen en de zwartwaarden blijken dan toch niet zo goed te zijn. Voor de rest is de review wel positief.
Ik ga de beslissing nog even uitstellen, misschien is er in België ook nog wel een actie bij de olympische spelen, want de 46" heeft een adviesprijs van 2200¤, alhoewel ik heb te koop heb zien staan voor 1780¤.

Misschien moet ik toch maar eens kijken naar een full HD plasma ipv een LCD.
Er is gewoon teveel keus en het gaat toch over 1400 a 1800¤ (kan zo al moeilijk van mijn geld af ;) )

quote:
dadj schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:08:
[...]

Ja! absoluut! zelfs voor dingen waar t niet echt voor bedoeld is; GTA4 schokt een klein beetje (framerate) maar met 100Hz aan is alles smooth as silk..
je zegt dat je voor kwaliteit gaat, dan is 100Hz gewoon een vereiste.
Let ook op pixelmapping! m.a.w. als je een computer aansluit past de resolutie dan precies in beeld zoals het hoort of krijg je overscan (heb ik met mn 2 jaar oude samsung 40" i.c.m. mac mini en is niets aan te doen, samsung is zelfs langs geweest.. :( )

trouwens moderne plasmas vreten lang niet zo veel stroom meer als 'vroeger'.. maar plasma gaat er wel uit op korte termijn.. o.a. philips stopt er komend jaar al mee.
Welke 40" heb je? Ik wil namelijk dezelfde setup (Samsung 40" met een mini). Nog tips aanbevelingen?

ehhhh..HOI

quote:
(Volgende week zegt hij: hm, een 50 inch had ook gekund!)
I wish... daar is geen plaats voor qua afmetingen. Die 46" steekt al iets verder naar links dan optimaal voor mijn 5.1 setup.

Ik loop nu steeds de kamer binnen met een vorm van ontzag voor de grootte :D (foto's volgen)

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Reg. datum: 13 december 2004

Ik zit hard te twijfelen wat ik ga doen. Ik kan ook deelnemen aan de actie van TNT (via een ander bedrijf, maar zelfde actie) en las dat de bestelling t/m 24 mei in behandeling worden genomen. Oftewel ik moet nu snel een beslissing gaan maken.

Ik woon nog thuis maar de planning is om op korte termijn op mezelf te gaan wonen. Het is alleen de vraag binnen hoeveel tijd ik iets heb. Ik zit daarom te twijfelen om direct voor de 40inch te gaan of die 32" van 570eu (incl. korting en wandbeugel) en dan nog af te wachten totdat ik een huis heb. Wellicht is het huisje wat ik krijg groot genoeg voor een 32" en te klein voor een 40". Dan kan ik altijd nog besluiten om die 32" door te verkopen en groter te gaan. Daarnaast twijfel ik sowieso of ik niet een plasma zou willen. Ik lees erg goede berichten over de plasma's van Panasonic en in mindere mate LG. Zaterdag ga ik kijken in wat winkels hier in de buurt om een vergelijking te maken.
In ieder geval is die samsung actie die nu loopt wel erg interessant. Daarentegen lees ik steeds meer acties (Sony) en zie ik bij BCC ook wat acties lopen.... Erg lastig om een keuze te maken, maar wel interessant!

quote:
Engineer Stewie schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:38:
Ik weet niet meer wat te doen.
Ik wou de 40(of 46)" A656, maar had mijn bedenkingen door het 'out of the focus' probleem.
Hier schijnt nu een fix voor te zijn, maar heb de review van tweakers gelezen en de zwartwaarden blijken dan toch niet zo goed te zijn. Voor de rest is de review wel positief.
Ik ga de beslissing nog even uitstellen, misschien is er in België ook nog wel een actie bij de olympische spelen, want de 46" heeft een adviesprijs van 2200¤, alhoewel ik heb te koop heb zien staan voor 1780¤.

Misschien moet ik toch maar eens kijken naar een full HD plasma ipv een LCD.
Er is gewoon teveel keus en het gaat toch over 1400 a 1800¤ (kan zo al moeilijk van mijn geld af ;) )
Een hdtv kopen door alleen op reviews af te gaan is sowieso n heel slecht plan.
Ga zelf enkele tv's testen (ook de full hd plasma's), neem je eigen spullen mee (dvd speler/ps3 bijv) en koop de tv die jij t mooiste beeld vindt geven.

Misschien een rare vraag, maar volgens de specs van samsung: http://www.samsung.com/nl...A553P4RXXC&fullspec=F

Zit er op mijn tv 2 component ingangen, ik zie er zelf maar één. Is die andere ergens verstopt dan?

En weet iemand hoe "Anynet+ (HDMI-CEC)" precies werkt. Heb namelijk ook een HD-ontvanger van Samsung (DVB-C) kan ik dan instellen dat ik maar één afstandbediening nodig heb?

jongentje wijzigde dit bericht 22-05-2008 11:42 (22%)

Hoi,

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat betrefd de 100hz ondersteuning. Is dit nou echt een MUST have tegenwoordig. Ik weet dat voor CRT schermen dit wel het geval was door de refresh rate. Maar nu is het gewoon het interpoleren van beeldjes.

Het is of de A552 (zonder 100hz) voor ¤870 euro of de A656 (met 100hz) voor ¤1135. Dat is toch wel een behoorlijk prijs verschil. Of zijn er nog meer belangrijke verschillen tussen de twee?

quote:
Ferry34 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:39:
[...]

Ga zelf enkele tv's testen (ook de full hd plasma's), neem je eigen spullen mee (dvd speler/ps3 bijv) en koop de tv die jij t mooiste beeld vindt geven.
Mijn materiaal: XBOX360, WII en satelliet decoder van TV vlaanderen digitaal(scart), de satteliet is natuurlijk niet mee te nemen maar wordt wel het meest gebruikt.
Er zal binnenkort nog een blue ray/PS3 bijkomen.

Dus ik moet een beetje op reviews afgaan, maar ben natuurlijk ook al gaan kijken bij de plaatselijke winkels. Ik ben er nog lang niet uit, maar heb ook zolang getwijfeld toen ik mijn CRT kocht. Zo lang zelfs dat ik mij moest haasten of hij was niet meer te krijgen.

quote:
Ik heb de mijne gewoon blind gekocht, balls to the wall 8)

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
Roncom schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:00:
Ik zit hard te twijfelen wat ik ga doen. Ik kan ook deelnemen aan de actie van TNT (via een ander bedrijf, maar zelfde actie) en las dat de bestelling t/m 24 mei in behandeling worden genomen. Oftewel ik moet nu snel een beslissing gaan maken.

Ik woon nog thuis maar de planning is om op korte termijn op mezelf te gaan wonen. Het is alleen de vraag binnen hoeveel tijd ik iets heb. Ik zit daarom te twijfelen om direct voor de 40inch te gaan of die 32" van 570eu (incl. korting en wandbeugel) en dan nog af te wachten totdat ik een huis heb. Wellicht is het huisje wat ik krijg groot genoeg voor een 32" en te klein voor een 40". Dan kan ik altijd nog besluiten om die 32" door te verkopen en groter te gaan. Daarnaast twijfel ik sowieso of ik niet een plasma zou willen. Ik lees erg goede berichten over de plasma's van Panasonic en in mindere mate LG. Zaterdag ga ik kijken in wat winkels hier in de buurt om een vergelijking te maken.
In ieder geval is die samsung actie die nu loopt wel erg interessant. Daarentegen lees ik steeds meer acties (Sony) en zie ik bij BCC ook wat acties lopen.... Erg lastig om een keuze te maken, maar wel interessant!
Als je voor een LCD-TV wilt gaan, raad ik je sterk aan om van die actie gebruik te maken. Je krijgt een kwalitatief erg goede TV voor een prijs waar zelfs een internetwinkel niet aan kan tippen (en een wandbeugel), op de 32" na dan aangezien daar geen cashback actie bijzit. Enkel als je plasma echt een mooier plaatje vindt geven (wat je zoals iemand al gezegd had het best kunt doen door je eigen apparatuur mee te nemen en óók met de instellingen speelt), dan is de actie minder aantrekkelijk. Zoniet, zo snel mogelijk bestellen :)

Heb overigens vandaag al de bevestiging via de post van TNT gehad, dus twee dagen nadat ik hem besteld heb. Hoop dat ze hem dus ook wat eerder leveren dan bij Nico :P

Ngamer wijzigde dit bericht 22-05-2008 15:10 (4%)

quote:
Ngamer schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:08:
[...]

Als je voor een LCD-TV wilt gaan, raad ik je sterk aan om van die actie gebruik te maken. Je krijgt een kwalitatief erg goede TV voor een prijs waar zelfs een internetwinkel niet aan kan tippen (en een wandbeugel), op de 32" na dan aangezien daar geen cashback actie bijzit. Enkel als je plasma echt een mooier plaatje vindt geven (wat je zoals iemand al gezegd had het best kunt doen door je eigen apparatuur mee te nemen en óók met de instellingen speelt), dan is de actie minder aantrekkelijk. Zoniet, zo snel mogelijk bestellen :)

Heb overigens vandaag al de bevestiging via de post van TNT gehad, dus twee dagen nadat ik hem besteld heb. Hoop dat ze hem dus ook wat eerder leveren dan bij Nico :P
Welke toestel heb jij besteld? Wat houdt eigenlijk die digitale tuner in, want ik zat naar de verschillen te kijken tussen die types, maar kon alleen een verschil in die tuner vinden (en dan was die ene 32" Full HD en die andere van 570eu HD ready). Voor mijn doeleinden zal HD ready wel voldoende zijn (films kijken via de PC). Een echte FULL HD koop ik pas als ik een eigen huisje heb voor in de woonkamer.

quote:
Roncom schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:52:
[...]

Een echte FULL HD koop ik pas als ik een eigen huisje heb voor in de woonkamer.
Ga jij een huisje in de woonkamer plaatsen? 8)7 Daar past dan nooit meer een full hd bij!

mcsluis wijzigde dit bericht 22-05-2008 16:01 (7%)

... ... ...

nou...

http://www.goodtimegifts.nl/easyshopmaker/tn_e18_34.jpg

moet passen...

okay, das very offtopic... inmiddels ben ik aan het wachten tot m'n UPC HDTV digital 't op m'n 40a552 gaat doen...
nou mijn le40a656 is gisteren dus binnen gekomen, zeer leuk!
neer gezet in plaats van mijn 32" grundig crt breedbeeld ding.
Verschil mag er wel wezen. Echter het volgende probleem is alweer op getreden.
Vga aansluiting via mijn laptop krijg ik niet aan de gang. Andere laptop geprobeerd werkt ook niet.
Laptop herkent mijn samsung scherm wel maar mijn samsung scherm zegt doodleuk dat hij geen
pc connectie werkend heeft, en blijft gewoon grijs untuchable. Ergens heb ik gelezen in deze topic reeks
dat het mischien aan de vga kabel kan liggen. Dit zal ik vanavond uitsluiten. Zijn er trouwens nog mensen
die snakken naar foto's van bepaalde settings of dingen? Of andere dingen? Dan ben ik wel bereid om hier
wat foto's van te maken.

quote:
Roncom schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:52:
[...]

Welke toestel heb jij besteld? Wat houdt eigenlijk die digitale tuner in, want ik zat naar de verschillen te kijken tussen die types, maar kon alleen een verschil in die tuner vinden (en dan was die ene 32" Full HD en die andere van 570eu HD ready). Voor mijn doeleinden zal HD ready wel voldoende zijn (films kijken via de PC). Een echte FULL HD koop ik pas als ik een eigen huisje heb voor in de woonkamer.
Ikzelf ben voor de 40A552 gegaan; zat zelf eerst ook aan de 32A456 te denken, maar doordat de 40A552 een nog grotere korting had en ik eigenlijk ook wel iets groter + FullHD voor de toekomst wilde, ben ik daarvoor toch gegaan :p Ik dacht dat ze beiden geen DVB hadden trouwens, maar zeker weten doe ik het niet. Daar heb je echter toch weinig/niks aan in Nederland, aangezien enkel Ned1, 2 en 3 niet geëncodeerd worden gebroadcast.

quote:
mcsluis schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:00:
[...]

Ga jij een huisje in de woonkamer plaatsen? 8)7 Daar past dan nooit meer een full hd bij!
Haha......lol, ik zit op me werk en was even snel aan het typen :)

quote:
Ngamer schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:18:
[...]

Ikzelf ben voor de 40A552 gegaan; zat zelf eerst ook aan de 32A456 te denken, maar doordat de 40A552 een nog grotere korting had en ik eigenlijk ook wel iets groter + FullHD voor de toekomst wilde, ben ik daarvoor toch gegaan :p Ik dacht dat ze beiden geen DVB hadden trouwens, maar zeker weten doe ik het niet. Daar heb je echter toch weinig/niks aan in Nederland, aangezien enkel Ned1, 2 en 3 niet geëncodeerd worden gebroadcast.
Okey, bedankt voor je info. Deze komende dagen ga ik nog even research doen, zaterdag kijken in de winkels en dan een keuze maken!

quote:
Tjark Verhoeven schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:09:
nou...

[afbeelding]

moet passen...

okay, das very offtopic... inmiddels ben ik aan het wachten tot m'n UPC HDTV digital 't op m'n 40a552 gaat doen...
Ik ben erg benieuwd hoe de kwaliteit op jouw scherm verbeterd van een normale MediaBox naar een HDTV mediabox, en dan niet alleen de HD-kanalen, maar ook de andere kanalen, aangezien ze nu echt digitaal via HDMI ipv analoog via scart worden doorgegeven :)

jawatdan

quote:
Jaguar645 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:12:
Argh ik wordt ondertussen een beetje gek van het feit dat Komplett nog steeds niets heeft laten weten over de levering van mijn LCD :P

Heb al allemaal films klaar liggen die ik in Full-HD wil kijken en dat is tamelijk irritant dan....
Ik heb 'm ook nog steeds niet binnen gehad. Ik heb inmiddels al twee keer gebeld, waaronder gisteren. Vorige week vrijdag vertelden ze me nog dat ie begin deze week geleverd zou worden, gisteren zou het gewoon 'deze week' zijn. Zal me niks verbazen als ie volgende week pas binnen komt.

Heel erg slecht sowieso, estimated delivery date van de LE32A456 die ik besteld heb staat vooralsnog op 14 mei. Dat Samsung moeite heeft met de levering aan Komplett is irritant, maar ik vind het gewoon uitermate slecht dat ze de delivery date niet even aanpassen op de website en de klant per mail op de hoogte houden van de vertraging. Heb 't gisteren al on a sidenote vermeld, maar als ik nou volgende week nog een keer zelf moet bellen, zal ik 't wat duidelijker melden.

Sorry voor de offtopicheid verder.

Boe.

quote:
Ngamer schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:14:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe de kwaliteit op jouw scherm verbeterd van een normale MediaBox naar een HDTV mediabox, en dan niet alleen de HD-kanalen, maar ook de andere kanalen, aangezien ze nu echt digitaal via HDMI ipv analoog via scart worden doorgegeven :)
Daar kan ik niet echt oordeel over geven. Ik ben van een 55cm Saba TV met analoge kabel nu overgestapt naar de 40a552 met UPC HDTV digital.

Ja, het beeld is zeker beter dan het analoge signaal (heb ik ook op de tv nog gezet), maar het valt wel op dat sommige kanalen duidelijk niet echt mooie kwaliteit zijn.
De HD discovery en Nat.Geo zijn wel echt (duidelijk) beter dan de andere digitale kanalen.

quote:
Tjark Verhoeven schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:36:
[...]

Daar kan ik niet echt oordeel over geven. Ik ben van een 55cm Saba TV met analoge kabel nu overgestapt naar de 40a552 met UPC HDTV digital.

Ja, het beeld is zeker beter dan het analoge signaal (heb ik ook op de tv nog gezet), maar het valt wel op dat sommige kanalen duidelijk niet echt mooie kwaliteit zijn.
De HD discovery en Nat.Geo zijn wel echt (duidelijk) beter dan de andere digitale kanalen.
Ah, oké =) Jah, sommige zenders hebben inderdaad een schofterige kwaliteit, maar over het algemeen is het vrij aardig. :) Ik denk dat ik vooral voor het EK en de OS een HDTV decodertje bestel, en daarna zie ik wel of ik 'm ook daadwerkelijk wil houden. :)

Ik zag vandaag een F86 in de winkel met full hd beelden, wel prachtig. Wat me opviel was dat er een behoorlijke glanslaag op zat, en dat maakte het beeld persoonlijk een stukje mooier dan de a6 serie. Maarja, in de winkel is het niet altijd even betrouwbaar.

Hoe zit het trouwens met de m70 serie? Ik zag daar een vrij goede aanbieding van, maar ik heb er ook veel klachten over gehoord.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws